
Izvor : www.tanjug.co.yu
Evropski
ogranak "Dženeral motorsa" (General motors), "Opel", je
saopštio da je povukao iz prodaje 47.000 vozila tipa "astra" zbog
greške na meraču pritiska ulja u motoru.
Opel je saopštio da je merač smešten u glavi motora sklon da vremenom postane
porozan, zbog čega može doći do izlivanja ulja.
Kada se to dogodi, u automobilu se oseća jak miris ulja, a može doći i do
pojave dima.
Problem je najizraženiji kod vozila "astra" modela G i H, izrađivanih
od 2003. do 2005. godine, sa motorom zapremine 1,6 litara, navedeno je u
saopštenju.
"Opel" je svim vlasnicima poslao pismo u kojem ih poziva da o trošku
fabrike promene rizične merače.

Lotus je paletu svog modela Elise proširio novom verzijom, nazvanom Elise SC (Supercharged), koju je lako prepoznati po novom zadnjem spojleru i jedinstvenom dizajnu šestokrakih aluminijumskih točkova od 17 inča (gume Yokohama AD07 LTS 225/45 R17). Elise Supercharged pokreće 1,8 litarski 2-ZZ VVTL-i agregat sa kompresorom, koji razvija snagu od 162kW/220KS i 212Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min (u paru sa šestostepenim menjačem). To znači da Elise SC ima za 15% više snage i 17% više obrtnog momenta od modela Elise R. Za sportski auto tolika snaga možda i nije impresivna ali u kombinaciji sa malom težinom (što je jedna od tradicionalnih karakteristika Lotusa) od samo 870 kg, performanse su i te kako zadovoljavajuće. To konkretno znači ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 4,6 sekunde, ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 10,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 150 milja na sat ili 241 km/h. Pri svemu tome je zanimljiv i podatak da kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi samo 8,5 litara benzina na 100 km puta.

Izvor : FoNet
Vozila Fijata ispuštaju najmanje ugljendioksida među svim proizvođačima u Evropi, saopaštila je britanska kompanija JATO koja prikuplja podatke o autoindustriji.
Na rang listi bolja mesta zauzimaju prozvođači manjih automobila, s motorima manje snage i zapremine, što se najdirektnije odražava na emisije ovog gasa koji je „najodgovorniji“ za globalno otopljavanje.
Prosek emisija ugljendioksida u kolima Fijata iz prošle godine iznosio je 137,3 grama na kilometar, Pežoa 141,9 i Sitroena 142,2 grama. Ispod granice od 150 grama su još samo Reno, Tojota i Ford.
Hyundai Accent sa garancijom od 8 godina !

Hyundai Auto d.o.o. Beograd (www.hyundai.co.rs), uvoznik korejskog Hyundaija za našu zemlju, odlučio je da za model Accent (u svim varijantama motora i opreme) ponudi garanciju u trajanju od čak 8 godina! Time je Hyundai Accent postao automobil sa najdužim garantnim periodom u Srbiji, preuzevši tu titulu od Kije Ceed, čija garancija inače iznosi 7 godina. Garancija se odnosi na sve delove vozila u toku normalne eksploatacije u skladu sa uslovima garancije navedenim u servisnoj knjižici, u trajanju od 8 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Iz ponude se posebno izdvaja model Accent 1.4 GL 4Vr. LEADER, koji u opremi ima ABS, klima uređaj, prednje vazdušne jastuke, električni servouređaj upravljača, električne podizače prednjih i zadnjih stakala, električno podešavanje i grejanje spoljnih retrovizora i prednja svetla za maglu. Cena za ovaj Accent sa motorom od 97KS iznosi 12.499 evra sa PDV-om.

