
Izvor : www.politika.co.yu
Predugovor o strateškom partnerstvu „Zastave” i „Fijata” ipak neće biti potpisan 31. jula, kao što je najavljeno. To je u četvrtak u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja rečeno predstavnicima sindikalnih organizacija „Zastave”, koji bi sa potpredsednikom vlade Mlađanom Dinkićem trebalo da se sastanu nakon 4. avgusta, kad se on vrati sa odmora. Na odmoru je i Zoran Radojević, generalni direktor „Zastave”, koji je bio u romingu, pa nije mogao da razgovara sa nama.
– Rečeno nam je da potpisivanje partnerstva kasni zato što pripremni poslovi još nisu privedeni kraju. To prvenstveno podrazumeva rešavanje tehničkih problema oko izmeštanja i preseljenja opreme za proizvodnju „Zastavinog” programa – kaže za „Politiku” Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata „Zastava automobili”.
Prema njegovim saznanjima, posebni timovi trenutno traže odgovarajuću lokaciju – fabriku gde će biti preseljene mašine za sklapanje „juga” i proizvodnju delova za preostala „Zastavina” vozila. „Jugo” bi, prema aktuelnoj potražnji na domaćem tržištu, mogao da se proizvodi još najmanje godinu i po dana, a „Zastava” je dužna da delove za svoja vozila obezbeđuje još sedam godina.
– Što se tiče sindikata, gašenje „Zastavinog” proizvodnog programa ne dolazi u obzir jer bi time deset hiljada radnika ostalo bez posla. Osim toga, „Zastava” ima i poslovne ugovore koje mora da ispoštuje, kao što je isporuka modela „128”, u rasklopljenom stanju, u Egipat. Naša kompanija je takođe dužna da ispoštuje i takozvani ruski program, odnosno izvoz menjača u Ukrajinu – objašnjava Mihajlović.
Timovi koji se bave izmeštanjem proizvodnih pogona moraju da reše i problem hiljadu blokova motora koji su u „Zastavu” stigli još prošle godine. Ukoliko bi proizvodnja odmah bila ugašena, pomenuti blokovi motora mogli bi da odu na đubre.
Da podsetimo, potpredsednik „Fijata” Alfredo Altavila i gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović potpisali su 6. maja memorandum o razumevanju, kojim se pomenuta italijanska kompanija iz Torina oslobađa svih lokalnih poreza i taksi u narednih deset godina i besplatno ustupa zemljište za eventualno proširenje proizvodnje buduće mešovite firme.
– U Kragujevcu će se proizvoditi dva nova modela automobila koja će se prodavati u celom svetu. To znači da imamo potpuno poverenje da će buduća vozila iz Kragujevca biti ista kao i sva naša vozila koja se proizvode u celom svetu. Računamo na vas, na radnike „Zastave” – rekao je tada Altavila u Kragujevcu.
Kako je predviđeno, „Fijat” će ulaganjem 700 miliona evra postati vlasnik 70 odsto kapitala zajedničke kompanije, dok će naša država kontrolisati preostalih 30 procenata akcija. „Fijatove” investicije prvenstveno će biti usmerene u novu tehnologiju – moderne proizvodne linije, izgradnju infrastrukture i ispunjavanje ekoloških standarda. Sindikati očekuju da posle niza godina proradi i grejanje u fabričkim halama, koje se zbog nerentabilnosti fabrike ne uključuje.
S druge strane, Srbija preuzima obavezu da uloži 100 miliona evra, kao i da subvencioniše proizvodnju sadašnje Fabrike automobila do prelaska i poslednjeg radnika u novu mešovitu firmu. Država će preuzeti i dugovanja „Zastave”, obaveze na ime otpremnina, isplate zaostalih zarada i finansiranje rada invalida.
Potpisivanje strateškog partnerstva „Zastave” i „Fijata” prvobitno je bilo predviđeno za septembar. Nije poznato da li će kašnjenje predugovora uticati na odlaganje konačnog sklapanja posla sa simbolom italijanske automobilske industrije.
