Audi A5 Cabrio stiže naredne godine

Audi će paletu kupea A5 proširiti i kabriolet verzijom, čija se zvanična
promocija očekuje u januaru 2009. godine na salonu automobila u Detroitu. Za
razliku od konkurentskog BMW-a, koji je svoju aktuelnu "trojku" kabrio
opremio metalnim sklopivim krovom, u Audiju su odlučili da zadrže tradicionalno
rešenje mekog sklopivog krova. A5 Cabrio će koristiti motore iz A5 Coupea, što
znači da će se pod haubom naći 3,2 litarski V6 benzinac i 2,7 i 3,0 litarski
TDI dizelaši. Kasnije će ponudu dopuniti i sportski S5 Cabrio sa 4,2 litarskim
V8 benzincem, koji će naravno imati i quattro pogon na sva četiri točka.
Proizvodnja ovog novog kabrioleta će se inače odvijati u Audijevoj fabrici u
nemačkom Neckarsulmu.

Nemački tjuner Hartge je upravo ponudio svoj novi tuning kit za BMW-ovu seriju 1 u Coupe i Cabrio verziji. Dorada na motorima doduše nama, ali su zato tu spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, još sportskiji izgled spoljašnjosti (aluminijumski točkovi od 18 ili 19 inča sa Continental ili Pirelli gumama, nova kućišta retrovizora od karbon fibera) i modifikovana unutrašnjost (novi trokraki sportski upravljač, aluminijumske pedale, kožna ručica menjača i ručna kočnica, novi Hartgeov brzinomer, kao i detalji od karbon fibera).

Nova Jaguarova limuzina XF prošla je kozmetički tretman u kalifornijskoj firmi Galpin (najvećem dileru britanske marke u SAD-u), ali je rezultat njihovog rada prilično diskutabilan. Kako bilo, njihov kit za "ulepšavanje" podrazumeva dvobojnu karoseriju, velike Forgiato točkove od 22 inča, zatamnjena stakla i zadnja svetla, kao i dvobojnu kožnu unutrašnjost.
Opel Insignia : nova teaser slika

Opel je objavio još jednu tzv. teaser sliku svog novog automobila srednje klase, nazvanog Insignia, koji će svetsku premijeru imati u julu ove godine, na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Prva teaser fotografija (na njoj se vidi deo zadnjeg dela automobila) je inače puštena u javnost u novembru prošle godine, kada je nemački proizvođač i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia, što je ime Opelovog atraktivnog koncept automobila iz 2003. godine. Nova fotografija prikazuje prednji deo automobila, ali se sem maske i delimično svetala, drugi detalji ne vide (zato se ovo i zove teaser slika). Kako se najavljuje, Insignia će predstavljati radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia će koristiti novu Epsilon 2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina oko 4,80 metara ili 20 cm više od Vectre), a uz bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom), atraktivniji dizajn i bogatiju opremu, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Kako sada stvari stoje, Insigniu će pokretati agregati od 4 i 6 cilindara, sa snagom i do 250 konja, a u toj paleti posebno mesto zauzeće novi dizelaši sa 180 i 200KS. Insignia će se nuditi u verziji limuzine, hatchbacka i karavana, prodaja će početi pred kraj ove godine, dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru. Inače, Opel je prvu generaciju Vectre predstavio još 1988. godine (nasledila je Opel Asconu) i od tada je prodato ukupno oko 5,5 miliona primeraka automobila sa ovim imenom.

I Dodgeov Nitro je prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini ekskluzivni elementi (prednji "bul bar" i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovom Nitrou daju atraktivniji i individualniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi, koji osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. Za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.

