
Novi Volkswagen Scirocco će u početku biti dostupan sa paletom benzinskih i dizel motora, čiji raspon snage ide od 122 do 200KS, međutim u nemačkoj kompaniji već najavljuju nove varijante ovog modela. Tačnije, radi se o verzijama namenjenim kupcima koji žele više snage, ali i onima koji prednost daju ekonomičnosti. Tako će prema poslednjim informacijama Scirocco biti dostupan i jačim sa 2.0 TFSI četvorocilindričnim motorom, kakav se već nalazi u aktuelnom Audiju S3 (gde raspolaže sa 195kW/265KS i 350Nm obrtnog momenta) i to u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka. S druge strane, postoje i najave da bi Volkswagen u bližoj budućnosti mogao da ponudi i specijalnu BlueMotion verziju Sciroccoa (verovatno u kombinaciji sa TDI dizelašem), čija će glavna karakteristika biti smanjena potrošnja goriva i redukovana emisija CO2 u odnosu na standardne modele.

Činjenica da Volkswagen promociju šeste generacije Golfa planira već za ovu jesen, ne sprečava aktuelnu "peticu" da bude broj 1 po prodaji u Evropi za prvih pet meseci ove godine. Tačnije, sa 208.800 primeraka, Volkswagen je prodaju Golfa povećao za 18,7% u odnosu na isti period prošle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5% više nego u prvih pet meseci 2007. Na top 10 listi se nalaze i Ford Focus (176.698 prodatih primeraka), Opel/Vauxhall Corsa (174.667), Renault Clio (162.816), Opel/Vauxhall Astra (161.166), Ford Fiesta (151.050), Fiat Grande Punto (147.803), Volkswagen Polo /125.427) i BMW serije 3 (114.203).

Kompanija Speedfactory svim zainteresovanim kupcima već nudi nekoliko paketa za povećanje snage u novom Dodge Challengeru. Tačnije, za Challenger SRT8 sa 6.1L HEMI motorom (fabrički primerak raspolaže sa 425KS) Speedfactory je pripremio tjuning pakete, koji snagu podižu na 500, 530 ili 600 konja. Kome to nije dovoljno, Speedfactory u ponudi ima i tri paketa sa kompresorom. Stage 1 podrazumeva da Challenger R/T sa 5.7L HEMI motorom uz pomoć kompresora sada razvija 470KS, dok su Stage 2 i Stage 3 namenjeni Challengeru SRT8, kome je snaga podignuta na 630KS (Stage 2), odnosno na čak 800KS (Stage 3). U paketu su još i sportski izduvni sistem i novi točkovi od 20 inča.

Tri decenije posle prvog serijskog "M" modela (BMW M1 iz 1978. godine), BMW M GmbH je saopštio da je isporučen jubilarni, 300.000. – ti primerak BMW-a sa M oznakom. Ova čast je pripala modelu M3 Coupe u "Alpine White" beloj boji, koji je isporučen kupcu u Regensburgu, u istočnom delu Bavarske.
Inače, posle M1, sledeći model BMW-a koji je poneo M oznaku, bio je M535i iz 1979. godine, zatim se 1983. pojavio M635CSi sa 286KS, a godinu dana kasnije i M5 sa takođe 286 konja. Danas je ponuda M modela daleko bogatija, tačnije kupcima je na raspolaganju devet BMW-a sa M oznakom. To su Z4 M Roadster i Z4 M Coupe (razvijaju 343KS), M5 limuzina i M5 Touring (pokreće ih V10 agregat sa 507 konja), M6 Coupe i M6 Cabrio (imaju isti motor kao i M5), M3 Coupe, M3 limuzina i M3 Cabrio (sve verzije M3 pokreće V8 motor od 420KS).
Najpopularniji model u aktuelnoj M paleti je M3, koji je širom sveta u prva četiri meseca ove godine našao 4000 kupaca. Najznačajnije tržište M modela su SAD, dok su na Starom kontinetu ovi sportski automobili najpopularniji u Velikoj Britaniji, Nemačkoj i Italiji.
BMW danas slavi još jedan jubilej. Naime, sa proizvodnih traka fabrike Magna Steyr u austrijskom Gracu sišao je 500.000. – ti primerak SAV (Sports Activity Vehicle) modela BMW X3 (jubilarni automobil je inače verzija X3 3.0si).

