
Samo nekoliko dana pre sigurnog bankrota i zatvaranja, italijanski Bertone (i njegovih 1350 zaposlenih) je izgleda ipak uspeo da preživi. Naime, 1. januara 2008. predsednica ove torinske kompanije Lili Bertone je saopštila da će Bertone biti prodat firmi Gruppo Prototipo, čiji je vlasnik Domenico Reviglio. Gruppo Prototipo takođe ima sedište u Torinu i bavi se testiranjem predserijskih prototipova vozila (pre svega za Fiat), a u njihovom vlasništvu je i poznata staza Nardo na jugu Italije. Vest da je Gruppo Prototipo u poslednjem trenutku postao novi vlasnik Bertonea je ipak prilično neočekivana, budući da su neposredno pre toga propali pregovori vođeni sa Fiatom i sa Gianmariom Rossignolom, bivšim predsednikom Telecoma Italia i Zanussija. Na slici je studija Bertone Barchetta Concept (na bazi Fiat Pande 100HP), predstavljena prošle godine na salonu automobila u Ženevi, kojom je Bertone proslavio 95 godina postojanja.

Austrijski tjuner O.CT Oberscheider Tuning se posle Audija S3 (njihova verzija ima 328KS, 63 konja više od serijskog modela) pozabavio i Seatovim modelom Leon Cupra i Volkswagenovim Golfom GTI. U režiji O.CT Tuninga, snaga Golfa GTI je sa 200 podignuta na 270KS, dok je Seat Leon Cupra sa 240 ojačan na čak 315 konja (zahvaljujući pre svega reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora, modifikacijama na sistemu ubrizgavanja i interkuleru, kao i novom, sportskom izduvnom sistemu). Rezultat ? Seat Leon Cupra sada od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 5,2 sekunde (serijski model treba 6,2 sekunde), dok je maksimalna brzina sa 250 skočila na 265 km/h. Performanse za O.CT Golf GTI su prema press saopštenju O.CT Tuninga tek neznatno slabije, mada austrijska firma ne navodi konkretne brojke. Osim pojačanja motora, O.CT Tuning je kod Leona Cupra i Golfa GTI doterao i ogibljenje, pojačao kočioni sistem (diskovi od 372 mm) i ugradio 19-inčne točkove (8,5 x 19), koji mogu biti Black Mate, Super Polished (kao na slici Seat Leona) i Bi Color (na slici Golfa GTI).
Zvanično : Mercedes Vision GLK Freeside

Posle onih jučerašnjih procurelih slika, Mercedes je danas i zvanično objavio prve oficijelne fotografije i detalje o svom novom koncept automobilu Vision GLK Freeside, koga će publika moći da vidi već 14. januara na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Iako se zvanično radi o studiji koja najavljuje serijsku verziju budućeg manjeg SUV modela GLK, ipak je jasno da se ovde više radi o predprodukcijskom primerku novog GLK, a ne o klasičnom koncept vozilu. Serijska verzija GLK će biti predstavljena u aprilu na salonu u Pekingu, a prodaja u Evropi počinje na jesen ove godine (u Americi u januaru 2009. godine). Kako bilo, slike prikazuju definitavan izgled ovog novog, možda i previše kockastog SUV-a koga Mercedes najavljuje kao konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i budućim modelima Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktnu verziju Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). Vision GLK Freeside je postavljen na velike aluminijumske točkove od 20 inča, dugačak je 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). I unutrašnjost ima par elemenata sa C klase (instrumenti), dok su prednji panel i centralna konzola različiti (komforan i prostran interijer je inače u kombinaciji bele kože i drva u boji antracita). Primerak na salonu u Detroitu će imati ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Što se motora za serijski GLK tiče, njega će (bar u početku) pokretati dva V6 benzinca (jedan sa 228KS za GLK 280, a drugi sa 305KS za GLK 350) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS, a drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljujuje u odnosu 45% napred, a 55% nazad). Od ostalih Merdesovih caka Vision GLK Freeside ima Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Već se priča i o sportskom modelu GLK 63 AMG sa 6,2 litarskim V8 agregatom od 450KS iz modela C 63 AMG, koji bi trebao da se pojavi početkom 2009. godine. Očekuje se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude 38.000 dolara.
