
Kompletna serija od nešto preko 200 primeraka (koliko je planirano za ovu godinu) novog Rolls-Royce Phantoma Coupe (o njemu više OVDE) je prodata pre nego što je ovaj automobil uopšte i predstavljen na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, izjavio je prvi čovek britanske marke (pod kontrolom bavarskog BMW-a) Ian Robertson. Ono što čelnike Rolls-Roycea još više može da raduje, jeste činjenica da je čak dve trećine kupaca Phantoma Coupe po prvi put kupilo model ove kompanije, odnosno da se ostvaruje njihov plan da novim automobilima privuku širu klijentelu. Slično se dešava i sa modelom Phantom Drophead Coupe (kabriolet verzija Phantoma), koji je rasprodat sve do sredine naredne godine. Inače, prošle godine je prodato 250 primeraka Phantoma Drophead Coupe, dok je ukupno u svetu prodato 1010 Rolls-Royce automobila. S druge strane, i Bugatti Automobiles S.A.S (u vlasništvu Volkswagena) ima razloga za zadovoljstvo. Naime, posle nešto više od dve godine, prodato je ukupno 220 primeraka superbrzog (i superskupog) Veyrona 16.4. Od tog broja, 132 su već u garažama svojih srećnih i bogatih vlasnika, a ovde treba podsetiti da Bugatti planira ukupnu proizvodnju od 300 komada ovog modela. Kako bi zadovoljio povećanu potražnju kupaca za individualizaciju, Bugatti je tokom proteklih nekoliko meseci javosti predstavio i dve posebne edicije Veyrona, nazvane Pur Sang i Fbg par Hermes (ovaj poslednji upravo ima premijeru na salonu automobila u Ženevi).

Španski Seat je upravo proširio paletu pogonskih agregata u svom (pro)terenskom modelu Altea Freetrack, i to 2,0 litarskim TDI dizel motorom od 140KS. Do sada je ponuda obuhvatala 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS. Novi 2,0 litarski TDI (naravno sa DPF filterom čestica čađi) dakle raspolaže sa 103kW/140KS i 320 Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., postiže 193 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,1 sekundu (ubrzanje od 80 do 120 km/h u petom i šestom stepenu prenosa inače iznosi 10,3 sec, odnosno 13,1 sekundu). Što se potrošnje tiče, ona po fabričkim podacima i u kombinovanom ciklusu iznosi 6,5 litara na 100 km, a emisija CO2 je 171 g/km. Od estetsko-vizuelnih dodataka, Altea Freetrack 2,0 TDI (kao i ostale Altee Freetrack) ima masivnije i robusnije branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštitu pragova i blatobrana, kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovne nosače. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije, a sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled (klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL). Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove, a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra, dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu, a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Standardna oprema Altee Freetrack obuhvata automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ABS, ESP + DSR sistem, EBA, TCS, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.
Jedan od najzanimljivijih (svakako jedan od najlepših) noviteta na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart) jeste i ovaj Alfa Romeo 8C Spider, odnosno otvorena verzija već poznatog Alfinog sportskogkupea 8C Competizione. Kao i pomenuti 8C Competizione, i novi 8C Spider će biti ponuđen u limitiranoj seriji od svega 500 primeraka, a pokretaće ga i isti motor. Tačnije, radi se o 4,7 litarskom V8 agregatu sa 331kW/450KS pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta, čija se snaga preko šestostepene robotizovane transmisije (sa komandama za menjanje brzina na volanu) prenosi na zadnje točkove (veličine 20 inča, sa gumama dimenzija 245/35 napred, a 285/35 pozadi). Inače, karoserija ovog dvoseda je napravljena od karbon fibera, kočnice su karbon-keramičke (diskovi napred od 380 mm, a nazad 360 mm), a tu je i poznat Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti.