Iako se prema pisanju magazina "Auto moto sport" (o tome više OVDE) i Srbija našla među kandidatima u kojima bi mogla da se proizvodi nova serija Mercedesovih automobila, nemačka fabrika se ipak na kraju odlučila za lokaciju u Mađarskoj (u opciji su inače bile i Poljska i Rumunija). Tačnije, nova generacija Mercedesa A i B klase proizvodiće se u novoj fabrici u gradu Kečkemet (80 kilometara jugoistočno od Budimpešte), u koju će nemačka kompanija uložiti oko 800 miliona evra (posao će inače dobiti 2500 radnika).

Izvor : www.danas.co.yu
Menadžment Fijata odlučio je da
potpiše ugovor o strateškom partnerstvu sa Zastavom, a ta odluka biće
verifikovana na sednici Upravnog odbora italijanske kompanije, koja će, kako je
najavljeno, biti održana 29. juna. Prema nezvaničnim informacijama Fijat će tokom
naredne godine u Zastavi početi proizvodnju automobila A klase, čiji je radni
naziv "F 500". Već 2010. italijanska kompanija će u Zastavi započeti
proizvodnju još jednog novog modela, reč je o automobilu B klase, a većinu
automobila proizvedenih u Kragujevcu Fijat će izvoziti na tržišta Evropske
unije. U Zastavu je juče stigla nova delegacija stručnjaka Fijata, a sudeći
prema najavama menadžera Fijata već u septembru ove godine mogla bi da startuje
proizvodnja Fijatovih modela, i to intenziviranjem produkcije modela
"punto", koji se u Zastavi, podsetimo, sklapa gotovo već godinu dana.
U okviru tog posla u Zastavi bi mogla da počne i proizvodnja modela
"grande punto".
Pored Fijatovih stručnjaka u posetu Zastavi doputovali su
i predstavnici multinacionalne kompanije Kontrol Džonson, jednog od najvećih
proizvođača delova i pozicija za enterijer automobila. Kompanija Kontrol
Džonson koja sarađuje sa najvećim svetskim proizvođačima automobila
zainteresovana je da se uključi u poslovni aranžman Fijata i Zastave, odnosno
da postane jedan od ključnih dobavljača buduće Fijatove firme u Zastavi.
Kontrol Džonson indirektno je, inače, već prisutan u Zastavi, i to posredstvom
slovenačke firme Fori iz Slovengradeca, koja je od pre dve godine većinski
vlasnik Zastava Tapacirnice, i koja posluje u sastavu te multinacionalne
kompanije.
Autor : Z. Radovanović
Peugeot 608

Već prilično ostareli Peugeot 607 (predstavljen još 1999. godine na salonu automobila u Frankfurtu) ove jeseni će konačno dobiti dostojnog naslednika, kojim bi Francuzi trebalo daleko ozbiljnije da napadnu nemačke predstavnike u klasi velikih limuzina (što do sada nije bio slučaj). Kako piše britanski magazin AutoExpress (odakle je inače i ova slika), francuska kompanija će iskoristiti domaći teren ovogodišnjeg salona u Parizu (početak oktobra) da publici premijerno prikaže svoj novi najveći model, koji će najverovatnije poneti ime 608. Prodaja će međutim početi tokom 2009. i to po ceni koja će u Velikoj Britaniji startovati od 25.500 funti (32.280 evra).
Izgled 608 – ice je inspirisan novijim Peugeotovim koncept vozilima, kao što su 908 RC i 308 RC Z, što garantuje sportskiji i daleko agresivniji nastup u poređenju sa aktuelnom 607 – icom (najveća zasluga za to pripada sada već karakterističnom Peugeotovom rešenju prednjeg kraja). AutoExpress navodi da će 608 koristiti platformu bratskog Citroena C5 poslednje generacije (što garantuje odličnu udobnost i upravljivost), sa kojim će deliti i paletu pogonskih agregata. U vezi s tim, Peugeot će posebnu pažnju posvetiti smanjenju potrošnje goriva i redukovanju emisije CO2 u odnosu na aktuelni 607 (očekuje se i stop-start sistem). Najavljuju se 2.0 i 2.2 litarski HDi četvorocilindrični dizelaši, dok će najsnažniji biti 2.7 V6 benzinac. Motori će biti upareni sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima, koji će snagu i dalje prenositi na prednje točkove.
Renault Scenic III