Autor : Marko Lakić
Ilustracija : Novica Kocić
VIDEO II
Na ovogodišnjem salonu automobila u Londonu (2008 British International Motor Show), koji traje sve do 3. avgusta, pojavilo se preko 60 auto kompanija sa više od 600 izloženih automobila (od toga 23 svetske premijere). Od svetskih ili evropskih premijera najviše se ističu Alfa Romeo MiTo, Bentley Continental Flying Spur Speed, Ford Focus RS, Ford Fiesta ECOnetic, Honda OSM, IFR Aspid, Jaguar XK60, Lotus Evora, Lotus Eco Elise, Lightning GT EV, NICE Fiat e500, NICE Ze-o, Mastretta MXT, Nissan Qashqai+2, Opel/Vauxhall Insignia, Range Rover Autobiography, Renault Megane R26.R, Seat Ibiza SportCoupe, Subaru Impreza WRX STI 380S, Impreza STI 380S i Impreza WRX-S, kao i Toyota Aygo Crazy.
Jaguar XF Limousine na ovom videu je delo firme LimeLite CoachWorks iz Santa Klare u Kaliforniji. Ideja vodilja je naverovatnije bila "bigger is always better"...
Kako bilo, XF Limousine je od standardnog modela duži za 3048 mm, što znači da mu dužina iznosi 8 metara, dok je za pogon zadužen 4,2 litarski V8 benzinac (snaga se na zadnje točkove prenosi preko šestostepene transmisije).
U unutrašnjosti ima mesta za društvo od 10 osoba, kojima na raspolaganju stoje mini bar, zabavni sistem sa jednim 15-inčnim i dva 7-inčna monitora, DVD Player, Level III Stereo, CD Player, Hands Free Intercom i još koješta.
Cena za ovo zadovoljstvo startuje od 109.900 dolara (70.015 evra), što je više nego duplo skuplje od osnovnog Jaguara XF u SAD-u.

Dok su mnogi proizvođači u prvoj polovini ove godine zabeležili pad prodaje u odnosu na isti period 2007., to ne važi i za italijanskog proizvođača sportskih automobila Lamborghini. Naime, Lamborghini je za šest meseci ove godine širom sveta plasirao 1309 svojih automobila (prošle godine 1238), profit je porastao za 32.6 odsto, što je zasluga i povećanog broja prodavaca, koji se u poslednje četiri godine skoro udvostručio. Prodaja u Severnoj Americi i Evropi je inače slična kao i u prvoj polovini 2007., dok je veliki rast zabeležen na Bliskom istoku i Kini.
Letnji popusti na domaćem auto tržištu

Prodavci Nissana (zvaničan sajt uvoznika : www.nissan.co.yu), u okviru nove prodajne akcije "Letnji koktel", kupcima nude ove japanske automobile po nižim cenama. Na sniženju su Micra (750 evra), Tiida (800 evra), Note (1500 evra), Patrol i 350Z (3000 evra) i Murano (3500 evra).
Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar d.o.o. (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za Suzuki Splash sa 1.0 litarskim benzincem i DDiS dizel motorom i GLX opremom. Benzinac je jeftiniji za 900 evra, pa ga umesto 12.200 treba platiti 11.300 evra, dok Splash DDiS ima cenu od 13.490 evra.
Alfa Romeo (prodaje ga firma Delta Automoto, www.deltaauto.co.yu) od nedavno u ponudi ima model Alfa 159 sa bogatim poklon paketom opreme (vrednim 2000 evra), koji se nudi u verzijama sa 1.9 JTDm (150KS) i 2.4 JTDm (210KS) dizel motorima. Slabija verzija košta 29.890, a snažnija 31.980 evra sa PDV-om.
Prodavci Seata u našoj zemlji (recimo Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530-400) do 31. avgusta nude sve verzije Seat Leona (sa lagera) po ceni manjoj za 13%, zatim model Altea XL sa 1.9 i 2.0 TDI dizelašima i sa posebnim paketima opreme (koji donose uštedu od 650 evra), kao i specijalan model Seat Cordoba Maxx sa bogatom opremom (košta 11.990 evra), čijom kupovinom se štedi 1822 evra. Zvaničan sajt uvoznika za Srbiju je www.seat.rs
Domaći zastupnik Minija i BMW-a Delta Motors (www.mini.co.yu i www.bmw.co.yu) na sve modele Minija (koji se nalaze na lageru) do kraja leta odobrava popust od 5 do 7 odsto, dok se u paleti BMW-a posebno ističe model X3 2.0d, kod koga se na poklon dobija automatski menjač.
