home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Do zvaničnog lansiranja novog Hyundaija Genesis (29. decembar 2007.) ostalo je još malo više od mesec dana ali su lovci na automobilske novitete u proteklih nekoliko dana uspeli da naprave čitavu seriju špijunskih fotografija serijske varijante ovog modela. Kažem serijske varijante, jer je istoimeni koncept automobil bio predstavljen još u aprilu ove godine na salonu automobila u Njujorku. Inače, datum 29. decembar nije izabran slučajno. Tog dana naime ova korejska kompanija slavi tačno 40 godina postojanja, a Genesis treba da uveliča proslavu. Ipak, tog dana počinje prodaja samo u Južnoj Koreji, dok će ostala tržišta (uključujući tu i SAD), morati da se strpe još nekoliko meseci pre nego što Genesis krene u prodaju izvan J. Koreje. Genesis najavljuje Hyundaijev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi. Zbog toga je novi Genesis dugačak oko 5 metara, ima pogon na zadnje točkove, a pokretaće ga i V8 motor, zapremine 4,6 litra sa oko 380KS. Osnovni Genesis imaće 3,8 litarski V6 agregat sa 263KS i šestostepeni automatski menjač, a koštaće oko 30.000 američkih dolara ili oko 20.500 evra. Dovde sve u redu ali ono što bode oči je Genesisov spojašnji dizajn, naročito njegovih bokova. Kao što se vidi sa druge slike, primetna je (ne)namerna sličnost sa aktuelnim BMW-om serije 5 (model E60).

 





Hennessey Venom GT

19 Nov 2007 - 22:10 Concept cars Link

Iako auto na ovoj tzv. teaser slici na prvi pogled izgleda kao neki novi Lotusov automobil, ovde se ipak radi o novom projektu američke kompanije Hennessey. To je Hennessey Venom GT za čiji izgled je bio zadužen Britanac Steve Everitt. Ipak, više od izgleda privlači pažnju ono što se krije ispod poklopca motora. To je centralno smešten bi-turbo V10 agregat sa 1000KS, koji se već nalazi u modelu Hennessey Venom Twin Turbo Viper. Snaga će se na zadnje točkove prenositi preko šestostepenog menjača ili opcione sekvencijalne transmisije. Imajući u vidu pomenutu snagu i težinu od 1225 kg (odnos težina/snaga je 1,225 kg/1KS), ne iznenađuje najavljeno ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 2,5 sekunde, dok će mu za dostizanje 300 km/h trebati oko 14 sekundi. Prema sadašnjim planovima, Hennessey bi Venom GT trebalo da predstavi tokom 2009. godine, a ako zanimanje bude dovoljno veliko, moguća je proizvodnja veoma ograničene serije.



 

 

 

Pre nekoliko dana smo objavili nezvaničnu vest da je novi Fiat 500 osvojio laskavu titulu evropskog automobila godine 2008. ("Car of the Year"), a danas je ta informacija i zvanična potvrđena. Specijalizovani žiri sastavljen od 58 novinara iz 22 evropske zemlje je Fiatu 500 dodelio 385 poena, 60 više u odnosu na drugoplasiranu Mazdu2 i 183 poena više od Ford Mondea na trećoj poziciji. Dalje slede Kia Cee´d sa 166 poena, Nissan Qashqai (147), Mercedes C klase (128) i na kraju Peugeot 308 sa 97 poena.

Fiat 500 – 385 poena
Mazda2 – 325 poena
Ford Mondeo – 202 poena
Kia Cee’d – 166 poena
Nissan Qashqai – 147 poena
Mercedes C-Klasse – 128 poena
Peugeot 308 – 97 poena   

Ovo je italijanskom proizvođaču već deveta (!) titula za evropski auto godine. Naime, pre Fiata 500, ovu nagradu su osvajali sledeći Fiatovi modeli :

1967: Fiat 124, 1970: Fiat 128, 1972: Fiat 127, 1984: Fiat Uno, 1989: Fiat Tipo, 1995: Fiat Punto, 1996: Fiat Bravo, 2004: Fiat Panda

Novi Fiat 500 se već može naručiti i u Srbiji, a cene počinju od nimalo nežnih 12.508 evra za osnovni model sa 1,2 litarskim benzinskim motorom od 69KS i paketom opreme POP.



