home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Samsung QM5

20 Nov 2007 - 01:35 Noviteti Link

Renault Samsung Motors (korejski deo Renault-Nissan alijanse) je juče promovisao svoj prvi SUV model nazvan QM5, koji treba da poboljša prodaju ove marke na domaćem tržištu. Do sada je naime Samsung bio poznat samo po putničkim automobilima niže, srednje i više klase, kao što su modeli SM3, SM5 i SM7. QM5 predstavlja serijsku verziju manjeg crossover koncept automobila Samsung QMX, koga je publika mogla da vidi na ovogodišnjem salonu automobila u Seulu, a koji je opet samo kopija Renaultove studije Koleos concept iz septembra 2006. godine. Prodaja QM5 u Južnoj Koreji počinje već u decembru ove godine kada će početi i izvoz. Godišnje će iz fabrike u gradu Busan izlazi oko 100.000 primeraka novog QM5, od čega je skoro polovina namenjena domaćem, korejskom tržištu. Isti ovaj model će se naravno nuditi i sa značkom Renaulta, koji će ga pod imenom Koleos SUV ponuditi kupcima tek naredne godine. Za početak će QM5 pokretati Renaultov 2,0 litarski dCi turbo-dizel agregat sa 173KS sa varijabilnom geometrijom lopatica turbine i DPF filterom čestica čađi. Tokom sledeće godine paletu će upotpuniti i 2,5 litarski benzinac. Dimenzije mu izgledaju ovako : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje - 4520 mm/1855 mm/1695 mm/2690 mm. Samsung QM5 se bazira na Nissanu Qashqai, ima ALL MODE 4WD integralni pogon (opcije AUTO/2WD/4WD LOCK), sisteme HSA (Hill Start Assist – pomoć pri startu na uzbrdici), HDC (Hill Descent Control – pomoć pri vožnji nizbrdo), ABS, EBD (elektronska distribuciuja kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VDC (elektronska kontrola stabilnosti), TPMS za kontrolu pritiska u gumama, Start-Stop dugme...Inače, Renault Samsung Motors je u proteklih 28 meseci u razvoj novog SUV-a investirao oko 610 miliona američkih dolara. Da podsetimo, Renault je 2000. godine preuzeo kontrolu nad Samsungom, a danas poseduje 80,1 % akcija ove korejske kompanije.





MTM Audi A5 V6 TDI

20 Nov 2007 - 01:31 Tuning Link

Za salon tjunera u Esenu koji se održava u periodu od 1. do 9. 12. 2007., nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) je spremio dorađeni Audijev kupe A5 sa 3,0 litarskim V6 TDI dizel motorom. Snaga ovog V6 agregata je povećana na 221kW/300KS i 550Nm obrtnog momenta, odnosno to je za 60KS i 50Nm više u odnosu na fabrički model. Dovoljno za sprint od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi i najveću brzinu od 265km/h (15 km/h više od standardnog modela). Ostale promene uključuju dorađeno ogibljenje i poboljšane vozne osobine, pojačani kočioni sistem (380x34 mm, zaustavni put pri brzini od 100 km/h je 35 metara) i izduvni sistem sa četiri završetka (bez MTM izduvnog sistema snaga motora iznosi 215kW/292KS). Sa ovim promenama MTM-ov A5 V6 TDI postaje ozbiljan konkurent fabričkom Audiju S5. Naime, iako i dalje ima manjak od nekih 50 konja, MTM Audi A5 V6 TDI stazu Hokenhajm prelazi brže od standardnog Audija S5, i to za jednu sekundu. Što se razlika na eksterijeru tiče, njih nema mnogo. Tek, tu su gril hladnjaka sa Audija S5, modifikovani zadnji branik i novi devetokraki MTM-ovi "bimoto" točkovi veličine 21 inča sa gumama dimenzija 295/25R21.




Izvor : www.b92.net

Juče je počela preventivno bezbednosna akcija u organizaciji Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije i Auto-moto saveza Srbije pod nazivom „Ispravno vozilo – bezbedno vozilo“. Tokom akcije, koja traje do 30. novembra, svi zainteresovani vozači će imati mogućnost da besplatno provere tehničku ispravnost svojih automobila

