home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Chevrolet je u svoju limuzinu Epica ugradio potpuno novi šestostepeni automatski menjač, koji može da se kombinuje sa sva tri motora : 2,0 i 2,5 litarskim benzincima (sa 143 i 156KS), kao i 2,0 litarskim turbo-dizel agregatom od 150KS. Po navodima same fabrike, novi menjač omogućava brže menjanje stepeni prenosa i manju potrošnju goriva u odnosu na njegovog petostepenog prethodnika. Chevrolet to ilustruje i podatkom da Epica 2,5 sa novim automatikom troši do 15% manje goriva pri konstantnoj brzini od 90-120 km/h u poređenju sa starim 5-stepenim automatskim menjačem. Takođe, i ubrzanje od 0 do 60 km/h je poboljšano za 10%.





Vulca V12 je nova kreacija italijanske kompanije Faralli & Mazzanti (F&M Auto), koja nam je od ranije poznata pre svega po svom modelu Antas V8. Ovog puta su se odlučili za ugradnju V12 agregata, koji u zavisnosti od zapremine razvija snagu u rasponu od 450 do 600KS. Za osnovnu verziju Vulce V12 je predviđen 6,0 litarski V12 sa 445KS i 600 Nm obrtnog momenta, sledi varijanta od 7,1 litra zapremine i sa 520KS i 730 Nm, dok je za one najzahtevnije na raspolaganju 7,5 litarski motor sa 600KS i 800 Nm. U osnovi, Vulca V12 predstavlja sportski 2+2 coupe sa aluminijumskom karoserijom, koja se odlikuje "modernim, elegantnim i agresivnim stajlingom." F&M Vulca V12 je inače dugačak 4,83 metra, širok tačno dva metra i visok 1,35 metra. F&M auto će Vulcu V12 (ručno) proizvesti u ograničenoj seriji od samo deset komada, i to po sledećim cenama : verzija 6,0 V12 sa 450KS koštaće 280.000 evra, snažniji 7,1 V12 od 520KS staje 320.000 evra, dok najsnažniji model 7,5 V12 sa 600KS ima cenu od 340.000 evra.

 



Startech Chrysler 300C

4 Mar 2008 - 00:53 Tuning Link

Tjuning kuća Startech iskoristiće salon automobila u Ženevi da javnosti prikaže svoj novi "ekskluzivni i inovativni" stajling program za nedavno blago obnovljeni Chrysler 300C sedan i wagon. Promene na spoljašnjosti obuhvataju novi prednji spojler sa dnevnim svetlima, pragove, poseban Startech hromirani gril, LED ulazna svetla (aktiviraju se prilikom otvaranja vrata) integrisani zadnji krovni spojler kod sedana, nove izduvne cevi Startecovog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika i nove petokrake startech Monostar IV točkove od 20 ili 22 inča (ovi od 22 inča imaju gume dimenzija 265/30 ZR 22). U paketu su još spušteno ogibljenje (za 40 mm), doterani interijer (Mastik koža, drvo, sportski volan, aluminijumske pedale i ručica menjača) i naravno SD6 tuning kit za povećanje snage 3,0 litarskog V6 CRD common-rail turbo-dizel motora. U praksi to znači povećanje sa 160kW/218KS na 193kW/262KS pri 4000 o/min. i 580 Nm umesto standardnih 510 Nm (u rasponu od 1600 do 2800 o/min.). Maksimalna brzina sada iznosi 238 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je 7,2 sekunde (ovo su vrednosti za sedan verziju, dok wagon postiže 232 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi). 



Pored Lotusa Exige 270E Tri-fuel concept (o njemu više OVDE), Lotus će na 78. salonu automobila u Ženevi promovisati i doterani model Europa za 2008. godinu. Modifikovani Lotus Europa će se od juna ove godine evropskim kupcima nuditi u dve verzije; baznoj sa cenom od 37.500 evra i bogatijoj SE varijanti sa cenom od 41.500 evra (cene su bez poreza i ostalih troškova). Obe verzije se odlikuju većim nivoom komfora, kao i bogatijom opremom, odnosno i Europa i Europa SE sada imaju vazdušni jastuk za vozača i suvozača, dugme za start motora, kožna sportska sedišta i stereo sistem kao deo standardne opreme. Europa SE na sve to ima i nove aluminijumske točkove sa širim gumama (napred su 17, a pozadi od 18 inča) i AP Racing kočnice sa diskovima od 308 mm. Za pogon se brine centralno smešteni 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor, koji u Europi SE sada raspolaže sa 225KS i 300 Nm obrtnog momenta, dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi (do 160 km/h mu treba samo 13 sekundi) i najveću brzinu od 230 km/h.



