home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Audi RS8

5 Apr 2007 - 00:36 Top secret Link

Kome nije dovoljan običan R8 (4,2 litarski V8 sa 420KS i 301 km/h maksimalne brzine) neka sačeka da Audi dovrši novi RS8, koji se testira na stazi Nurburgring. U RS8 će se ugrađivati Lamborghini-jev V10 motor sa oko 500 konja. Najočiglednije razlike u odnosu na R8 su veći otvori za vazduh na boku, novi pragovi i veće prednje kočnice. RS8 je delo Audi-jeve sportske divizije Quattro GmbH, koja je odgovorna i za razvoj Audi-ja RS6 o kome smo nedavno pisali.





Iako je salon automobila u Beogradu završen to ne znači da su prodavci ukinuli popuste i poklone za kupovinu automobila, koje su davali za vreme sajma. Krenimo od DaimlerChrysler-a, koji je snizio cenu Jeepu Commander za 2000 evra a za novi Dodge Avenger (iako u Srbiji još nije zvanično ni počela prodaja tog modela) već daje promotivni popust pa SE verziju (sa 2,0 litarskim benzincem) treba platiti 19.990 evra sa PDV-om. Međutim ono što izaziva pažnju jeste Toyota. Naime japanska fabrika kod nas retko ali veoma retko daje ikakve popuste na kupovinu njihovih modela pa ovu ponudi treba iskoristiti. Tako je za Yaris 1,3 odobreno sniženje od 650, za Avensis i Corollu Verso 1000 evra a uz mali Aygo se na poklon dobija klima uređaj. Opel odobrava popuste (kroz pakete opreme) od 500 do 1890 evra a za Merivu sa paketom opreme Essentia (sa 1,4 litarskim benzinskim i 1,3 litarskim dizel motorom) u slučaju da se auto kupuje za gotovinu, Opel daje sniženje od 2000 evra. Korejski Chevrolet takođe ima popuste. Na Spark se odobrava sniženje od 1000 evra, za Aveo 700 a za Lacetti 1500 evra. Hyundai i dalje nudi snižene cene za svoje automobile i to od 500 do 1802 evra, zavisno od modela. Uvoznik Forda, Grand Motors do 1. maja nastavlja sa akcijom "RasFordaja" u kojoj se Fiesta može kupiti već za 9890, Fusion za 12.390, Focus 14.590, C-MAX za 17.500 evra itd. I Suzuki i dalje daje popuste za Swift (900 do 1000 evra), Ignis GLX (500 evra) i Grand Vitaru (600 do 1000 evra). Popusti za Suzuki važe do 15. aprila. Do 15. aprila na snazi su i snižene cene za Škodu u iznosu od 5 do 7 odsto a 5% popusta daje i SsangYong. Ušteda za Nissan Micru iznosi 500, za Note 1000 a za Patrol 3000 evra. Još nekoliko japanskih marki odobrava popuste. Za Hondu Accord sniženje je 5 odsto pa najjeftinija verzija košta 19.617 evra sa PDV-om a za Mazde popusti su sledeći : za Mazdu2-1100 evra, za Mazdu5 1500 evra, za Mazdu3 takođe 1500 evra, za Mazdu6 (na slici) ušteda iznosi 2300 evra a za novi BT-50 na snazi je promotivno sniženje od 2000 evra (osnovna verzija košta 23.199 evra). Ovi popusti za Mazdu traju do 21. aprila. I kod kupovine Audi-ja se kroz pakete opreme može uštedeti od 700 evra (Audi A3 i A3 Sportback) pa do 5.000 evra (za Audi A4 S-line sportski paket plus). Treba pomenuti da i domaća Zastava do 16. aprila odobrava sniženje od 10 odsto na Zastavu 10. Na kraju još i ponuda iz Citroena. Vitro Group, uvoznik Citroena za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Alpe Adria Leasing-om, sve do kraja godine prilikom kupovine Citroena C3, daje besplatno kasko osiguranje u trajanju od 6 godina. Na taj način se štedi od 2300 do 3700 evra zavisno od verzije ovog modela.

