Nova Škoda Superb predstavljena u Austriji

Izvor : www.pressonline.co.yu
Škoda je napravila pravi bum u najvišoj kategoriji srednje klase automobila. „Mazda 6", „pežo 407", „honda akord" i slične limuzine dobile su opakog konkurenta i domaći zadatak u novom „superbu", koji je ovog proleća izašao na evropsko tržište. Češka inventivnost i nemačka preciznost, plus kvalitet materijala i napravljen je odličan spoj u automobilu koji će sasvim sigurno obeležiti ovu godinu.
Brzina i komfor
Ekipa Pressa imala je jedinstvenu priliku da upozna mogućnosti „Škodinog" mezimca tokom nedavnog ekskluzivnog predstavljanja novog „superba" u Austriji, na prelepim obroncima severnih Alpa. Novinari najvećih svetskih automobilskih redakcija, koji su se okupili u blizini Salcburga, imali su privilegiju da na delu vide sve što je nemačko-češka koprodukcija skrivala kao iznenađenje prethodnih meseci.
Upečatljiva pojava, privlačna spoljašnjost, startnost, brzina i uravnotežena proporcija trodelnog rasporeda sa pokretnim zadnjim delom - to je u najkraćem opis novog „superba". Nova elegancija i moderan izgled, kojim do skoro češka fabrika nije baš mogla da se pohvali, garancija su da „superb" neće izgubiti na svom atraktivnom izgledu ni dugi niz sledećih godina. Prednjim delom vozila dominira tipična maska, oivičena jako izraženom hromiranom lajsnom, sa velikim znakom „Škode", koji asocira na dugu i bogatu istoriju ovog brenda. Masivna prednja svetla, kao i ceo prednji blatobran pojačavaju utisak moćnog automobila. Zadnja vrata su najveća i najšira vrata ikada napravljena na „Škodinom" vozilu. Njihova dimenzija je zaista impozantna, a omogućava lak ulazak ili izlazak iz vozila.
Enterijer „superba" je priča za sebe. Vidi se da Nemci ovde nisu žalili para i da su hteli da naprave luksuzan automobil, za kojim će uzdisati direktori širom sveta. Upravo tako. Čini se da je „superb" prava direktorska limuzina, što ga naravno svrstava i u idealne porodične automobile.
Dominantan element enterijera je instrument tabla sa novooblikovanim upravljačem. Prostrana centralna konzola već u standardnoj „klasik" verziji nudi manuelni klima uređaj. Veliki displej navigacionog sistema sa TV tjunerom nalazi se pored njega (opcija). Sve kontrole pozicionirane su tako da su vam uvek lako dostupne. Dekorativni fini materijali nisu korišćeni samo na centralnoj konzoli, već i na vratima ili okvirima od ventilacijskih otvora što svakako odaje utisak luksuza.
Luksuz i sigurnost
U svakom čak i najmanjem delu enterijera nalazi se mnogo dobrih i originalnih ideja. Najbolji primer toga jeste preklop na prednjem sedištu koji može poslužiti kao podrška za noge putnicima na zadnjem sedištu. Takođe, treba pomenuti i „vetkejs", odnosno mesto na levim zadnjim vratima koje služi za odlaganje kišobrana. Napravljeno tako da voda sa kišobrana otiče van vozila. I vozač i putnici će svakako umeti da cene naslon između svojih sedišta ispod koga se nalazi „travel-boks" klimatizovana pregrada za hlađenje pića i hrane.
Putnici mogu da uživaju u divnom prostoru, izuzetnoj privlačnosti i komforu ikad napravljenom za duža putovanja, i možda je jedina zamerka što „superb" pozadi nema malo veću visinu, zbog putnika visine oko 200 cm. U tako raskošnom automobilu potpuno je neočekivano da na zadnjoj klupi glavom dodirujete „nebo".
Beskompromisna elegancija za zahtevnije kupce je svakako verzija - „superb elegans". Bolid aluminijumske felne dominiraju ovim modelom zajedno sa „bi-ksenon" prednjim svetlima, hromiranim okvirima na prozorima i hromiranim bočnim zaštitnim lajsnama. I podesivi retrovizori, kao i vozačevo sedište opremljeni su sa memorisanjem pozicije. „Indiana samer" drveni panel savršeno odgovara ekskluzivnom enterijeru koji se isporučuje u dve varijante boja „oniks" i „ajvori". Na ovom nivou osnovna oprema podrazumeva „klimatronik" klima uređaj, elektronski podesiva prednja sedišta sa memorijom, kontrolu putovanja - tempomat, „bi-ksenon" svetla, sistem sa osam zvučnika kao i mnogo toga drugog.
„Superb" kao predvodnik „Škoda" brenda maksimalan je i što se tiče aktivne i pasivne sigurnosti.
Osnovna varijanta u „klasik" verziji podrazumeva dva frontalna vazdušna jastuka velikog kapaciteta, kao i dva bočna na prednjim sedištima. Za bezbednost dece vozilo je opremljeno sa „isofiks" sistemom za fiksiranje dečjeg sedišta, koji je trenutno najsigurniji sistem u svojoj klasi. Osnova sigurnosti je svakako izuzetno otporno telo vozila sa adekvatnim zonama deformacije, trostruke kočnice na vratima i pragovima, kao i oblik šasije koji garantuje izuzetne performanse. Efikasne disk kočnice na točkovima brinu o sigurnom kočenju vozila.
Veliki deo elektronskog sistema uglavnom doprinosi bezbednom i komfornom putovanju u svim uslovima. Sve osnovne varijante vozila imaju ABS, MSR, ASR i EDS sistem, dok neki u svojoj standardnoj opremi poseduju i ESP sistem, što je standard za sve modele sa motorima 2.8 V6 i 2.5 TDI V6.
Super menjač i "tvindor"
„Superb" ima ultraprecizne i lagane menjače. U zavisnosti od tipa motora raspolaže mehaničkim petostepenim ili šestostepenim menjačem, ili petostepenim automatskim „tiptronic" menjačem sa mogućnošću ručnog menjanja brzina.
„Škodini" dizajneri posebno su ponosni na zadnja "tvindor" vrata novog „superba", koja su napravljena tako da je on istovremeno „hečbek" i „sedan" u zavisnosti od potrebe.
U Srbiji već od 22.300 evra
„Škodu superb" već možete da kupite u salonima „Autočačka" širom Srbije. Cena osnovnog modela je samo 22.300 evra, ali cena raste čak do 39.000 u zavisnosti od opreme.
Autor : M.Garić