Osim Mazde2 sedan, još jedna zanimljiva limuzina privlači pažnju na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (Guangzhou Motor Show), koji se održava od 19. do 26. novembra. Radi se sedan verziji Forda Verve, koji je u obliku hatchbacka sa troja vrata prikazan sredinom septembra na salonu u Frankfurtu. Za razliku od pomenute Mazde2 sedan čija prodaja u Kini počinje u prvoj polovini naredne godine, Ford Verve u obliku klasične limuzine sa četvora vrata je za sada samo koncept automobil, kome će se uskoro pridružiti i treći član Verve porodice, najavljen za salon u Detroitu u januaru 2008. godine. Ova serija Verve koncept automobila najavljuje skori dolazak naslednika aktuelne Ford Fieste koji će se u prodaji naći krajem 2008. godine (pominje se novembar), a sredinom 2009. i u SAD-u. Inače, prema pisanju britanskog AutoExpressa, naslednik aktuelne Fieste zadržaće ovo ime, iako je ranije bilo i različitih najava. Sudeći po Verve sedan konceptu, osim hatchback verzija sa 3 i 5 vrata, naslednik Fieste bi mogao da bude ponuđen i u limuzinskoj varijanti, što i ne bi bilo iznenađenje jer se i aktuelna Fiesta na nekim tržištima ionako nudi i u ovoj karoserijskoj formi. Kao što se vidi prema izgledu Verve studija, buduća Fiesta će napustiti konzervativni dizajn prethodnika i dobiti daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX, Galaxy, novi Mondeo i nedavno predstavljeni redizajnirani Focus). I Verve sedan koncept karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, veoma uska maska i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Pažnju privlače i LED zadnja svetla i veliki 18-inčni alu točkovi. Inače, u Fordu najavljuju da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Što se motora tiče, prema pisanju pomenutog AutoExpressa, u ponudi će biti Duratec SCi benzinci od 1,3, 1,6 i 1,8 litara i TDCi dizelaši od 1,4 i 1,6 litara.




Mazda2 Sedan za Kinu

19 Nov 2007 - 01:39 Noviteti Link


Mazda na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (2007 Guangzhou International Motor Show) izlaže novu, i to klasičnu limuzinsku verziju svog modela B segmenta – Mazdu2 Sedan. Novi model predstavlja nastavak priče započete još u martu ove godine na salonu u Ženevi, kada je promovisana nova generacija Mazde2 u hatchback formi. Mazda2 sedan praviće se u partnerstvu Mazde, Forda i kineskog proizvođača Changan Automobile Group (ovaj joint-venture je nazvan Changan Ford Mazda Motors Limited, odnosno CFMA). Iako će, kako stvari sada stoje, Mazda2 sedan za sada biti ponuđena samo kineskim kupcima (kao konkurencija sličnim modelima Suzukija, Honde i Toyote), ne bi bilo iznenađenje da ovu Mazdu vidimo i na drugim tržištima (pa i u Evropi), tim pre što i sama Mazda ovaj automobil naziva "globalnim strateškim modelom". Paleta motora obuhvata 1,3 i 1,5 litarske benzince sa 85, odnosno 102KS, u kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim ili 4-stepenim automatskim menjačem. "Dvojka" limuzina je dugačka 4270 mm (385 mm više od hatchbacka), široka 1695 mm (isto kao hatchback), visoka 1480 mm (+5 mm), a međuosovinsko rastojanje iznosi 2490 mm, odnosno identično je hatchback verziji. Imajući u vidu pomenute dimenzije, nova Mazda2 sedan bi u Evropi mogla da predstavlja zanimljivu alternativu modelima kao što su Dacia Logan, Chevrolet Aveo sedan, Peugeot 206 sedan i Škoda Fabia sedan; naravno sve pod uslovom da se Japanci odluče za komercijalizaciju na Starom kontinentu.