Italijanski dizajn studio Bertone je danas objavio da će u Ženevi ipak predstaviti svoj novi koncept automobil Alfa Romeo B.A.T. 11 (B.A.T. je skraćeno od Berlinetta Aerodinamica Tecnica), ali se to neće desiti na salonu automobila u tom gradu, koji se inače za predstavnike medija otvara već sutra (traje do 16. marta). Razlog su veliki finansijski problemi u kojima se ova kompanija trenutno nalazi, pa će umesto na izložbenom prostoru sajmišta Palexpo, Alfa Romeo B.A.T. 11 Concept biti predstavljen na nekoj "lepoj lokaciji u Ženevi." B.A.T. 11 Concept se bazira na Alfinom sportskom modelu 8C Competizione, dok je insipracija za njegov zaista zanimljiv izgled pronađena u studijama B.A.T. 5, B.A.T. 7 i B.A.T. 9, koje je Nuccio Bertone napravio između 1953. i 1955.     



 

Proteklih meseci se dosta govorilo o nameri Porschea da preuzme većinski deo akcija Volkswagena, a danas je nadzorni odbor Volkswagen Groupe to i zvanično odobrio. To u praksi znači da će Porsche AG za oko 20 milijardi američkih dolara (detalji još nisu objavljeni) kupiti još 20% akcija VW-a, pa će njegov udeo sa sadašnjih 31%, porasti na 51 odsto.



Iako je prvobitno bilo predviđeno da će Saab 9-X BioHybrid concept biti predstavljen u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show), švedski proizvođač je odlučio da ćemo ovaj koncept automobil kompakt klase ipak videti već na predstojećem salonu u Ženevi. Ipak, po nekim ranijim najavama, serijski Saab 9-1 (koji ovaj koncept najavljuje) pojaviće se na tržištu tek 2010. godine i predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30. Sem izgledom (produžena linija krova, veliki točkovi od 21 inča u obliku turbine, kratki prepusti karoserije, futuristička unutrašnjost za četiri osobe i sa instrumentima koji se protežu i na vrata), 9-X BioHybrid koncept privlači pažnji i svojim hibridnim pogonom, koji se sastoji od kombinacije 1,4 litarskog BioPower turbo agregata, elektromotora i litijum-jonskih baterija. Menjač je manuelni sa šest stepeni prenosa, dok je pogon samo na prednje točkove. Kako bi se što više smanjila potrošnja goriva, 9-X BioHybrid concept je opremljen i regeneracijom kočione sile i stop-start tehnologijom. Saab 9-X BioHybrid concept može da koristi i E85 gorivo i benzin, pa od toga zavise snaga, performanse i potrošnja. Tako na E85 gorivo snaga ovog automobila iznosi 200KS i 280 Nm, a kada se koristi benzin snaga je 170KS i 230 Nm. Na E85 gorivo 9-X BioHybrid od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, postiže 216 km/h, troši 6,4 litra goriva na 100 km, emituje 105 grama CO2 po km, dok sa pogonom na benzin postiže maksimalnih 192 km/h, do stotke mu treba 8,3 sekunde, troši 4,9 litara i emituje 117 grama CO2 po km. Što se budućeg Saaba 9-1 tiče, taj model će koristiti GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Insajderi kažu da će budući 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Sada se pominje i manji 1,4 litarski turbo benzinac, a insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i verziju sa hibridnim pogonom.