Posle modela CLR X530 sa benzinskim V8 motorom (na bazi BMW-a X5 4.8i), tjuning kuća Lumma Design je sada paletu tog modela proširila i sa dve dizel verzije, napravljene na osnovi BMW-a X5 3.0d i X5 3.0sd. I ovaj CLR X530 karakteriše agresivan aerodinamički kit (modifikovan prednji branik sa integrisanim svetlima za maglu i velikim otvorima za vazduh, široki pragovi, revidirani zadnji branik sa četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, proširenja blatobrana, nova hauba motora od karbon fibera, kao i nova kućišta retrovizora i "trepavice" na prednjim svetlima), ogibljenje spušteno za 40 mm, točkovi veličine 22 inča, doterana unutrašnjost (koža, Lumma sportski volan, aluminijumske pedale i odmorište za nogu i brzinomer koji pokazuje brzinu do 330 km/h) i naravno pojačani motori 3.0d i 3.0sd. Prvi je pojačan na 275KS i 600 Nm obrtnog momenta, a drugi na 330KS i 660 Nm (snaga je povećana revidiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora, novim sportskim filterom za vazduh i sportskim izduvnim sistemom).

Peugeot je kupcima Peugeota 207 Van koji žele nešto više od običnog gradskog transportera za svaki dan, ponudio poseban fabrički Sports paket za atraktivniji izgled ovog automobila. Sports paket u ovom slučaju podrazumeva SP Body Kit (modifikovani branici, zadnji krovni spojler, saćasti gril), svetla za maglu, RC Stripe Kit (znak lava na bokovima i crvena traka koja se proteže od prednje haube, preko krova i zadnjih vrata do zadnjeg branika), sportski izduvni sistem sa duplim završetkom, aluminijumske točkove od 17 inča, sportski vrh ručice menjača i ručne kočnice, Bluetooth Kit, kao iPod Kit. Sve ostalo je isto kao i na običnom 207 Van, koji se od standardnog, putničkog modela 207 razlikuje po izostanku zadnjih bočnih stakala i zadnjih sedišta. Zbog toga ova komercijalna Van verzija sa 207-icom hatchback deli iste dimenzije (dužina 4030 mm, širina 1920 mm, visina 1470 mm i međuosovinsko rastojanje 2540 mm), dok je korisna zapremina 1,1 kubnih metara, a nosivost iznosi 450 kg.

Saabov najnoviji koncept automobil, 9-X BioHybrid, proglašen je za najbolji koncept ("Best Concept") ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi, čime je stao uz rame sa takođe veoma uspešnim Saabom Aero X conceptom, koji je pre dve godine na salonu u Ženevi osvojio nagradu "Best in Show". Anthony Lo, direktor Advanced Designa pri General Motorsu Europe, izjavio je u ime dizajnerskog tima da su "oduševljeni što je naš posao priznat ovom prestižnom nagradom". Što se samog koncepta 9-X BioHybrid tiče, sem izgledom (produžena linija krova, veliki točkovi od 21 inča u obliku turbine, kratki prepusti karoserije, futuristička unutrašnjost za četiri osobe i sa instrumentima koji se protežu i na vrata), ovaj automobil privlači pažnju i svojim hibridnim pogonom, koji se sastoji od kombinacije 1,4 litarskog BioPower turbo agregata, elektromotora i litijum-jonskih baterija. Menjač je manuelni sa šest stepeni prenosa, dok je pogon samo na prednje točkove. Kako bi se što više smanjila potrošnja goriva, 9-X BioHybrid concept je opremljen i regeneracijom kočione sile i stop-start tehnologijom. Saab 9-X BioHybrid concept može da koristi i E85 gorivo i benzin, pa od toga zavise snaga, performanse i potrošnja. Tako na E85 gorivo snaga ovog automobila iznosi 147kW/200KS i 280 Nm, a kada se koristi benzin snaga je 125kW/170KS i 230 Nm. Na E85 gorivo 9-X BioHybrid od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, postiže 216 km/h, troši 6,4 litra goriva na 100 km, emituje 105 grama CO2 po km, dok sa pogonom na benzin postiže maksimalnih 192 km/h, do stotke mu treba 8,3 sekunde, troši 4,9 litara i emituje 117 grama CO2 po km.