Ove godine će na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317, www.sajam.co.yu) biti organizovane dve izložbe vozila – BG CAR SHOW 02 i Beotruck 08. Prvo je na redu manifestacija BG CAR SHOW 02, koji se održava od 13. do 19. marta, gde će domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložiti i automobile koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu. Kompletna ponuda vodećih svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj publici i potencijalnim kupcima biće predstavljena kroz jedinstvenu scenografiju sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Program ove manifestacije biće upotpunjen izložbom prateće industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a biće održana i izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok će na posebnom poligonu ispred Hale 3 biti organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije SAT Plus. Najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG CAR SHOW-a pripašće i vredne nagrade – prva nagrada je Opel Astra Classic II (izvlačenje ove nagrade biće poslednjeg dana sajma, 19. marta u 17 sati), dok su druga i treća - put u Peking na Olimpijske igre. Važno je napomenuti da nije reč o osvajanju običnog aranžmana, već o putovanju sa olimpijskom reprezentacijom Srbije. Zanimljivost predstavlja i projekat SMS INFO, a reč je o mogućnosti da svaki pošiljalac SMS poruke dobije odgovor o tehničkim karakteristikama i ceni automobila za koji su zainteresovani, upotpunjen podacima o prodavcu. Posebno zanimljiv događaj biće i 18. Tuning Styling Show, koji će se na Beogradskom sajmu održati 14. marta sa početkom u 12 sati. Iz bogatog programa se izdvaja međunarodna izložba na kojoj će biti prikazani najlepše sređeni automobili zemalja iz okruženja. Atrakciju će upotpuniti nezaobilazno takmičenje "1 na 1 - dB" za izbor auta sa najglasnijim audio sistemom, izbor najlepše sređenog automobila, atraktivne dens igračice, muzički performansi, plesna grupa Golden Stars i koncert benda High Way. Radno vreme Beogradskog sajma radnim danima je od 10 do 19 sati (vikendom do 20 sati), dok cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine 18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG CAR SHOW 02 važiti i za izložbu Beotruck 08.
NAJAVLJENE PREMIJERE :
ALFA ROMEO (Brera), AUDI (A4 2,0 TDI, A4 2,7 TDI, A5 3,0 TDI quattro), BMW (X6), CITROEN (C5 berlina i C5 Tourer), FIAT (novi Fiat 500), FORD (obnovljeni Focus), GLOBUS AUTO (kineski elektromodeli EV 1, EV 5 i EV 6), HONDA (Civic Hybrid), HYUNDAI (i10, i30 CW - karavan), JEEP (novi Cherokee), KIA (Pro_cee´d, obnovljeni Picanto), LAND ROVER (Range Rover Sport S/C 2,7TD), LADA (Priora), MAHINDRA Goa DX 2,5 CRDe, MAZDA (nova Mazda6 i obnovljena Mazda5), MERCEDES (C klasa T-model, odnosno karavan), MITSUBISHI (LAncer 2,0 DI-D dizel), OPEL (obnovljena Zafira), PEUGEOT (308, SUV model 4007 i 207 SW- karavan), RENAULT (novi Twingo, novi Kangoo, Clio Grandtour i Laguna Grandtour), SSANGYONG (Kyron Prestige 2,7 XDI), SUZUKI (Splash), ŠKODA (novi Superb i Fabia II Combi), TOYOTA (Land Cruiser V8), VOLKSWAGEN (SUV model Tiguan) i VOLVO (novi V70 i XC 70).
SAJAMSKI POPUSTI :
ALFA ROMEO : Uvoznik ovih italijanskih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) spustio je cene modela GT 2,0 JTS za 1910 evra, Alfe 147 sa 2,0 litarskim benzincem i 1,9 JTD dizelašem za 2200 evra, dok se najveći popust odnosi na Alfu 159 2,2 i iznosi 3540 evra.
HONDA : Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 5 odsto. Za Hondu Civic hatchback, Accord i Legend popust iznosi 5%, za Civic sedan popust je 3%, dok za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu).
CHEVROLET : Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, Lacetti sa dizel motorom je jeftiniji za 3000, a Lacetti sa benzinskim agregatom, Epica i Captiva za 2000 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu
CITROEN : Za sve modele odobrava se popust od 5 odsto, a firma Vitro Group (www.citroen.co.yu), ovlašćeni uvoznik ovih francuskih automobila za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Leasingom nastavlja sa odobravanjem posebnih uslova prilikom kupovine automobila na operativni lizing. To znači da visina mesečne rate, umesto dosadašnjih 50% plate, može da iznosi 100% plate.
PEUGEOT : U ponudi su modeli Peugeot 307 1,6E OXYGO (košta 14.990 evra), Peugeot 207 1,4E je na popustu od 500 evra (staje 12.490 evra), mali gradski model 107 košta 8830 evra, limuzina 407 1,8E Confort Pack ima cenu od 19.990 evra, 206 One Line 1,4E 11.490, a 206 sedan 10.990 evra. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu).
SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za SX4 Sedan (sada staje 15.900 evra), SX4 ima cenu sniženu za 400 evra (14.500 evra), dok Swift 1,2 GLX ima cenu od 12.190 evra.
MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (www.velauto.co.yu) daje popuste i poklone za sve modele u ponudi. Pajero (količine iz 2007. godine) jeftiniji je za 6500 evra, Lancer za 1000, Colt kabriolet za 2200, a L200 od 700 do 1200 evra. Uz standardni Colt i Outlander na poklon se dobija dodatna oprema.
SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji treba platiti 11.990 evra sa PDV. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka. Modeli Leon Cupra i Leon FR su na popustu od 2000 evra, a ako se odlučite za kupovinu na lizing preko Porsche Mobilitija, na poklon dobijate i kasko osiguranje ili dodatni popust od dva ili tri odsto (zavisno od izabranog modela). To nije sve iz Seata, jer su na popustu svi modeli iz 2007. godine, koji se nalaze na lageru. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (seat-scg.com).
JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351) je do kraja BG CAR SHOW-a spustila cene za 10 modela ova tri brenda, i to čak do 6000 evra.
VOLKSWAGEN : Povodom predstojećeg salona automobila u Beogradu, uvoznik Volkswagenovih automobila za Srbiju, firma Porsche SCG (www.volkswagen.co.yu), do 25. marta za sve modele u svojoj ponudi odobrava popust u iznosu od 5% (uz dodatnih 2% ukoliko se vozilo kupuje preko Porsche Mobilitija). Na ovogodišnjem BG Car Showu izlagaće oba beogradska Volkswagen dilera – Porsche Sever (Zrenjaninski put 11, tel. 011/2075-610) i Autokomerc Komision (Oblakovska bb, tel. 011/3060-400). Na štandu, koji se tradicionalno nalazi na istom mestu u Areni hale 1, biće izloženo 9 automobila: Polo, Golf, Golf Variant, Passat, Touran, Eos, Touareg i premijerno model Tiguan. Tiguan kao novi model na našem tržištu jedini ne podleže kupovini putem sajamskog popusta (najjeftiniji Tiguan inače košta 26.883 evra sa PDV-om).
LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina). Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.
KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., internet : www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke, pa tako sniženje za Rio iznosi od 2000 do 2700 evra, Magentis staje 5000 evra manje, Cerato sada košta 12.990 evra (benzinac), odnosno 13.990 evra (sa dizel motorom), za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra (bazni model staje 19.990 evra), dok su Ceed i Ceed SW (karavan) na sniženju od 2363 do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam) godina.
SSANGYONG : Na sajamskom sniženju od 5% su modeli Rexton II, Actyon, Actyon Pick-up i Kyron. Ssangyong kod nas prodaju Asta-ATT Holding iz Novog Sada (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i Auto Trend-Att Holding iz Zemuna (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300).
OPEL : Za vreme sajma automobila u Beogradu, Opelovi automobili (modeli Astra H, Meriva, Zafira, Vectra i Antara) biće jeftiniji do 2500 evra (zavisno od modela), dok će kupci Astre Classic II i Corse na poklon dobiti satelitsku navigaciju sa mapom Srbije. Zvaničan sajt : www.opelauto.co.yu
RENAULT : U toku je tradicionalna akcija "Zeleno srce", tokom koje su pojedini modeli ovog francuskog proizvođača jeftiniji od 1300 do 3000 evra. Clio III je na popustu od 1300 do 1600 evra, Megane sedan je jeftiniji za 3000 evra, Megane berline 2500, Scenic i Grand Csenic 2800, Kangoo Express 1519, a Master i Trafic za 2360 evra. Zvaničan sajt uvoznika Renault Nissan Srbija je : www.renault.co.yu
DACIA : Samo za vreme trajanja BG Car Show-a traje ponuda za Logan Preference, koji košta 8550 evra + 1 evro klima uređaj. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika je www.dacia.co.yu
SUBARU : Modeli ove marke nisu na popustu, ali naš uvoznik (www.subaruserbia.com) svim kupcima nove Impreze poklanja Bluetooth uređaj, vredan 400 evra.
MAZDA : Svi modeli Mazde3 su na sniženju od 1500 evra, pa osnovni model (sa 1,4 litarskim benzincem i petora vrata) sada može da se dobije već za 14.999 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (www.mazda-profil.co.yu).