Cadillacov XLR je poznat još od 2003. godine i njegovo doterivanje za novu prodajnu sezonu 2009. je i te kako dobrodošlo. Doduše, promene nisu tako velike i obuhvataju pre svega blago doterani izgled spoljašnjosti i unutrašnjosti, bogatiju standardnu opremu i širi spisak opcija. Tako je ovaj roadster sa tvrdim sklopivim krovom dobio nešto agresivniji izgled prednjeg kraja (inspiracija je nađena u Cadillacu CTS), odnosno modifikovani branik sa integrisanim svetlima za maglu, doteranu masku i haubu motora, a ostatak promena čine novi otvori za vazduh u prednjim krilima, hromirani završeci izduvnih cevi, jedinstveni točkovi od 18 inča i bogatije opremljena unutrašnjost (alkantara, koža plus doterana instrument tabla). Na spisku opreme se nalaze i Cadillacov Magnetic Ride Control sistem kontrole ogibljenja, ulazak u vozilo bez ključa i start motora na dugme, DVD navigacija, grejanje i hlađenje sedišta, grejanje upravljača, head-up display (sistem projektuje najvažnije informacije na vetrobran), adaptivna prednja svetla i adaptivni cruise control. XLR za 2009. godinu će biti dostupan samo u verzijama XLR Platinium i XLR-V. Prvi je opremljen 4,6 litarskim Northstar V8 motorom od 239kW/320KS (do 96 km/h mu treba 5,8 sekundi, može do maksimalnih 250 km/h), dok sportski XLR-V ima ugrađen 4,4 litarski V8 agregat, koji raspolaže sa 330kW/443KS (do 96 km/h ubrzava za 4,6 ssekundi). Inače, prodaja osveženog Cadillaca XLR i XLR-V u SAD-u startuje tokom ovog leta.
Izvor : Beta, Blic
MUP Srbije bi
od 5. jula trebalo da počne izdavanje novih saobraćajnih dozvola i registarskih
tablica sa oznakama Srbije. Registarske oznake imaće 59 gradova i opština.
Pravilnik predviđa da se postojeće tablice, sa zastavom SRJ odnosno SCG, zamene
u roku od godinu dana, prilikom redovnog produžetka registracije. Nove tablice
biće bele boje, sa plavim poljem na levoj strani, na kojoj je ispisana
međunarodna oznaka Srbije - SRB.
Na tablici će biti crnim latiničnim slovima ispisana oznaka registarskog
područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je
ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja.
Umesto kombinacije 4 do 6 brojeva, kao do sad, registarska oznaka sastojaće se
od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije. U kombinaciju
ulaze sva latinična slova, kao i slova W, X i Y.
Saobraćajna dozvola biće veličine kreditne kartice - dimenzija 54 sa 86,5
milimetara, sa tekstom na srpskom i na engleskom jeziku, moći će da se
automatski očitava i imaće više zaštitnih elemenata.
Novost je registraciona nalepnica, koja će se lepiti na vetrobransko staklo
prilikom prve i svake sledeće registracije.
Pravilnikom o utvrđivanju registarskih područja za motorna i priključna vozila
predviđa se da će postojati 59 registarskih područja.
MUP je prvobitno predvideo, radi "racionalizacije i efikasnijeg rada
policije", 34 područja - ukidanje osam registarskih oznaka koje sada
postoje i uvođenje jedne nove. Posle protesta u nekim mestima koja je trebalo
da ostanu bez "svoje" oznake, propisan je novi pravilnik i svi su
dobili svoje tablice.
Dosadašnje oznake
Kao i do sada, postojaće područja Aranđelovac (AR), Beograd (BG), Bor (BO), Valjevo (VA), Vranje (VR), Vršac (VŠ), Gnjilane (GL), Gornji Milanovac (GM), Đakovica (ĐA), Zaječar (ZA), Zrenjanin (ZR), Jagodina (JA), Kikinda (KI), Kragujevac (KG), Kraljevo (KV), Kosovska Mitrovica (KM), Kruševac (KŠ), Leskovac (LE), Loznica (LO), Niš (NI), Novi Pazar (NP), Novi Sad (NS), Pančevo (PA), Peć (PE), Paraćin (PN), Pirot (PI), Požarevac (PO), Prizren (PZ), Priboj (PB), Priština (PR), Prokuplje (PK), Ruma (RU), Smederevo (SD), Sombor (SO), Sremska Mitrovica (SM), Subotica (SU), Trstenik (TS), Užice (UE), Uroševac (UR), Čačak (ČA) i Šabac (ŠA).
Nova područja
Aleksinac (AL), Bačka Palanka (BP), Bačka Topola (BT), Bečej (BČ), Velika Plana
(VP), Vrbas (VB), Inđija (IN), Kanjiža (KA), Knjaževac (KŽ), Kovin (KO),
Negotin (NG), Prijepolje (PP), Petrovac na Mlavi (PT), Svilajnac (SV),
Smederevska Palanka (SP), Stara Pazova (ST), Ćuprija (ĆU) i Šid (ŠI).
Dacia SUV 4x4 i Dacia Sandero Grand Tour