Zastava u 2008. planira da proda 11.000 automobila

Izvor : www.blic.co.yu
Rukovodstvo kragujevačke fabrike "Zastava automobili" planira da u
ovoj godini proda 11.000 automobila iz standardnog programa, od čega 9390 na
domaćem tržištu. U prošloj godini ta fabrika prodala je 11.139 automobila, od
čega na domaćem tržištu 10.214, čime je ostvarila plan sa 99,2 odsto.
Fabrika "Zastava auto", zadužena za prodaju i montiranje
"zastave 10" (Punto), lane je prodala 4.109 tih automobila, od
čega je deo izvezla na tržišta Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore,
Makedonije i Albanije.
Ovo preduzeće je u avgustu počelo montiranje "zastave 10" u pogonima
kragujevačke fabrike automobila od delova koji stižu iz "Fiata", a na
osnovu pre dve godine potpisanog ugovora o saradnji. Sa traka je za četiri
meseca "sišlo" 1.650 modela tog automobila.
Za pola godine, otkako "Zastava" na osnovu potpisanog ugovora sa
"Dženeral motorsom" prodaje "opelove" automobile, na
domaćem tržištu prodato je 3.500 tih vozila, od čega je 90 odsto modela
"opel astra klasik", izjavio je predstavnik za odnose sa javnošću
"Zastava AGeM" Zoran Stošić.
Prema njegovim rečima proizvodnja "Opelovih" vozila u
"Zastavi" treba da krene u poslednjem kvartalu 2008. Ugovorom je u
prvoj godini predviđena proizvodnja 1.500 modela "astra klasik", koji
će biti zamenjen, najverovatnije "astrom H" ili nekim drugim
konkurentnim modelom.
Abarth 500 SS

O budućem Fiatu 500 u zabiberenom Abarth pakovanju već je bilo dosta reči tokom proteklih nekoliko meseci (pre svega o baznoj verziji sa 135KS), a ovo su najnovije impresije mogućeg konačnog izgleda Abartha 500 u još jačem SS (Super Sport) izdanju, koji za metu ima Mini Cooper S (slike su inače iz britanskog magazina AutoExpress). Abarth 500 SS karakterišu veliki otvori za vazduh u prednjem braniku, maski i na haubi motora, spojleri, tamnija prednja svetla, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, atraktivni točkovi (sa niskoprofilnim pneumaticima), veliki zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika hromirana završetka izduvnog sistema, spušteno ogibljenje, jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klješta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na prednjim blatobranima i naravno na točkovima). Ukratko, Fiat 500 u Abarth dresu izgleda agresivno, oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha. U unutrašnjosti možemo očekivati nove, sportske instrumente, novi volan i sportska sedišta. Dok će standardni Abarth 500 razvijati 135KS (po podacima AutoExpressa), ovaj snažniji Abarth 500 SS bi iz 1,4 litarskog turbo benzinca sa 4 cilindra trebalo da izvlači 155KS i 230Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim manuelnim menjačem). To bi bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 7,5 sekundi, dok bi najveća brzina trebalo da iznosi oko 210 km/h. Ovakav motor i težina od oko 1000 kg će omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog motora sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima (ubrzanje do 100 km/h bi mu iznosilo manje od 7 sekundi). Prema sadašnjim informacijama, standardni Abarth 500 sa 135 konja imaće svetsku premijeru početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a Abarth 500 SS se očekuje pred početak leta. Cena za običan Abarth 500 u Velikoj Britaniji treba da iznosi oko 13.500, a za Abarth 500 SS oko 15.000 funti.