Geely Tiger GT concept
Kineski Geely je za domaći salon automobila u Pekingu (održava se od 20. do 28. aprila) pripremilo zaista brojne novitete (preko 20), među kojima se posebno izdvaja nova studija prilično futurističkog sportskog kupea Tiger GT concept. Iako smo kod kineskih proizvođača odavno navikli na kopiranje/kloniranje dizajnerskih rešenja uspešnih automobila iz Evrope i Japana, to ovde nije slučaj, mada mnogi primećuju određene sličnosti Tiger GT concepta sa modelima kao što su Pontiac Solstice, Maybach Exelero, Maserati Gran Turismo, Ferrari 612 Scaglietti, Alfa Romeo 8C Competizione, pa i Aston Martin V8 Vantage. U svakom slučaju, Tiger GT concept izgleda daleko privlačnije od recimo Geely-a Mybo II, koncepta predstavljenog prošle godine na salonu u Šangaju, koji je bio mešavina stilova sa Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) i Nissana Skyline GTR (bokovi). Kinezi su za pogon Tiger GT-a izabrali 3,5 litarski V6 benzinac sa 225KS i 460Nm obrtnog momenta, čija snaga se prenosi na zadnje točkove od 19 inča (sa gumama 255/40ZR19).
Geely CE concept
Kineska publika je u prilici da vidi i Geely-evu novu studiju hatchback automobila B segmenta (klasa Mazde2, Peugeota 206, Honde Fit/Jazz) pod kodnom oznakom CE concept, mada nažalost detaljniji podaci nisu saopšteni.
Geely NL concept
Kao i za veliki broj drugih kineskih koncept automobila na salonu Pekingu, tako ni za kompaktnu studiju crossover/SUV vozila Geely NL concept nema nekih detaljnijih podataka, sem da su u planu benzinski motori od 2,0 i 2,4 litra, kao i dizelaši od 2,0 i 2,2 litra zapremine.
Geely GC concept
Ovo je koncept luksuzne limuzine dužine oko 4,90 metra (6 cm duže od aktuelnog BMW-a serije 5), za koju Geely priprema motore od 2,0 i 2,4 litra zapremine.
Brilliance BS4 Station Wagon
Brilliance, BMW-ov kineski partner, iskoristio je ovogodišnji salon automobila u Pekingu da proširi ponudu karoserijskih varijanti svog modela BS4. Tako je sada BS4, osim kao limuzina, dostupan i kao Station Wagon, odnosno karavan prilično elegantnog izgleda. Zasluga za ovo potonje pripada italijanskom dizajnerskom studiju Pininfarina, koji je inače odgovoran i za izgled njegove limuzinske verzije. Brillance BS4 station Wagon pokreće 1,8 litarski Mitsubishi G93 četvorocilindrični benzinski agregat sa 100kW/136KS pri 6500 o/min., kakav se već nalazi i u BS4 sedanu (koji se inače kineskim kupcima nudi od prošle godine kao Brilliance Junjie). Očekuje se da prodaja BS4 sedana i Station Wagona u Evropi startuje još krajem ove godine. Cena za Station Wagon još nije poznata, dok će cena za BS4 sedan u Nemačkoj startovati od 15.990 evra.

Nedavno restilizovani Mercedes SLK već je prošao kroz ruke nemačkog specijaliste Brabusa, koji je za ovaj roadster predvideo novi aerodinamički paket, atraktivne aluminijumske točkove od 17, 18 ili 19 inča (sa Yokohama ili Pirelli gumama), doterano ogibljenje i kočioni sistem, kao i pojačane motore. Tako sada najjači Mercedes SLK55 AMG pokreće Brabusov 6,1 litarski agregat sa 327kW/445KS i 635Nm obrtnog momenta (fabrički primerak ima 5,5 litarski sa 265kW/360KS i 510Nm), uparen sa sedmostepenim automatskim menjačem. Ovaj SLK od 0 do 100 km/h stiže za samo 4,3 sekunde (0,6 sekunde bolje od serijskog SLK55 AMG), dok mu maksimalna brzina prelazi 300 km/h (tačnije 305 km/h). Brabusov aerodinamički kit (razvijen u vazdušnom tunelu) sadrži prednji spojler, pragove, spojler na poklopcu prtljažnika i modifikovani zadnji branik sa četiri hromirana završetka Brabusovog sportskog izduvnog sistema. Ogibljenje je spušteno za 30 mm (čime je dobijeno niže težište i smanjeno naginjanje u krivinama), a tu je i Brabusov kočioni sistem sa diskovima od 355 mm napred, odnosno 300 mm pozadi. Unutrašnjost je bogatija za ergonomski oblikovan Brabus sportski volan, brzinomer izgraviran do 330 km/h, Mastik kožu i alkantaru.

