home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle coupe modela sa 4 vrata iz Mercedesa a uskoro i BMW-a, Porschea i Aston Martina, na tržište će stići i odgovor VW-a. Novi veliki VW Coupe sa 4 vrata baziraće se na Passatu i biće dužine 4,9 metra, dakle kao i sadašnji Audi A6. Za poređenje aktuelni Passat limuzina ima 4,77 metra. Da li će se zvati jednostavno Passat Coupe ili će poneti neko novo ime za sada nije poznato. Na prvoj slici vidite najnoviji crtež mogućeg izgleda ovog modela, koji bi prema nemačkom magazinu Auto Zeitung imao svetsku premijeru već u januaru 2008. godine na salonu u Detroitu. Kako i priliči coupe-limuzini, C stub je veoma položen i zajedno sa niskim krovom i visokom donjom linijom prozora daje elegantan i dinamičan izgled ovom modelu dok je prednji kraj kompilacija već poznatih VW-ovih dizajnerskih rešenja interpretiranih na drugačiji način. Osnovni pogonski agregat biće 2,0 litarski FSI motor sa 150KS, a ostatak benzinske palete čine 2,0 L TFSI sa 200KS i 3,6 litarski V6 sa 280KS. Od dizelaša se zasad pominje 2,0 TDI sa 140 i 170KS. U VW-u planiraju i dalje pa za 2009. najavljuju redizajn aktuelnog Passata u sedan i karavan verzijama, koji će dobiti atraktivniji prednji deo u stilu Eosa. Dakle, tu su nova svetla i branici a naročito se ističe upadljiva i velika hromirana maska u obliku slova V, koja se nastavlja u centralni deo branika.






Nemački Hamann obradio je novi BMW X5 u svakom pogledu : od performansi, ogibljenja, točkova, unutrašnjosti do aerodinamičkih dodataka na eksterijeru za individualniji i atraktivniji izgled; praktično ništa nije ostavljeno netaknuto. Nove aerodinamičke komponente poput prednjeg i zadnjeg branika, zadnjeg krovnog spojlera i proširenja blatobrana, brinu se za sportskiji nastup ovog bavarskog SAV automobila. Kada se radi o ovako velikom vozilu svaka dodatna konjska snaga dobro dođe pa je Hamann ponudio i performance kit za povećanje snage kako benzinskih tako i dizel motora. Osnovni benzinac 3,0si dobio je 10kW/14KS više pa sada raspolaže sa 210kW/286KS, najsnažniji benzinac 4,8i sada ima 274kW/383KS (13kW/18KS više od serijskog) i na kraju dizelaš 3,0d, koji je i najbolje prošao. Dobio je novih 22kW/30KS čime je ukupna snaga narasla na 195kW/265KS i 600Nm. Pored doterivanja estetike i porasta snage, Hamann-ov X5 ima i bolje vozne osobine a možda najzanimljivija ponuda za ovaj BMW se tiče velikog izbora originalnih Hamann-ovih točkova. Na raspolaganju su naime čak 4 različita kompleta točkova jedinstvenog dizajna veličine od 20 do čak 23 inča. Osim BMW-a X5, Hamann se pozabavio i doterivanjem izgleda Ferrari-ja 612 Scaglietti iako mnogi tvrde da tu nema šta mnogo da se doda ili oduzme. U svakom slučaju Nemci su uspeli da novim točkovima, prednjim spojlerom i suknjicama sa strane još više istaknu dinamičnost pa i da dodaju još malo agresivnosti u izgled ovog Ferrari-ja.