Već neko vreme je poznato da će i rumunska Dacia (u vlasništvu Renaulta) ući u borbu za kupce u segmentu SUV vozila, a još jedna potvrda tome je i ova najnovija špijunska fotografija Dacijinog SUV/crossover automobila. Ako je suditi po slici, novi rumunski SUV model će u stvari biti povišena verzija nedavno predstavljene Dacije Sandero, uz dodatak pogona na sva četiri točka (Nissanov All-Mode 4x4) i robusnijeg izgleda (modifikovani branici, novi pragovi, proširenja blatobrana, doterana maska, krovni nosači). Ovde i napomena da će osnovna verzija ipak imati pogon samo na prednjim točkovima, kako bi cena baznog modela mogla da iznosi ranije najavaljenih i veoma privlačnih 11.000 do 12.000 evra. Kako stvari sada stoje, Dacia SUV bi trebalo da se pojavi na tržištu 2010. godine, kada stiže i druga generacija sadašnjeg Logana, koji će, za razliku od aktuelnog, koristiti najmoderniju Renaultovu tehnologiju.
Još jedan zanimljiv automobil bi mogao da dopuni paletu ovog rumunskog proizvođača. Doduše, priča o Sanderu u Grand Tour (karavan) verziji je za sada samo na nivou čiste špekulacije, ali je svakako vredna pažnje. Problem leži u činjenici da Dacia već nudi jedan karavan (Logan MCV), odnosno postavlja se pitanje svrhe postojanja dva karavana približno iste veličine u Dacijinoj ponudi. Ipak, s obzirom na različit izgled i činjenicu da se Logan MCV nudi i u verziji sa sedam sedišta (a Sandero Grand Tour bi imao pet), ideja možda i nije nerealna, budući da bi ovakvi automobili verovatno ciljali na različite kategorije kupaca. Kako bilo, i Sandero karavan bi mogao da koristi već poznate motore iz palete standardnog Sandera, tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije: sa 68 i 86KS.
Porsche priprema svoj Golf?

