Audi RS8 sa V10 twin-turbo motorom

Nedavno je Audi razočarao mnoge odlukom da ipak ne pokrene serijsku proizvodnju svog atraktivnog koncept automobila R8 V12 TDI (prikazan javnosti na salonima automobila u Detroitu i Ženevi) ali će zato (prema pisanju britanskog magazina AutoCar) ponudu agregata u modelu R8 u drugom kvartalu naredne godine proširiti V10 twin-turbo motorom iz Audija RS6. Takav R8 dobiće ime Audi RS8 i raspolagaće sa svih 426kW/580KS i 650Nm obrtnog momenta. Dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od četiri sekunde (do 160 km/h trebaće mu oko 8,5 sekundi) i najveću brzinu od preko 200 milja na sat (322 km/h). Aktuelni Audi R8 inače ima 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, postiže maksimalnih 301 km/h, a do stotke mu treba 4,6 sekunde.

Samo par dana posle aero body paketa za Lamborghini Murcielago, iz japanske tjuning kuće Premier4509 stiže sličan kit za unapređenje aerodinamike i izgleda i za Bentley Continental GT. Paket podrazumeva novi prednji branik, izraženije pragove, novi zadnji branik, proširenja blatobrana (čime je auto postao širi za 100 mm) i zadnji spojler (ovi elementi su inače ručno napravljeni od karbon fibera i fiberglasa). Paket zaokružuju nove izduvne cevi i atraktivni crni točkovi. Prvi čovek ove japanske kompanije (specijalizovane za proizvodnju aerodinamičkih paketa, točkova i modifikovanje interijera sportskih i ekskluzivnih automobila), Hironao Yokomaku napominje da je cilj ove prerade bio da se naglasi agresivna priroda automobila, ali da se istovremeno zadrži rafinirani izgled, koji se podudara sa originalnim linijama automobila. Kao što je to bio slučaj i sa Lamborghinijem Murcielago, tako će i ovaj aero body paket za Continental GT biti ponuđen limitiranom broju kupaca. Tačnije, biće ponuđeno samo 100 kompleta, pa će svaki Premier4509 Bentley Continental GT dobiti i posebnu pločicu sa serijskim brojem. Inače, Premier4509 za sledeću godinu planira da proširi svoju ponudu i aero body paketima i za ostale Lamborghinijeve modele, kao i za automobile Aston Martina i Maseratija.

Posetioci predstojećeg međunarodnog Top Marques salona superautomobila u Monaku (od 24. do 27. aprila) biće u prilici da, između ostalog, vide i sportski auto britanske kompanije Virago Cars, prosto nazvan Virago Coupe. Ovaj sportski dvosed pokreće 3,0 litarski V6 Duratec motor u verzijama sa 230 (bazna varijanta) i 280KS (model Virago Coupe Sports), u paru sa manuelnom šestostepenom transmisijom. Po navodima fabrike, Virago Coupe od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 5,5 sekundi, dok mu maksimalna brzina prelazi 150 milja na sat, odnosno 240 km/h (drugi podaci, uključujući i one vezane za dimenzije i težinu još nisu saopšteni). Virago Coupe po navodima ljudi iz ove fabrike nije namenjen kupcima koji žele ultimativni supersportski automobil, već onima koji traže pouzdan i praktičan ali istovremeno i brz i zabavan sportski kupe za svaki dan. Proizvodnja treba da počne u prvom kvartalu 2009. godine, a cena će se kretati oko 70.000 funti.

Mercedes je danas saopštio da je od kraja marta 2007. godine do sada prodao tačno 100.000 primeraka nove generacije malog Smarta ForTwo, koji se inače prodaje u 37 zemalja sveta, a najviše je popularan u Italiji i Nemačkoj (mada popularnost sve više stiče i u Americi, o čemu više OVDE). Jubilarni 100.000-ti primerak novog Smarta ForTwo je juče predat novoj vlasnici od strane Ulricha Kowalewskog, direktora Mercedes-Benz Centra u Minhenu.

