
Na šestoj manifestaciji My Special Car Show u italijanskom Riminiju, MV Agusta i Citroen Italia predstavili su zajedničku kreaciju sa nazivom Citroen C2 1587 Brutale Special Edition. Radi se posebnom modelu Citroena C2 VTS sa 1,6 litarskim benzincem od 125 konja, za čiji izgled je inspiracija pronađena u motociklu MV Agusta Brutale 1078 RR. Tako je C2 1587 Brutale dobio istu kombinaciju boja kao i pomenta MV Agusta, tačnije kombinaciju Pearl White bele i crne boje. Unutrašnjost je bogatija za sedišta presvučena alkantarom i sa Brutale logom, upravljač takođe sa crnom alkantarom i prošiven crvenim koncem, kao i za detalje od karbon fibera. Trkački karakter je podvučen i Supersprint izduvnim sistemom sa duplim završetkom, koji automobilu daje odgovarajući trkački zvuk u skladu sa njegovim agresivnim karakterom.
Audi A5 Cabriolet stiže sledeće godine
Posle standardnog Audija A5 Coupe, na proleće sledeće godine u prodaji će se pojaviti i njegova kabriolet varijanta, koja će naslediti sadašnji Audi A4 Cabriolet (premijera se očekuje nešto ranije, tačnije u januaru 2009. na salonu automobila u Detroitu). Proizvodnja će se inače odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC (Coupe-Cabrio) verziji opremio metalnim sklopivim krovom, u Audiju su odlučili da zadrže tradicionalno rešenje mekog sklopivog krova. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate u rasponu od 1.8 TFSI sa 170KS pa do 4.2 V8 od 354KS za model Audi S5 Cabriolet.
Otvoren novi Hyundai centar u Čačku

Posle nedavnog otvaranja prodajno-servisnog centra u Mišaru nadomak Šapca (Beogradski put bb, u sastavu kompanije Bonida Auto d.o.o.), Hyundai je pre nekoliko dana u Srbiji otvorio još jedan takav centar, i to u Preljini kod Čačka. Objekat firme P.C.M Hyundai Čačak se prostire kraj glavnog magistralnog puta na 490 kvadratnih metara, i sastoji se od prodajnog salona, savremeno opremljenog servisa sa magacinom rezervnih delova i kancelarijskog prostora. Trenutno servisno-prodajna mreža Hyundai Auto Beograda broji 12 centara u Beogradu, Nišu, Kraljevu, Užicu, Jagodini, Čačku, Novom Sadu, Subotici, Somboru i Šapcu.

Ono što je najavljivano proteklih nekoliko meseci, sada se i ostvarilo. Naime, Nissanov uspešni crossover Qashqai (negde poznat kao Nissan Dualis) dobio je produženu varijantu sa trećim redom sedišta i mestom za sedam putnika, čija zvanična svetska premijera će biti održana u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Qashqai+2, kako se zvanično zove ovaj model, ima za 135 mm duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na standardni Qashqai sa pet sedišta (pa sada iznosi 2765 mm), dužina je porasla za 211mm (sada 4526 mm), visina za 38 mm (sada 1643 mm), više je mesta za glave putnika u prvom i drugom redu (za 16, odnosno 10 mm), kao i za kolena u drugom redu (za 23 mm). Takođe, i prtljažnik je sa skoro 500 litara zapremine veći za 90 litara nego kod kraćeg brata, dok je težina porasla za oko 100 kg. Dodatna dva sedišta u trećem redu su ipak više namenjana deci, budući da mogu da prime putnike visoke do 1,6 metra. Ova sedišta su deljiva u odnosu 50/50 i mogu da se sklope tako da se pozadi formira ravna površina. Qashqai+2 se i dizajnerski razlikuje u odnosu na već poznati model, tačnije zadnja vrata su povećana, kao i treće bočno staklo, a tu su i drugačiji prednji gril, modifikovani zadnji kraj (staklo i branik), dok su krovni nosači deo standardne opreme. Što se motorizacije tiče, u ponudi će biti dva benzinca (1.6 sa 84kW/115KS i 2.0 sa 103kW/140KS) i dva dizelaša (1.5 dCi sa 78kW/106KS i 2.0 dCi sa 110kW/150KS). Kao i standardni model, i Qashqai+2 će moći da se dobije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili sa 4x4 pogonom. U ponudi su petostepeni manuelni menjač (za 1.6 L benzinac), šestostepeni menjač (za 2.0 L benzinac i oba dizelaša), kao i 6-stepeni automatik za model 2.0 dCi 4WD i CVT transmisija za 2.0 litarski benzinac sa 4WD pogonom. Zavisno od verzije, u opremi se nalaze automatsko uključivanje svetala i brisača, cruise control, zatamnjena stakla, parking senzori, el. stakla, Nissanov Intelligent Key, manuelna ili automatska klima, alu točkovi od 16 ili 17 inča, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i šest vazdušnih jastuka (frontalni, bočni i vazdušne zavese). Od opcija su na raspolaganju satelitska navigacija, kožna unutrašnjost i kamera za vožnju unazad. Qashqai+2 će se proizvoditi u engleskom Sunderlandu, dok je prodaja najavljena za oktobar ove godine.

