9ff, tjuner iz nemačkog Dortmunda, doradio je još jedan Porsche. Ovog puta model 911 Turbo, koji posle tretmana u 9ff-u dobija ime TRC 91 i razvija 910KS i 910Nm obrtnog momenta, ubrzava do 100 km/h za 3,10 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 392 km/h !! To ga, bez ikakve sumnje, svrstava u grupu najbržih i najsnažnijih sportskih automobila, legalno registrovanih za običan saobraćaj (naravno ako se vožnja ovakvim bolidom uopšte može nazvati običnom !). Ovaj motor sa 910KS je rezervisan doduše samo za 911 coupe dok kabrio varijanta (na slikama) ipak ima nešto "slabiju" verziju ovog agregata (sa 780KS) pa razvija maksimalnu brzinu od 381 km/h ali ga to i dalje čini najbržim kabrioletom na svetu. Porscheov 3,6 litarski bi-turbo boxer motor je modifikovan ugradnjom dva specijalna turbo-punjača, sportskim filterom za vazduh, modifikovanim glavama cilindara, reprogramiranom kontrolnom jedinicom motora i izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika. Povećana je i zapremina motora i to na 4,0 litra. 9ff je dodao i novi prednji spojler, pragove, redizajnirano zadnje krilo, aerodinamičke i istovremeno elegantne retrovizore, nekoliko vrlo diskretnih otvora za vazduh, poklopac prtljažnika od karbona (težina ovog 9ff Porschea smanjena je na 1300 kg), 20-inčne točkove i ojačani kočioni sistem. Rezultat vidite na slikama...
Obnovljena Kia Sportage
Evo i prvih špijunskih fotografija obnovljene Kije Sportage za 2008. godinu, mada se prezentacija realno može očekivati već krajem ove godine, možda već na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Aktuelni Sportage je inače predstavljen 2004. pa ovaj redizajn uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje, tim pre što Kia obično "čeka" tri do četiri godine pre nego što obavi detaljno doterivanje nekog svog modela. Primer za to je i nedavni redizajn malog Picanta, koji je usledio tri godine posle prezentacije tog malog gradskog automobila. I kao što je obnovljeni Picanto dobio novi izgled a la Ceed (bar u nekim karakterističnim detaljima prednjeg kraja), tako će i doterani Sportage preuzeti neke elemente novog korporativnog dizajna, ustanovljenog upravo pojavom Ceeda. To se, pre svega, odnosi na novu prednju masku sa karakterističnim horizonatalnim lajsnama. Zajedno sa drugačijim branicima (sada u boji karoserije), novim prednjim svetlima (pozadi imaju samo promenjenu grafiku), blago izmenjenim prednjim blatobranima kao i novim 16-inčnim točkovima, Sportage izgleda ozbiljnije i markantnije. Manje promene bi trebalo da doživi i unutrašnjost ali za sada nema fotografija, koje bi to potkrepile. U stvari, zasad nema nikakvih "opipljivijih" informacija o "novom" Sportageu pa tako ni o eventualnim novim ili doteranim motorima i ostaloj mehanici. Da podsetimo, sadašnji Sportage se oprema 2,0 litarskim benzincem sa 104kW/142KS i 2,0 CRDi dizelašem u dve verzije; sa 83kW/113KS i 103kW/140KS. U ponudi su verzije 2WD (pogon samo na prednje točkove) i naravno integralni 4WD pogon. Ovaj obnovljeni Sportage biće drugi model južnokorejske kompanije (prvi je naravno Ceed), koji će se proizvoditi u novoj fabrici u slovačkom gradu Žilina.
Nemački tjuner Breyton je ponudio kompletan tjuning paket za aktuelnu BMW-ovu seriju 3 ali sa dizel motorom. Za doterivanje spoljašnjosti Breyton je predvideo nove spojlere i za prednji i za zadnji branik, veće pragove i hromirani završetak izduvne cevi. I ogibljenje je sniženo (od 30 do 50 mm) dok novi stajling eksterijera zaključuju 20-inčni alu točkovi sa gumama dimenzija 235/30 ZR 20 napred i 295/25 ZR 20 nazad. Da ne ostane samo na spoljašnjosti, i unutrašnjost je oplemenjena kožom, alkantarom i detaljima prekrivenim karbonom. Ipak, više od doteranog spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda, pažnju privlači povećanje snage 2,0 litarskog dizel agregata, koji umesto serijskih 120kW/163KS sada raspolaže sa 145kW/197KS pri 4000 obrt./min. I maksimalni obrtni moment je skočio za 50Nm pa iznosi 390Nm pri 2000 obrt./min. Sa jačim motorom, Breyton BMW 320d postiže 100 km/h za 7,6 sekundi (0,7 sekundi bolje od serijske verzije) i maksimalnih 235 km/h umesto 225 km/h kod fabričkog modela.
