U prosli petak u Rusiji je pocela proizvodnja Fijatovog modela Albea u fabrici Severstalavto u Tatarstanu. Ovo je konkretizacija potpisanog licencnog sporazuma izmedju Severstalavta i Fiata krajem 2005. godine. Auto ce u pocetku prodavati 35 dilera dok se do kraja 2007. ocekuje porast njihovog broja na 60. Pocetkom januara naredne godine pocinje proizvodnja i modela Doblo, u novembru Ducata i do kraja te 2007. godine se jos planira pocetak proizvodnje i Linee Kada se postignu puni kapaciteti iz fabrike ce godisnje izlaziti 175000 Fiata.

Na proveri bezbednosti, koju vrsi evropska agencija EuroNCAP udarom automobila u prepreku brzinom 64km/h, Hyundai Sonata zasluzila je 27 boda odnosno 4 zvezdice za bezbednost putnika od mogucih 5. Iako izgleda dovoljno, evropski konkurenti iz te klase imaju po 5 zvezdica i npr. Peugeot 407, Renault Laguna i VW Passat imaju po 34 boda za bezbednost a Citroen C5 cak 36 bodova.

Objavili smo vec jednu zvanicnu tzv. teaser sliku novog Cayenna za 2007. ali na njoj se nije bogzna sta mnogo videlo od novog modela ali evo ekskluzivno konacno i prvih zvanicnih slika, koje u potpunosti otkrivaju izgled obnovljenog Cayenna. Ne radi se o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranoj verziji aktuelnog Cayenna sa velikim promenama ispod koze. Izgled je sada agresivniji i daleko vise pristaje pravom Porscheu a to se pre svega odnosi na promenjeni izgled svetala, maske, haube, prednjeg branika sa vecim otvorima za vazduh i svetlima za vazduh kao i nove tockove i krovne nosace. Pozadi je nemcima ponestalo inspiracije pa se promene svode na doteranu grafiku zadnjih svetala i robusnije branike. Vece se razlike kriju pod karoserijom i to kod motora. Osnovni motor je sada 3,6 litarski sa 290KS umesto 3,2 V6 i 250KS. Razvija 227km/h uz ubrzanje do stotke za 8,1 sekundu sto je citavu sekundu bolje nego ranije. Sledi verzija Cayenne S sa motorom 4,8 V8 sa 385 KS umesto 4,5 litarskog sa 340KS i 500Nm umesto 420Nm. Top brzina ove verzije je 252km/h. Turbo varijanta raspolaze sa 500KS (pre 450) i 700Nm umesto 620Nm. Maksimalna brzina je skocila sa 266 na 275km/h a ubrzanje sa 5,2 na 5,1 sekundu. Sledice jos varijanta Turbo S sa 521KS. Ono sto je interesantno da se Porsche hvali smanjenjem potrosnje za 10% pa tako Cayenne S umesto 15,8 sada guta 14,1 litrara goriva na 100km puta. Svetska premijera bice pocetkom januara 2007.godine na salonu u Detroitu a evropska u martu na salonu u Zenevi. Cene u Nemackoj od 51735 eura za bazni model do 108617 eura za Turbo. U cenu je ukljucen i nemacki porez od 19%.




Zastava 10 i na plin
Zastava od nedavno potencijalnim kupcima svog najnovijeg modela Z10 nudi mogucnost ugradnje uredjaja za pogon na tecni naftni gas(TNG). Samim tim ne gubi se garancija na vozilo, koja iznosi 2 godine. Upravo toliko iznosi i garancija na plinski uredjaj italijanske firme Landirenko, koji se ugradjuje u ovlascenim servisima Zastave u Beogradu, Kragujevcu, Sevojnu i Somboru. Za ugradnju uredjaja sa toroidnom bocom od 40 litara placa se 950 eura pri cemu se dobija i atest.

Salon u LA-u je bio vazan i za Hyundai, za koga je trziste SAD-a od ogromnog znacaja. I zbog toga i zbog ogromnog broja zanimljivih automobila na salonu, u Hyundaiju su nasli nacin kako da privuku paznju posetilaca ( jos vaznije potencijanih kupaca! ) zanimljivo ofarbanim modelom Tiburon, koji je kod nas u Evropi poznat prosto kao-Coupe. Slike dovoljno govore same za sebe.


Audi A5
Tokom prezentacije Audija TT Roadster na salonu u Los Angelesu, o cemo smo vec pisali, iz Audija je potvrdjeno da se se novi A5 coupe pojaviti na salonu u Zenevi marta 2007.godine. Auto ce predstavljati coupe varijantu novog A4 modela pa ce i biti napravljen na njegovoj platformi na kojoj ce kasnije, najverovatnije 2008., biti spreman i manji SUV sa imenom Q5. Iste 2008. godine ocekuje se i cabrio varijanta novog A5. Na slikama vidite moguc izgled coupe i cabrio varijante. Crtezi su preuzeti od nemackog Autobilda.


