
Standardnih 306KS i 400Nm obrtnog momenta u BMW-u 335i je većini vozača i više nego dovoljno, ali onoj manjini kojoj snage nikad dosta (ima nas takvih), američki tjuner Dinan će od 10. decembra ponuditi kit za povećanje snage njegovog 3,0 litarskog bi-turbo motora. Zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, Dinan je iz pomenutog agregata izvukao 384KS pri 5700 o/min. i 570Nm pri 4300 o/min. Naravno, za ovu uslugu Dinan traži i "skromnu naknadu", i to u iznosu od 1999 američkih dolara, a o istom trošku je skinuta i elektronska blokada, koja BMW-u 335i u fabričkoj varijanti ne dozvoljava više od 250 km/h.

Audijev SUV model Q7 dospeo je u ruke ljudi iz nemačke tjining kuće B&B Automobiltechnik, a rezultat vidite na slikama. B&B je za Q7 predvideo novi aero body kit koji, između ostalog, sadrži novi prednji i zadnji spojler, zadnji krovni spojler, ekskluzivne B&B aluminijumske točkove od 20, 22 i 23 inča (ovi poslednji imaju pneumatike dimenzija 315/25-23), a tu su i nova svetla pozadi. Što se motora tiče, B&B Automobiltechnik za 4,2 litarski V8 TDI dizelaš (serijski razvija 240kW/326KS i 760Nm) nudi dva nivoa povećanja njegove snage. Nivo 1 podrazumeva rast snage na 268kW/365KS i 850Nm obrtnog momenta, a Nivo 2 znači snagu od svih 290kW/395KS i maksimalni obrtni moment od 900Nm. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 7 sekundi, a da maksimalna brzina bude veća od 240 km/h. B&B paket zaokružuje i sportsko ogibljenje (može da se spusti za dodatnih 50 mm), zaslužno za bolje vozne osobine.

Najveći ruski proizvođač automobila AvtoVAZ (Lada) je
saopštio da je odabrao francuski Renault za svog novog strateškog partnera. Renault
će kupiti 25% akcija ruskog proizvođača, čime je ova francuska kompanija
osigurala veliki udeo na rastućem ruskom auto tržištu. Naime, građani Rusije će
u 2007. godini kupiti oko 2,5 miliona novih automobila, a već 2011. ta brojka treba
da dostigne svih 3,3 miliona vozila, čime bi Rusija postala najveće auto
tržište u Evropi. Pojedini analitičari čak smatraju da će se to desiti i
ranije, pa ne iznenađuje velika zainteresovanost stranih kompanija za
ulaganje u rusku auto industruiju. Za partnerstvo sa AvtoVAZ-om (čijih 75%
akcija drži holding Rosoboronexport) bili su zainteresovani i američki General
Motors i italijanski Fiat, ali je na
kraju izbor pao na francusku kompaniju. Renault inače već imao svoju frabriku u
Rusiji (Avtoframos, kapacitet 60.000 vozila, nedaleko od Moskve), u kojoj se
proizvodi Renault Logan u verziji limuzine.
UPDATE : 9. 12. 2007. - Renault i AvtoVAZ su juče i
zvanično potpisali Memorandum o razumevanju, koji će rezultirati ne samo Renaultovom
kupovinom 25% akcija Lade, već i razmenom tehnologija između dva proizvođača.
Tačnije, strateško partnerstvo između ove dve kompanije podrazumeva da će Renault
AvtoVAZ-u pružiti neophodan "know-how", platforme, pogonske agregate
i menjače, koje će Lada koristiti u svojim novim modelima. Takođe, Renault će
pružiti i neophodnu marketinšku podršku jačanju i promociji brenda Lada.