Opelova Astra H dobila je dva nova 1,7 CDTI turbo-dizel agregata, koji razvijaju 80kW/110 odnosno 92kW/125KS. Maksimalni obrtni moment slabijeg motora iznosi 260Nm a jačeg 280Nm, koji se postiže pri 2300 obrt./min. Osnova za nove motore je već postojeći Isuzuov dizelaš, koji se inače proizvodi u Poljskoj. Verzija sa 110KS "tera" Astru do maksimalnih 187 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi 11,6 sekundi dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 5,2 litra. Snažnija varijanta sa 125KS ima naravno bolje performanse, pa omogućava Astri ubrzanje do stotke za 10,4 sekunde, maksimalnu brzinu od 197 km/h i potrošnju od 5,4 litra, naravno opet po fabričkim tvrdnjama. Bez obzira na veću snagu, ovi motori u proseku troše 0,6 litra goriva manje u odnosu na 1,9 CDTI agregate sa 100 i 120KS, koje zamenjuju. Kako se očekuje, novi motori će povećati cenu Astri za oko 300 evra.
Crnogorsko ministarstvo saobraćaja će do kraja juna doneti odluku kojom će od 1. septembra biti zabranjen uvoz polovnih automobila, koji ne zadovoljavaju ekološki standard Euro 3. To praktično znači da od 1. septembra neće biti moguć uvoz automobila starijih od 7 godina. Prema podgoričkom listu Republika, za prvih pet mesecei ove godine u Crnu goru je uvezeno oko 12.000 polovnih autombila. Inače, ekološki Euro 3 standard, koji se odnosi na količinu izduvnih štetnih gasova i jačinu buke, u zemljama EU uveden je 2000. godine a od 1. janura 2001. postao je obavezan za sve automobile, koji se prodaju na teritoriji EU. Srbija je Euro 3 standard za uvoz polovnjaka uvela 2005. godine.
Mercedesov ML 500 od sada raspolaže sa većim i jačim V8 motorom, zapremine 5461 ccm (495 ccm više nego ranije). Motor razvija 285kW/388KS pri 6000 obrt./min. i 530Nm obrtnog momenta, dostupnog u širokom opsegu od 2800 do 4800 obrt./min., što je za 60kW/82KS i 70Nm više u odnosu na dosadašnji agregat. Ovaj V8 agregat se inače već ugrađuje u nekoliko modela Mercedesa poput E 500, S 500, SL 500,CL 500, CLS 500, R 500 i GL 500. Zahvaljujući povećanju snage, ML 500 (bez obzira na veću zapreminu oznaka ostaje ML 500 a ne ML 550 kako bi se očekivalo na osnovu kubikaže) sada do 100 km/h ubrzava za 5,8 sekundi i postiže maksimalnih 250 km/h (ranije 6,9 sekundi i 240 km/h). Još lepše zvuči podatak da je, uprkos većoj snazi, prosečna potrošnja smanjena u odnosu na dosadašnji ML i to sa 13,4 na 12,8 litara na 100 km (naravno ovo su fabričke tvrdnje). Aktuelna paleta Mercedesa ML sada izgleda ovako : ML 280 CDI (140kW/190KS), ML 320 CDI (165kW/224KS), ML 420 CDI (225kW/306KS), ML 350 (200kW/272KS), ML 500 285kW/388KS) i ML 63 AMG sa 375kW/510KS.
Američki GM (vlasnik Hummera) je objavio da će se novi 4,5 litarski Duramax turbo-dizel motor, osim u modelima Chevrolet Silverado i GMC Sierra, od 2009. godine naći i u Hummeru H2. Kako se očekuje, novi dizelaš (sa 4 ventila po cilindru i turbinom promenljive geometrije) će raspolagati sa 310KS i obrtnim momentom od 630Nm. U GM-u procenjuju da će (u odnosu na dosadašnje Hummere H2 sa V8 benzincima) emisija CO2 biti smanjena za 13 %, a emisija NOx za najmanje 90 % !! Treba napomenuti da iako deli ime sa starijim 6,6 litarskim Duramax dizelašem (napravljen u saradnji sa japanskom kompanijom Isuzu), novi 4,5 litarski Duramax motor je kompletno GM-ov proizvod.
