home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nissan će od početka jula u Zapadnoj Evropi krenuti sa prodajom nove i istovremeno najjače dizel verzije svog kompaktnog MPV modela Note. Tačnije, u poređenju sa dosadašnjim najsnažnijim 1.5 dCi motorom sa 86KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min., nova, snažnija varijanta ovog agregata razvija 103KS pri 4000 o/min. i 240Nm pri 2000 o/min. To je dovoljno da najveća brzina poraste sa 168 na 180 km/h, a da ubrzanje padne sa 13 sekundi na 11,1 sekundu. Kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi 5,1 litara dizela na 100 km, a emisija CO2 je 136 g/km (DPF filter čestica čađi je inače standard).





Hofele Volkswagen Touareg

16 Jun 2008 - 00:13 Tuning Link

Tjuning kuća Hofele Design je predstavila novi aero body paket za modifikaciju aktuelnog Volkswagen Touarega. Ukratko, kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika sa velikim otvorima za vazduh i dodatnim svetlima, zatim nove haube motora, zadnjeg krovnog spojlera i drugačijeg zadnjeg branika sa integrisanim izduvnim cevima. To nije sve, jer je Hofele Design za Touareg predvideo još i nove petokrake aluminijumske točkove od 22 inča (sa gumama 295/30 R22) i ogibljenje spušteno za 40 mm.



Izvor : www.dw-world.de

Srbija se našla među državama u kojima bi mogla da se proizvodi nova serija Mercedesovih automobila. Kako prenosi nemački magazin "Auto moto sport", pozivajući se na izvore u rukovodstvu automobilskog koncerna Dajmler, tokom naredne sedmice Mercedes će doneti odluku o tome gde će se nova generacija "malih vozila" Mercedesa A i B klase proizvoditi. Ovaj list, iz izvora bliskih vrhu Dajmlera, saznaje da se razgovori u ovom trenutku vode sa partnerima u Poljskoj i Rumuniji, a razmatraju se pregovori i sa Mađarskom i Srbijom. Generalni direktor Dajmlera Diter Ceče u petak je u Bremenu najavio da će proizvodnja nove generacije Mercedesa početi 2011. godine i dodao da odluka o tom gde će se proizvoditi još nije doneta. List tvrdi da je Srbija Mercedesu ponudila povoljne subvencije, a Mađarska visoko kvalifikovanu radnu snage. Izvor pomenutog magazina, procenjuje da za sada najlošije karte za "sklapanje posla" sa Mercedesom ima Rumunija. Portparol ove kompanije nije želeo da komentariše tvrdnje lista, ali je rekao da će odluka o saradnji biti doneta bez ikakvih pritisaka i vremenskih ograničenja.



