Jeep, Chryslerova divizija za proizvodnju terenskih i SUV vozila poslednjih godina bila je prilicno spora u pracenju trendova na ovom trzistu te je sve do nedavno prakticno ignorisala podatak o povecanoj potraznji za vozilima sa 3 reda sedista kao i rastuci trend manjih i pristupacnijih crossover vozila. Ali tome je kraj. Sa lansiranjem novog modela Patriot, Jeep nastavlja sa najvecom ofanzivom predstavljanja novih modela u svojoj istoriji, tokom koje je prakticno duplirao svoju ponudu modela i tako sada kupcima nudi cak 7 razlicitih "terenaca". Spoljasnji dizajn u prilicnoj meri vuce na manji Compass i to u principu i nije neko iznenadjenje jer su i Compass i Patriot bazirani na istoj platformi s tim sto je Compass ipak vise zaobljeniji i blazih ivica, cak mozda i pomalo "zenskast" dok je, s druge strane, Patriot vise robusnijeg i kockastijeg izgleda cime vise podseca na tradicionalni Jeep-ov dizajn u stilu Cherokke-ja i Wranglera. Dimenzije ovog Jeep-a iznose D X S x V : 4357 mm/1755 mm/1669 mm. Medjuosovinsko rastojanje je 2634 mm.Buduci da manje od 10 % vlasnika SUV vozila ikada sidje sa uredjenog puta, Patriot se osim u verziji sa integralnim 4x4, nudi i sa 4x2 pogonom ( samo na prednju osovinu ) a cena u SAD-u pocinje od, za nas, neverovatno niskih 14985 dolara dok je 4x4 Limited verzija procenjena na 21735 dolara. Sto se terenskih sposobnosti tice, ovaj Jeep se lako nosi na kraj i sa dubokim peskom i "kamenjarom" pri cemu je pri terenskoj voznji od velike pomoci i Hill Descent Control koji se brine za bezbedno spustanje niz padinu sa elektronski kontrolisanih 5 milja na sat (8 km/h ). Jos i podatak da Patriot moze bez posledica da zagazi u vodu dubine do 48 cm. Serijski se ovaj model oprema sa ABS-om, ESP-om, Traction Controlom, BAS-om, Cruise control-om i sa svom silom vazdusnih jastuka. Od menjaca su na raspolaganju rucni 5-stepeni i CVT menjac. Motora su dva : veci i snazniji 2,4 litarski 4-cilindras sa 126Kw/172KS i manji ( takodje sa 4 cilindra ); 2,0 litarski sa 116Kw/158KS.
Blizanci Ford Ranger i Mazda BT-50 i kod nas
Ovih dana Ford, u austrijskom Insbruku, specijalizovanim novinarima predstavlja novi Ford Ranger, koji inace predstavlja brata blizanca nove Mazde BT-50 promovisane jos prosle godine na salonu u Bangkoku, na Tajlandu gde se oba modela i proizvode zajedno u istoj fabrici. Novi Ranger, koji ce se uhvatiti u kostac sa rivalima poput Nissana Navare, Mitsubishija L200 i Toyote Hilux, osim daleko privlacnijeg pa i elegantnijeg dizajna u odnosu na istoimenog prethodnika, privlaci paznju i novom kabinom i 2,5 litarskim TDCi dizelom motorom sa 105Kw/143KS i 330Nm pri 1800 obrt./min. Na nekim trzistima u ponudi je i 3,0 litarski agregat sa 115Kw odnosno 156KS. Pogon je ili 4x2 ili integralni 4x4 a nudi se u 3 varijante kabine ( kao uostalom i Mazda BT-50 ), a svoju robusnost i prakticnost dokazuje mogucnoscu da preveze teret do 1000 kg i time da moze povuci prikolicu od 3000 kg. Ranger se od nedavno nudi evropskim kupcima a kod naseg uvoznika Grand Motorsa, vec se moze naruciti. Cene se krecu od 17.400 pa do 30.200 evra i to bez PDV-a. Kako smo vec napomenuli, Mazda je na salonu u Bangkoku prosle godine lansirala zamenu za svoj pick-up seriju B, po imenu BT-50. Dosadasnja B serija prodata je u preko 3 miliona primeraka sirom sveta, a od toga u Evropi 110000 komada. Novi model zadrzava prakticnost i robusnost prethodnika ali uz vecu duzinu donosi nov i sveziji dizajn (posebno tome doprinosi velika novodizajnirana hromirana maska), snazniji motor, koji trosi manje kao i novu komforniju unutrasnjost u stilu putnickih automobila. Bice ponudjene 3 varijante karoserije. Prva, Regular cab, ima samo 2 sedista, druga Freestyle cab ima 4 sedista i pomocna vrata, koja se otvaraju kontra u odnosu na prednja i treca varijanta