U subotu 07. jula, po prvi put u srcu Šumadije, Kragujevcu, održaće se 15. Tuning Styling Show. Na parking prostoru fabrike Zastava ispred ambulante biće priređene Drift trke i takmičenje u Stylingu i Burn Out-u. Program će upotpuniti poznati DJ-evi i gosti iznenađenja. Izbor za Miss manifestacije i najatraktivnije dens igračice su već deo standardnog programa a pored njih očekujte i performanse sa kvadovima (motorciklima na četiri točka). Za sve informacije kontakt telefon je : 064/11-999-89. Obezbeđen je prostor za prezentacije auto klubova. Svi zainteresovani koji bi se klupski prezentovali, mogu se javiti na navedeni broj telefona.
Izvor : tuning.co.yu
Startech (filijala poznatijeg Brabusa) je upravo ponudio svoj novi stajling kit za ulepšavanje aktuelnih Jeepovih modela Wrangler i Wrangler Unlimited (ovaj poslednji ima duže međuosovinsko rastojanje i 4 vrata). Za početak je u ponudi samo paket za estetsko ulepšavanje ovih modela dok se za kasnije najavljuju i promene na motorima i izduvnom sistemu. Što se novog stajling paketa tiče, prvo što upada u oči jesu polirane petokrake, 20-inčne Monostar felne sa gumama dimenzija 285/50 R 20. Spoljašnjost je oplemenjena i sa novim atraktivnijim pragovima od nerđajućeg čelika a poklopac rezervnog točka okružuje prsten visokog sjaja, takođe napravljen od nerđajućeg čelika. Sve to u kombinaciji sa crnom bojom karoserije (karakterističnoj za Startech) i zatamnjenim staklima, daje atraktivan pa i ekskluzivan izgled ovoj američkoj automobilskoj legendi. Unutrašnji ambijent je je doteran, između ostalog, Startechovim novim sportskim upravljačem i ekskluzivnom Mastik kožom. Startechovi inženjeri trenutno razvijaju i SD 4T tjuning modul za povećanje snage 2,8 litarskog turbo-dizel motora, koji serijski raspolaže sa 130kW/177KS i 400Nm. Istovremeno Startech razvija i novi sportski izduvni sistem (napravljen takođe od nerđajućeg čelika) sa po jednim hromiranim zavšetkom izduvne cevi na levoj i desnoj strani automobila.
Nova Kia Carens u Srbiji
Domaći zastupnik južnokorejske Kije (Kia Auto d.o.o., tel: 011/316-6903 i 316-5494, internet : www.kia.co.yu) je novu generaciju ovog kompaktog MPV modela izložio još krajem marta na salonu automobila u Beogradu dok je zvanična prodaja počela tek ovih dana. Novi Carens je napravljen u skladu sa željama i potrebama, pre svega evropskih kupaca, što se vidi već po daleko privlačnijem dizajnu u odnosu na istoimenog prethodnika a naročito po kvalitetnijoj i komfornijoj unutrašnjosti i modernom dizel agregatu, koji omogućava veći užitak u vožnji. Osim toga, novost je i ponuda varijanti interijera sa 5 ili sa 7 sedišta. Takođe, zahvaljujući povećanju dimenzija (uključujući i 130 mm duže međuosovinsko rastojanje) ponuda prostora za putnike u kabini i prtljažniku je daleko bolja u odnosu na stari model. Dužina Carensa iznosi 4545, širina 1820, visina 1720 a međuosovinsko rastojanje 2700 mm što se pozitivno odrazilo i na volumen prostora za prtljag, koji u osnovnoj konfiguraciji zahvata 413 litara a sa oborenim sedištima čitavih 2106 litara. Motor je 2,0 litarski turbo-dizel CRDi, snage 103kW/140KS pri 4000 obrt./min. i 305Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1800 do 2500 obrt./min.) uparen sa manuelnim menjačem dok se kao opcija nudi i automatska transmisija. Maksimalna brzina, koju Carens sa ovim motorom postiže, je 187 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi tačno 11 sekundi a prosečna potrošnja (po fabričkim podacima) je 6,1 litra dizela na 100 km. U vezi potrošnje i informacija da u rezervoar staje 55 litara. Oprema Carensa je izuzetno bogata pa sadrži, između ostalog, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, servo upravljač, digitalnu klimu, radio/CD/MP3, elektro paket, putni kompjuter, kožni volan (podesiv po visini i dubini), alu felne od 16 inča, zatamnjena stakla, krovne nosače itd. Cena ovako bogato opremljenog Carensa sa 2,0 CRDi dizel motorom u Srbiji iznosi 20.190 evra sa PDV-om. Za poređenje evropski konkurenti poput VW Tourana 1,9 TDI (105KS), Renault Scenica 1,9 dCi (130KS) i Opel Zafire 1,9 CDTI (100KS), koštaju u Srbiji, redom 22.957, 22.401 odnosno 22.100 evra sa PDV-om a nude samo 2 godine garancije za razliku od tri godine ili 100.000 km koliko daje Kia. Kia u Carens ugrađuje i 2,0 litraski CVVT benzinski motor sa 106kW/145KS i ručnim menjačem sa 5 brzina dok je automatik sa 4 stepeni prenosa opcija. Carens sa ovim motorom postiže 190 km/h, ubrzava do stotke takođe za 11 sekundi a troši 8,1 litre goriva na 100 km. Carens sa tim benzincem u Srbiji treba platiti 17.490 evra (sa trenutnim popustom od 1000 evra) dok doplata za 7 sedišta iznosi 1100 evra.