Pored uobičajene provere tehničke ispravnosti vozila na linijama tehničkog pregleda koje učestvuju u ovoj akciji, vršiće se i kontrola zaptivenosti instalacija kod vozila koja su opremljena TNG opremom, istakao je vršilac dužnosti sekretara AMSS Miodrag Mirić. On je apelovao na sve automobiliste da iskoriste priliku i da se jave svim centrima i auto-moto klubovima širom Srbije i provere ispravnost svojih vozila, uređaja za kočenje, uređaja za zaustavljanje, pneumatika i drugih delova.
Načelnik odeljenja uprave saobraćajne policije Branko Pantović istakao je da će saobraćajna policija pojačati konrtolu tehničke ispravnosti vozila tokom trajanja ove akcije, kako bi se uočile i najmanje tehničke neispravnosti, i vozači upozorili i obavestili da mogu besplatno da izvrše konrolu tehničke ispravnosti vozila i time povećaju bezbednost u saobraćaju.
On je dodao da od ove akcije očekuje mnogo bolji rezultat nego prošle godine, iako je po statistici učešće tehničke neispravnosti, u ukupnim uzrocima saobraćajnih nezgoda, na poslednjem mestu, dok su najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda neprilagođena brzina i nepoštovanje saobraćajnih propisa.
U Srbiji je, pre dve godine, kroz ovu akciju otkriveno 60 odsto neispravnih vozila dok je danas standard bolji, kupuju se nova vozila, i očekuje se otkrivanje oko 50 odsto neispravnih vozila, naglasio je direktor centra za motorna vozila AMSS Milan Božić.



 

Mercedes je na novom Beogradu (Omladinskih brigada 33) otvorio novi Centar polovnih vozila, u kome potencijalni kupci na jednom mestu mogu da izaberu neki od polovnih automobila marki Mercedes, Chrysler, Jeep i Dodge. Trenutno na placu ima oko 110 korišćenih automobila, a radi se o automobilima starim do dve godine; najviše bivših službenih i vozila iz programa "Staro za novo". Automobili imaju provereno poreklo, servisnu knjižicu, a za određena vozila odobrava se garancija i do dve godine. Mercedes-Benz Centar polovnih vozila radi svakim radnim danom od 8:30-18:00h, a više informacija možete dobiti na telefone : 011/30 19 240 (prodaja polovnih vozila Mercedes-Benz) i 011/30 19 330 (prodaja polovnih vozila Chrysler, Jeep i Dodge) ili na sajtu : www.centarpolovnihvozila.com

Otvoren plac polovnih vozila Integre Motors


Izvor : www.netauto.co.yu

U utorak, 6. novembra, Integra Motors je otvorila novi plac za prodaju polovnih vozila, na Starom sajmištu u Novom Beogradu. Ova automobilska kuća bila je do sada poznata kao najveći prodavac novih vozila u Srbiji. 2005. i 2006. je isporučeno preko 11.000 novih vozila i u tom radu su uočili tržišni potencijal polovnih vozila. Opredeljenje je bilo da se obezbedi kvalitetna ponuda koja bi se razlikovala od onoga što se nudi na tržištu. Računali su da će obezbeđenje široke ponude kroz ponudu kvalitetnih vozila i tržišno konkurentnu cenu biti ključ uspeha u potpuno novom poslu u koji su se uključili. Ponudu kvalitetnih vozila uspeli su da obezbede kroz saradnju sa jednom od najvećih firmi koja se bavi dugoročnim rentiranjem vozila. Obzirom da ova firma ima u svom voznom parku 504.000 automobila, jasno je da je njihov izbor praktično neograničen.
Poseban kvalitet se obezbeđuje načinom korišćenja pomenutih vozila jer je u pitanju najčešće jedan vozač koji ga koristi u celom periodu eksploatacije i samo ga zamenjuje kada istekne period zakupa. Sledeći korak u organizaciji poslovanja, koji se takođe razlikuje od konkurencije, je obavezni pregled vozila u ovlašćenom servisu. Primenjuje se procedura takozvanog semafora što znači da se svako vozilo detaljno pregleda (kompjuterska i mehanička dijagnostika) i popunjava obrazac u kome se za sada nalazi tri vrste zapažanja. Prvo, ono što je neophodno da se zameni odmah, zatim ono što je poželjno da se zameni odmah, ali nije i neophodno i treće ono što mora da se uradi najkasnije na sledećem servisu. Na ovaj način, kupac dobija tačnu sliku o stanju vozila, što je osnov odličnog odnosa koji u Integri Motors uobičajeno ostvaruju sa kupcima. Obzirom da su svesni da čak i ovako detaljnim pregledom ne može da se stekne uvid u sve detalje bitne za eksploataciju vozila, stranke imaju na raspolaganju sedam dana od preuzimanja automobila da sve uočene neispravnosti prijave, a u servisu će ih otkloniti da bi se postigao željeni cilj a to je da sva vozila moraju da budu tehnički ispravna. Sve popravke i održavanja rade se sa originalnim rezervnim delovima koji obzirom da se ugrađuju u ovlašćenom servisu Hit auta, imaju garanciju od jedne godine na ugrađene delove i na radove. Svi detalji su predvićeni u kupoprodajnom ugovoru kojim se Integra Motors obavezuje i daje garanciju na tačnost datih podataka kako u pogledu godine proizvodnje, marke i tipa tako i u vezi sa informacijom o pređenoj kilometraži i stanju vozila. U kupoprodajnu cenu, koja se ugovara sa strankom, uključeni su svi troškovi koji podrazumevaju i izvršen redovan servis na vozilu. Garancija koju daju na motor je šest meseci, ukoliko je uz saglasnost stranke urađen veliki servis (zamena elemenata razvodnog mehanizma –zupčasti kaiš, roleri, španeri).
U ovom trenutku raspolažu sa preko tri stotine pedeset automobila. Imajući u vidu važnost opravke i odražavanja vozila njihovo opredeljenje je bilo da se bave vozilima marke Renault, Nissan i Dacia. Međutim, stekli su se uslovi da ponude i širu paletu marki automobila kao što su Peugeot, Opel, Citroen... Sva vozila se uvoze sa zapadnoevropskog tržišta, uglavnom iz Francuske. Integra Motors nudi mnogobrojne pogodnosti i popuste prilikom kupovine ovih vozila, kao što je na primer kreditiranje s periodom otplate do deset godina za fizička lica, kao i mogućnost kupovine vozila preko sve popularnijeg operativnog lizinga. Za pravna lica postoji posebna pogodnost, kada je kreditiranje u pitanju, uz 0% učešća na period od 10 godina.