 



Možda se sećate (a možda i ne) da smo nedavno pisali o najavi švajcarske kompanije Weber Sportscars (dobavljač auto delova) da će na salonu Top Marques Auto Show, koji se održava u Monaku, predstaviti superauto iz sopstvenog razvoja, koji će moći da dostigne i prestigne magičnu granicu od 400 km/h. Iako su mnogi (s pravom !) sumnjali u njihove smele najave, to se ipak dogodilo. Weberov superauto (doduše još uvek kao koncept) predstavljen je i zvanično u Monaku pa su pred vama i slike ovog neobično oblikovanog automobila. Dakle radi se o ekstremnom sportskom automobilu, napravljenom sopstvenim Weberovim snagama, čija je šasija napravljena od aluminijuma i teška je samo 65 kg. Po navodima Webera novi super auto može preko 400 km/h dok se ubrzanje do 100 km/h procenjuje na 2,7 sekundi. Karoserija je naravno od karbon fibera, da bi se redukovala težina a motor, koji pokreće Weber-ov superautomobil jeste centralno smešten 7,0 litarski V8 supercharged sa 900KS i 1050Nm. Pogon je na sva 4 točka a menjač poluautomatski sekvencijalni sa 6 stepeni. Ceo pogonski sklop je razvijen u samom Weberu, koji će i proizvoditi neke delove. Zanimljivo da Weberov super auto ima 4 rezervoara za gorivo ukupne zapremine 110 litara ali su zbog bolje raspodele težine, rezervoari smešteni po jedan na svaki ugao automobila. S obzirom da je masa praznog vozila samo 1100 kg a time je i odnos težina-snaga veoma povoljan, Weberove tvrdnje o maksimalnoj brzini i ubrzanju ne izgledaju nerealno. Standardna oprema će sadržati unutrašnjost u koži i karbon fiberu, volan sa kontrolama u stilu formule 1, keramičke kočnice prečnika 380mm, traction control, kompletan audio i satelitski navigacioni sistem, kameru za pregled vožnje u nazad itd. I ponovo ponavljamo da koliko god tvrdnje iz švajcarske kompanije izgledale realne, moraćemo ipak da sačekamo da se u praksi provere njihove tvrdnje. 

 



BMW skup u Zrenjaninu

1 Maj 2007 - 13:51 Vesti Link

BMW klub iz Zrenjanina će u nedelju 20. maja sa početkom u 11 časova organizovati šesti skup ljubitelja i vlasnika BMW-a. Cilj skupa je da se u Zrenjaninu okupi što više ljubitelja, poštovalaca i vlasnika vozila marke BMW. Očekuje se više od 200 vozila iz cele Srbije kao i gosti iz BMW Kluba Hrvatske i oko 60 BMW motoraša iz Srbije i Slovenije. Prateći program će obuhvatiti ocenjivanje izgleda izloženih automobila, test spretnosti, paljenje guma, defile kroz grad i zabavu do duboko u noć.

Izvor : www.polovniautomobili.com



Nemački ASMA Design predstavlja jednu zaista ekstremnu preradu Mercedesove S klase, sve u skladu sa svojom reputacijom. Novi projekat, nazvan Eagle II Sport Edition, znači da je S klasa dobila novi performance kit za povećanje snage 5,5 litarskog V8 motora (sada 425KS pri 6000 obrt./min.) uparenog sa 7-stepenim automatikom, atraktivniji aero body kit (sa tipičnim ASMA elementima u vidu ogromnih otvora za vazduh u prednjem braniku), karoseriju u dve boje, spušteno ogibljenje i točkove veličine 21 inča (gume 255/30-21 napred i 295/25-21 nazad), koji uz novi sportski izduvni sistem, kompletiraju izuzetan izgled automobila. Rezultat je dominantna pojava pa će se za njim okretati i oni, kojima su automobili sasvim sporedna stvar u životu. 

