home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

 

Najavili smo novi Lexusov "M3 killer" za salon u Detroitu, a evo konacno i zvanicnih fotografija modela IS-F sa 5,0 litarskim V8 motorom i vise od 400KS. Koliko je to vise moracemo da sacekamo jos oko godinu dana kada krene prodaja. Nezvanicno se pominje 425 konja. Kao sto se vidi, Lexus je, za razliku od nemackih rivala, M i AMG odeljenja BMW-a i Mercedesa, primenio agresivni spoljasnji aero body kit sa BBS alu tockovima od 19 inca i Brembo kocnicama. Tu je jos i sportsko ogibljenje, 8-stepena transmisija iz novog Lexusa LS sa komandama na volanu i najavljeno ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za 4,9 sekundi.

 





 

Kako prenosi Reuters, kineski Chery planira proizvodnju milion automobila na godisnjem nivou, i to vec tokom 2010. godine ! Produkcija u 2006. je iznosila nesto preko 305000 automobila sto predstavlja rast od 61 % (!) u odnosu na 2005. Od tog broja oko 50000 vozila je izvezeno. U planovima sirenja Chery-a, veliki znacaj ima trziste SAD-a, jer je nedavno rukovodstvo Chery-a potpisalo pismo o namerama sa Chryslerom o proizvodnji manjeg modela Dodge-a u Kini, koji bi se zatim naravno izvozio u SAD. Dogovor, medjutim, tek treba  da potvrde i DaimlerChrysler i kineska vlada. Sa druge strane, Chery vec i ima dogovor sa Fiatom o proizvozvodnji motora za italijansku marku. Na slici Chery roadster M14



 

Evo konacno (!) i zvanicnih slika nove Acurine (Hondina luksuzna americka filijala) studije za salon u Detroitu. Advanced Sports Car Concept ustvari predstavlja najavu buduce generacije egzoticnog Hondinog/Acurinog modela NSX, koji svoju premijeru ocekuje na salonu u Tokiju krajem ove godine. Higt-tech izgled ove studiije svojom sirinom i malom visinom dovoljno govori da se isplati cekati i vredi verovati Hondinim najavama da ce novi NSX biti dostojan naslednik sada vec kultnog prethodnika. Spoljasnji, prilicno klinasti izgled ovog koncepta, na sebi sadrzi nekoliko detalja koji ga povezuju sa prvom generacijom NSX-a iz 1990/91. poput uskih prednjih svetala, koja su sada LED tehnologije. Koncepcija je sledeca; V10 motor smesten napred a pogon pozadi uz medjuosovinsko rastojanje od 2764mm. Tockovi su napred 19-incni a pozadi od 20 inca, kocioni diskovi su keramicki.



Osim koncepta Ryuge, Mazda za Detroit sprema jos potpuno novu generaciju SUV-a Tribute, koji je, kao sto smo pisali, ustvari samo klon Forda Escapea. Iako od Mazdine Zoom-zoom filozofije dizajniranja automobila ovde nema nista ( sem mozda karakteristicne prednje maske ) u Mazdi veruju da ce ovim modelom postici ipak bolje prodajne rezultate od jos diskretnije dizajniranog istoimenog prethodnika. Prodaja u SAD-u pocinje sredinom godine a kada ce stici u Evropu jos se na zna. Mazda u Detroitu osim obicnog Tribute-a izlaze i ekoloski prihvatljivi hidridni model Tribute HEV sa kombinacijom benzinskog i elektromotora i ukupno raspolozivih 155KS. Elektromotor pri punoj snazi razvija 70Kw(94KS), sa kojim se Tribute HEV moze samostalno kretati sa maksimalnom brzinom od 25 milja na sat odnosno 40 km/h, a benzinski motor je 2,3 litra zapremine. Snaga se prenosi na prednje tockove preko elektronski kontrolisane CVT transmisije sa mogucnoscu ukljucenja integralnog pogona.