Volkswagen Lavida
Posle nekoliko procurelih fotografija novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, nemačka fabrika je juče konačno i zvanično održala svetsku premijeru ovog automobila na salonu u Pekingu. Peking nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida prvi Volkswagen dizajniran i razvijen u potpunosti u Kini. Sem toga, i proizvodiće ga kompanija Shanghai Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). U press saopštenju se navodi da Lavidu karaketeriše dinamičan, ali i elegantan dizajn, pa je tako novi sedan "savršen primer uspešne saradnje kineskih i nemačkih dizajnera". Lavida je inače dugačka 4608 mm, široka 1743 mm, visoka 1465 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2610 mm, a zapremina prtljažnika 472 litra. Lavidu pokreću dva četvorocilindrična motora (oba zadovoljavaju Euro 4 standarde), a u ponudi će biti tri paketa opreme: Trendline, Comfortline i Highline, pri čemu već i osnovni ima ABS, frontalne vazdušne jastuke, klima uređaj, CD-Radio i el. pokretana stakla. Sa luksuznijim paketima u opremi se dobijaju i aluminijumske felne od 16 inča, hrom paket, kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu, cruise control, parking senzori i automatska klima, dok se u Highline modelu nalazi i navigacioni sistem. Kao opcija na raspolaganju je i Tiptronic šestostepeni automatski menjač.
Volkswagen New Bora
Drugi Volkswagenov novitet sa salonu u Pekingu – New Bora, ima zadatak da bude pravo porodično, praktično i svestrano vozilo za svaki dan. Ukratko, New Bora je nova, specijalno za kinesko tržište razvijena limuzina srednje klase, za čiju proizvodnju će biti zadužena kompanija FAW. Pored Shanghai Volkswagena, FAW VW je još jedan Volkswagenov kineski partner, koji inače već proizvodi modele VW Jetta II, Golf IV, Sagitar (aktuelna evropska Jetta), Magotan (Passat B6) i Caddy. New Bora kupce treba da osvaja prostranim interijerom, visokim stepenom aktivne bezbednosti, komforom, kvalitetom izrade, kao i štedljivim motorima, koji zadovoljavaju Euro 4 norme. U ponudi su inače dva benzinska četvorocilindrična motora, koji opciono mogu da se kombinuju i sa Tiptronic šestostepenim automatskim menjačem. New Bora je dugačka 4540 mm, široka 1775 mm, visoka 1467 mm, međuosovinsko rastojanje je 2610 mm, a volumenn prtljažnika iznosi 450 litara. New Bora se nudi sa Trendline i Comfortline paketima opreme, a već i Trendline podrazumeva ABS, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, servo upravljač, el. stakla, klima uređaj i CD-Radio. Uz paket Comfortline se dobijaju i cruise control, parking senzori, hrom paket, alu točkovi od 15 inča i šiberdah. Kao opcija, na raspolaganju su i kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu i navigacioni sistem.

Changan Zhixiang
Kineska kompanija Changan Automobile Group je pored modela V802 i V101 (o njima OVDE), za 10. salon automobila u Pekingu (20. – 28. april) pripremila i premijeru nove limuzine srednje klase Zhixiang. Radi se o automobilu koga pokreće 2,0 litarski benzinski motor sa 112kW/152KS pri 6000 o/min. i 192Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min., uparenim sa četvorostepenim automatskim menjačem. Po fabričkim podacima Zhixiang postiže maksimalno 200 km/h, dok su mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne 11,2 sekunde. U standardnoj opremi se, između ostalog, nalaze automatski klima uređaj, cruise control, CD plejer, putni kompjuter, el. podesiva sedišta i TCS sistem. I još dimenzije: dužina 4600 mm, širina 1800 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2650 mm.
Geely Panda
Nije samo ime ovog novog kineskog mališana pozajmljeno od poznatog Fiatovog automobila, već je i dizajn Geely Pande velikim delom inspirisan još jednim tuđim radom - Toyotinim modelom Aygo (to se pre svega odnosi na bokove i delom na zadnji kraj). S druge strane, 1,0 litarski benzinski motor sa 71KS je sopstveni Geely-jev proizvod. Ovaj simpatični automobil (u Kini će koštati oko 5000 evra) bi već naredne godine mogao da dođe i u Evropu, ali će u tom slučaju ljudi iz ove fabrike morati da mu nađu neko novo ime.
FAW Hongqi SUV concept
Još jedna zanimljiva premijera na salonu u Pekingu jeste i novi Hongqi SUV concept kineske kompanije FAW (First Automobile Works). Informacije o ovom neobično dizajniranom modelu (dužine 4,80 metra) su prilično škrte, ali ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju, pokretaće ga FAW-ov 6,0 litarski V12 motor sa 300kW/408KS i 550Nm obrtnog momenta.
Guangzhou Honda Linian concept
I na kraju Linian concept, odnosno studija malog gradskog automobila sa petora vrata, delo Hondinog kineskog partnera, kompanije Guangzhou Honda. Ipak, neki konkretniji detalji o ovom automobilu sa petora vrata i dizajnom nalik na Ford Verve concept i novu Ford Fiestu, nisu saopšteni, mada bi nešto slično kao serijski automobil moglo da se nađe na kineskom tržištu 2010. godine.