     



Nedavno je Hyundai promovisao koncept luksuzne limuzine Genesis ali to nije jedini model, koji će Hyundai napraviti na njegovoj novoj BH platformi. Kako piše američki Winding Road, osim serijske verzije Genesisa, na istoj platformi Hyundai će ponuditi i njegovu verziju sa dužim međuosovinskim rastojanjem, nazvanu Genesis Plus zatim Kijin luksuzni sedan na bazi Genesisa (Kia je u vlasništvu Hyundai-ja) a na kraju, kao najveće iznenađenje, dolazi i potpuno novi Hyundai-jev sportski coupe sa V8 motorom i pogonom na zadnje točkove ! U ovom trenutku se naravno ne zna ni izgled ni ime budućeg Hyundai-jevog sportiste ali su u Winding Road-u napravili ovaj crtež mogućeg izgleda. Za jedan Hyundai zaista izuzetno atraktivno ! Budući da će platforma biti sa pomenutog Genesisa, za očekivati je da će i motori u novom coupeu biti takođe iz Genesisa. Dakle 3,8 litarski V6 i novi V8 agregat za koga se tvrdi da razvija daleko preko 300KS. Iako se još zna ni okvirna cena za novi coupe, pretpostavlja se da će ipak biti relativno pristupačan a u kombinaciji sa snažnim motorom, novi Hyundai bi mogao da privuče kupce Forda Mustanga a možda i novog Infinitija G37. 



Stiže Toyota Endo

1 Maj 2007 - 00:40 Top secret Link

Automotive News piše da Toyota planira prezentaciju novog malog automobila na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, koji bi predstavljao konkurenciju Smartu. Prema ovom časopisu, Toyotin mališan, dužine 3 metra, poneće ime Endo a dizajnerski će biti veoma sličan istoimenom koncept automobilu, predstavljenom u Frankfurtu 2005. godine. Endo će imati nekonvecionalan raspored sedišta u kabini, tačnije to će bi 3+1 konfiguracija gde će sedište iza vozača biti samo pomoćno i na njega će moći da se smesti samo dete. Prodaja bi trebalo da počne u leto 2008. godine po zasad nepoznatoj ceni.



Greeny AC1

1 Maj 2007 - 00:37 Noviteti Link

Indijski elektroauto Greeny AC1 naći će se u prodaji u Nemačkoj već ovog leta po ceni od 13.000 evra. Ovaj četvorosed je dugačak 2,64 metra a njegove zadnje točkove pokreće elektromotor sa 18KS. Naravno sa ovakvom snagom ne treba ni očekivati čuda pa 680 kg težak auto do 50 km/h ubrzava ta 11 sekundi dok je najveća brzina 80 km/h. Autonomija sa jednim punjenjem iznosi skromnih 80 kilometara.



Volvo V60 i XC100

30 Apr 2007 - 18:59 Top secret Link

Prema najnovijim glasinama, švedski Volvo planira proširenje svoje game vozila sa nekoliko radikalnije dizajniranih novih modela. Prvi je na redu crossover model V60 (na prvoj slici iz švedskog magazina AutoMotorSport), koji će najverovatnije nastati na platformi nove limuzine S60 o kojoj smo nedavno pisali. Drugi novitet, koji će se možda zvati XC100 (druga slika, iz AutoBilda), predstavljaće najluksuzniji model u paleti Volvoa i zauzeće mesto iznad sadašnjih S80 i XC90 modela. Ovaj luksuzni automobil (u obliku karavana, tačnije u shooting brake formi) imaće pogon na sva četiri točka kao standard i moći će da primi do sedam putnika. Dizajnerski će podsećati na koncept VCC iz 2003. godine. U razvoju XC100 Volvo će koristiti neke delove sa manjih automobila iz svoje game a ovaj model bi mogao da bude i prvi serijski Volvo opremljen hibridnim pogonom. 