Najnovije specijalno izdanje popularnog Opelovog automobila, prosto nazvan Corsa Limited Edition, ima premijeru na AMI salonu automobila (2008 Auto Mobil International), koji se ovih dana održava u nemačkom Lajpcigu. Ovu Corsu karakteriše posebna Casablanca bela boja (sa kontrastom u crnom krovu, retrovizorima, maski hladnjaka i aluminijumskim točkovima od 17 inča), sportski podešeno vešanje, aero body kit (prednji i zadnji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi), svetla za maglu, klima uređaj i Radio CD MP3 sa komandama na upravljaču. Za pogon su zaduženi sledeći motori : 1,2 litarski sa 59kW/80KS, 1,4 TWINPORT ECOTEC sa 66kW/90KS i 1,3 CDTI dizelaš koji takođe razvija 66kW/90KS. Corsa Limited Edition će biti napravljena u ograničenoj seriji od samo 1000 primeraka, a u prodaji će se naći u junu ove godine (cene počinju od 15.850 evra, pa naviše).

General Motors je objavio jednu fotografiju Chevroleta Cobalt SS sedan (modelske godine 2009), koji će se na tržištu SAD-a pojaviti nekoliko meseci posle početka prodaje njegove Coupe varijante (ovaj potonji startuje u drugom kvartalu ove godine). Cobalt SS sedan će pokretati isti motor kao i Cobalt SS Coupe, što znači četvorocilindrični 2,0 litarski Ecotec agregat sa 260KS i 352Nm obrtnog momenta, poreklom iz Opela. Ovaj turbo motor se već nalazi u Pontiacu Solstice GXP, Chevroletu HHR SS i Saturnu Sky, a po najnovijim glasinama, navodno će ga koristiti i novi Chevrolet Camaro. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bi trebalo da bude slično Cobaltu SS Coupe, što znači oko 5,7 sekundi. To isto važi i za cenu, koja za Cobalt SS Coupe iznosi 22.995 dolara.

Posle američkog Galpina (o tome više OVDE), sada je i Arden, nemački specijalista za obradu Jaguara i Range Rovera, pokazao svoju verziju najnovijeg Jaguara XF. Doduše, za sada je objavljena samo ova teaser fotografija modela nazvanog Arden Jaguar XF AJ 21, dok će specifikacije i cena biti objavljeni uskoro (prodaja inače počinje u junu). Kako bilo, Ardenov XF je dobio novi sportski aero paket (agresivno dizajnirani prednji branik, pragovi sa otvorom za vazduh, novi retrovizori), veliki saćasti gril, trkačke točkove i LED dnevna svetla. Očekuje se da će se pod haubom naći kompresorski 4,5 litarski V8 motor sa 353kW/480KS i 640Nm obrtnog momenta, kakav se već nalazi u Ardenu AJ20 XKR.

Buick Excelle (prodaje se samo u Kini) upravo je osvežen za novu prodajnu sezonu i imaće premijeru na predstojećem salonu automobila u Pekingu. Najvažnije promene se odnose na doteranu spoljašnjost (inspirisanu većim Buickom Park Avenue), mada je ova limuzina dobila i redizajnirani interijer. Novi Excelle će pokretati 1,6 litarski agregat, poznat iz prethodne generacije ovog modela, kao i nešto veći motor zapremine 1,8 L. Ono što je nama najzanimljivije, jeste prosta činjenica da je Buick Excelle u stvari dobro poznati Chevrolet Lacetti sedan, samo sa modifikovanim eksterijerom i bogatijom opremom. U principu ništa neobično za General Motors, koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela - klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije. U vezi s tim, i pomenuti Buick Park Avenue nije nešta drugo nego australijski Holden Statesman sa znakom Buicka.