Fiat je na septembarskom salonu automobilu u Frankfurtu sa modelom Abarth Grande Punto i zvanično najavio veliki povratak već odavno legendarnog brenda Abarth. Međutim, za one sportske entuzijaste kojima taj Abarth Grande Punto sa 114kW/155KS i 206Nm nije dovoljno snažan, Fiat je pripremio i njegovu SS (Super Sport) verziju, koja iz 1,4 litarskog turbo motora izvlači 132kW/180KS i 272Nm obrtnog momenta. Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 6-stepenom menjača, dok mu maksimalna brzina iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi (običan Abarth Grande Punto može do 208 km/h, uz ubrzanje do stotke od 8,2 sekunde). Tako se Abarth Grande Punto SS ravnopravno pridružio probranom društvu malih sportista, u kome se već nalaze Opel Corsa OPC (192KS), Renault Clio RS197 (197KS), Mini Cooper S (175KS) i Peugeot 207RC (takođe sa 175KS). Najavu Abarth Grande Punta SS smo inače mogli da vidimo pomenutom salonu u Frankfurtu kroz studiju Grande Punto Abarth SS Concept, a Fiat njegovu serijsku verziju ovih dana izlaže na salonu u Bolonji, koji traje do 16. decembra. Sem pojačanog motora, Abarth Grande Punto SS (ili na italijanskom esse-esse) karakteriše i spušteno ogibljenje (za 30 mm u odnosu na standardni Grande Punto), direktnije upravljanje, snažnije kočnice, novi izduvni sistem i bolje vozne osobine. Naravno, Abarth Grande Punto SS se i vizuelno razlikuje od sabraće, i to po novoj saćastoj maski hladnjaka, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novim svetlima za maglu, proširenim blatobranima (dodatno oivičenim crnom bojom), širem tragu točkova, moćnijim pragovima, duplom završetku izduvnog sistema, kao i već pomenutim spuštenim ogibljenjem. Atraktivni 18-inčni alu točkovi, kao i dekorativna crvena trka sa natpisom Abarth na donjem delu karoserije, zaokružuju vizuelni nastup ovog Punta. Škorpion, Abarthov zaštitni znak, na prednjoj maski, samo je tačka na i. Ni kabina mnogo ne zaostaje, pa je tako Abarth Grande Punto SS, između ostalog, dobio sportska sedišta, kožni volan i ručicu menjača (prošiveni crvenim koncem), kao i par dekorativnih detalja. Abarth Grande Punto SS biće na raspolaganju kupcima u prvoj polovini naredne godine.
Za dodatno privlačenje pažnje na Abarthovom izložbenom prostoru u Bolonji zaslužni su Fiatovi stručnjaci za marketing, koji su se dosetili zanimljivog (i osvežavajućeg) načina kako da dočekju posetioce Abarthovog štanda. Naime, samo za potrebe Abarthove promocije na ovogodišnjeg salonu u Bolonji, Fiatov marketing tim je kreirao posebno energetsko piće, nazvano Abart Horse-Powered Energy Drink (na slici).

Hyundai je na salonu u Bolonji (Bologna Motor Show, 7. - 16. 12. 2007.) evropskoj publici predstavio naslednika aktuelnog Hyundaija Atos, koji će u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneti ime i10. Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil, (dužina 3565 mm, širina 1595 mm, visina 1550 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije, novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta, zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Prema navodima same fabrike, i10 je gradski automobil napravljen da bude "zabavan za vožnju, praktičan i pristupačan" i nudi "kvalitet i opremu, koji nijedan konkurent ne može da ponudi za istu cenu". Što se cene tiče, očekuje se da će bazni model koštati nešto manje od 6500 funti, odnosno 9315 evra, pri čemu će klima uređaj biti standardni deo opreme i osnovnog modela. U opremi će biti i el. podizači prednjih stakala, centralno zaključavanje, servo upravljač, CD/MP3 stereo sa 6 zvučnika, 4 vazdušna jastuka i branici u boji karoserije. Naravno ova cena i oprema važe za Zapadnu Evropu (konkretno u Velikoj Britaniji gde prodaja startuje 1. marta 2008.), dok se specifikacije za naše tržište tek očekuju. U početku će i10 pokretati samo 1,1 litarski benzinski četvorocilindrični motor sa 67KS i 100Nm obrtnog momenta (sa ovim agregatom i10 postiže 152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,2 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, a emituje 119 grama CO2 po km). Kasnije stiže i novi 1,1 litarski CRDi dizelaš sa 75KS i 155Nm, koji u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak) i postiže 165 km/h. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će na raspolaganju biti i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača).
Bolonja 2007 : Volkswagenova up! porodica na okupu

