Organizacija EuroNCAP, koja proverava bezbednost automobila udarom vozila u čvrstu prepreku a ocene dodeljuje u vidu zvezdica, danas je objavila rezultate najnovijih crash testova. Na testu se našlo 5 novih modela i to Fiat Bravo, Toyota Corolla sedan, Honda Legend, Mitsubishi Outlander i Honda CRV. Najkraće, Fiat Bravo ( na prvoj slici ) osvojio je maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika, Toyota Corolla ( druga slika ) takođe 5 zvezdica a svih 5 zvezdica dobila je i Honda Legend. Nažalost, drugi predstavnik Honde na ovom testu, model CRV osvojio je 4 zvezdice za bezbednost koliko i Mitsubishi Outlander što znači da 4 zvezdice zaslužuju i njegovi klonovi, Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser.
Great Wall Hoverom oko sveta
Sredinom 2006. godine, 4 entuzijasta krenula su na put izdržljivosti testirajući sebe, a pre svega vozila. Radi se o četvorici mladića iz kineskog grada Nanjing, koji su vozeči četiri Great Wall Hover-a prešli na desetine hiljada kilometara po bespućima Azije i Afrike, te se preko Evrope i Rusije vratili nazad u Kinu. Slogan pod kojim su vozili je glasio: Mi smo iz Kine i vozimo kineska vozila. Za 70 dana prešli su preko 40.000 kilometara i prošli kroz 40 zemalja. Test je uspešno završen i nedavno su se vratili u centralu Great Wall Motorsa u Baoding. "Do sada smo sličan test uradili vozeči se po obe Amerike. Ovaj put smo odabrali domaće, kinesko vozilo. Uverili smo se da je Hover ne samo lepo dizajnirano vozilo, već i vrlo izdržljivo. Sve izazove smo prošli bez i najmanjeg problema." izjavio je jedan od vozača. Sličan test sa Great Wall Motors vozilima se planira uskoro od strane jedne evropske ekipe vozača. Great Wall Motors je najveći proizvođač terenskih vozila u Kini sa godišnjom proizvodnjom od 400.000 automobila. Vozila se proizvode u modernim robotizovanim pogonima prema najnovijim standardima, koristeći komponente poznatihh svetskih dobavljača. Pored širokog asortimana terenskih vozila, GWM od ove godine priprema i program putničkih vozila.
Izvor : auto.ba
Evo i prvih slika i informacija o novoj Alpini B3 Biturbo, koje su se pojavile pre vremena. Mala ali izuzetno poznata manufaktura snažnih derivata BMW modela, na salonu u Ženevi predstavlja novu varijantu BMW "Trojke". Ovog puta radi se o modelu sa 360KS i 500Nm obrtnog momenta (54KS i 100Nm više od serijskog), koji su dobijeni iz rednog 6-cilindričnog motora zapremine 3,0 litra. Sa ovim motorom, B3 biturbo ubrzava do 100 km/h za 4,9 sekundi i postiže maksimalnih 285 km/h.
Evo i prvih zvaničnih slika obnovljenog Jaguara XJ, koji debituje na salonu u Ženevi početkom marta. Prvo se primećuje novi, agresivniji prednji deo ( novi branici sa integrisanim spojlerom, agresivniji gril, koji se vizuelno uklapa sa velikim otvorom za vazduh na prednjem braniku ) kao i novi otvori za vazduh na blatobranima. "Moćnije" oblikovani pragovi, diskretan zadnji spojler i blage promene zadnjeg kraja automobila, žmigavci u retrovizorima i novi 19-inčni točkovi, zaokružuju estetske promene spoljašnjosti. U unutrašnjosti sada ima više mesta za noge, posebno za putnike pozadi. Zasluga za to ide novim prednjim sedištima, koja osim većeg komfora, sada imaju grejanje i to u svim verzijama obnovljenog XJ-a. Pored toga i instrument tabla doživela je manje modifikacije. Pod "kožom" nema promena; aluminijumska šasija je ostala netaknuta, to važi i za vazdušno ogibljenje i za paletu motora, koja i dalje obuhvata 2,7 litarski V6 turbo dizel i benzince od 3,0L i 4,2L V8 supercharged motor sa okruglo 400 konja. Ipak kupci sada imaju veći izbor u individualizaciji svog XJ-a. Naime spisak opcija je značajno proširen a tu su i 3 nove boje karoserije i 3 različita dizajna pomenutih 19-inčnih točkova. Ovaj redizajnirani Jaguar kreće u prodaju u maju, po ceni od 34540 funti za osnovni model (Executive sa 3,0 litarskim benzincem) što je povećanje za oko 500 funti. Najskuplji je sportski model XJR, koji će koštati 60150 funti ( poskupljenje od 600 funti ). U Jaguaru se nadaju da će ove promene pospešiti prodaju ovog modela i biti dovoljne da XJ mirnije sačeka potpuno novu generaciju koja stiže 2009. i o kojoj smo nedavno pisali. Inače, Jaguar je prošle godine povećao prodaju XJ-a u Velikoj Briataniji i to, pre svega, zahvaljujući novoj dizel verziji pa je tako u 2006. prodato 2293 komada u odnosu na 1833 primerka u 2005. godini.