Novi prototip iz Mazde, sa imenom Ryuga, spreman za januarski salon u Detroitu, smo vec najavili teaser crtezom a danas su objavljene i zvanicne slike ovog prototipa. Posle predstavljanja studije Nagare na salonu u LA-u, stize Ryuga, jos jedna u tom novom kucnom dizajnerskom pravcu nazvanom flow-tok. Ryuga, da podsetimo, na japanskom znaci graciozni tok i predstavlja evoluciju koncepta Nagare. Ono po cemu se ovaj koncept dizajnerski istice jesu galebova vrata koja se otvaraju uvis sto se ne moze ocekivati na eventualnom serijskom proizvodu koji bi se temeljio na ovoj studiji. Mada, kao i obicno, iz Mazde stizu uveravanja da ni Nagare ni Ryuga, nece uci u proizvodnju. Sam auto, svojim klinastim oblikom, nagovestava da je itekako koristen vazdusni tunel u njegovom dizajniranju, a urezane linije na boku porucuju kao da je tek izasao odatle. Za pregled situacije umesto retrovizora sluze kamere. Kao sto smo ranije pisali, prema recima Mazdinih dizajnera, Ryuga kao celina objedinjuje lepotu, mladost, pouzdanost i zabavu. Sto se mehanike tice studija je opremljena 2,5 litarskim motorom uparenim sa 6-stepenim automatskim menjacem. Jos dimenzije za kraj : DxSxV 42800mm x 1900mm x 1260mm a medjuosovinsko rastojanje iznosi 2800mm. U nastavku jos slika nove Mazde.

 (Dalje)

 

U Detroitu Chevrolet predstavlja novi koncept sa hibridnim pogonom ( kombinacija  elektromotor/benzinac ) i prikladnim imenom Volt. Sam auto, cije se baterije pune oko sest sati kao "plug in" na obicnoj kucnoj naponskoj mrezi (u SAD-u to je 110 volti), je u stanju da sa punim litijum-jonskim baterijama, predje oko 40 milja (64 km) puta (gradske voznje). Kada se one isprazne ukljucuje se klasicni 3-cilindricni turbo benzinac. Ono sto je takodje zanimljivoje da benzinac moze da koristi i etanol E85 gorivo. Auto je nastavak Chevroletove serije ekoloski podobnih vozila s tim sto je sada naglasak i na prakticnosti i na realnoj upotrebljivosti ovakvih vozila. Zato je Volt limuzina sa 4 vrata i puno mesta u kabini a ako vam se 40 milja puta sa jednim punjenjem baterija cini malo, u Chevroletu kazu da vise od polovine amerikanaca zivi udaljena od posla u radijusu od oko 20 milja pa je tih 40 milja radijusa kretanja (samo na baterije) sasvim dovoljno za odlazak na posao i dolazak kuci.



Ford Airstream

7 Jan 2007 - 17:04 Concept cars Link

 

Osim serijskih noviteta, Ford u Detroitu izlaze i zanimljiv koncept Airstream, koga pokrecu gorivne celije, odnosno vodonik. Kako je napravljen u saradnji sa americkim proizvodjacem kampera i kamp prikolica, firmom Airstream, to i ceo koncept nosi njihovo ime ali i slican dizajn i  aluminijumsku boju njihovih vozila. Osim smelog i naprednog spoljnjeg dizajna ( kako se sami hvale u Fordu ) i futuristicka unutrasnjost je prikaz nekih buducih vremena za sta se brinu npr. prednji panel sa instrumentima koji se pomera ( sa kontrolama osetljivim na dodir ) i sigurnosni pojasevi u 4 tacke. Prednja sedista se pomeraju oko svoje ose pa vozac i saputnik napred mogu da se okrenu jedan prema drugome. Za unutrasnjost se moze reci : prostranost, funkcionalnost i komfor. Spolja se jos primecuje zanimljivo resenje vrata sa   suvozaceve strane. Naime dok su sa vozaceve strane i samo za njega na raspolaganju klasicna vrata, sa suvozaceve strane nalaze se velika vrata koja ce otvaraju uvis i omogucavaju putnicima da sednu na zadnja sedista bez vece gimnastike. I pozadi je prisutno novo resenje otvaranja zadnjih vrata, koja se ne otvaraju iz jednog ili iz dva dela, vec iz tri dela ! U Fordu se hvale i malom tezinom i cenom svojih gorivnih celija, koje, za razliku od drugih, rade i na ekstremno niskoj temperaturi. Jos nekoliko brojki koje se odnose na dimenzije : duzina 4699mm i medjuosovinsko rastojanje-3198mm. U nastavku dodatne slike Airstreama.

