Nova Subaru Impreza jos jedanput
Pre nekoliko dana smo najavili dolazak nove Impreze na salon automobila u New Yorku u aprilu, objavivsi pritom sliku zamaskiranog prototipa i crtez moguceg izgleda konacne verzije. Sada evo jos nekoliko impresija kako bi nova Impreza mogla da izgleda. Na ovim crtezima izgleda daleko privlacnije i blize serijskoj verziji nego na onim prvim slikama od pre nekoliko dana. Kako se najavljuje, Impreza za 2008. bice u hatchback formi sa 5 vrata a ne vise limuzina kao do sada ali ce time biti i 10 cm kraca od postojece ( duzina ce iznositi oko 4350 mm ) ali ce dobiti 5 cm u sirinu pa ce sirina iznositi ukupno 1800 mm. Nova Impreza, bar od napred, osim slicnosti sa studijom B5 TPH, prilicno prati i stil aktuelnog modela Legacy ( maska, svetla ) dok cemo na definitivan izgled zadnjeg dela morati jos da sacekamo. Od motora na raspolaganju ce biti 1,5 i 2,0 litarski benzinci dok ce STi sportska verzija rasplagati sa 2,5 litarskim boxer turbo motorom sa svih 300KS da bi lakse konkurisala novom Mitsubishiju EVO X ( nije slucajno na ovom crtezu taj Mitsubishi u pozadini nove Impreze STi ! ). Na istom crtezu Impreza STi je u karakteristicnoj plavoj boji sa zlatnim felnama, ogromnim zadnjim spojlerom i velikim usisnikom za vazduh na haubi motora. Pravi STi. Tokom 2008. godine pojavice se i Impreza sa dizelom motorom.
Americki tjuner Hennessey, o cijem smo Viperu sa 1000 konja pisali pre neki dan, spremio je novu igracku. Radi se o Jeepu Grand Cherokee-ju SRT600 koji do 100 km/h stize brze od Ferrarija Enzo !! Naime Grand Cherokee SRT600 ima 6,1 litarski V8 motor iz serijskog Grand Cherokee-ja SRT8 ali umesto fabrickih 425 posle dorade u Hennessey-u razvija 620KS i ubrzava do stotke za samo 3,5 sekundi !! Za poredjenje Farrari Enzo tu operaciju izvodi za 3,6 sekundi... Motor razvija 880Nm obrtnog momenta a ovaj Hennessey Grand Cherokee je tezak 2150 kg. Bice proizvedeno samo 50 komada ovog izuzetnog automobila koji do 160 km/h stize za 8,9 sekundi. Nazalost u informaciji se nigde ne pominje njegova maksimalna brzina.
Ford Focus RS
Ford za sledecu godinu ( za salon u Londonu ) sprema najjaci serijski Ford sa pogonom na prednje tockove-Focus RS sa 280 konja. U Fordu misle da je trziste spremno za ovakav Ford, tim pre jer je prodaja trenutno najsnaznije verzije Focusa, modela ST prevazisla ocekivanja. Naime u Velikoj Britaniji tokom prosle godine Ford je prodao duplo vise Focusa ST nego VW svoj konkurentski Golf GTI. Kada se na to doda jos i titula u WRC sampionatu, u Fordu veruju u uspeh Focusa RS koji donosi 30 odsto vise snage u odnosu na ST kao i performanse i pravi race look trkackog automobila. Focus RS bice nesto nizi nego ST, dobice nove 19-incne tockove, nove amortizere i opruge, anti roll bar, poboljsano upravljanje u odnosu na ST i sl. Motor je 5-cilindricni turbo, zapremine 2,5 litra sa pomenutih 280KS a pogon na prednjoj osovini. Dizajneri su na Focus RS "nakacili" prednji branik sa vecim otvorima za vazduh, drugacije pragove, zadnji krovni spojler u WRC stilu, za nijansu prosirili blatobrane, dodali pomenute tockove od 19 inca i dobili izuzetno privlacan auto bez nepotrebnih kic detlja. Ako se neko pita zasto se u Fordu nisu odlucili za integralni 4x4 pogon, odgovor lezi u troskovima. Focus RS kostace od 21000 do 23000 funti sto je daleko nize nego da auto ima pogon na sava 4 tocka. To je inace za 3500 funti vise u odnosu na Focus ST. Iako ce Focus RS biti predstavljen sledece godine, prodaja pocinje tek u junu 2009. godine, bar po sadasnjim procenama. U Fordu veruju da ce prodati od 5000 do 10000 ovih Focusa.