Adresa: Staro Sajmište 29 11000 Beograd

internet : http://www.polovni-integramotors.co.yu/  

Radno vreme:
    8 - 18h radnim danima
    9 - 14h subotom

Telefoni:  011/2018 028,  2018 053,  2018 058



Do zvaničnog lansiranja novog Hyundaija Genesis (29. decembar 2007.) ostalo je još malo više od mesec dana ali su lovci na automobilske novitete u proteklih nekoliko dana uspeli da naprave čitavu seriju špijunskih fotografija serijske varijante ovog modela. Kažem serijske varijante, jer je istoimeni koncept automobil bio predstavljen još u aprilu ove godine na salonu automobila u Njujorku. Inače, datum 29. decembar nije izabran slučajno. Tog dana naime ova korejska kompanija slavi tačno 40 godina postojanja, a Genesis treba da uveliča proslavu. Ipak, tog dana počinje prodaja samo u Južnoj Koreji, dok će ostala tržišta (uključujući tu i SAD), morati da se strpe još nekoliko meseci pre nego što Genesis krene u prodaju izvan J. Koreje. Genesis najavljuje Hyundaijev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi. Zbog toga je novi Genesis dugačak oko 5 metara, ima pogon na zadnje točkove, a pokretaće ga i V8 motor, zapremine 4,6 litra sa oko 380KS. Osnovni Genesis imaće 3,8 litarski V6 agregat sa 263KS i šestostepeni automatski menjač, a koštaće oko 30.000 američkih dolara ili oko 20.500 evra. Dovde sve u redu ali ono što bode oči je Genesisov spojašnji dizajn, naročito njegovih bokova. Kao što se vidi sa druge slike, primetna je (ne)namerna sličnost sa aktuelnim BMW-om serije 5 (model E60).

 



Hennessey Venom GT

19 Nov 2007 - 22:10 Concept cars Link

Iako auto na ovoj tzv. teaser slici na prvi pogled izgleda kao neki novi Lotusov automobil, ovde se ipak radi o novom projektu američke kompanije Hennessey. To je Hennessey Venom GT za čiji izgled je bio zadužen Britanac Steve Everitt. Ipak, više od izgleda privlači pažnju ono što se krije ispod poklopca motora. To je centralno smešten bi-turbo V10 agregat sa 1000KS, koji se već nalazi u modelu Hennessey Venom Twin Turbo Viper. Snaga će se na zadnje točkove prenositi preko šestostepenog menjača ili opcione sekvencijalne transmisije. Imajući u vidu pomenutu snagu i težinu od 1225 kg (odnos težina/snaga je 1,225 kg/1KS), ne iznenađuje najavljeno ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 2,5 sekunde, dok će mu za dostizanje 300 km/h trebati oko 14 sekundi. Prema sadašnjim planovima, Hennessey bi Venom GT trebalo da predstavi tokom 2009. godine, a ako zanimanje bude dovoljno veliko, moguća je proizvodnja veoma ograničene serije.