Još u novembru prošle godine objavili smo prve zvanične slike novog Smarta a sada se taj mališa konačno našao u rukama specijalizovanih novinara, koji su ga vozili tokom protekle nedelje na svetskoj promociji u Madridu. Uplate za novi Smart ForTwo ( kako se zvanično zove ), već se primaju dok prve isporuke počinju u aprilu. U Nemačkoj npr. najjeftiniju verziju novog Smarta sa motorom od 61KS i baznim paketom opreme, treba platiti 9490 evra. Prva generacija Smarta ( predstavljena 1997. ) bila je posebno popularna u velikim gradovima južne Evrope a naročito u Rimu gde je postala nezaobilazna maltene kao legendarna Vespa. Razlog je vrlo jednostavan; malo je prostora za parkiranje, pa su manje dimenzije modela ForTwo idealne. Zato su protekle nedelje, novi Smart novinari isprobavali na uskim i preopterećenim saobraćajnicama Madrida i oko njega. Sada je ForTwo dugačak 2695 mm ( 195 mm više nego ranije ), širok 1559 a visok 1542 mm. Kako ističu u DaimlerChrysleru ( vlasniku Smarta ), dimenzije su povećane zbog bezbednosti i prostranosti. Viši nivo pasivne bezbednosti trebalo bi novom modelu osigurati 4 zvezdice na EuroNCAP testiranjima, a osim nešto prostranije ( pa i komfornije ) putničke kabine, narastao je i prtljažnik. Sada je na raspolaganju zapremina od 220 litara, što je 70 više nego dosad, a u slučaju da se koristi prostor do krova, na raspolaganju je svih 340 litara. Dizajnerski posmatarno, ovde ne radi ni o kakvoj revoluciji, više o evoluciji prethodnog modela. Naravno, pomlađivanje je uspešno obavljeno, pa ne treba brinuti za njegovu popularnost. Paleta motora je obnovljena, iako, kada je reč o benzincu, i dalje se radi o 3-cilindričnom benzinskom agregatu zapremine jednog litra koji se nudi sa 3 nivoa snage : od 61, pa 71 do 84KS. Dizel motor je pojačan za 10 odssto, pa sada raspolaže sa 45 konja. Uz sve to, i automatizovani menjač sa 5 stepeni prenosa prenosa, je takođe obnovljen a doprinosi nešto manjoj potrošnji goriva.