Volkswagen je na salonu automobila u Bolonji (7. – 16. 12. 2007.) po prvi put na jednom salonu okupio sva tri člana svoje up! porodice koncept automobila, koje smo pojedinačno inače mogli da vidimo na prethodna tri velika salona automobila u Frankfurtu, Tokiju i Los Anđelesu. Tako je studija up! sa 2 vrata (više OVDE) promovisana 10. septembra na salonu u Frankfurtu, space up! sa petora vrata (OVDE) na salonu u Tokiju šest nedelja kasnije, a 20 dana posle Tokija, koncept space up! blue (OVDE) je doživeo premijeru u Los Anđelesu. Ono što je za nemačku kompaniju itekako važno, reakcije na sva tri automobila su bile izuzetno pozitivne širom sveta, tako da uopšte ne treba strahovati za njihovu budućnost kao serijskih vozila (proizvodnja počinje krajem 2009. ili 2010. godine). Sva tri modela su inače napravljena na novoj MHB platformi, a pogon je na zadnjim točkovima.
Novi Subaru Forester : procurele nove slike

Pre nekoliko dana internetom su počele da kruže do tada najbolje slike novog Subaru Forestera (skenirane iz procurele japanske brošure), a danas su se na različitim forumima pojavile još bolje fotografije ovog modela. Sem novih slika spoljašnjosti, konačno je procurela i jedna, koja pokazuje novi, znatno moderniji i privlačniji izgled unutrašnjosti (naravno, u poređenju sa sadašnjim rešenjem). Subaru će inače prve zvanične fotografije i detalje o novom Foresteru (na engleskom šumar, gorštak, brđanin) objaviti 23. decembra ove godine, a u tu svrhu je na zvaničnom sajtu japanske kompanije počelo i odbrojavanje do oficijelne prezentacije. Na istom sajtu (LINK) možete videti i jednu zatamnjenu tzv. taser sliku novog Forestera, ali kao što vidite, slike su pre vremena procurele na internet, tako da tajni više nema. Što se izgleda tiče, Subaru je očigledno napustio ne baš uspešan dizajnerski pravac započet sa prvom verzijom modela Tribeca, tako da je ovaj novi model nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu na još uvek aktuelni model. Kako bilo, nova generacija ovog crossovera će biti napravljena na platformi nove Impreze (naravno modifikovana za off-road upotrebu), a i paleta motora bi trebalo da bude slična kao kod Impreze. Prema prvim nezvaničnim informacijama, u novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motori. Slabiji raspolaže sa 148KS i 190Nm, a snažniji (sa turbo punjačem) ima 230KS i 317Nm. Novi model je porastao u svim pravcima, pa nezvanične informacije govore da dužina iznosi 4560 mm, širina 1790 mm, a visina 1675 mm (sadašnji Forester D/Š/V : 4485/1735/1590 mm). Prvo zvanično pojavljivanje novog Forestera na nekom salonu možemo očekivati već u januaru 2008. na NAIAS salonu automobila u Detroitu.
Bolonja 2007 : Fiat 500 Overland i Fiat 500 Valentino Rossi Edition

Fiat na domaćem terenu salona automobila u italijanskoj Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) prikazuje dva izuzetno zanimljiva Fiata 500. Prvi je Fiat 500 Overland (sa 1,3 litarskim Multijet dizelašem od 75KS), koji je na salon u Bolonji stigao posle torture duge 18.000 kilometara i puta koji je vodio kroz devet zemalja; od Kine do Italije. Naime, narandžasti Fiat 500 Overland bio je deo Overland ekspedicionog tima, a pre skoro mesec dana (tačnije 12.novembra) krenuo je iz kineskog grada Nanjing, a onda preko Kazahstana, Rusije, Belorusije, Poljske, Češke, Nemačke i Austrije konačno stigao u Bolonju, u sredu 5. decembra, na dan otvaranja salona automobila za predstavnike medija (za širu publiku salon je otvoren danas i traje do 16. decembra 2007.).
Fiat 500 Valentino Rossi Edition
Drugi zanimljivi Fiat 500 na salonu u Bolonji jeste model 500 Valentino Rossi Edition, odnosno posebna verzija ovog modela napravljena u čast bivšeg šampiona MotoGP šampionata, Valentina Rosija (kad je Alfa Romeo mogao da napravi specijalan model 147 Ducati Corse u čast ovogodišnjeg prvaka MotoGP šamionata Kejsija Stonera, zašto ne i Fiat u čast legendarnog "doktora"). Fiat 500 Valentino Rossi Edition pokreće 1,4 litarski benzinac sa ravno 100 konja, a sem zanimljive boje automobila (boje motocikla Valentina Rosija) i aluminijumskih točkova od 15 inča, karakteriše ga i broj 46 na haubi motora (broj koji Valentio Rosi nosi na svom motociklu u MotoGP šampionatu) i natpis "the doctor", što je nadimak popularnog italijanskog vozača.

