Mercedes SLR McLaren Speedster

Dok se čeka na potpuno novi Mercedes SLC (o njemu više OVDE), Nemci sada pripremaju i poslednju, oproštajnu seriju aktuelnog Mercedesa SLR McLarena, koji nikada nije ispunio očekivanja fabrike.
Radi se o novoj laganoj Speedster verziji (zvanično ime doduše još nije obelodanjeno), čiji maskirani prototip je nedavno uhvaćen tokom testiranja, a na osnovu tih snimaka nastao je i ovaj rendering koji pokazuje njegov mogući izgled.
Iako na prvi pogled izgleda da će SLR Speedster (ili kako će se već zvati) u odnosu na standardni SLR Roadster izgubiti samo vetrobransko staklo (umesto toga imaće samo manje zaštitnike), izmene su daleko veće. Praktično, sve što je ostalo isto, jesu prednja svetla, dok je ostalo (hauba, nos automobila, blatobrani, vrata, drugačiji položaj izduvnih cevi...) dizajnirano drugačije.
Sem drugačijeg izgleda, budući SLR Speedster će zahvaljujući kuri mršavljenja biti olakšan za oko 200 kg, pa je rezultat automobil koji za ubrzanje od 0 do 300 km/h treba samo 26 sekundi, dok će maksimalna brzina biti nešto manja od 350 km/h.
Kako stvari sada stoje, Mercedes planira da proizvede ograničenu seriju od samo 75 komada ovog modela i to po ceni koja će počinjati od oko 450.000 evra.

Nakon Edo Murcielaga LP640 Versione Nardo sa 487,5kW/663KS pri 7800 o/min. i 675Nm obrtnog momenta pri 5600 o/min.(baza je standardni Murcielago LP640 sa 640KS i 660Nm), nemački tjuner Edo Competition Motorsport GmbH sada boljestojećim kupcima nudi novu igračku – Edo Lamborghini Murcielago LP710 /2.
Inžinjeri ove tjunerske kuće uspeli su da iz Murcielagovog 6,5 litarskog V12 motora (zahvaljujući, između ostalog, detaljno obrađenom izduvnom sistemu, modifikovanim glavama cilndara, novim bregastim osovinama, reprogramiranoj elektronici motora i sportskim filterima za vazduh) izvuku 522kW/710KS pri 7625 o/min. i okruglo 700Nm pri 6400 o/min.
Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, do 200 km/h mu treba manje od 10 sekundi, a najveća brzina je veća od 360 km/h.
Edo Competition je takođe svoj LP 710 /2 pretvorio u automobil sa samo zadnjim pogonom, što je rezultiralo i 40 kg manjom težinom i agilnijim upravljanjem.
Murcielago u obradi Edo Competitiona dobija i specijalno dizajnirano zadnje krilo, koje može da se podešava i aluminijumske točkove od 19 inča sa Continental V-max gumama, dimenzija 225/35 ZR 19 (napred) i 325/30 ZR 19 (nazad).
VIDEO : Edo Lamborghini Murcielago LP710 /2

Novi kineski vlasnik britanskog brenda MG je posle zaista mnogobrojnih najava konačno ponovo pokrenuo serijsku proizvodnju roadstera MG TF i to u britanskoj Longbridge fabrici, koja je bila zatvorena pre tri i po godine.
Najnovija verzija ovog dvoseda je nazvana MG TF LE500, za čiji pogon se brine 1,8 litarski četvorocilindraš sa 100kW/136KS. Isporuke prvim kupcima treba da startuju već sledećeg meseca i to po početnoj ceni od 16.399 funti (20.810 evra). MG TF LE500 će u Velikoj Britaniji prodavati 50 dilera, a čelnici kompanije planiraju i dolazak MG-a na tržište SAD-a i to već za godinu ili dve. Ipak, MG TF neće dugo biti jedini model u ponudi ove fabrike, jer inženjeri već rade na tri nova MG modela, uključujući i sledeću generaciju TF-a koja treba da se pojavi već 2010. godine (nudiće se i u kabrio i u kupe verziji).