Lancia na salonu u Ženevi neće imati neku svetsku premijeru pa će svoj nastup ograničiti na posebne i estetski doterane verzije već postojećih modela. Među njima, posebno mesto zauzima najluksuzniji model u gami ove marke-Thesis. Biće promovisana nova varijanta Thesis Sport ( na prvoj slici ), najnovija evolucija ovog luksuznog modela, koji predstavlja kombinaciju sportske elegancije i ekskluzivnog stajlinga. Karoserija ovog Thesisa ofarbana je u dve boje, tačnije u dve nijanse sive ( svetlo i tamno siva ), koje ističu elegantne linije automobila čemu doprinose i novi 18-inčni alu točkovi. Isti važi i za kabinu, koja je sva u crvenoj koži. Ovakav Thesis Sport se nalazi u savršenoj harmoniji sa istinskim duhom ovog Lancijinog modela, što znači da se radi o luksuznoj limuzini, dovoljno elegantnoj i punoj napredne tehnologije da zadovolji ukus najzahtevnije klijentele. Thesis Sport pokreće novi, 2,4 litarski MultiJet 20V motor sa 185KS i 330Nm u paru sa sekvencijalnom 5-stepenom automatskom transmisijom. Maksimalna brzina iznosi 222 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,7 sekundi. Naravno, oprema je bogata i uključuje ABS, EBD, ESP i ASR elektronske bezbednosne sisteme, zatim 8 vazdušnih jastuka, satelitsku navigaciju, Bose Hi-Fi sistem, automatsku klimu, alarm, parking senzore itd. Osim ovog Thesisa Sport, Lancia u Ženevi izlaže i posebne verzije modela Ypsilon i to Ypsilon Sport by Momo Design ( na drugoj slici ) kao i model Phedra, koji je izložen u Special Series luksuznoj varijanti sa 7 sedišta, koja po navodima fabrike predstavlja "pravu italijansku umetnost življenja".
Nova Mazda6
Ovo su špijunske slike nove Mazde6, snimljene negde na severu Skandinavije, koje pokazuju, bar delimično, kako će izgledati kada se pojavi tokom 2008. godine. Koristi inače modifikovanu CD3 platformu, koju će Mazda6 deliti sa novim Fordom Mondeo, koji je upravo predstavljen. Osim toga tu platformu će koristiti i drugi novi modeli Fordove grupacije, poput naslednika sadašnjeg Jaguara X-Type i novog Volvoa S60. Iako je auto na slikama još uvek prilično maskiran, jasno je da će nova Mazda6 biti duža ( za 30 mm ) i šira od aktuelnog modela. Od novih motora, najavljuje se ugradnja 3,5 litarskog motora iz Forda sa 250KS. Kako se očekuje, pojaviće se i hibridna verzija ( kombinacija benzinskog motora od 2,5 litra i elektromotora ), koji će koristiti i američki Ford Fusion. Kao i dosad, Mazda6 nudiće se u 3 karoserijske varijante : limuzina, hatchback sa 5 vrata i Wagon odnosno karavan verzija. Tokom 2009. očekuje se i nova MPS sportska jurilica. U Japanu bi proizvodnja trebalo da počne već krajem 2007. godine a u SAD-u u junu 2008. godine.
Ovaj automobil na slikama, koji kao da predstavlja jedinstvenu mešavinu bolida Formule 1 i borbenog aviona, jeste lagan i brz superautomobil, proizvod španske manufakture Tramontana i predstaviće se publici na salonu u Ženevi početkom marta. Dakle Španci ne proizvode samo Seat već i ovakve superautomobile kakav je je i ovaj Tramontana V12 u čijoj konstrukciji je obilato korišćen karbon fiber da bi se što više redukovala težina. Epitet superautomobil nije slučajno upotrebljen nekoliko puta. Naime, ovaj jednosed sa "izbačenim" točkovima pokreće V12 bi-turbo motor sa maksimalnih 710KS (!), koji ovaj auto pretvaraju u pravu raketu na točkovima. Nažalost nisu saopšteni ni maksimalna brzina ni ubrzanje do stotke kao ni cena.
Nemački proizvođač superautomobila Gumpert, na skorašnjem salonu u Ženevi, promovisaće novu, Sport verziju svog poznatog modela Apollo. Ogromni otvori za vazduh na krovu i sa strane već nagoveštavaju o čemu se ovde radi. A radi se o automobilu sa twin-turbo motorom od 800KS, smeštenim centralno, a poreklom je Audijev 4,2 litarski V8. Po tvrdnjama Gumperta, Apollo Sport ( težak 1200 kg ) postiže 360 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 3 sekunde. Sport verzija Apollo-a se od standardne varijante, koja inače raspolaže sa 650KS, razlikuje po potpunom aero body paketu, koji uključuje niži prednji spojler i ogromno zadnje GT krilo, čime se poboljšavaju ležanje i aerodinamika. Unutrašnjost je bogatija za klima uređaj, CD plejer, satelitsku navigaciju pa čak i kameru za vožnju unazad. Cena iznosi 299.500 evra plus porez.
