home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA




Cirbin V13R

25 Mar 2008 - 22:23 Noviteti Link

 

U Cirbinu su rešili da spoje prednosti automobila i motocikla i tako je nastao Cirbin V13R sa tri točka, koji će svoje buduće vlasnike olakšati za 39.995 američkih dolara (oko 25.700 evra). Ovaj zanimljivi dvosed pokreće Harley-Davidson motor sa 90kW/125KS (u paru sa sekvencijalnim menjačem), i mada fabrika ne navodi njegove performanse, jasno je da je V13R dovoljno brz (težina mu iznosi samo 475 kg) da svog vlasnika uvali u neprilike sa zakonom. V13R je inače dugačak 3,53 metra, širok 1,99 m, visok 1,07 m, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,45 m, a klirens (rastojanje od tla) samo 11 cm. Napred su točkovi od 17 inča (gume 205/45 ZR17), a pozadi je smešten točak od 18 inča (295/35 ZR18).



Ponovo Ford Capri ?

25 Mar 2008 - 00:55 Top secret Link

Kako piše nemački magazin AutoBild, Fordov odavno legendarni sportski kupe Capri bi mogao ponovo da oživi, i to kao odgovor na nedavno predstavljeni Volkswagen Scirocco. Kako stvari sada stoje, Ford će 2009. godine za salon automobila u Frankfurtu pripremiti koncept novog Caprija, kako bi obeležio 40 godina prvog automobila sa ovim imenom, a koji bi u proleće 2012. godine eventualno trebalo da preraste i u serijski model. Novi Capri će najverovatnije takođe karakterisati Fordov kinetički dizajn kakav je već primenjen na novom crossoveru Kuga i obnovljenom Focusu. Mogući izgled budućeg Caprija vidite na ovim slikama iz AutoBilda, koji najavljuje da će paleta pogonskih agregata ovog 2+2 automobila obuhvatati četvorocilindrične i petocilindrične motore sa rasponom snage od 140 do 250 konja. Novi Capri bi trebalo da bude sličnih dimenzija kao upravo promovisani VW Scirocco, a cena njegove osnovne verzije (ukoliko naravno uđe u proizvodnju) bi iznosila oko 20.000 evra.

  



Hofele Porsche Cayenne

25 Mar 2008 - 00:45 Tuning Link

Najnovija dorada Porscheovog SUV modela Cayenne (njegove restilizovane verzije predstavljene prošle godine) stiže iz tjuning kuće Hofele Design. Njihov sportski aero paket za atraktivniji i privlačniji izgled sadrži nove elemente poput agresivnijih branika (pozadi sa integrisanim završecima izduvnih cevi i difuzorom), dodatna četiri svetla napred (dva za maglu i dva LED dnevna svetla), novi prednji saćasti gril, pragove, novu haubu motora i naravno set atraktivnih točkova.

 



U francuskoj PSA grupaciji (Peugeot i Citroen) razmatraju mogućnost razvoja novog SUV modela, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, posle Peugeota 4007 i Citroena C-Crosser (koji su francuska braća Mitsubishijevog Outlandera), Mitsubishi sada planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji će, prema neimenovanim izvorima, verovatno dobiti i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena (naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original). Inače, Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski turbo-dizel motor (sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta), koji zadovoljava Euro5 norme. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm, visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja. Serijski Concept-cX će se proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.

 



Britanski magazin AutoExpress (odakle su i ove slike) najavljuje dolazak novog modela Land Rovera za 2010. godinu, koji će se bazirati na studiji LRX concept, predstavljenoj na salonima automobila u Detroitu i Ženevi. Za razliku od LRX concepta, novi Land Roverov kompaktni SUV (još mu se ne zna ime ali se pominje Freelander Sport, budući da se bazira na Freelanderu) imaće petora vrata i konkurisaće rivalima kao što su budući BMW X1 i Audi Q5. Što se izgleda tiče, serijska verzija će praktično biti nešto smirenija varijanta LRX-a (uz dodatni par vrata), što u praksi znači izuzetno privlačan automobil sa visokom bočnom linijom koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim svetlima, dva završetka izduvnog sistema i vrata prtljažnika koja će se otvarati iz dva dela. Novi kompaktni Landy će najverovatnije biti opremljen i tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2, što između ostalog, podrazumeva stop-start sistem i hibridni pogon. I pomenuti LRX concept inače ima hibridni pogon, tačnije ugrađen mu je 2,0 litarski turbo-dizelaš i elektromotor, pa njegova potrošnja iznosi samo 4,7 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 120 g/km (do brzine od 20 milja na sat, odnosno 32 km/h, LRX concept može da se kreće samo na struju). Što se serijske verzije tiče, kupci će biti u prilici da biraju između široke palete pogonskih agregata, uključujući i 2,2 litarski dizelaš i 3,2 litarski benzinski šestocilindraš. Bez obzira što će novi kompaktni Land Rover biti namenjen vožnji pre svega po asfaltu, to ne znači da neće biti sposoban i za povremene off-road izlete van uređenih puteva.

  



Iz Amerike, tačnije iz tjuning kuće Perrin Performance, stiže novi kit za povećanje snage turbo boxer motora u aktuelnoj Subaru Imprezi WRX STI. Perrin je zahvaljujući novom turbo punjaču, novom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika i reprogramiranoj elektronici motora, uspeo da iz agregata ove Impreze dobije svih 385KS i 540Nm obrtnog momenta. Ostale modifikacije se odnose na podešavajuće H&R ogibljenje, Konig točkove od 17 inča (sa Yokohama gumama) i diskutabilne dekorativne šare na karoseriji.



Izvor : www.blic.co.yu

Pred raspisivanje tendera za privatizaciju „Zastava automobila“, spisak od deset kompanija koje su pokazale interesovanje za njenu kupovinu sveden je na tri imena. Kako je za „Blic nedelje“ izjavio predsednik Samostalnog sindikata Zoran Mihajlović, glavni kandidati su američki „Dženeral motors“, austrijski „Magna Štajer“ i kineska kompanija FAW. Svi su spremni da u razvoj i modernizaciju pogona u Kragujevcu ulože najmanje 300 miliona evra i da zadrže svih preostalih 3.900 radnika.
- Pre dva dana dolazili su iz austrijskog „Magna Štajera“. Ono što mi znamo je da ta firma ima jak konstrukcijski biro i da se bavi sklapanjem modela automobila najpoznatijih kompanija. Godišnje sa montažnih traka ove firme siđe 500.000 vozila marke „folksvagen“, „audi“ i drugih. Oni nemaju dovoljno kapaciteta da ispune sve zahteve partnera, i zato su željni da deo proizvodnje premeste u Kragujevac - kaže Mihajlović.
Kineska kompanija FAW, koja takođe merka „Zastavu“, prošle je godine proizvela 1,5 miliona vozila. Ima 130.000 radnika, a interes za srpsku fabriku nagoveštava najava pomoćnika direktora Ksu Jaguanga da se traži pogon za montažu novog modela „hepi“. Prototip tog gradskog automobila, sa kojim Kinezi žele da se probiju na tržište Evrope, već je na ispitivanjima u Italiji, a trebalo bi u prodaji da košta manje od 4.000 evra.
Prema rečima ministra ekonomije Mlađana Dinkića na zahtev investitora podnošenje ponuda za „Zastavu“ odloženo je za septembar. Postoji mogućnost da bude uloženo 300 miliona evra, a zainteresovane su četvrta i peta najveća automobilska kompanija na svetu, precizirao je ministar Dinkić.



O Suzukiju Swift u obliku klasične limuzine sa četiri vrata govorilo se i ranije, ali sem nekoliko crteža nije bilo nekih konkretnijih informacija o ovom modelu. Sada je automobil konačno gotov i ovo su prve zvanične slike Maruti Suzukija Swift DZire u konačnoj, serijskoj verziji, čije lansiranje je najavljeno za 29. mart (bar za indijsko tržište, dok ćemo na dolazak u Evropu ipak sačekati još neko vreme i to naravno pod uslovom da se Suzuki uopšte odluči da ga komercijalizije i na Starom kontinentu). U Indiji će inače Swift DZire zameniti stari Maruti Suzuki Esteem, a glavne konkuretne će imati u modelima kao što su Mahindra-Renault Logan i Tata Indigo. Swift DZire je od Swifta hatchback duži za 465 mm (4160 umesto 3695 mm), dok su ostale dimenzije ostale iste, uključujući klirens i međuosovinsko rastojanje od 2390 mm. Naravno, veći je i prtljažnik, čija zapremina sada iznosi 440 litara. Težina je inače samo za 30 kg veća u odnosu na Swift hatchback, tako da nema promena u pogledu performansi, a i odnos snaga/težina je ostao praktično identičan. Za pogon su izabrana dva agregata : 1,3 litarski benzinac sa 16 ventila i 87KS pri 6000 o/min. i 113Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min., kao i DDiS dizelaš sa 75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 2000 o/min.