Uvoznik Kije za Srbiju (www.kia.co.yu) odobrava sniženje za skoro sve modele u ponudi. Tako su na popustu Carens (2000 evra), Rio (do 2700 evra), Sportage (3000 evra), Cee´d i Pro cee´d (3507 evra), Cee´d Sporty Wagon (3888 evra), Magentis (5000 evra), Carnival (5000 evra) i Sorento (takođe 5000 evra).
Podsećanja radi, na popusti su i Škode (svi modeli imaju cenu manju za 7%), dok se iz Citroenove ponude izdvajaju posebni modeli C4 1.4 i C4 1.6 HDi sa Premium opremom, koja podrazumeva klima uređaj, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, centralnu bravu sa daljinskom komandom, električne podizače prozora, servo upravljač, radio aparat sa CD-om, ABS, aluminijumske felne, svetla za maglu i metalik boju. Citroen C4 1.4 Premium staje 14.990 evra, a C4 1.6 HDi Premuim ima cenu od 16.990 evra (sa PDV-om).
Naš zvanični uvoznik Fordovih automobila, firma Grand Motors (www.ford.rs) nastavlja sa prodajnom akcijom "Sve je već plaćeno", tokom koje se Ford Fiesta sa 1,4 litarskim benzincem od 80 konja i bogatim paketom opreme nudi po nižoj ceni (11.990 umesto 12.490 evra) i sa besplatnim redovnim servisnim održavanjem, koje traje sve vreme garantnog roka (četiri godine). U opremi ove Fieste se nalaze klima uređaj, servo volan, ABS, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, radio/CD, električni podizači stakala, daljinsko centralno zaključavanje, svetla za maglu, aluminijumske felne od 15 inča, metalik boja i petora vrata.
Ovde i podsećanje da je Grand Motors i naš ovlašćeni uvoznik britanskog Land Rovera i da će povodom 60 godina od pojavljivanja prvog vozila sa oznakom Land Rovera, od 15. juna pa sve do 1. septembra svim zainteresovanim kupcima nuditi kompletan program Land Rovera po specijalnim uslovima.
Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) sada već staru Hondu Accord kupcima nudi po posebnim uslovima. Tačnije, Accord 2.4 Executive ima cenu od 25.500 evra (popust 2500 evra), a dizelski Accord 2.2 Executive je jeftiniji za 2200 evra i košta 26.500 evra (sve cene su sa PDV-om).
Tokom jula, svake nedelje od četvrtka do subote, od 8 do 20
časova, Hyundai Auto Beograd u svom novom poslovnom centru u ulici Milutina
Milankovića na Novom Beogradu organizuje dane otvorenih vrata, tokom kojih se
vozila mogu kupiti uz značajne, specijalne popuste.
U saopštenju kompanije navodi se da će tokom trajanja letnjeg sajma kupcima
biti odobravani popusti u iznosu od 1.000 do 3.000 evra.
Za buduće vlasnike modela Accent pripremljena je još jedna specijalna pogodnost
- mogu da dovezu svoj polovni automobil i po najpovoljnijim uslovima otkupa
kući odvezu novog Accenta - sa klimom, garantnim rokom od osam godina i
posebnom cenom.
Kupcima svih vozila će biti omogućeno istovremeno preuzimanje vozila na licu
mesta i izdavanje probnih tablica.
I Mazdini dileri (recimo General-Auto d.o.o. iz Beograda, www.generalauto.co.yu) u Srbiji imaju zanimljivu ponudu za sve zainteresovane za kupovinu Mazde3. Tačnije, sve verzije Mazde3 se prodaju sa popustom od 1500 evra, dok je Mazda5 na sniženju od 1800 evra.
Kompanija Verano Motors (www.verano.co.yu), generalni uvoznik i distributer Peugeot vozila za Srbiju, započela je specijalnu olimpijsku ponudu za model Peugeot 308 Premium 1,6 E 120 KS. Na 29-im letnjim igrama u Pekingu, Verano Motors je jedan od sponzora Olimpijskog tima Srbije, a Peugeot je oficijalno vozilo naših Olimpijaca pre i tokom ove planetarno najvažnije sportske manifestacije
Domaći uvoznik automobila nemačkog Volkswagena, beogradski Volkswagen Srbija i Crna Gora (www.volkswagen.co.yu), startovao je sa novom prodajnom kampanjom koja se odnosi na model Polo. Kupovinom Pola, u periodu od 14. jula do 15. septembra, ostvaruje se ušteda od 8%, a ukoliko se auto kupuje preko finansijske kuće Porsche Mobility dobija se dodatni popust od 3%. Povodom i ove prodajne kampanje svi dileri u Srbiji će tokom leta, praviti Otvorena vrata salona, koja će podrazumevati i posebne uslove kupovine ostalih VW modela, kao i mnogo drugih iznenadjenja i animacija za postojeće, a i buduće vlasnike VW vozila.
