home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ove slike prikazuju konačni izgled nove Toyote Land Cruiser 100, čiji je nemaskirani prototip uhvaćen na testiranju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Kao što se i pretpostavljalo prilikom prezentacije novog Lexusa LX570 pre nekoliko meseci na salonu u Njujorku, nova Toyotina "krstarica" će izgledom biti veoma slična pomenutom Lexusu, naročito sa strane dok će se prednji kraj naravno najviše razlikovati i to zahvaljujući, pre svega, velikoj rešetki hladnjaka. Kao i Lexus LX570, i Land Cruiser 100 će zahvaljujući većim dimenzijama, nuditi više mesta u luksuznijoj i udobnijoj unutrašnjosti i bolje vozne osobine. Priča se i da su Toyotini inženjeri razvili novo vazdušno ogibljenje, koje će biti u mogućnosti da automatski diže i spušta vozilo u zavisnosti od uslova na putu. Nekih preciznijih podataka o motorima još nema, ali se pominju (bar za američko tržište) benzinci 4,0 V6 (183kW/249KS) i 4,7 V8 sa 210kW/286KS. Kasnije bi trebao da se ugrađuje i novi 5,7 litarski V8 agregat sa 381KS iz toliko pominjanog Lexusa LX570 (u paru sa 6-stepenim automatskim menjačem). U Evropi će se pojaviti i sa novim 4,5 litarskim V8 dizelašem (još se ne zna da li će se i dalje ugrađivati aktuelni 4,2 litarski 6-cilindrični turbo-dizel od 150kW/204KS). Novi Toyotin full-size SUV imaće svetsku premijeru krajem godine na salonu u Tokiju ali se prodaja očekuje tek sredinom naredne.






Krenuo Fisker Latigo

25 Jun 2007 - 00:39 Noviteti Link

Henrik Fisker, bivši dizajner u britanskom Aston Martinu, 2005. godine je u Kaliforniji osnovao kompaniju Fisker Coachbuild a ovih dana je na Beverli Hilsu kupcu isporučio prvi automobil. Radi se o modelu Fisker Latigo CS V10 coupe, prvom u nizu iz ekskluzivne serije od samo 150 komada. Latigo se bazira na BMW-u serije 6 (što se vidi i po bočnoj silueti i obliku krovu) dok je izgled prednjeg i zadnjeg kraja potpuno nov. Latigo CS 10 coupe koristi i BMW-ov 5,0 litarski V10 motor iz modela M6 ali koji umesto serijskih 373kW/507KS ovde raspolaže sa svih 476 kW ili 648 konja, što je dovoljno da Latigo CS V10 coupe postigne 60 milja na sat (96 km/h) za samo 3,9 sekunde (za poređenje BMW-u M6 za istu "disciplinu" treba 4,6 sekundi). Cene se kreću od 199.000 dolara za Latigo V8 sa motorom od 270kW/367KS iz BMW-a 650Ci pa sve do 304.000 dolara, koliko košta Latigo CS 10 Convertible. Osim Latiga, Fisker proizvodi još jedan automobil, nazvan Tramonto, koji se bazira na Mercedesovom modelu SL55 AMG (pokreće ga 5,4 litarski V8 agregat sa 363kW/494KS i 449kW/610KS). 




Za samo 2045 evra i vaš Passat može da izgleda ovako opako i monstruozno kao na slici. Nemački tjuner Pro Street za tu sumu naime nudi aero body kit "xtr-racing line", koji sadrži ogromnu (ali stvarno ogromnu) prednju masku a la Audi A8, nove branike i spojlere, veće pragove, proširenja blatobrana, atraktivnije točkove zanimljivog dizajna i zadnje krilo na poklopcu prtljažnika.



Renault je u Francuskoj pustio u prodaju Megane Bioethanol E85, koji predstavlja prvi model francuske fabrike pokretan bioetanolom na evropskom tržištu (automobile na bioetanol Renault već nekoliko godina proizvodi i prodaje u Brazilu). Sama oznaka E85 inače označava mešavinu 85 % bioetanola (u stvari alkohol dobijen fermentacijom šećera iz žitarica; u Evropi najčešće iz kukuruza i šećerne repe) i 15 % benzina. Ova nova ekološka i ekonomična alternativa je za sada rezervisana za Megane hatchback i karavan sa 1,6 litarskim motorom od 105KS, uparenim sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Cene se kreću od 18.550 evra (za Megane hatchback) i od 19.150 za Megane karavan, što je za samo 200 evra skuplje u odnosu na standardni Megane 1,6 16v benzinac. Postojeći benzinski 1,6 16v motor je naravno morao da pretrpi određene modifikacije kako bi se prilagodio na novo gorivo. Najveće promene se odnose na sistem ubrizgavanaja, komore za sagorevanje i rezervoar za gorivo.