   



Baza je Mercedes SL 65 AMG, a rezultat je Lorinser Mercedes SL Nardo3. Naime, u nemačkoj tjuning kući Lorinser su iz 6,0 litarskog V12 biturbo motora (standardno raspolaže sa 450kW/612KS) izvukli dodatnih 35kW/48KS, pa sada njihov Mercedes SL Nardo3 razvija 485kW/660KS i svih 1013Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu ne iznenađuje podatak o maksimalnoj brzini. Ona naime iznosi 325 km/h, dok standardni Mercedes SL 65 AMG ima elektronsku blokadu, koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h. Sem pojačanja motora, nemački tjuner je SL Nardo3 opremio i svojim aerodinamičkim kompletom, impresivnim aluminijumskim točkovima (u obliku turbine) i sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika. Uz nova sportska sedišta i alkantaru u unutrašnjosti, to je to što je za sada poznato i što treba da opravda Lorinserov slogan "Moving perfection". Naravno, perfekcija košta, pa ne iznenađuje cena od 195.000 evra (u Nemačkoj), a treba napomenuti da će u ovom automobilu moći da uživa samo mali broj (bogatih) srećnika, jer je planirana serija od samo 50 komada.

      



Volkswagenov trolitarski V6 TDI dizelaš je i dosad bio najpopularniji u paleti Touarega (u Nemačkoj na njega otpada 80% prodaje svih Touarega), a sa nedavnim početkom prodaje njegove unapređene verzije (veća snaga, manja potrošnja), nema sumnje da će tako biti i ubuduće. Ovaj V6 TDI naime sada razvija 176kW/240KS (porast od 7%) i 550Nm obrtnog momenta (porast od 10%), maksimalna brzina je 214 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je skoro za sekundu bolje (iznosi tačno 8 sekundi). Bez obzira na veću snagu i bolje performanse, Touareg sa ovim motorom sada u proseku troši 9,6 litara dizela na 100 km, što je za 0,8 litra manje od prethodnika, dok je potrošnja u gradu manja za 1,4 litra. U Nemačkoj Touareg V6 TDI sa manuelnim menjačem košta 46.900, dok za verziju sa automatikom treba izdvojiti 49.150 evra.



VIDEO : Bugatti Veyron

VIDEO : Lamborghini Murcielago LP640 Roadster




Izvor : agencija SINA

KRAGUJEVAC - Fabrika „Zastava Automobili“ u 2008. godini proizvešće 18.600 automobila. Planom za iduću godinu, u kojoj bi privatizacija trebalo da bude završena, predviđena je proizvodnja 11.100 „florida“, „korala“ i „skala“, što predstavlja osnovni program fabrike. Po licenci „Fijata“ planirana je i proizvodnja 6.000 „desetki“ i 1.500 vozila iz programa „Opela“. Prema ugovoru koji je „Zastava vozila“ potpisala sa „Dženeral motorsom“ proizvodnja automobila sa oznakom „opel“, planirana je za poslednji kvartal 2008. godine. Do tada će sa ovim partnerom biti preciziran i model koji će se proizvoditi u pogonima kragujevačke fabrike.

U „Zastavi“ ubrzano rade na pripremi dokumentacije za privatizaciju, koja bi trebalo da započne raspisivanjem tendera u drugoj polovini decembra. Činjenica da nije preciziran datum objavljivanja tendera dovodi se u vezu sa navodnim zahtevima pojedinih svetskih proizvođača da se tender odloži na određeno vreme. Kako saznajemo, na prodaji će se u paketu naći „Zastava Automobili“ u celini. To znači da će potencijalnom kupcu biti ponuđena „Karoserija“, „Montaža“, „Lakirnica“, „Preseraj“, „Mehanička obrada“, Institut za automobile, i „Zastava Auto“.