FIAT : Kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) na sniženju
ima Fiat Grande Punto (- 900 evra), Lineu (- 800 evra) i Bravo (- 1000 evra).
FORD : Sve do 31. marta Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju (www.ford.co.yu), odobrava popuste za modele koji se nalaze na zalihama. Tako je Fiesta (zavisno od verzije), jeftinija od 1.570 do 2.330 evra, za Ford Fusion popust se kreće od 1850 do 3180 evra, Focus Classic (u varijantama sa 4 vrata i karavan) je na sniženju od 2160 do 3260 evra, Ford C-MAX je jeftiniji za 1800 evra, dok se pojedine verzije novog Mondea mogu nabaviti sa popustom od 590 do 1010 evra.
HYUNDAI : Zastupnik korejskog Hyundaija za našu zemlju, Hyundai Auto d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu), spremio je posebne poklone za kupce vozila na Beogradskom sajmu u periodu od 13. do 19. marta. Za Atos Prime: 5 godina besplatno redovno servisiranje, metalik boja i radio CD mp3, Getz: Radio CD mp3. Za Getz 1.6 GLS 3vr. u opremi 5+ 5 godina besplatno redovno servisiranje, Accent: Radio CD mp3. Za Accent (MC) 1.6 GL 3Vr. u opremi leader 5+ i za Accent (MCT) 1,6 GLS 4Vr. u opremi 5+ 5 godina besplatno redovno servisiranje, za Hyundai i30: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Hyundai i30CW: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Matrix: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Sonata: Plinski uređaj Landirenzo (za vozila sa benzinskim motorom), Coupe: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Tucson: Originalni Radio CD mp3 i zadnja stop svetla u crnoj ili srebrnoj boji. Plinski uređaj Landirenzo (za vozila sa benzinskim motorom) odnosno Bonove za gorivo za 10.000 km (za vozila sa dizel motorom), Santa Fe: - JJ PAKET (za ograničenu količinu vozila proizvedenih 2007. godine, a paket, između ostalog, sadrži P BOX Chip Tuning, BULL-BAR prednji 60mm, zadnje senzore parkiranja) i za Hyundai VAN H-1: Radio CD mp3 i zadnje parking senzore
ŠKODA : Auto Čačak (www.autocacak.co.yu), generalni uvoznik Škode, u predsajamskom periodu nudi popust od pet odsto za Škodu Octaviju i novu Fabiju, dok za sve ostale modele popust iznosi sedam odsto.
VIDEO : Sbarro Assystem City Car
Švajcarski dizajner Franco Sbarro na domaćem terenu ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi publici predstavlja jedan zaista zanimljiv hibridni automobil, nazvan Assystem City Car. Zanimljiv je po originalno rešenom načinu parkiranja, tačnije Assystem City Car se neverovatno lako parkira (video dovoljno govori). To nije zasluga samo njegovih skromnih dimenzija (dužina 3,60, širina 1,60 i visina 1,60 metra) ili male težine od samo 600 kg, već pre svega zato što ovaj koncept ima tri osovine; jednu smeštenu centralno sa dva točka i po jedan točak na prednjem i zadnjem kraju automobila. Prednji točak pokreće elektro motor sa 20 kW/27KS (dovoljan za maksimalnu brzinu od 50 km/h i autonomiju od 30 km), dok zadnju osovinu pokreće mali motor sa unutrašnjim sagorevanjem od 60KS, uz čiju pomoć Assystem City Car može do 130 km/h i ima autonomiju od 600 km (sem pojedinačno, ovi motori mogu da rade i zajedno).

Citroen je odlučio da posle pola decenije provedenih na tržištu blago dotera svoj neobični model C3 Pluriel (neobičan pre svega po mnogobrojnim mogućnostima manipulacije krovom). Promene na ovom skoro četiri metra dugačkom kabrioletu baš i nisu velike i obuhvataju modifikovana prednja i zadnja svetla, žmigavce, doterane branike, veći znak Citroena napred i pozadi, dok je unutrašnjost u crnoj boji doživela modifikacije uz pomoć hroma na otvorima za ventilaciju, kvakama na vratima i menjaču. Što se pogonskih agregata tiče, tu promena nema, odnosno i dalje će se ugrađivati 1,4 i 1,6 litarski benzinski motori sa 75 i 110KS, kao i 1,4 litarski HDi dizelaš od 70KS.
