Audi R8 Spider

Jedan od noviteta Audija u narednom periodu (pored modela S4, RS5, A5 Cabrio, R8 V10, obnovljenog A6 i RS6 sedana) jeste i R8 bez krova, odnosno R8 Spider.
Iako se ranije govorilo da će otvoreni R8 biti u Targa koncepciji, na ovim slikama (ako se naravno pokažu verodostojnim) R8 Spider je u stvari klasičan kabriolet sa platnenim sklopivim krovom.
I R8 Spider će pokretati (centralno smešten) 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, koji se nalazi i u običnom R8, što je ovom potonjem dovoljno za maksimalnih 301 km/h i za ubrzanje do stotke za 4,6 sekunde.
Ovakav R8 u varijanti bez krova na tržištu treba da se pojavi 2009. godine i to po ceni od oko 85.000 funti, a predstavljaće konkurenciju, pre svega, Porscheu 911 Cabrio.
Osim novog Spidera, Audi prema raznim izvorima planira da porodicu R8 proširi tako što će u ovaj dvosed ugraditi i V10 agregat iz Lamborghinija Gallardo (koji će razvijati najmanje 500 konja), pa je moguće da se taj V10 jednog dana nađe i u R8 Spideru.

Izvor : Tanjug
Najveća evropska fabrika automobila "Folksvagen"
(Volkswagen - VW) planira da preseli deo proizvodnje iz Slovačke u Bosnu i
Hercegovinu, izjavio je Rojtersu direktor partnerske firme te kompanije u BiH
"ASA Holding" Nihad Imamović.
Rukovodstvo preduzeća "Folksvagen Sarajevo" trebalo bi da usvoji
odluku o preseljenju na svom zasedanju 27. avgusta, preneli su slovački mediji.
"Folksvagen" sa firmom "ASA Holding" sklapa u Bosni modele
"folksvagena" i "škode". Nemačka kompanija u zajedničkom
preduzeću ima udeo od 58 odsto, dok ostali deo pripada "ASA
Holdingu", koji je i zvanični zastupnik i proizvođač delova za potrebe
"Folksvagena".
Nova fabrika bi trebalo da zaposli 600 do 700 ljudi, rekao je Imamović, ali nije
naveo razlog preselja fabrike iz Slovačke.
Rukovodilac "Folskvagenovog" odeljenja za komunikacije Daniela Ruč
(Rutsć) rekla je slovačkoj agenciji SITA da će proizvodnja u fabrici u
Bratislavi ostati, a da bi trebalo da se preseli samo mali deo proizvodnje iz
mesta Martin.
Ona je, međutim, dodala da je u toj fabrici trenutno zaposleno 800 ljudi i da
se ne planiraju otpuštanja.
"Folksvagen Slovačka" osnovan je 1991. godine na osnovama fabrike BAZ
u Bratislavi. Trenutno u Slovačkoj postoje tri pogona VW koji zapošljavaju
ukupno 8.500 ljudi. Pored fabrike u Bratislavi, koja ima najviše radnika, tu su
fabrika menjača i komponenti za menjače u Martinu i proizvodnja u Košicama, gde
se pripremaju automobili za izvoz u Rusiji i Ukrajinu.
Nova Seat Ibiza stigla u Srbiju

Nova generacija Seata Ibize, posredstvom uvoznika firme Porsche SCG (zvaničan sajt uvoznika www.seat.rs), stigla je i na naše tržište.
Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio, Citroen C3 i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji enterijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, i nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge.
Na raspolaganju su tri benzinska motora: 1.6 litarski sa 77 kW105 KS, agregat od 1.4 litra sa 63 kW/85KS) i ekonomični zapremine 1.2 litra sa 51 kW/70 KS. Ukoliko preferirate dizel motor, obradovaće Vas 1.4-litarski TDI-PD sa 59 kW/80 KS i snažan 1.9-litarski TDI-PD sa 77 kW/105 KS. Oba dizel motora operemljena su filterom dizel čestica (DPF) koji otklanja čađ, smanjuje emisiju štetnih gasova i štedi gorivo.
Izvod iz cenovnika nove Seat Ibize:
Ibiza Reference 1.2L 51kW/70KS 5-stepeni manuelni menjač – cena 11.946 EUR
Ibiza Reference 1.4L 63kW//85KS 5-stepeni manuelni menjač - cena 13.248 EUR
Ibiza Stylance 1.4L 63kW//85KS 5-stepeni manuelni menjač – cena 14.219 EUR
Ibiza Stylance 1.6L 77kW//105KS 5-stepeni manuelni menjač –cena 14.994 EUR
Ibiza Stylance 1.9TDI 77kW//105KS 5-stepeni manuelni menjač – cena 18.101 EUR
(sve cene su sa carinom i PDV-om, modeli sa 5 vrata)