VIDEO : Maruti Suzuki Swift DZire




Na nedavno završenom BG CAR SHOW-u, Jeep je domaćoj publici prikazao i novu generaciju svog modela Cherokee (u Americi je promovisan još prošle godine, a tamo se prodaje kao Liberty). Prvo što upada u oči je sličnost novog Cherokeeja sa Jeep Commanderom (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitrom (sa strane i pozadi). Gledano u celini, cela karoserija je sada mnogo više kockastija i robusnija; više u stilu Cherokeeja iz osamdesetih godina prošlog veka, što je valjda i bila namera. S druge strane, unutrašnjost je, između ostalog, dobila komfornija sedišta i povećan prtljažni prostor. Osim novog dizajna, novi Cherokee donosi bolje vozne karakteristike (novo prednje i zadnje vešanje), bogatiju serijsku opremu, Selec-Trac II pogon na sva četiri točka i unapređenu bezbednost (ABS, EBD, elektronska kontrola stabilnosti, Traction Control, pomoć pri kočenju, prednji i bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne zavese). Posebno je zanimljiv Sky Slider pokretni krov, koji se proteže celom dužinom istog (treba da privuče kupce, koji na svom vozilu žele kombinaciju prednosti jednog kabrioleta sa prostranošću i bezbednošću porodičnog SUV-a). Najzanimljiviji motor je 2,8 litarski common-rail dizel sa DPF filterom čestica čađi i snagom od 130kW/177KS pri 3800 obrt./min. i 460Nm pri 2000 obrt./min. Prosečna potrošnja ovog dizelaša po fabričkim podacima iznosi 8,6 litara dizela na 100 km. U ponudi su 6-stepeni manuelni menjač i 5-stepeni automatik, dok se uz 3,7 litarski V6 benzinac dobija samo četvorostepeni automatski menjač. U Srbiju je prvo stigao Cherokee sa dizel motorom, koji sa opremom Sport košta 34.810, a sa opremom Limited 37.760 evra (cene su sa PDV-om).

 



Abt-ov Volkswagen Touareg se, pre svega, ističe novim robusnijim i daleko atraktivnijim spoljašnjim izgledom (iz kog god ugla da se gleda), a za to treba da zahvali potpunom aero body paketu, koji se sastoji od novog prednjeg i zadnjeg branika, bočnih suknjica, proširenja blatobrana, zadnjeg krovnog spojlera i izduvnog sistema sa četiri cevi. Nijedan tjuning zahvat naravno nije kompletan bez novih alu točkova, pa tako Abt svoj Touareg oprema sa BR felnama od 20 ili čak 22 inča. Ukratko, atleta u savršeno skrojenom odelu. Ispod kože je Touareg dobio doterano vazdušno ogibljenje i ojačani Abt kočioni sistem (diskovi od 380 mm). Abt Sportsline nudi i Power S paket za povećanje snage Touaregovog 3,0 litarskog V6 TDI dizel agregata, koji sada razvija 221kW/300KS i 600Nm obrtnog momenta. Dovoljno za maksimalnu brzinu od 214 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 8,2 sekunde. Abt Sportsline je ponudio i novi kit za vlasnike Golfa R32. To u praksi znači da V6 benzinac u ovom Golfu (sa kompresorom i modifikovanom elektronikom motorom) sada raspolaže sa 272kW/370KS, da ubrzanje do 100 km/h traje samo 5 sekundi (serijski model 6,2 sec), a da je najveća brzina 270 km/h. Vizuelno se Abt Golf R32 ne razlikuje mnogo od serijskog primerka, tačnije novi su samo točkovi od 19 inča.




