Fordova prednovogodisnja ponuda
Kod Grand Motorsa, uvoznika Forda za Srbiju, do kraja godine traje ponuda nizih cena za sve modele od 5% ako se kupovina obavi za "kes". Tako najjevtinji Ford kod nas, Fiesta 1,3 umesto 9900 staje 9400 eura sa PDV-om. Za one koji nemaju gotovinu kod Grand Motorsa, preko S leasinga, nude otplatu bez placanja ucesca i obrade dokumentacije a prva rata se placa od naredne godine. To nije sve od Forda. Posebno za dizelski Mondeo TDCi u Trend paketu opreme sa 115KS, vazi popust na redovnu cenu, pa sada umesto 21740 kosta 19200 eura sa PDV-om. Oprema mu je takodje bogata pa se u serijskoj opremi nalazi i ABS i automatska klima, elekropaket, 4 vazdusna jastuka, radio sa CD-om, svetla za maglu... Najlepse za kraj. Ford od nedavno na sve modele daje garanciju od 4 godine !

Land Rover konacno u Srbiji
I to se desilo. Konacno, reci ce mnogi ali vazno je da od nedavno i poznata marka Land Rover ima svog prodavca za Srbiju a to je beogradska firma Nine, koja je ovlasceni diler i uvoznik mada je ovlasceni distributer za nasu zemlju ustavari engleska firma Guava international. Prodajni salon je tek u pripremi a sediste i servis firme Nine je u ulici Zanke Stokic 17. Trenutno su u ponudi modeli Discovery LR3, Range Rover i Range Rover Sport dok se pocetkom sledece godine ocekuju i Defender i novi Freelander. Cene su u dolarima pa tako recimo Discovery sa TdV6 motorom od 190KS kosta 44700 dolara bez carine i bez PDV-a.
Izvor : SAT Plus

Razlog je prost. Samo nekoliko minuta posle objavljivanja prvog teksta o novom Chevroletu Malibu, u kome smo prikazali deo njegove spoljasnosti sa zvanicne teaser slike, kad ono na netu se pojavila slika celog automobila, najvece tajne Chevroleta za salon u Detroitu i to ovoga puta bez GM-ove volje. Tek ce se cuti reakcije ko je probio embargo na objavljivanje slika danima pre predvidjenog roka ! Slika je doduse mala ali dovoljno recito govori o izgledu Malibu-a.

Evo jos teaser slika i ponovo o americkim markama. Ovoga puta iz Chryslera i Jeepa i njihovim konceptima Nassau i Trailhawk. O njima smo naravno vec pisali pa sad samo kratko podsecanje na ove studije koje ce biti u potpunosti otkrivene na salonu u Detroitu. A gde drugo? To je za amere centralni dogadjaj i ko god nesto znaci, za Detroit sprema bar nekoliko serijskih i studijskih modela. Ali kako do salona ima jos nekoliko nedelja ne valja ni otkrivati bas sve adute unapred i zato ovakve teaser slike, koje prikazuju tek detalje novih vozila koliko da zagolicaju mastu. Uglavnom Chrysler Nassau predstavlja coupe-limuzinu sa 4 vrata u stilu mercedesa CLS a Jeep Trailhawk je novo visokoefektivno off-road oruzje, kako porucuju iz Jeepa. A radi se o studiji na osnovi Wranglera Unlimited sa elementima dizajna Grand Cherokeeja i pomenutog Wranglera. Kako su prethodni koncepti Jeepa, Compass i Patriot bez velikih izmena i veoma brzo zavrsili u proizvodnji, nije nemoguce da ista sudbina zadesi Trailhawk. Prve 2 slike predstavljaju Chrysler Nassau a druge 2 Jeep Trailhawk.




Americki sedani nama evropljanima mozda nisu dovoljno zanimljivi ali evo prve teaser slike novog modela Chevrolet Malibu za 2008.godinu. Iz GM je stigla samo ovakva slika novog modela tj. samo jednog njegovog dela tek toliko da se primimo i sacekamo salon u Detroitu pocetkom januara sledece godine kada ce Malibu i zvanicno biti predstavljen. U GM-u najavljuju daleko agresivniji i hrabriji pristup u dizajnu novog modela nadajuci se dobrom odazivu kupaca. Sa druge strane odnosno iznutra, u GM-u su bili sirokogrudiji pa slika unutrasnjosti koju donosimo daleko vise razkriva nego slika spoljasnjosti.