Rinspeed, švajcarski specijalista za obradu Porschea, upravo je predstavio svoju najnoviju preradu aktuelnog Porschea 911 Turbo (fabričke oznake 997). Auto nosi oznaku Le Mans 600 što odmah daje do znanja kolika se snaga sada nalazi ispod odela. Osim povećanja snage, Švajcarci su se potrudili da sa novim aero body paketom ovom Porscheu podare atraktivniji izgled, koji privlači pažnju ali koji je istovremeno i dovoljno diskretan da ne predstavlja neukusno preterivanje. Rinspeed je u Le Mans 600 ugradio dva VTG turbo punjača, modifikovao interkulere, dodao nove sportske filtere za vazduh i novi sportski izduvni sistem. Modifikacije su bile dovoljne da snaga 3,6 litarskog motora sa serijskih 480KS i 620Nm poraste na pomenutih 441kW/600 konja i svih 800Nm obrtnog momenta. Po tvrdnjama švajcarske firme, ovaj Porsche 911 Turbo Le Mans 600 do 100 km/h stiže za 3,3 sekunde, do 200 km/h za 10,9 sekundi a postiže maksimalnih 343 km/h (serijskom modelu do stotke treba 3,9 sekundi a stiže do 310 km/h). Aero body kit, koji sem estetske funkcije ima uticaja na bolje prianjanje a time i na ostvarivanje boljih voznih osobina, obuhvata novi prednji i zadnji branik (napred sa novim spojlerom, drugačije oblikovanim otvorima za vazduh i dodatnim svetlima a pozadi sa integrisanim završecima izduvnih cevi), suknjice sa strane, koje vizuelno savršeno povezuju prednji i zadnji branik, nove retrovizore i novo zadnje krilo. Za bolji kontakt sa podlogom brinu se 20-inčni Rinspeed-ovi alu točkovi sa gumama 245/30- 20 napred i 325/25-20 pozadi. Ostale dorade uključuju modifikovano podešavajuće ogibljenje a koje je Rinspeed razvio u saradnji sa Bilstein-om i koje osigurava veoma precizno upravljanje. Naravno automobilu sa tolikom snagom i brzinom trebaju i snažne kočnice. Za efikasno zaustavljanje se brinu diskovi od 380 mm napred i 360 mm pozadi sa kočionim klještima u upadljivoj žutoj boji.




Za vreme nedavno završenog salona automobila u Šangaju, veliku pažnju posetilaca sajma privukle su neobične dizajnerske kreacije kineske kompanije SOAR Automotive. Međutim, SOAR Automotive nije izlagao svoje automobile na samom salonu već na obližnjem parkingu ! Da li je u pitanju zakasnela prijava za salon ili nešto drugo tek jedan od izloženih automobila, nazvan Prototype 1 (na slikama), izdvajao se svojim neobičnim estetskim nastupom, pre svega prednjeg dela. Prototype 1 je, kao što mu i samo ime kaže, još uvek samo koncept (izgleda pomalo nedovršeno) i to limuzine više srednje klase (bar po dimenzijama), koja se bazira na modelu BS6 kineskog proizvođača Brilliance. Taj Brilliance BS6 se inače od nedavno nudi i u nekim evropskim zemljama a SOAR ga prepravlja i u karavan varijantu.




Ko zna kako ali ova slika, koja pokazuje novi Mini Convertible (kabriolet), model za 2008. godinu (još nije ni predstavljen javnosti !), našla se na zvaničnom sajtu lokalnog Minijevog dilera na Floridi. E sad, postavlja se pitanje da li se slika, koju je diler verovatno dobio samo za internu upotrebu, slučajno ili "slučajno" našla na sajtu ili se ovde radi samo o dobrom fotošopu da se privuče pažnja ? Kako bilo, bio bi zanimljiv odgovor tog dilera kako prodaje automobil, koji još uvek ne postoji !?



Košarkaš Šekil O'Nil zbog svojih "gabarita" nije mogao udobno da se smesti u standardni Lamborghini Gallardo pa je ovaj model prošao kroz ruke kompanije Gaffoglio Family Metalcrafters (dobavljači za Boeing i PPG Aerospace Glass), koja je centralni deo Gallarda produžila za 305 mm. Produženi su vrata, prozori i krov pa Gallardo XXL sada meri u dužinu 4605 mm. U Gaffoglio-u su imali dva cilja : da udobno smeste poznatog košarkaša u auto i da uprkos povećanju dužine, zadrže vizuelni identitet modela odnosno da se na prvi pogled ne primeti razlika između ovog produženog Gallarda sa originalnim, fabričkim automobilom. Koliko su u tome uspeli, procenite sami.