Na slici jeste novi Volkswagen Passat CC (premijerno predstavljen u januaru na salonu u Detroitu) ali će ove jeseni, kada stigne na tržište SAD-a, izgubiti ime Passat, pa će se prodavati samo kao Volkswagen CC (razlog valjda leži u marketinškom pokušaju da se CC što više odvoji od standardnog Passata). Kako bilo, Volkswagen CC će se Amerikancima (osnovni model će koštati oko 27.000 dolara) najpre nuditi sa dva motora : manjim 2.0 TSI sa 200KS i većim 3.6 FSI V6 sa 280KS. Snažniji CC 3.6 FSI V6 ima i 4MOTION pogon na sva četiri točka kao standardni deo opreme, a do 100 km/h ubrzava za 6,6 sekundi. Volkswagen CC se od standardnog Passata razlikuje i po dimenzijama, tačnije CC je dugačak 4796 mm, širok 1856 mm, a visok 1420 mm (drugim rečima, CC je od Passata duži za 31 mm, širi za 36 mm, a niži za 50 mm). Proširen je i trag točkova, i to 11 mm napred, a 16 mm nazad. Što se prtljažnika tiče, njegova zapremina u CC iznosi 535 litara, odnosno za 30 litara manje od aktuelnog Passata u limuzinskoj verziji.

Posle nedavnog blagog osvežavanja modela C3 Pluriel (o tome više OVDE),
na
red za doterivanje bora došao je i Citroen C2, koji je publici prvi put
predstavljen
još u septembru 2003. godine na salonu automobila u Frankfurtu (od tada
je prodato
skoro pola miliona primeraka ovog automobila, tačnije nešto preko
480.000). Za
razliku od pomenutog C3 Pluriela, estetske modifikacije na C2 su ipak
nešto
veće i najviše vidljive na restlizovanom prednjem kraju, koji je dobio
novi
izgled maske hladnjaka (oivičena hromom i sa većim znakom Citroena) i
drugačije
oblikovani branik. Promene zaokružuju doterana zadnja svetla, kao i
bogatija
paleta boja, novi dizajn aluminijumskih točkova i kvalitetniji
materijali u unutrašnjosti.
U paleti motora obnovljenog C2 se posebno ističu 1,6 litarski HDi
dizelaš (sa
80kW/110KS pri 4000 o/min. i 240Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min.),
koji po fabričkim tvrdnjama troši 4,4 litara goriva na 100 km
(emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru), kao i 1,4 litarski 16V
benzinac od
66kW/90KS sa Citroenovim Start & Stop sistemom za smanjenje
potrošnje
goriva. Paletu još čine : benzinci 1.1i (61KS), 1.4i (75KS), 1.6 16V (110KS) i 1.6 16V sa 125 konja, kao i dizelaš HDi 70.
Chrysler Sebring Cabrio i Grand Voyager stigli u Srbiju

Izvor : www.politika.co.yu
Krajsler Balkans (Chrysler Balkans, www.chrysler.co.yu), uvoznik jedne od američkih legendi, Krajslera, predstavio je prošle nedelje u novom izložbenom salonu u Ulici Omladinskih brigada na Novom Beogradu najnoviji model čuvenog Sebringa kabrioleta i novi model Grand Vojadžera.
Novi Sebring najpopularniji je kabriolet u SAD, a na naše tržište stiže u tri varijante: sa tvrdim krovom, krovom od skaja i platnenim. U odnosu na prethodni model novi Sebring prilagođen je evropskim standardima, sa izuzetnom završnom obradom i znatno višim kvalitetom izrade. Ima četiri odvojena sedišta i najviši nivo opreme (koža i elektronika), sa motorom od šest cilindara, 2,7 litara, 189KS i šestostepenim automatskim menjačem.
Kako je istakao direktor Krajsler Balkansa Dragoljub Petrović, posebno iznenađenje je cena ovog prelepog automobila koja je sa carinom i PDV – om 37.500 evra. Drugi model je sa četvorocilindričnim motorom 2,4 litara i 173 KS.
Predstavljen je i novi Krajsler Grand Vojadžer sa dva benzinska motora i jednim dizelom koji će biti najinteresantniji za naše tržište. Ima "komon reil" agregat od 2,8 litara snage 163KS pri 3.800 o/min.
Mini Clubman u Srbiji od 22.780 evra