Francuski magazin Auto Plus nastavlja sa objavljivanjem eksluzivnih fotografija budućih Renaultovih modela. Naime, posle slika novog Renault Megana III, Auto Plus je sada objavio i špijunske fotografije potpuno nemaskiranog Renaulta Scenic III, modela za 2009. – tu.
Treća generacija Scenica se bazira na modifikovanoj platfomi pomenutog Megana III, sa kojim će deliti i pogonske agregate. To podrazumeva 1.5 dCi dizelaš sa 105KS, zatim 1.9 dCi sa 130KS, 2.0 dCi od 150 konja, kao i benzince 1.6 16v od 100 i 110KS, 1.4 Turbo od 130KS, 2.0 16v sa 140KS i 2.0 T sa 180KS (sve verzije će standardno biti opremljene manuelnim šestostepenim menjačem, a u ponudi će naravno biti i automatska transmisija).
Kao i sadašnji model, i novi Scenic III će biti dostupan u dve varijante: standardni Scenic sa pet sedišta i Grand Scenic (na trećoj slici) za sedam putnika i sa dužim međuosovinskim rastojanjem (slično radi i Citroen sa svojim modelom C4 Picasso). U svakom slučaju, opet možemo očekivati prostrani i praktični interijer sa mnogobrojnim ostavama za sitnice i velikim prtljažnikom.
Kako stvari sada stoje, Scenic III bi mogao da doživi svoju zvaničnu svetsku premijeru ove jeseni na salonu automobila u Parizu, zajedno sa novim Meganom, mada drugi izveštaji kao datum promocije pominju naredni salon u Ženevi (mart 2009.).
UPDATE : Audi S4 i Audi TT-RS

Audi će najverovatnije već ove jeseni na salonu automobila u Parizu javnosti zvanično prikazati novi Audi S4, koji će umesto dosadašnjeg 4,2 litarskog V8 dobiti novi 3.0 TFSI V6 motor sa kompresorom. Ovaj V6 agregat je lakši, ima manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na sadašnji V8, a razvijaće oko 350KS. Pored novog motora, budući Audi S4 će dobiti i sedmostepenu S-tronic transmisiju sa duplim kvačilom, kao i jače kočnice. Pogon će naravno biti Quattro na sva četiri točka, dok će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznositi ispod šest sekundi (maksimalna brzina će već tradicionalno biti elektronski ograničena na 250 km/h). Što se izgleda novog S4 tiče, on će biti inspirisan S-line verzijom Audija A4, dok će kao i ranije u ponudi biti limuzinska i Avant verzija (na slikama).
Audi TT-RS
Kako stvari sada stoje, u Parizu će svetlost dana ugledati i najjači i najbrži Audi TT, koji će dobiti ime TT-RS a možda i TT-R (kao i ostala sabraća, i TT-RS će se nuditi kao Coupe i kao Roadster). Sem nedoumica oko imena, nije sasvim jasno ni koji motor će se naći pod njegovom haubom. Ranije se govorilo o 3,2 litarskom V6 agregatu sa oko 350 konja, dok poslednje vesti govore da će to ipak biti 2,5 litarski petoclindrični motor sa turbo punjačem, čija snaga bi trebalo da iznosi 350KS. U odnosu na ostalu braću, TT-R(S) je dobio proširene blatobrane, nove branike, pojačane kočnice i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje.

Posle nedavnog objavljivanja zvaničnih podataka vezanih za V8 motor dugo očekivane Corvette ZR1, iz General Motorsa su sada konačno saopštili i performanse i cenu ove najjače Corvette. Ukratko, ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,4 sekunde, dok je najveća brzina 330 km/h. Ovde i podatak da ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (160 km/h) traje tačno sedam sekundi, a da četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm.