Posle nezvaničnih vesti o Cayennu sa dizel motorom i novom manjem SUV modelu Roxster, evo i glasina da Porsche priprema još jedan zanimljiv automobil i to u kompakt klasi! Naime, koliko god ovo zvučalo čudno, izgleda da Porsche radi na razvoju svog modela u Golf klasi (zvanično C segment ali zbog popularnosti Golfa ga nazivaju i njegovim imenom), koji bi se pojavio 2012. godine. Pritom se čak govori da bi Porsche za taj svoj model u stvari i koristio VW Golf kao bazu (platformu i masu drugih komponenti dok bi karoserija naravno bila originalna Porscheova). Možda totalno apsurdna ideja ali ideja koja dobija smisao ako se znaju veze između ove dve kompanije (Porsche je trenutno vlasnik 31% VW-a). U slučaju da se stvarno desi ono što se u ovom trenutku čini nemoguće - da na platformi nekog budućeg VW Golfa nastane i "Porsche-Golf", BMW-ova serija 1 bi dobila ozbiljnog konkurenta, ali bi to značilo i da je Porsche odlučio da postane više "mainstream" proizvođač. Doduše, treba napomenuti da ove glasine o Porsche Golfu i nisu potpuna novost, o tome se naime govorilo i prošle godine, ali je priča proteklih dana po raznim sajtovima ponovo postala aktuelna. Crtež koji vidite je delo nemačkog AutoBilda i pokazuje eventualni izgled Porschea u Golf klasi.

Američki RENNtech, specijalizovan za tjuniranje Merdecesovih automobila, od sada nudi i kit za povećanje snage Bentleya Continental Flying Spur, kao i digitalni modul za podešavanje visine ovog automobila (nudi 8 nivoa podešavanja i spuštanje ogibljena do 50 mm). Što se njegovog twin-turbo W12 motora tiče, RENNtech kit podrazumeva reprogramiranu elektroniku motora, što za posledicu ima porast snage sa serijskih 411kW/560KS i 650Nm na 625KS i 765Nm obrtnog momenta. Rezultat je maksimalna brzina od 325 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Uz dodatno zatamnjena stakla i novi set točkova, to je to.

Pre nekoliko dana je prvi čovek General Motorsa Rick Wagoner najavio da će biti pokrenuto strateško ocenjivanje položaja brenda Hummer u okviru GM-a, odnosno da će biti razmotrene sve moguće opcije, od kompletne modernizacije palete modela, preko ukidanja marke, pa sve do opcije prodaje Hummera. Upravo ovo poslednje se izgleda čini najizglednije, budući da su se tokom poslednjih nekoliko dana pojavile vesti da se za kupovinu Hummera navodno interesuju dve najveće indijske automobilske kompanije: Tata Motors Ltd i Mahindra & Mahindra. Vest je prvi preneo indijski Economic Times, ali su GM, Tata i Mahindra odbili da komentarišu ove navode. Inače, prodaja Hummera je tokom ove godine opala za 36%, a u maju je pad iznosio čak 60 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Ovde takođe i podsećanje da je Tata Motors nedavno od Forda i zvanično preuzeo Jaguar i Land Rover (cena je bila 2,3 milijarde dolara), dok se Mahindra sprema da startuje sa prodajom svojih vozila u SAD-u krajem naredne godine.