Novi Mini Clubman je konačno i zvanično stigao i na naše tržište (svetsku premijeru je naime imao još u septembru prošle godine na 62. salonu automobila u Frankfurtu). Najzanimljiviji detalji Clubmana vezani su za njegova vrata, odnosno njihov raspored. Mini Clubman naime sa suvozačeve strane ima i manja, pomoćna vrata za lakši ulazak na zadnja sedišta (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde RX8), dok se zadnja vrata otvaraju iz dva dela (50/50), kao kod nekih komercijalnih vozila. Najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari veća dužina (za 24 cm) i produženo međuosovinsko rastojanje (sada 2,55 metra - povećanje od 8 cm). Tu su i povećane staklene površine i težina veća za 75 kg. Posledica većeg rastojanja između osovina jeste više mesta za putnike pozadi (dodatnih 8 cm za noge) i za 100 litara veća zapremina prtljažnika (sada 260 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima 930). Pažnju privlače elementi (u istoj boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove kao i to da oba krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Što se palete motora tiče, Clubman pokreću isti agregati kao i standardnu hatchback verziju, osim najmanjeg 1,4 litarskog benzinca sa 95KS. Dakle, u ponudi su verzije sa 1,6 litarskim atmosferskim motorom od 120KS i 160Nm (201 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi, potrošnja 5,5 litara), 1,6 litarskim turbo agregatom od 175KS i 240Nm (224 km/h, ubrzanje 7,6 sekunde, potrošnja 6,3 litra) i 1,6 litarskim common-rail dizelašem od 110KS i 240Nm (193 km/h, ubrzanje 10,3 sekunde, potrošnja 4,1 litre na 100 km). Sva tri motora se serijski opremaju manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa, dok će se kao opcija nuditi i automatska transmisija sa takođe šest brzina. Cene u Srbiji idu od 22.780 za model Cooper Clubman sa 120 konja pa do 26.980 evra za Cooper S Clubman sa 175KS. Uvoznik Minija za Srbiju je kompanija Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, Beograd, www.mini.co.yu).
Volkswagen Golf VI Cabrio

Nemački magazin AutoBild je u svom najnovijem broju objavio još jednu impresiju najverovatnijeg izgleda budućeg Golfa VI, ovog puta u njegovoj otvorenoj kabrio verziji koja bi trebalo da se pojavi već naredne godine. AutoBildovi renderinzi obično i nisu daleko od konačnog proizvoda, a da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme. Ipak, postavlja se pitanje svrsishodnosti Golfa VI Cabrio u situaciji kada već postoji VW Eos kao predstavnik nemačke fabrike u ovoj klasi (Audi A3 Cabrio, Ford Focus CC, Renault Megane CC). Delimičan odgovor verovatno leži u činjenici da će Golf Cabrio sa mekim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 10 sekundi i pri brzinama do 32 km/h) ipak biti pristupačniji širem krugu zainteresovanih kupaca nego što je to Eos, koji ima skuplje rešenje sa metalnim skopivim krovom. Nekih novih detalja o Golfu VI nema, pa ovde samo podsećanje na ono što je do sada poznato. Dakle, novi Golf baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju. Jednostavno, budući da je Golf najvažniji model fabrike, rukovodstvo VW-a nema nameru da dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestselera koju Golf ima. Osim toga, i dimenzije će biti veoma slične postojećem modelu. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine, dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Ono što je zanimljivo jeste glasina da navodno postoji mogućnost da Golf VI ne bude ponuđen u verziji sa troja vrata, čiju ulogu bi preuzeo nedavno predstavljeni novi Scirocco. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze benzinski 1,4 TSI, novi 1,6 TSI, 1,8 TSI i 2,0L sa 260 konja koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS), kao i 1,9 i 2,0 litarski TDI dizelaši. U ponudi će se kao opcija naći i Volkswagenov DSG menjač sa duplim kvačilom. Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS, kao i hibridnog modela (kombinacija dizel i elektomotora) ali se ovaj poslednji ipak neće pojaviti tako skoro.

Iz Španije, tačnije iz kompanije GTA Motor, stiže novi sportski automobil GTA Concept, koji će se u prodaji pojaviti naredne godine. Za sada auto doduše postoji samo u formi modela u razmeri 1:4, dok će prvi prototip u prirodnoj veličini biti napravljen tokom ove godine. Španci su za pogon odabrali Pontiacov V10 agregat (u paru sa šestostepenim menjačem), koji u ovom automobilu razvija svih 800 konja, što će po najavama biti dovoljno za maksimalnu brzinu od 340 km/h. GTA Concept će biti izrađen od laganih materijala kao što su karbon, kevlar i titanijum, a deo opreme biće i karbon-keramičke kočnice i veliki panoramski krov. Cena za ovaj kompletno ručno izrađeni auto za sada još nije saopštena.