Renault Clio Grandtour stigao u Srbiju

Novi Renault Clio karavan (negde kao Grandtour, Clio Sport Tourer ili prosto Clio Estate) imao je svetsku premijeru još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, a sada je zahvaljujući domaćem uvozniku (www.renault.co.yu) ovaj francuski novitet dostupan i našim kupcima. Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 4202 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2575 mm), pa predstavlja jednog od najkompaktnijih karavana. Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to za 50 %, tačnije sa 290 na 439 litara. Tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara (pri obaranju zadnjih sedišta nije potrebno vaditi naslone za glavu). Renault u press saopštenju navodi i da su u interijeru upotrebljeni materijali visokog kvaliteta, odnosno da je završna obrada na vrlo visokom nivou. Bezbednost je kategorija gde Renault ne pravi kompromise, tako da Francuzi očekuju da i Clio karavan osvoji maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP crash testu (koliko već ima Clio III hatchback). U standardnoj opremi svih verzija se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile) i BAS (pomoć pri naglom kočenju), dok skuplji modeli imaju i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), traction control, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, parking senzore, automatsko paljenje brisača i svetala i cruise control (tempomat) sa limiterom brzine. Clio Grandtour pokreću već poznati Renaultovi motori, tačnije tri benzinca (1,2 16V u verzijama sa 75 i 80KS, novi 1,2 16V TCE turbo sa 100KS i 145Nm, kao i 1,6 16V sa 110KS i 151Nm) i tri dizel agregata (1,5 litarski dCi sa 70, 85 i 105KS i sa 160, 200 i 240Nm). Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu (mada napominju da Clio Grandtour "kombinuje dinamičan dizajn sa izdašnim prostorom za prtljag"). Tako i Clio Grandtour prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Najjeftiniji Clio karavan u Srbiji je verzija sa 1,2 litarskim benzincem od 75KS i paketom opreme Access, koji treba platiti 13.298 evra (sa PDV-om), dok osnovni 1,5 litarski dCi dizelaš sa 70KS u Srbiji košta 15.790 evra.
VIDEO : Simpsonovi u reklami za novi Renault Kangoo
U cilju promocije novog Renaulta Kangoo, francuski proizvođač je postigao dogovor sa kompanijom 20th Century Fox L&M, kako bi iskoristio likove iz popularne animirane serije u svojoj novoj reklamnoj kampanji koja je nedavno startovala u Francuskoj. Osim u Francuskoj, ove reklamna kampanja sa Simpsonovima će biti pokrenuta u još 28 zemalja, a cilj je pokazati upotrebljivost ovog svestranog automobila, odnosno njegovu sposobnost ispunjavanja svih, pa i najzahtevnijih želja neke porodice (u ovom slučaju želje Homera, Marge, Barta, Lise, Maggie i dede Abrahama Simpsona). Naravno, cela kampanja je začinjena dobro poznatih humorom iz ove serije.

Nemački magazin AutoBild, zajedno sa svojim evropskim licencnim izdanjima i učešćem čitalaca, automobilskih stručnjaka i profesionalnih trkača, dodelio je prestižnu nagradu "Auto 1 of Europe" novoj generaciji Audijevog modela A4 (koji je pobedio i u kategoriji limuzina). U izboru za evropski "Auto 1" pravo glasa ima oko 40 miliona čitalaca AutoBild izdanja iz 26 evropskih zemalja. Prvo su čitaoci iz tih 26 zemalja glasali za svoje nacionalne pobednike, kao i za pobednike u šest različitih kategorija vozila, a zatim su po tri najbolje rangirana automobila iz svake klase testirana na poligonu proizvođača guma Bridgestone, blizu Rima. Profesionalni žiri činili su glavni urednici nacionalnih izdanja AutoBilda, tehnički stručnjaci i vozači trka. Na kraju je od tih 18 finalista za "Auto 1 of Europe" izabran novi Audi A4. Inače, pobednici po kategorijama su:
Mali i kompaktni automobili : Fiat 500
Limuzine : Audi A4
Off road/SUV : VW Tiguan
Karavan/Van : Volvo V70
Sportski automobili/Coupe : BMW M3 Coupe
Kabrioleti/Roadsteri : Mercedes SLR Roadster
BMW je na salonu u Ženevi promovisao i novi BMW Performance Kit za modele svoje serije 1, koji je namenjen poboljšanju izgleda (serija 1 Coupe veoma liči na prošlogodišnji BMW tii Concept), aerodinamike i voznih osobina, dok motori nisu dirani. Tako je serija 1 dobila mnogobrojne delove od karbona (recimo spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor pozadi i kućišta retrovizora), novi aero body paket (prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, pragovi), aluminijumske točkove od 18 ili 19 inča u trkačkom stilu, BMW Performance sportske kočnice, spušteno BMW Performance vešanje, sportski izduvni sistem, modifikovani interijer (BMW Performance sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, hromirani vrh ručice menjača, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, detalji od karbona) i detalja poput prednjih "bubrega" u crnoj boji. Posebno je zanimljiv multifunkcionalni sportski volan presvučen kožom i alkantarom i sa LED displejom, koji pokazuje razne informacije, poput temperature ulja i idealno vreme za promenu stepena prenosa.