Posle skoro 12 godina proizvodnje, Škoda je proizvela jubilarni, 2-milioniti primerak svog modela Octavia. Jubilarac je bila Octavia Scout 2,0 TDI srebrne boje, a sišla je sa proizvodnih traka Škodine fabrike u Vrchlabi. Prva Octavia je inače predstavljena još 1996. godine, dok je aktuelna druga generacija promovisana pre tačno četiri godine. Prva generacija se međutim i dalje proizvodi (kao Octavia Tour), pa je tako prošle godine sa proizvodnih traka sišlo 72.529 Octavia Tour i 237.422 Octavia druge generacije. Od 2007. se nova Octavia proizvodi i u Kini (pod imenom Ming Rui), dok se u Indiji prodaje kao Škoda Laura. Inače, za proteklih 12 godina, češka fabrika je proizvela ukupno 1.315.000 primeraka prve Octavije i 685.000 komada druge generacije. I američki Dodge ovih dana obeležava važan jubilej, i to proizvodnju 25.000-tog primerka već odavno legendarnog sportskog modela Viper, koji je u svojoj prvoj generaciji počeo da se prodaje još u januaru 1992. godine.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Delegacija kineske kompanije "Faw", u pratnji predstavnika
ambasade te zemlje u Beogradu, Ministarstva ekonomije i Agencije za
privatizaciju, obišla je danas Grupu "Zastava vozila" u Kragujevcu,
gde se upoznala sa potencijalima fabrika kamiona i automobila koje su u
predtenderskom postupku za privatizaciju.
Posle obilaska proizvodnih pogona, pomoćnik generalnog direktora kineske
kompanije Ksin Hjaugung izjavio je novinarima da je "današnja poseta
početak saradnje" i da će uslediti analiza potencijala kragujevačke
"Zastave".
Zamenik direktora Republičke agencije za privatizaciju Vladislav Cvetković
najavio je raspisivanje tendera za Fabriku automobila sredinom aprila, a
današnji dolazak predstavnika kineske kompanje ocenio kao prvu značajniju
posetu Fabrici automobila, za koju je u decembru prošle godine objavljen
predtenderski postupak.
Reč je o ozbiljnom investitoru sa kojim ćemo uskoro posetiti i Pribojski
"Fap", rekao je Cvetković i objasnio da se radi o uzvratnoj poseti
kineskih privrednika, jer je državna delegacija Srbije u decembru prošle godine
posetila tu kompaniju.
Kompanija "Faw" je najveća državna kompanija koja godišnje proizvede
blizu milion i po vozila, ima 130.000 zaposlenih u šest fabrika u Kini, rekao
je Cvetković i dodao da ta kompanija ima i zajednička ulaganja sa velikim
evropskim i japanskim proizvođačima automobila za kinesko tržište.
Pored automobila, Kompanija "Faw" proizvodi i specijalna vozila,
autobuse i kamione.
Cvetković je najavio dolazak i drugih potencijalnih investitora narednih
nedelja, među kojima, kako je rekao i jednog evropskog proizvođača automobila.
Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević ocenio je da je reč
"o ozbiljnoj poseti koja je veoma dobro pripremljena", te i da su
"partneru dati jasni i precizni podaci o mogućnostima kragujevačkih
fabrika automobila i kamiona".
"Mi volimo da pomognemo da se realizuje privredna i trgovinska saradnja
između Srbije i Kine", ocenio je u izjavi novinarima prvi sekretar kineske
ambasade za ekonomska pitanja Jang Ccunmi.
Hyundai i10 stigao u Srbiju

Zastupnik Hyundaija za Srbiju, Hyundai Auto Beograd d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu), juče je i zvanično domaćoj javnosti predstavio naslednika Hyundaija Atos, koji je u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneo ime i10. Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil (dužine 3565 mm, širine 1595 mm, visine 1540 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije (idealne za gradsku vožnju i lakše parkiranje), novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Kupcima u Srbiji će u početku na rapolaganju biti verzije sa tri paketa opreme (Time, Trend i Taboo), jednim benzinskim i jednim dizel motorom : četvorocilindrični benzinac je zapremine 1,1 litra, raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min. (postiže152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,6 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, emituje 119 grama CO2 po km), dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm (u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak), do stotke ubrzava za 15,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 165 km/h. Iz korejske firme stiže i najava da će na jesen ponudu dopuniti 1,2 litarski benzinac sa 55kW/75KS. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija na raspolaganju je i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača). Što se samog interijera tiče, upotrebljeni su kvalitetniji materijali nego u Atosu Prime, instrument tabla je zaista pregledna (to isto važi i za preglednost iz automobila u svim pravcima), sedišta su dobro oblikovana, ima veliki broj ostava za sitnice, a viši je i nivo završne obrade (ovde i podatak da se i10 proizvodi u Hyundaijevoj fabrici u Indiji). Najjeftinija varijanta koja stiže sa paketom opreme Time i 1,1 litarskim benzinskim motorom, sa carinom i PDV-om u Srbiji košta 8.390 evra u dinarskoj protivvrednosti. Treba napomenuti i da je taj osnovni paket opreme prilično bogat pa tako sadrži ABS, Brake Booster, prednje i zadnje disk kočnice, vazdušni jastuk za vozača, servo upravljač, podešavanje nagiba stuba upravljača po visini, centralno zaključavanje, elektronsku blokadu paljenja motora, podešavanje nivoa osvetljenja instrumenata, podešavanje nagiba svetlosnog snopa glavnih svetala, predopremu za radio sa dva zvučnika i krovnom antenom, tonirana stakla, prednje i zadnje zavesice, zadnja svetla za maglu, naslone za glavu na prednjim sedištima koji su podesivi po visini, 3 naslona za glavu na zadnjoj klupi podesiva po visini, pojaseve na prednjim sedištima sa električnim predzatezačima, standardizovane kopče za dečije sedište (ISO FIX), 60:40 preklopiva zadnja sedišta, svetlo u prtljažniku, čelične felge 4.0 B x 13", pneumatike 155/70 R13. Inače, Hyundai Auto Beograd d.o.o. će novi i10 izložiti i na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta i pod nazivom BG Car Show 02.

Oni koji nemaju strpljenja da čekaju 2010. godinu, kada Fiat treba da startuje sa proizvodnjom Giardiniera (karavan) verzije novog retro Fiata 500, rešenje već sada nudi italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna, koji je na salonu u Ženevi predstavio originalni Fiat 500 WoodyWagon. Najkraće rečeno, novi 500 WoodyWagon predstavlja produženu varijantu Fiata 500, čime je milanska firma postala i prva koja je promenila osnovne dimenzije i oblik ovog gradskog mališana. Sem produženog zadnjeg prepusta (čime je povećana i zapremina prtljažnog prostora na 440 litara), WoodyWagon ima i veće zadnje bočno staklo, nova zadnja svetla, stakleni panoramski krov, vrata prtljažnika koja se otvaraju u dva dela, veće aluminijumske točkove i detalje od drveta na karoseriji (time opravdava i ono Woody u svom imenu). Novi Fiat 500 WoodyWagon pokreće modifikovani 1,4 litarski agregat sa mehaničkim kompresorom, koji umesto standardnih 100KS i 131 Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 156KS i 170 Nm (kakav se već nalazi u Fiatu 500 Castagna Qinquino), što je dovoljno za najveću brzinu od 200 km/h. Naravno, ovako nešto košta, pa Carrozzeria Castagna za svoj rad zahteva 63.000 evra... Međutim, tu nije i kraj planova ove milanske kompanije sa Fiatom 500 WoodyWagonom. Naime, već je u toku razvoj ovog modela sa hibridnim pogonom, kao i verzije sa pogonom na sva četiri točka (sa komponentama Fiatove Pande 4x4).