Abarth SS roadster

24 Jun 2007 - 15:49 Top secret Link

Fiat je svoj već odavno legendarni brend Abarth ponovo oživeo na ovogodišnjem martovskom salonu automobila u Ženevi i to kroz drumsku i trkačku varijantu Grande Punta a sada britanski magazin AutoExpress najavljuje da Evropski Institut za Dizajn iz Torina (European Institute of Design), sprema predlog Abarthovog sportskog dvoseda sa imenom SS roadster (sa karakterističnom kombinacijom crvene i bele boje karoserije i crne za haubu). Ono što je posebno zanimljivo, jeste činjenica da se ispod atraktivnog odela krije mehanika malene Fiatove Pande 100HP, dakle 1,4 litarski motor sa 74kW/100KS, koji bi zahvaljujući laganoj konstrukciji ovog roadstera, obezbeđivao sasvim solidne sportske performanse. Ipak, tu nije kraj jer bi se ispod haube mogao naći i potentniji 1,4 litarski turbo agregat sa 110kW/150KS. Ovo doduše nije i prvi put da se Panda koristi kao baza za izradu nekog roadstera. Na pomenutom ženevskom salonu automobila, italijanski dizajn studio Bertone, promovisao je svoje viđenje malenog sportskog dvoseda na Pandinoj platformi, nazvanog Barchetta Concept. Kako bilo, prema ovom predlogu Evropskog Instuta za Dizajn, Abarth SS roadster bi mogao da košta nešto preko 12.000 funti ili oko 18.000 evra. Iako Fiat za sada nema u planu nikakav projekat sportskog dvoseda, AutoExpress podseća da je Fiat ipak jedan od najambicioznijih evropskih proizvođača automobila pa je sigurno da je i te kako svestan potencijala ovog segmenta i ovog predloga za Abarth SS. Za sada će ipak Abarthov škorpion (zaštitni znak ovog brenda) krasiti samo sportske verzije nekoliko Fiatovih modela. Prvi je već pomenuti Abart Grande Punto, a drugi novi mali Fiat 500, koji bi Abarthovo odelo trebalo da dobije na salonu u Tokiju, krajem ove godine.

 



Kao što je već dobro poznato, Ferrari ove godine slavi tačno 60 godina postojanja pa je red da se to obeleži na pravi način. Zato je za tu priliku napravljena limitirana specijalna serija od simboličnih 60 komada njihovog modela 612 Scaglietti (5,75 litarski V12 motor sa 540KS, ubrzanje 4,3 sekunde do stotke i maksimalnih 320 km/h) sa logičnom oznakom 612 Scaglietti Sessanta (šezdeset na italijanskom). Unutrašnjost je obložena najkvalitetnijom kožom a tu je i stakleni krov sa podešavanjem stepena zatamnjenja po želji putnika. Ovu ediciju karakterišu još dvobojna karoserija, jedinstveni prednji gril, 19-inčni alu točkovi, hromirane izduvne cevi, F1 menjačka kutija, upravljač sa start/stop dugmetom, Bose Media System, Cruise Control i kamera za vožnju unazad. Naravno, kao dokaz pripadnosti ovoj seriji, svaki od ovih Ferrarija obeležen je posebnim Sessanta logom.    