Smena na vrhu C segmenta: posle pet godina vladavine Golfa V, stiže njegov naslednik – Golf šeste generacije (prvi Golf je inače predstavljen 1974. godine, drugi 1983., treće izdanje je usledilo 1991., "četvorka" je stigla 1997., a Golf "petica" pre pet godina).
Volkswagen će Golf VI, kao jedan od najočekivanijih noviteta ove sezone (posebno na našem delu brdovitog Balkana gde se Golf II star 20 i više godina i dalje solidno kotira na pijaci polovnjaka), zvanično promovisati početkom oktobra na salonu automobila u Parizu, dok će se prvi primerci naći kod dilera već istog meseca (bar u Nemačkoj, a kod nas verovatno tek na proleće naredne godine). Osnovni model sa troja vrata i benzincem od 1,4 litra sa 80KS će u Nemačkoj koštati 16.500 evra, što je za samo 200 evra više nego do sada.
Poslednjih meseci su se na internetu pojavljivali zaista mnogobrojni špijunski snimci i razni crteži Golfa "šestice" (u tome je posebno prednjačio nemački AutoBild), a sudeći po ovim prvim zvaničnim fotografijama, pomenuti snimci i crteži i nisu bili daleko od konačnog proizvoda.
Naravno, Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše i očekivalo. Jednostavno, Golf je najvažniji model nemačke fabrike (do sada je plasirano preko 26 miliona primeraka svih generacija) i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju besteselera koju Golf ima. Podsećanja radi, Golf V je sa 208.800 plasiranih primeraka bio najprodavaniji automobil u Evropi za prvih pet meseci. Volkswagen je naime prodaju Golfa u tih 5 meseci povećao za 18,7% u odnosu na isti period prošle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5 % više nego u prvih pet meseci 2007.
Imajući sve to u vidu, zaista ne iznenađuje činjenica da je "šestica" spoljašnjim izgledom samo evolucija postojećeg Golfa (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji se ne razlikuju mnogo u odnosu na aktuelnu "peticu"). Drugim rečima Golf ostaje Golf; pomalo konzervativan, ali zato prepoznatljiv već na prvi pogled i bez većih šansi da ga zamenite sa automobilom nekog drugog proizvođača. Međuosovinsko rastojanje je ostalo isto i iznosi 258 cm (za poređenje, aktuelna Opel Astra ima 262 cm, Renault Megane 263 cm, Ford Focus, Mazda3 i Volvo C30 po 264 cm, a Kia Ceed i Hyundai i30 265 cm).
Prostranija unutrašnjost kvalitetnom upotrebljenih materijala, izgledom i ergonomijom može da se poredi čak i sa većim VW Passatom, a pažnju privlači i spisak dodatne opreme koji može da obuhvata i DVD plejer, hard drive za MP3 fajlove, Keyless Entry, Intelligent Light System, Lane Assist (upozorava vozača na prelazak iz trake u traku, tempomat sa automatskim držanjem razdaljine, Park Assist druge generacije sa kamerom...
Kao i ranije, i novi Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata. U početku to će biti benzinci od 1.4 litra (snaga 59kW/80KS, 132Nm obrtnog momenta, ubrzanje do 100 km/h traje 13,9 sekundi, najveća brzina je 172 km/h, potrošnja 6,4 litra na 100 km), sledi 1.6 litarski (75kW/102KS, 148Nm, 188 km/h, ubrzanje 11,3 s, potrošnja 7,1 litar) i 1.4 TSI u dve verzije (slabiji ima 90kW/122KS i 200Nm, 200 km/h, do 100 km/h mu treba 9,5 sekundi, troši 6 litara, dok jača verzija ima 118kW/160KS, 240Nm, 220 km/h, ubrzanje do stotke traje 8 sekundi, potrošnja takođe 6 litara), a dizelaši su 2.0 TDI sa 81kW/110KS i 250Nm (194 km/h, ubrzanje 10,7 sekundi, troši 4,5 litra dizela na 100 km) i 103kW/140KS i 320Nm (209 km/h, 9,3 sekunde do 100 km/h, potrošnja mu iznosi 4,9 litra). Ovde i fabrički podatak da, u zavisnosti od motora, novi Golfovi imaju smanjenu potrošnju i do 28%. Naravno, ovo je paleta samo na početku života "šestice", ali će se već sledeće godine pojaviti i novi 1,2 litarski četvorocilindrični TSI benzinci sa 85 i 105KS, 1,6 litarski TDI dizelaši od 90 i 105KS, 2.0 TDI sa 170KS, kao i Golf GTI sa 2,0 litarskim TFSI agregatom. Kasnije se očekuje i 1,2 litarski common-rail TDI dizel sa 75KS i 180Nm (ovaj Golf će trošiti samo 3,9 litra goriva na 100 km), 2.0 TDI bi-turbo dizel sa 204KS, kao i najjači 2.0 TFSI benzinac sa oko 280KS (zameniće sadašnji Golf R32).
U ponudi će i dalje biti Volkswagenov 4Motion pogon na sva četiri točka, ekonomičnije BlueMotion verzije, a kupcima će na raspolaganju biti i šestostepeni i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom.
Na startu komercijalizacije Golf će biti dostupan u verziji kombi-limuzine sa troja i petora vrata, početkom naredne godine sledi novi Golf Plus, sredinom te iste godine stiže i Golf Variant, sledeća Jetta će biti spremna početkom 2010., novi Touran i Golf Cabrio sredinom 2010., a nova Buba krajem 2010. godine.
Volkswagen inače planira da u 180 zemalja godišnje proda 750.000 Golfova VI i njegovih pomenutih podvarijanti, ali će VW prepreku u tom planu imati u zaista brojnoj konkurenciji : Opel Astra, Peugeot 308, Fiat Bravo, Ford Focus, Citroen C4, Toyota Auris, budući Renault Megane III, Alfa 149 i nova Mazda3 koja bi trebalo da ugleda svetlost dana krajem ove godine.
Novi BMW Z4 već u novembru?