 

 

 

Pre nekoliko dana smo objavili nezvaničnu vest da je novi Fiat 500 osvojio laskavu titulu evropskog automobila godine 2008. ("Car of the Year"), a danas je ta informacija i zvanična potvrđena. Specijalizovani žiri sastavljen od 58 novinara iz 22 evropske zemlje je Fiatu 500 dodelio 385 poena, 60 više u odnosu na drugoplasiranu Mazdu2 i 183 poena više od Ford Mondea na trećoj poziciji. Dalje slede Kia Cee´d sa 166 poena, Nissan Qashqai (147), Mercedes C klase (128) i na kraju Peugeot 308 sa 97 poena.

Fiat 500 – 385 poena
Mazda2 – 325 poena
Ford Mondeo – 202 poena
Kia Cee’d – 166 poena
Nissan Qashqai – 147 poena
Mercedes C-Klasse – 128 poena
Peugeot 308 – 97 poena   

Ovo je italijanskom proizvođaču već deveta (!) titula za evropski auto godine. Naime, pre Fiata 500, ovu nagradu su osvajali sledeći Fiatovi modeli :

1967: Fiat 124, 1970: Fiat 128, 1972: Fiat 127, 1984: Fiat Uno, 1989: Fiat Tipo, 1995: Fiat Punto, 1996: Fiat Bravo, 2004: Fiat Panda

Novi Fiat 500 se već može naručiti i u Srbiji, a cene počinju od nimalo nežnih 12.508 evra za osnovni model sa 1,2 litarskim benzinskim motorom od 69KS i paketom opreme POP.



Osim Mazde2 sedan, još jedna zanimljiva limuzina privlači pažnju na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (Guangzhou Motor Show), koji se održava od 19. do 26. novembra. Radi se sedan verziji Forda Verve, koji je u obliku hatchbacka sa troja vrata prikazan sredinom septembra na salonu u Frankfurtu. Za razliku od pomenute Mazde2 sedan čija prodaja u Kini počinje u prvoj polovini naredne godine, Ford Verve u obliku klasične limuzine sa četvora vrata je za sada samo koncept automobil, kome će se uskoro pridružiti i treći član Verve porodice, najavljen za salon u Detroitu u januaru 2008. godine. Ova serija Verve koncept automobila najavljuje skori dolazak naslednika aktuelne Ford Fieste koji će se u prodaji naći krajem 2008. godine (pominje se novembar), a sredinom 2009. i u SAD-u. Inače, prema pisanju britanskog AutoExpressa, naslednik aktuelne Fieste zadržaće ovo ime, iako je ranije bilo i različitih najava. Sudeći po Verve sedan konceptu, osim hatchback verzija sa 3 i 5 vrata, naslednik Fieste bi mogao da bude ponuđen i u limuzinskoj varijanti, što i ne bi bilo iznenađenje jer se i aktuelna Fiesta na nekim tržištima ionako nudi i u ovoj karoserijskoj formi. Kao što se vidi prema izgledu Verve studija, buduća Fiesta će napustiti konzervativni dizajn prethodnika i dobiti daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX, Galaxy, novi Mondeo i nedavno predstavljeni redizajnirani Focus). I Verve sedan koncept karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, veoma uska maska i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Pažnju privlače i LED zadnja svetla i veliki 18-inčni alu točkovi. Inače, u Fordu najavljuju da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Što se motora tiče, prema pisanju pomenutog AutoExpressa, u ponudi će biti Duratec SCi benzinci od 1,3, 1,6 i 1,8 litara i TDCi dizelaši od 1,4 i 1,6 litara.