UPDATE : Mercedes Vision GLK Freeside
Ljudima iz Mercedesa u poslednje vreme baš ne ide najbolje kada je
reč o
čuvanju najvećih tajni, koje se tiču njihovih budućih proizvoda. Naime,
posle
procurelih slika novog Mercedesa GLK (u serijskoj verziji), pa
obnovljenih
Mercedesa CLS i SL, sada su se na internetu pre vremena pojavile i prve
slike najnovijeg koncept automobila ove
nemačke
fabrike. Radi se o studiji Mercedes Vision GLK Freeside, spremnoj za
predstojeći NAIAS (North American International Auto Show) salon
automobila u
Detroitu, koji počinje za nekoliko nedelja. Budući da Vision GLK
Freeside najavljuje
serijsku verziju budućeg manjeg SUV modela GLK (dužine 4,57
metra i sa 5 sedišta),
može se zaključiti da se ovde više radi o predprodukcijskom primerku
novog GLK,
a ne o klasičnom koncept vozilu. Kako bilo, slike prikazuju definitavan
izgled ovog
novog, možda i previše kockastog SUV-a koga Mercedesa najavljuje kao
konkurenta
BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i
budućim modelima
Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u
osnovi prilično liči na umanjenu verziju Mercedesa GL, a i samo ime GLK
bi moglo da se protumači kao GL Klein ili Kurz (na nemačkom mali,
odnosno kratak). Iako još uvek nema zvaničnih detalja, prema ranijim
saznanjima
serijski GLK će deliti veliki broj komponenti sa novom Mercedesovom C
klasom, za
pogon će (bar u početku) biti zaduženi V6 benzinci (jedan sa 228, a
drugi sa 268KS) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS,
a
drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u
kombinaciji
sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim
4Matic
pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 40/60%). Od
ostalih caka možemo očekivati Agility
Control, Dynamic Handling Control,
Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a)
i ESP
sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti (ne treba zaboraviti ni na
poznati
Pre Safe sistem bezbednosti). Primerak na salonu u Detroitu bi
nezvanično
trebao da ima ugrađen 2,2 litarski CDI dizel agregat sa Bluetec
tehnologijom i
snagom od 170 konja, a već se priča i o sportskom modelu GLK 63 AMG sa
6,2 litarskim V8 agregatom od 450 konja iz Mercedesa C 63 AMG. Očekuje
se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude oko 38.000 dolara. Priloženi
špijunski video prikazuje serijsku
verziju
Mercedesa GLK, koji je korišćen na snimanju filma Sex and the City.

...bar što se tiče prodaje za prvih 11 meseci 2007. godine. Naime, prema podacima britanskog JATO Dynamics-a (prati proizvodnju i prodaju automobila u 45 zemalja sveta), francuski Peugeot je u periodu od 1.1. do 30.11. 2007. prodao 410.156 primeraka modela 207, nemački Volkswagen je uspeo da plasira 401.343 komada svog bestselera Golfa V, dok se na trećem mestu liste deset najprodavanijih automobila na Starom kontinentu nalazi Ford Focus sa 379.994 prodatih primeraka. Dalje slede Opel Astra (374.240), Opel Corsa (373.114), Renault Clio (355.990), Fiat Punto (352.235), Ford Fiesta (331.924), Volkswagen Passat (280.121) i Volkswagen Polo sa 269.240 prodatih primeraka. Posle furioznog starta novog modela 308 (za tri meseca već je prodato 100.000 komada), ovo je još jedan odličan rezultat za francusku fabriku.
Vandenbrink 612 Shooting Brake
Holandska kompanija Vandenbrink Design BV nam je do sada bila poznata po svom
modelu Vandenbrink GTO, modernoj interpretaciji legendarnog Ferrarija 250 GTO
iz 1962. Osim njega, holandska firma je nedavno maloj grupi privilegovanih
predstavila i kabriolet Vandenbrink GT Convertible (kao i GTO, i Vandenbrink GT
Convertible se bazira na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano). Međutim, sem
modela GTO i GT Convertible, Holanđani sada planiraju i sportski karavan na
bazi Ferrarija, ali ne na bazi modela 599 GTB Fiorano već Ferrarija 612
Scaglietti. Automobil će se zvati Vandenbrink 612 Shooting Brake, a biće
napravljen u veoma maloj seriji i po naravno astronomskoj ceni. Detalji o
motorizaciji nisu saopšteni ali podsećamo da je Vandenbrink za model GTO
predvideo ugradnju dva motora, koji će biti tjunirani u nemačkoj firmi Edo Comeptition, što bi moglo
da znači da će i 612 Shooting Brake dobiti pojačani V12 agregat u režiji
pomenute nemačke tjuning kompanije (standardni Ferrari 612 Scaglietti inače iz
5,75 litarskog motora izvlači 397kW/540KS).

Francuska PSA grupacija je požurila i već drugog dana 2008. godine je predstavila novu generaciju modela Citroen Berlingo i njegovog klona Peugeota Partner (ili bi bilo pravednije reći da je Partner original, a Berlingo njegov klon?). Francuzi su prvi Berlingo i Partner inače promovisali još daleke 1996. godine, čime su praktično stvorili potpuno novu klasu automobila ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata, tako da se vreme za zamenu odavno primaklo. Oba modela su osvežena 2002. godine ali je i konkurencija u međuvremenu izbacila brojne nove modele, kao što su Renault Kangoo, Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi, pa se novi Berlingo/Partner već dugo željno išćekuje kod kupaca, a i prodavaca Citroena i Peugeota. Ipak, zainteresovani kupci će na novi Berlingo morati da sačekaju drugu polovinu 2008. godine, kada će zvanično početi njegova prodaja (kao i ranije na raspolaganju će biti i putnička i dostavna varijanta). A da ima zaintersovanih kupaca pokazuje i podatak da je od 1996. do danas prodato preko 1.760.000 primeraka Berlinga prve genereacije. Dolazak novog Berlinga ne znači i gašenje aktuelnog modela, jer će ovaj potonji nastaviti da živi kao tzv. entry (ulazni, osnovni) model pod imenom Berlingo First. Kao što je moglo da se vidi i sa špijunskih slika objavljenih proteklih dana, velikih iznenađenja u pogledu dizajna i nema, odnosno novi Berlingo prati aktuelni stil francuske fabrike (prednji deo recimo veoma liči na Citroen C4 Picasso). Novi Berlingo ima naravno veće dimenzije od svog istoimenog prethodnika, kako zbog većeg unutrašnjeg prostora, tako i zbog proste činjenice da je i konkurentski Renault nedavno promovisao novi Renault Kangoo sa značajno povećanim dimenzijama. Konkretnije, Berlingo je sada dugačak 4,38 metra (sadašnji ima nepunih 4,14 metra), pa putnička verzija kombinuje komfor neke limuzine i praktičnost MPV vozila (kao uostalom i pomenuti Renault Kangoo, najveći Berlingov konkurent). Ukratko, putnički Berlingo i dalje predstavlja odličan porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (recimo staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, a tu su i tri nezavisna sedišta u drugom redu, koja mogu da se izbace iz vozila, bočna klizna vrata, kao i Modutop krov sa mnogobrojim ostavama za sitnice). Sve to uz poboljšane vozne osobine (međuosovinsko rastojanje je takođe veće), kvalitetnije materijale u interijeru, bolju zvučnu izolaciju, poboljšanu ergonomiju, veću bezbednost i moderniji i dinamičniji stajling. Od opreme, između ostalog, treba izdvojiti ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, servo volan podesiv po visini i dubini i Hill Start Assist, koji pomaže pri startovanju vozila na uzbrdici (drži "vagu"). Što se motora tiče, za sada je zvanično najavljeno da će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 110KS (ima naravno DPFS filter čestica čađi), dok će paletu agregata kasnije dopuniti i slabiji HDi sa 90KS i 1,6 litarski benzinac 110 konja. Komercijalna verzija Berlinga inače ima tovarni prostor zapremine 3,3 kubna metra, nosivost iznosi 850 kg, a može da preveze predmete dugačke do 1,8 metra. Kome to nije dovoljno, u ponudi će biti i tzv. Extenso modularna kabina, koja može da primi 3,7 kubna metra tereta i predmete dugačke do 3 metra. Sa novim Berlingom ponuda Citroena u MPV segmentu je sada zaista bogata, pa svako može pronaći model za sebe. Tako paletu čine Citroen Nemo, stari Berlingo (sada kao Berlingo First), novi Berlingo, C4 Picasso, Grand C4 Picasso, Citroen C8, pa i putničke verzije većih modela Jumpy i Jumper (ovoj listi će se pridružiti i buduća MPV verzija novog Citroena C3 sa imenom Streetlounge o čemu je nedavno već bilo reči).