Nissan je na salonu automobila u Pekingu i zvanično promovisao svoj novi luksuzni model Teana, u osnovi serijsku verziju studije Nissan Intima Concept, koju su mogli da vide posetioci prošlogodišnjeg oktobarskog salona u Tokiju (o tome više OVDE). Naravno, Intima Concept je prilikom transformacije u serijsku Nissan Teanu izgubila tzv. samoubilačka vrata, dok je dizajn prilično smireniji. U kratkom press saopštenju, japanska fabrika navodi da je nova Teana opremljena V6 motorima u kombinaciji sa XTRONIC CVT transmisijom, s napomenom da će kineskim kupcima Teana biti dostupna i sa četvorocilindričnim agregatom. Pored Teane, Nissan na salonu u Pekingu kineskoj publici premijerno predstavlja i novi model Livina C-Gear, kao i svoje studije Pivo 2 i NV200 Concept (ova dva potonja su inače prvi put prikazana na pomenutom salonu u Tokiju).

BMW je lansirao specijalnu Abbey Road ediciju popularnog Minija, koji je kupcima na raspolaganju u tri boje karoserije : Pepper White beloj, Sparkling Silver srebrnoj i British Racing Green zelenoj. Pod haubom se nalazi 1,4 litarski motor sa 70kW/95KS pri 6000 o/min. i 140Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., dok se u opremi, između ostalog, nalaze aluminijumske Bridge Spoke felne od 16 inča, Cruise Control, kožni sportski volan i iPod interfejs. Cena za Mini Abbey Road u Zapadnoj Evropi iznosi 19.900 evra.

Ponuda Porscheovog modela Cayenne je upravo proširena novom Turbo S verzijom, koju pokreće 4,8 litarski V8 turbo motor sa 404kW/550KS pri 6000 o/min. i 750Nm obrtnog momenta u rasponu od 2250 do 4500 o/min. (motor je inače uparen sa šestostepenom Tiptronic S automatskom transmisijom). Cayenne Turbo S je u osnovi brz odgovor ove nemačke fabrike na želje kupaca ekskluzivnih SUV modela, posebno onih sa rastućih tržišta Istočne Evrope i Azije. Od 0 do 100 km/h novi Cayenne Turbo S (težak 2355 kg) stiže za samo 4,8 sekundi, najveća brzina je 280 km/h, dok mu potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi 14,9 litara na 100 km (emisija CO2 je 358 g/km). Cayenne Turbo S je postavljen na SportPlus aluminijumske točkove od 21 inča sa gumama dimenzija 295/35 R 21, dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 358 mm nazad. Svaki Cayenne Turbo S ima vazdušno vešanje, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), pogon na sva četiri točka (snaga se raspoređuje u odnosu 38%:62% napred/nazad), Servotronic upravljački sistem, a samo za ovaj model je dostupna i nova "lava grey metallic" boja. Cayenne Turbo S na tržište stiže u avgustu ove godine, i to po ceni od 132.774 evra (u Nemačkoj).

Citroen Italia je u saradnji sa italijanskim proizvođačem odeće Pinko kreirao posebnu (i naravno ograničenu) seriju modela C3 i C3 Pluriel Gold by Pinko, za čiju promociju je angažovana i manekenka Naomi Campbell.
C3 i C3 Pluriel Gold by Pinko se od standardnih verzija ovih modela razlikuju po svojim elegantnim estetskim detaljima. Tako ova dva Citroena karakterišu kvake na vratima, znak Citroena i retrovizori u zlatnoj boji (kod Pluriela i na stubovima krova koji se skidaju), posebne boje za karoseriju, kožna sedišta sa zlatnim šavovima i dodaci u zlatnoj boji na prednjem panelu, ručici menjača, pragovima vrata, kao i posebne patosnice sa logom Pinko.
VIDEO : Naomi Campbell u reklami za Citroen C3 Gold by Pinko
VIDEO : Citroen C3 Pluriel Gold by Pinko
Buick Invicta Concept

Jedna od zanimljivijih premijera ovogodišnjeg salona automobila u Pekingu jeste i Buickova studija Invicta Concept ("Invicta – nepobediv") koji najavljuje izgled buduće limuzine ove marke za sledeću godinu (u Americi bi trebalo da se zove LaCrosse, mada neki izvori pominju mogućnost da se naziv Invicta iskoristi i za serijski auto, dok bi u Kini ovaj model mogao da se zove Buick Regal). Prema sadašnjim najavama, interijer budućeg serijskog automobila (kako god se već bude zvao) neće pretrpeti neke drastične promene u odnosu na unutrašnjost Invicte Concept, a biće prvi auto u SAD-u koji će koristiti novu globalnu Epsilon II platformu. Za zanimljiv dizajn ovog luksuznog sedana srednje klase (moćni bokovi sa malim staklenim površinama i visokom bočnom linijom, kratki prepusti, "waterfall" gril, oblik krova u stilu nekog kupea, atraktivni točkovi od 20 inča) su inače zaslužni GM-ovi centri u Mičigenu i Šangaju, koji su inspiraciju pronašli i u prošlogodišnjem koncept automobilu Buick Riviera. Što se motora tiče, ovaj 4932 mm dugačak automobil pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i sa 186kW/250KS i 298Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenom automatskom transmisijom).

Kalifornijski HST International je u saradnji sa dizajnerskom kompanijom Tjaarda na osnovi aktuelnog Forda Mustang napravio dva nova automobila na elektro-pogon (baterije su proizvod firme K2 Energy Solution), nazvana Tjaarda EVX Mustang i HST Shelby Cobra EVX. Sa snagom od 300KS, oba automobila od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzavaju za manje od četiri sekunde, dok im autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi preko 100 milja (161 km). Na testovima je Tjaarda EVX Mustang do 60 milja na sat ubrzao za 3,9 sekunde i postigao najveću brzinu od 193 km/h, a HST Shelby Cobra EVX je još bolji : do 60 milja ubrzava za 3,2 sekunde, dok mu je najveća brzina 241 km/h. Cena za Tjaarda EVX Mustang startuje od 80.000, a za HST Shelby Cobru EVX od 125.000 američkih dolara.

Posle novog Audija A4 u standardnoj, limuzinskoj varijanti, nemački tjuner Abt Sportsline je kupcima ponudio i model AS4 Avant, odnosno svoju preradu Audija A4 u karavanskoj verziji. Abt AS4 Avant je opremljen novi aero body paketom, koji sadrži modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), "škrge" na prednjim blatobranima, nove pragove i zadnji krovni spojler. Tu su i četiri završetka izduvnog sistema integrisana u zadnji branik, podešavajuće Abt sportsko ogibljenje, pojačane kočnice i nekoliko različitih tipova novih aluminijumskih točkova. Agresivniji spoljašnji izgled je odlična najava i za pojačane motore. Tako je 1,8 litarski TFSI benzinski motor umesto sa standardnih 118kW/160KS i 250Nm, dostupan u verzijama sa 147kW/200KS i 280Nm, kao i sa 177kW/240KS i 310Nm, model 2,0 TDI je sa 105kW/143KS pojačan na 125kW/170KS i 147kW/200KS, model 2,7 TDI umesto sa fabričkih 140kW/190KS i 400Nm sada raspolaže sa 162kW/230KS i 450Nm, dok je najsnažniji 3,0 TDI sa standardnih 176kW/240KS i 550Nm ojačan na 207kW/282KS i 550Nm, kao i na 228kW/310KS i 610Nm.