Redizajnirani Suzuki SX 4 sada sedan, zadržao sve dobre osobine svog kratkog, starijeg brata, a dobio ogroman prtljažnik sa više od 500 litara zapremine

 

Izvor : www.politika.co.yu

Poslednjih godina kao da je postala moda da se od jednog modela kompakta, prostim produžavanjem karoserije, odnosno, dodavanjem „repa” dobije sedan verzija sa znatno većim prtljažnim prostorom. Neretko, osim zaista dobijenog prostora, u dizajnerskom smislu „plastična operacija” nije ulepšala „pacijenta”. Naprotiv, najveći broj takvih automobila dobijao je epitete ružnih i nikakvih. Ali, neko i uspe u ovom poduhvatu.

Najsvežiji primer je Suzukijev model „SX 4”, koji je doživeo dve „operacije” i obe su uspele. Prva je što je umesto pogona na sve točkove ostao prednji pogon, a druga je ogroman „gepek” koji se sasvim prirodno uklopio u osnovnu dizajnersku postavku prethodnika.

Novi sedan zadržao je motor zapremine 1,6 litara i sa 108KS još je brži od „integralca”, (teži je samo 35 kg.), dok je zadržao sve ostale dobre osobine, kao što su prostor u unutrašnjosti i solidna završna obrada, uz dosta dodatne opreme.

Sedan je dug 4,49 m i u prtljažnik zapremine 515 litara može da primi neobično mnogo stvari. Kada se otvori zadnji poklopac iznenađenje je potpuno, jer od ovakvog automobila to se zaista ne očekuje.

Kada su u pitanju vozna svojstva, sve je na nivou Suzukija. Motor ima sportske karakteristike, sa svojih 108KS, lako vuče i što je najvažnije ceo automobil veoma je „podvozan” i kreće se neverovatnom lakoćom, rekli bismo, kao perce. Lako ga je voziti i još lakše upravljati. I veoma je startan, sa ubrzanjem iz mesta do 100 km od samo 10,7 sekundi dostojan je rival i znatno jačim rivalima, a ni maksimalna brzina od 180 km/h nije za potcenjivanje.

U mane mu ubrajamo osetljivost na bočni vetar zbog veće površine i nešto bučniji motor u srednjem opsegu obrtaja, što je doduše, kompenzovano i nešto sportskijim zvukom, kao i tvrdu plastiku u kokpitu. Dopala nam se izuzetna preglednost pozadi i sa strane, zahvaljujući ogromnim spoljnim ogledalima i unutrašnjem retrovizoru koji pokriva celo zadnje staklo. Ali, napred, vidik ozbiljno ometa nosač krova koji je poput slova A i može da „sakrije” celog pešaka! Na to se treba navići.

O ostalim detaljima ne treba trošiti mnogo reči. Suzukijev sedan pravi je automobil za one sa većom porodicom. Voziće se udobno i na dužim putovanjima, uz sasvim pristojnu potrošnju između sedam i deset litara, u zavisnosti od prosečne brzine. I to po ceni od 16.900 evra, normalno sa visokim, nivoom opreme.

Autor : V. Dedić



Iako su to mnogi priželjkivali, prema poslednjim vestima Audi ipak ne namerava da pokrene serijsku proizvodnju svog atraktivnog koncept automobila R8 V12 TDI, koji je nedavno prikazan javnosti na salonima automobila u Detroitu i Ženevi. To ipak ne znači da Audi R8 neće dobiti i svoju dizel verziju, jer je u planu ugradnja 4,2 litarskog V8 TDI dizelaša, koji u SUV modelu Q7 razvija 240kW/326KS i 760Nm obrtnog momenta. Za podsećanje, Audi R8 V12 TDI ima 6,0 litarski V12 TDI dizel agregat koji raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (pri samo 1750 o/min.), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,2 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300 km/h (motor je inače uparen sa menuelnim šestostepenim menjačem i već zadovoljava buduće Euro 6 norme, koji stupaju na snagu 2014. godine). R8 V12 TDI ima naravno quattro pogon na sva četiri točka, a snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60, u korist zadnje osovine.