Iako je po ranijim informacijama BMW trebalo da novu generaciju svog roadstera Z4 predstavi tokom 2009. godine, po poslednjim vestima Nemci premijeru navodno planiraju već za novembar ove godine i to najverovatnije na salonu automobila u Los Anđelesu (što se poklapa i sa nedavnom nezvaničnom informacijom da će proizvodnja sadašnjeg Z4 biti prekinuta veoma brzo, čak možda već ovog meseca).
Drugi novih detalja o novom Z4 nema, pa ovde samo podsećanje na ono što je do sada poznato.
Najveću novinu, pored naravno novog i elegantnijeg izgleda, predstavlja činjenica da će budući Z4, umesto dosadašnjeg platnenog, najverovatnije dobiti tvrdi sklopivi krov, kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK, a i aktuelni BMW serije 3 Cabrio. Ovde treba napomenuti da će prema nekim izvorima, kupci novog Z4, pored pomenutog sklopivog tvrdog, ipak i dalje moći da izaberu i klasični platneni krov. Budući Z4 i dalje zadržava karakterističnu dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, novi prednji deo automobila delimično za uzor koristi prošlogodišnji BMW CS Concept, dok je zadnji kraj inspirisan aktuelnom serijom 6.
Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz tog modela (postojaće naravno i sportska M verzija koji bi trebalo da dobije potpuno novi turbo šestocilindraš sa oko 350 konja). Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u Regensburgu.