Prema poslednjim vestima, Volkswagen bi mogao da iskoristi Škodine pogone za proizvodnju svog budućeg malog modela, koji je proteklih meseci najavljen serijom različitih up! koncept automobila, a koji bi u serijskoj verziji mogao da ponovo ponese ime Lupo (na slici Volkswagen up! predstavljen septembra prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu). Razlog za to naravno leži u jeftinijoj proizvodnji, čime bi budući mali VW bio konkurentniji rivalima, kakav je recimo nova Toyota iQ. U svakom slučaju, definitivna odluka o tome će biti donesena u naredna tri meseca. Novi mališan se inače neće prodavati samo pod znakom Volkswagena, već i kao Seat i Škoda, a vremenom bi njegova proizvodnja u svim verzijama mogla da dostigne i svih 500.000 primeraka godišnje.
Nemačka tjuning kuća Gemballa ponudila je kupcima novi stajling kit za Porsche 911 Targa (serija 997). Gemballa Avalanche GTR 550 Targa kit podrazumeva GT / GT EVO prednju haubu, Avalanche prednji branik, GTR EVO zadnji branik, GT2 EVO prednji spojler od karbon fibera i GT zadnje krilo. Paket zaokružuju i novi Black Edition trkački točkovi od 20 inča, doterano ogibljenje (poboljšane vozne osobine i upravljivost), kao i posebne "Avalanche GTR 550 Targa" oznake u unutrašnjosti i na repu automobila. Malo iznenađenje predstavlja činjenica da Gemballa za Avalanche GTR 550 Targa uopšte nije predvideo nikakav kit za povećanje snage njegovog motora.

Tek predstavljeni Renaultov crossover/SUV model Koleos neće biti i jedini takav automobil u gami francuske fabrike. Naime, kako stvari sada stoje, Renault u naredne tri godine planira još dva nova SUV modela; jedan će biti deo porodice novog Meganea (kao konkurent Toyoti Urban Cruiser, Land Roveru LRX i budućem Audiju Q3), a drugi će se bazirati na platformi Nissana Murano (očekuje se da proizvodnja ovog potonjeg bude organizovana u Južnoj Koreji, gde se proizvodi i Koleos). Tako će Koleos u stvari činiti sredinu ponude SUV vozila francuskog proizvođača, dok će budući crossoveri dopuniti paletu ispod (Megane SUV) i iznad tog modela (pomenuti veći SUV na bazi Murana).

Poslednjih meseci se dosta govorilo da Audi za 2010. godinu sprema lansiranje manjeg sportskog automobila R4 po uzoru na atraktivni R8, ali prema poslednjim informacijama iz nemačke fabrike, od toga neće biti ništa. Štaviše, izvor iz Audija čak napominje da R4 uopšte nikad nije ni bio u njihovim planovima. Razlog za to leži u prostoj činjenici da bi nesuđeni Audi R4 bio očigledno preveliki konkurent sportskim modelima poput Porschea Boxster i Cayman, što je zabrinulo vodeće ljude Porschea (koji će u naredna tri meseca preuzeti većinski udeo u Volkswagenu, pod čijom kontrolom se nalazi Audi). Podsećanja radi, ranije se govorilo da bi osnovni motor za R4 bio VW/Audijev 2,0 litarski FSI agregat, čija bi snaga narasla na 201kW/273KS, dok bi snažnija RS verzija navodno koristila 2,5 litarski turbo motor sa 260kW/354KS.

Novi Hyundaijev luksuzni model Genesis, čija je januarska promocija na salonu automobila u Detroitu privukla veliku pažnju i potencijalnih kupaca u Evropi (naročito imajući u vidu njegovu cenu u odnosu na nemačku konkurenciju), ipak se neće prodavati na Starom kontinentu (u SAD-u prodaja počinje na leto ove godine). Kako je objasnio Oles Gadacz, Hyundaijev predstavnik za odnose sa javnošću, korejska kompanija se na takav korak odlučila prvenstveno imajući u vidu neuspeh Toyote da u Evropi plasira svoj brend Lexus u većem broju primeraka (tokom 2007. Lexus je inače u Evropi i Turskoj prodao 40.636 automobila), a tu su i planovi EU da još više pooštri svoja ograničenja u vezi emisije CO2.

Iz Mitsubishija je stiglo i zvanično saopštenje da će njihov Outlander biti dostupan i sa Twin Clutch SST (Sports Shift Transmission) šestostepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom, kakav već ima sportski Mitsubishi Lancer Evolution X (po navodima fabrike SST menjač nudi brže promene brzina i manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na konvencionalni ručni menjač). Premijera Outlandera 2.2 Di-D Twin Clutch SST je zakazana za oktobar ove godine na salonu automobila u Parizu (kada će biti saopštene i ostale specifikacije ovog modela), dok će prodaja u Evropi startovati početkom naredne godine.