Novi Peugeot Partner i Partner Tepee
Istovremeno sa novim Berlingom, i Peugeot je danas objavio prve zvanične slike i detalje o novoj generaciji Peugeota Partner, koji će se poput Berlinga kupcima nuditi u putničkoj (nosi ime Partner Tepee) i dostavnoj verziji. Partner se u odnosu na Berlingo razlikuje pre svega po izmenjenom prednjem delu, što je zasluga drugačijih svetala, maske i branika. Za kupce koji žele nešto više, Peugeot će novi Partner Tepee ponuditi i u (polu)terenskoj varijanti nazvanoj Partner Tepee Outdoor. Poput Citroena sa Berlingom First, i Peugeot će i dalje zadržati stari Partner u proizvodnji (ali samo za određena tržišta), koji će se od sada zvati Partner Origin. Sve što je rečeno za novi Berlingo praktično važi i za novi Partner. Dakle, i Partner je dugačak 4,38 metra, koji u putničkoj Tepee varijanti predstavlja komforan i prostran porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, tri nezavisna sedišta u drugom redu, bočna klizna vrata, tzv. Zenith panoramski krov zaslužan za svetliju unutrašnjost). Poboljšane vozne osobine, kvalitetniji materijali u interijeru, viši nivo završne obrade, bolja zvučna izolacija, poboljšana ergonomija, veća bezbednost i moderniji i dinamičniji dizajn se podrazumevaju. Kao i kod Berlinga, i u Partner će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 110KS (sa DPFS filterom čestica čađi), kome će se kasnije pridružiti i slabiji HDi sa 90KS i 1,6 litarski benzinac 110 konja. Komercijalna verzija Partnera takođe ima tovarni prostor zapremine od 3,3 ili 3,7 kubna metra (zavisno od verzije), nosivost od 850 kg i može da preveze predmete dugačke od 1,8 do 3 metra.

29. decembra 2007. Hyundai Motor Co. (HMC) je obeležio 40 godina od osnivanja kompanije, a tim povodom je još ranije lansiran odgovarajući amblem (na slici). Novi slavljenički amblem simbolizuje kako prošlost i budućnost ove korejske kompanije, tako i rast i razvoj Hyundaija u poslednjih 40 godina. U saopštenju fabrike se još navodi da će Hyundai uvek biti odgovoran prema potrebama kupaca i da će se čvrsto držati najviših standarda odgovornosti prema deoničarima, zajednici i prirodnoj sredini. Osnovan 1967., Hyundai Motor Company je u međuvremenu preuzimanjem Kije postao Hyundai Kia Automotive Group, koji danas predstavlja šestog po veličini proizvođača automobila na svetu (sa 68.000 zaposlenih širom sveta i sa prodajom u vrednosti od 29,4 milijarde dolara ostvarenoj u 2006.). Hyundai inače svoje automobile prodaje u 193 zemlje, a slavlje povodom 40.- godišnjice je uveličano zvaničnim lansiranjem novog luksuznog modela Hyundai Genesis (o njemu smo nedavno već pisali, a o tome više OVDE).

Subaru je najavio da će proizvodnja modela R1e sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije) početi 2009. godine, odnosno tačno godinu dana ranije nego što je bilo planirano. Subaru R1e je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od 50 milja (80 km), dok mu maksimalna brzina iznosi skromnih 100 km/h. Iako autonomija od 80 km nije baš impresivna, stvar popravlja činjenica da se 80% baterija može napuniti za samo 8 minuta. Cena za ovaj model još nije određena, ali u Subaruu se nadaju da će ona za ovaj automobil (namenjen samo kupcima u Japanu) do 2012. ili 2013. godine pasti na 17.500 američkih dolara (masovnija produkcija pomenutih litijum-jonskih baterija bi mogla da spusti cenu automobila na oko 13.000 dolara ili 8815 evra). Subaru inače planira da godišnje u Japanu proda samo 100 primeraka modela R1e.