Double cab sa 5 sedista i 4 prava vrata. Nov je i motor, malopre pomenuti Fordov DOHC od 2,5 litra, naravno turbodizel sa 105 KW/143KS i 330Nm obrtnog momenta. I pored povecanja snage novi motor trosi manje a uz to i radi rafiniranije od prethodnika i zadovoljava euro IV norme. Na raspolaganju su 2 vreste pogona. Samo na 2 tocka ( 4x2 ) ili na sva cetiri (4x4),pri cemu sa ovim drugim mozete zadovoljiti svoje off-road aspiracije. Dimenzije joj iznose : DxSxV 5075 mm/1715 mm/1620 za verziju sa 4x2 pogonom dok za varijantu 4x4 iznose 5075 mm/ 1805 mm/1760 mm. Tezina 4x2 verzije je 1630 kg a 4x4 varijante 1855 kg. Potrosnja goriva za 4x2 iznosi 8,3 litra a za 4x4 verziju 8,9 litra. Maksimalna brzina koju postize 4x2 verzija je 170 km/h a 4x4 158 km/h. Kod nas se moze kupiti u Beogradu ( firme Profil International i AC Auto) i u Novom Sadu preko firme Grand M. Cene se krecu od 19.700 evra sa PDV-om za 4x2 Regular cab verziju i osnovnim paketom opreme pa do 28.400 evra za najskuplju 4x4 Double cab verziju sa najvisim paketom opreme. Ipak najjeftiniji BT-50 za 4x4 pogonom moze se nabaviti za 25.299 evra sa PDV-om. Na prvoj slici Ford Ranger a na drugoj Mazda BT-50.
Nemacka tuning firma Cobra Technology & Lifestyle vlasnicima Suzukijevog modela SX4 nudi estetske dodatke za ulepsavanje ovog modela. Pre svega tu je bullbar napred od nerdjajuceg celika sa cevima precnika 60 mm koji osim vizuelnog efekta ima i funkciju apsorpcije sila cime se smanjuju povrede prilikom eventualnog naleta na pesake. Novi izgled ovog Suzukija oplemenjuju i pragovi koji se istovremeno koriste i kao svojevrsna stepenica, a buduci da se tuning ne moze ni zamisliti bez atraktivnih tockova, u Cobri nude 3 razlicita dizajna alu felni od 16 odnosno 17 inca. Osim za Suzuki, slicne estetske dodatke Cobra nudi i za vlasnike novog Nissanovog modela Qashqai-ja (na drugoj slici). I za Nissan su u ponudi prednji bullbar (mada ga model na nasoj slici nema), hromirani pragovi, novi zavrseci izduvnih cevi kao i veliki izbor alu tockova (velicine 17, 18, 19 ili cak 20 inca).
Ford je povukao lukav potez kada je u septembru prosle godine otkupio od BMW-a pravo na koriscenje imena Rover. Imao je gigant iz Detroita ponudu na stolu sest dugih godina, jos od 2000. kada je od Bavaraca otkupio ime Land Rover. No, tek kada je BMW pripremio transakciju s kineskim proizvodjacem Shanghai Automotive (SAIC), kome je prodao pravo na proizvodnju Rovera 25 i 75, Ford je ne zaleci odresio kesu. Kinezi su se tako nasli u pat poziciji: imali su pravo na koriscenje dizajna za Roverove modele 25 i 75, ali ostali su bez prava na ime. To su resili uvodjenjem nove marke slicnog imena ali opet dovoljno razlicitog - Roewe. Ono sto se isprva cinilo velikim hendikepom, pokazalo se kao prednost, jer nepogresivo prepoznatljivi Roewe 750 lisen je bremena katastrofalne reputacije, koja je poslednjih nekoliko godina pratila Rover. A sad o novom modelu Roewe-a u klasi Ford Focusa, VW Golfa i ostalih. Nova generacija Roewe-ovih modela bice razvijena u Britaniji i to bas u blizini nekadasnjeg centrale nekadasnjeg Rovera. Vozilo bazirano na starom Roverovom konceptu RDX60 iz 2002. godine ( na slikama ) do kupaca bi trebalo stici za nekoliko godina. Meta je velika zverka - ni manje ni vise nego Ford Focus, a izbor nije nimalo slucajan. Ford verovatno nikada nece koristiti ime Rover, vec im se jednostavno nije svidjala mogucnost da kupci brkaju kineske Rovere s luksuznim Land Roverovim terencima. Za razvoj novog modela zaduzena je ekipa konsultanata iz firme Ricardo 2010., u kojoj su mnogi sadasnji radnici nekada bili upravo na Roverovom platnom spisku. Kinesko-britanska alijansa pokazala se uspesnom u slucaju Roewe-a 750, u sta cemo se uveriti krajem godine, kada bi taj model trebao krenuti u pohod na evropsko trziste.