Novi Daihatsu Mira/Cuore za 2007.godinu
U Japanu je predstavljen potpuno novi mali model Daihatsua, specijaliste za proizvodnju manjih gradskih automobila namenjenih prenatrpanim ulicama japanskih metropola. Daihatsu, inace u vlasnistvu mnogo poznatije Toyote, promovise novu i to vec sedmu po redu generaciju svog malise, modela Mira, a koji se u Evropi prodaje pod imenom Cuore.
Porsche GT je i u "obicnoj" serijskoj varijanti dovoljno snazan i atraktivan auto ali kome to nije dovoljno nemacki Gemballa nudi doterani i osnazeni model. Sa atraktivnom crveno-crnom kombinacijom boja izgleda kao zivotinja spremna da napadne cak i kada miruje. Na kraju krajeva dodatak Black u imenu se i odnosi na estetki efekat crnih retrovizora, tockova, prednjeg i zadnjeg spojlera itd. Pomenuti crni tockovi su velicine 19 inca napred odnosno 20 inca nazad sa gumama 265/35 ZR19 napred i 335/30 ZR 19 nazad. Motor V10, koji kod serijskog modela iz 5733 kubika izvlaci 612KS ovde je pojacan za dodatnih 40 pa sada ima svih 652KS. Podaci o performansama nam nisu bili dostupni ali na osnovu serijske verzije cija je maksimalna brzina 330km/h i ubrzanje do 100km/h za 3,9 sekundi, sigurno su dovoljni i za one probirljive sa pocetka teksta, kojima serijski GT nije dovoljan izazov. I iznutra preovladjuje kombinacija crveno-crne koze i alkantare sa novim audio sistemom kao i dodatkom u vidu displeja na centralnoj konzoli, koji prenosi sliku sa kamere na krovu, ciji je zadatak pracenje situacije iza automobila.


Rinspeed eXasis
Svajcarski Rinspeed je stekao ime zbog svojih, hmm, otkacenih ( blago receno ) koncept vozila a ovaj novi najavljen za, a gde bi drugo, salon u Zenevi 2007.godine je jos jedan takav. eXasis je napravljen od high-tech plastike a pokrece ga bioetanol sto je jos jedan zastitni znak Rinspeeda. Svi njihovi prototipovi naime nude nova resenja za zastitu okoline pa tako i eXasis nije izuzetak. Ono sto je zanimljivo i sto se odmah i primecuje je oblik ovog koncepta u obliku cigare ( mada asocijacija na pusenje i dim sa paznjom Rinspeeda za zastitu zdravlja coveka bas i ne idu zajedno) a kao da ni to nije dovoljno cela karoserija (?) sa ovako izbacenim tockovima je providna a nudi mesta za 2 putnika u stilu tandema, gde jedan sedi iza drugoga. A sad najlepse. Naravno ako volite lagane automobile sa velikom snagom i uzivanje u sportskoj voznji. eXasis je tezak samo 750kg a pokrece ga 2-cilindricni motor sa 8 ventila, koji iz 750 kubika sa turbo punjacem izvlaci lepih 150KS i 150Nm. Sto znaci da 1 KS mora da izadje na kraj sa samo 5kg tezine ovog koncepta a sto je na nivou jednog Porschea. Pri tome ubrzanje do stotke iznosi 4,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 210km/h.
ART Tuning predstavlja jos jednu varijaciju na temu Mercedesa CLS sa imenom GTR374. Oznaka 374 se naravno odnosi na povecanu snagu 3,5 litarskog V6 motora koji sada ima tih 374KS i 510Nm. Auto sa automatskim 5-im menjacem napravljen je na osnovi serijskog CLS 350 i predstavljen je na salonu u Essenu i u naredna tri meseca bice izlozen po salonima najvecih Mercedesovih dilera u Nemackoj. Nastao je sa zeljom da objedini osobine vozila cije su karakteristike brutalna snaga i elegantan takoreci diskretan dizajn (?!). ART je svoj GTR374 doradio i aerodinamickim kitom, koji, izmedju ostalog, ukljucuje prosirene blatobrane, novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, pragove, zadnji spojler sa difuzorom, novu masku bez Mercedesovog znaka, posebnu boju sa trkacim linijama po sredini karoserije, 4 izduvne cevi od nerdjajuceg celika, a tu su i prosireni trag tockova, napred za 70mm a pozadi za 80mm. Pri tom novo sportsko ogibljenje je spusteno za 40mm. Nazalost podaci o maksimalnoj brzini ili ubrzanjima nisu saopsteni.