Uvoznik Fiatovih automobila za Srbiju, kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) je konačno počela sa prodajom restilizovane Fiatove Crome, koja je inače svoju zvaničnu svetsku premijeru imala još na prošlogodišnjem salonu automobila u Bolonji. Radi se o najvećem modelu u Fiatovoj gami, koji od svoje promocije 2005. godine nije uspeo da ostvari prodajne planove italijanskog proizvođača. Iako je za dizajn bio angažovan i proslavljeni Giorgetto Giugiaro, dosadašnja Croma jednostavno nije uspela da pridobije značajniji broj kupaca u svojoj kategoriji, a razloge za to treba tražiti, između ostalog, i u neobičnoj formi karoserije, koja predstavlja nekakvu kombinaciju limuzine, karavana i MPV vozila. Zato i ne treba da čudi ovako brzo pojavljivanje njegove osvežene varijante. Kako bilo, Nuova Croma donosi potpuno redizajniran prednji kraj, koji veoma podseća na već viđena rešenja na modelima Grande Punto i Bravo (svetla, maska, branici). Koliko će ovaj familijarni look pomoći u poboljšanju prodaje, za sada je nezahvalno prognozirati, mada je prvi utisak daleko povoljniji u odnosu na staru verziju. Da li će tako misliti i kupci, pokazaće prvi rezultati prodaje. Sem novih prednjih svetala i maske, Nuova Croma donosi i drugačije pragove, više hroma na okvirima prozora, novi branik i spojler pozadi, a u unutrašnjosti novi upravljač, revidirani panel sa instrumentima i nove, kvalitetnije materijale. Zahvaljujući svojim dimenzijama (dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 476 cm/177 cm /160 cm/270 cm) Croma raspolaže izuzetno prostranim i komfornim interijerom za pet putnika, velikim prtljažnikom od 500 litara, a treba podsetiti da je Croma na EuroNCAP kreš testu osvojila maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Od opreme (bilo standardne, bilo opcione) treba izdvojiti potpuno novi DVD plejer, Blue&Me sistem, satelitsku navigaciju, Cruise control, senzore za kišu, parking senzor, sistem za praćenje pritiska u gumama, ABS, EBD, ASR, ESP, MSR elektronske sisteme, do devet vazdušnih jastuka (uključujući i jedan za kolena vozača), Hill holder (za pomoć pri startu na uzbrdici) i Follow-me-home funkciju prednjih svetala, koja ostaju uključena još nekoliko sekundi pošto vozač i putnici napuste automobil. Ukratko, Fiat želi da predstavi novu Cromu kao privlačan, prostran, komforan, bezbedan i pristupačan automobil za porodične ljude. Što se motora tiče, Fiat je u novu Cromu ugradio dva benzinca (1,8 16V sa 140KS i 2,2 16V sa 147KS) i tri MultiJet dizelaša : 1,9 litarski 8V sa 120KS, 1,9 litarski 16V sa 150KS, kao i 2,4 litarski 20V, koji raspolaže sa 200KS (svi motori ispunjavaju Euro4 standarde). Benzinci su opremljeni sa 5-stepenim transmisijama (sa opcionom sekvencijalnom automatskom transmisijom za model 2,2 16V), dok svi dizelaši imaju menjače sa 6 stepeni prenosa (sekvencijalni automatik je opcija za 1,9 MultiJet 16V sa 150KS, a standard kod modela 2,4 MultiJet 20V). Međutim, iz ove palete kupcima u Srbiiji se nude samo dva motora : 1,8 litarski benzinac sa 140KS (staje 21.600 evra) i 1.9 8V dizelaš od 120 konja, koji u Srbiji startuje sa cenom od 24.768 evra sa PDV-om. 

Chevrolet Aveo

Tokom juna u Srbiji zvanično počinje prodaja i novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji (zvaničan sajt uvoznika je gm-chevrolet.co.yu). Uprkos snažnijim motorima i bogatijoj standardnoj opremi, cene za obnovljeni Aveo nisu značajnije veće u odnosu na dosadašnju verzije, pa tako osnovni Aveo sa troja vrata treba platiti 9360 evra sa PDV-om. Najvažnije promene u odnosu na prethodnika čine njegov agresivni eksterijer (naročito prednji kraj), unapređena unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom (na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta). Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba, dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski agregat, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 74kW/101KS. Veliki napredak je učinjen i u prostranijoj unutrašnjosti, i to ne samo na polju dizajna, već i unapređenom ergonomijom, kvalitetom upotrebljenih materijala i završnom obradom. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži, širi i viši u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, širina 1680 mm, visina 1510 mm), jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara. Proizvodnja obnovljenog Avea se inače odvija u GM-ovoj fabrici u Poljskoj, sa čijih proizvodnih traka će ove godine sići 60.000, a naredne 100.000 primeraka ovog automobila.

Novi Citroen C5

Nova, druga generacija Citroenovog modela C5 je imala zvaničnu svetsku premijeru na januarskom salonu automobila u Briselu, a nedavno je i kod nas počela njegova zvanična prodaja. Novi C5 će se kao i dosad proizvoditi u varijantama berlina i Tourer (karavan), a njihove dimenzije izgledaju ovako: dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Tourer dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Inače, za izgled novog C5 zaslužan je Domagoj Đukec, Hrvat koji je ranije radio za Volkswagen, a kasnije je prešao u ovu francusku kompaniju. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko, daleko atraktivniji i elegantniji izgled u odnosu na svog istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost, već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, kvalitetnije materijale u interijeru, bolju ergonomiju, poboljšanu zvučnu izolaciju, bolje vozne osobine i izuzetnu stabilnost (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 Plus hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA, ESP sistemi i do 9 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi) i moderne motore. Od opreme treba izdvojiti Cruise control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". U svakom slučaju, modeli poput Renault Lagune, Ford Mondea, Mazde6, Peugeota 407, VW Passata, Toyote Avensis, Honde Accord, BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C klase dobili su novog, opasnog konkurenta (ne treba zaboraviti ni na novi Opel Insignia, koji nasleđuje Vectru, a pojaviće se na salonu automobila u Londonu, u julu ove godine). Što se cena tiče, najjeftiniji C5 kod nas je verzija sa 1,8 litarskim benzinskim motorom od 93kW/127KS i 170Nm, koji treba platiti 22.990 evra, dok osnovni dizelaš 1.6 HDi sa 81kW/110KS i 240Nm ima cenu od 25.170 evra sa uračunatim PDV-om. Uvoznik Citroena za Srbiju je beogradska firma Vitro Group, a adresa njihovog sajta je www.vitrogroup.co.yu