Ovaj drveni auto sa tri točka je kreacija jednog engleskog proizvođača nameštaja. Dvosed, nazvan Tryane II, napravljen je na šasiji i mehanici starog Citroena 2CV6 (Spaček) pa ga i pokreće motor od 600 kubika tog francuskog automobila. Težak je samo 408 kg tako da ne iznenađuje tvrdnja vlasnika da može da postigne 162 km/h ! Ali to je nešto što nećemo da proveravamo pa verujemo na časnu reč !



402 Street Race u Batajnici

29 Apr 2007 - 13:57 Vesti Link

Izvor : www.kgauto.com

12. i 13. maja na vojnom aerodromu Batajnica će se po prvi put u Srbiji organizovati amaterska trka ubrzanja na 402 metra, popularni ”402 street race” koji će biti bodovan za Balkanski šampionat. 12. i 13. maja na vojnom aerodromu Batajnica snage će odmeriti takmičari iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Austrije i Slovenije. Organizator trke, Klub za automoto sport ”1na1 StreetRace” očekuje učešće više od 400 takmičara a za gledaoce će biti organizovan i raznovrstan zabavni program. Parking je obezbeđen kako za posetioce sa automobilima, tako i za one sa motorima i to u okviru samog aerodroma. Osnovna ideja Kluba ”1na1”, koji je od ove godine korisnik licence za organizaciju trke dobijene od AMK GT iz Zagreba koji je ujedno vlasnik licence i organizator trke u Hrvatskoj, bila je da sve takmičare željne brzine i trkanja, dovede na jedno mesto i dozvoli im da u kontrolisanim uslovima pokažu umeće u vožnji i ubrzanju na 402 metra, zatim tjuningu i stajlingu automobila, glasnoći i kvalitetu ugrađenih muzičkih uređaja u vozilu. Druga ideja kojom se klub vodio je bila da propagira sport i sportski život bez droge i alkohola pa će u skladu sa tim svi prijavljeni takmičari biti testirani pre starta na alkohol i opojne droge. Za ovu manifestaciju dobijena je i podrška Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave za saobraćaj koja je svoj interes videla u uklanjanju trkača sa ulica, kao i Skupštine Grada Beograda i gradske Vlade koja je prepoznala u ovoj manifestaciji dobru priliku da se Beograd promoviše u zemljama regiona kao grad otvorenog srca spremnog da primi sve goste željne dobre zabave i nezaboravnih trenutaka. Fond nagrada će ove godine biti veći od dva miliona dinara a pobednicima po klasama će biti uručeni i pehari tokom ceremonije proglašenja pobednika. Obzirom da će manifestacija trajati dva dana, prijavljivanje takmičara će početi u subotu 12 maja već od 6 časova ujutru, zatim će uslediti treninzi i potom trka. Program za gledaoce će trajati od 10 časova izjutra pa sve do 20 časova a pored piste će biti organizovani štandovi na kojima će učesnici moći da se okrepe i obeduju.Bliže informacije o ovom eventu mogu se dobiti na sajtu www.402srbija.com. Na sajtu je moguće izvršiti registraciju takmičara kao i dobiti bliže informacije o redosledu dešavanja i pratećim sadržajima.

Pozivamo trkače, gledaoce, novinare i ostale ljude željne brzine i mirisa benzina da nam se pridruže 12. i 13. maja i svojim prisustvom uveličaju ovu sportsku manifestaciju.

S poštovanjem.
Klub za automoto sport ”1na1 StreetRace”, Beograd