Volkswagen takođe odobrava i poseban popust za sve modele iz svog privrednog programa (5% na bruto cenu), a ako se vozilo kupuje na opreativni lizing, dobija se dodatnih 3% popusta za VW Caddy i 2% za ostale modele. Ko se odluči za finansijski lizing, na poklon dobija kasko osiguranje za prvu godinu.
Kupovinom luksuznog modela automobila Audi Q7, kupac dobija gratis kasko osiguranje na godinu dana. Ova specijalna ponuda, kojom kupac Q7-ce štedi oko 8.000 evra, odnosi se na ograničenu količinu modela Audi Q7 3.0 TDI. Ponuda važi samo do 1. avgusta, i može se ostvariti u sledećim Audi salonima u zemlji: Porsche Beograd Ada, Autokomerc centar Aerodrom, AC Manik – Čačak, Asta group – Novi Sad.
Popuste za celokupnu svoju gamu do 31. avgusta odobrava i Renault, a spisak njihovih popusta možete pogledati OVDE.
Šta će se desiti ako veliki SUV poput Audija Q7 udari u jedan mali gradski automobil kakav je recimo novi Fiat 500? Odgovor na to pitanje daje nemački automobilski klub ADAC koji je izvršio crash test ova dva modela.
Sudar se desio pri brzini od 56 km/h i prema navodima ADAC-a vozač i suvozač u Audiju Q7 bi prošli samo sa manjim i za život bezopasnim povredama, dok je rizik ozbiljnih povreda za putnike u Fiatu 500 iznenađujuće visok.
Ovde samo još podsećanje da je Fiat 500 na poznatom EuroNCAP testu dobio svih pet zvezdica za zaštitu odraslih putnika, a Audi Q7 četiri zvezdice.

Economic Times of India piše da Tata Motors, u saradnji sa nemačkom kompanijom FEV (koja takođe razvija hibridni sistem za Mahindru Scorpio), radi na malom dvocilindričnom turbo-dizel common rail motoru (zapremine 800 kubika) koji će se ugrađivati u najjeftiniji automobil na svetu - Tatu Nano. Za sada nema nikakvih informacija o snazi, potrošnji i ceni Tate Nano sa ovim motorom.
Tata Nano je inače dugačak samo 310 cm, širok 150 cm, a visok 160 cm. U standardni Nano je ugrađen dvocilindrični benzinac od 623 kubika zapremine i sa 33KS (smešten pozadi), koji pokreće zadnje točkove. Takav Nano postiže maksimalnu brzinu od 60 milja na sat (96 km/h), a potrošnja je manja od 5 litara na 100 km. Njegova prodaja u Indiji počinje krajem ove godine i to po ceni od samo 2500 američkih dolara (nepunih 1600 evra).

Izvor : BBC, Blic
Jedna od
najvećih svetskih automobilskih kompanija, američki Ford, saopštila je da je u
drugom kvartalu ove godine poslovala sa gubitkom od skoro devet milijardi
dolara. U Fordu najavljuju da će uvesti promene u rad svojih severnoameričkih
pogona.
Proizvodnjom manjih i ekonomičnijih vozila, navodi se u saopštenju, smanjiće se
zavisnost kompanije od prodaje "pikap" kamioneta i luksuznih
terenskih vozila.
Podaci o gubicima obajvljeni su na početku jednonedeljne proslave stote
godišnjice od početka proizvodnje Fordovog modela "T" - prvog
jeftinog automobila koji je bio dostupan širokom sloju stanovništva.
Procenjuje se da je u prvoj polovini 20. veka u SAD proizvedeno oko 19 miliona
primeraka tog vozila.

Nakon što je nedavno predstavio tjunirani Audi A5 (o tome više OVDE), nemački Senner Tuning se pozabavio i BMW-ovom serijom 3 u Touring, odnosno karavan verziji.