Novi Citroen Berlingo bez maske

Posle mnogobrojnih fotografija maskiranih primeraka novog Citroena Berlingo, koje su se vrtele po internetu proteklih nekoliko meseci, evo konačno i jedne dobre slike ovog modela bez ikakve maske. Slika je napravljena ovih dana u Francuskoj i prikazuje definitivni i konačan izgled nove generacije ovog manjeg polivalentnog modela, i to u putničkoj verziji (postojaće naravno i komercijalna varijanta namenjena pre svega dostavi robe u urbanim sredinama). Velikih iznenađenja u pogledu dizajna i nema, odnosno novi Berlingo prati aktuelni stil francuske fabrike (prednji deo recimo veoma liči na Citroen C4 Picasso). Prema nezvaničnim informacijama, premijera novog Berlinga bi trebalo da se održi već u januaru 2008. godine, dok bi prodaja startovala nekoliko meseci kasnije (nedugo posle promocije novog Berlinga možemo očekivati i pojavljivanje njegovog dvojnika u vidu novog Peugeotovog Partnera). Informacije o motorizaciji Berlinga su za sada veoma škrte ali se očekuje ugradnja široke palete benzinskih i dizel motora. Jedan benzinac je verovatno 1,4 litarski sa 75KS, a drugi poznati 1,6 litarski agregat u verzijama sa 90 i 109 konja. Što se dizelaša tiče, možemo očekivati 1,6 litarski HDi u varijantama sa 92KS i 110 konja, a možda i manji 1,4 litarski HDi sa 70KS iz novog Citroena Nemo. Novi Berlingo ima naravno veće dimenzije od svog istoimenog prethodnika, kako zbog većeg unutrašnjeg prostora, tako i zbog proste činjenice da je i konkurentski Renault nedavno promovisao novi Renault Kangoo sa značajno povećanim dimenzijama. U vezi s tim; budući da je Renault novi Kangoo postavio na platformu svog modela Scenic (a ne Clia kao ranije), tako je i Citroen za novi Berlingo upotrebio platformu Citroena C4. Inače, Citroen Berlingo predstavlja jednog od braće blizanaca iz PSA grupacije lansiranih još daleke 1996.godine. Tada su naime Citroen i njegov klon Peugeot Partner stvorili potpuno novu klasu automobila, ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata, pa se vreme za zamenu odavno primaklo. Jeste da su oba modela osvežena 2002. godine ali je i konkurencija u međuvremenu izbacila brojne nove modele, kao što su Renault Kangoo, Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi, pa se novi model Berlinga/Partnera željno iščekuje kod kupaca, a i prodavaca Citroena i Peugeota.
Uskoro u Srbiji : Toyota Land Cruiser V8 i Mercedes C klasa karavan

Početkom naredne godine na našem auto tržištu pojaviće se nekoliko zanimljivih noviteta, a među njima posebno mesto zauzimaju Toyota Land Cruiser V8 i Mercedesova C klasa u karavan izdanju. Iako će Land Cruiser V8 zvanično stići na naše tržište u februaru naredne godine, domaći uvoznik Toyote svim nestrpljivim kupcima nudi mogućnost da ga već sada naruče. Slična situacija je i sa Mercedesom C karavan, čija će isporuka prvim kupcima u Srbiji početi u martu 2008.
Toyota je novi Land Cruiser V8 (naslednik Land Cruisera 100) u Evropi premijerno predstavila još krajem oktobra ove godine na salonu automobila u Sankt Peterburgu. Novi Land Cruiser V8 (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna, donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina 1910 mm), više mesta u kabini (postoje verzije sa pet ili sedam sedišta), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala) i poboljšanju upravljivost i stabilnost. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km), kao i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. Dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, postiže 210 km/h, do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km (fabrički podatak). Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Kao što je napomenuto na početku, prodaja novog Land Cruisera startuje u februaru 2008., a cene u Srbiji izgledaju ovako : za 4,5 litarski V8 dizelaš u verziji sa pet sedišta, cena iznosi 81.900 evra (verzija sa sedam sedišta 85.500 evra), a za 4,7 litarski VVT-i benzinac treba izdvojiti 76.700 evra (varijanta sa pet sedišta), odnosno 78.800 evra u verziji sa sedam sedišta.
Mercedes C klasa karavan
Novi Mercedes C klase karavan
(zvanično T-Model) kupci u Srbiji već mogu uplatiti kod našeg uvoznika, iako će
isporuka prvih primeraka početi u martu. U ponudi je pet benzinskih i tri dizel
motora. Cena osnovnog modela C 180 K sa benzincem od 156KS iznosi 36.770 evra
sa PDV-om, a najjeftiniji dizelaš, model C 200 CDI sa 136KS, treba platiti
37.160 evra, takođe sa PDV-om. Kao što se i očekivalo, nekih velikih
iznenađenja na polju dizajna i nema, mada su Nemci na zadnjem delu karavana
upotrebili blago modifikovani dizajnerski stil u odnosu na već nekoliko meseci
poznatu C klasu u formi klasične limuzine. C klasa karavan se nudi u tri paketa
opreme, tačnije kao Classic, Elegance i Avantgarde, a kao i kod limuzine, i kod
karavana će pomenuta najsportskija Avantgarde verzija imati drugačiju masku
hladnjaka sa trokrakom zvezdom u njenom centru. Novi C karavan (kao i C
limuzinu uostalom) karakterišu agilnost,
komfor, bezbednost, a sada sve to u kombinaciji sa većom prostranošću i
praktičnošću. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 485 litara, a
sa oborenim zadnjim sedištima (deljiva u odnosu 1/3 : 2/3) iznosi svih 1500
litara, što je za 146 litara više u odnosu na stari C karavan. Novi karavan
nudi i nekoliko praktičnih detalja, koji olakšavaju utovar prtljaga, kao što je
npr. automatsko otvaranje/zatvaranje vrata prtljažnika prostim pritiskom na
dugme, a tu je i opcija automatskog održavanja visine vozila bez obzira na
težinu tereta u automobilu. Što se bezbednosti tiče, tu nema kompromisa, pa svi
modeli u standardnoj opremi imaju sedam vazdušnih jastuka, zatezače sigurnosnih
pojaseva, elektronske sisteme ABS, EBD, BAS, ESP, dok su skuplje verzije
opremljene i sa već dobro poznatim Mercedesovim PRE-SAFE sigurnosnim sistemom.
U odnosu na stari Mercedes C klase karavan, novi model ima pojačane motore (od
10kW/13KS do 15kW/20KS više), manju potrošnju (do 10,3 % manje) i manju emisiju
CO2. U vezi smanjenja potrošnje, možda je dovoljan primer modela C 200 CDI,
koji uz prosečnu potrošnju od tačno 6 litara (naravno ovo je fabrička tvrdnja)
i rezervoar od 66 litara, ima autonomiju od preko 1000 kilometara. I C klasa karavan
je takođe dostupna sa paketom Agility control, koji omogućuje vozaču da sam
podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način
vožnje. U ponudi je naravno i AMG paket, koji podrazumeva tvrđe i niže
ogibljenje (za 15 mm), direktniji upravljač, 17-inčne alu felne i aerodinamički
paket za karoseriju. Kao što je napomenuto na početku, paleta motora obuhvata
obuhvata pet benzinaca i tri dizelaša. Benzinci su C 180 K (115kW/156KS i 230Nm
obrtnog momenta), C 200 K (135kW/184KS i 250Nm), C 230 (150kW/204KS i 245Nm), C
280 (170kW/231KS i 300Nm) i trenutno najsnašniji C 350, koji razvija
200kW/272KS i 350Nm. Ljubiteljima dizelaša na raspolaganju su modeli C 200 CDI
(100kW/136KS i 400Nm), C 220 CDI sa 125kW/170KS i C 320 CDI sa 165kW/224KS.
Kasnije stiže i perjanica game – sportski model C 63 AMG sa 6,2 litarskim V8
benzincem od 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta.
Nova, treća generacija Subaru Forestera (eng. šumar, gorštak, brđanin) debitovaće na predstojećem januarskom NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, a budući da su još ranije u javnost procurele slike ovog CUV modela (Crossover Utility Vehicle), koje su u potpunosti razotkrile njegov definitivan izgled, od nekog iznenađenja tom prilikom neće biti ništa. Bar što se tiče izgleda. U svakom slučaju, novi Forester je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Inače, klirens (rastojanje od tla) iznosi 225 mm, a točkovi su veličine 16 ili 17 inča (sa gumama 215/65 R16, odnosno 225/55R17). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motor, i to u atmosferskoj verziji sa 148KS, dok će se kasnije pojaviti i turbo verzija sa 230KS, a u Americi i 2,5 litarski benzinac (ne pominje se njegova snaga ali će se i taj motor nuditi u verziji sa ili bez turbo punjača). U Evropi možemo očekivati i dizel agregat, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta. Modeli sa ručnim menjačem će imati ugrađen Subaruov Incline Start Assist, odnosno sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. Što se automatske transmisije tiče, u početku će novi Forester koristiti poznati 4-stepeni automatik (ali sa SportShift opcijom ručnog menjanja brzina na volanu), a očekuje se da će kasnije biti zamenjen ili 5-stepenim automatikom ili CVT transmisijom.