Očigledno su kompaktni SUV modeli ono što tržište trenutno traži, a to potvrđuje i vest iz Mercedesa, koja kaže da je za samo mesec dana od početka prodaje u zapadnoj Evropi, novi Mercedes GLK već naručilo 10.000 kupaca (od toga 1000 primeraka otpada na limitiranu seriju, nazvanu "Edition 1", koja se odlikuje specijalno dizajniranim eksterijerom i enterijom sa sportskim paketom, kao i AMG multifunkcionalnim kožnim upravljačem). Isporuka kupcima u Zapadnoj Evropi će startovati u oktobru ove, dok će Amerikanci morati da se strpe do početka naredne godine.
GLK je inače promovisan u aprilu na salonu u Pekingu, a predstavlja konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Volvou XC60 i novom manjem Audiju Q5 (koji je takođe imao svetsku premijeru na salonu u Pekingu). GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktniju varijantu većeg Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). GLK je dugačak 4,53 metra (250 mm manje od Mercedesa ML, ali i 35 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), širok 1,84 m, visok 1,69 m, ima mesta za 5 putnika, a postavljen je na točkove od 17 inča (u Sport paketu se dobijaju felne od 19 inča sa tvrđe podešenim i za 20 mm spuštenim ogibljenjem). Paletu pogonskih agregata čine dva benzinca i dva dizelaša : u modelu GLK 280 4Matic je 3,0 litarski V6 benzinac sa 170kW/231KS i 300Nm (po fabričkim podacima postiže 210 km/h, do 100 km/h mu treba 7,6 sekundi, troši 10,2 litra goriva), verziju GLK 350 4Matic pokreće 3,5 litarski V6 benzinac od 200kW/272KS (do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi, može do 230 km/h, potrošnja 10,4 litra na 100 km), dok su ljubiteljima dizel motora na raspolaganju modeli GLK 220 CDI 4Matic (četvorocilindraš sa 2,2 litra zapremine, snage 125kW/170KS i 400Nm, ubrzanje 8,8 sekundi, najveća brzina 205 km/h, potrošnja 6,9 litara) i model GLK 320 CDI 4Matic sa 165kW/224KS i 540Nm (do 100 km/h stiže za 7,5 sekundi, najveća brzina iznosi 220 km/h, potrošnja 7,9 litara). Od ostalih Merdesovih caka, GLK ima i Agility Control, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : GLK 280 staje 43.554 evra, GLK 350 košta 46.053 evra, GLK 220 CDI 40.341 evro, GLK 320 CDI 46.053 evra.
Nissan Cube

Evo još jedne fotografije (prva se pojavila u maju) novog Nissana Cube, čija zvanična premijera se očekuje već ove jeseni na salonu automobila u Los Anđelesu (a možda i na sajmu u Parizu).
Novi Cube zaslužuje i našu pažnju budući da će se ova, već treća generacija, po prvi put prodavati i u Evropi i u SAD-u. Ono što je do sada poznato jeste da je novi Cube dugačak 3750 mm, širok 1695 mm, visok 1650 mm, da međuosovinsko rastojanje iznosi 2430 mm, a da se pod haubom nalazi 1,5 litarski benzinac sa 108KS. Više detalja će biti objavljivano postepeno, kako se bude približavala njegova premijera.
30.000 evra za zamenu ulja u Lamborghiniju Murcielago LP640