Kako su cene goriva sve veće, a kupci se sve više okreću ekonomičnijim automobilima (tome u prilog govore i prodajni rezultati Smarta i Minija u SAD-u), u Toyoti ozbiljno razmatraju mogućnost da svoj novi gradski model iQ ponude i američkim kupcima. Što se ostalih tržišta tiče, Toyota je već najavila da će iQ u Japanu biti lansiran u novembru ove, a u Evropi u januaru naredne godine. Cena za iQ još nije objavljena, ali bi prema najavama trebalo da se kreće na nivou cena za Yaris, što znači da bi u Japanu bazni iQ mogao da košta oko 10.000, a u SAD-u negde oko 12.000 dolara.
Inače, iQ predstavlja serijsku verziju Toyotinog prošlogodišnjeg istoimenog koncepta, promovisanog na salonu u Frankfurtu. Takođe, Toyota iQ može da se shvati i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Tačnije, iQ ima zadatak da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. iQ je dugačak samo 2985 mm (420 mm kraći od Toyote Aygo i 765 mm manje od Yarisa), ali zahvaljujući fleksibilnom interijeru, pruža dovoljno mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ je inače visok 1500 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2000 mm, a težina 1000 kg. Ipak, bez obzira na veličinu, u Toyoti naglašavaju da je iQ veoma bezbedan automobil, pa očekuju svih 5 zvezdica za bezbednost na Euro NCAP crash testu. U odnosu na istoimeni koncept, serijski iQ odlikuje nešto izmenjeni prednji i zadnji deo (veća svetla, drugačiji "nos" i novi branici), kao i drugačije oblikovana bočna stakla. Bez obzira na svoju veličinu, iQ će imati aluminijumske točkove od 16 inča, retrovizore sa integrisanim žmigavcima, klima uređaj, a kao opciju i satelitsku navigaciju sa 5,8 inčnim ekranom u boji i osetljivim na dodir. Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinca (zapremine 1,0 i 1,3 litra) i jedan 1,4 litarski dizel motor, a Toyota namerava da plasira oko 100.000 primeraka ovog modela godišnje.

Do sada je i10 bio dostupan sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom (četvorocilindrični benzinac zapremine 1,1 litra raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min., dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), a uskoro će paletu dopuniti i novi 1,2 litarski benzinac sa 77KS i 118Nm. Novi Hyundai i10 1.2 od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 164 km/h, a uprkos većoj snazi, Hyundai navodi da su kombinovana potrošnja i emisija CO2 isti kao i kod manjeg 1.1L benzinca (5 litara na 100 km, 119 g/km). Prodaja Hyundija 1.2 u Velikoj Britaniji počinje u septembru ove godine i to po ceni od 7545 funti ili oko 9550 evra.

Kao što je bilo i najavljeno krajem maja sa nekoliko teaser fotografija, Subaru je danas i zvanično u Japanu predstavio svoj najnoviji model Exiga, koji u stvari predstavlja serijsku verziju njihovog prošlogodišnjeg istoimenog koncept vozila (promovisanog na salonu automobila u Tokiju).
Kao i prototip, i serijski Subaru Exiga može da primi do sedam putnika u tri reda sedišta (koja su postavljena kao u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom redu), a i dizajn je najvećim delom zadržao oblik koncepta (uključujući i veliki panoramski krov, koji se kao opcija nudi u bogatijim paketima opreme L, S i GT). Subaru ističe da je nova Exiga dizajnirana sa ciljem da obezbedi komforno i sigurno putovanje svim putnicima, i to u prostranom i praktičnom interijeru (recimo, sedišta u drugom redu se pomeraju napred-nazad za 180 mm, a sam ulazak u vozilo je olakšan zadnjim vratima koje se otvaraju pod uglom od skoro 90 stepeni).
Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako: dužina 4740 mm, širina 1775 mm, visina 1660 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2750 mm.
Subaru je u Exigu ugradio četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC 16v agregat u atmosferskoj i turbo verziji. Atmosferska varijanta raspolaže sa 109kW/148KS pri 6000 o/min. i 191Nm obrtnog momenta pri 3200 o/min. (u paru sa Subaruovim Sportshift E-4AT menjačem), dok snažnija turbo verzija razvija 165kW/225KS pri 5600 o/min. i 326Nm pri 4400 o/min. (menjač je Sportshift E-5AT). Pogon je naravno na sva četiri točka (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive), koji su, u zavisnosti od verzije, veličine od 16 ili 17 inča.