Osim Fusiona Calero, Ford na salonu u Essenu nudi i Fiestu u blagom off-road look-u sa dodatkom u imenu Cross. Valjda da ne zaostane za VW-om, Hyundaijem i Citroenom, koji su sa CrossPolom, Getzom Cross i C3 XTR vec ponudili kupcima proterenski opremljene male modele i Ford ce svoju Fiestu Cross prodavati vec od pocetka naredne godine. Uz dodatne jace branike sa aluminijumskim umecima, plasticnom zastitom donjih delova vrata i blatobrana, svetlima za maglu i hromiranim retrovizorima izgleda dovoljno privlacno, da se svidi kupcima, kojima ustvari i ne treba terensko vozilo ali vole atraktivniji izgled sa kojim ce se njihov auto razlikovati od mase obicnih konfekcijskih automobila, kakve imaju prve komsije. Cena celokupnog estetskog paketa iznosi 1900 eura u EU, dok se za alu felne od 17 inca trazi doplata od 215 eura po komadu.


Od januara 2007. u Nemackoj ce poceti prodaja nove verzije Forda Fusiona sa proterenskim look-om i imenom Calero. Model ima premijeru na salonu u Essenu a od standardne varijante se razlikuje po fabricki ugradjenim novim robusnijim prednjim i zadnjim branicima, aluminijumskom prednjem grilu sa nastavkom u braniku, zadnjem krovnom spojleru, 15 incnim tockovima, gumama 195/65, dvobojnom karoserijom i jos nekim estetskim zahvatima, kojima je off-road izgled jos vise naglasen. Motori su 1,4 i 1,6 litarski benzinci sa 80 i 100KS i jedan dizelas 1,4 TDCi sa 90 KS.


Dok kod nas tek treba da pocne prodaja Geely-jeve male limuzine CK, kineska fabrika sprema nekoliko novih modela sa kojima ce naredne godine ozbiljnije krenuti u prodaju po Evropi. Jedan od njih je i coupe Leading, kod kuce poznat i po imenu Beauty Leopard. Osim zanimljivog izgleda, paznju ce privuci pristupacnom cenom i bogatom opremom jer to ce tesko postici sa 2 mala motora, koja su trenutno na raspolaganju kinezima. Verovatno ce evropljanima biti ponudjeni i neki snazniji agregati a dotle evo kako izgleda trenutna paleta motora. Oba motora u ponudi su benzinci i to 1,3 i 1,5 litarski. I jedan i drugi disu preko 16 ventila. Manji razvija snagu od 63Kw(86KS) a snazniji 69Kw(94KS). Zajednicki za oba modela su petostepeni rucni menjac, prednji pogon, duzina 4110mm, tezina 980kg, tockovi od 14 inca i potrosnja od 6 litara. Slabiji motor gura auto do 170 km/h a snaziji na jedva nesto vecih 180km/h. Podaci o ubrzanju do stotke nam nisu bili dostupni. Mozda je tako i bolje !


Jedan od poznatijih Audijevih tjunera nije smeo da propusti tuning salon u Essenu a jos manje da ne predstavi nesto novo. Trenutno veoma omiljen za prerade, Audi TT je doziveo doradu i kod ABT-a, pa je ova dvobojna verzija jedna od najprivlacnijih. Kako i ne bi kada iz serijskog 3,2 V6 motora umesto 250KS sada raspolaze sa ergelom od 355 rasnih konja.


Alfa Junior
Jedan od zanimljivijih i ( pristupacnijih ! ) novih modela, koji Alfa sprema u bliskoj buducnosti ce svakako biti i novi mali model sa legendarnim imenom Junior. Po najavama ovaj ce auto predstavljati inovativni koncept kompaktnog sportiste sa 3 vrata. Sa duzinom od oko 4 metra i sa prepoznatljivim Alfinim dizajnom, trebao bi da kosta oko 16000 eura. Evo i nekoliko najnovijih impresija moguceg izgleda tog automobila, koji se oblikom, barem napred, oslanja na izgled vec etablirane Brere.




Dok se ceka na sportsku Corsu OPC sa 180KS u Opelu su na salonu u Essenu ponudili poseban OPC line paket estetskog doterivanja ovog modela. Dakle fabricki tjuning u stilu VW-ovog R-line i Audijevog S-line-a, koji ukljucuje sportske branike napred i pozadi, pragove i povece alu felne.


I novi Jeep Compass je vec prosao tretman kod tjunera Startecha, koji ga predstavlja na salonu u Essenu. Promene se odnose na izgled i poboljsane performanse turbodizel motora. Izgled je oplemenjen Startechovim branicima sa hromiranim umecima napred i nazad, pragovima i originalnim Startechovim sportskim izduvnim sistemom od nerdjajuceg celika. Auto je postavljen na tockove od 18, 19 ili cak 20 inca i priblizen zemji za 30mm. Motor je pojacan sa serijskih 140 na 180KS dok je obrtni moment skocio na 360 Nm, koji je dostupan u rasponu od 1750 do 2500 obrtaja. Osim ovog Compassa SD3, u Essenu Startech predstavlja i svoje dorade Dodgeovih modela Nitro i Caliber.