Izvor : www.blic.co.yu

Česi su dugo s ponosom isticali da su deo Volkswagen grupe. Sada, međutim, žele da izađu iz senke nemačkog proizvođača i izgrade novi imidž zasnovan na inovativnom pristupu dizajnu i opremanju vozila. Nova faza započeta je lansiranjem modela Roomster, na čijoj osnovi je izvedena i druga generacija Fabije. Neobična forma karoserije traži period privikavanja, ali istovremeno naglašava i posebnost ove Škode Novu Fabiju je zaista nemoguće pomešati s automobilima drugih marki, kojima se ova „čehinja“ suprotstavlja i nizom praktičnih detalja u unutrašnjosti. Na relativno klasično dizajniranom prednjem panelu, ugrađene su dve kasete ispred suvozača a u podnožju centralne konzole profilisana su dva držača za čaše i još jedna polica za sitnice. Naslon za laktove između prednjih sedišta retkost je u ovoj klasi, pogotovu s kasetom gde se mogu odložiti dokumenta, mobilni telefon i slični predmeti. Još jedna kaseta ugrađena je ispod prednjeg desnog sedišta, a na oplatama svih vrata su džepovi među kojima se posebno izdvajaju prednji sa elastičnim držačima. Štos pozajmljen s fascikli sprečava neprijatno (i često bučno) klizanje stvari po plastici, i to na krajne jednostavan način. Da se vodilo računa o svakom detalju pokazuje i tovarni prostor od 300 litara. To je maksimum za velike gradske automobile (B segment tržišta), ali Česi se nisu fokusirali samo na povećanje prtljažnika (40 litara više od stare Fabije). Da manji predmeti, poput prve pomoći ili rezervnih sijalica, ne bi leteli tokom vožnje osmišljen je polukružni držač koji se jednostavno postavlja u radni položaj. Tu su i dve police na bokovima, ali i jaka kuka za kačenje torbi ili kesa iz supermarketa. Kao i kod svih savremenih automobila, naslon zadnje klupe je deljiv u odnosu 60:40 odsto, a kada je potpuno sklopljen, nova Fabia nudi transportni kapacitet od 1.163 litra. Veliki napredak na polju upotrebljivosti i komoditeta prate i druge komponente - pogotovu one od kojih direktno zavise vozne karakteristike. Sistem oslanjanja (napred McPherson, nazad polukruta osovina) predstavlja dobar kompromis između udobnosti i stabilnosti. Uprkos visokoj karoseriji, koja vizuelno baš i ne uliva poverenje, Fabia se lako kontroliše i ne zahteva posebnu veštinu od vozača. Motor od 1,4 l je savremeno konstruisan. Ima dva bregasta vratila, 16 ventila, elektronski nazor ubrizgavanja... Ipak, ne puca od snage (s relativno skromnih 86 KS), tako da je od velikog značaja primena sjajnog petostepenog menjača i servo-upravljača dobro odmerene snage. Promene brzina su pravo zadovoljstvo. Hodovi su meki i precizni, pa često zažalite što na raspolaganju nemate malu veću „ergelu“ - bar onu što nudi motor od 1,6 l (105 KS, za sada najsnažniji benzinac u ponudi). Verzija na testu, inače, nije najslabija. Ispod nje su trocilindrični motori - benzinac od 1,2 l i TDI od 1,4, oba s maksimalnom snagom 51 kW (70 KS). Nova Fabia se, dakle, prilično razlikuje od istoimenog prethodnika. U češkoj fabrici se nadaju da će im novi imidž doneti i nove kupce, do sada orjentisane na automobile drugih proizvođača. Kako će oni reagovati ostaje nam, ipak, da vidimo. Škoda više nije jeftin automobil, tako da su na sceni neki drugi aduti. Bitka će u svakom slučaju biti jako zanimljiva.

Cena i oprema test vozila : ABS, MSR, servo-upravljač podesiv po visini i dužini stuba, dva vazdušna jastuka, kodirani ključ s imobilizatorom, centralno zaključavanje, podešavanje spoljašnih ogledala iz kabine, prednja svetla podesiva po visini, zadnje svetlo za maglu, poluautomatski klima uređaj, putni računar, elektropodizači prozora u prednjim vratima, vozačko sedište podesivo po visini, naslon zadnje klupe deljiv u odnosu 60:40, fioka ispod suvozačkog sedišta, priprema za radio s četiri zvučnika i antenom, dva naslona za glavu pozadi, prednji nasloni za glavu podesivi napred-nazad, prednji sigurnosni pojasevi podesivi po visini s mehaničkim zatezačima, branici u boji vozila, tonirana stakla... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 13.712 evra.