„Zastava automobili“ ove godine je prodala najviše vozila u Srbiji - 9.812 i nalazi se ispred „Opela“ koji je ovdašnjem tržištu plasirao 2.769 vozila, prenosi Tanjug. Prodajom 478 automobila marke „jugo“ u septembru taj model putničkog vozila i dalje ostaje najprodavaniji na srpskom tržištu. Iza „juga“ je „opel astra klasik“ koju je kupio 381 građanin, a na trećem mestu je popularni „stojadin“ odnosno „zastava 101“ kojih je prodato 313 i „zastava 10“ koju je kupilo 260 građana. Inače, u Srbiji je za devet meseci ove godine prodato ukupno 35.540 putničkih automobila, raznih modela i proizvođača. 



Alfa Romeo Furiosa

18 Nov 2007 - 01:08 Vesti Link

Novi kompaktni model italijanske Alfe zvaće se Furiosa ! To je odluka posetilaca sajta www.alfanaming.it, koji su ljudi iz Alfe postavili kako bi stanovnicima Italije, Francuske, Španije, Nemačke, Japana i Velike Britanije omogućili da glasaju za ime nove Alfe u kompakt klasi. Inače, sličan potez je još ranije povukao i nemački Volkswagen kada je birao ime za svoj novi kompaktni SUV model Tiguan (tada je oko 300.000 čitalaca jednog nemačkog auto magazina izabralo upravo ime Tiguan). Kako bilo, u konkurenciji za naziv nove Alfe našlo se 12 imena : Agea, Enos, Everson, Fira, Furiosa, Milo, Mod, Nevo, Solea, Sparvo, Velvetta i Ventura, a glasanje je završeno pre nekoliko dana, tačnije 15. novembra. Pobednik je dakle Furiosa, a novo ime označava i kraj sadašnjeg numeričkog označavanja Alfinih modela. Naime, buduće Alfe imaće individulana i prepoznatljiva imena, koja će "izazivati uzbuđenje i žudnju", a ime Furiosa se savršeno uklapa u tu novu strategiju. Kako će izgledati nova Alfa Furiosa možete videti na ovom zvaničnom renderingu, koji je prikazan na nedavnom sastanku Fiatovih deoničara. Alfa Furiosa biće predstavljena već tokom naredne godine, a pokretaće je motori sa rasponom snage od 95 (1,4 L) do 230KS (1,8 turbo GTA).

UPDATE : 20.11.2007.

Prema pisanju britanskog magazina Autocar, Alfa Romeo bi posle svega ipak mogao da ovaj model nazove nekako drugačije, a ne Furiosa. Naime, "neimenovani izvor" iz Fiat Grupe je ovom magazinu između ostalog rekao da "ne treba da budete iznenađeni ako automobil nazovemo nekim drugim imenom" i da "nikakav pritisak javnosti neće primorati Alfu da izabere ime, sa kojim nisu u potpunosti zadovoljni".    



MTM Audi R888

18 Nov 2007 - 01:06 Tuning Link

Poznati nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) je izazvao zaista veliku pažnju na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) svojim novim Audijem R888. Nije greška, model na slikama se zaista zove Audi R888, a ime je sasvim opravdano budući da njegov 4,2 litarski FSI V8 turbo agregat posle obrade u MTM-u razvija svih 888KS ili 653kW (uz maksimalni obrtni moment od 827Nm). Težina MTM – ovog Audija R888 je 1860 kg, pa odnos masa/snaga iznosi 2,18 kg/1KS. Zato ne iznenađuju sledeći podaci : ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 360 km/h. Ovaj crni monstrum sa pogonom na svim točkovima je napravljen za anonimnog evropskog kupca, a ako reakcije na Dubai Motor Show-u budu pozitivne, MTM bi mogao da se odluči na proizvodnju jedne zaista limitirane serije. Naravno, cena za ovako nešto nije mala, jer je ovaj primerak novog vlasnika olakašao za 400.000 američkih dolara (oko 280.000 evra).