Kompletna serija od nešto preko 200 primeraka (koliko je planirano za ovu godinu) novog Rolls-Royce Phantoma Coupe (o njemu više OVDE) je prodata pre nego što je ovaj automobil uopšte i predstavljen na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, izjavio je prvi čovek britanske marke (pod kontrolom bavarskog BMW-a) Ian Robertson. Ono što čelnike Rolls-Roycea još više može da raduje, jeste činjenica da je čak dve trećine kupaca Phantoma Coupe po prvi put kupilo model ove kompanije, odnosno da se ostvaruje njihov plan da novim automobilima privuku širu klijentelu. Slično se dešava i sa modelom Phantom Drophead Coupe (kabriolet verzija Phantoma), koji je rasprodat sve do sredine naredne godine. Inače, prošle godine je prodato 250 primeraka Phantoma Drophead Coupe, dok je ukupno u svetu prodato 1010 Rolls-Royce automobila. S druge strane, i Bugatti Automobiles S.A.S (u vlasništvu Volkswagena) ima razloga za zadovoljstvo. Naime, posle nešto više od dve godine, prodato je ukupno 220 primeraka superbrzog (i superskupog) Veyrona 16.4. Od tog broja, 132 su već u garažama svojih srećnih i bogatih vlasnika, a ovde treba podsetiti da Bugatti planira ukupnu proizvodnju od 300 komada ovog modela. Kako bi zadovoljio povećanu potražnju kupaca za individualizaciju, Bugatti je tokom proteklih nekoliko meseci javosti predstavio i dve posebne edicije Veyrona, nazvane Pur Sang i Fbg par Hermes (ovaj poslednji upravo ima premijeru na salonu automobila u Ženevi).

Španski Seat je upravo proširio paletu pogonskih agregata u svom (pro)terenskom modelu Altea Freetrack, i to 2,0 litarskim TDI dizel motorom od 140KS. Do sada je ponuda obuhvatala 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS. Novi 2,0 litarski TDI (naravno sa DPF filterom čestica čađi) dakle raspolaže sa 103kW/140KS i 320 Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., postiže 193 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,1 sekundu (ubrzanje od 80 do 120 km/h u petom i šestom stepenu prenosa inače iznosi 10,3 sec, odnosno 13,1 sekundu). Što se potrošnje tiče, ona po fabričkim podacima i u kombinovanom ciklusu iznosi 6,5 litara na 100 km, a emisija CO2 je 171 g/km. Od estetsko-vizuelnih dodataka, Altea Freetrack 2,0 TDI (kao i ostale Altee Freetrack) ima masivnije i robusnije branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštitu pragova i blatobrana, kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovne nosače. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije, a sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled (klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL). Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove, a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra, dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu, a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Standardna oprema Altee Freetrack obuhvata automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ABS, ESP + DSR sistem, EBA, TCS, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.
Jedan od najzanimljivijih (svakako jedan od najlepših) noviteta na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart) jeste i ovaj Alfa Romeo 8C Spider, odnosno otvorena verzija već poznatog Alfinog sportskogkupea 8C Competizione. Kao i pomenuti 8C Competizione, i novi 8C Spider će biti ponuđen u limitiranoj seriji od svega 500 primeraka, a pokretaće ga i isti motor. Tačnije, radi se o 4,7 litarskom V8 agregatu sa 331kW/450KS pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta, čija se snaga preko šestostepene robotizovane transmisije (sa komandama za menjanje brzina na volanu) prenosi na zadnje točkove (veličine 20 inča, sa gumama dimenzija 245/35 napred, a 285/35 pozadi). Inače, karoserija ovog dvoseda je napravljena od karbon fibera, kočnice su karbon-keramičke (diskovi napred od 380 mm, a nazad 360 mm), a tu je i poznat Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti.