home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tjuner Giacuzzo (poznat, pre svega, po obradama Renaulta i Nissana ali dorađuje i Hondu, Mitsubishi, Suzuki, Kiju i Daciu), obogatio je svoju ponudu novim aero body paketom za najsnažniji serijski Renault Clio, model Clio Sport sa 197KS. Osim spuštenog ogibljenja za 20 mm, Giacuzzo je Clio opremio aerodinamičkim paketom za još agresivniji i opakiji izgled, koji sadrži nove spojlere za prednji i zadnji branik, drugačije pragove, zadnji krovni spojler, 18-inčne točkove sa gumama 225/35R18 i četiri završetka izduvnog sistema (serijski model ima dva). Motor nije diran, pa 2,0 litarski agregat razvija i dalje 145kW/197KS i 215Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 215 km/h i ubrzanje do stotke za 6,9 sekundi.

 





Nemački ADAC je u svom tehničkom centru u Landsbergu izvršio kreš test kineske limuzine Brilliance BS6 (prodaje se u Nemačkoj za oko 23.000 evra), i kao što su mnogi i predviđali, rezultati su katastrofalni. Naime, po standardima EuroNCAP organizacije (koja vrši ispitivanje bezbednosti vozila i na osnovu rezultata podeljuje već famozne zvezdice), Brilliance je osvojio samo JEDNU zvezdicu (od mogućih 5) za sigurnost putnika ! Slika sa kreš testa sve govori...Ipak, da pomenemo da se sigurnosna ćelija Brilliancea BS6 pokazala veoma, veoma slabom pri udaru u prepreku brzinom od 64 km/h, da je A stub ušao previše u kabinu, stub volana je gurnut u stranu (pa je vazdušni jastuk bio neupotrebljiv), instrument tabla je ušla u kabinu za 20 cm, papučice za 32 cm itd itd. Naravno, posle udara vrata su mogla da se otvore samo uz pomoć specijalne opreme. U ADAC-u napominju da je lošije rezultate na njihovom testu do sada ostvario samo SUV automobil Jiangling Landwind, koji je takođe kineski proizvod. 



Posle one najduže parade Ferrarijevih automobila na stazi Silverstone, koja će ući u Ginisovu knjigu rekorda, evo još jednog rekorda vezanog za Ferrari ali ovog puta - na vodi ! Naime, na italijanskom jezeru Komo, trkački čamac pokretan V8 motorom iz Ferrarija F430 (naravno uz dorade da bi mogao da se koristi na vodi), postavio je dva nova svetska brzinska rekorda na vodi. Vozio ga je Eugenio Molinari, koji je postigao rekordne prosečne brzine unutar 1000 metara ("leteći kilometar") i to u dve kategorije. U kategoriji čamaca do 1100 kg, Molinari je postigao prosečnu brzinu od 123,3 km/h a u kategoriji do 1450 kg (isti čamac, samo otežan dodatnim tegovima), brzina je iznosila 122 km/h. V8 motor, koji pokreće ovaj čamac, raspolaže sa snagom od 490KS pri 8500 obrt./min. i 465Nm pri 5250 obrt./min. Naravno, ovakva vest još više dobija na značaju kada se zna da italijanska marka ove godine obeležava tačno 60 godina postojanja a i sam Molinari je svoj rekord posvetio toj godišnjici i Ferrarijevom šefu Luki di Montecemolu.  




Izvor : B92, FoNet

Stručni tim američke kompanije Dženeral motors je posetio Grupu Zastava, kako bi razmotrio mogućnosti saradnje s kragujevačkom fabrikom automobila, prenosi FoNet. Tim Dženeral motorsa je ispitivao mogućnosti za proizvodnju Opelovih delova na postojećoj liniji kragujevačke fabrike i, prema nezvaničnim informacijama, oni su procenili da je na njoj moguća montaža Opelovih vozila uz ispunjavanje dodatnih tehničkih zahteva i nivoa kvaliteta. Informativna služba Grupe Zastava je ranije saopštila da se u poseti fabrici nalazi tehnička ekipa, koju predvodi rukovodilac za nove projekte Volfgang Fridrih, i da nikakvi komercijalni ugovori i dogovori nisu deo njenog posla. Ipak, u saopštenju se dodaje da je saradnja dve firme moguća, ako se dostignu određeni tehnički zahtevi i nivo kvaliteta. Kragujevačka fabrika nalazi se u pregovorima sa kompanijom Dženeral motors o proizvodnji Opelovog modela Astra Classic II u Kragujevcu. Generalni direktor Grupe Zastava Zoran Radojević izjavio je krajem prošlog meseca da očekuje vrlo brzo završetak pregovora sa Dženeral motorsom o zajedničkoj saradnji i dodao da je u dosadašnjim razgovorima dve kompanije "sve definisano" i da sada slede samo "fina podešavanja".