Ovo su prve zvanične fotografije Seata Bocanegra Concept, nove studije španskog proizvođača, pripremljene za salon automobila u Ženevi koji ove godine počinje 6. marta (za novinare se inače otvara već sutra, 4. marta). Naravno, jasno je da se ovde u stvari radi o najavi potpuno nove generacije Seat Ibize (aktuelna je na tržištu još od 2002. godine), koja će svetsku premijeru u formi serijskog automobila ipak imati tek u maju ove godine na domaćem terenu salona u Madridu (kao i ranije, biće ponuđena u verzijama sa troja i petora vrata). Tačnije, Bocanegra Concept najavljuje izgled buduće sportske Cupra verzije nove Ibize, a pokreće ga Volkswagenov 1,4 litarski TSI motor u paru sa sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom. Što se serijske verzije tiče, očekuje se da će njena široka paleta benzinskih i dizel motora obuhvatati i 1,2 litarski turbo agregat, 1,4 litarski motor u atmosferskoj i turbo verziji (ovaj potonji sa 150KS u Ibizi FR), kao i 2,0 litarski TFSI sa 200KS u Ibizi Cupra. Bocanegra Concept je inače dugačak 4063 mm, širok 1712 mm, visok 1350 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2461 mm (1 mm više nego kod aktuelne Ibize). Drugim rečima, Bocanegra Concept je od sadašnje Ibize duži za 110 mm, širi za 14, a niži za 91 mm. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena emocijama i snagom (moćni bokovi, branici sa velikim otvorima za vazduh, "namršten" pogled, veliki točkovi od 19 inča, centralno smešten završetak izduvnog sistema i moderniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent već etabliranim predstavnicima B segmenta (Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 207, Fiat Grande Punto, nova Ford Fiesta, Škoda Fabia II, VW Polo), mada ostaje pitanje koliko će serijski model zaista ličiti na ovaj atraktivni koncept automobil.



Osim SLR McLaren Roadstera i Smarta Ultimate 112 (o tome OVDE), nemački Brabus će na salonu u Ženevi predstaviti i svoju ekstremnu obradu na bazi nove Mercedesove C klase, koja sa pravom nosi ime Bullit (metak). Doduše, ovaj model su već mogli da vide posetioci salona u Frankfurtu u septembru prošle godine, ali je Brabus rešio da ponovo skrene pažnju javnosti na ovaj fantastičan automobil, i to novom "Stealth" bojom, čime u potpunosti opravdava novo ime Brabus Bullit Black Arrow. Ipak, bez obzira na boju, poenta svega je 6,3 litarski V12 biturbo motor (preuzet sa Brabusovog modela SV12 S Biturbo), koji razvija svih 537kW/730KS pri 5100 o/min. i raspolaže kamionskim obrtnim momentom od 1320Nm pri 2100 o/min. (mada je ta vrednost ipak elektronski ograničena na 1100Nm, kako bi se sačuvali menjač i gume). Snaga se inače preko modifikovanog 5-stepenog automatskog prenosi na zadnje točkove. Brojke koje slede zaslužuju poštovanje, a odnose se na ubrzanja i maksimalnu brzinu. Dakle : od 0 do 100 km/h Brabus Bullit (težak 1850 kg) potroši 3,9 sekunde, do 200 km/h stiže za 10,49 sekundi, a do 300 km/h mu treba jedva 24,5 sekunde !! Maksimalna brzina ? Tačno 360 km/h. Naravno, paket promena obuhvata i novi aero body kit (agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, novi pragovi, zadnji difuzor, spojler na poklopcu prtljažnika, aluminijumska hauba sa dodatnim otvorima za vazduh, proširenja blatobrana za 60 mm, nova maska hladnjaka), dorađeno ogibljenje (podešava se po visini), novi kočioni sistem (diskovi od 380 mm napred, 360 mm nazad) i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Završni detalj na atraktivnoj spoljašnjosti zaokružuju Brabusovi Monoblock S točkovi od 19 inča (9.5Jx19) sa Yokohama ili Pirelli gumama (265/30 ZR 19 napred, 285/30 ZR 19 nazad). Brabus naravno nudi i ekskluzivan paket za individualizaciju unutrašnjosti, što u praksi znači potpuno kožni interijer, posebna Bullit sedišta, ergonomski oblikovan upravljač...



Nemačka tjuning kuća Brabus iskoristiće salon automobila u Ženevi (od 6. do 16. marta) kako bi publici (i potencijalnim kupcima naravno) predstavila još sportskiji i još ekskluzivniji Mercedes SLR McLaren Roadster. Ali ne samo njega, već i Smart Ultimate 112, budući da Brabus ova svoja dva ekskluzivna kabrioleta prodaje u paketu, i to po ceni od 699.000 evra. Oba modela karakteriše snežno bela boja karoserije i crvena kožna unutrašnjost (i crna alkantara), dok je sve ostalo naravno totalno različito. Brabus SLR McLaren Roadster se odlikuje novim aerodinamičkim komponentama (prednji spojler i zadnji difuzor, oba od karbon fibera i testirana u vazdušnom tunelu), 20-inčnim točkovima u karakterističnom Brabusovom dizajnu (9.5Jx20 napred, 11.5Jx20 nazad, sa Pirelli ili Yokohama gumama, dimenzija 255/30 ZR 20 napred, odnosno 305/25 ZR 20 nazad) i pojačanim 5,5 litarskim V8 kompresorskim motorom. Motor je dobio dodatnih 18kW/24KS, pa sada raspolaže sa 478kW/650KS pri 6500 o/min., što je dovoljno da ovaj sportski dvosed ubrza od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekunde i postigne najveću brzinu od 337 km/h.