Britanski magazin Autocar, pozivajući se na insajdere iz Mazde, piše da će ova japanska kompanija svetsku premijeru limuzinske verzije nove Mazde3 održati u novembru na salonu automobila u Los Anđelesu, dok će se hatchback model sa petora vrata po prvi put u javnosti pojaviti u decembru na salonu u Bolonji.
Novi Mazdin predstavnik u C klasi imaće osobeniji i sportskiji dizajn (u stilu RX8-ice i nove Mazde 6) u odnosu na aktuelni model, a odlikovaće ga dinamičniji prednji kraj sa karakterističnim Mazdinim otvorom za vazduh i naglašenim lukovima blatobrana. Što se unutrašnjosti tiče, ona će dobiti novi izgled u stilu nove Mazde 6 (kvalitetniji materijali i još viši nivo završne obrade se naravno podrazumevaju) sa komandama za audio sistem i satelitsku navigaciju na upravljaču.
Buduća Mazda 3 će koristiti produženu platformu sledeće, treće generacije Forda Focus (pojaviće se krajem 2009. ili početkom 2010. godine), što će u praksi značiti prostraniju kabinu nego do sada i poboljšane vozne osobine. Takođe, novi model će biti lakši u odnosu na istoimenog prethodnika, a to kao posledicu daje nižu potrošnju i manju emisiju CO2.
Što se motora tiče, nova "trojka" će u početku koristiti benzinske agregate zapremine od 1.4 do 2.0 litra i dizelaše od 1.6 do 2.2 litra, dok će se petoclindrični 2,5 litarski turbo benzinac sa 250KS iz Forda Focus ST (u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem) pojaviti 2010. godine u sportskom MPS modelu.
Prodaja nove Mazde3 bi na evropskom i japanskom tržištu trebalo da startuje u prvom kvartalu 2009. godine, a u Americi i ostalim tržištima ubrzo posle toga.
Misteriozni Ferrari na stazi Fiorano

Proteklog vikenda su uvek spremni lovci na automobilske novitete uspeli da na stazi Fiorano snime potpuno nemaskirani (što nagoveštava da je premijera veoma blizu) i za sada neindetifikovani Ferrari.
Očigledno je kao osnova poslužio aktuelni Ferrari F430, što je mnoge odmah nateralo na zaključak da je ovaj misteriozni automobil u stvari prototip njegovog naslednika. Poslednji izveštaji nagoveštavaju da se ovde ipak radi o preradi italijanske dizajnerske kuće Fioravanti, kojoj je F430 poslužio kao osnova za pravljenje unikatnog Ferrarija po narudžbini nekog bogatog kupca.
Ovo nije prvi put da su Ferrarijevi modeli poslužili kao osnova za nastanak izuzetnih modela raznih italijanskih dizajnerskih kuća, koje su naručili (pre)bogati kolekcionari. Dovoljno je samo setiti se Pininfarininog Ferrarija 612 p4-5 ili Zagato Ferrarija 575 GTZ.
Po onome što se vidi sa ovih fotografija, Fioravanati je na F430 izvršio relativno male promene na prednjem delu automobila, dok su mnogo veće modifikacije zadesile njegov zadnji kraj.
Za sada naravno nema zvaničnih detalja o ovom Ferrariju, a mnogi očekuju da će se početkom oktobra pojaviti na salonu automobila u Parizu (mada ne bi bilo iznenađenje da se pojavi i nešto ranije, recimo na događaju Pebble Beach Concours sredinom ovog meseca, gde će publika po prvi put videti i novi Bugatti Veyron Grand Sport kao i unikatni Pininfarinin Hyperion na bazi Rolls Royce-a Drophead Coupe).
Francuski Peugeot je najavio da će na salonu automobila u Parizu ove jeseni promovisati model 308 u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 20 sekundi), koja će dopuniti paletu ovog automobila kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i 308 SW karavan, a potvrđena je i serijska proizvodnja prošlogodišnje Coupe studije 308 RC Z).
Poput svog prethodnika 307 CC, i 308 CC će imati četiri sedišta (bolje reći 2+2 koncepcija), ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtljažnikom. U odnosu na već poznate karoserijske varijante 308-ice, CC verzija je najviše promena (pored novog krova naravno) doživela na zadnjem kraju, gde se najviše ističu masivan branik, nova LED svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika (čija zapremina se u zavisnosti od toga da li je krov spušten ili podignut, kreće od 226 do 405 litra).
Što se tiče palete pogonskih agreagata, 308 CC će (bar u početku) pokretati samo 1.6 litarski THP benzinac sa 150KS i 2.0HDiF dizelaš od 140 konja (kasnije se očekuju u 1.6 litarski atmosferski VTi benzinac sa 120KS, zatim jači 1.6L turbo benzinac od 175 konja, a možda i manji 1.6 HDi od 110KS).
U standardnoj opremi se nalazi šest vazdušnih jastuka i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a tu je i novi Airwave sistem grejanja ugrađen u naslone za glavu u prednjim sedištima (slično Mercedesovom Airscarf sistemu).
Radulović Group : posebna ponuda za BMW 318d Touring