Prvo kratko podsećanje. Standardni Mercedes CLK63 AMG Black Series iz 6,2 litarskog V8 motora (u paru sa 7G-Tronic automatskim menjačem) izvlači svih 507 konja i 630Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da ovaj 1760 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrza za samo 4,3 sekunde, a od 0 do 200 km/h za 13,8 sekundi. Iako bi mogao da postigne i više, AMG je elektronski ograničio maksimalnu brzinu na tačno 300 km/h.

Ove brojke bi većini bile sasvim dovoljne, ali tako nisu mislili i u RENNtechu, jednom od najpoznatijih američkih tjunera za Mercedesove modele. Oni su iz pomenutog V8 agregata izvukli ukupno 550KS i 80Nm više, što je zasluga, između ostalog, reprogramirane elektronske kontrolne jedinice motora i doteranog sportskog izduvnog sistema.

U paketu su još i RENNtech sportsko ogibljenja (spušteno za 20 mm) i unapređena aerodinamika vozila (prednji spojler, zadnji difuzor i veliko zadnje krilo od karbona).

 



Novidem Audi R8

15 Jun 2008 - 00:13 Tuning Link

Vlasnicima Audija R8, kojima standardnih 420KS i 430Nm obrtnog momenta iz serijskog 4,2 litarskog V8 FSI motora nije dovoljno i koji nemaju strpljenja na čekaju na model sa V10 motorom, švajcarska tjuning kompanija Novidem nudi paket za povećanje njegove snage. Tačnije, uz pomoć Novidem kompresora ovaj agregat sada raspolaže sa 537KS i 561Nm, što omogućuje da ubrzanje od 0 do 100 km/h sa fabričkih 4,6 padne na manje od 4 sekunde.





Britanska tjunerska kuća Autodelta (postoji više od dve decenije) će 20. i 21. juna, posle 18 meseci razvoja, u Amsterdamu održati zvaničnu promociju svog novog modela – Autodelta J4 2.2 C (C je oznaka za Compressore), baziranog na Alfa Romeu 159 2.2 JTS. Autodelta J4 2.2 C je već treći u ekskluzivnoj J seriji modela, u kojoj se već nalaze Brera J5 3.2 C i Spider J6 3.2 C. Ipak, za razliku od pomenutih Brere J5 i Spidera J6, koji su dobili doterani 3.2 V6 motor, Autodelta je za novu Alfu 159 J4 2.2 C pripremila pojačani 2.2 motor, kome je dodat Rotrex kompresor. Rezultat je porast snage sa standardnih 185 na 245KS i obrtni moment povećan sa 230 na 290Nm. U paketu su još i pojačani kočioni sistem, OZ točkovi i Dunlop gume. Kome ovo nije dovoljno, Autodelta će uskoro za J4 2.2 C ponuditi i specijalni "Corsa" tjuning kit, koji će imati više od 260 konja, sa koliko trenutno raspolaže fabrička Alfa 159 3.2 V6.



Lotus Sport Exige GT4

14 Jun 2008 - 13:32 Noviteti Link

Lotus je kraćim saopštenjem i ovom slikom najavio svoj novi trkački model, koji će biti spreman za sezonu 2009. Radi se o modelu Lotus Sport Exige GT4, koji se odlikuje novim aerodinamičkim paketom i za čiji pogon je zadužen 1,8 litarski VVTL-i motor (raspolaže sa snagom od 179kW/243KS). Kako se kaže u Lotusovom saopštenju, potpuniji detalji o ovom modelu biće saopšteni u narednom periodu.