Proteklog vikenda su na Barrett-Jackson aukciji u Palm Beachu na Floridi, prodata dva primerka Ford Mustanga Shelby GT500KR, koji su odglumili glavne uloge u novom TV filmu Knight Rider, američke televizijske mreže NBC. Tačnije, oba automobila su prodata u paketu za 300.000 dolara, a radi se o dve verzije (od ukupno tri korišćene u pomenutom TV filmu), nazvane KITT Hero i KITT Attack. Podsećanja radi, akciona TV serija Knight Rider se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog KITT (skraćeno od Knight Industries Two Thousand).
Audi je nedavni salon automobila u Ženevi iskoristio za svetsku prezentaciju novog Audija A4 u Avant, odnosno karavan verziji (A4 u limuzinskoj varijanti je inače predstavljen još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), a sada je dostupan i novi zvaničan fabrički video ovog modela. Kao i A4 sedan, i A4 Avant od napred poprilično liči na Audijev kupe A5, dok sa strane i pozadi deluje kao umanjeni A6 Avant. Drugim rečima, Audi ponovo ne rizikuje, pa i novi A4 Avant zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Ipak, u odnosu na svog prethodnika, novi A4 Avant deluje sportskije, čemu doprinose i kratki prednji prepusti karoserije, dugačka hauba motora i veće međuosovinsko rastojanje. Takođe, prednja osovina je pomerena unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Dužina novog Avanta inače iznosi 4,70 metara (skoro 12 cm više od starog modela), a karoserija je znatno kruća nego ranije, ali je i za 10% lakša nego kod starog modela. Zapremina prtljažnika od samo 490 litara (A4 limuzina ima 480 litara) u osnovnoj konfiguraciji govori da je A4 Avant pre svega lifestyle automobil, a ne karavan u klasičnom smislu, mada se situacija popravlja obaranjem zadnjih sedišta, kada volumen raste na svih 1430 litara. U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (to posebno važi za glavu i ramena putnika pozadi), a već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su nivo završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika, pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Što se motora tiče, novi A4 Avant će u početku u svojoj paleti imati dva benzinca i dva dizelaša. Najslabiji benzinac je zapremine 1,8 litra i raspolaže sa 118kW/160KS i 250Nm (od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi), a najjači je 3,2 litarski V6 sa 195kW/265KS i 330Nm (do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, postiže 250 km/h, a ima Quattro integralni pogon). Od dizelaša su za sada na raspolaganju četvorocilindrični 2,0 TDI od 105kW/143KS i 320Nm (do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi, može do 208 km/h), kao i šestocilindrični 3,0 TDI sa 176kW/240KS i 500Nm, koji do stotke ubrzava za 6,3 sekundi. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski TDI sa 125kW/170KS (od 0 do 100 km/h stiže za 8,6 sekundi, a najveća brzina mu iznosi 222 km/h), kao i bazni model sa 1,8 litarskim benzincem sa 88kW/120KS. Ovaj poslednji će se pojaviti na jesen ove godine, a koštaće 27.550 evra.

Citroen je upravo lansirao specijalnu prolećnu Cachet kolekciju svojih
modela C2, C3 i C4, koji se odlikuju
bogatom standardnom opremom i posebnom paletom boja. Cachet edicija ova tri
modela podrazumeva i aluminijumske točkove, prednja svetla za maglu, klima
uređaj i CD/MP3 plejer, kao i centralno daljinsko zaključavanje, el. prednja
stakla i četiri vazdušna jastuka. Maleni Citroen C2 Cachet se nudi sa dva benzinska
motora i u četiri boje: black, arctic
steel, poseidon blue i sport red. Citroen C3 Cachet se oprema sa dva benzinska
i jednim dizel agregatom (1,4 HDi sa 70KS), dok su na raspolaganju sledeće
boje: arctic steel, tuscan blue, passion red i iron grey. I na kraju C4 Cachet
(na slici), koji pored sve navedene opreme ima i fiksni panoramski krov, a potencijalni
kupci mogu da biraju između četiri boje: arctic steel, wicked red, iron grey i
oriental blue. Cene za C4 Cachet u Velikoj Britaniji se kreću od 14.395 funti
(verzija 1,6i) do 16.595 funti za model 1,6 HDi.

General Motors planira mali, jeftini automobil za tržišta zemalja u razvoju, koji bi bio odgovor ove američke kompanije na nedavno promovisani Tata Nano iz Indije (sa cenom od 2500 dolara za osnovnu verziju, Nano drži titulu najjeftinijeg automobila na svetu). U GM-u ipak napominju da neće pokušavati da naprave auto od 2500 dolara (što bi zahtevalo mnogobrojne kompromise), ali će pokušati da se što više približe toj cifri. Kako bi to i ostvarili, novi niskobudžetni automobil bi se proizvodio u Kini, gde se već priprema i naslednik aktuelnog Chevrolet Sparka (na slici), koji će se na tržištu pojaviti krajem 2009. godine (proizvodiće ga kompanija SAIC-GM-Wuling Automobile Co.). Inžinjeri u Wullingu su potvrdili da će učestvovati u razvoju GM-ovog konkurenta Tati Nano, ali nisu želeli da otkriju nikakve detalje. Inače, sadašnji Chevrolet Spark koji proizvodi Wulling, prodaje se po ceni od 5650 dolara.