Kao što je bilo i najavljeno, posle promocije obnovljenog Mercedea G klase u standardnim verzijama, na red za doterivanje došla je i najsnažnija verzija G55 AMG (nudi se samo u Station Wagon karoseriji sa petora vrata).
Ipak, kao i kod običnih varijanti G klase, ni G55 AMG nije doživeo neke epohalne estetske promene. Tako su najočiglednije vizuelne promene na spoljašnjosti nova maska hladnjaka sa tri horizontalne lajsne i drugačiji AMG petokraki aluminijumski točkovi od 19 inča (sa gumama dimenzija 275/55 R 19).
S druge strane, ni 5,5 litarski V8 motor nije pretrpeo veće izmene; tek novom elektronskom kontrolnom jedinicom snaga je porasla sa 368W/500KS na 373kW/507KS, dok je maksimalni obrtni moment ostao na 700Nm. I performanse su ostale na nivou stare verzije, što znači da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 5,5 sekundi i da je najveća brzina elektronski ograničena na 210 km/h.
Novost su i unapređeni ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti i Hill Start Assist sistem. I G55 AMG će se opremati Mercedesovim najnovijim Command APS infotainment sistemom (HDD navigacija, 6,5 inčni kolor ekran, DVD, Linguatronic sistem za glasovno upravljanje), dok će se na listi opcija naći Harman/Kardon Logic 7 surround System od 450 W sa 12 zvučnika, grejanje/hlađenje sedišta za vozača i suvozača.
Prodaja doteranog Mercedesa G55 AMG u Zapadnoj Evropi počinje u septembru i to po ceni od 121.618 evra.

Posle serije špijunskih slika obnovljenog Porschea 911 (koga su lovci na automobilske novitete nedavno uspeli da uhvate tokom fabričkih testiranja), od danas su dostupne i prve zvanične fotografije ove redizajnirane verzije najpoznatijeg modela nemačke fabrike. Kao što se videlo i na pomenutim špijunskim slikama, dizajnerske promene na restilizovanoj 911-ici (sada nazvana Porsche 911 Phase 2) i nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik, modifikovane pokazivače smera i LED dnevna svetla, dok je rep dobio redizajnirana LED svetla. Međutim, daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako su 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični Boxer agregati u revidiranom Porscheu 911 dobili sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne (kod Cayenna je to rezultiralo povećanjem snage motora i obrtnog momenta za 10 – 15 odsto). Manji 3,6 litarski agregat u Carreri je dobio dodatnih 20KS i 20Nm obrtnog momenta (sada 254kW/345KS i 390Nm), dok je 3,8 litarski u Carreri S ojačan na 283kW/385KS i 420Nm (+30KS i 20Nm). Obnovljeni 911 je dobio i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (opcija), nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK. Što se performansi tiče, 911 Carrera sa PDK menjačem od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,5 sekunde (0,2 sekunde bolje od modela sa šestostepenim manuelnim menjačem), postiže najveću brzinu od 289 km/h, dok snažniji 911 Carrera S može do 302 km/h (sa PDK menjačem mu do stotke treba 4,3 sekunde). Redizajn podrzumeva i nove točkove od 18 inča (standard za 911 Carreru), odnosno 19 inča (Carrera S), kao i pojačani kočioni sistem. Cene? U Nemačkoj počinju od 69.600 evra za Carreru Coupe i 78.000 evra za Carreru Cabrio, dok Carrera S Coupe staje 78.000 evra, a za Carreru S Cabrio treba izdvojiti 88.000 evra.

Lancia je objavila nove fotografije i cene za potpuno novu Deltu, čija zvanična svetska prezentacija je inače održana u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi. Nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept vozila Lancia Delta HPE, koji je ova italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. na salonu u Parizu. To u praksi znači elegantan izgled sa dimaničnim prednjim krajem (gde se posebno ističe karakterističan Lancijin gril), visokom bočnom linijom i zanimljivo rešenim zadnjim stubom (za dizajn je inače bio zadužen Lancia Style Centre). I serijska verzija je dugačka 450 cm, široka 180 cm i visoka 150 cm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 270 cm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo i ima prtljažnik zapremine 380 litara u osnovnoj konfiguraciji). Paleta motora će u početku obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 150KS (u paru sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima). Benzinci su 1,4 litarski TurboJet sa 88kW/120 i 110kW/150KS, a dizelaš je 1,6 litarski MultiJet sa 88kW/120KS. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski MultiJet sa 121kW/165KS, zatim 1,9 litarski Twinturbo MultiJet od 140kW/190KS i novi 1,8 Di TurboJet benzinac sa 147kW/200 konja (svi motori inače zadovoljavaju Euro 5 standard). Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf u VW grupaciji, što znači pozicioniranje u premium segmentu, više elegancije i prestiža u odnosu na Fiat Bravo. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem, satelitsku navigaciju, Bluetooth, USB, napredni ESC sistem (Electronic Stability Control), TTC (Torque Transfer control) sistem kontrole trakcije, DST (Drive Steering Control) i SDC vešanje sa elektronskom kontrolom amortizera. Potencijalni kupci će takođe moći da dodatno individualizuju svoju Deltu, budući da će, između ostalog, na raspolaganju imati tri paketa opreme, 4 tipa tkanina za sedišta, 3 boje interijera, 4 tipa aluminijumskih točkova, 12 dvobojnih kombinacija boja za karoseriju itd itd. Zavisno od paketa opreme (Argento, Oro i Platino) i izabranog motora, nova Delta u Italiji ima cenu u rasponu od 21.500 evra (1.4 T-JET verzija sa 88kW/120KS i Argento opremom) pa do 30.700 evra (1.9 Twinturbo Multijet sa 140kW/190KS i Platino opremom).
Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Gioregetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda.
VIDEO I: Lancia Delta
VIDEO II : Lancia Delta

