home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

McLaren F2

1 Jul 2007 - 00:58 Top secret Link

Britanski magazin Autocar piše da je McLaren (samostalno, bez Mercedesa) pokrenuo projekat razvoja novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom. Prvi prototipovi se već testiraju i to maskirani u stari Ferrari 360, a ovaj crtež iz pomenutog magazina nagoveštava kako bi taj McLaren F2 mogao da izgleda. Za McLaren je ovo prilika da ponovo napravi pravog drumskog sportistu po uzoru na već odavno legendarni F1, za koji mnogi i dalje tvrde da je jedan od najboljih super-sportskih automobila ikada. F2 korene vuče iz projekta P8, koji je obustavljen 2004. godine a trebalo je da predstavlja novi zajednički sportski automobil Mercedesa i McLarena (manji i jeftiniji od SLR-a). Iako je taj P8 u koncept fazi dobio odlične ocene, njegov razvoj je 2004. ipak obustavljen zbog Mercedesovih gubitaka i činjenice da ni SLR nije baš primljen toliko dobro kako su se u Mercedesu nadali. Sada McLaren ide samostalno u razvoj novog sportiste, sa šansom da povrati i potvrdi kredibilitet kompanije iz Wokinga u ovom segmentu. Ostaje pitanje pogonskog agregata. Ako se F2 bude ugledao na McLaren F1, mogao bi da koristi V12 motor, ali je moguće da baby McLaren pokreće i V8 mašina.





Na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Cadillac će i zvanično promovisati BLS u Wagon verziji (karavan) i to sa paletom motora, koja uključuje tri benzinca i jedan turbo-dizel kao i verziju pokretanu bioetanolom. Prodaja ovog Cadillacovog modela na evropskom tržištu počinje u novembru (sa četiri paketa opreme – Business, Elegance, Sport i Sport Luxury) dok će se varijanta na bioetanol (2,0 litarski turbo motor sa okruglo 200KS) naći kod dilera najverovatnije tek početkom naredne godine. Već i osnovni Business paket opreme je dovojno bogat i sadrži (između ostalog) 16-inčne alu felne, elektronsku kontrolu stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, putni kompjuter, trokraki kožni volan (sa komandama za radio), Cruise Control, klima uređaj, audio sistem sa CD plejerom i sedam zvučnika. Inače, BLS Wagon je prvi Cadillacov karavan u njegovoj 104-godišnjoj istoriji. Kao i BLS sedan, i ovaj Wagon je baziran na Saabu 9-3 što znači da ima pogon na prednjoj osovini (i Cadillac i Saab su deo GM-a). Od benzinskih motora (svi turbo) u ponudi će biti 2,0 agregat u dve verzije (sa 129kW/175KS i sa 154kW/210KS) kao i veći 2,8 litarski V6 sa 188kW/255KS. Najveći novitet predstavlja novi Twin-Stage dizel motor, zapremine 1,9 litara, koji raspolaže sa 132kW/180KS pri 4000 obrt./min. i 400Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. Motor se odlikuje izuzetnim odnosom snage i zapremine (skoro 100KS po litri zapremine), elastičnošću (300Nm je dostupno već pri 1250 obrt./min.), štedljivošću i ekološkom podobnošću (motor već zadovoljava Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine). To je postignuto ugradnjom dva turbo punjača, jednog manjeg (radi pri nižim obrtajima motora) i jednim većim, koji se uključuje pri višim režimima rada motora (čime je eliminisana tzv. turbo rupa). Kupcima će na raspolaganju biti ručni menjač sa 6 i automatski sa 5 i 6 stepeni prenosa. Dužina Cadillaca BLS Wagon je 4716 mm, što je za 36 mm više od sedan verzije dok širina iznosi 2038 mm (sa retrovizorima), a visina 1543 (sa krovnim nosačima). Ah, da. Prtljažnik je zapremine 419 litara (1285 kada se preklope zadnja sedišta). Cena Wagona će biti viša za 1900 evra u odnosu na postojeći BLS sedan.