Tjunerska kuća Edo Competition je pre nekoliko dana izazvala pažnju njihovom obradom Lamborghinija Murcielago LP640, ali to nije jedini superautomobil, koji stiže iz ove kompanije. Tako je 6-cilindrični bokser motor u najnovijem Porscheu 911 Turbo (fabrička oznaka 997) pojačan sa 353kW/480KS i 620Nm na ukupno 404kW/550KS (pri 6000 obrt./min.) i 790Nm obrtnog momenta, koji je na raspolaganju u rasponu od 2100 do 4900 obrt./min. Samim tim i performanse su poboljšane. Maksimalna brzina Edo Competition Porschea 997 Shark iznosi 338 km/h (serijski model 310 km/h) a ubrzanje do 100 km/h traje 3,5 sekundi. To nije sve što je promenjeno na ovom Porscheu. Novo je Edo-KW ogibljenje, sportski izduvni sistem (sada sa 4 završetka i to od nerđajućeg čelika), nov je prednji spojler kao i pojačani kočioni sistem dok je unutrašnjost obogaćena kožnim Recaro sedištima i alu pedalama. 




Veoma brzo posle početka prodaje na najvažnijim evropskim tržištima, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija ovog modela održana je u petak, 22. juna u novom poslovnom centru Grand Motorsa (uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju - tel. 011/2090 600, www.ford.co.yu), u novobeogradskom III bulevaru 21 (Milutina Milankovića). Na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije; sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. U ponudi su sve tri karoserijske varijante (klasična limuzina sa 4 vrata, hatchback sa 5 vrata i Wagon, odnosno karavan) kao i 4 paketa opreme : Ambiente, Trend, Ghia i Titanium X. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om, dok osnovni dizelaš 1,8 TDCi sa 100KS i istim paketom opreme, treba platiti 22.320 evra. Kao što vidite, cene su dosta primamljive (npr. u Nemačkoj osnovni Mondeo košta 21.990 evra), a uz garanciju od 4 godine, novi Mondeo postaje zaista opasan igrač u D segmentu. Da bi tako i ostalo, Ford je upravo najavio ugradnju novog dizel motora u Mondeo i to 2,2 litarski agregat iz francuske PSA grupacije, koji razvija 170KS i 370Nm obrtnog momenta. Ovaj Mondeo 2,2 TDCi postiže 225 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8,5 sekundi. Pomenuti novi motor će se uskoro naći i pod haubom drugih Fordovih modela, kao što su Galaxy i S-MAX. Kada će Mondeo 2,2 TDCi stići i kod nas, za sada nije poznato. 



Zbog naslova bi mogli da pomislite da svaki automobil na ovoj listi košta preko 100.000 dolara i da zbog toga nikada nećete biti u prilici da kod žena izazovete onaj "vau" efekat vozeći se u nekom super automobilu ali sledi iznenađenje. Naime, uopšte nije potrebno da potrošite preko 100.000 dolara pa čak ni 30.000 da bi postali magnet za ženske oči. Kako navodi ForbesAuto, žene obožavaju i Toyotu Prius i Dodge Magnum SRT8, koji koštaju samo 23.000 odnosno 38.000 dolara. Prva dva mesta na ovoj Top 10 listi automobila na koje se žene najviše pale, ipak osvajaju automobili vredni preko 100.000 dolara ali je ipak utešno da i sa jeftinijim prevoznim sredstvom možete da privućete pažnju lepšeg pola (zlobnici bi rekli da sa atraktivnim autom uvek možete da kompenzujete neke svoje nedostatke). Uglavnom evo liste tih 10 automobila : 1. Aston Martin DB9 (na slici a košta 162.050 dolara), 2. Bentley Continenatal GT (169.990), 3. Cadillac Escalade (55.570), 4. Dodge Magnum SRT8 (38.345), 5. Ferrari 612 Scaglietti (260.969), 6. Lamborghini Gallardo (178.550), 7. Mercedes SL65 AMG (186.000), 8. Porsche 911 Turbo Coupe (122.900), 9. Range Rover Sport (71.250) i 10. mesto za Toyotu Prius, koja u SAD-u košta 23.070 dolara. Šta mislite, kako bi izgleda lista najatraktivnijih automobila, na koje se "tope" žene u našoj zemlji ?