Evo jos slika koje su pre vremena dospele u javnost bez zelje proizvodjaca. Nama slabo poznata marka Scion ( deo Toyote ) za salon u Chicagu koji pocinje za neki dan ili onaj u New Yorku pocetkom aprila ( slike i informacije nisu zvanicne pa se i ne zna tacan termin prezentacije ) najavljuje dva nova modela; Xd koji nasledjuje dosadasnji Xa i novi Xb za 2008. godinu. Novi su modeli prilicno kockastog pa i kontroverznog futiristickog dizajna, pa posto su proslogodisnji rezultati prodaje njihovih prethodnika slicnog izgleda u SAD-u prilicno losi, pitanje je da li ce ovi modeli pomoci u poboljsanju prodaje Sciona. Model Xd ( na prvoj slici ) je dobio motor iz Toyote Corolle sa 128KS a nudice se sa 4-stepenom ili 5-stepenom automatskom transmisijom. Drugi novi model je Xb ( na drugoj slici ) koji kao da je pozajmio dobar deo dizajna sa Toyotinog koncepta Urban Cruiser i stize sa snaznijim 4-cilindricnim motorom sa 158KS iz modela Scion Tc. Cena za sad nisu poznate.
Prvo, u pravu ste ako mislite da je na slici Kia Carens jer Rondo je samo drugo ime pod kojim se taj model prodaje u Severnoj Americi. Drugo Kia je za salon u Chicagu spremila sportsku verziju tog Ronda s imemom SX. Istovremeno sa prezentacijom u Chicagu, nova varijanta ovog kompaktnog MPV-a naci ce se i kod Kijinih prodavaca sirom SAD-a. U Kiji napominju da Rondo SX donosi novi, agresivniji prednji i zadnji kraj kao i spusteno ogibljenje i jos nekoliko modifikacija koje poboljsavaju performanse. Jedinstven enterijer zaokruzuje SX paket opreme. Dakle spolja izmene napred i pozadi da bi se razlikovao od ostalih verija a promene se pre svega odnose na vece usisnike za vazduh napred kao i sacastu prednju masku. Pozadi je SX dobio dupli zavrsetak izduvne cevi a sve to zajedno sa uklonjenim krovnim nosacima i 18 incnim tockovima daje mnogo agresivniji i misicaviji izgled ovom, u osnovi porodicnom vozilu. Kabina je oblozena crnom, sivom ili crvenom kozom gde su sedista prosivena crvenim koncem. Pedale su od nerdjajuceg celika a lepo se slazu sa metalnim aplikacijama na centralnoj konzoli i oplatama vrata. Pod haubom se nalazi 2,7 litarski V6 motor sa 192KS sto je za 10 konja vise u odnodu na standardnu verziju.
Evo i prvih slika gotove verzije novog Pontiacovog sedana srednje klase i to pre zvanicne promocije zakazane za neki dan na salonu u Chicagu. Pontiac G8, kako se zove novi model, predstavlja jos jedan primer kako se radi u velikim firmama i dokle dovodi globalizacija svega i svacega. Naime novi ponos Pontiaca nije nista drugo do australijski Holden Commodore iz najnovije VE serije samo sa znackom Pontiaca. U principu nista neobicno za GM koji je itekako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova razlicitih marki koje se nalaze unutar GM-a. Pre neki dan smo pisali o jednom takvom slucaju kada je Chevrolet Epica preko noci postala Holden Epica samo zamenivsi znacku Chevroleta sa Holdenovom. Sada Holden "vraca" uslugu i to tako sto svoj model Commodore daje kao bazu za ovaj novi Potiac G8. Kako su i Holden i Pontiac deo GM-a, na ovaj nacin se dobija "novi" model uz prilicnu ustedu i novca i vremena potrebnog za razvoj potpuno novog modela. Uglavnom G8 sedan za 2008. godinu opremace se 3,2 litarskim V6 motorom sa 261KS i 6,0 litarskim LS2 motorom za GT verziju sa 362 konja. Od menjaca u ponudi su 5-stepeni automatik sa mogucnoscu manuelnog menjanja brzina i jos dva 6-stepena menjaca; jedan rucni i jedan automatski. G8 krece u prodaju u trecem kvartalu ove godine.