Inženjeri tjunerske kuće Edo Competition uspeli su da dobiju dodatnih 23KS iz 6,5 litarskog V12 motora, koji pokreće serijski Lamborghini Murcielago LP640. To u praksi sada znači 488 kW/663KS pri 7800 obrt./min. i 675Nm (umesto 660Nm) pri 5600 obrt./min. Maksimalna brzina je skočila na 348 km/h (serijski model 338 km/h). Osim dorade motora (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica, visokoprotočni filteri za vazduh, novi katalizatori), Murcielago LP640 u obradi Edo Competitiona dobija i specijalno dizajnirano zadnje krilo, koje može da se podešava i završetak izduvne cevi od nerđajućeg čelika. Unutrašnjost je bogatija za kameru, koja olakšava vožnju unazad, sistem za nadgledanje pritiska u gumama i aplikacije od karbon fibera. Za one željne individualizacije, Edo Competition kao opciju nudi i posebne boje za karoseriju i točkove i unikatni interijer.  




Nova Mercedesova E klasa (nazvana W212) stiže na tržište 2009., odmah posle promocije na martovskom salonu automobila u Ženevi. Po prvobitnim najavama od pre nekoliko meseci, premijera je u stvari trebala da bude nešto kasnije, tačnije na septembraskom salonu u Frankfurtu ali je odlučeno da se to ipak obavi nešto ranije. Nova E klasa će zadržati dimenzije slične aktuelnoj generaciji (biće tek malo veća) dok će dizajn slediti osnovne smernice modela S i CLS (unutrašnjost će biti kombinacija dizajnerskih elemenata S i C klase). Sa S klase će biti preuzeti i mnogi tehnički i bezbednosni elementi. Međutim, ono što privlači najveću pažnju jeste novi prednji kraj sa većom maskom a naročito 4 kockasta fara. Ovo poslednje rešenje je prilično slično Lexusovom modelu GS pa je zanimljivo kako će to prihvatiti tradicionalni kupci nemačke fabrike ali u svakom slučaju ovakav izgled predstavlja pravo osveženje (mogući izgled vidite na slici iz nemačkog Auto Motor und Sporta). Karavan nove E klase stići će na tržište sa nekih 12 meseci "zakašnjenja" u odnosu na sedan a odlikovaće ga prošireni C stub i hromirana lajsna, koja će se protezati zadnjim krajem automobila. Osnovni motor, koji će pokretati novu E klasu, jeste 4-cilindrični turbo sa 184KS dok će najjači biti AMG E63 model sa V8 motorom i 544 konja. Najveći noviteti u ponudi su V6 benzinac sa direktnim ubrizgavanjem kao i V8 dizelaš sa 354KS. Posle 2010. godine očekuje se i potpuno nova hibridna verzija.