 

 

 (Dalje)

 

Prvo novi Focus. Naravno ne radi o novom evropskom Focusu vec o verziji namenjenoj Severnoj Americi a koja upravo dozivljava svoju premijeru na salonu u Detroitu. Osim standardne verije limuzine sa 4 vrata, Ford u americku ponudu vraca coupe verziju Focusa ( mada vise lici na, u Evropi zaboravljenu, karoserijsku verziju limuzine sa 2 vrata ) a iz programa izbacuje, zbog slabe prodaje station wagon odnosno karavan varijantu. Model za 2008. godinu donosi unapredjen spoljasnji i unutrasnji dizajn, doterano ogibljenje i poboljsanu upravljivost. Osnovni motor je 2,0 litarski sa136KS. 

Fordov sedan srednje klase, model Five Hundred ( 500 ), je upravo doziveo prvi veci restyling za novu prodajnu sezonu. U Fordu napominju da se radi o cak 500 izmena a ono sto se prvo vidi jeste novi spoljasnji dizajn mada samo od A stuba pa napred. Tu je novi korporativni look buducih Fordova, tacnije prednja maska, odnosno bolje receno hromirani gril sa 3 horizontalne linije. Ono sto se ne vidi je novi 3,5 litarski V6 motor sa 260KS i novi 6-stepeni menjac. Osim toga i u kabini ima promena pre svega u kvalitetu materijala i poboljsanoj zvucnoj izolaciji. Na polju bezbednosti u Fordu isticu ojacanu strukturu karoserije i njihov AdvanceTrac stability control system. U nastavku jos nekoliko slika novog Focusa.

 

 (Dalje)

 

Ovo je zanimljivo. Iako je Audi vec u Parizu proslog septembra predstavio serijski Q7 sa novim 6,0 litarskim V12 TDI motorom sa 500KS i 1000Nm (prodaja doduse jos nije pocela), sada na osnovu njega sprema koncept za salon u Detroitu. To je doduse nezvanicna informacija jer Audi o tome debelo cuti a ove slike nisu dosle iz zvanicnog izvora. Pri tome Q7 V12 TDi concept ne donosi nista novo bar sto se mehanike i motora tice vec predstavlja samo estetski doterani sajamski primerak da bi privukao paznju amerikanaca koji bas nisu skloni dizelskim motorima. Prosto receno, zadatak ovog koncepta ( ako se stvarno pojavi u Detroitu) je da privuce paznju na ovaj izuzetni dizel motor. Za to se brine vec sama bela boja automobila, LED svetla napred ( zadnje visoko stop svetlo je takodje LED ), blago agresivniji prednji gril i diskretno promenjeni prednji i zadnji branici ( prednji jos sa malo modifikovanim otvorima za vazduh), hromirane kvake i retrovizori i zavrseci izduvnih cevi drugacijeg (ovalnog) oblika. Tockovi su istog dizajna kao i na primerku izlozenom u Parizu prosle godine. Iznutra, pre svega, koza krem boje gde god je mogla da se smesti i brzinomer izgraviran na 220 milja na sat ( 354 km/h ) !! Nazalost serijski auto imace ogranicenje na 250 km/h ali je ubrzanje do stotke i dalje impresivno za auto tezak 2 tone i iznosi 5,5 sekundi. Fabrika cak tvrdi da prosecna potrosnja iznosi samo 11,9 litara na 100 km puta ! U svakom slucaju, nadajmo se da ce se ovaj izuzetni primerak nemacke tehnologije ipak naci na Audijevom standu u Detroitu.