     

Brabus Ultimate 112 (kao što već nagoveštava i samo njegovo ime) ima motor od 112KS, a napravljen je na bazi Smarta ForTwo Cabrio. Prema saopštenju nemačkog tjunera, Ultimate 112 predstavlja pravi "gradski sportski auto", koji na najbolji način "objedinjuje ekstravagantnu opremu, sportske performanse i agilno upravljanje". Dok spoljašnjost privlači pažnju pomenutom snežno belom bojom, unutrašnjost se ističe crvenom kožom i alkantarom, pedalama od nerđajućeg čelika i ručicom ručne kočnice od aluminijuma. Spoljašnjost je dobila mišićav aero body paket (prednji spojler, prošireni blatobrani, novi pragovi, dodatna prednja svetla), kao i nezaobilazni detalj u vidu Brabusovog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Sasvim u skladu sa jedinstvenim karakterom ovog Smarta su i njegovi točkovi i gume, neuobičajenih dimenzija za automobil ove veličine. Radi se o Brabusovim 18-inčnim točkovima u beloj boji, sa gumama dimenzija 205/35 R 18 napred i 235/30 R 18 pozadi. Što se motora tiče, trocilindrični turbo agregat razvija 82,4kW/112KS pri 5600 o/min. i 150Nm obrtnog momenta u rasponu od 2800 do 4200 o/min. Ubrzanja izgledaju ovako : do 60 km/h Ultimate 112 stiže za 3,9 sekunde, do 100 km/h za 9,5 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 170 km/h.



Land Rover je saopštio da će za neki dan na salonu automobila u Ženevi premijerno evropskoj publici predstaviti svoju cross-coupe studiju LRX Concept, koju su prvi mogli da vide posetioci januarskog salona u Detroitu. Ipak, u Ženevi će britanska marka promovisati malo modifikovanu verziju ovog automobila sa četiri sedišta, i to u crnoj boji karoserije i sa srebrnim krovom (od karbon fibera), umesto bele boje u kojoj je bio primerak izložen u Detroitu. Sem boje, najočiglednije razlike se svode na nove aluminijumske točkove od 20 inča i krovne nosače. LRX Black & Silver inače predstavlja ono što u Land Roveru opisuju kao "inovativni primer personalizacije", odnosno ovaj LRX treba da demonstrira mogućnosti personalizacije (potencijalne) serijske verzije LRX-a (koji bi mogao da se pojavi u prodaji 2009. ili 2010. godine). Kako bilo, LRX Black & Silver je dugačak 4351 mm, visok 1535 mm, što znači da je od bratskog modela Freelander i kraći i niži. Njegov klirens iznosi samo 130 mm (pogon je naravno stalni na sva četiri točka), a tu je i Hill Descent Control sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo. Pogon je hibridni, odnosno LRX ima ugrađen 2,0 litarski turbo-dizelaš i elektromotor, pa njegova potrošnja iznosi samo 4,7 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 120 g/km (do brzine od 20 milja na sat, odnosno 32 km/h, LRX može da se kreće samo na struju). Od ostalih detalja treba izdvojiti dugačka vrata, bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima.




Oni koji nemaju strpljenja da čekaju 2010. godinu, kada Fiat treba da startuje sa proizvodnjom Giardiniera (karavan) verzije novog retro Fiata 500, rešenje mogu da potraže već ove nedelje na salonu automobila u Ženevi, gde će italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna predstaviti koncept Fiat 500 WoodyWagon. Najkraće rečeno, novi 500 WoodyWagon predstavlja produženu varijantu Fiata 500, čime je milanska firma postala i prva koja je promenila osnovne dimenzije i oblik ovog gradskog mališana. Sem produženog zadnjeg prepusta (čime je povećana i zapremina prtljažnog prostora), WoodyWagon ima i veće zadnje bočno staklo, nova zadnja svetla, stakleni panoramski krov, veće aluminijumske točkove i detalje od drveta na karoseriji (čime opravdava i ono Woody u svom imenu). Iako to zvanično još nije potvrđeno, očekuje se da će 500 WoodyWagon pokretati modifikovani 1,4 litarski agregat sa mehaničkim kompresorom, koji umesto standardnih 100KS i 131 Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 155KS i 170 Nm (kakav se već nalazi u Fiatu 500 Castagna Qinquino).  