Povodom otvaranja novog, trećeg po redu izložbenog salona vozila BMW Radulović u Ulici Višnjičkoj 53a u Beogradu, ovaj ovlašćeni BMW i Mini diler (www.radulovic-group.com, tel. 011/10 80 888) je za potencijalne kupce pripremio posebnu ponudu za vozila koja se nalaze na lageru.
Tako se u njihovoj ponudi nalazi BMW 318d Touring (1995 kubika, 105kW/143KS i 300Nm, 210 km/h, ubrzanje do 100 km/h 9,6 s) koji sa carinom i PDV-om sada košta 34.000 evra (ranije 40.183).
Sem za 318d Touring, posebni uslovi važe još za BMW 120d i Mini One.
VIDEO : Honda OSM
Honda je na salonu automobila u Londonu (2008 British International Motor Show, traje do 3. avgusta) predstavila svoj novi koncept sportskog hibridnog automobila, zvanično nazvanog Open Study Model ili jednostavno OSM (društvo na salonu mu prave i Hondini modeli CR-Z hybrid i FCX Clarity hydrogen fuel cell car).
Za dizajn je odgovoran Hondin centar za istraživanje i razvoj u nemačkom Ofenbahu, a naglasak projekta je bio na smanjenju potrošnje goriva i maloj emisiji CO2.
U Hondi naglašavaju da OSM-om želeli da pokažu da automobili sa malom emisijom CO2 mogu da bude atraktivni, odnosno da budu sportski i zabavni za vožnju.
Čiste i dinamične linije spoljašnjosti se nastavljaju i u dvobojnom enterijeru, gde se ističe prednji panel podeljen u nekoliko delova, centralni displej iza volana (ostali podaci se prikazuju u luku u gornjem delu prednjeg panela), a tu su i komande za menjanje brzina smeštene na volanu.
Iako će možda prva pomisao mnogih zaljubljenika u Hondu biti da OSM najavljuje neki budući serijski model ove japanske marke, u Hondi naglašavaju da to jednostavno nije slučaj i da je OSM u ovom trenutku samo dizajnerska studija i da još nema zelenog svetla za njegovu eventualnu serijsku proizvodnju.

Izvor : Tanjug
Najveći svetski proizvođač automobila, američki "Dženeral motors"
(GM), objavio je povećanje gubitaka na 15,5 milijardi dolara u drugom
kvartalu, zbog smanjenja prodaje u Severnoj Americi i troškova koje su izazvali
radnički nemiri i mamutski plan restruktuiranja firme.
Ukupni prihod u razdoblju april-jun izneo je 38,2 milijarde dolara, 8,5
milijardi dolara manje nego u drugom tromesečje 2007, prenele su agencije.
Prema saopštenju kompanije, gubici uključuju 9,1 milijardi dolara u
jednokratnim isplatama, uključujući 3,3 milijarde dolara obestećenja za 19.000
radnika zaposlenih na sat koji su otpušteni krajem juna.
U saopštenju se precizira da su prihodi kompanije van Severne Amerike porasli
za 1,7 odsto, na 20,8 milijardi dolara u drugom kvaralu, ali da su ti dobici
potrveni gubicima u SAD, gde visoke cene benzina i slaba ekonomija prave pustoš
u automobilskoj industriji.