Volkswagen Tiguan u Srbiji od 26.883 evra

Volkswagen je još na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu promovisao svoj prvi kompaktni SUV model Tiguan, koji će domaći uvoznik ovog nemačkog proizvođača (firma Porsche SCG, internet : www.volkswagen.co.yu) zvanično našoj javnosti predstaviti na predstojećoj manifestaciji BG Car Show II (održava se od 13. do 19. marta na Beogradskom Sajmu). Da sprema ovakav model, nemački proizvođač je najavio još krajem 2006. godine na salonu u Los Anđelesu, i to zanimljivom studijom Tiguan Concept od koje serijski model, sem imena, preuzima i najveći deo izgleda (praktično 90 %). Iako je VW ipak malo ublažio neke dizajnerske detalje u odnosu na istoimenu studiju, i serijski Tiguan ima dovoljno zanimljiv i privlačan izgled (snažna bočna silueta sa izraženim lukovima blatobrana, kratki prepusti, dominantna maska, oštar prednji "pogled") da privuče i odvuče kupce od konkurentskih modela poput Toyote RAV4, Honde CRV, Opel Antare, raznih korejskih modela ovog segmenta, pa možda čak i neke poklonike BMW-a X3. Spoljašnjim izgledom veoma podseća na umanjeni VW Touareg, što će ceniti oni koji ili nemaju novca za Touareg, ili im je on jednostavno prevelik. Sa svojim elegantnim i istovremeno snažnim, samouverenim izgledom, Tiguan kao da predstavlja (skoro) idealan spoj urbanog automobila sa vozilom za manje pristupačne terene. Iako spoljašnjim izgledom asocira na Touareg, unutrašnjost je praktično preuzeta od VW CrossGolfa, tačnije ista je instrument tabla, centralna konzola, slična je i ponuda prostora za putnke, kao i prostora za prtljag. Sada postaje mnogo jasnije zašto pomenuti CrossGolf nema verziju sa pogonom na svim točkovima. Da je ima, ne bi ni postojala potreba za modelom kao što je Tiguan. VW Tiguan se inače bazira na ojačanoj i produženoj platformi, koju koristi veliki broj modela VW koncerna, od Golfa do Škode Octavije. Naravno, platforma je posebno prilagođena terenskoj vožnji, tačnije terenske osobine osigurava elektronski kontrolisani integralni pogon 4Motion, preko centralne Haldex spojnice, sa mogućnošću prebacivanja snage sa prednjih točkova na zadnje, i obrnuto (od 100:0 do 30:70 odsto). Ovde i podatak o dimenzijama : dužina 4,43 metra, širina 1,85 metra, dok visina iznosi 1,69 metra. Osnovna zapremina prtljažnika (sa duplim dnom) je 505 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1640. Jedan od aduta novog SUV modela (sem samog VW znaka koji uliva poverenje sam po sebi), jesu i motori. VW u Tiguan ugrađuje tri TSI benzinca i dva TDI dizelaša. TDI motori su zapremine 2,0 litra, a razvijaju snagu od 103kW/140KS, odnosno 125kW/170KS. Već od 1750 o/min. razvijaju 320 (slabija verzija), odnosno 350Nm (jača varijanta) obrtnog momenta. Naravno, ovi TDI motori već sada zadovoljavaju buduće Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine. I TSI benzinci su snažni, ekonomični i čisti, a razvijaju 110kW/150KS, 125kW/170KS i 147kW/200KS. Težina novog SUV-a se kreće od 1621 do 1675 kg, zavisno od verzije, a nude se tri verzije, nazvane Trend&Fun, Trend&Field i Trend&Style, dok ponuda menjača obuhvata 6-stepeni automatik i 6-stepeni manuelni. Potvrda kvaliteta novog nemačkog kompaktnog SUV-a stigla je nedavno i od nezavisne organizacije Euro NCAP, koja sprovodi crash testove bezbednosti. Naime, Tiguan je u oblasti zaštite sigurnosti odraslih putnika zaradio svih 5 zvezdica, 4 zvezdice za sigurnost dece i 2 zvezdice za zaštitu pešaka. Cene u Srbiji izgledaju ovako : najjeftniji je Tiguan sa 1,4 TSI motorom od 150KS, manuelnim menjačem sa 6 stepeni u Trend&Fun verziji za koji treba odvojiti 26.883 evra (sa PDV-om). Osnovni benzinac sa 170KS košta 27.749 evra, a 2,0 TSI od 200KS staje 30.307 evra. Najjeftiniji dizelaš je model 2,0 TDI sa 140KS, koji u osnovnoj verziji košta 28.961 evro, a osnovni 2,0 TDI sa 170KS treba platiti 31.520 evra. Svi modeli u standardnoj opremi imaju ABS, ESP, ASR, EDS, EDTC sa asistencijom pri kočenju, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, sistem vazdušnih zavesa za vozača i suvozača (uključujući prednje bočne vazdušne jastuke), Climatronic digitalnu klimu, točkove od 16 inča, Bord kompjuter "Plus", pogon na sve točkove, daljinsko centralno zaključavanje, elektromehanički, progresivni sistem upravljanja...

Mercedes je pred sam početak ovogodišnje sezone Formule 1 predstavio zvaničan Safety Car za ovo takmičenje, i to u vidu Mercedesa SL 63 AMG koji zamenjuje dosadašnji CLK 63 AMG Black Series. Sem SL-a, još jedan Mercedesov model imaće važnu ulogu u svim ovogodišnjim trkama Formule 1, tačnije radi se o Mercedesu C 63 AMG Estate, koji će u svih 18 trka služiti kao Medical Car (u prtljažnom prostoru ima smeštenu svu neophodnu opremu za hitne medicinske intervencije). I SL 63 AMG F1 Safety Car pokreće 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS kao i standardni model, ali se od njega razlikuje po novom AMG sportskom izduvnom sistemu (sa većim završecima izduvnih cevi), modifikovanim prednjim krajem i zadnjim difuzorom, novim kompozitnim kočnicama (sa diskovima od 390 x 36 mm napred, a 360 x 26 mm pozadi) i po 220 kg manjoj težini (sada 1750 kg). Masa automobila je naime smanjena zahvaljujući upotrebi mnogobrojnih delova od karbon fibera i činjenici da je krov sada fiksan, pa je kompleksan mehanizam za njegovo pokretanje uklonjen. Inače, ovaj SL Safety Car će voziti 36-godišnji Bernd Mayländer, dok će se za volanom posebnog C 63 AMG F1 Medical Car-a sa 457KS (koji je pretrpeo slične izmene kao SL 63 Safety Car) naći Dr. Jacques Tropenat, suvozač mu je Dr. Gary Hartstein, a ostatak tima čine još dva medicinska asistenta.

Peugeot je za salon automobila u Ženevi, sem premijera modela 308 GT THP i 308 SW (karavan), pripremio i promociju dve nove edicije svoje 207-ice u CC (Coupe-Cabrio) varijanti. Na bazi ovog modela napravljene su naime posebne verzije RC Line (prva slika) i Roland Garros, koje se u odnosu na standardne modele odlikuju brojnim estetskim promenama i bogatijom serijskom opremom. Tako je 207 CC RC Line (košta 22.450 evra) dobio novi saćasti gril, petokrake aluminijumske točkove od 17 inča, prednji i zadnji spojler, hromirani završetak izduvnog sistema, MP3 stereo i grejana sedišta, dok je 207 CC Roland Garros (sa 1,6 litarskim THP motorom od 150KS) bogatiji za jedinstvenu boju karoserije, devetokrake aluminijumske točkove od 17 inča, parking senzore, dvobojnu kožnu unutrašnjost i posebne Roland Garros oznake.