 



Trax

Chevrolet Trax je samo jedan od 3 koncepta mini automobila, koje će GM izložiti na salonu u New Yorku (6.-15. april). Dizajniran je za mlade kupce u urbanim centrima pa su u GM-u želeli da energiju, različitost i uzbudljivost urbanog života izraze kroz Trax, koji nudi privlačan i zabavan izgled, ekonomičnost i dobar odnos plaćeno-dobijeno. Radi se o manjem automobilu sa 4 vrata, off-road izgledom (zanimljiv detalj je rezervni točak na vratima pozadi u maniru pravih terenaca), koga pokreće benzinski motor zapremine 1,0 litra. Imajući u vidu oblik i veličinu Trax-a možda su u pravu oni, koji tvrde da ovaj koncept pokazuje kako će izgledati nova generacija Chevroleta Spark. Inače sva tri mini automobila spremna za salon u New York-u su dizajnirana u Južnoj Koreji gde se nalazi jedan od ukupno 11 GM-ovih dizajn studija. Napravljeni su na istoj platformi i demonstriraju fleksibilnost, kreativnost i inovativnost pomenutog GM-ovog dizajn studija. 

 

Groove

Druga GM-ova studija za salon u New Yorku, model Groove, sa svojim "nagnječenim" krovom, visokom bočnom linijom i okomitim vetrobranskim staklom pomalo liči na hot-rod automobile. Poput Trax-a i ovaj prototip ima 5 vrata a prednje točkove pokreće 1,0 litarski dizelaš.

 

Beat

Beat ima nešto veći motor u odnosu na ostala dva koncepta, koje je GM spremio za New York. Radi se o 1,2 litarskom agregatu sa turbo punjačem. Drugih podataka o motoru nema ali je jasno da je Beat najviše sportski orijentisan model u ovom trilingu. Na to ukazuje već i hatchback karoserija sa 3 vrata i ekstremnim sportskim izgledom (za ovako mali auto), zakošenim vetrobranom, 17 inčnim felnama, kočionim klještima u boji karoserije... 

 

 

 

 

 



Jeep-ov model Liberty (u Evropi se prodaje kao Cherokee) na salonu u New Yorku dobija zamenu u obliku istoimenog naslednika. Prvo što upada u oči je sličnost novog Liberty-a/Cherokee-a sa Jeep Commander-om (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitro-om (sa strane i pozadi) a cela karoserija je sada mnogo više kockastija i robusnija, više u stilu Cherokee-ja iz osamdesetih godina što je valjda i bila namera. Osim novog dizajna novi Liberty/Cherokee donosi i unapređenu bezbednost i bogatiju serijsku opremu kao što je elektronska kontrola stabilnosti, pomoć pri kočenju (BAS), brisače sa senzorima za kišu i bočne vazdušne zavese. Posebno je zanimljiv Sky Slider platneni krov, koji se proteže celom dužinom istog. Za bolje vozne karakteristike i upravljivost Liberty/Cherokee je dobio novo prednje i zadnje vešanje (napred nezavisno). Motor je benzinac, 3,7 litarski V6 sa 157kW/210KS i 319Nm (u Jeep-u tvrde da je sada i ekonomičniji) a menjači mogu biti ili ručni sa 6 ili automatski sa 4 stepena. Prodaja počinje u trećem kvartalu ove godine a Jeep se nada da će naći kupce među mlađim parovima i mladim samcima između 30 i 40 godina starosti.




Izvor : FoNet

Beograd-Fabrika Zastava automobili i kompanija Dženeral motors potpisali su ugovor o proizvodnji jednog od modela Opela u Kragujevcu. Ugovorom, koji bi trebalo da verifikuje Vlada Srbije, predviđena je proizvodnja Opelovog automobila i sličan je onom koji je kragujevačka fabrika potpisala sa italijanskim Fiatom o proizvodnji automobila Zastava 10, rekao je izvor agencije FoNet koji je želeo da ostane anoniman. Dokument o zajedničkom aranžmanu Zastave i Dženeral motorsa dostavljen je na verifikaciju Vladi Srbije, a u Zastavinom menadžmentu nisu potvrdili, ali ni demantovali navode izvora FoNeta. Kompanija Dženeral motors je potvrdila da su u toku pregovori sa Grupom Zastava -vozila o "potencijalnom uvozu i lokalnoj proizvodnji Opelovih vozila u Srbiji". Pošto su pregovori u toku bilo bi neprikladno da dajemo bilo kakve dalje komentare u ovom trenutku, navodi se u saopštenju beogradske kancelarije Dženeral motorsa. Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević je ranije izjavio da kragujevačka fabrika planira da do 2010. godine u svojim proizvodnim pogonima počne proizvodnju još dva modela evropskih automobilskih kompanija, ali nije precizirao o kojim je kompanijama reč.