Izložba originalnih plakata posvećena istoriji Olimpijskih igara, svečano je otvorena u tržnom centru ZIRA, u organizaciji kompanije Verano Motors (www.verano.co.yu) i Olimpijskog komiteta. Izložba koja predstavlja svojevrsno putovanje kroz Olimpijske igre od Atine 1896. do Pekinga 2008. će za sve zainteresovane posetioce biti otvorena do završetka ovogodišnje Olimpijade.
Kompanija Verano Motors se prošle godine pridružila pulu sponzora srpskog Olimpijskog tima u Pekingu. Kao jedna od kompanija koje podržavaju naše olimpijce na 29-im letnjim igrama, Verano Motors je omogućio da Peugeot bude oficijalno vozilo naših sportista pre i tokom ove planetarno najvažnije sportske manifestacije.
„Odlučili smo da još jednom podržimo naše sportiste, i to ne samo kao jedan od sponzora već i tako što ćemo ovaj prostor u kome se nalazimo pretvoriti u svojevrstan fotografski omaž posvećen temama Olimpijskih igara i podržavanja pobedničkog duha naših sportista koji će nas predstavljati u Pekingu. Osećali smo da to dugujemo i njima, ali i svim ljubiteljima Peugeota, te smo rešili da spojimo ono što najbolje znamo u ideju koju smo realizovali kroz izložbu ovih sjajnih fotografija“, istakao je gospodin Jova Srećo, direktor marketinga kompanije Verano.
U okviru izložbe posetioci će imati prilike da vide plakate gradova domaćina Olimpijskih igara kroz vreme i pođu na malo putovanje koje počinje prvim modernim igrama u Atini 1896, preko onih u Parizu 1900, Berlinu 1936. i završava se poslednjim u nizu, Olimpijskim igrama u Pekingu.
Svaka fotografija locira određeni isečak istorije Olimpijskih igara i upoznaje sa najzanimljivijim pričama koje su obeležavala ova takmičenja tokom decenija. Izložba je i jedinstvena prilika da se zainteresovani upoznaju sa prvim uspesima naših sportista, saznaju više o prvoj ženskoj olimpijskoj pobednici, Britanki Šarloti Kuper u Parizu 1900, otkriju da je čuvenu krilaticu “Važno je učestvovati, a ne pobediti” osmislio Pensilvanijski biskup u Londonu davne 1908, ali i da je Oskar Svon sa 60 godina postao najstariji olimpijski šampion svih vremena.
Da podsetimo, pored Olimpijskog komiteta, kompanija Verano Motors podržava i aktivnosti Paraolimpijskog komiteta. Otvaranju izložbe prisustvovali su i Aleksandar Petrović, potpredsednik Paraolimpijskog komiteta i Zlatko Kesler, potpredsednik Paraolimpijskog komiteta, naš najtrofejniji paraolimpijski reprezentativac i prvak sveta u stonom tenisu, koji su iskoristili ovu priliku da najave Paraolimpijske igre koje se održavaju mesec dana nakon Olimpijskih igara.
Kompanija Verano Motors je nedavno započela i sa specijalnom olimpijskom ponudom za model Peugeot 308 Premium 1,6 E 120 KS.
Od svog lansiranja, Peugeot 308 osvaja brojne nagrade i priznanja. Prošle godine zabeležio je veliki uspeh u Nemačkoj, tradicionalno orijentisanoj prema automobilima sopstvene industrije i prema izboru čitalaca uticajnog nemačkog nedeljnika Bild am Sonntag, osvojio prestižnu nagradu Zlatni volan 2007. Nosilac game 308 proglašen je i Ginisovim rekorderom u dve kategorije: odnosno u opštoj potrošnji goriva i potrošnji dizel goriva. Prema tradicionalnom izboru u organizaciji dnevnih poslovnih novina „Privredni PREGLED” poneo je prestižnu titulu Automobil 2008. godine, ali i priznanje za Ekološki automobil godine. Ovaj model osvojio je i maksimalnih, pet zvezdica na Euro NCAP testu.
Peugeot 308 poseduje performanse koje vozačima pružaju besprekornu sigurnost i u vožnji po gradu, kao i na otvorenom putu. Dopadljiv dizajn i kompaktna veličina ovog modela zadovoljiavaju kriterijume i najzahtevnijih vozača. Konstruktori Peugeot-a 308 posvetili su veliku pažnju zaštiti životne sredine, imajući u vidu da smanjenje efekta staklene bašte usled emisije gasova predstavlja jedan od prioriteta francuske kompanije.
Ovaj model pleni svojom elegantnom siluetom i svojim osobenostima i, svakako, predstavlja jednog od najvećih Peugeot lepotana. Sa niskim centrom gravitacije i velikom širinom šasije, Peugeot 308 se može pohvaliti izuzetnim ponašanjem na putu. Velike površine prozora i panoramsko zadnje vetrobransko staklo obezbeđuju osećaj više nego dovoljnog prostora i za vozača i za putnike. Model 308 nudi savršenu ravnotežu između dimenzija unutrašnjeg prostora i ukupnih dimenzija.
Model koji je na akciji Peugeot 308 1,6 E sa 120 konjskih snaga ima benzinski motor koji je razvijen u saradnji sa BMW – om.
Izvor : Verano Motors
UPDATE : Audi RS6 sedan na salonu u Parizu