Jedan neimenovani Arapin je platio čak 20.000 funti (25.475 evra) za transport svog crno-zlatnog Lamborghinija Murcielago LP640 od Katara do londonskog aerodroma Hitrou, kako bi mu jedan britanski Lamborghinijev diler izvršio zamenu ulja!! Kada se na to doda i cena usluge u servisu od 3552 funte (4525 evra), ukupan račun koji je (očigledno prebogati) vlasnik platio, iznosi 23.552 funte, odnosno 30.000 evra.
Naravno, ovakav bahat potez je zgrozio borce za zaštitu životne sredine, tim pre što bi dolazak Lamborghinijevih mehaničara vlasniku u Katar koštao neuporedivo manje, a mogao je da izabere i neki bliži Lamborghinijev servis. Ali, ima se, može se...
Konačno, posle meseci i meseci špekulacija i raznih manje ili više uspešnih crteža, evo i prvih zvaničnih fotografija dugo očekivanog Bugattija Veyron u otvorenoj roadster varijanti (sa Webasto pokretnim krovom).
Auto je zvanično nazvan Veyron 16.4 Grand Sport a njegovo prvo pojavljivanje u javnosti je zakazano za 16. avgust na događaju Concours d'Elegance u Pebble Beachu (dan kasnije će prvi serijski primerak biti prodat na the Gooding & Company’s Pebble Beach aukciji).
Naravno, zbog skidanja krova Veyron je dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća, a vlasniku omogućilo da uživa u ovom monstrumu, koji kombinuje ultimativne performanse i zadovoljstvo vožnje automobila bez krova.
Veyron 16.4 Grand Sport pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta.
Cena? Skoro dva miliona evra...

Aktuelna, druga generacija Kijinog SUV modela Sportage je inače predstavljena 2004., pa ovaj redizajn uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje, tim pre što Kia obično "čeka" tri do četiri godine pre nego što obavi detaljno doterivanje nekog svog modela. Primer za to je i prošlogodišnji redizajn malog Picanta, koji je usledio tri godine posle prezentacije tog malog gradskog automobila.
I kao što je obnovljeni Picanto dobio novi izgled a la Kia Ceed (bar u nekim karakterističnim detaljima prednjeg kraja), tako je i doterani Sportage preuzeo neke elemente novog korporativnog dizajna, ustanovljenog upravo pojavom Ceeda. To se, pre svega, odnosi na novu prednju masku sa karakterističnim horizonatalnim lajsnama. Zajedno sa drugačijim branicima (u boji karoserije), novim prednjim svetlima (pozadi imaju samo promenjenu grafiku), kao i novim 16-inčnim točkovima, Sportage sada izgleda ozbiljnije i markantnije (spisak vizuelnih promena zaključuju veći izbor boja za karoseriju i unapređeni enterijer).
Paleta motora obuhvata 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac sa 141KS, veći 2,7 litarski V6 sa 175KS, kao i novi 2.0L CRDi turbo-dizelaš koji raspolaže sa 150 konja. I dalje će u ponudi biti verzije sa pogonom samo na prednje točkove (2WD) ili na sva četiri točka (4WD).

Nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) uzeo je u svoje ruke ionako potentni Audi S3 sa 265 konja i 350Nm obrtnog momenta i nastao je MTM Audi S3 8P. Jednostavno rečeno, MTM je od jednog "običnog" hečbeka napravio trkačku mašinu, čiji 2.0TFSI agregat sada raspolaže sa 380KS i 460Nm.
MTM u kratkom press saopštenje ne navodi kako su postigli tu snagu, ali napominje da S3 8P od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 5 sekundi i da postiže maksimalnu brzinu od 279 km/h.
Osim povećanja snage, MTM u ovaj Audi S3 ugrađuje i novi Brembo kočioni sistem, kao i aluminijumske "bimoto" točkove od 19 inča.
Po zahtevu kupca, MTM za S3 8P nudi krov, prednji i zadnji difuzor, prednji gril, zadnji krovni spojler i retrovizore u nekoliko različitih boja.
MTM Audi RS6 R Avant
Koliko god to nekome zvučalo čudno, izgleda da 580 konja i 650Nm obrtnog momenta u fabričkom Audiju RS6 Avant pojedinim vlasnicima i potencijalnim kupcima ipak nije dovoljno. Ovaj "problem" rešava MTM, posle čije obrade 5,0 litarski V10 biturbo motor ovog Audija razvija svih 656KS pri 6180 o/min. i 785Nm (što kupca košta 3999 evra). Rezultat? Ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno sa fabričkih 4,6 na 3,9 sekunde, dok maksimalna brzina zavisi od želje kupca. MTM naime nudi mogućnost elektonski limitirane brzine na 279, 290 ili 310 km/h (fabrički primerak inače ima elektronsku blokadu koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h).
Kome ni 656 konja nije dovoljno, obradovaće vest da MTM priprema i performance paket (koštaće 9950 evra), koji će snagu RS6 Avanta podići na svih 702KS. Ako ni to nije dovoljno...
MTM je za svoj RS6 R Avant predvideo i novi prednji spojler i zadnji difuzor (oba od karbon fibera), jače kočnice (prednji diskovi 405 x 36 mm), doterano ogibljenje, novi sportski izduvni sistem i set MTM Bimoto aluminijumskih točkova od 20 ili 21 inča (ovi potonji sa gumama dimenzija 285/30ZR21).