Na salonu automobila u Bolonji (7. 12. – 16. 12. 2007.) američki Hummer evropskim kupcima predstavlja specijalnu (i naravno limitiranu) seriju svog modela H3, nazvanu H3 Black Edition (biće proizvedeno samo 50 primeraka). Kao što se vidi već iz samog imena, glavna karakteristika ove edicije jeste eksterijer i interijer u potpunosti u crnoj boji, tačnije Hummer H3 Black Edition (na bazi modela H3 Adventure automatic) u crnoj boji ima gril hladnjaka, krovne nosače, pragove, poklopac rezervorara za gorivo, retrovizore, kvake na vratima, točkove, kao i unutrašnjost u crnoj koži. Od opreme treba izdvojiti i Kenwood Hummer Navigation sistem i pokretni panoramski krov (doduše, samo polovina ovih Hummera imaće takav krov), a kupovinom modela H3 Black Edition kupac na poklon dobija opremu vrednu 4900 evra. Prodaja počinje krajem ove godine, a Hummer i za ovaj model odobrava standardnu garanciju koja traje 4 godine ili 100.000 km.

Renault je svoj MPV model Modus predstavio prvi put 2004. godine, a posle tri godine provedene na tržištu i posle preko 395.000 prodatih primeraka širom sveta, Francuzi su odlučili da je došlo vreme za promociju njegove osvežene verzije, kao i za proširenje ponude, i to novom, dužom varijantom nazvanom Grand Modus. Za promociju je odabran salon u Bolonji, koji se danas otvara za širu publiku i traje sve do 16. decembra. Kao što mu i samo ime kaže, Grand Modus je u osnovi produžena verzija standardnog Modusa, a sem veće dužine (4034 mm), u odnosu na standardni Modus (3874 mm), ima i povećano međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2575 mm ("kratki" Modus 2482 mm), koliko ima i Renault Clio III. Za poređenje, pomenuti Clio III ima zapreminu prtljažnika od 288 litara, a ovaj Grand Modus svih 410 litara (sa oborenom zadnjom klupom 1454 litre). Funkcionalnosti prostrane i komforne kabine (za ovu klasu) doprinosi i zadnja klupa, koja je deljiva u odnosu 1/3-2/3 i koja može da se pomera napred-nazad za 150 mm. Što se palete motora tiče, Grand Modus će pokretati benzinski i dizel agregati već poznati iz standardnog Modusa, odnosno benzinci 1,2 16V (55kW/75KS i 57,5kW/80KS), 1,2 16V TCE (74kW/100KS i 145Nm), 1,4 16V (72kW/98KS i 127Nm), 1,6 16V (82kW/110KS i 151Nm), kao i 1,5 litarski dCi dizelaši sa 50kW/70KS i 160Nm, 63kW/85KS i 200Nm i 78kW/105KS i 240Nm. Dizelaši sa 85 i 105KS imaju i DPF filter čestica čađi, a oba se uparuju sa 6-stepenim manuelnim menjačem, dok je kod verzije sa 85KS kao opciju moguće dobiti i petostepenu robotizovanu transmisiju. Ovde i podatak da Grand Modus ima rezervoar za gorivo zapremine 51 litra, a standardni Modus 49 litara. Novi Grand Modus (prva i druga slika) dobija i novi izgled spoljašnjosti (prednja i zadnja svetla, drugačija maska u stilu Clia III, modifikovani branici i vrata prtljažnika), kakav će uostalom krasiti i običan, kratki Modus, koji se nalazi na trećoj slici (Grand Modus takođe dobija i treće bočno staklo ispred C stuba). Inače, i običan, kratki Modus je sada nešto duži nego ranije (3874 mm, +82 mm), veličina prtljažnika mu u osnovnoj konfiguraciji iznosi 293 litra (ili 19 litara više nego pre), a sa oborenom zadnjom klupom volumen raste na 1302 litra. Zavisno od verzije, novi Modus i Grand Modus će se sem ABS-om, opremati i ESP sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti, sa šest vazdušnih jastuka, cruise controlom, svetlima, koja "prate krivinu" i sistemom za nadgledanje pritiska u gumama. I Grand Modus će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u španskom Valjadolidu, a komercijalizacija startuje 21. 12. 2007. u Italiji, a u januaru i februaru 2008. godine i u drugim zemljama Zapadne Evrope.
VIDEO : Renault Grand Modus
VIDEO : Renault Modus