Nova Honda CRV uskoro i kod nas
Nas zastupnik japanske Honde ( Delta auto ) najavljuje nekoliko zanimljivih noviteta za salon automobila u Beogradu ( 22.mart-1.april ). Osim Civica Type S ( verzija sa 3 vrata ) i luksuzne limuzine Legend, najvece ce interesovanje verovatno izazvati dolazak nove, trece generacije modela CRV. Novi CRV predstavlja naslednika serije koja je prodata u skoro 2,5 miliona primeraka u proteklih 11 godina. Najnoviji CRV pruza prakticnost SUV-a, ali nudi i vise dinamike u voznji. Takodje nudi vecu udobnost i luksuzniju kabinu, cime se Honda prilagodjava sve vecoj potraznji kupaca za kvalitetnim i vrhunskim proizvodima na trzistu kompaktnih SUV-a. Osim promenjenog dizajna ( koji je sada vise zaobljeniji ), promenjene su i dimenzije. Suprotno aktuelnim trendovima novi CRV je kraci (!) od prethodnika za skoro 10 cm pa sad dimenzije iznose : D x S x V 4525 mm/1820 mm/1675mm uz medjuosovinsko rastojanje od 2630mm. Kod promena na dizajnu treba pomenuti i to da se rezervni tocak vise ne nalazi na zadnjim vratima. Sto se motora tice Hondin poznati 2,2 litarski CTDi dizel motor sa 103Kw/140KS nije promenjen, ali s aerodinamikom nove Honde CRV poboljsanom za 12%, potrosnja goriva je smanjena u odnosu na istoimenog prethodnika. U ponudi je i benzinac sa 110Kw/150KS i 190 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2,2 CDTi iznosi 11,6 ( sa rucnim 6-stepenim menjacem), maksimalna brzina mu je 187 km/h a prosecna potrosnja 8,2 litra goriva. Pogon je naravno integralni Real Time 4WD. Karakteristike upravljanja novog CRV-a slicne su upravljanju obicnog putnickog automobila. Glavne promene su nize teziste, prosiren trag tockova za 30 mm, vece 17 incne gume, zajedno s nekoliko promena na geometriji volana i vesanju. Brze reakcije na zahteve vozaca, bolja stabilnost i bolja prilagodjenost svim terenima su rezultat navedenih karakteristika. U kabini prednja sedista su udobnija, a upravljac je prilagodljiv u svim smerovima. Novo, vise mesto menjaca kod baze centralne konzole nalazi se blize upravljacu, cime je oslobodjen prostor na podu. Prtljaznik je zapremine 524 litra odnosno 1532 litra kada se obori zadnja klupa. Kao i Civic sa 5 vrata, CRV nudi opciju doplate za panoramski krov, koji se pruza od vetrobranskog stakla pa sve do tacke iznad zadnjih sedista. Bogati nivo opreme je uskladjen je s vrhunskom tehnologijom koja ukljucuje dva sistema koji su jedinstveni u klasi: Adaptive Cruise Control - ACC, funkcija kontrole voznje kontrolisana radarom koja odrzava programiranu udaljenost s vozilom ispred, te sistem kocnica koji umanjuje efekat sudara CMBS ( Collision Mitigation Brake System ) koji, pre jakog kocenja i aktiviranja prednjih pojaseva, pokrece seriju upozorenja vozacu ako se udaljenost s vozilom ispred smanji vise nego sto je to prihvatljivo. Novi CRV sadrzi i TSA ( Trailer Stability Assist ) koja zajedno s VSA (Vehicle Stability Assist ) osigurava da je sigurnost vuce konstantno pod kontrolom. Aktivno prednje osvetljenje (AFS – Active Front Lightning), sistem kojim se poboljsava vozacev pogled na put zbog kratkih svetala koja se okrecu u smeru kretanja automobila; po prvi put je dostupan na CRV-u. U ovom trenutku jos ne zna cena za nase trziste, a cisto informativno ona u Nemackoj za dizelski model 2,2 CDTi iznosi 29400 evra a benzinac se ceni na prihvatljivih 26950 evra. Dok ne stigne nova generacija, stari CRV se kod nas nudi sa popustom od svih 4000 evra dok se ne rasprodaju zalihe.
Novi BMW X5
Jedan od modela koji je privukao veliku paznju publike na nedavno odrzanom salonu automoila u Detroitu jeste i druga generacija BMW-ovog SAV modela X5; ( nije greska, BMW svoj "terenac" ne naziva SUV vec Sport Activity Vehicle-SAV ). Ako se pojavi na skorasnjem salonu u Beogradu sigurno ce i kod nas privuci ogromnu paznju posetilaca kako onih koji ga sebi mogu priustiti a posebno onih koji o njemu mogu samo da mastaju. BMW X5 prve generacije odlazi dakle sa scene i prepusta mesto istoimenom nasledniku. Ipak, sedam godina uspesne egzistencije i gotovo 600.000 prodatih primjeraka rezultat su koji niko ne moze ostaviti po strani. BMW ce sasvim sigurno ostati jedan od vodecih proizvodjaca luksuznih terenaca. Naslednik modela koji je krajem 1999. udario temelje SAV klasi i prvi ponudio savrsenu kombinaciju terenca i putnickog automobila, spremno ceka nove vlasnike. Mnogi se slazu s ocenom da je X5 bio prvi SUV koji pruza uzitak voznje karakteristican za sportske limuzine i pritom se ne stidi silaska s asfalta. Mocan nastup na novom modelu josje uvjerljiviji. Druga generacija istina zadrzava prepoznatljiv izgled prethodnika, ali raste u svim dimenzijama. Gabariti bavarskog noviteta zaustavili su se na sledecim dimenzijama D x S x V 4,850mm/1930 mm/1710mm sto je prilicno vise od prethodnika. Gotovo 190 mm vise u duzinu i 6 u sirinu je otvorilo mogucnost ugradnje treceg reda sedista, donedavno nezamislive koncepcije za marku kao sto je BMW. X5 u osnovnoj konfiguraciji prevozi pet osoba a sa oborenim sedistima auto se pretvara skoro u pravi transporter sa tada dostupnih 1750 litara zapremnie prtljaznika. Elektronski kontrolisani pogon na sve tockove X-drive dodatno je doteran, a paleta motora, bar za pocetak obuhvata benzince (3.0si/272 KS i 315 Nm, 4.8i V8/355 KS i 475 Nm) i jedan dizelas (3.0d/231 KS i 520 Nm). Podaci o ubrzanju do 100 km/h dovolnjo govore sami za sebe : 6,5 sekundi (4.8i) do 8,3 sekunde (3.0d), a maksimalna brzina se krece od 216 do 240 km/h zavisno od verzije. Vozac moze racunati na uzitak rukovanja novom 6-stepenom automatskom transmisijom ali i svih blagodati adaptivnog aktivnog vesanja. Tu su jos aktivni upravljacki sistem zatim run flat tehnologija pneumatika (prvi u klasi). Dizajnerska slicnost s manjim modelom X3 i dalje je prisutna sto se vidi i u unutrasnjosti. Moderniji enterijer jos uvek je decentno uredjen, ali s osetno kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom. Prepoznatljiv stil oduvek je karakterisala izrazita ergonomija i prema vozacu usmeren raspored elemenata, pa nema razloga da tako i ne ostane. Cene se kod naseg novog zastupnika za BMW, firme Delta Motors, jos ne pominju a one ce se u Nemackoj kretati od 51350 evra za najjeftiniju verziju 3.0si benzinca, dizelas 3.0d je 550 evra skuplji, a top verzija ( 4,8i V8 ) ima osnovnu cenu od 68700 evra.
Alfa Romeo Crossover za 2008.
Alfa ce vec sledece godine promovisati novi sportski crossover model a kako ce izgledati najavila je studija Kamal jos 2003. godine kada je predstavljena na salonu u Zenevi. Kao sto se vidi sa najnovijeg crteza, serijska verzija ce zadrzati najveci deo dizajnerskih smernica originalnog koncepta. U Fiatu su jos u novembru prosle godine potvrdili proizvodnju ovog crossover modela koji je tada imenovan CXover a da li ce to ime zadrzati kada udje u serijsku proizvodnju tek treba da se odluci. Takodje tek treba da se donese odluka koja ce verzija uci u proizvodnju; ili varijanta sa 5 vrata kao Kamal ili coupe verzija kao na slici. U ovom trenutku vece se sanse daju coupe verziji zbog sportskijeg duha koji inace prati Alfu, sto ne znaci da nece biti i varijante sa 5 vrata. Novi crossover ce koristiti modifikovanu platformu koji koriste modeli 159 i buduci 169 sto znaci motor smesten napred, motori sa 6 cilindara, prednji pogon i kao opcija integralni AWD pogon. Od motora se konkretno za sad pominju benzinski 3,2 litarski V6 sa 250KS i 300Nm obrtnog momenta i manji 2,2 litarski, takodje benzinac kao i visokoefikasni 5-cilindricni turbodizel sa 400Nm. Novin Alfin SUV popunice ovaj segment gde i sada vlada velika konkurencija a sledece godine zajedno sa Alfom, svoje nove modele ponudice i Mercedes ( GLK ), VW (Tiguan ) i Audi ( Q5 ). Alfin CXover, ako se tako bude zvao, dugacak je oko 4,6 metra a kostace od 28000 do 45000 evra zavisno od verzije.
Novi Audi A3 za 2009.
Iako novi A3 nece biti predstavljen bar do 2009. godine, evo novog crteza moguceg izgleda tog modela po kome ce nova generacija A3 imati agresivniji dizajn u odnosu na aktuelni model. Najvece promene od napred su ustvari dozivela prednja svetla koje ce biti vise zakosenija kao i zadnji kraj u stilu modela TT. Sa strane A3 ce slediti stil novog A5, koji ce se pojaviti za mesec dana u Zenevi, a davace novom A3 misicaviji izgled. Kao i dosad i novi A3 bice ponudjen u hatchback verziji sa 3 i 5 vrata ali se za novu generaciju spremaju i coupe i kabrio varijante koje ce se pojaviti ubrzo posle premijere hatchbacka. Od motora mozemo ocekivati postojece agregate ukljucujuci i 3,2 litarski V6 sa 195Kw/265KS koji se sada ugradjuje u sportski S3. Takodje se nezvanicno pominje mali SUV model Q3 na osnovi buduceg A3 koji inace ce platformu deliti sa novim VW golfom VI takodje najavljenom za 2009. godinu.
Suzuki je juce u Japanu predstavio novi model u klasi mikrovenova sa imenom Stingray. Automobil kao osnovu koristi poznati model Wagon R+ pa je i duzina ista-3,4 metra. Od Wagona R+ prakticno se razlikuje samo po totalno izmenjenom prednjem delu koji sa novim svetlima i maskom izgleda daleko markantnije i dinamicnije u odnosu na pomenuti Wagon R+. Sa strane i pozadi izmenjene su samo sitnice. Motor je 3-cilindricni od 658 ccm sa 40Kw snage i 63Nm s tim sto se nude i snaznije turbo verzije sa 44Kw i 47Kw i 83 odnosno 103Nm. Auto je postavljen na tockove od 13 inca a u ponudi se, sem rucnog menjaca, nalazi i CVT automatska transmisija. Takodje moze se birati ili integralni 4WD ili pogon samo na prednju osovinu. Da li ce ikada stici i u Evropu i to sa nekim vecim i snaznijim motorom, za sada ostaje nepoznato.
Novi Fiat Palio
Nova generacija Fiatovog "svetskog automobila" dakle model Palio, bice predstavljen vec za mesec dana a u medjuvremenu lovci na novitete uspeli su da ga uhvate u svom konacnom obliku u okolini Fiatove fabrike u brazilskom gradu Betim gde ce se i proizvoditi. Kao i dosad nudice se u hatchback veriji sa 3 i 5 vrata, zatim kao karavan ( Weekend ), limuzina ( Siena ) i kao mali pick-up sa imenom Strada. Kao dizajnerski uzor posluzio je model Perla, Fiatov model koji se proizvodi u Kini od prosle godine i koji takodje vuce poreklo od modela Palio. Osim toga neki detalji vuku na Grande Punto sto naravno nije nikakvo iznenadjenje. Dakle, napred nova maska kao na pomenutoj Perli, zatim nova svetla, branici sa povecanim otvorima za vazduh, hauba dok su pozadi najvece promene ustvari promenjena kompletna zadnja vrata sa novim i vecim svetlima i branikom gde se sada nalazi i mesto za tablicu. Izmena ima i u kabini ali kako nema ni nezvanicnih slika moracemo da sacekamo zvanicnu promociju da vidimo sta su to u Fiatu napravili u unutrasnjosti Palia. Novi Palio dobice i 1,0 i 1,4 litarske FLEX motore ( koji mogu da koriste i alkohol kao gorivo ) kao i novi 1,8 L 16v motor koji ce se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Argentini.
Pre neki dan je nezvanicna vest da je francuski proizvodjac luksuznih dobara, Louis Vuitton, postao novi vlasnik Aston Martina obisla svet pa smo tako i mi objavili tu informaciju koju je preneo Market Watch. Ali vest je ipak netacna. Naime kako prenosi britanski AutoCar, glasnogovornik Louisa Vuittona je tvrdnje o njihovoj navodnoj kupovini Aston Martina nazvao "apsolutnim kojestarijama" i naveo da u tim informacijama nema ni trunke istine. Doduse taj PR je potvrdio da su u Louisu Vuittonu bili zainteresovani za kupovinu Aston Martina od Forda ali da na kraju nisu ni ucestvovali u zvanicnom nadmetanju za kupovinu a posebno ne bi bili spremni da daju 1,2 milijarde dolara za tu marku na koliko se proteklih dana spekulisala navodna transakcija izmedju Louisa Vuittona i Forda. Ko je dakle novi vlasnik britanskog Aston Martina moracemo ipak da sacekamo na zvanicno saopstenje. Kada ce to biti, ne zna se ni zvanicnio ni nezvanicno.
Novi BMW 7 sa 8-stepenim automatikom
Bavarski BMW ce u novoj generaciji svoje limuzine serije 7, koja ce biti gotova 2009. ili cak 2010. godine, ponuditi i 8-stepeni automatski menjac firme ZF. BMW ce time postati ravnopravan konkurent Mercedesu a narocito Lexusu koji vec imaju u ponudi 7-stepeni odnosno 8-stepeni menjac. Da se podsetimo, 2001. godine ZF je upravo u BMW "Sedmici" predstavio prvi 6-stepeni automatski menjac ali je Mercedes dve godine kasnije odgovorio istom merom-predstavio je 7-stepeni automatik a nedavno je i japanski Lexus ( u vlasnistvu Toyote ) u svoj model LS460 ubacio cak 8-stepeni automatik firme Aisin. Dakle u BMW-u ne zele da zaostaju za rivalima ni po takvom pitanju kao sto je broj stepeni u menjacima a kako ce mozda izgledati ta nova "Sedmica" vidite na crtezu.
Austrijski proizvodjac motocikala KTM pustio je u opticaj prve fotografije umanjenog modela ( u razmeri 1:2,5 ) svog novog vozila X-Bow ( Crossbow ). Crteze ovog modela KTM-a objavili smo inace jos pre nekoliko meseci zajedno sa prvim informacijama. Model u razmeri koji vidite na slikama i koji je napravljen za testiranje u vazdusnom tunelu, skoro u svakom detalju odgovara konacnom obliku ovog zanimljivog vozila. Kako najavljuju iz KTM-a prvi pravi prototip bice zavrsen veoma brzo i bice izlozen na salonu u Zenevi pocetkom marta. X-Bow pokrece Audijev 4-cilindricni motor sa 220KS u osnovnoj varijanti a pominje se i mogucnost da ce taj motor u nekoj skupljoj verziji razvijati i svih 300 konja. To ce omoguciti ubrzanje do 100km/h za manje od 4 sekunde. U ponudi ce biti 2 menjaca : 6-stepeni rucni i DSG menjac. Kao sto se vidi na slikama X-Bow nema vetrobranskog stakla pa za zastitu putnika sluze specijalno dizajnirane kacige. Posle promocije u Zenevi, prvih 100 primeraka bice proizvedeno u Italiji, u firmi Dallara, specijalisti za trkacka vozila. Cena za osnovnu verziju iznosi oko 40000 evra. Ako sve bude u redu, KTM planira malu serijsku proizvodnju ovog automobila. U tom slucaju proizvodnja bi se odvijala u samoj Austriji i to od pocetka 2008. godine. Ako se do kraja aprila donese takva odluka, KTM ce proizvoditi oko 500 komada X-Bowa godisnje.