Ali zasad samo u Rusiji. Naime AutoVAZ (poznatiji u Evropi samo kao Lada) je saopštio cenu za novi model 2170 Priora, koji će se u prodaji naći već tokom ovog meseca. Osnovna verzija nove Priore će u Rusiji koštati 10.860 dolara ili 8125 evra a prvo u prodaju kreće klasična limuzina sa 4 vrata mada je Lada već predstavila i hatchback i coupe varijante ovog novog modela. Inače Priora je u definitivnoj serijskoj verziji promovisana još prošle godine na salonu automobila u Moskvi gde je naišla na zaista veliko interesovanje publike i,što je važnije, kupaca. Iako na prvi pogled Priora liči na aktuelnu gamu 110/111/112 reč je ipak o različitim automobilima a posebno je veliki napredak ostvaren u kabini. Za pomoć u oblikovanju modernije i atraktivnije unutrašnjosti Rusi su koristili usluge italijanske firme AE. U Ladi su za Prioru predvideli frontalne vazdušne jastuke, automatski klima uređaj, podesivi servo upravljač, električne podizače stakala, centralno daljinsko zaključavanje vrata, parking senzore, brisače sa senzorom za kišu, ABS.. Naravno svi ovi elementi opreme neće se naći na spisku standardne opreme ali pokazuju očigledan napredak Lade i pokušaj hvatanja priključka za evropskim markama. Prioru pokreće 4-cilindrični 1,6 litarski motor sa 16 ventila, snage 72kW/98KS i 145Nm obrtnog momenta uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Dimenzije ovog modela su : DxŠxV 4400 mm/1680 mm/1420 mm, međuosovinsko rastojanje je 2492 mm a zapremina prtljažnika 430 litara. Auto je težak 1095 kg i postiže maksimalnih 185 km/h a ubrzava do 100 km/h za 11,5 sekundi. Još i podaci o potrošnji (ali uz napomenu da je reč o fabričkim podacima), po kojima Priora pri 90 km/h troši 5,6 pri 120 km/h 7,2 a u gradskoj vožnji 9,8 litara na 100 km. Kada će Priora poćeti da se prodaje izvan Rusije odnosno kada bi eventualno mogla da stigne kod nas, može samo da se nagađa. Ali ako je suditi po primeru Kaline, koja se pojavila u Srbiji tek 2 godine posle početka prodaje u Rusiji, preostaje nam samo čekanje i nada da će Priora ipak brže stići na naše puteve nego što je to bio slučaj sa Kalinom.   



Ovaj Citroen C4 sa povišenim klirensom (prva slika) snimljen je tokom test vožnji blizu Arktičkog kruga pa se postavlja pitanje da li će francuski proizvođač stvarno proširiti ponudu ovog modela jednom off-road varijantom sa cross country izgledom poput manjeg C3 X-TR. Odgovor na to možemo potražiti kod konkurencije. Naime VW već ima u ponudi CrossGolf, CrossTouran i CrossPolo a Fiat modele Idea Adventure i Panda Cross tako da ne iznenađuje da i Citroen razmišlja u tom pravcu. Kako bi mogao da izgleda taj C4 X-TR vidite na drugoj slici. Uglavnom robusniji branici, pragovi, prošireni blatobrani, krovni nosači, viši klirens i veći točkovi i to je to. Najverovatnije će pogon ostati samo na prednjoj osovini kao kod VW-ovih Cross modela ali bi mogao biti opremljen blokadom diferencijala. Za pogon C4 X-TR-a se pominje 2,0 litarski dizel HDi motor sa 100kW/138KS. 



Samo nekoliko nedelja posle promocije koncepta M3 u coupe verziji na salonu u Ženevi, iz BMW-a stižu i zvanične slike serijske verzije tog modela. Kao i pomenuti koncept, i serijski auto ima V8 motor zapremine 4,0 litra sa 420KS, sportsko ogibljenje, manuelni 6-stepeni menjač, krov od karbon fibera i spoljašnjost u tipičnom M look-u. V8 motor, koji će pokretati novi M3, nastao je iz 5,0 litarskog V10 motora, koji već pokreće M5 i M6 modele. Iz 4,0 litra zapremine (tačnije 3999 ccm) novi V8 razvija snagu od 420KS (105 konja po litri zapremine) pri visokih 8300 obrt./min. dok je maksimalni obrtni momenat 400Nm pri 3900 obrt./min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 obrt./min. odnosno da će V8 raspolagati sa 340Nm već pri 2000 obrt./min. Budući da je motor napravljen od aluminijuma i kompozitnih materijala, težak samo 202 kg pa su u BMW-u veoma ponosni na to da je ovaj agregat najlaški V8 motor na svetu, lakši čak (za 15 kg) i od rednog 6-cilindraša iz prethodne generacije modela M3. Nova generacija M3 je opremljena sa varijabilnim sistemom upravljanja bregastim vratilima (duplim Vanos-om) i novim zadnjim vešanjem. Novi M3 biće zvanično predstavljen na domaćem terenu salona automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine a konkurenciju će imati u obliku Lexus-a IS-F, Audi-ja RS5 i Mercedesa CLK63 AMG. Na slikama je auto sa 18 inčnim točkovima mada se očekuje da BMW ponudi i 19 inčne, iste onakve kakve je imao prototip na salonu u Ženevi. Maksimalna brzina mu i dalje iznosi 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 4,8 sekundi a prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 12,8 litara na 100 km. Posle coupe-a, BMW će ponuditi i limuzinsku i kabrio verziju novog M3.



Novi Subaru B9 Tribeca

3 Apr 2007 - 13:42 Noviteti Link

Veliki SUV model B9 Tribeca u prvoj generaciji izdvajao se od konkurencije po karakterističnom dizajnu prednjeg dela, koji baš i nije bio po volji mnogih zainteresovanih kupaca ovakvih vozila. Zato Subaru na salonu u New Yorku, pored nove Impreze, izlaže i novu, detaljno obnovljenu verziju ovog velikog SUV-a sa promenjenim dizajnom, naročito prednjeg dela na koga je i letelo najviše kritika. Nova maska, svetla, hauba i branici su od Tribece napravili privlačan SUV model sa moćnim izgledom, koji i dalje zadržava sportski i dinamičan karakter odlazeće varijante. Promene pozadi nisu toliko drastične kao napred odnosno iako su vrata prtljažnika, svetla i branici potpuno novi zadržavaju stil prethodnika pa se promene možda neće videti na prvi pogled. Da pomenemo i da je u sklopu svih ovih dizajnerskih doterivanja i treće bočno staklo dobilo novi oblik. Tribeca se nudi u verzijama za 5 ili za 7 osoba pri čemu je sada olakšan pristup trećem redu sedišta. Nije novi dizajn sve što je novo na novoj Tribeca-i. Nov je i motor, sada sa 3,6 litra zapremine i 256KS, koje ostvaruje pri 6000 obrt./min. Kao i ranije radi se o 6-cilindričnom bokser motoru uparenim sa 5-stepenom automatskom transmisijom sa mogućnošću ručnog menjanja brzina. Iako veće zapremine i nešto veće snage od prethodnika, novi motor emituje manju emisiju štetnih sastojaka i čak i troši nešto manje. Pored novog motora, Tribeca se može pohvaliti i doteranim zadnjim vešanjem pa Subaru obećava udobniju vožnju nego ranije dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 213 mm. Dimenzije nove Tribece sada izgledaju ovako : D x Š x V 4865 mm/1870 mm/1686 mm a međuosovinsko rastojanje 2749 mm. I još veličina točkova : 18-inčni sa gumama 255/55 R18.  



Mattig Seat Leon

3 Apr 2007 - 13:40 Tuning Link

Tjuning kuća Mattig predstavila je kompletan aero body paket za agresivniji izgled Seatovog modela Leon. Paket sadrži atraktivnije branike sa većim otvorima za vazduh, nove pragove, retrovizore, trepavice za prednja i zadnja svetla, novi izduvni sistem sa dve "lule" pozadi, spušteno ogibljenje za 30 mm i 18 inčne točkove sa gumama 215/35 R 18. Nema podataka o doradama na motoru.




Novi Bravo (kao hatchback sa 5 vrata) je tek započeo svoj tržišni život (i kod nas će početi veoma brzo) a italijanski sajtovi najavljuju nove karoserijske varijante za ovaj model. Evo i nekoliko renderinga kako bi mogli da izgledaju budući kabrio i karavan, koje je objavio sajt Infomotori. Prvo će se pojaviti novi SW (Station Wagon) odnosno karavan dok kabrio verzija Bravo-a još nije zvanično potvrđena od strane Fiat-a.    




Na salonu u New Yorku, koji počinje 6. aprila, Mercedes (tačnije AMG) izlaže novu putnu verziju "sejfti kara" (Safety Car) Formule 1 sa dugačkim imenom CLK63 AMG Black Series. Ovaj model (težak 1760 kg) pokreće motor snage 507 konja i 630Nm sa 7G-Tronic automatskim menjačem. Sa takvom snagom ne iznenađuju ubrznja od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde i od 0 do 200 km/h za 13,8 sekundi. Iako bi mogao da postigne i više, AMG je elektronski ograničio maksimalnu brzinu na tačno 300 km/h (bar nije na 250 km/h). U cenu od 119.000 evra uključene su i tehničke cake kao što su Distronic, Parktronic i Keyless-Go.




Pre nekoliko dana objavili smo par slika nove Impreze WRX u hatchback verziji sa 5 vrata, koja će svetsku premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u NewYorku (6.-15. april). Sada su objavljene nove, još bolje fotografije nove Impreze uključujući i slike klasične limuzine sa 4 vrata čiji izgled do sada nije bio poznat. Na ovim slikama nova Impreza izgleda daleko bolje pa će bar malo ublažiti kritike, koje su proteklih dana letele na račun dizajna nove Impreze. Da podsetimo da su se kritike kretale od ocena da je ovo najružniji auto godine do mišljenja u stilu da OVO nije pravi Subaru a da ni u kom slučaju ne može biti legitimni naslednik legendarne Impreze WRX. Kao i ranije i nova generacija Impreze nudiće se u 2 karoserijske varijante : kao hatchback (dužine 4,42 metra) i klasična limuzina sa dužinom od 4,59 metra. Osim novog dizajna Impreza je, po navodima fabrike, sada daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi u svim verzijama. Nova Impreza WRX biće brža od istoimenog prethodnika i to zahvaljujući 2,5 litarskom turbo motoru sa 225KS i nešto nižoj težini automobila. Naravno novi WRX imaće i bolje vozne osobine zbog pomenute kruće karoserije, nižeg težišta i doteranog ogibljenja. Kasnije dolazi još jača varijanta Impreze. To je WRX STi sa oko 300KS. Naravno bokser motori i integralni pogon i dalje ostaju karakteristika ovog modela i tu nema promena. Motor od 2,5 litra nudiće se i bez turbo punjača a u Evropi će paletu agregata dopuniti i manji 1,5 i 2,0 litarski benzinci i novi turbo dizel sa 180KS. Prodaja se najavljuje za jesen ove godine.



BMW X6 Concept

2 Apr 2007 - 11:58 Concept cars Link

Ovo su prve zvanične skice željno iščekivanog BMW-ovog sportskog crossover modela X6 (sa 4 sedišta), koji će se u formi koncept automobila (po nekim nezvaničnim informacijama) pojaviti za nekoliko dana na salonu u New Yorku. Osim skica insajderi saopštavaju da novi X6 koristi platformu BMW-a X5 i da ima ugrađen redni 6-cilindrični twin-turbo motor iz modela 335 Ci, koji razvija 306KS. Kao što se vidi sa skica, X6 Concept je praktično spreman za proizvodnju tako da se premijera serijskog modela očekuje u septembru na salonu automobila u Frankfurtu dok će prodaja početi u prvom kvartalu 2008. godine. Inače, kao što smo ranije pisali, BMW će novi X6 proizvoditi u svojoj fabrici u gradu  Spartanburg, u američkoj saveznoj državi Južna Karolina. To je i zvanično potvrdio šef BMW-a Norbert Reithofer u nedavnom razgovoru sa novinarima. U Spartanburgu se trenutno proizvode modeli X5 i Z4 a sa dolaskom novog X6, kapaciteti fabrike će narasti na 200.000 komada godišnje.    

 



Korejski Ssangyong, koji je poznat po originalnom dizajnu svojih automobila (da ne upotrebimo neku jaču reč) premijerno je na salonu u Beogradu prikazao i sportsku pick up verziju SUV modela Actyon, koji se već nekoliko meseci prodaje i kod nas. Actyon pick up se zvanično zove Actyon Sports a u Srbiji se nudi sa jednim dizel motorom, 2 menjača i 2 paketa opreme (Prestige i Hyper). Motor je 2,0 litarski turbodizel XDI sa 141KS i 310Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1800 do 2700 obrt./min). Iako je težak 1800 kg Actyon Sports po fabričkim tvrdnjama troši samo 8 litara goriva na 100 km. Pogon je 4x4 mada se na nekim tržištima nudi i 4x2 verzija. Unutrašnjost je nepromenjena, koja je po ocenama mnogih moderno dizajnirana i ergonomski dobro rešena. Već osnovni paket Prestige u opremi sadrži automatski klima uređaj, multifunkcionalni kožni volan, alu felne od 16 inča, parking senzore, elektro paket, grejače prednjih sedišta, servo volan, ABS itd a Hyper paket opreme ima i kožna sedišta i alu felne od 18 inča. Cena za Prestige verziju sa manuelnim menjačem iznosi 28.500 evra a Hyper varijanta sa automatskom transmisijom 31.280 evra sa PDV-om. Ssangyong u Srbiji prodaje novosadska Asta, Partizanska 27b, tel. 021/443 236 i zemunski Auto Trend, Cara Dušana 266, tel. 011/3073 300.