Mazda2 Sedan za Kinu

19 Nov 2007 - 01:39 Noviteti Link


Mazda na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (2007 Guangzhou International Motor Show) izlaže novu, i to klasičnu limuzinsku verziju svog modela B segmenta – Mazdu2 Sedan. Novi model predstavlja nastavak priče započete još u martu ove godine na salonu u Ženevi, kada je promovisana nova generacija Mazde2 u hatchback formi. Mazda2 sedan praviće se u partnerstvu Mazde, Forda i kineskog proizvođača Changan Automobile Group (ovaj joint-venture je nazvan Changan Ford Mazda Motors Limited, odnosno CFMA). Iako će, kako stvari sada stoje, Mazda2 sedan za sada biti ponuđena samo kineskim kupcima (kao konkurencija sličnim modelima Suzukija, Honde i Toyote), ne bi bilo iznenađenje da ovu Mazdu vidimo i na drugim tržištima (pa i u Evropi), tim pre što i sama Mazda ovaj automobil naziva "globalnim strateškim modelom". Paleta motora obuhvata 1,3 i 1,5 litarske benzince sa 85, odnosno 102KS, u kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim ili 4-stepenim automatskim menjačem. "Dvojka" limuzina je dugačka 4270 mm (385 mm više od hatchbacka), široka 1695 mm (isto kao hatchback), visoka 1480 mm (+5 mm), a međuosovinsko rastojanje iznosi 2490 mm, odnosno identično je hatchback verziji. Imajući u vidu pomenute dimenzije, nova Mazda2 sedan bi u Evropi mogla da predstavlja zanimljivu alternativu modelima kao što su Dacia Logan, Chevrolet Aveo sedan, Peugeot 206 sedan i Škoda Fabia sedan; naravno sve pod uslovom da se Japanci odluče za komercijalizaciju na Starom kontinentu.

   



Baza je Mercedes SL 65 AMG, a rezultat je Lorinser Mercedes SL Nardo3. Naime, u nemačkoj tjuning kući Lorinser su iz 6,0 litarskog V12 biturbo motora (standardno raspolaže sa 450kW/612KS) izvukli dodatnih 35kW/48KS, pa sada njihov Mercedes SL Nardo3 razvija 485kW/660KS i svih 1013Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu ne iznenađuje podatak o maksimalnoj brzini. Ona naime iznosi 325 km/h, dok standardni Mercedes SL 65 AMG ima elektronsku blokadu, koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h. Sem pojačanja motora, nemački tjuner je SL Nardo3 opremio i svojim aerodinamičkim kompletom, impresivnim aluminijumskim točkovima (u obliku turbine) i sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika. Uz nova sportska sedišta i alkantaru u unutrašnjosti, to je to što je za sada poznato i što treba da opravda Lorinserov slogan "Moving perfection". Naravno, perfekcija košta, pa ne iznenađuje cena od 195.000 evra (u Nemačkoj), a treba napomenuti da će u ovom automobilu moći da uživa samo mali broj (bogatih) srećnika, jer je planirana serija od samo 50 komada.

      



Volkswagenov trolitarski V6 TDI dizelaš je i dosad bio najpopularniji u paleti Touarega (u Nemačkoj na njega otpada 80% prodaje svih Touarega), a sa nedavnim početkom prodaje njegove unapređene verzije (veća snaga, manja potrošnja), nema sumnje da će tako biti i ubuduće. Ovaj V6 TDI naime sada razvija 176kW/240KS (porast od 7%) i 550Nm obrtnog momenta (porast od 10%), maksimalna brzina je 214 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je skoro za sekundu bolje (iznosi tačno 8 sekundi). Bez obzira na veću snagu i bolje performanse, Touareg sa ovim motorom sada u proseku troši 9,6 litara dizela na 100 km, što je za 0,8 litra manje od prethodnika, dok je potrošnja u gradu manja za 1,4 litra. U Nemačkoj Touareg V6 TDI sa manuelnim menjačem košta 46.900, dok za verziju sa automatikom treba izdvojiti 49.150 evra.



VIDEO : Bugatti Veyron

VIDEO : Lamborghini Murcielago LP640 Roadster




Izvor : agencija SINA

KRAGUJEVAC - Fabrika „Zastava Automobili“ u 2008. godini proizvešće 18.600 automobila. Planom za iduću godinu, u kojoj bi privatizacija trebalo da bude završena, predviđena je proizvodnja 11.100 „florida“, „korala“ i „skala“, što predstavlja osnovni program fabrike. Po licenci „Fijata“ planirana je i proizvodnja 6.000 „desetki“ i 1.500 vozila iz programa „Opela“. Prema ugovoru koji je „Zastava vozila“ potpisala sa „Dženeral motorsom“ proizvodnja automobila sa oznakom „opel“, planirana je za poslednji kvartal 2008. godine. Do tada će sa ovim partnerom biti preciziran i model koji će se proizvoditi u pogonima kragujevačke fabrike.