Ovu sliku ljudi iz Land Rovera sigurno ne bi voleli da vide ni u najgorim noćnim morama ali se to stvarno desilo. Naime, na testiranju nemačkog Auto Motor und Sporta, legendarni terenac Land Rover Defender se prevrnuo na tzv. testu "Severnog jelena", odnosno manevru izbegavanja iznenadne prepreke na putu pri brzini od 60 km/h. Kako napominju u Auto Motor und Sportu, Defender, osim što je završio na boku, ima i veoma loše kočnice. Nemcima su bila potrebna čak 54 metra da bi potpuno zaustavili Defender pri brzini od 100 km/h, što predstavlja najslabiji rezultat ikada na testiranju nemačkog magazina. Za poređenje sa ovim rezultatima Defendera, ljudi iz Auto Motor und Sporta navode drugu off-road legendu, Jeep Wrangler, koji se zaustavlja posle 42 metra. Prema nemačkom magazinu razloge za ovako loše ponašanje na testu "Severnog jelaena" treba tražiti u visokom težištu i nepreciznom upravljanju Defendera, koji pri tom, nema ESP (elektronska kontrola stabilnosti) ni kao opciju. 



Pre nekoliko dana je britanski magazin AutoExpress objavio par novih impresija mogućeg izgleda nove, treće generacije Fordovog Focusa. Ako ove nove renderinge budućeg Fordovog predstavnika u C segmentu uporedimo sa onima, koje smo objavili pre nekoliko meseci, zapažamo da su dizajnerska rešenja prednjeg kraja i bočna silueta veoma slični dok su najveće promene zadesile zadnji deo automobila. Na onim crtežima od pre nekoliko meseci, novi Focus bi zadržao zadnja svetla na C stubovima (bar jedan deo) dok su na najnovijim impresijama svetlosne grupe jednostavno premeštene i nalaze se nešto niže. Prema pisanju AutoExpressa, za izgled novog Focusa odgovoran je Martin Smith, koji je već zaslužan za novi Mondeo i S-MAX (podsećamo ovaj poslednji je i aktuelni evropski auto godine). Za razliku od nedavno doteranog C-MAX-a, novi Focus III "zadesiće" daleko obimnija i značajnija promena spoljašnjeg i unutrašnjeg dizajna. U kabini će biti upotrebljeni kvalitetniji materijali, a prema prvim informacijama, i novi Focus bi mogao da dobije kontrolni sistem HMI (Human Machine Interface), nedavno predstavljen u novom Mondeu. Naravno, kao što se očekivalo, novi Focus će najveći deo svog izgleda pozajmiti sa novog Mondea i S-MAX-a (tzv. kinetički dizajn), a ako stvarno bude izgledao sveže i agresivnije kao na renderinzima iz AutoExpressa, ima sve šanse da osvoji i mlađe kupce, kojima je sadašnji model ipak previše konzervativno oblikovan (naročito ako ga uporedimo sa konkurentima iz klase - Hondom Civic, Citroenom C4 ili Renault Meganom). I Focus III će se nuditi u svim karoserijskim verzijama kao i sadašnji Focus, s tim što bi cena bila tek malo viša u odnosu na aktuelni model, kako bi se zadržala konkurentnost sa glavnim rivalima - Golfom i Astrom. Nekih konkretnijih informacija o novim motorima još nema ali ponovimo najave od pre nekoliko meseci, koje se tiču dimenzija. Naime, Focus III bi u verziji hatchback trebao biti dugačak oko 4,40 metra (sadašnji 4,34) a karavan varijanti, dužina bi bila 4,60 metra. Može se očekivati i poboljšanje voznih karakteristika (po čemu je Ford ionako poznat), bezbednosti, komfora i prostranosti u kabini i viši nivo standardne opreme. I za novu generaciju Focusa se najavljuje sportska ST verzija (sadašnji model ima 225KS a novi bi mogao da ima pojačan motor zbog sve jačih agregata kod sličnih konkurentskih modela). Focus III bi trebao da se pojavi krajem 2009. godine ali će pre toga na ovogodišnjem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Ford predstaviti i redizajniranu verziju aktuelnog Focusa II.