Gorivo na pumpama u Srbiji pojeftiniće od subote za 0,9 odsto, što je u proseku za oko 60 para po litru, izjavio je u petak pomoćnik ministra trgovine, turizma i usluga Srđan Srećković.
On je agenciji Beta kazao da je pojeftinjenje naftnih derivata posledica pada cene sirove nafte za 1,6 odsto i uticaće na smanjenje januarske inflacije za 0,1 odsto. Litar BMB i MB od 95 oktana koštaju od subote 78,80, dizel D 2 je 64,40, a litar evro dizela 69,60.
Poslednja promena cene goriva na pumpama u Srbiji bila je 9. decembra prošle godine, kada su naftni derivati poskupeli za oko 80 para po litru. 
 
izvor : Vecernje Novosti 


Predstavljen u Zenevi prosle godine kao koncept ali odmah uz napomenu da ulazi u serijsku proizvodnju tokom 2007. godine, Opel GT je izazvao veliku paznju zaljubljenika u otvorene automobile, koji su zaista tesko podneli proteklu godinu u cekanju na ovaj atraktivni dvosed. Ali kao sto to obicno biva cekanje se isplatilo. Opel GT, koji bi mogao da se okarakterise i kao naslednik Speedstera, bice promovisan kao auto spreman za prodaju vec pocetkom marta ove godine naravno opet u Zenevi a prodaja pocinje na prolece, taman na vreme kada oni zaljubljenici u lepo vreme izvlace svoje kabriolete na sunce. Mnogi medju njima pozelece da promene svoj prevoz a sa najavljenom cenom od 30675 evra u EU, Opel GT sa 2,0 litarskim turbo motorom od 264KS predstavlja zaista primamljivu ponudu posebno ako se uporedi sa cenama kokurenata poput BMW Z4 (150-231KS), Audija TT roadster (200-250KS), Honde S2000 (240KS) i drugima, koji svi odreda ili staju vise ili imaju slabije motore. Doduse BMW za Z4 nudi snazniju M varijantu sa 343KS ali je cenom jos vise u oblacima. Jedino Mazda sa manjom cenom (ali i manjom snagom od 126 do 160KS) ozbiljno konkurise ovom Opelu. Naravno ovde govorimo o konkurentnosti cena a vozne osobine i uzitak u voznji su ono sto se kod ovakvih automobila posebno racuna. Tu i Mazda ali i svi ostali pomenuti automobili imaju sta da pokazu dok Opel tek treba da dokaze koliko vredi. A da ima cime, vidi se vec iz suvoparnih tehnickih podataka,  koji glase : motor 1998 ccm sa turbo punjacem razvija 194Kw(264KS) i 353Nm. Ubrzanje do stotke za 5,7 sekundi a maksimalna brzina 230 km/h. Zahvaljujuci odlicnom rasporedu tezine od 1395 kg na prednju i zadnju osovinu i koncepciji motor napred, pogon pozadi, GT pruza zaista zabavnu voznju. Tockovi su 18 incni sa gumama 245/45 R18. Da pomenemo i dimenzije koje iznose : DxSxV 4091mm x 1813mm x 1274mm i jos medjuosovinsko rastojanje 2415mm. Ovaj Opel je lep ( i uspesan ) primer kako se radi u velikim auto kompanijama. Naime GT nije sasvim Opelov proizvod vec samo jedan od klonova koji su nastali unutar GM-a, kome pripadaju i Saturn sa modelom Sky, Pontiac Solstice i ( mozda ) buduci Vauxhall GT. Ovde treba podsetiti da je americki rodjak Opela GT, Pontiac Solstice posle 17 (!) godina prosle godine konacno skinuo Mazdu MX5 Miatu sa trona najprodavanjeg roadstera u SAD-u. Tako da se sa razlogom u Opelu nadaju da ce i u Evropi, sad evropski rodjak tog Pontiaca, slicno proci na trzistu odnosno da ce ponoviti uspeh prve verzije Opela GT izmedju 1968. i 1973. godine. Usput, na ovim zvanicnim slikama, obratite paznju na kombinaciju crvene boje karoserije i broja na registarskoj tablici !! Slucajnost ili ...
 

 

 



Nissan Bevel

5 Jan 2007 - 12:14 Concept cars Link

Nissan za salon automobila u Detroitu, koji se otvara za nekoliko dana, osim novog SUV modela Rogue o kome smo pisali, sprema malo iznenadjenje u vidu multifunkcionalnog koncepta sa imenom Bevel. Za sada je dostupna samo ova slika bez drugih detaljnijih podataka sem da se radi o hibridu ( kombinacija elektromotor/benzinac V6 ). Uglavnom radi se o kompaktnom ( 4,39 metra duzine ) i sportskom crossoveru sa naglaskom na prakticnosti unutrasnjeg prostora.



Medju masom americkih noviteta spremnih za salon u Detroitu, nekako se provukla zvanicna najava novog modela iz Citroena, koji je ipak nama blizi i znacajniji novitet. Nakon sto je C4 Picasso sa 7 sedista predstavljen i na nasem trzistu, Citroen dakle sprema i kracu verziju tog MPV-a, ovoga puta za 5 putnika. Osim manjih ukupnih dimenzija ( kraca verzija ima 4470mm a duza 4590mm ) ova se varijanta od starijeg brata razlikuje i po drugacijem dizajnu zadnjeg kraja, pre svega se primecuju nova zadnja svetla i polozenije zadnje staklo. Osim toga stariji brat ima ravnu liniju donjeg dela bocnih stakala a kratki Picasso izlomljenu nasred zadnjih vrata. Zbog svega toga kao i pomenutih kompaktnijih dimenzija, ova kraca verzija cak mozda izgleda privlacnije i dinamicnije i vise nalik nekom obicnom karavanu a ne nekakvom nezgrapnom minivanu. Napred nema dizajnerskih promena odnosno i C4 sa 5 sedista raspolaze sa vec cuvenim velikim vetrobranskim staklom a za paletu motora se najavljuje da ce biti ista kao i kod duze verzije za 7 putnika tj. u rasponu od 109 do 143KS iz 1,8 i 2,0 litarskih benzinaca i 1,6 i 2,0 litarskih dizelasa.  



Abarth Fiat 500

5 Jan 2007 - 00:19 Top secret Link

Iako i obicna verzija novog retro Fiata 500 jos nije zvanicno predstavljena, koristeci nezvanicne slike tog modela koje su nekako dospele u javnost, italijanski dizajneri sa sajta Infomotori vec crtezima najavljuju i sportsku Abarth varijantu. Taj model ce, posle najave Punta Abarth, biti jos jedan u nizu, koji ce pomoci povratak imena Abarth na velika vrata. Osim ratnickih boja ( odlicna kombinacija bele boje sa crvenim bocnim trakama i znak skorpiona na bokovima ), koje se podrazumevaju glavna stvar je ipak motor a koji ce to biti za sada se ne zna. Spekulise se i dalje sa jednim 2-cilindrasem sa turbo punjacem i 110KS kao i 1,4 litarskim sa 120 pa cak i 150KS ! Obican Fiat 500 ce imati premijeru 15. septembra ove godine, a ova Abarth verzija, po najavama, vec tokom 2008. godine.



Kao sto smo ranije i najavili, Chevrolet je spremio koncept kabrio verzije svog bestselera u nastajanju, coupea Camaro. Sada su medjutim dostupne i zvanicne slike tog koncepta koji ce premijeru imati, naravno a gde drugo, na salonu u Detroitu za par dana. Posto smo o njemu vec vise puta pisali da sada ne ponavljamo sve, osim informacije da krece u proizvodnju najverovatnije 2010. godine ( coupe 2009. ). Pogon na zadnje tockove, rucni menjac sa 6 brzina, 6,0 litarski V8 motor i to je to. Naravno i atraktivna narandzasta boja sa crnim trakama na karoseriji.