Prema pisanju Autoblog.it Fiat je vec spremio novi V6 3,0 litarski turbodizel sa 250KS i 550Nm, koji ce se uskoro naci u vecim modelima Fiat grupacije. Motor je tezine 225 kg i zadovoljava Euro5 standarde o zastiti okoline. Prvi modeli u koje ce se ugradjivati novi motor bi trebali biti Alfa 159, Lancia Thesis i buduca velika Alfa 169.

Iako je njegova zvanicna premijera zakazana tek za 29. januar u Rimu, Bravo, novi model Fiata u kompakt klasi, sve se vise nemaskiran vidja po putevima pa su tako nastale i ove slike Bravo-a uzivo. Fiat je doduse vec objavio zvanicne slike spoljasnjosti svog novog aduta ali takve fotografije snimljene u studiju ne daju uvek realnu sliku izgleda automobila, pa su nove napravljene u realnim uslovima pravi pokazatelj uspesnosti dizajna nekog novog modela. Sudeci po ovim slikama Fiat ne mora da se plasi za uspeh novog automobila, bar kada je rec o dizajnu i prihvatanju istog od strane kupaca. Ako i ostali deo paketa (kvalitet, motori i ostala mehanika) bude na viskom nivou, sto se ocekuje, nema nikakve sumnje da ce Fiat konacno(!) imati zaista jakog konkurenta u tzv. Golf klasi gde je prethodnik Stilo, to se sada mirne duse moze reci, totalno podbacio. Uz novi Punto i Pandu novi Bravo tako treba da pomogne Fiatu da se vrati na siguran kurs poslovanja i definitivnog izlaska iz krize. Samo ime Bravo Fiat sada upotrebljava po drugi put i, nadajmo se, uspesnije od prvog pokusaja iz perioda 1995.-2001. godina. Dakle novi Bravo, duzine 4340mm, sirine 1740mm i visine 1500mm predstavlja odgovor Fiata i pravu meru za Opel Astru, VW Golf, Ford Focus, Renault Megane, Citroen C4 i Toyotu Auris. Ima tu jos konkurenata ali da pomenemo samo ove. Za pocetak kupci ce moci da biraju izmedju kombinacije nekoliko starih i nekoliko novih motora. Krecemo od turbodizela zbog sve vece popularnosti gde Fiat nudi 1,9 litarski sa 120 i 150KS kao i manji 1,4 litarski sa 90KS. Od benzinaca nov je 1,4 litarski sa turbo punjacem (T-Jet) u 2 verzije sa 120 ili sa 150KS kao i atmosferska varijanta istog sa 90KS. Primecujete poklapanje snage motora benzinaca sa dizelasima ? U buducnosti mozemo ocekivati i Abarth sportsku varijantu sa oko 200KS a mozda i vise. Fiat ocekuje prodaju od 120000 primeraka na godisnjem nivou a koliko je to realno videcemo vec od aprila naredne godine kada pocinje prodaja ali ako cena bude pristupacnija od konkurencije (sto se od Fiata ocekuje), oprema bogata a kvalitet zadovoljavajuci, imajuci u vidi dinamican dizajn, mozda ova cifra bude i premasena. Videcemo.
Dacia Logan po sadasnjim cenama samo do nove godine
Ukoliko nameravate da kupite novog Logana ( kod je nas najprodavaniji strani automobil ) sada je prava prilika da to ucinite po trenutno aktuelnim cenama, koje ce vaziti samo do 31.12. ove godine. Naime ulaskom Rumunije u EU 1.1.2007.godine, prestaje da vazi medjusobni ugovor o slobodnoj trgovini izmedju Srbije i Rumunije po kome su proizvodi iz ove 2 zemlje oslobodjeni placanja carine. To prakticno znaci da ce Logan od nove godine poskupeti za citavih 20% koliko iznosti trosak za carinu a koji se dosad nije naplacivao. U medjuvremenu i kod nas je pocela prodaja diskretno restilizovanog Logana predstavljenog pre 2 meseca u Parizu i to po istim cenama kao i za dosadsnji model. Najveci je novitet ustvari verzija Prestige sa novim motorom u ponudi Logana i to 1,6 litarskim benzincem sa 107KS ali ce se on kod nas naci u prodaji tek pred sam kraj ove godine kada ce se znati i cena. Karavan odnosno MCV verzija stize na nase trziste tek na prolece, tako da ce je vec kaciti carina od pomenutih 20%.