Izvor : autogodine.hr
U svojoj prvoj potpunoj godini prodaje, Nissan Navara ostvario je izuzetan uspeh. Naime pomenuti model bio je najprodavaniji pick-up u Evropi tokom 2006. godine, sa ukupno 45.200 registrovanih vozila, cime je zauzeo cak 25% evropskog trzista pick-upova. Zajedno sa 13.000 komada starijeg modela Pick-up u 2006. godini Nissanovo ucesce na trzistu u toj kategoriji, koja brzo raste, povecano je na ukupno 32% ! Navara je najprodavaniji pick-up u Spaniji gde se i proizvodi, Francuskoj, Holandiji, Austriji, Belgiji, Poljskoj, Svedskoj, Irskoj... Krajem januara 2007. Navara je postigla jos jedan uspeh kada je 100.000-ti jubilarni primerak Navare proizveden u fabrici Nissan Motor Iberica SA iz koje se modeli izvoze u zemlje poput Juzne Afrike, Australije i zemlje Persijskog zaliva.
Mazda Hakaze
Kako je krenulo Mazda ce svaki mesec predstaviti po jedan prototip odnosno koncept vozilo ! Posle studija Nagare na salonu u Los Angelesu i Ryuge u Detroitu, za Zenevski salon u martu spreman je novi koncept sa imenom Hakaze ( na japanskon "ha" znaci list a "kaze" vetar ). I ovaj poslednji prati dizajnerske smernice pomenuta dva prototipa ( novi pravac Flow-tok ) a izgled je osmisljen u Mazdinom evropskom dizajn centru u blizini Frankfurta. Hakaze inace predstavlja crossover auto, nekakvu mesavinu coupe, hatchback i SUV vozila. Ono sto se odmah primecuje na ovoj studiji jeste visok klirens ( odstojanje od tla ), zatim targa krov i zadnja vrata u stilu nekog hatchbacka. Mada treba reci da prednji deo ove studije neodoljivo podseca na jos jedan Mazdin koncept-na Sassou od pre 2 godine. Kao i kod Ryuge i kod Hakaze na vratima se pojavljuje zanimljiv dizajnerski detalj u vidu urezanih linija koje podsecaju na pescane dine. Zato i zlatno-zuta boja ovog prototipa. I unutrasnjost prati temu pescanih dina odnosno kako kazu u Mazdi oblici u kabini kao da su oblikovani duvanjem vetra. Zato i vetar-"kaze" u imenu studije. Pogon je naravno 4x4 a motor 2,3 litarski turbo sa 4 cilindra uparen sa 6-stepenom transmisijom. Hakaze dakle predstavlja Mazdinu viziju moguceg izgleda nekog buduceg kompaktnog crossover vozila a kako kazu u Mazdi Hakaze je samo prototip i to ce i ostati.
Honda Small Hybrid Sports Concept
Honda ce na predstojecem Zenevskom salonu automobila pocetkom marta predstaviti novi uzbudljivi koncept automobil na hibridni pogon. Studija se zvanicno zove Small Hybrid Sports Concept a kako ce izgledati vidite na zvanicnom crtezu iz Honde. Neki sajtovi su vec pozurili sa zakljuckom da ovaj koncept najavljuje moguci izgled nove generacije Honde CRX ili cak modela S2000. Za izgled se inace pobrinuo Hondin evropski dizajn studio u nemackom Offenbachu. Ovaj prototip po recima Hondinih marketinskih strucnjaka predstavlja jedinstvenu fuziju napredne hibridne tehnologije i uzivanja u voznji nekog sportskog automobila odnosno Small Hybrid Sports Concept predstavlja realizaciju ideje da auto sa malim stetnim uticajem na okolinu moze pruziti vozacki uzitak koje se inace ocekuje od kompaktnog sportskog automobila.