Audiju RS6 Avant uskoro (već početkom oktobra na salonu automobila u Parizu) će se pridružiti i njegova limuzinska verzija, koja će predstavljati Audijev odgovor na BMW M5 (ima 507KS) i Mercedes E63 AMG sa 514KS (mada ne treba zaboraviti ni na najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja). Međutim, Audijev RS6 sedan prešišaće i BMW, i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, kao i RS6 Avant, i RS6 sedan će dobiti V10 bi-turbo agregat, koji raspolaže sa 426kW/580KS. Maksimalni obrtni moment iznosi 650Nm i na raspolaganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. Očekuje se da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 4,5 sekunde, dok će maksimalna brzina nažalost biti ograničena na 250 km/h. Snaga će se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenositi na sva četiri točka. RS6 sedan se i vizuelno razlikuje od drugih modela u A6 gami (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi od 19 ili 20 inča, novi završeci izduvnog sistema), kako bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u ovom automobilu. Od opreme kod Audija RS6 treba izdovojiti (između ostalog) Bi-Xenon farove, ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), DRC (Dynamic Ride Control), sportska sedišta (presvučena kožom i alkantarom), trokraki multifunkcionalni kožni volan, Audijev MMI sistem, alu pedale, Bose Sound system itd, itd.
Mercedes SLR McLaren Speedster

Dok se čeka na potpuno novi Mercedes SLC (o njemu više OVDE), Nemci sada pripremaju i poslednju, oproštajnu seriju aktuelnog Mercedesa SLR McLarena, koji nikada nije ispunio očekivanja fabrike.
Radi se o novoj laganoj Speedster verziji (zvanično ime doduše još nije obelodanjeno), čiji maskirani prototip je nedavno uhvaćen tokom testiranja, a na osnovu tih snimaka nastao je i ovaj rendering koji pokazuje njegov mogući izgled.
Iako na prvi pogled izgleda da će SLR Speedster (ili kako će se već zvati) u odnosu na standardni SLR Roadster izgubiti samo vetrobransko staklo (umesto toga imaće samo manje zaštitnike), izmene su daleko veće. Praktično, sve što je ostalo isto, jesu prednja svetla, dok je ostalo (hauba, nos automobila, blatobrani, vrata, drugačiji položaj izduvnih cevi...) dizajnirano drugačije.
Sem drugačijeg izgleda, budući SLR Speedster će zahvaljujući kuri mršavljenja biti olakšan za oko 200 kg, pa je rezultat automobil koji za ubrzanje od 0 do 300 km/h treba samo 26 sekundi, dok će maksimalna brzina biti nešto manja od 350 km/h.
Kako stvari sada stoje, Mercedes planira da proizvede ograničenu seriju od samo 75 komada ovog modela i to po ceni koja će počinjati od oko 450.000 evra.

Nakon Edo Murcielaga LP640 Versione Nardo sa 487,5kW/663KS pri 7800 o/min. i 675Nm obrtnog momenta pri 5600 o/min.(baza je standardni Murcielago LP640 sa 640KS i 660Nm), nemački tjuner Edo Competition Motorsport GmbH sada boljestojećim kupcima nudi novu igračku – Edo Lamborghini Murcielago LP710 /2.
Inžinjeri ove tjunerske kuće uspeli su da iz Murcielagovog 6,5 litarskog V12 motora (zahvaljujući, između ostalog, detaljno obrađenom izduvnom sistemu, modifikovanim glavama cilndara, novim bregastim osovinama, reprogramiranoj elektronici motora i sportskim filterima za vazduh) izvuku 522kW/710KS pri 7625 o/min. i okruglo 700Nm pri 6400 o/min.
Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, do 200 km/h mu treba manje od 10 sekundi, a najveća brzina je veća od 360 km/h.
Edo Competition je takođe svoj LP 710 /2 pretvorio u automobil sa samo zadnjim pogonom, što je rezultiralo i 40 kg manjom težinom i agilnijim upravljanjem.
Murcielago u obradi Edo Competitiona dobija i specijalno dizajnirano zadnje krilo, koje može da se podešava i aluminijumske točkove od 19 inča sa Continental V-max gumama, dimenzija 225/35 ZR 19 (napred) i 325/30 ZR 19 (nazad).
VIDEO : Edo Lamborghini Murcielago LP710 /2