Sledeća vest samo potvrđuje izreku "ima se, može se". Dok se kod nas još utvrđuje konačan izgled novih registarskih tablica (o čemu smo nedavno pisali), u svetu, tačnije u Ujedinjenim Aarapskim Emiratima, postignuta je rekordna cena registarskih tablica. Naime, biznismen Talal Al Khoury je nedavno kupio tablice sa njemu omiljenim brojem 5 i za to zadovoljstvo platio, ni manje ni više, već 5,14 miliona evra ! Do sada najveća suma, koja je isplaćena za neku registrasku tablicu, iznosila je 600.000 evra tako da će se ova kupovina naći u Ginisovoj knjizi rekorda. Što je možda još zanimljivije, Rolls-Royce pomenutog biznismena, koji će ih koristiti, vredi čak 17 puta manje od cifre plaćene za rekordne tablice !



Mitsubishi je najavio da će od septembra dalje (premijera na salonu u Frankfurtu) obogatiti paletu motora za SUV model Outlander. Budući da je aktuelna, druga generacija Outlandera poslužila kao osnova za blizance iz PSA grupacije (Citroen C-Crosser i Peugeoot 4007), Francuzi vraćaju uslugu Japancima tako što će Mitsubishi Outlander dobiti PSA 2,2 litarski turbo-dizel motor, koji se već nalazi pod haubom pomenutih francuskih modela. Radi se o agregatu sa 115kW/156KS pri 4000 obrt./min. i 380Nm obrtnog momenta (pri 2000 obrt./min.) a uparen je sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa dok je pogon integralni 4WD. Kod Mitsubishija će motor poneti oznaku Di-D dok ga PSA grupacija naziva HDi. Do sada je Outlander imao na raspolaganju 2,0 litarski VW-ov dizel motor sa 103kW/140KS i 310Nm. Druga novost vezana za paletu agregata kod Outlandera je 2,4 litarski MIVEC benzinac sa 125kW/170KS pri 6000 obrt./min. (što je 10 konja više u odnosu na dosadašnji iste zapremine) i 232Nm pri 1750 obrt./min. (16Nm više). U ovom slučaju pogon može biti samo na jednoj osovini (2WD) ili na svim točkovima (4WD) dok su mu na raspolaganju ili 5-stepeni manuelni ili CVT menjač. Outlander inače nudi mogućnost prevoza 7 putnika (5+2 konfiguracija) a u slučaju da su u automobilu samo vozač i suvozač, a drugi i treći red sedišta sklopljeni, korisna zapremina tovarnog prostora je čak 1691 litar. Uz nove motore, Outlander za 2008. godinu dobiće i nešto bogatiju serijsku i opcionu opremu (od sada su na rapolaganju kamera za vožnju unazad, senzori za kišu, parking senzori pozadi i novi 18-inčni točkovi) što će mu pomoći da poboljša ionako dobre prodajne rezultate (u ovoj godini je u Evropi već prodato 13.000 Outlandera). Prodaja Outlandera sa ovim novim motorima počinje krajem ove godine, tačnije u četvrtom kvartalu. Inače, na nekim tržištima, Mitsubishi u Outlander ugrađuje i 3,0 litarski V6 benzinac sa 223KS i 279Nm.



Novosadski Grand M (tel. 021/542-800, www.mazdans.co.yu) sve do kraja jula odobrava popuste na modele Mazda3 (sa dizel motorom) i Mazda6 (u svim karoserijskim verzijama i motorima). Mazda3 CD110 CE sa 5 vrata i 1,6 litarskim dizel agregatom od 80kW/109KS (postiže 185 km/h, ubrzanje do 100 km/h 11,3 sekunde, potrošnja 4,8 litara na 100 km) košta 17.699 evra sa PDV-om, odnosno 1500 evra manje od redovne cene. Verziju CD110 TX (sa istim motorom) sada treba platiti 20.300 evra. Za Mazdu6, takođe do kraja jula (ili dok se ne rasprodaju zalihe), važi popust od 1300 evra pa Mazda6 1,8i Active (benzinac od 88kW/120KS, makimalna brzina 197 km/h, ubrzanje 10,7 sekundi, potrošnja 8,3 litra) sada zapada 22.399 evra sa PDV-om (1300 evra manje nego ranije) dok Mazda6 CD120 Active (dizelaš sa takođe 88kW/120KS, postiže 194 km/h, ubrzava do stotke za 10,6 sekundi a troši oko 6,5 litara dizela na 100 km) košta 23.899 evra.