Japanski tjuner Wald International je poznat i publici u Evropi, budući da je specijalizovan za doterivanje ekskluzivnih evropskih automobila kao što su BMW serije 7, Bentley Continental GT ili Mercedes S klase. Ipak, njihov najnoviji rad je domaći proizvod – sportski Lexus IS-F, koji je u obradi Wald Internationala dobio novi stajling paket za još agresivniji nastup. To podrazumeva modifikovani prednji branik sa spojlerom i drugačije oblikovanim usisnicima za vazduh, nešto izraženije pragove, drugačiji zadnji branik sa difuzorom i otvorima za vazduh sa strane (odmah iza zadnjih točkova), veliki spojler na poklopcu prtljažnika, kao i jedinstvene aluminijumske točkove.


 



Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar d.o.o. (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popuste za modele Swift i Splash sa dizel DDiS motorom i GLX opremom. Konkretnije, ovakav Swift DDiS umesto 14.900 treba platiti 13.900 evra, a Splash DDiS GLX ima cenu od 13.490 umesto ranijih 14.440 evra. Još uvek traje i sniženje od 500 evra za Suzuki Splash 1.0 (sada umesto 12.200 košta 11.700 evra).   

Naš zvanični uvoznik Fordovih automobila, firma Grand Motors (www.ford.rs) krenuo je sa novom prodajnom akcijom "Sve je već plaćeno", tokom koje se Ford Fiesta sa 1,4 litarskim benzincem od 80 konja i bogatim paketom opreme nudi po nižoj ceni (11.990 umesto 12.490 evra) i sa besplatnim redovnim servisnim održavanjem, koje traje sve vreme garantnog roka (četiri godine). U opremi ove Fieste se nalaze klima uređaj, servo volan, ABS, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, radio/CD, električni podizači stakala, daljinsko centralno zaključavanje, svetla za maglu, aluminijumske felne od 15 inča, metalik boja i petora vrata.

Ovde i podsećanje da je Grand Motors i naš ovlašćeni uvoznik britanskog Land Rovera i da će povodom 60 godina od pojavljivanja prvog vozila sa oznakom Land Rovera, od 15. juna pa sve do 1. septembra svim zainteresovanim kupcima nuditi kompletan program Land Rovera po specijalnim uslovima.

Prodavci Seata u našoj zemlji (recimo Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530-400) u ponudi imaju modele Leon, Altea i Altea XL sa 1.9 TDI i 2.0 TDI dizel motorima, koji se prodaju sa sniženjem od 5 odsto. Kupac dobija i pet godina besplatnog kasko osiguranja u saradnji sa firmom Porsche Mobility. Posebna ponuda se odnosi na model Leon 1.6 Salsa sa 102KS (u opremi između ostalog ima klima uređaj, ABS, aluminijumske točkove od 16 inča, farove za maglu, 6 vazdušnih jastuka, daljinsku centralnu bravu, električne podizače stakala napred, radio CD/MP3, tempomat, multifunkcionalni volan i putni kompjuter), koji sa popustom od 1174 evra sada treba platiti 17.973 evra sa PDV-om. Zvaničan sajt uvoznika za Srbiju je www.seat.rs

I Mazdini dileri u Srbiji imaju zanimljivu ponudu za sve zainteresovane za kupovinu Mazde3. Tačnije, sve do 31. avgusta sve verzije Mazde3 se prodaju sa popustom od 1500 evra, dok je Mazda5 na sniženju od 1800 evra. Inače, Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/328 37 22,  internet : www.mazda-profil.co.yu, General Auto (Beograd, Stevana Prvovenčanog 50, tel. 011/397 05 44), Grand M (Novi Sad, Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800) i Auto MG iz Niša (bul. 12 februar 81, tel. 018/581 336). Iz Mazde najavljuju da će uskoro njihove automobile prodavati i ovlašćeni dileri u Čačku i Subotici.  