Novi Pagani Zonda Cinque u osnovi predstavlja drumsku verziju trkačke Zonde R, a pokreće je motor sa 505kW/678KS i 780Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenom sekvencijalnom transmisijom). To je i više nego dovoljno da Zonda Cinque od 0 do 100 km/h ubrza za samo 3,4 sekunde, do 200 km/h je potrebno 9,6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi preko 350 km/h. Promena ima i u izgledu, odnosno tu su veći prednji spojler, novo zadnje krilo i dodatni otvori za vazduh za zadnje kočnice. U paketu su još i ABS, traction control, Brembo kočioni sistem sa diskovima od 380x34 mm napred i 380x34 mm pozadi, APP točkovi od 19 inča napred i 20 inča nazad (sa Pirelli PZero gumama 255/35/19 napred i 335/30/20 nazad) i Toora trkačka kožna sedišta. Težina automobila iznosi 1210 kg (raspored je 47% napred, a 53% nazad), što znači da je odnos težina/snaga 2,4kg po kW. Zonda Cinque će inače biti još ekskluziviniji model od Zonde R, budući da će biti napravljena u limitiranoj seriji od samo pet primeraka (odatle i naziv Cinque u imenu), dok će Zonda R biti dostupna u 10 komada. Ipak, cena Zonde R je viša i iznosi 1.200.000 evra, dok će onih pet srećnika za svoj primerak Zonde Cinque morati da izdvoje "samo" 800.000 evra.
Citroen C3 MPV/Streetlounge

Posle modela C8, C4 Picasso i Xsare Picasso, iz Citroena će početkom 2009. godine na tržište stići još jedan MPV model, nazvan C3 Streetlounge. Treba reći da ime Streetlounge nije zvanično potvrđeno ali ono što se zna jeste da će C3 u MPV formi kao konkurent Opel Merivi, Fiat Idei, Nissan Noteu, Renaultu Modus i drugima, biti dugačak 3980 mm (međuosovinski razmak iznosi 2570 mm). To znači da je napravljen na PF1 platformi Peugeota 207, odnosno budućeg Citroena C3. Interesantnog, pa i simpatičnog dizajna, C3 MPV privlači pažnju i velikim staklenim površinama, posebno veličinom vetrobrana, kao i velikim staklenim panoramskim krovom. Kao i kod većih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je na prostranosti, udobnosti (za ukupno pet putnika) i praktičnosti putničke kabine (uz veći kvalitet upotrebljenih materijala), kao i veličini prtljažnika (verovatno 410 litara u osnovnoj konfiguraciji). Zadnja klupa će moći da se pomera i po dužini, čime se dobijaju fleksibilnije transportne mogućnosti, dok će se za odlaganje sitnijih predmeta brinuti brojne ostave. C3 MPV će pokretati paleta benzinskih i dizel motora, koja uključuje i 1,6 litarski benzinac i 1,4 i 1,6 litarske HDi dizelaše (sa FAP filterom protiv čestica čađi). U ponudi će biti klasični manuelni menjač i SensoDrive poluatomatik, kao i stop-start sistem za za manju potrošnju goriva i redukovanje emisije CO2. Zvanična premijera novog C3 MPV će se održati ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a kao što je napomenuto na početku, njegova prodaja startuje početkom 2009. (po ceni koja će po britanskim izvorima za bazni model iznositi oko 9500 funti ili 12.000 evra).