Nakon što je pre nekoliko dana pre vremena na internet procurela prva zvanična fotografija, iz Forda su sada konačno stigle i ostale slike potpuno nove, druge generacije njihovog gradskog modela Ka, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati početkom oktobra ove godine na salonu automobila u Parizu.
Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i mnogobrojne druge komponente sa novim Fiatom 500 (a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj), ali će izgled ova dva automobila naravno biti potpuno drugačiji (razlika će biti i na ogibljenju, koje je Ford za novi Ka detaljno preradio).
I drugu generaciju Forda Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje poznati Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona je dobila bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.
Ford ni ovom prilikom nije zvanično objavio koji će motori pokretati novi Ka (nešto ipak treba sačuvati za salon u Parizu), ali prema ranijim informacijama, radi se o Fiatovim agregatima, koji se već ugrađuju u pomenuti Fiat 500. To znači da će paletu sačinjavati benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm. Kasnije će ponuda možda biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom iz Fiata 500 Abarth i sa 135 konja (ST bi trebalo da zameni Ford Sportka). Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.
Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9530 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.250 evra.

Japanski Daihatsu je promovisao novu, "Kiri" limitiranu ediciju svog malog SUV modela Terios, koji će biti ponuđen britanskim kupcima u samo 250 primeraka. Terios Kiri se bazira na Teriosu 1.5 S i donosi posebnu metalik zelenu boju, krovne nosače, nove petokrake aluminijumskle točkove od 16 inča (gume su 215/65 R16), kožni volan, prednja svetla za maglu i specijalne Kiri oznake u standardnoj opremi. Cena za Terios Kiri u Velikoj Britaniji inače iznosi 13.895 funti (17.665 evra).

Kao odgovor na Mitsubishi Lancer Ralliart, iz Subarua na tržište SAD-a uskoro stiže ojačana Impreza WRX, model za 2009.
Najvažnije novosti se tiču 2,5 litarskog četvorocilindričnog boxer motora, koji je za novu prodajnu sezonu pojačan na 265KS pri 6000 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (što je za 41KS i 25Nm više od dosadašanje verzije). Snaga se preko petostepenog manuelnog menjača naravno prenosi na sva četiri točka (veličine 17 inča, sa gumama 225/45R17, koje zamenjuju ranije 205/50R17), a promene uključuju i tvrđe podešeno ogibljenje i par vizuelnih detalja (Aero paket je sada standard i podrazumeva novi prednji gril, a kod hatchback modela i novi STI zadnji spojler i difuzor).
Sem ojačane Impreze WRX, Subaru je za Amerikance pripremio i model Impreza 2.5GT za 2009. (na drugoj slici), koga pokreće 2,5 litarski turbo benzinac sa 224KS, standardno uparen sa elektronski kontrolisanom 4-stepenom automatskom trnasmisijom sa SPORTSHIFT-om. I ovde je pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive), a u ponudi su verzije sa 4 i 5 vrata.
U standardnoj opremi ovih Impreza se, između ostalog, nalaze VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, traction control, ABS, EBD, Brake Assist, kao i bočne vazdušne zavese.
Volkswagen Voyage

Prilikom nedavne brazilske promocije potpuno nove generacije modela Gol, bilo je reči i o njegovoj verziji u obliku klasične limuzine sa četiri vrata, koja bi trebalo ponovo da ponese ime Voyage (na brazilskom tržištu konkurisaće novom Peugeotu 207 Brasil Passion i Renaultu Clio sedan).
VW Gol je inače ranije već prodavan u limuzinskoj verziji kao VW Voyage, a zanimljivo je da je taj sedan izvožen i u SAD (od 1987. do 1993. godine), gde je komercijalizovan pod imenom VW Fox.
Sem novog izgleda i unapređenog kvaliteta, novi Voyage naravno donosi i veće dimenzije u odnosu na model Gol. To u praksi znači da je Voyage dugačak 430 cm, dok mu zapremina prtljažnika iznosi 470 litara (Gol ima dužinu od 390 cm i prtljažnik od 285 litara).
Što se motora tiče, očekuje se 1.6 litarski agregat, koji sem benzina, može da koristi i etanol. Motor raspolaže sa 101KS pri 5250 o/min. i 154Nm pri 2500 o/min. (na benzin) i 104KS i 156Nm sa pogonom na etanol, a uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem. Još se ne zna da li će Voyage eventualno dobiti i manji 1.0L motor iz novog VW Gola (sa 72, odnosno 76KS), a navodno postoji mogućnost da Gol dobije i 1.4L motor iz evropske verzije VW Foxa (mada to za sada nije zvanično potvrđeno).
Novi Ford C-MAX

Na platformi sledeće, treće generacije Focusa (trebalo bi da se pojavi krajem 2009. godine), Ford priprema i novi C-MAX, koji se očekuje godinu dana posle pomenutog Focusa III.
Iako će budući C-MAX kupcima ponudit svežiji dizajn (mešavina modela S-MAX i Kuga), prostraniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i još bolje vozne osobine, možda je najveća novost da će imati i treći red sedišta i mesta za sedam putnika, kako bi se ravnopravnije nosio sa Opelovom Zafirom. Ipak, već stižu i najave da će kupcima novi C-MAX najverovatnije biti na raspolaganju i u varijanti sa samo pet sedišta, mada je izvesno da Ford, zbog smanjenja troškova, neće ponuditi dve različite karoserijske verzije, kao što je to učinio Renault sa modelima Scenic i Grand Scenic.
Na osnovu špijunskih slika maskiranog prototipa nastao je i ovaj rendering (objavljuje ga britanski AutoExpress), koji pokazuje da će novi C-MAX biti duži i širi u odnosu na aktuelnu verziju. U prostranijoj kabini će biti upotrebljeni kvalitetniji materijali, dok će njen izgled takođe biti inspirisan nedavnom predstavljenim crossoverom Kuga.
Motori će verovatno biti preuzeti iz sadašnjeg modela, što znači da će paleta obuhvatati benzince i dizelaše od 1,6 do 2,0 litra zapremine, uključujući i ECOnetic verziju sa smanjenom potrošnjom i emisijom CO2, a moguće i novi mali turbo benzinac.
Standardno će se ugrađivati petostepeni ili šestostepeni manuelni menjači, dok će kao opcija moći da se dobije i Fordova nova poluautomatska Powershift transmisija sa duplim kvačilom.

Sem za Audi A5, koji je dobio novi 2.0 TFSI benzinac sa 180KS (o tome više OVDE), Audi je upravo proširio paletu motora i za model A4. Tačnije, A4 (i limuzina i Avant) je dobio novu verziju 2.0 TDI common-rail dizelaša koji raspolaže sa 170KS pri 4200 o/min. i 350Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 2500 o/min. Sa novim motorom i manuelnim šestostepenim menjačem, A4 2.0 TDI u verziji sa prednjim pogonom (u ponudi je i quattro verzija) postiže maksimalnu brzinu od 230 km/h, do 100 km/h mu treba 8,3 sekunde, a emituje 140 grama CO2 po kilometru.
Novi A4 2.0 TDI sa 170KS će u Velikoj Britaniji, u zavisnosti od verzije, imati cenu u rasponu od 24.600 do 27.175 funti (od 31.270 do 34.545 evra).