Osim tjuning kompanije Cobra Techology & Lifestyle, novu Opelovu Antaru nedavno je preradio i nemački Irmscher, koji je ionako specijalista za modele ovog nemačkog proizvođača pa je red da i Antara dobije atraktivniji spoljašnji izgled u realizaciji ove firme. Cilj je bio naglasiti i pojačati sportski i dinamični izgled novog Opelovog SUV modela a to je postignuto elementima poput novih sportskih branika (sa aluminijumskim zaštitnim dodacima), aluminjumskim pragovima, izraženijim zadnjim krovnim spojlerom, 30 mm nižim ogibljenjem, točkovima od 20 inča, izduvnim sistemom sa 4 izduvne cevi za bolji izgled i zvuk, i detaljem u vidu originalne Irmscherove maske hladnjaka. A one atraktivne škrge na prednjim blatobranima (već fabrički postavljene) samo zaokružuju moćniji i privlačniji nastup ovakve Antare. I unutrašnjost je dobila sportski i individualniji pečat zahvaljujući, između ostalog, obilatoj upotrebi aluminijuma gde god su u Irmscheru smatrali za zgodno da ga upotrebe.
Novi Nissanov (polu)SUV model Qashqai, osim odličnih prodajnih rezultata kod kupaca, privlači pažnju i brojnih tjunera. Najnoviji stajling paket stiže iz tjuning kuće Giacuzzo, koji je inače poznat i po estetskim doterivanjima automobila francuskog Renaulta. Cilj obrade je naravno bio dobiti atraktivniji i sportskiji izgled ovog modela a koliko su u tome uspeli, možeti i sami da zaključite. Najuočljiviji novi detalji su točkovi od 20 inča sa gumama dimenzija 245/35R20, ogibljenje spušteno za 35 mm (zbog čega je auto ne samo niži već i dinamičnijeg izgleda) a tu je i novi izduvni sistem sa 4 izduvne cevi za bolji vizuelni i akustički doživljaj.
Iako prodaja serijskog BMW-a M3 još nije ni počela, pojedini tjuneri već najavljuju "doterivanje" ovog modela za sve one, kojima standardni model ili nije dovoljno dizajnerski atraktivan ili im je nedovoljno snažan. Ako ste se prepoznali, ostatak ovog teksta je namenjen Vama. Tjuning kuća Lumma je nadaleko poznata po svojim (blago rečeno) spektakularnim preradama automobila bavarskog proizvođača, a posebno mesto među tim doterivanjima (ili preterivanjima, kako hoćete) zauzima Lumma CLR 600 i CLR 500 RS. Sada najavljuju obradu novog BMW-a M3. U ovom trenutku su dostupni samo ovi renderinzi, koji pokazuju interesantan i agresivan aero body kit, koji su u Lummi namenili najnovijem izdanku sportske M3 loze. Prvi utisak ? Ekstremno i ultimativno, iz kog god ugla da gledate na ovu bombu na točkovima. Da krenemo od novih branika. Ogromni otvori za vazduh (poput otvorenih usta neke krvi željne nemani) i izuzetno agresivan dizajn prednjih branika, četiri izduvne cevi integrisane u novi zadnji branik sa difuzorom, jednostavno ne trebaju nikakav dodatni komentar; izgled dovoljno govori sam za sebe. Idemo dalje. Novi su i poklopac motora i poklopac prtljažnika, oba napravljena od superlaganih materijala karbona i kevlara (prednja hauba ima i dodatne otvore za vazduh dok je u poklopac prtljažnika integrisan još i veliki spojler). Nikako ne treba prevideti i nove bočne suknjice sa otvorima za vazduh, zadnji krovni spojler kao i "trepavice" na prednjim i na zadnjim svetlima i spušteno sportsko ogibljenje. Promenjen spoljašnji izgled zaokružuju novi 20-inčni točkovi crne boje, koji zajedno sa takođe crnim retrovizorima, čine idealni vizuelni kontrast beloj boji karoserije. Ipak, Lumma za sada ne otkriva nikakve podatke o promenama na 4,0 litarskom V8 motoru (serijski 420KS) ali imajući u vidu monstrume Lumma CLR 600 i CLR 500 RS, ne treba brinuti da će se i taj deo posla odraditi kako treba, na veliko zadovoljstvo svih Vas, kojima serijski M3 neće biti dovoljan.