  



Mazda Motor Corporation je saopštila da je titulu japanskog automobila godine 2008. ("Car of the Year 2008") osvojio njihov model Mazda Demio (u Evropi se prodaje pod imenom Mazda2), a da je Mazdi CX-7 pripala specijalna nagrada za najbolje SUV vozilo ("Best SUV"). Izbor za japanski auto godine vrši se pod pokroviteljstvom organizacije Automotive Researchers’ and Journalists’ Conference of Japan (RJC), koja ovu prestižnu nagradu dodeljuje od 1991. godine. U ovogodišnjem izboru su učestovali automobili koji su se na japanskom tržištu pojavili u periodu od 1. novembra do 31. oktobra 2007. i čija je godišnja proizvodnja veća od 5000 komada. Inače, Mazda Demio je osvojila ukupno 403 boda, 127 više od drugoplasirane Honde Fit (Jazz u Evropi), dok je treće mesto zauzela nova Subaru Impreza. Ovo je Mazdi već peta titula "Car of the Year" u Japanu, a prva posle 2003., kada je pobednik bio model Mazda RX-8.     

Nova Mazda2 je auto godine 2008. i u komšiluku. Tačnije stručni žiri "Hrvatske automobilske udruge" (HAU) je 15. novembra 2007. titulu "Hrvatski automobil 2008. godine" i nagradu "Zlatni kotač" dodelio novoj generaciji Mazde2. Žiri HAU je podelio i "Zlatne plakete" za najbolje automobile po kategorijama :

gradski automobil: Fiat 500
niža klasa: Mazda
kompaktna klasa: Kia Cee´d  
srednja klasa: Ford Mondeo
premium klasa: Audi A4
karavan: Škoda Fabia Combi
kupe: Audi A5    
kabriolet: BMW serija 1 Cabrio    
SUV: Volkswagen Ttiguan
crossover: Nissan Qashqai  
terenac: Jeep Cherokee 
poslovni auto: Lexus GS  

Ovde i podsećanje da je Mazda2 osvojila i vicešampionsku titulu u izboru za evropski "Auto godine 2008" (dobila je 325 poena, 60 manje od pobednika Fiata 500).   



Toyota Centar Beograd (www.toyotacentar.com), ovlašćeni Toyota partner, pre nekoliko dana je otvorio novi prodajno-servisni centar u Beogradu, koji se nalazi u neposrednoj blizini starog salona i servisa na Zrenjaninskom putu br.26. Novi moderan centar se prostire na površini od 1000 metara kvadratnih i u potpunosti ispunjava stroge Toyotine standarde.  



Nemački AC Schnitzer (poznat pre svega po doradama BMW-a) najavio je da će na skorašnjem salonu tjunera u Esenu (od 1. do 9. decembra 2007.) izložiti i novi tjuning paket za aktuelnu generaciju Minija Cooper S. Paket sadrži atletski aero body kit (novi prednji spojler, difuzor pozadi, "suknjice" sa strane i pozadi), novi sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i trkačko ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring). Naravno, i 1,6 litarski turbo motor je pojačan, pa sada razvija svih 165kW/220KS (umesto fabričkih 128kW/175KS). Ovaj tjuning paket obuhvata i modifikaciju interijera (AC Schnitzer patosnice od velura, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Kupcima će na raspolaganju biti i originalni AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17 ili 18 inča (sa Michelin ili Continental gumama).

 



Izvor : www.blic.co.yu

Pre nego što neko pomisli da je Honda promašila temu, treba reći da je ovo automobil koji je apsolutno u trendu. Većina kupaca ne želi da se zbog pogona na sva četiri točka, visokog rastojanja od tla i masivne karoserije odrekne visokih performansi i limuzinskog luksuza. Vodeći proizvođači zato su kreirali čitav serijal takozvanih urbanih terenaca. „Hondin“ adut je tipičan primer kategorije. Iako nema cevasti odbijač u „nosu“, ni rezervni točak na petim vratima - dizajnom asocira na terenac. Štaviše, i ril-tajm 4WD pogon može lako da se izbori s klizavom podlogom (led, blato...), ali CR-V više od toga ne može. Preskakanje jendeka i drugih ozbiljnijih prepreka van asfalta ograničeno je brojnim detaljima, među kojima su najviše na udaru usmerivači vazduha ispod branika.
Prenos je standardno na prednjim točkovima a kada vozilo pokaže tendenciju proklizavanja obrtni moment se prebacuje i na zadnji par. Kompletna operacija odvija se automatski, što maksimalno relaksira vozača i omogućava mu da se koncentriše na put. Rekreativci i avanturisti, koji vole da zađu dublje u prirodu, verovatno će ostati razočarani prohodnošću, ali najveći broj kupaca biće oduševljen „hondom CR-V“ jer je na asfaltu superiorna u odnosu na direktne konkurente.