Tačnije, radi se o modelu 320d, čiji motor u fabričkoj varijanti razvija 130kW/177KS i 350Nm, dok je Senner Tuning, uz pomoć modifikovane elektronske kontrolne jedinice motora, uspeo da iz njega izvuče okruglo 200KS i 400Nm obrtnog momenta.
Nemački tjuner se pobrinuo i za atraktivniji izgled ovog Bavarca, što u praksi znači novi body kit (između ostalog podrazumeva nove pragove, zadnji difuzor sa četiri završetka izduvnog sistema, zadnji krovni spojler i nove prednje "bubrege" od karbon fibera) i naravno novi set aluminijumskih točkova (u ovom slučaju od 20 inča).

Jedan od prvih koji je obradio novi Volkswagen Passat CC jeste i jedan od najpoznatijih tjunera za automobile VW grupacije – ABT Sportsline. U ovoj nemačkoj kompaniji se nisu mnogo bavili izgledom (tu su samo novi aluminijumski točkovi od 18, 19 ili 20 inča, kao i spušteno ogibljenje), već su više pažnje posvetili motorima i to za sada samo benzincima. Tako je najmanji 1.8 TSI pojačan sa fabričkih 160 na okruglo 200KS, a veći 2.0 TFSI sa 200 na 240KS. Kasnije povećanje snage očekuje i 2.0 TDI dizelaše (umesto standardnih 140 i 170KS razvijaće 170 odnosno 190KS), kao i najjači motor u ponudi – 3.6 FSI V6 benzinac (fabrički raspolaže sa 300 konja).
.jpg)
Saradnja tjuning kuće Carlsson i nemačkog brenda Etienne Aigner (proizvode ženske tašne, obuću i ostale proizvode od kože) nije novost (prošle godine je predstavljen Carlsson Aigner CK65 RS Eau Rouge na bazi Mercedesa CL65 AMG). Njihov najnoviji proizvod je modifikovani Mercedes S65 AMG, koji je ovom prilikom dobio i novo ime - Carlsson Aigner CK65 RS Blanchimont, a pored pojačanog motora, karakteriše ga i dvobojni eksterijer i detaljno preuređena unutrašnjost.
Naravno, opet radi se o ekskluzivnom automobilu koji će biti napravljen u veoma limitiranoj seriji i sa odgovarajućom visokom cenom od 464.100 evra (u Nemačkoj).
Pod haubom se krije V12 agregat pojačan na 705KS i 1100Nm obrtnog momenta (posledica reprogramirane elektronske kontrolne jedinice motora, novih sportskih filtera za vazduh i sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika), odgovoran za maksimalnu brzinu, koja prema zvaničnom saopštenju iznosi elektronski limitiranih 320 km/h, dok ubrzanje do 100 traje samo 3,9 sekundi.
Sportski izgled je naglašen novim prednjim spojlerom, pragovima, zadnjim branikom sa difuzorom, spojlerom na poklopcu prtljažnika, pomenutom dvobojnom karoserijom, spuštenim ogibljenjem za 30 mm (C-Tronic® SUSPENSION ABC-2) i 3/11 Ultra Light točkovima (9 x 21” napred, sa gumama Dunlop SP Sport Maxx 265/30 ZR 21 i točkovima 10.5 x 21” pozadi sa Dunlop SP Sport Maxx gumama, dimenzija 295/25 ZR21).
Unutrašnjost je kreacija lifestyle brenda Etienne Aigner, a to u praksi znači obilatu upotrebu kože (izbor od 30 boja), alkantare, ergonomski oblikovan sportski upravljač (u kombinaciji koža/alkantara), aluminijumske pedale, a deo paketa su i navigacioni sistem, automatski klima sistem, Carlsson multifunkcionalni volan, Distronic, Parktronic, Comand, TV function, KeylessGo i Carlsson Office Concert Hall Infotainment System.
Više o obnovljenom Porscheu 911 možete pročitati OVDE.

Ford je iskoristio salon automobila u Londonu za prvo javno prikazivanje predprodukcijske verzije novog sportskog Focusa RS (prodaja serijske verzije startuje na proleće 2009. godine).
Za njegov pogon je zadužen petocilindrični 2,5 litarski turbo motor (u paru sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji razvija okruglo 300KS i 410Nm obrtnog momenta (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 250 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 6 sekundi.
Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati 4x4, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).
Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, za 40 mm širim tragom točkova, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim enterijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča sa gumama 235/35 i posebne RS oznake).
U Velikoj Britaniji se očekuje da će Focus RS koštati oko 25.000 funti (31.810 evra).

Seat Ibiza SportCoupe (u stvari trovratna varijanta nove Ibize) je još jedna u nizu svetskih premijera na salonu u Londonu, koji je počeo juče i traje do 3. avgusta.
Kao što se i očekivalo, u Seatu su odlučili da se Ibiza SportCoupe estetski velikim delom oslanja na izgled atraktivnog Seatovog koncepta Bocanegra sa ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi.
Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji enterijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta.
Ibiza SportCoupe je inače dugačka 4034 mm i visoka 1428 mm, odnosno nešto je kraća i niža u odnosu na ranije predstavljenu novu Ibizu hatchback sa petora vrata (dugačka 4052 mm, visoka 1445 mm). Međuosovinsko rastojanje iznosi 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 284 litra (stara trovratna Ibiza ima 267 litara), u odnosu na stari model širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge.
U početku će Ibizu SportCoupe pokretati dva dizelaša; tačnije trocilindrični 1.4 TDI sa 59kW/80KS i 195Nm obrtnog momenta (po fabričkim podacima troši 4,3 litre na 100 km, a emituje 114 grama CO2 po kilometru) i četvorocilindrični 1.9 TDI sa 66kW/90KS i 210Nm (potrošnja je 4,5 litara, a emisija CO2 119 g/km), kao i jedan benzinac (1.6L sa 77kW/105KS i 153Nm, potrošnja 6,7 litara, emisija CO2 je 159 g/km). Kasnije će paleta biti obogaćena sa još nekoliko agregata, odnosno radi se o 1.9 litarskom TDI dizelašu sa 77kW/105KS i 240Nm (takođe troši 4,5 litara dizela na 100 km), kao i o trocilindričnom 1.2 L benzincu (51kW/70KS, 112Nm, potrošnja 5,9 litara, emisija CO2 139 g/km) i četvorocilindričnom 1.4 L benzinskom motoru od 63kW/85KS i 132Nm (troši 6,2 litra goriva i emituje 149 grama CO2 po km). S druge strane, još nije sigurno koji će motori pokretati sportske verzije Ibiza FR i Ibiza Cupra. Jedni izvori govore da će Ibiza FR imati 1.8 TFSI agregat sa 160KS, a Ibiza Cupra 2.0 TFSI sa 200 konja, dok drugi izvori prednost daju manjem 1,4 litarskom turbo motoru.
Kao i kod verzije sa 5 vrata, Seat će kupcima Ibize SportCoupe ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom (u modelu sa 1,6 litarskim benzincem od 105 konja), Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sitemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti, najmanje četiri vazdušnja jastuka u standardnoj opremi itd. Ovde i podsećanje da je nova Ibiza već dobila maksimalnu ocenu od 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na EuroNCAP testu (za zaštitu dece dodeljene su 4, a za sigurnost pešaka tri zvezdice).
Ibiza SportCoupe će se proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u blizini Barselone, nudiće se u verzijama Reference, Stylance i Sport, dok prodaja počinje u drugoj polovini ove godine. Osnovni model će u Velikoj Britaniji imati cenu od oko 9000 funti (11.450 evra).

Prema upravo objavljenim podacima, Toyota je za prvih šest meseci ove godine u svetu prodala 4.82 miliona svojih vozila, što predstavlja rast od 2.2% u odnosu na isti period 2007. S druge strane, američki General Motors ima pad od 3%, odnosno u prvoj polovini 2008. kupce je našlo 4.53 miliona njihovih vozila.
U drugom kvartalu ove godine GM je prodao nešto više od 2.28 miliona vozila, što je pad od 5% u poređenju sa istim periodom 2007. Dok je prodaja GM-a van Severne Amerike porasla za 10 odsto (plus od 116.000 vozila), u SAD-u je zabeležen pad od 20% (236.000 vozila). Prodaja Toyote u drugom tromesečju 2008. je s druge strane porasla i to za 1.8% (plasirano je 2.406.000 vozila).