Nova verzija najmanje Lancie, nazvana Ypsilon Sport MomoDesign, predstavlja novo poglavje u dugogodišnjoj saradnji između dve poznate italijanske kompanije. Lancia i MomoDesign su se naime angažovali na izradi automobila, koji će se isticati svojim jedinstvenim stajlingom, šarmom i stavom. Drugim rečima, Ypsilon Sport MomoDesign, opremljen trenutno najsnažnijim dizel motorom u svojoj klasi, zrači istovremeno dinamičnošću i stilom a namenjen je mladim ljudima, koji traže automobil sa sportskim karakterom i elegancijom. U odnosu na standardni model, Ypsilon Sport MomoDesign ima i spušteno ogibljenje što užitak u vožnji čini još većim. Najsnažniji motor namenjen ovom automobilu, jeste 1,3 litarski Multijet 16V sa 105KS pri 4000 obrt./min. i 200Nm obrtnog momenta, koji postiže pri 1750 obrt./min. a uparen je sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 10,5 sekundi dok je maksimalna brzina 177 km/h. Prosečna potrošnja se kreće oko 4,7 litra (fabrički podatak) a emisija CO2 iznosi 123 grama po kilometru. Osim ovog motora, u Ypsilon Sport MomoDesign, ugrađuju se i benzinac 1,4 16v sa 95KS i 6-stepenim automatskim menjačem kao i još jedan dizelaš 1,3 Multijet 16v sa 90KS i DPF filterom čestica. Ono što u stvari izdvaja ovaj Ypsilon od ostalih je bogata serijska oprema, koja podrazumeva automatsku klimu, Dual Drive servo upravljač, Hi-Fi radio-CD plejer, centralno daljinsko zaključavanje vrata, sportska sedišta, kožni volan, 16-inčne alu felne, el. retrovizore, ABS, EBD, ESP i ASR elektronske bezbednosne sisteme, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese dok su elementi poput sunčanog krova, klime u dve zone, sedišta presvučenih kožom i alkantarom, satelitske navigacije i Bose muzičkog sistema, opcija. Ypsilon Sport MomoDesign se nudi u četiri boje karoserije (Masaccio Black crna, Borromini Grey siva, Casorati Yellow žuta i Raphael White bela) ali uvek u kombinaciji sa Titanium sivom bojom krova, poklopca prtljažnika i retrovizora dok su kvake i kućišta svetala za maglu u boji karoserije. Logo MomoDesign na B stubu i sedištima, zaokružuju stajling paket ovog jedinstvenog Ypsilona. Za kasnije se kao opcija najavljuje i zadnji krovni spojler, koji će još više istaknuti sportsko-elegantan izgled ove Lancie.




Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

Najuverljiviji primer poslovnog uspeha Chevroleta, nakon spajanja sa posrnulim korejskim Daewoo-om, predstavlja model Captiva. Blizanac Opel Antare je sportski džip kojem Chevroletov amblem daje jak vetar u leđa. Američkog, nabildovanog izgleda, Captiva potpuno poništava svoje azijsko poreklo i u prvi plan stavlja kvalitete koje će kupci lako prepoznati. Captiva definitivno spada u red vozila za kojima ćete se okrenuti, nezavisno da li ste ljubitelj SUV segmenta ili ne. Ekipa Pressa je zahvaljujući ljubaznosti ljudi iz zemunskog "Autotrenda" imala priliku da testira Captivu u varijanti sa dizel motorom zapremine 2,0 litra i snagom od 150 konja. Odmah nam je bilo jasno da je dizajn Captivina jaka karta. Poput američkih uzora, ovaj model karakteriše moćan spoljašnji izgled koji dugo neće zastareti. Captiva deluje skladno, nenametljivo, i čak na trenutak prefinjeno. U svakom slučaju, Captiva u pogledu dizajna zaslužuje visoke ocene. Unutra su utisci slični, ako ne i bolji. Obogaćen obiljem korisne opreme, Captivin enterijer odaje utisak prostora ugodnog za boravak i na dužim putovanjima. Definitivno, Captiva i jeste "stvorena" za uživanje u vožnji na otvorenom. Putnici su zavaljeni u fotelje dostojne boljih salona nameštaja, a jedinu "brigu" vozaču predstavlja igra s dirkama za podešavanje ugla naslona i visine sedišta. Captiva ima još jedan jak adut, a to su dodatna dva sedišta skrivena u podu gepeka. U svega nekoliko poteza ovaj automobil se tako transformiše u sedmosed s još upotrebljivim prtljažnikom. Druga krajnost je situacija kada su sva sedišta iza vozača sklopljena u pod, kada se Captiva pretvara u pravo dostavno vozilo. Dvolitarski motor razvija 110 kW/150 KS i 320 nm obrtnog momenta. Osim snagom Captiva za konkurencijom ne zaostaje ni u pogledu instalirane tehnologije. Boschov common-rail sistem, četiri ventila po cilindru, turbina promenjive geometrije i FAP filter čestica dovoljno govore.Nešto sporiji start Captiva nadoknađuje već posle nekoliko stotina metara, a petostepeni automatski menjač odlično se pokazao u vozilu koje ima gotovo dve tone. Do stotke smo stigli za približno 11 sekundi, a papučicu gasa smo uspeli da stisnemo sve do 170 km/h i činilo nam se da to nije sve što Captiva može. Ipak, potrošnja goriva je ono što vas sputava da previše testirate izdržljivost motora. Captiva je čistokrvni SUV koji vlasniku pruža sve što se od njega očekuje, a možda i više. U salonu "Autotrenda" u Zemunu Captiva može da se kupi po ceni od oko 31.000 evra.

Važnija serijska oprema (nivo LT high) : Vazdušni jastuci, bočni i vazdušne zavese, ESP+TC, ABS/EBD/BAS, 4 x 4 pogon, automatski menjač, servo upravljač, senzor kiše i svetala, tempomat, automatski klima uređaj (dvozonski), daljinsko centralno zaključavanje, upravljač podesiv po visini i dubini, el. podešavanje vozačevog sedišta (8 smerova), kožom obložen upravljač i ručica menjača, kožna sedišta, grejana prednja sedišta, el. podizači svih stakala...




Vatikan je objavio dokument na 36 strana pod nazivom "Vodič za pastoralnu brigu na putevima", koji praktično sadrži 10 zapovesti za ponašanje vozača u saobraćaju, odnosno teolozi Rimokatoličke crkve u njemu objašnjavaju šta se u saobraćaju sme a šta ne sme, sa moralnog stanovišta. "Ne vozi pod uticajem alkohola, ne prekoračuj brzinu, ne koristi se automobilom kao izrazom snage i premoći i da bi u njemu počinio greh", neke su od karakterističnih novih zapovesti za vozače. U dokumentu se napominje da "automobil može izvući na videlo onu najprimitivniju stranu čoveka što dovodi do prilično ružnih rezultata." Zapovesti se tiču poštovanja pešaka, gubljenja strpljenja za volanom, održavanja automobila u dobrom stanju kao i vulgarne gestikulacije za volanom. Zato se apeluje na "plemenite namere ljudskog duha" a vozači se pozivaju na odgovornost i samokontrolu kao i to da se za volanom ne ponašaju nedolično dok je molitva u vožnji poželjna. Evo kako izgleda tih novih 10 božjih zapovesti za vozače :

1.      Ne ubij

2.      Put neka ti posluži kao sredstvo kretanja među ljudima a ne za ugrožavanje života

3.      Uslužnost i pravednost će ti pomoći da se nosiš sa nepredviđenim događajima

4.      Budi velikodušan i pomozi bližnjem u nevolji, naročito žrtvama nesreće

5.      Automobili ti neće služiti kao izraz snage i premoći, kao ni za činjenje greha

6.      Uveri mlade i ne tako mlade da ne voze kada to nisu u stanju

7.      Pomogni porodicama žrtava nesreća

8.      Zbliži vozače, koji su krivi i njihove žrtve, u prikladno vreme, kako bi mogli doživeti oslobađajuće iskustvo praštanja

9.      Na putu uvek štiti ranjivijeg

10.  Budi odgovoran prema drugima

Inače, sama država Vatikan baš i nema velikih problema na koje se odnosi novi dokumet. Naime, u Vatikanu je registrovano oko 1000 automobila dok je maksimalna brzina ograničena na 30 km/h. Zanimljivo je da je poslednja nesreća unutar Vatikana zabeležena pre 18 meseci a i tada je pričinjena samo manja materijalna šteta.



Flavio Manzoni, VW-ov novopostavljeni šef kreativnog dizajna, je za italijanski magazin Automobilismo otkrio nove detalje vezane za dizajn nekoliko važnih budućih modela nemačke kompanije, uključujući novi Scirocco i Golf VI. U intervjuu magazinu Automobilismo, Flavio Manzoni je, osim detalja vezanih za izgled budućeg Golfa, naglasio i da mu je novi Golf VI prvi zadatak na novom radnom mestu i da mu je taj projekat glavni prioritet. Rendering Golfa VI na prvoj slici, uradili su novinari Automobilisma i to na osnovi Manzonijevih informacija, koji je najavio da će Golf VI nastaviti trend dizajna prethodnih modela Golfa a da će dimenzije ostati na nivou sadašnje generacije. Ipak, Golf VI će dobiti nov dizajn prednjeg i zadnjeg dela, koji će kasnije biti upotrebljen i na ostalim budućim modelima VW-a. Da podsetimo da je krajem aprila šef  razvoja VW-a, Ulrich Hackenburg, obelodanio da je premijera nove, šeste generacije njihovog najprodavanijeg modela, odložena. Plan je bio da se Golf VI predstavi u proleće 2008. godine ali će se to desiti krajem te iste godine, dakle oko 6 meseci kasnije. Hackenburg je pojasnio da su se na taj korak odlučili jer se aktuelni Golf V i dalje dobro prodaje i da nema potrebe da se žuri sa prezentacijom novog modela mada se ranije govorilo da je razvoj Golfa VI ubrzan zbog slabije prodaje aktuelne verzije u SAD-u i pritiska konkurencije. Nezvanično se ipak čuje da je razlog odlaganja (ili kašnjenja, kako god) u stvari taj, da je prvi čovek VW-a, Martin Winterkorn, jednostavno odbacio inicijalni predlog izgleda Golfa šeste generacije i zatražio doterivanje. Više su zanimljive najave da bi novi Golf mogao da se pojavi samo u obliku kombilimuzine sa 5 vrata i kao Golf Plus dok bi verija sa 3 vrata bilo izbačena iz ponude u korist novog Scirocco-a. Kao i dosad, Golf će se nuditi sa zaista velikim izborom pogonskih agregata među kojima se nalaze  novi 1,6 litarski TSI sa 200KS i 2,0L sa 260 konja, koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS). Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS. Istovremeno sa ovim crtežom iz Automobilsma, pojavila se i prve špijunska fotografija Golfa VI (druga slika) na kome se baš i ne vidi neka velika razlika u odnosu na aktuelni Golf V, odnosno bočna silueta (zajedno sa velikim C stubom) kao da je preslikana sa Golfa V a zadnji kraj, koji bi navodno trebao da dobije drugačiji izgled, ima samo blago doterane svetlosne grupe. Naravno, još je rano da se zaključi kakav će stvarno biti Golf VI, a s druge strane, ni VW baš ne sme da radikalno dizajnerski izmeni svoj najprodavniji model. To bi jednostavno za njih bio prevelik (i nepotreban) rizik.




Prilikom predstavljanja nove Renault Lagune (tekst od 2. juna), napomenuli smo da će se tokom 2008. godine pojaviti i njena sportska coupe varijanta. Očigledno da su u francuskoj kompaniji rešili da ponude neki atraktivniji automobil, koji bi popravio sportski imidž firme, koja uprkos uspesima u Formuli 1 u poslednje dve godine i par sportskih modela poput Clia RS i Megana RS, ne može da se pohvali nekim pravim sportistom u svojoj aktuelnoj ponudi. Ranije se za to brinuo model Alpine A610 Turbo a od kraja 2008. za to će biti zadužena potentna Laguna coupe sa motorima od (najverovatnije) 170 do 250 konja (benzinci 2,0 16v turbo sa 170KS i 3,5 litarski V6 sa 250KS i dCi dizelaši od 2,0 litra sa 175KS kao i 3,0 litarski V6 dizel agregat sa 220KS). Svi pomenuti motori zadovoljavaju Euro5 standarde a biće upareni sa manuelnim 6-stepenim menjačima i automaticima sa takođe 6 brzina. Ako je verovati najnovijem crtežu, Laguna coupe će preuzeti osnovne linije sa koncepta Fluence iz 2004. dok bi prednji kraj ipak više ličio na sedan verziju, a koja opet "vuče" osnovne crte sa prošlogodišnjeg koncepta Nepta. Postojale su i neke nezvanične vesti od pre nekoliko meseci, koje kažu da će Laguna coupe u stvari biti samo Nissan Altima coupe sa značkom Renaulta (što navodno pokazuje druga slika). I da se to desi, neće biti čudno jer Renault drži kontrolni paket akcija japanskog Nissana a i 3,5 litarski V6 motor sa 250KS, koji će koristiti Laguna,  proizvod je japanske marke. Kako bilo, nova Laguna coupe bi trebalo da ima istu dužinu kao i sedan varijanta, dakle oko 4,70 metra dok će prostrana i komforna unutrašnjost moći da primi četiri putnika. Zadnja svetla biće izrađena u LED tehnologiji dok će dva hromirana završetka izduvne cevi na zadnjem delu Lagune coupe jasno naglašavati prirodu ovog modela. Naravno, kao i hatchback i Grandtour (karavan), i coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva, šta više nova Laguna bi mogla da postane i prvi model, koji će na EuroNCAP kreš testu osvojiti 6 zvezdica. Nezvanično se pominje i mogućnost da se Laguna pojavi i kao kabriolet.  




Nova Honda NSX

20 Jun 2007 - 00:21 Top secret Link

Hondin legendarni model NSX (predstavljen još 1989. godine), uskoro će konačno dobiti dostojnog (nadajmo se) naslednika. Proteklih nedelja, lovci na novitete su na stazi Nirburgring, uspeli da snime prototip novog NSX-a ali zamaskiranog u aktuelni model S2000. Kako bi novi NSX mogao da izgleda vidite na najnovijem crtežu (veoma liči na studiju Acura Advanced Sports Car Concept iz januara ove godine) ali je mnogo zanimljivije šta se krije ispod prednje haube. Da, ispod prednje haube. Naime, za razliku od starog NSX-a, koji je imao centralno smešten motor, kod novog NSX-a, agregat će biti smešten ispod prednjeg poklopca. Bez obzira na to, novi NSX će zahvaljujući 5,0 litarskom V10 agregatu sa 500 KS (po ranijim informacijama radi se o 4,5 litarskom sa 550KS) biti jedan od najsnažnijih japanskih sportista, bez obzira na oštru konkurenciju u vidu budućih Lexusa LF-A ili Nissana GT-R. Datum promocije se još ne zna ali se špekuliše da bi to moglo da se desi tokom 2008. godine, tačnije na nekom oa američkih auto salona, budući da su SAD prioritetno tržište za ovaj Hondin model (doduše tamo će se prodavati pod Acurinim znakom).



Izvor : www.glas-javnosti.co.yu

Vožnja automobila na gas narednih nedelja trebalo bi da poskupi zbog uvođenja akcize od šest dinara po litru, pa se očekuje rast maloprodajnih cena. U Naftnoj industriji Srbije i pojedinim privatnim firmama kažu da će cene sigurno skočiti, ali se još ne zna koliko. Ipak, kao kažu u naftaškim krugovima, i sa poskupljenjem, auto-gas bi trebalo da bude duplo jeftiniji od ostalih goriva, što je inače paritet, koji je odavno prisutan i u svim okolnim zemljama, tako da je uvođenje akcize i kod nas samo očekivano uvođenje reda u ovoj oblasti. Dobar je potez, kažu upućeni, što nije povećana akciza na tečni naftni gas, TNG, u bocama za korišćenje u domaćinstvima. Bento Sandro, direktor prodaje subotičkog "Eurogasa", kaže da će zbog uvođenja akcize cena morati da ide gore. "Mislim da će u istom iznosu u kojem je povećana akciza poskupeti i auto-gas, ali potrebno je da uradimo sve proračune", naveo je on. U NIS-u, koji drži više od 70 odsto tržišta TNG-a, kažu da u oblasti tečnog naftnog gasa nema ograničenja što se tiče cene i uvoza, kao kod naftnih derivata, pa će se brzo videti da li potrošači mogu da izdrže prevaljivanje cele akcize na cenu. "Ako se maloprodajna cena poveća za ceo iznos akcize, moglo bi da dođe do smanjenja prometa, što će povratno sniziti cene. U lošijoj situaciji će biti mali vlasnici pumpi za TNG, dok će najveće firme biti u manje-više istoj poziciji", navodi naš sagovornik iz NIS-a. Najveći broj vozila s pogonom na plin su u vlasništvu taksista , pa oni verovatno neće imati izbora. Dobro je, kažu upućeni, što je izuzet TNG za korišćenje u domaćinstvima jer se tako ovi potrošači stavljaju u isti položaj kao i potrošači struje ili gasa. Takođe, dodaju oni, neće više biti punjenja boca na pumpama, ali postoji opasnost da se vozači okrenu punjenju automobila plinom iz boca, što se dešavalo u kriznim godinama jer će razlika u ceni biti nekoliko dinara. "U razvijenim zemljama TNG za automobile i za domaćinstva se boje različitim bojama pa je kontrola lakša", ističe naš sagovornik. Na tržištu Srbije prošle godine prodato je 270.000 tona tečnog naftnog gasa za automobile i domaćinstva. Dve trećine su došle iz uvoza dok je ostatak proizveo NIS - Tečni naftni gas, delom iz rafinerija u preradi nafte, delom iz domaćih nalazišta prirodnog gasa. Samo deset odsto potrošnje goriva za automobile otpada na auto-gas, ali se čak 80 odsto potrošnje TNG-a "izgori" u vozilima.

UPDATE : U međuvremenu je 8. jula zbog uvođenja akcize, auto gas u Srbiji poskupeo za 3,5 dinara po litri pa sada litru TNG-a treba platiti od 42 do 44 dinara, zavisno od pumpe.  



9ff, tjuner iz nemačkog Dortmunda, doradio je još jedan Porsche. Ovog puta model 911 Turbo, koji posle tretmana u 9ff-u dobija ime TRC 91 i razvija 910KS i 910Nm obrtnog momenta, ubrzava do 100 km/h za 3,10 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 392 km/h !! To ga, bez ikakve sumnje, svrstava u grupu najbržih i najsnažnijih sportskih automobila, legalno registrovanih za običan saobraćaj (naravno ako se vožnja ovakvim bolidom uopšte može nazvati običnom !). Ovaj motor sa 910KS je rezervisan doduše samo za 911 coupe dok kabrio varijanta (na slikama) ipak ima nešto "slabiju" verziju ovog agregata (sa 780KS) pa razvija maksimalnu brzinu od 381 km/h ali ga to i dalje čini najbržim kabrioletom na svetu. Porscheov 3,6 litarski bi-turbo boxer motor je modifikovan ugradnjom dva specijalna turbo-punjača, sportskim filterom za vazduh, modifikovanim glavama cilindara, reprogramiranom kontrolnom jedinicom motora i izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika. Povećana je i zapremina motora i to na 4,0 litra. 9ff je dodao i novi prednji spojler, pragove, redizajnirano zadnje krilo, aerodinamičke i istovremeno elegantne retrovizore, nekoliko vrlo diskretnih otvora za vazduh, poklopac prtljažnika od karbona (težina ovog 9ff Porschea smanjena je na 1300 kg), 20-inčne točkove i ojačani kočioni sistem. Rezultat vidite na slikama...




Evo i prvih špijunskih fotografija obnovljene Kije Sportage za 2008. godinu, mada se prezentacija realno može očekivati već krajem ove godine, možda već na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Aktuelni Sportage je inače predstavljen 2004. pa ovaj redizajn uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje, tim pre što Kia obično "čeka" tri do četiri godine pre nego što obavi detaljno doterivanje nekog svog modela. Primer za to je i nedavni redizajn malog Picanta, koji je usledio tri godine posle prezentacije tog malog gradskog automobila. I kao što je obnovljeni Picanto dobio novi izgled a la Ceed (bar u nekim karakterističnim detaljima prednjeg kraja), tako će i doterani Sportage preuzeti neke elemente novog korporativnog dizajna, ustanovljenog upravo pojavom Ceeda. To se, pre svega, odnosi na novu prednju masku sa karakterističnim horizonatalnim lajsnama. Zajedno sa drugačijim branicima (sada u boji karoserije), novim prednjim svetlima (pozadi imaju samo promenjenu grafiku), blago izmenjenim prednjim blatobranima kao i novim 16-inčnim točkovima, Sportage izgleda ozbiljnije i markantnije. Manje promene bi trebalo da doživi i unutrašnjost ali za sada nema fotografija, koje bi to potkrepile. U stvari, zasad nema nikakvih "opipljivijih" informacija o "novom" Sportageu pa tako ni o eventualnim novim ili  doteranim motorima i ostaloj mehanici. Da podsetimo, sadašnji Sportage se oprema 2,0 litarskim benzincem sa 104kW/142KS i 2,0 CRDi dizelašem u dve verzije; sa 83kW/113KS i 103kW/140KS. U ponudi su verzije 2WD (pogon samo na prednje točkove) i naravno integralni 4WD pogon. Ovaj obnovljeni Sportage biće drugi model južnokorejske kompanije (prvi je naravno Ceed), koji će se proizvoditi u novoj fabrici u slovačkom gradu Žilina.