Ako ste ljubitelj benda Led Zeppelin, onda je ovaj Jeep Patriot prava stvar za Vas. Naime, ovo na slici je posebna Led Zeppelin edicija Jeepa Patriot, nastala u čast ovog legendarnog sastava, a karakteriše ga posebna grafika na bokovima i naravno bogata oprema. Led Zeppelin Jeep Patriot se bazira na modelu Patriot 2,0 CRD Sport i u njegovoj opremi se, između ostalog, nalaze dvobojna koža, Cruise control, klima uređaj, zatamnjena stakla, daljinsko centralno zaključavanje, električni podizači svih stakala, šestostepeni manuelni menjač i naravno vrhunski audio sistem. Zanimljiv Jeep, ali ima i jednu "manu". Naime, biće ponuđena serija od samo 7 (sedam) primeraka ovog Patriota, i to po ceni od 34.860 funti (oko 48.400 evra).

Par dana posle nemačkog Steinmetza, i austrijski tjuner Koenigseder predstavlja svoje viđenje Opelovog roadstera, modela GT. Za razliku od Steinmetza, Koenigseder se pozabavio i motorom, pa tako 2,0 litarski turbo benzinac sada raspolaže sa tačno 300 konja (ili 221kW), umesto standardnih 194kW/264KS. Koenigsederov modifikovani GT odlikuje dinamičniji izgled, što je zasluga novog aerodinamičkog paketa, koji se sastoji od novog prednjeg spojlera i zadnjeg krila, a tu su i bočne šare u obliku plamenova i hromirani detalji. Promene na spoljašnjem izgledu zaokružuju aluminijumski točkovi od 20 inča sa Yokohama gumama, a novi detalj u unutrašnjosti su patosnice u crveno-crnoj boji sa natpisom GT´aime. Za dinamične vozne osobine brine se KW ogibljenje, a za sigurno zaustavljanje Brembo kočioni sistem (diskovi su prečnika 332 mm).
Saab 9-1 stiže 2010. godine

Saab će dopuniti svoju paletu novim automobilom u kompakt klasi, nazvanim 9-1, koga ćemo u koncept verziji videti u julu 2008. godine na sledećem salonu automobila u Londonu (London Motor Show). Serijska vezija ovog modela će se međutim pojaviti tek 2010. godine, a predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30 (do tada će i Volvo promovisati C30 u verziji sa petora vata). Ovaj budući najmanji Saab koristiće GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Što se izgleda novog kompaktnog Saaba tiče, očekuje se da će biti inspirisan koncept modelima Saab Aero-X i 9-3X. U vezi s tim, insajderi kažu da će 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i isti hibridni sistem kakav će imati i nova Opel Astra. Inače, pre promocije modela 9-1 u koncept formi, Saab će već u januaru 2008. na salonu u Detroitu predstaviti i novi crossover model 9-4X.

Osim tjuning kompanije Cobra Techology & Lifestyle, novu Opelovu Antaru preradio je i nemački Irmscher, koji je ionako specijalista za modele ovog nemačkog proizvođača, pa je red da i Antara dobije atraktivniji spoljašnji izgled u realizaciji ove firme (Irmscher svoju Antaru naravno izlaže i na salonu tjunera u Esenu, koji je u toku). Cilj je bio naglasiti i pojačati sportski i dinamičan izgled novog Opelovog SUV modela, a to je postignuto elementima poput modifikovanih sportskih branika (sa aluminijumskim zaštitnim dodacima), aluminjumskim pragovima, izraženijim zadnjim krovnim spojlerom, 30 mm nižim ogibljenjem, Evo-Star-Design alu točkovima od 20 inča, izduvnim sistemom sa četiri izduvne cevi (za bolji izgled i zvuk) i detaljem u vidu originalne Irmscherove maske hladnjaka. A one atraktivne škrge na prednjim blatobranima (već fabrički postavljene) samo zaokružuju moćniji i privlačniji nastup ovakve Antare. I unutrašnjost je dobila sportskiji i individualniji pečat, i to zahvaljujući, između ostalog, materijalima poput kože i alkantare, obilatoj upotrebi aluminijuma i multifunkcionalnom sportskom upravljaču. Što se motora tiče, u Irmscheru su pojačali 2,0 litarski CDTi dizelaš, koji sada raspolaže sa 175KS.