Nova Dakota iz Dodge-a sa novim spoljasnjim i unutrasnjim dizajnom kao i novim V8 motorom, bice predstavljena za nekoliko dana na salonu automobila u Chicagu. Bar sto se dizajna tice, moze se zakljuciti da se ovde ipak ne radi o potpuno novom modelu vec o temeljitom redizajnu koji Dakoti daje vise civilizovan i zaobljeniji ali ipak jos uvek dovoljno smeo izgled da ne rastera stare kupce navikle na "grublju" pojavu Dodgeovih kamioneta. Za takve nudi se pomenuti V8 motor zapremine 4,7 litara sa 290KS sto je 25 % vise od prethodnog motora a u ponudi ce se naci od avgusta ove godine. Pri tome treba napomenuti da taj V8 motor, osim obicnog benzina, moze koristiti i gorivo E85 etanol ( mesavina 85 % alkohola i 15 % benzina ). U ponudi ostaje i stari 3,7 L V6 motor sa 210KS. Ostali podaci bice poznati posle salona u Chicagu.
Za nekoliko dana na salonu u Chicagu, Saturn, jedna od filijala GM-a, americkoj ce publici predstaviti i zvanicno novi model sa nama poznatim imenom Astra ( na prvoj slici ). Ali osim imena, nama u Evropi je poznat i izgled ovog Saturnovog "noviteta". Naime Saturnova Astra nije nista drugo do Opel Astra sa oznakama americkog brenda koji ce se i uvoziti u Ameriku iz Evrope a zamenice dosadasnji model Ion. Nista neobicno jer su i Saturn i Opel deo GM-a. Ovaj konkurent Mazdi3 i VW Golfu ( u SAD-u Rabbit ) na americkom kontinentu nudice se u hatchback verziji sa 3 ili 5 vrata dok se u Evropi mogu nabaviti jos sedan, karavan i coupe-cabrio verzije. Osim toga, za razliku od evropskih verzija Astre koja se nudi sa sirokom paletom dizel motora, u americi ce u ponudi biti samo 1,8 litarski benzinac sa 103 Kw/140KS uparen ili sa 5-stepenim manuelnim ili 4-stepenim automatskim menjacem. Drugi novitet za salon u Chicagu iz Saturna su i nove verzije vec poznatog crossovera sa imenim VUE. Radi se o varijantama Red Line i Green Lline ( hybrid ). Ako ste pomisli da je umesto slike modela VUE Redline objavljena slika Opel Antare, prevarili ste se. Mada da nije sicusne razlike u vidu znaka Saturna, tesko da bi iko pogodio o kom vozilu je rec. Takve stvari nisu neobicne pod okriljem GM-a jer i Opel Antara vec imao dvojnika u Chevrolet Captivi. Sam Saturn Vue, kako se zove crossover SUV na slici, prikazan je na salonu u Los Angelesu a u prodaju krece u drugom kvartalu 2007. godine. U zvanickom press materijalu u Saturnu se hvale evropskim ( ! ) dizajnom automobila bez pominjanja neprijatne cinjenice o rodjaku iz Evrope. Automobil ce se inace nuditi sa 3 motora; naravno radi se o benzincima sa automatskim menjacima i to 2,4 litarskom sa 164KS, 3,5 V6 sa 215KS i 3,6 V6 sa 250KS. Kasnije ce se ipak nuditi i rucni menjac. Najslabiji motor ima pogon samo napred dok su jaci serijski upareni sa integralnim pogonom. Ono sto je novo u ponudi za VUE jesu 2 nove verzije-Red Line i Green Lline. U prethodnoj generaciji modela VUE sportska verzija se zvala Redline a sada je ime razdvojeno pa se pise Red Line. Osim promene nacina pisanja imena ovog automobila znacajnije su promene na karoseriji i ispod koze. Spolja Red Line je dobio sportskiji izgled kojim dominira prednji branik sa ogromnim otvorom za vazduh i takodje velikim otvorima oko svetala za maglu. Tu su i novi zadnji branik, spusteno sportsko ogibljenje, novi zavrseci iduvnih cevi i 18 incni alu tockovi. Sto se motora tice VUE Red Line ( druga slika ) koristi malopre pomenuti 3,6 litarski V6 sa 250KS uparen sa 6-stepenim automatikom koji raspolaze i modom za rucno menjanje brzina. Moze se birati sa samo prednjim pogonom ili sa AWD integralnim pogonom. Sto se Green Line verzije Saturna VUE tice, radi se o hibridnom automobilu sa kombinacijom elektromotor/benzinac od 2,4 litre sa 170KS. Spolja Green Line se u odnosu na ostale modele iz porodice VUE razlikuje po jedinstvenim tockovima i znackama Green Line i Hybrid.