Ove slike (iz američkog Motor Trenda) Porschea 911 u varijanti GT2 bez ikakve kamuflaže, nastale su u Americi tokom poslednjih testi vožnji. Zvanična svetska premijera se inače očekuje već na salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine. I šta donosi GT2 ? Što se dizajna tiče, izgleda baš onako kako je moglo i da se očekuje, odnosno ono što karakteriše ovu verziju Porsche-a 911, jesu, pre svega, brojni otvori za vazduh (i na branicima i na zadnjim blatobranima) kao i ogromno krilo pozadi. Porsche 911 GT2 pokreće moćni 6-cilindrični tvin-turbo motor sa oko 520KS (takve su bar nezvanične informacije) dok je pogon izgleda opet samo na zadnjoj osovini. Ipak, lakši je za 100 do 150 kg u odnosu na Porsche 911 Turbo (koji raspolaže sa integralnim pogonom, luksuznijom opremom i 480 konja snažnim motorom) tako da za performanse GT2 ne treba brinuti. Prema nekim najavama, 911 GT2 bi trebao da postigne maksimalnih 200 milja na sat (322 km/h) a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za 3,7 sekundi. Američki sajtovi navode i orijentacionu cenu od oko 150.000 dolara.

          



Posle nedavne promocije nove Mazde2, u austrijskom glavnom gradu specijalizovanim automobilskim novinarima je predstavljen i novi Hyundaijev konkurent u C segmentu (gde se nalaze VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 307 i novi 308, Citroen C4, Renault Megane, Toyota Auris...). Već po imenima glavnih igrača u ovoj klasi postaje kristalno jasno koliko težak posao tek čeka novi i30 u pridobijanju evropskih kupaca, tradicionalno naklonjenim pomenutim markama. Naravno, Hyundai ima nekoliko jakih aduta, koji bi trebalo da obezbede dobar plasman novog i30 na Starom kontinentu. Mada možda tako ne izgleda na prvi pogled, i izgled je jedan od aduta na koji Hyundai i te kako računa. Iako je dizajn u suštini stvar subjektivnog utiska, ipak se mora priznati da svaki novi Hyundai izgledom sve više liči na ono što prosečan Evropljanin želi; dakle ne previše futuristički što bi odbijalo potencijalne kupce ali istovremeno ne i bezličan dizajn, koji bi se utopio u masu dok se kvalitet i bezbednost naravno podrazumevaju. i30 se dizajnerski bazira na Hyundaijevom koncept automobilu Arnejs od prošle godine mada je u serijskoj verziji pretrpeo izmene, pre svega, na prednjem delu. U globalu radi se o Hyundaijevoj verziji već postojeće Kie Ceed, što naravno nije ništa neobično kada se zna da je Hyundai i vlasnik Kie. Za izgled je inače bio zadužen Hyundaijev dizajn centar u nemačkom Riselshajmu. Iako je i30 pokupio par dizajnerskih rešenja sa nekih postojećih automobila (maska a la Honde Civic sedan, vrata prtljažnika su kao na BMW-u seriji 1 a svetla pozadi neodoljivo liče na Fiat Punto u verziji sa 3 vrata iz 1999.-2003.), opšti utisak je ipak izuzetno pozitivan. Ovde i napomena da Hyundai sa i30 započinje sa novim načinom obeležavanja svojih modela. Kako stvari sada stoje, naslednik malog Atosa dobiće ime i10, novi Getz biće i20 a zamena za Sonatu nosiće naziv i40. Par reči i o dimenzijama. Dužina novog i30 je 4245 mm, širina 1765, visina 1480 mm dok je rastojanje među osovinama identično Kiji Ceed i iznosi 2650 mm (za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm, Toyota Auris 4220, Seat Leon 4315, Renault Megane 4209, Peugeot 308 4276, Citroen C4 4260, Fiat Bravo 4336 mm itd). Ovakve