Kompanija Gibbs Technologies najavila je da će njeno amfibijsko vozilo Aquada (koja izgledom prilično liči na Mazdinu Miatu) krenuti u prodaju tokom 2009. godine, po ceni od oko 100.000 dolara. Aquadu su inače još pre nekoliko godina napravili Britanac Neil Jenkins i Novozelanđanin Alan Gibbs ali su imali finansijskih problema da ceo projekat "isteraju" do kraja. Sada su međutim te poteškoće prošlost zahvaljujući pomoći kompanije Lockheed Martin pa je Aquada sada zaista spremna za proizvodnju. Sam razvoj Aquade je koštao oko 100 milona dolara, a jedan od razloga za to jeste i propast Rovera, čiji motori su bili planirani za pokretanje ovog vozila. Kako tvrde konstruktori, Aquada (inače trosed) na suvom postiže 160 km/h (motor V6 sa 175KS) a na vodi može ići brzinom do 50 km/h a Alan Gibbs ponosno izjavljuje kako su, razvojem i upotrebom novih lakih materijala, uspeli ostvariti ono što su drugi smatrali nemogućim pa odustali. U Gibbs Techologiesu ne samo da nisu pokleknuli pred problemima, već su još 2004. godine postavili i rekord u brzini prelaska Engleskog kanala sa amfibijskim vozilom. Očigledno im tehnički problemi nisu predstavljali toliki problem koliko finasijske "poteškoće". Kako bilo, to je prošlost a budućnost je početak proizvodnje i prodaje 2009. godine i to prvo u SAD-u, a cena je već pomenuta na početku – oko 100.000 dolara. Dodali smo i veoma kratak ali efektan video.
ZAZ Lanos M
Ukrajinska fabrika ZAZ iz Zaporožja (poznata po proizvodnji Tavrije a danas sklapa i Ladu Samaru i Opel Astru G) u svom proizvodnom programu i dalje ima Daewoo Lanos, koji joj je ostao iz braka sa tom južnokorejskom kompanijom. I dok je za Daewoo (sada u vlasništvu GM-a), Lanos već odavno postao istorija, Ukrajinci ga i dalje proizvode a u okolne zemlje ga izvoze pod amblemom Chevroleta. Ipak, svesni starosti ovog automobila, u ZAZ-u ne sede skrštenih ruku pa su krajem maja na ukrajinskom salonu automobila SIA 2007. predstavili koncept Lanos M, koji najavljuje kako će izgledati obnovljena verzija Lanosa za 2009. godinu, kada bi naime trebalo da počne serijska proizvodnja. Izmene se jasno vide na slikama, a obuhvataju novi prednji i zadnji kraj dok je bočna silueta uglavnom bez izmena. Dizajneri su Lanosu napred podarili nova svetla, hromiranu masku, branike, blatobrane i malo izmenjenu haubu dok su pozadi primetni novi branici i izmenjena grafika svetala. Interijer je takođe modernizovan i prema tvrdnjama fabrike sada je savremenjiji i daleko bolje ergonomski uređen. U svakom slučaju, rezultat je svakako zanimljiv pa čak i blago ekstravagantan budući da se radi o korejsko/ukrajinskoj dizajnerskoj kombinaciji. Što se motora tiče, novi Lanos M pokretaće postojeći benzinci od 1,5 i 1,6 litra mada je moguće da se ispod haube nađe i savremeniji motor zapremine 1,4 litra sa 77KS.