SPORTSKE KARAKTERISTIKE

Ova kategorija automobila naziva se sportsko-rekreativnom (SUV). Sportska strana ne odnosi se na performanse već na of-roud mogućnosti. Kod CRV-a je to, međutim, obrnuto. Njegov sportski karakter upravo proističe iz performansi na asfaltu. Iako turbo dizel od 2,2 litra ne puca od snage (140 KS) uz pomoć odličnog šestostepenog menjača, prilično direktnog upravljača i izuzetnog sistema oslanjanja sposoban je da se upusti u trku i s daleko jačim vozilima. Automobil je izuzetno stabilan, lako se kontroliše a, uprkos svemu, nije neudoban. Naprotiv, ni nakon velikog broja kilometara nećete osetiti zamor. Enterijer verzije „egzekjutiv“ (vrh ponude), pri tom, nudi udobna, kožom obložena sedišta s naglašenim bočnim stranama i niz fensi detalja koja značajno unapređuju boravak u CR-V-u. Izdvojićemo dvostruki panoramski krov sa zastorima, odličan audio sistem sa sedam zvučnika, parking senzore napred i nazad, automatsko pranje prednjih svetala, automatsko aktiviranje brisača...

KRAĆI A VEĆI

Karoserija je mimo opšteprihvaćenog trenda rasta - skraćena za 105 milimetara, u odnosu na prethodni model „honde RC-V“. Neznatno je sasečen i međuosovinski razmak (-10 mm), ali se to nije negativno odrazilo na enterijer. Naprotiv, nova generacija nudi više unutrašnjeg prostora, što zbog kraćeg „nosa“, što zbog postavljanja rezervnog točka ispod vozila, što zbog proširenja karoserija za 35 mm. „Honda“ nije odolela izazovu, pa je ponudila svoje viđenje organizacije prtljažnog prostora. „Gepek“ je horizontalno podeljen na dva dela (na visini od 330 milimetara). Time se olakšava pakovanje kofera i lakše manipuliše s njima, a ako se ukaže potreba za transportom kabastijih predmeta masivna polica se lako skida i spušta na dno prtljažnika čija je osnovna zapremina čak 556 litara! Tu su, naravno, i uobičajene mogućnosti delimičnog ili potpunog obaranja naslona, čime može da se dobije skoro dvostruko veći prostor za stvari.
Neizbežna tema je i cena. „Egzekjutiv“ s doplatom za metalik boju košta bezmalo 40.000 evra (s uračunatim PDV-om). To nije mala suma, a kome kožne presvlake i drugi luksuzni detalji nisu neophodni može da dođe do solidno opremljene verzije (DE S&L Pack) i za manje od 35.000. Benzinac s dvolitarskim motorom još je jeftiniji i startuje od 30.621.

CENA I OPREMA TEST VOZILA :

Honda CR-V 2.2 iCTDi Executive: ABS, EBD, BAS, VSA, TSA, osam vazdušnih jastuka, automatski klima-uređaj s dve zone, radio-CD sa sedam zvučnika i komandama na upravljaču, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, elektropodesiva i grejana spoljna ogledala s mogućnošću preklapanja, elektropodizači prozora u svim vratima, panoramski krov, alarm, upravljač presvučen kožom, svetla za maglu napred i nazad, parking senzori napred i nazad, ksenonska svetla s automatskim aktiviranjem i uređajem za pranje, kožna sedišta (prednja s grejačima, vozačko elektropodesivo), senzor za kišu, zatamnjena stakla u zadnjem delu, aluminijumski naplaci, metalik boja (+600E)... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 39.245 evra.


Autor : Aleksandar Andrić