dimenzije uslovile su da i30 ima prostranu unutrašnjost dok je prtljažnik veličine 340 litara (isto kao Kia Ceed dok su ostali konkurenti u tom pogledu nešto bolji, izuzev Renault Meganea, koji ima korisnu zapreminu od 330 litara). Ipak, situacija se popravlja preklapanjem sedišta pozadi kada se dobija 1250 litara korisnog prostora. Unutrašnjost je uredna i pregledna, izgledom prija evropskom oku, materijali su kvalitetni a relativno visoka pozicija sedenja omogućava dobru vidljivost. Jedan od aduta je i velika paleta motora, koja obuhvata benzince 1,4 16v (109KS i 137Nm), 1,6 16v (122KS i 154Nm) i 2,0 16v sa 143KS i 188Nm dok su dizelaši zastupljeni sa 1,6 CRDi VGT (90KS i 188Nm), 1,6 CRDi VGT (116KS i 235Nm) i 2,0 CRDi VGT sa 140KS i 304Nm obrtnog momenta. Maksimalne brzine se za benzince kreću u rasponu od 187 do 205 km/h a za dizelaše od 172 do 205 km/h. Menjači su ručni sa 5 ili sa 6 stepeni i automatik sa 4 stepena. U početku u ponudi će biti samo hatchback verija sa 5 vrata dok se karavan (već predstavljen u Koreji, nazvan CrossWagon a dugačak 4480 mm) i varijanta sa 3 vrata očekuju tokom 2008. godine. Nezvanično se pominje i sportska verzija sa svih 220KS. Pored palete motora, novi i30 se ističe još bogatom serijskom opremom (klima, šest vazdušnih jastuka i ESP kao standard, bar na zapadu Evrope), kvalitetnim materijalima, dinamičnim voznim osobinama, garancijom od 3 godine, relativno pristupačnom cenom (Hyundai nije više jeftin kao ranije jer očigledan napredak u kvalitetu negde mora da se plati) i sve bolji imidž modela iz Koreje. Cene se, npr. u Nemačkoj, kreću od 14.990 evra pa do 22.790, koliko treba platiti za najjači dizelaš sa najbogatijim paketom opreme. Što se pomenutih voznih osobina tiče, oslanjanje je podešeno drugačije u odnosu na Kiu Ceed, odnosno više je komforno nego što je namenjeno dinamičnijoj vožnji iako, kako kažu novinari koji su vozili i30, dinamičnosti ima sasvim dovoljno a i stabilnost na putu je veoma dobra. ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti deluje efikasno i diskretno. Najviše pažnje novinara je privukao i30 sa 2,0 litarskim dizelašem od 140KS i 304Nm obrtnog momenta, koji jedini u ponudi ima 6-stepeni manuelni menjač. U kombinaciji sa ovim menjačem, motor radi veoma kultivisano, ubrzanja su energična a vožnja pri 130 km/h je veoma komforna. Na kraju da podsetimo da je Hyundai nedavno počeo sa izgradnjom svoje fabrike u Češkoj, sa čijih će proizvodnih traka od 2009. silaziti i i30.



U pravoj poplavi raznih izbora za naj, naj automobil svega i svačega, pažnju privlači i najnovija tzv. Top 10 lista najpatriotskijih američkih automobila (Top 10 Most Patriotic Vehicles), koju je objavio američki ForbesAutos. Naravo, lista nije objavljena slučajno baš sada. Naime, za neki dan, tačnije 4. jula, Amerikanci će proslaviti svoj Dan nezavisnosti, pa je pomenuti sajt sastavio ovu listu na kojoj se nalaze automobili, koji Amerikance "čine ponosnim sa svojom Made in America oznakom". Automobili na listi su rangirani prema tome koji ima najviši procenat delova, proizvedenih u SAD-u. Evo kako izgleda ta lista :

1. Mercury Montego (na slici) 2. Pontiac G6 Coupe 3. Chevrolet Malibu Maxx 4. Ford Freestyle 5. Chevrolet Corvette Convertible 6. Chevrolet Corvette Z06 7. Lincoln MKX 8. Saturn Aura Green Line 9. Cadillac STS 10. Lincoln Mark LT