Lotus je lansirao još jednu specijalnu ediciju modela Elise, ovaj put posvećenu dvostrukom šampionu Formule 1 Džimu Klarku (ima 25 pobeda u tom takmičenju). Clark Type 25 Elise SC zato i karakterišu neki stilski detalji sa Lotusove Formule 1, kojom je Klark osvojio F1 šampionat 1963. godine. Tako je ovaj Elise ofarban u karakterističnu British Racing Green boju sa žutom trakom, a tu su i Lotus Sport točkovi u crnoj i srebrnoj boji i interijer inspirisan Lotusovim automobilima F1 iz šezdesetih godina (između ostalog, kožna sportska sedišta i drveni vrh ručice menjača u retro stilu). Lotus Clark Type 25 Elise SC pokreće 1,8 litarski kompresorski motor sa standardnih 220KS, koji mu omogućava da od 0 do 60 milja na sat (96 km/) ubrza za samo 4,3 sekunde i postigne najveću brzinu od 238 km/h. Kupcima u Velikoj Britaniji će biti ponuđeno samo 25 primeraka ovog Lotusa i to po ceni od 35.995 funti (oko 45.600 evra).

Suzuki je u poslednjih nekoliko dana kupcima ponudio dve nove specijalne edicije svojih modela Wagon R/Wagon R Stingray i SX4, pri čemu je prvi namenjen samo Japancima, a novi SX4 WRC Special Edition samo nemačkim kupcima.
Kako bi obeležio uspeh od tri miliona prodatih mikroven modela Wagon R u Japanu (od septembra 1993. godine), Suzuki je lansirao ograničenu seriju Wagona R i njegove Stingray verzije, koje se odlikuju novim prednjim grilom, svetlima za maglu, novim pragovima, sedištima sa alkantarom, retrovizorima sa LED žmigavcima i standardnim benzinskim DOHC VVT motorom od 660 kubika zapremine. Sa ove dve nove verzije, japanski proizvođač se nada da će postići još bolje prodajne rezultate ovih modela, čemu treba da pomogne i cena od samo 10.500 dolara (oko 6820 evra) za Wagon R 2WD i 12.500 dolara (oko 8120 evra) za najskuplji Wagon R Stingray 4WD.
Suzuki SX4 WRC Special Edition
Inspiracija za nastanak ovog posebnog SX4 je pronađena u Suzukijevom trkačkom automobilu koji se takmiči u WRC šampionatu, a biće napravljena serija od samo 500 primeraka. Svi će završiti u vlasništvu nemačkih kupaca, koji će za svoj primerak (svaki će biti numerisan) morati da izdvoje 19.500 evra. Za tu sumu se dobijaju točkovi od 16 inča (gume su dimenzija 205/60 R 16), atraktivniji body paket (prednji i zadnji spojleri, novi pragovi), sportski gril, dekorativni elementi na karoseriji (sa WRC motivom), kožna ručica menjača, detalji od karbon fibera u interijeru, CD Radio, navigacioni sistem, zatamnjena stakla i Keyless Entry i Start sistem (za ulazak u vozilo i startovanje bez ključa), dok je za pogon zadužen 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS.

Sem Maseratija A8GCS Berlinetta Touring, italijanska karoserijska radionica Carrozzeria Touring Superleggera je krajem aprila ove godine na izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este" izložila i neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti. U međuvremenu je Carrozzeria Touring i zvanično potvrdila da će se Bellagio Fastback naći u proizvodnji, ali naravno u ograničenoj seriji koja će iznositi samo 25 primeraka. Prodaja će početi u prvom kvartalu naredne godine, a cena iznosi tačno 200.000 evra. Naravno, kupci će uz doplatu moći dalje da personalizuju svoj primerak, i to odabirom različitih boja, materijala i uređenja interijera.
Bellagio Fastback je inače zadržao spoljašnje dimenzije standardnog Maseratija Quattroporte (dužina 5052 mm, širina 1895 mm, visina 1438 mm), ali je zato prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji veći za 50 litara (sada 500 litara), dok sa oborenim zadnjim sedištima njegov volumen raste na 1500 litara. Kao i za A8GCS Berlinettu, i za Bellagio Fastback je predviđen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS i 451Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 275 km/h, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde, kombinovana potrošnja iznosi 18,9 litara na 100 km, a emisija CO2 je 440 grama po kilometru.