Domaći zastupnik bavarskog BMW-a Delta Motors (www.bmw.co.yu) ima zanimljivu ponudu za model BMW 520d (sa 177KS), kod koga se na poklon dobija automatski menjač (u vrednosti od 2530 evra) i portabl BMW navigacioni uređaj sa mapom Srbije. U ponudi je i model BMW 318i uz koga se gratis dobija navigacioni uređaj, dok BMW serije 7 sa 3,0 litarskim dizelašem ima cenu umanjenu za 2000 evra.

Sve do kraja juna, Delta Automoto (deltaauto.co.yu) odobrava značajne popuste za Hondine modele. Najmanji model Jazz je na sniženju od 500 evra i staje 13.778 evra, Civic sa troja i petora vrata je jeftiniji za 7 odsto (recimo Civic Type S sada košta 22.524 evra, a Civic Type R 31.879 evra), za Accord sniženje takođe iznosi 7% (osnovni Accord 2.0 Comfort ima cenu od 19.534 evra), dok su Honda Civic limuzina i Honda CR-V na popustu od 3 odsto. 

Domaći uvoznik automobila francuskog Peugeota, firma Verano Motors (www.verano.co.yu), tokom nove prodajne kampanje nudi Peugeot 206 sedan po nižoj ceni od 10.990 evra sa PDV-om. Kupovinom ovog modela (čija oprema između ostalog sadrži klimu, servo, frontalne vazdušne jastuke, CD-radio, svetla za maglu i metalik boju) kupac štedi 730 evra.



Konigseder Smart ForTwo

14 Jun 2008 - 00:25 Tuning Link

Austrijski tjuner Konigseder pobrinuo se za atraktivniji izgled malenog Smarta ForTwo i to u njegovoj kabriolet verziji. Za privlačenje pažnje najviše zasluga pripada novom aero body paketu, a posebno proširenjima blatobrana (po 30 mm sa obe strane) i doteranim branicima sa integrisanim spojlerima (ceo ovaj body kit inače košta 2520 evra). Tu su još i novi set Eibach sportskih opruga, petokraki aluminijumski točkovi od 17 inča (7,5 x 17 napred, a 9,5 x 17 pozadi), posebne patosnice u kabini i pojačani motori. Za cenu od 670 evra, Konigseder će naime pojačati Smartov dizel motor na 65KS, a 1,0 litarski benzinac sa fabričkih 84 na 105KS.



Posle nekoliko zvaničnih špijunskih fotografija novog Chevrolet Camara Coupe, General Motors je juče objavio i dve manje slike njegovog kabriolet izdanja. I ove slike prikazuju predprodukcijsku verziju ovog modernog muscle car automobila, što znači da će izgled najverovatnije pretrpeti manje izmene pre nego što počne proizvodnja serijske varijante.

Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (Coupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. Serijski Camaro će pokretati V6 i V8 benzinci, proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja startovati početkom 2009. godine (to se odnosi na Coupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima nešto kasnije kao model za 2010.).



U Peugeotu ne miruju sa lansiranjem specijalnih serija svojih automobila, pa su tako posle modela 207 Cielo i 107 KISS, spremili još jednu posebnu ediciju popularne 207-ice.

Peugeot 207 Le Mans Series je napravljen kao počast uspešnom trkačkom modelu Peugeot 908 HDi FAP Le Mans, a zadovoljstvo da ga vozi imaće samo 2000 evropskih kupaca, budući da se i ovde radi o limitiranij seriji. Pomenutih 2000 kupaca će moći da bira između 1,6 litarskog THP turbo benzinca sa 110kW/150KS i 1.6 HDi FAP turbo dizelaša od 80kW/109KS, kao i između Banquise bele i Obsidien crne boje. Benzinac postiže maksimalnih 210 km/h, dok dizelaš može do 193 km/h. Od ostale sabraće, 207-ica Le Mans se razlikuje po dekorativnoj crvenoj traci na haubi i krovu, glavi lava na bokovima, aluminijumskim točkovima od 17 inča, posebnim "Le Mans Series" logom na poklopcu prtljažnika, sportski uređenim interijerom (ističu se sportska sedišta sa kožom i alkantarom), kao i numerisanom pločicom od aluminijuma na upravljaču.

Cena za 207 Le Mans 1.6 THP iznosi 19.400 evra, a za 207 Le Mans 1.6 HDi košta 19.950 evra.



Više o konceptu BMW GINA Light Visionary Model možete pročitati OVDE