Iako smo o novoj Fabiji pisali opsirno vec dva puta, evo jos jednom; ovoga puta sa prezentacije u Portugalu. Skoda je dugo nudila samo dva modela, Fabiju i Octaviju (nesto kasnije predstavljen je i najveci model Superb ) a evo u poslednje vreme intenzivno se radi na obnavljanju i popunjavanju game. Naime pre nesto vise od mesec dana pocela je prodaja Roomstera, a tokom protekle nedelje su specijalizovani novinari u Portugalu isprobali novu, drugu generaciju Fabije. Popularni Skodin model dosad je bio jako dobro prihvacen i na nasem tržištu. Tokom 2006. godine bio je 5. najprodavaniji model sa 2121 prodatih komada a ako se racunaju samo uvozni modeli, nalazi se na 2. mestu odmah posle Dacije Logan. Zato nova generacija moze racunati na jos vecu popularnost, a time i ucvrscivanje trzisne pozicije. Moze se pohvaliti sasvim novim dizajnom, koji doduse prati dizajnerski recnik vec pomenutog Roomstera. Auto uzivo deluje puno dinamicnije i privlacnije, pogotovo od napred. Kako je to vec obicaj u ovom B segmentu, Fabia je narasla te se moze svrstati medju najvece modele u klasi pa dimenzije sada iznose DxSxV 3992mm x1642 x 1498mm. Velicina se oseca i u putnickoj kabini, pogotovo na zadnjoj klupi, a tu je i prtljaznik zapremnie tacno 300 litara koji se preklapanjem zadnje klupe povecava na 1163 litre. Mnogo je ucinjeno i po pitanju sigurnosti putnika. Napred i pozadi ugradjeni su posebni vazdusni jastuci za glave putnika, a paznja je posvecena i bezbednosti dece u automobilu. Sto se unutrasnjosti tice, prvi je utisak, nakon nekoliko stotina prevaljenih kilometara, da je rec o kvalitetnoj koncepciji. Skladno oblikovana instrument tabla i izgled centralne konzole mnogo podsecaju na nesto skuplje VW modele. Korisceni su kvalitetni materijali, barem je takav prvi utisak, a detaljnije analize sacekace jos koji mesec da Fabia stigne u Srbiju. Fabiju karakterisu lagana upravljivost, ugladjeni menjaci, a moci ce se nabaviti sa sedam motora i 4 razine opreme i naravno, bogatom listom opcione opreme. Paleta motora obuhvata 4 benzinca i 3 dizelasa. Benzinci su 1,2 HTP sa 44Kw sledi 1,2 12v HTP sa 51Kw, pa 1,4 litarski 16v sa 63Kw i 1,6 litarski 16v i 77 Kw. Dizelasi su 1,4 litarski Tdi PD sa 51Kw i 59Kw i najjaci 1,9 Tdi sa 77Kw. Takodje Skoda nudi i novu 6-stepenu automatsku Tiptronic transmisiju uz doplatu. Treba napomenuti da kada pocne prodaja nove Fabie u ovoj hatchback verziji odmah posle premijere na salonu u Zenevi, nece prestati i proizvodnja sadasnjih sedan i kombi varijanti. Cene se, u odnosu na dosadasnju generaciju, ne bi trebale drasticno promenuti odnosno po prvim najavama ostace u granicama sadasnje generacije. Nova Fabia stize na salon automobila u Beograd ( 22. mart-1.april ) kada ce biti poznate i precizne cene a pocetak prodaje ocekuje se u maju mesecu.
Prodaja automobila u Srbiji jos jedanput
Objavili smo pre neki dan podatke o prodaji novih automobila u nasoj zemlji tokom 2006. godine koje je prikupio auto magazin Vrele gume ( po njima prodato je 46109 automobila ). Evo sada jos nekoliko podataka o prodaji tokom protekle godine prema casopisu Turbo ( www.turbo.co.yu ). Po njihovim podacima u nasoj zemlji je tokom protekle godine prodato ukupno 46898 putnickih i lakih komercijalnih vozila sto predstavlja rast od 10,72 % u odnosu na 2005. kada je prodato 42357. Od ovih 46898 vozila na putnicke automobile otpada 40496 komada a na LKV ostatak od 6402 vozila. Naravno Zastava je prodala najvise i to 12598 putnickih automobila ( sto cini 31,11 odsto trzista ) od cega 3101 komad nove Zastave 10 koja se jos proizvodi u Italiji a cija proizvodnja u Kragujevcu pocinje u junu. Za ovu godinu Zastava planira proizvodnju 17500 automobila od cega 4000 komada nove "Desetke". Na drugom mestu po prodaji je Dacia sa prodatih 4805 Logana i 11,87 % trzista, sledi Skoda sa prodatih 3115 vozila ( 7,69 % ), na cetvrtom je mestu VW sa 2416 automobila a na petom je Renault sa 1675 prodatih putnickih automobila. Do 10. mesta slede nemacki Opel ( 1669 komada ), Toyota ( 1627 ), Peugeot ( 1618 ), juznokorejski Chevrolet sa 1543 automobila i Fiat sa 1264 komada. Preko 1000 automobila plasirali su jos Lada sa 1245, Ford sa 1214 i Hyundai sa 1005 prodatih vozila. Zanimljivo je da su Nissan i Mazda prodali istovetan broj automobila-po 192. I Porsche i Mini imaju istovetan bilans-po 22 komada. Od novih igraca na nasem trzistu ( Saab, Dodge, Volvo ) najbolje je prosao Dodge sa prodatih 48 Calibera, Saab je prodao 12 a Volvo 8 automobila s tim sto ovde obavezna napomena da je od 1. januara Volvo dobio novog zastupnika za nasu zemlju, to je beogradski Grand Motors koji inace zastupa i Ford. Na dnu tabele su i Alfa Romeo sa 37 prodatih automobila i Lancia sa samo 18. Najprodavaniji auto kao i prethodnih godina je naravno domaci Jugo odnosno Zastava Koral ( zasluzio je sliku ) kako se zvanicno zove. Prodato je 5198 komada, drugi je rumunski adut Dacia Logan sa 4805 automobila ( razlika u odnosu na Koral je iz godine u godinu sve mnja ! ), sledi Zastava Skala ( 3190 komada ), pa nova Zastava 10 ( 3101 ), Skoda Fabia ( 2121 ), pa Zastava Florida ( 1109 ), do 10. mesta redjaju se Lada Niva ( 1032 ), VW Polo ( 1016 ), Fiat Grande Punto ( 982 ) i na 10. mestu Chevrolet Spark (761 ). Najprodavaniji terenac je Lada Niva sa 1032 komada a sledi je Toyota RAV 4 sa 287 komada a na 3. mestu je jos jedna Toyota i to Land Cruiser sa 155 prodatih primeraka. Medju 6402 komada prodatih LKV vozila najbolje je prosao Fiat sa 1157 vozila i ucescem od 18,07 %, sledi ga VW sa 1002 vozila ( ucesce 15,65 % ) a na trece mesto se plasirala domaca Zastava sa 816 vozila i ucescem od 12,75 odsto. Najprodavaniji model medju komercijalcima je VW Caddy, koji je prodat u 735 komada, na drugom je mestu Peugeot Partner ( 483 ) i na trecem mestu je Fiat Doblo sa prodatih 473 primerka. U vezi sa povecanim uvozom automobila u nasu zemlju i jedan interesantan tekst iz Vecernjih Novosti koliko to zadovoljstvo zapravo kosta u milionima evra: "Iz sveta je u Srbiju prošle godine uvezen čak 69.451 automobil, a građani su na ovu stavku potrošili rekordnih 409,6 miliona evra. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, vrednost prošlogodišnjeg uvoza veća je za 120 miliona evra nego u 2005. godini, ili za 60,3 miliona odnosa na 2004. godinu, kada je, inače, uvezen čak 75.551 automobil za 349,3 miliona evra. Slobodan Vučković, šef odseka spoljne trgovine u zavodu za statistiku, kaže da je za polovne automobile izdvojeno 138 miliona evra, dok je za nove plaćeno 271,6 miliona evra. Polovnjaka je lane u našu zemlju stiglo 23.405 dok je novih skoro duplo više 46.046. Uvoz motornih vozila, a to uključuje autobuse i kamione, dostigao je prošle godine 565 miliona evra i tako "uzeo" učešće u ukupnom uvozu od 5,4 odsto.
- U protekle tri godine građani Srbije su uvezli svih vrsta motornih vozila za 1,4 milijarde evra - objašnjava Vučković. - Iako je ova godina po iznosima u evrima najveća, u procentu učešća motornih vozila u celokupnom uvozu vodi 2004. godina, kada je dostignuto 5,7 odsto učešća u ukupnom uvozu Srbije. U poređenju sa 2005. godinom lane je u Srbiju uvezeno manje autobusa, ali više kamiona. Za 12 meseci prošle godine stiglo je 12,226 kamiona sa 131,8 miliona evra. To je više za 4.886 kamiona, odnosno 50,6 miliona evra. Autobusi nisu bili u tako velikom obimu lane, jer je pristiglo svega 356 komada za 23,6 miliona evra, i to je za 15 miliona evra manje nego godinu pre. Sonja Damjanac, savetnik u odseku za spoljnu trgovinu, kaže da je ukupan uvoz u poslednje tri godine čak 17 puta veći nego što je bio 1990. godine, koja se uzima kao jedna od najboljih godina. Ona ističe da je nagli porast uvoza posledica uvećane tražnje i uvođenje kredita za kupovinu vozila. Najvise automobila uvezeno je iz Nemačke 34,5 odsto, a slede Francuska sa 17,5 i Italija sa 10,8 odsto, koja je istisnula Rumuniju. Uvoz kola iz Rumunije je za tri godine dostigao 80,7 miliona evra, s tim što je najveći bio 2005. godine. Glavni razlog su bile povlastice koje smo imali prema Sporazumu o slobodnoj trgovini. Tokom godine biće poznato koliko će na promet uticati to što je ova zemlja od 1. januara ova zemlja ušla u EU, jer su ukinute i sve dosadašnje povlastice."
BMW serija 1 coupe
Nedavno je BMW predstavio seriju 1 u verziji sa 3 vrata a evo sada i spijunskih fotografija ovog modela u coupe varijanti, snimljenih tokom test voznji. Ovaj coupe bi trebao da dozivi premijeru do kraja ove godine a sledece 2008. ocekuje se i kabrio verzija a mozda i sportska M varijanta sa 306KS iz 3,0 litarskog bi-turbo motora. Od ostalih motora koji ce se ugradjivati u ovaj model ocekuju se benzinski 3,0 litarski za model 130Ci sa 265KS i 315Nm, 2,0 litarski za 120Ci sa 170KS i 210Nm. Ocekuje se i ugradnja dizel motora i to 2-litarskog za model 120Cd sa 177KS i 350Nm a verovatno i nekog snazijeg iz programa BMW-a.
Novi Porsche Cayenne u Srbiji
Kako prenosi nas auto magazin Vrele gume ( www.vrelegume.co.yu ), restilizovani Porsche Cayenne dolazi zvanicno na nase trziste 25. februara ove godine. Prvi modeli, odnosno takozvani "introduction cars" su pusteni u pretprodaju i bice isporucivani do 25. februara. Ljubitelji Porschea ce biti u prilici da novog Cayennea vide na predstojecem Salonu automobila u Beogradu u Hali 14. Ne radi se o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranoj verziji aktuelnog Cayenna sa velikim promenama ispod koze. Izgled je sada agresivniji i daleko vise pristaje pravom Porscheu a to se pre svega odnosi na promenjeni izgled svetala, maske, haube, prednjeg branika sa vecim otvorima za vazduh i svetlima za maglu kao i nove tockove i krovne nosace. Pozadi je nemcima ponestalo inspiracije pa se promene svode na doteranu grafiku zadnjih svetala i robusnije branike. Vece se razlike kriju pod karoserijom i to kod motora. Osnovni motor je sada 3,6 litarski sa 290KS umesto 3,2 V6 i 250KS. Sledi verzija Cayenne S sa motorom 4,8 V8 sa 385 KS umesto 4,5 litarskog sa 340KS i 500Nm umesto 420Nm. Turbo varijanta raspolaze sa 500KS (pre 450) i 700Nm umesto 620Nm. Sledice Turbo S sa 521KS i maksimalnom brzinom od 275km/h i ubrzanjem do stotke za 5,1 sekundu. Ono sto je interesantno da se Porsche hvali smanjenjem potrosnje za 10% pa tako Cayenne S umesto 15,8 sada guta 14,1 litrara goriva na 100km puta. Svetska premijera bila je pocetkom januara 2007.godine na salonu u Detroitu a evropska u martu na salonu u Zenevi.I cene. Najjeftiniji, dakle osnovni Cayenne sa 280KS kosta 61900 evra sa PDV-om, sledi S sa 380KS i cenom od 77000 evra pa Turbo varijanta sa 500KS i etiketom od 127300 evra a najskuplji je Turbo S sa 521KS i 142500 evra. Inace od 1. januara Porsche SCG je omogucio vlasnicima Cayennea kao i ostalih modela da svoj automobil menjaju po principu staro za novo.
Novi Yaris TS predstavlja vrh ponude ovog Toyotinog modela, koji kupcima nudi uzivanje u sportskim performansama. Ova verzija ima visok nivo standardne opreme, u koju cak mogu da se ukljuce i izuzetne vozne osobine kao i sportski ali ipak elegantan dizajn. Kao i obicna verzija Yarisa i ovaj TS nudi veliku prostranost u kabini, bezbednost i komfor u vrhu svoje klase. Yaris TS je prvi Toyotin model koji se oprema sa novim 1,8 litarskim Dual VVT-i motorom sa snagom od 98Kw/133KS pri 6000 obrt./min. Sa ovim motorom ovaj sportski Yaris TS postize 194 km/h i ubrzanje od 9,3 sekunde do 100 km/h. Naravno zahvaljajuci sportski podesenoj sasiji i ogibljenju, Yaris TS nudi uzitak u voznji a istovremeno pruza i komfornu, mirniju voznju uz odlicnu upravljivost. TS verzija se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata a od obicnih varijanti Yarisa razlikuje se po vecim prednjim i zadnjim branicima, pragovima sa strane automobila, diskretnom krovnom spojleru pozadi, hromiranim zavrsetkom izduvne cevi, znackama TS po karoseriji, LED zadnjim svetlima i 17 incnim alu felnama. U principu nista posebno ali ga to izdvaja iz mase drugih Yarisa koje vidjamo svaki dan. U unutrasnjosti se izdvajaju nova sportska sedista, hromirani okviri otvora za ventilaciju i kozni volan. U serijskoj opremi ovog Yarisa se nalaze klima uredjaj, CD player i radio sa 6 zvucnika kao i volan podesiv u svim smerovima. U pogledu bezbednosti u Toyoti nisu pravili kompromis pa ce tako Yaris TS moci da se opremi sa cak 9 vazdusnih jastuka ( ukljucujuci i onaj za kolena vozaca ), a serijski dolaze elektronska kontrola stabilnosti ( VSC ) i traction control (TRC). U prodaju po Evropi Yaris krece vec tokom prvog kvartala ove godine po ceni od 17180 evra za verziju sa 3 vrata i 17900 evra za varijantu sa 5. Toyota planira prodaju u Evropi od 12000 primeraka ovog Yarisa tokom 2007. godine.
Americki Hennessey predstavlja preradjenu verziju Vipera SRT10 i to sa okruglo 1000KS ! Auto punog imena Hennessey Venom 1000 Twin Turbo pokrece 8,6 litarski V10 motor sa 2 turbo punjaca, koji razvija pomenutih 1000 konja pri 5000 obrt./min. Sto znaci odnos 117KS po litri zapremine motora. U Hennessey-u naglasavaju da se radi o najbrzem i najsnaznijem automobilu registrovanom za redovan saobracaj a koji se pravi u limitiranom broju primeraka. Gledajuci podatke o ubrzanju i maksimalnoj brzini lako se u to moze poveraovati. Do 60 milja na sat ( 96 km/h ) treba mu 2,9 sekunde a do 200 milja ( 322 km/h ) 19,6 sekundi. Maksimalna brzina mu iznosi 255 milja na sat ( 410 km/h ). Hennessey Venom 1000 Twin turbo se nudi i kao Coupe i kao kabrio sa VenomAero aero body kitom koji ukljucuje prednji branik sa velikim usisnikom za vazduh, zadnji difuzor i spojler. Ogibljenje ( KW ) je naravno dodatno spusteno, kocnice su Brembo a Traction Control ( sistem za sprecavanje proklizavanja tockova ) moze da se prilagodjava. Tockovi su 19 incni napred a pozadi od 20 inca sa gumama Michelin Pilot Sport i to 275/30YR-19 napred i 335/30YR-20 nazad. Unutrasnjost ovog sportiste je oplemenjena limitiranom edicijom Connolly koze. Bice napravljena samo 24 komada po za sad nepoznatoj ceni.