U „Zastavi“ ubrzano rade na pripremi dokumentacije za privatizaciju, koja bi trebalo da započne raspisivanjem tendera u drugoj polovini decembra. Činjenica da nije preciziran datum objavljivanja tendera dovodi se u vezu sa navodnim zahtevima pojedinih svetskih proizvođača da se tender odloži na određeno vreme. Kako saznajemo, na prodaji će se u paketu naći „Zastava Automobili“ u celini. To znači da će potencijalnom kupcu biti ponuđena „Karoserija“, „Montaža“, „Lakirnica“, „Preseraj“, „Mehanička obrada“, Institut za automobile, i „Zastava Auto“.

„Zastava automobili“ ove godine je prodala najviše vozila u Srbiji - 9.812 i nalazi se ispred „Opela“ koji je ovdašnjem tržištu plasirao 2.769 vozila, prenosi Tanjug. Prodajom 478 automobila marke „jugo“ u septembru taj model putničkog vozila i dalje ostaje najprodavaniji na srpskom tržištu. Iza „juga“ je „opel astra klasik“ koju je kupio 381 građanin, a na trećem mestu je popularni „stojadin“ odnosno „zastava 101“ kojih je prodato 313 i „zastava 10“ koju je kupilo 260 građana. Inače, u Srbiji je za devet meseci ove godine prodato ukupno 35.540 putničkih automobila, raznih modela i proizvođača. 



Alfa Romeo Furiosa

18 Nov 2007 - 01:08 Vesti Link

Novi kompaktni model italijanske Alfe zvaće se Furiosa ! To je odluka posetilaca sajta www.alfanaming.it, koji su ljudi iz Alfe postavili kako bi stanovnicima Italije, Francuske, Španije, Nemačke, Japana i Velike Britanije omogućili da glasaju za ime nove Alfe u kompakt klasi. Inače, sličan potez je još ranije povukao i nemački Volkswagen kada je birao ime za svoj novi kompaktni SUV model Tiguan (tada je oko 300.000 čitalaca jednog nemačkog auto magazina izabralo upravo ime Tiguan). Kako bilo, u konkurenciji za naziv nove Alfe našlo se 12 imena : Agea, Enos, Everson, Fira, Furiosa, Milo, Mod, Nevo, Solea, Sparvo, Velvetta i Ventura, a glasanje je završeno pre nekoliko dana, tačnije 15. novembra. Pobednik je dakle Furiosa, a novo ime označava i kraj sadašnjeg numeričkog označavanja Alfinih modela. Naime, buduće Alfe imaće individulana i prepoznatljiva imena, koja će "izazivati uzbuđenje i žudnju", a ime Furiosa se savršeno uklapa u tu novu strategiju. Kako će izgledati nova Alfa Furiosa možete videti na ovom zvaničnom renderingu, koji je prikazan na nedavnom sastanku Fiatovih deoničara. Alfa Furiosa biće predstavljena već tokom naredne godine, a pokretaće je motori sa rasponom snage od 95 (1,4 L) do 230KS (1,8 turbo GTA).

UPDATE : 20.11.2007.

Prema pisanju britanskog magazina Autocar, Alfa Romeo bi posle svega ipak mogao da ovaj model nazove nekako drugačije, a ne Furiosa. Naime, "neimenovani izvor" iz Fiat Grupe je ovom magazinu između ostalog rekao da "ne treba da budete iznenađeni ako automobil nazovemo nekim drugim imenom" i da "nikakav pritisak javnosti neće primorati Alfu da izabere ime, sa kojim nisu u potpunosti zadovoljni".    



MTM Audi R888

18 Nov 2007 - 01:06 Tuning Link

Poznati nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) je izazvao zaista veliku pažnju na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) svojim novim Audijem R888. Nije greška, model na slikama se zaista zove Audi R888, a ime je sasvim opravdano budući da njegov 4,2 litarski FSI V8 turbo agregat posle obrade u MTM-u razvija svih 888KS ili 653kW (uz maksimalni obrtni moment od 827Nm). Težina MTM – ovog Audija R888 je 1860 kg, pa odnos masa/snaga iznosi 2,18 kg/1KS. Zato ne iznenađuju sledeći podaci : ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 360 km/h. Ovaj crni monstrum sa pogonom na svim točkovima je napravljen za anonimnog evropskog kupca, a ako reakcije na Dubai Motor Show-u budu pozitivne, MTM bi mogao da se odluči na proizvodnju jedne zaista limitirane serije. Naravno, cena za ovako nešto nije mala, jer je ovaj primerak novog vlasnika olakašao za 400.000 američkih dolara (oko 280.000 evra).