Rinspeed Saab 9-5 BioPower concept
Švajcarski auto tjuner Rinspeed, iskoristiće domaći teren Ženevskog salona automobila da na njemu predstavi svoju verziju Saaba 9-5 BioPower. Pored njega izložiće i koncept eXasis, o kome smo nedavno pisali ( nalazi se na našoj drugoj slici zajedno sa Saabom 9-5 BioPower ). Što se tiče Rinspeedovog Saaba 9-5 BioPower, i on kao i eXasis, ima spušteno, sportsko ogibljenje a u konstrukciji su obilato korišćeni fiberglas i aluminijum. Čak je i zlatno-žuta boja na Saabu preuzeta sa eXasisa. Rinspeed Saab 9-5 BioPower pokreće motor od 180KS, koji troši E85 bioetanol a ako to čisto gorivo nije dostupno, možete jednostavno sipati benzin ili mešavinu ova dva goriva. Ipak ako se ovaj Saab kreće samo na bioetanol, auto čak za 80 % smanjuje emisiju CO2 u životnu sredinu. U kabini su dodati instrument tabla od fiberglasa u žutoj boji kao i sigurnosni pojasevi u istoj boji radi vizuelne podudarnosti.
Da bi obeležio nedavnu, ubedljivu pobedu svog Pajera EVO na Dakar reliju ( ko zna koju već ! ), Mitsubishi je ponudio ( i to samo japanskim kupcima ) specijanu, limitiranu verziju modela Pajero pod punim nazivom Pajero Dakar Rally Replica Edition. Kao što smo rekli, nudiće se samo japanskom kupcima po ceni od 32200 američkih dolara a biće napravljeno samo 20 komada.
Evo i prvog, i to sportskog, modela nove nemačke marke Artega. Nosi odgovarajuće ime Artega GT ali ono što je zanimljivo jeste, pre svega, njegova kompaktna dužina od samo 3950 mm, koliko ima i jedan VW Polo. Usput, širina iznosi 1870 a visina samo 1180 mm. Dizajn potpisuje Herman Fisker, koji je radio i za Aston Martin. Osim veličine, pažnju privlači i izbor motora. To je VW-ov 3,6 litarski V6 sa 300KS, koji Artegu GT tera do 270 km/h maksimalne brzine (nama podataka o ubrzanju do stotke). Planira se proizvodnja od 500 komada godišnje po ceni od 75.000 evra.
Porsche je, preko svoje oficijelne dilerske mreže, ponudio fabrički Aerokit za modele Cayman i Cayman S. Taj aerodinamički paket sadrži, pre svega, prednji spojler sa krilcima i fiksirano zadnje krilo. Porsche je ovaj Aerokit razvio u svom Development centru, a osim nešto agresivnijeg izgleda, ovi dodaci, koji su testirani u vazdušnom tunelu, pri visokim brzinama značajno smanjuju sile na prednju i stražnju osovinu. Cena Aerokit paketa u Nemačkoj je 3500 evra.
Univers concept-Smart ForFour na bugarski način
Ovaj prototip na slikama sa imenom Univers concept, izradili su studenti tehničkog univerziteta u Sofiji a predstavlja njihovo viđenje jeftinog prevoznog sredstva za 5 osoba, koji ne bi trebao da košta više od 8500 evra. Napravljen je inače na osnovi ugašenog Smartovog modela ForFour i zasad se radi samo o modelu u rameri 1:1 a tokom ovog leta se očekuje i prvi prototip u voznom stanju.
Prema najnovijim rezultatima prodaje, koje saopštava Ferrari, ispada da legendarna italijanska marka zarađuje 32000 evra na svakom prodatom automobilu ! Naime Ferrari je tokom prošle 2006. godine prodao ukupno 5671 automobil i pritom ostvario profit od 183 miliona evra ili za 16,6 odsto više u odnosu na 2005. što praktično znači čist profit od pomenutih 32000 evra za svaki prodati Ferrari.