Izbor za automobil godine u Srbiji
U organizaciji Asocijacije automobilskih novinara (AAN), ziri od 6 clanova, izabrace po 1. put i automobil godine u Srbiji za narednu 2007.godinu. Naravno 1. put od kada je Srbija samostalna zemlja jer pomenuti ziri je dosad birao auto godine u bivsoj SCG. Od pocetnih 40 automobila u konkurenciji za ovu titulu ostalo je samo 12 najboljih modela a po oceni ovog zirija to su sledeci : Toyota RAV4, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford S-MAX, Fiat Grande Punto, Dodge Caliber, Nissan Note, Skoda Roomster, Hyundai Santa Fe, Citroen C4 Picasso, Honda Civic i Chevrolet Captiva. Pobednik ce biti izabran do kraja decembra uz podsecanje da je aktuelni auto godine za 2006. godinu u izboru ovog zirija Toyota Yaris ( na slici ).


Mobilna garancija za VW, Audi i Seat
Vlasnici pomenutih marki od nedavno i kod nas imaju na raspolaganju tzv. mobilnu garanciju, koja vazi u celoj Evropi sem u Albaniji, Bugarskoj i Makedoniji. Ova garancija omogucava vozacu da u slucaju kvara pozove operativni centar (aktivan svih 24 sata dnevno) i zatrazi pomoc. Operater na mesto kvara salje ekipu mehanicara ili obezbedjuje prevoz automobila do najblizeg dilera, koji u slucaju da ne moze da otkloni kvar, nudi vlasniku zamenski automobil za nastavak putovanja ili smestaj dok se ne otkloni kvar. Naravno i ovde postoji jedno veliko ali. Naime sve navedeno vazi samo pod uslovom da kvar nije izazvan nekim spoljasnjim faktorom, tipa sudar ili slicno.

Za 9 meseci rodice se novi Fiat 500 !
To veoma ocigledno porucuje nova reklamna kampanja Fiata koja najavljuje novi mali auto retro dizajna za 15. septembar naredne godine. Zvanicna prezentacija ce se odrzati na salonu u Frankfurtu a do tada ce se upravo pokrenuta kampanja Baby boom brinuti da saznamo apsolutno sve detalje o novom autu i one najsitnije i najnebitnije i to o automobilu koji jos i ne postoji ! Ali posto je reklama pola obavljenog posla i zato sto se slike gotovog modela pojavile u javnosti pre vremena i bez volje Fiata, italijani su pozurili da i pre pocetka prodaje ubede potecijalne kupce da bez novog modnog detalja kao sto je buduci Fiat 500, jednostavno vise nece moci da zive. Kao sto smo vec pisali u "500" ce se ugradivati, bar u pocetku Pandini benzinski motori sa 54 i 60 KS kao i mali 1,3 litarski turbodizel. Kasnije se planira 1,4 16v sa 100KS a tokom 2008. i Abarth sportska varijanta sa 150KS. Jos se pominje i ugradnja 2 cilindricnih masina sa turbo punjacem u 2 verzije sa 90 odnosno 110KS. Tokom 2009. ocekuje se i simpaticna kabrio varijanta sa samo 2 sedista. Usput cena za osnovnu verziju ne bi trebalo da predje 7500 eura.