Jedan od Nissanovih evropskih premijera na salonu automobila u Ženevi jeste i novi crossover Murano. Iako agresivniji i sportskiji, izgled novog Murana se ipak ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji dosadašnjeg modela (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više ni onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove aluminijumske točkove i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), udobnija i prostranija, a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov koji se proteže i iznad drugog reda sedišta...Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Pokreće ga 3,5 litarski V6 benzinski motor (ima 4 ventila po cilindru) sa 265KS i 325Nm obrtnog momenta, uparen sa Xtronic CVT kontinualnom transmisijom (zaslužnom za brže promene stepena prenosa i manju potrošnju). Novitet je i tzv. Scratch Shield boja, koja sama sebe može da "isceli" od manjih ogrebotina. Inače, prodaja novog Murana na evropskom tržištu počinje u oktobru ove godine.

 



Osim modela TT sa 2,0 litarskim TDI dizelašem (o njemu više OVDE), Audi će na ženevskom salonu automobila predstaviti i dugoočekivanu serijsku verziju Audija Q7 V12 TDI, koji je u formi koncept vozila poznat već neko vreme. Novi Q7 V12 TDI quattro pokreće izuzetni 6,0 litarski TDI bi-turbo dizel motor sa svih 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (dostupan već od 1750 obrt./min.). To će mu omogućiti ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,5 sekundi, ali će maksimalna brzina biti ograničena na "samo" 250 km/h. Motor već sada zadovoljava nove Euro5 norme, dok prosečna potrošnja iznosi 11,9 litara dizela na 100 km (menjač je šestostepeni automatik sa komandama za ručno menjanje brzina na trokrakom upravljaču). U odnosu na standardni Q7, ovaj V12 TDI quattro ima i agresivniji aero body paket, gde se pre svega ističe novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, dorađena single-frame maska, novi zadnji branik sa integrisana dva ovalna završetka i aluminijumski točkovi od 20 inča (kao opcija nudiće se i oni od 21 inča). U paketu su još i Audijevo podešavajuće vazdušno vešanje i karbon-keramičke kočnice (napred su 8-klipna klešta, a pozadi 4-klipna), dok je pogon naravno quattro na sva četiri točka (odnos napred/nazad je 40:60, a kada zatreba veći deo snage se prenosi na osovinu sa boljom trakcijom). Što se interijera tiče, on je urađen u tipičnom Audijevom stilu, a ističu se sportska sedišta sa el. podešavanjem i grejanjem (presvučena Verano kožom u kojoj su i naslon za ruku i oplate vrata), multifunkcionalni sportski kožni volan, aplikacije od aluminijuma i karbona (drvo je opcija), pedale i odmorište za nogu od nerđajućeg čelika, DVD navigacioni sistem i Bose Surround Sound sistem (kao opcija u ponudi će biti i veliki panoramski stakleni krov, adaptivni cruise control, Audijev parking system sa kamerom za vožnu unazad, kao i sistemi Audi lane assist i Audi side assist). Audi najavljuje da će Q7 V12 TDI quattro moći da se kupi u drugoj polovini ove godine, ali se cena za sada ne saopštava.

 



 

Lotus je za posetioce 78. salona automobila u Ženevi pripremio iznenađenje u vidu modela Exige 270E Tri-fuel, čiji 1,8 litarski četvorocilindrični kompresorski motor može da koristi bilo koju mešavinu benzina, bioetanola i metanola. Pomenuti motor razvija 201kW/270KS pri 8000 o/min. i 260 Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min., što je za 51KS (19%) i 45 Nm (14%) više u odnosu na standardni benzinski Lotus Exige S. Po fabričkim podacima Exige 270E Tri-fuel do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 3,88 sekundi, dok je maksimalna brzina 158 milja na sat, odnosno 255 km/h.