Alfa Junior i Alfa 149

30 Jun 2007 - 00:34 Top secret Link

Alfa Romeo je otkrio neke detalje vezane za njihova dva nova hatchback modela, koji se trenutno nalaze u fazi razvoja. To su Junior (najmanja i najjeftinija buduća Alfa) i novi model C segmenta, koji će zameniti sadašnji 147. Junior (samo sa 3 vrata) će biti predstavljen verovatno krajem ove godine (ili na salonu u Frankfurtu ili Bolonji) a ovaj rendering (prva slika) prilično jasno pokazuje njegov konačan oblik (naročito se ističe prednji kraj nalik na ekskluzivni 8C Competizione). Novi Junior bi trebao da se proizvodi u Fiatovoj Mirafiori fabrici u Torinu, zajedno sa Grande Puntom, sa kojim će i deliti platformu. Osnovnu verziju Alfe Junior pokretaće Fiatov 1,4 litarski motor sa 95KS dok će najsnažnija imati 1,8 litarski turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i čak 230 konja. Ta najsnažnija GTA varijanta imaće i integralni pogon kao standard. Naravno biće tu još nekoliko motora, koji će popuniti prazninu između ova dva pomenuta a među njima i 1,6 L turbo-dizel, koji će se krajem ove godine pojaviti u Fiatu Bravo. Junior bi trebao da bude dugačak oko četiri metra, a veličinom, dizajnom i cenom od 16.000 evra (za osnovnu varijantu), predstavljaće opasnu konkurenciju drugim life style modelima poput novog Minija ili budućeg Audija A1. Plan je da se godišnje proizvede oko 80.000 Juniora a cilj su kupci starosti između 18-30 godina. Prodaja počinje u drugom kvartalu 2008. godine. Drugi novi model, koji Alfa Romeo sprema za 2009. godinu, jeste naslednik sadašnje 147-ice, koji bi trebao da ponese ime 149 (druga slika). Radi se o hatchback modelu C segmenta, koji koristi platformu novog Fiata Bravo i buduće Lancie Delte, pa će dužinom od 4300 mm (međuosovinsko rastojanje 2600 mm) biti oko 80 mm duži od aktuelne Alfe 147. Od pomenute 147-ice, budući 149 preuzima i onaj zanimljiv dizajnerski detalj - sakrivene kvake zadnjih vrata. Paleta motora obuhvataće nekoliko benzinskih i dizel agregata i to u rasponu od 120 do 265KS, a menjači će biti manuelni sa 6 i automatici sa takođe 6 stepeni prenosa. Alfa 149 proizvodiće se samo u verziji sa 5 vrata a najavljena je veoma visoka cena od oko 28.000 evra. 




Abt Audi TT Roadster

30 Jun 2007 - 00:31 Tuning Link

Nemačka tjunerska kuća Abt Sportsline se posle obrade Audija TT u Coupe verziji, pozabavila i njegovom Roadster varijantom. Dizajneri ove kompanije su razvili aero body kit sa kojim TT Roadster postaje još dinamičniji i atraktivniji ali i dalje zadržava elegantan izgled. Novi aerodinamički kit u ovom slučaju podrazumeva promenjen prednji branik, nove pragove, veliko zadnje krilo i difuzor pozadi sa integrisane četiri izduvne cevi. Sve nabrojano, u kombinaciji sa spuštenim vešanjem i točkovima od 19 ili 20 inča, doprinosi zaista moćnoj pojavi ovog Audija. Abt naravno za TT nudi i nekoliko paketa za povećanje snage motora. Tako 3,2 litarska V6 mašina sada raspolaže sa 262kW/355KS (serijski 184kW/250KS), što je dovoljno za poboljšano ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 5 sekundi. I manji 2,0 TFSI agregat je pojačan pa sada razvija 177kW/240KS (serijski 147kW/200KS) a u ponudi je i opcija od 221kW/300KS. Na kraju, Abt je je ugradio i sportski kočioni sistem sa diskovima prečnika 380x34 mm.




Honda Civic Mugen RR

29 Jun 2007 - 01:02 Noviteti Link
 

Japanci će od 13. septembra moći da kupe do sada najžešći Civic Type R. Ionako potentni Civic Type R prošao je obradu japanske kompanije Mugen i nastala je Honda Civic Mugen RR, koja predstavlja ultimativni sportski automobil sa motorom i pogonom napred. U odnosu na standardni Civic Type R sedan, koji se prodaje u Japanu, Mugen RR ima smanjenu težinu za 10 kg a snaga motora je povećana za dodatnih 15KS, na ukupno 240KS pri 8000 obrt./min. (za poređenje evropska verzija Civica Type R ima 201KS i to u hatchback karoseriji sa 3 vrata). Pored veće snage i manje težine, Mugen je dodao i kompletan aero body kit, jače kočnice, nove točkove i gume i Recaro sportska sedišta, tzv. kadice. Biće proizvedeno samo 300 komada i to u crvenoj boji a cena u Japanu iznosi 38.750 dolara.



Castagna Aznom

29 Jun 2007 - 00:59 Noviteti Link

Kompanija Castagna iz Milana je još pre nekoliko meseci najavila svoj novi superautomobil a sada smo konačno u prilici da vidimo i konačan rezultat njihovog rada. Automobil agresivnog dizajna zove se Castagna Aznom i predstavlja kombinaciju italijanskog stila i američke tehnike. Naime, ispod karoserije od karbon fibera krije se 7,0 litarski V8 motor iz Corvette Z06 ali je za ovu priliku pojačan na čitavih 750KS i 980Nm obrtnog momenta. Aznom je težak 1400 kg, dugačak 4444 mm, točkovi su veličine 20 inča, a prema tvrdnjama ljudi iz Castagne, do 100 km/h ubrzava za 3,4 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 350 km/h. Nezvanično se pominje i cena od 270.000 evra. 

   



Sunred SR08

29 Jun 2007 - 00:55 Noviteti Link

Španska kompanija Sunred razvija novi trkački auto za takmičenje u FIA GT1 šampionatu ali će zbog homologacije morati da proizvede i limitiranu seriju tog automobila (tiraž od deset komada). Prototip je nedavno već predstavljen javnosti na salonu automobila u Barseloni, gde je i zvanično potvrđeno da će ući u proizvodnju tokom naredne godine. Novi super-automobil, nazvan SR08, biće dugačak tačno 5 metara, visok samo 1050 mm a pokretaće ga V10 motor sa 500KS (odnos snaga/težina iznosi 2,2 kg/KS). Sa ovim motorom Sunred SR08 će" disciplinu" ubrzanje od 0 do 100 km/h savladavati za tačno 3,5 sekundi dok se maksimalna brzina procenjuje na oko 300 km/h. Ovako brz i snažan auto treba i zaustaviti a za to se brinu karbonsko-keramički diskovi, prečnika 380 mm.




Volkswagen je danas, sa objavljivanjem zvaničnih slika, skinuo i poslednji veo tajne sa svog prvog kompaktnog SUV modela nazvanog Tiguan. Da se nešto ovako sprema, nemački proizvođač je najavio još krajem prošle godine na salonu u Los Anđelesu i to zanimljivom studijom Tiguan Concept od koje serijski model, sem imena, preuzima i najveći deo izgleda (praktično 90 %). Iako je VW ipak malo ublažio neke dizajnerske detalje u odnosu na istoimenu studiju, i serijski Tiguan ima dovoljno zanimljiv i privlačan izgled (snažna bočna silueta sa izraženim lukovima blatobrana, kratki prepusti, dominantna maska, oštar prednji "pogled") da privuče i odvuče kupce od konkurentskih modela poput Toyote RAV4, Honde CRV, Opel Antare, raznih korejskih i ostalih japanskih modela pa i čak i poklonike BMW-a X3. Spoljašnjim izgledom veoma podseća na umanjeni VW Touareg, što će ceniti oni, koji ili nemaju novca za Touareg, ili im je on jednostavno prevelik. Sa svojim elegantnim i istovremeno snažnim, samouverenim izgledom, Tiguan kao da predstavlja (skoro) idealan spoj urbanog automobila sa vozilom za manje pristupačne terene (manje pristupačne a ne potpuno nepristupačne, jer uprkos integralnom pogonu ovo je pre svega gradski terenac). Tiguan se bazira na ojačanoj i produženoj platformi, koju koristi veliki broj modela VW koncerna, od Golfa do Škode Octavije. Naravno, platforma je posebno prilagođena terenskoj vožnji, tačnije terenske osobine osiguravaće elektronski kontrolisani integralni pogon 4Motion, preko centralne Haldex spojnice, sa mogućnošću prebacivanja snage sa prednjih točkova na zadnje, i obrnuto (od 100:0 do 30:70 odsto). Na zadnjim točkovima je i novo nezavisno oslanjanje u četiri tačke dok je napred provereni McPherson. Kasnije će se pojaviti i jeftinija verzija sa pogonom samo na zadnoj osovini. Ovde i podatak o dimenzijama : dužina 4,43 metra, širina 1,85 dok visina iznosi 1,69 metra. Osnovna zapremina prtljažnika (sa duplim dnom) je 505 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1640. Jedan od aduta novog SUV modela (sem samog VW znaka), jesu i motori. VW će u Tiguan ugrađivati tri TSI benzinca i dva TDI dizelaša. TDI motor je zapremine 2,0 litra, a nudiće se u dve verzije : sa 103kW/140KS odnosno 125kW/170KS, a već od 1750 obrt./min. razvijaju 320 (slabija verzija) odnosno 350Nm (jača varijanta) obrtnog momenta. Naravno, ovaj TDI motor već sada zadovoljavaju buduće Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine. I TSI benzinci su snažni, ekonomični i čisti, a razvijaju 110kW/150KS (zapremine 1,4 litra), 125kW/170KS (takođe 1,4 litra zapremine) i 147kW/200KS, koliko razvija 2,0 litarski TFSI agregat. Benzinci sa 150 i 170KS razvijaju 240Nm obrtnog momenta već od 1750 obrt./min., dok najsnažniji benzinski Tiguan sa 200KS ima na raspolaganju 280Nm momenta od 1800 obrt./min. Težina Tiguana se kreće od 1621 do 1675 kg, zavisno od verzije. Tiguan će se nuditi u 3 verzije nazvane Trend&Fun, Trend&Style i Trend&Field dok će ponuda menjača obuhvatati 5-stepeni automatik, 6-stepeni manuelni i DSG menjač sa duplim kvačilom. Novi SUV će dobiti i novi elektromehanički upravljački sistem, točkove veličine 16, 17 ili 18 inča kao i sistem za automatsko parkiranje, poznat iz VW Tourana.Tiguan će svetsku premijeru imati na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu dok će prodaja, kako sada stoje stvari, početi već krajem ove godine. Prema prvim najavama, cene za Tiguan bi trebalo da se kreću od nešto preko 24.000 evra za 2WD verziju dok bi 4WD varijanta koštala oko 27.000 evra.



Kako se stvari brzo odvijaju... Tek što su se pre 24 sata pojavile prve slike potpuno nemaskirane serije 1 u Coupe varijanti, BMW je brže-bolje pustio u opticaj i fabričko press saopštenje. Zanimljivo je da je pomenuto saopštenje prvi objavio britanski BMW UK na svom zvaničnom sajtu. Što se izgleda tiče, posle onih najnovijih špijunskih slika "jedinice" Coupe bez ikakve kamuflaže, sve je bilo jasno još ranije tako da ovde i nema šta da se doda osim da su reakcije na izgled zadnjeg dela i dalje vrlo negativne. Te reakcije će vremenom verovatno ublažiti a više su zanimljivi motori, koji će, bar za početak, pokretati ovaj model. To su : 3,0 litarski bi-turbo motor od 306KS i 400Nm za model 135i (uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem), sledi ga 123d sa 2,0 litarskim dizelašem sa 204KS i 400Nm i na kraju verzija 120d sa takođe 2,0 litarskim dizel agregatom ali sa 177KS i 350Nm. Prema fabričkim podacima, 135i do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde, 123d za 7,0 a 120d za 7,6 sekundi. Maksimalna brzina modela 135i je 250 km/h, 123d postiže 238 km/h a kod 120d maksimum je 227 km/h. BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Eneergy Regeneration - regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja kod 135i, Start&Go funkciju) se brine za smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Kao i BMW serija 3 Coupe, i serija 1 Coupe ima raspored masa 50:50, motor napred a pogon pozadi, što obećava iste ako ne i bolje vozne osobine u odnosu na seriju 3 Coupe, zahvaljujući, između ostalog, i manjoj težini serije 1 Coupe. Za bezbednost će se brinuti najmanje 6 vazdušnih jastuka i elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). Iako se novi Coupe bazira na hatchback verziji serije 1, dimenzije su im različite pa tako dužina "jedinice" Coupe iznosi 4360 mm (133 mm više od hatchbacka) dok širina iznosi 1934 mm (1 mm više). Povećan je i prtljažnik, koji sada ima volumen od 370 litara (hatchback 350) a standard je i zadnje sedište deljivo u odnosu 60/40, čime se dobija veća fleksibilnost u organizaciji unutrašnjeg prostora. Prema saopštenju BMW UK, 120d će se nuditi u ES, SE i M Sport paketima opreme, model 123d u SE i M Sport, a 135i samo u M Sport paketu. M Sport znači 17-ične alu felne za 120d i 123d dok su za 135i u M Sport paketu rezervisani jedinstveni točkovi od 18 inča, M aerodinamički paket, M Sport ogibljenje, sportska sedišta, M kožni volan i još par dekorativnih detalja u unutrašnjosti. Prema BMW UK, prodaja serije 1 Coupe u Velikoj Britaniji počinje u novembru, što verovatno znači da će u ostalom delu Evrope prodaja početi već u septembru, odmah posle zvanične promocije na salonu u Frankfurtu. Cene u Nemačkoj se kreću ovako : verzija 120d koštaće 28.750, 123d 32.500 a top model 135 imaće cenu od 38.950 evra.



Nothelle Audi TT

28 Jun 2007 - 00:57 Tuning Link

Nemački tjuner Nothelle je od običnog Audija TT napravio pravu krvoločnu zver, koja sa svojih 520KS bez problema može da stane rame uz rame sa raznim modelima Porschea ili bratskim Audijem R8 (ovaj poslednji ima 420KS). Sa dva turbo punjača, Nothelle je pojačao serijski 3,2 litarski V6 motor sa 250 na pomenutih 520 konja i obrtni moment sa 320 na 635Nm, dok maksimalna brzina sada iznosi čitavih 308 km/h (Audi R8 - 301 km/h). Zanimljivo da nemački tjuner nije objavio i podatak o ubrzanju do 100 km/h. Da bi i vizuelno naglasio promene na motoru, Nothelle je na ovaj Audi dodao i svoj aero body kit, koji uključuje nove branike (napred sa integrisanim spojlerom i par dodatnih otvora za vazduh a pozadi sa dve izduvne cevi i natpisom firme), izražajnije pragove, spojler na poklopcu prtljažnika (koji se nastavlja i na zadnja svetla), nove točkove od 19 ili 20 inča (gume 255/30-20) i za 25 mm spušteno ogibljenje. Ovu preradu (košta 29.500 evra) Nothelle inače obavlja i na Coupe i na Roadster verziji TT-a. Međutim, tu još nije kraj jer Nothelle pojačao snagu i Audiju TT sa 2,0 TFSI motorom, koji umesto serijskih 200, posle njihove obrade raspolaže sa 330KS.

 



BMW će na predstojećem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, osim obnovljene serije 6, izložiti i modele 123d (sa novim dizelašem snage 204 konja), 520d i X3 2,0d (oba sa novim 2,0 L dizelašem od 177KS) kao i X5 sa 3,0 litarskim biturbo dizel motorom od 286KS. Prvo o 123d. Novi tvin turbo dizelaš će se naći pod haubom kako verzije sa 5 tako i one sa 3 vrata (na prvoj slici) a kasnije se može očekivati i u novom coupeu serije 1 odnosno modelu 123Cd. Potpuno aluminijumski 2,0 litarski motor (tačnije 1995 ccm) ima 4 cilindra, 150kW/204KS (pri 4400 obrt./min.) i 400Nm obrtnog momenta (pri 2000 obrt./min.), pa se, osim velikom snagom (102,3 konja po litri zapremine), odlikuje se i malom prosečnom potrošnjom, koja po fabričkim podacima za verziju sa 3 vrata, iznosi samo 5,2 litra na 100 km. Pri tom, emisija CO2 iznosi 138 g po kilometru. U vezi s tim, BMW napominje da je 123d prvi velikoserijski automobil sa preko 200 konja, čija emisija CO2 iznosi ispod 140 grama po kilometru.

Istovremeno sa 123d, BMW će u Frankfurtu predstaviti i X5 3,0sd sa potentnim 3,0 litarskim biturbo dizelašem od 210kW/286KS i 580Nm obrtnog momenta (pri 1750 obrt./min.), koji predstavlja najjači serijski dizel motor sa 6 cilindara. Sa ovim motorom, X5 3,0sd postiže 100 km/h za 7 sekundi dok mu maksimalna brzina iznosi 235 km/h. Snaga se na podlogu prenosi preko automatskog menjača sa 6 brzina i BMW-ovog xDrive integralnog pogona. Zbog veće snage, X5 3,0sd je dobio i pojačane kočnice, odnosno veće diskove u odnosu na standardni X5.

I BMW X3 dobija novi dizel motor, zapremine 2,0 litra sa 130kW/177KS i 350Nm obrtnog momenta. Drugim rečima, ovaj motor ima 20kW/27KS i 20Nm više od prethodnika ali je potrošnja, bez obzira na povećanje snage, smanjena za osetnih 10 odsto. Naime, prosečna potrošnja ovog novog X3 2,0d (po fabričkom podacima) iznosi samo 6,5 litara na 100 km dok je emisija CO2 spala na 172 g/km. Maksimalna brzina iznosi 205 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,7 sekundi. Tu nije kraj doradama modela X3 za 2008. jer je i benzincima X3 3,0si i X3 2,5si smanjena potrošnja na 9,5 odnosno 9,3 litra na 100 km. Inženjeri bavarske fabrike su dodali i novi automatski menjač sa 6 stepeni prenosa dok je interijer obogaćen novim aktivnim naslonima za glavu i bogatijom standardnom opremom.
Još jedna premijera jeste i model 520d, koji dobija isti 2,0 litarski dizelaš kao i X3 2,0d, dakle sa 177KS, a zamenjuje postojeći 520d sa "samo" 163 konja. Osim povećanja snage, novi motor se odlikuje i većom ekonomičnošću i manjom emisijom CO2 po kilometru (tačnije 136 grama/km). Ubrzanje do 100 km/h za limuzinsku verziju iznosi 8,3 sekunde (ranije 8,6), maksimalna brzina je 232 km/h dok karavan, odnosno Touring do stotke stiže za 8,5 sekundi a emisija CO2 mu iznosi 140 g/km.

 



Evo još jedne "žrtve", koja je pala na najnovijem kreš testu organizacije EuroNCAP. Ovoga puta pomenuta organizacija je ispitivala bezbednost Dodgeovog modela Caliber. I kakvi su rezultati ? Može se reći očekivani. Za bezbednost odraslih putnika, Caliber je osvojio 29 poena i četiri zvezdice (od mogućih 5), za sigurnost dece EuroNCAP mu je dodelio takođe četiri zvezdice (od 5) a za bezbednost pešaka je Caliber zaslužio samo jednu zvezdicu od mogućih četiri (ovo poslednje je bilo zaista očekivano). Treba ipak napomenuti da iako ovi rezultati i nisu loši, konkurenti u ovom C segmentu (kao što su Opel Astra, VW Golf V, Renault Megane, Fiat Bravo, Toyota Auris) danas bez problema osvajaju svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika.