home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Pre nekoliko dana internetom su počele da kruže do tada najbolje slike novog Subaru Forestera (skenirane iz procurele japanske brošure), a danas su se na različitim forumima pojavile još bolje fotografije ovog modela. Sem novih slika spoljašnjosti, konačno je procurela i jedna, koja pokazuje novi, znatno moderniji i privlačniji izgled unutrašnjosti (naravno, u poređenju sa sadašnjim rešenjem). Subaru će inače prve zvanične fotografije i detalje o novom Foresteru (na engleskom šumar, gorštak, brđanin) objaviti 23. decembra ove godine, a u tu svrhu je na zvaničnom sajtu japanske kompanije počelo i odbrojavanje do oficijelne prezentacije. Na istom sajtu (LINK) možete videti i jednu zatamnjenu tzv. taser sliku novog Forestera, ali kao što vidite, slike su pre vremena procurele na internet, tako da tajni više nema. Što se izgleda tiče, Subaru je očigledno napustio ne baš uspešan dizajnerski pravac započet sa prvom verzijom modela Tribeca, tako da je ovaj novi model nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu na još uvek aktuelni model. Kako bilo, nova generacija ovog crossovera će biti napravljena na platformi nove Impreze (naravno modifikovana za off-road upotrebu), a i paleta motora bi trebalo da bude slična kao kod Impreze. Prema prvim nezvaničnim informacijama, u novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motori. Slabiji raspolaže sa 148KS i 190Nm, a snažniji (sa turbo punjačem) ima 230KS i 317Nm. Novi model je porastao u svim pravcima, pa nezvanične informacije govore da dužina iznosi 4560 mm, širina 1790 mm, a visina 1675 mm (sadašnji Forester D/Š/V : 4485/1735/1590 mm). Prvo zvanično pojavljivanje novog Forestera na nekom salonu možemo očekivati već u januaru 2008. na NAIAS salonu automobila u Detroitu.

          





Fiat na domaćem terenu salona automobila u italijanskoj Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) prikazuje dva izuzetno zanimljiva Fiata 500. Prvi je Fiat 500 Overland (sa 1,3 litarskim Multijet dizelašem od 75KS), koji je na salon u Bolonji stigao posle torture duge 18.000 kilometara i puta koji je vodio kroz devet zemalja; od Kine do Italije. Naime, narandžasti Fiat 500 Overland bio je deo Overland ekspedicionog tima, a pre skoro mesec dana (tačnije 12.novembra) krenuo je iz kineskog grada Nanjing, a onda preko Kazahstana, Rusije, Belorusije, Poljske, Češke, Nemačke i Austrije konačno stigao u Bolonju, u sredu 5. decembra, na dan otvaranja salona automobila za predstavnike medija (za širu publiku salon je otvoren danas i traje do 16. decembra 2007.).

 

Fiat 500 Valentino Rossi Edition

Drugi zanimljivi Fiat 500 na salonu u Bolonji jeste model 500 Valentino Rossi Edition, odnosno posebna verzija ovog modela napravljena u čast bivšeg šampiona MotoGP šampionata, Valentina Rosija (kad je Alfa Romeo mogao da napravi specijalan model 147 Ducati Corse u čast ovogodišnjeg prvaka MotoGP šamionata Kejsija Stonera, zašto ne i Fiat u čast legendarnog "doktora"). Fiat 500 Valentino Rossi Edition pokreće 1,4 litarski benzinac sa ravno 100 konja, a sem zanimljive boje automobila (boje motocikla Valentina Rosija) i aluminijumskih točkova od 15 inča, karakteriše ga i broj 46 na haubi motora (broj koji Valentio Rosi nosi na svom motociklu u MotoGP šampionatu) i natpis "the doctor", što je nadimak popularnog italijanskog vozača. 

 



Na salonu automobila u Bolonji (7. 12. – 16. 12. 2007.) američki Hummer evropskim kupcima predstavlja specijalnu (i naravno limitiranu) seriju svog modela H3, nazvanu H3 Black Edition (biće proizvedeno samo 50 primeraka). Kao što se vidi već iz samog imena, glavna karakteristika ove edicije jeste eksterijer i interijer u potpunosti u crnoj boji, tačnije Hummer H3 Black Edition (na bazi modela H3 Adventure automatic) u crnoj boji ima gril hladnjaka, krovne nosače, pragove, poklopac rezervorara za gorivo, retrovizore, kvake na vratima, točkove, kao i unutrašnjost u crnoj koži. Od opreme treba izdvojiti i Kenwood Hummer Navigation sistem i pokretni panoramski krov (doduše, samo polovina ovih Hummera imaće takav krov), a kupovinom modela H3 Black Edition kupac na poklon dobija opremu vrednu 4900 evra. Prodaja počinje krajem ove godine, a Hummer i za ovaj model odobrava standardnu garanciju koja traje 4 godine ili 100.000 km. 



Renault je svoj MPV model Modus predstavio prvi put 2004. godine, a posle tri godine provedene na tržištu i posle preko 395.000 prodatih primeraka širom sveta, Francuzi su odlučili da je došlo vreme za promociju njegove osvežene verzije, kao i za proširenje ponude, i to novom, dužom varijantom nazvanom Grand Modus. Za promociju je odabran salon u Bolonji, koji se danas otvara za širu publiku i traje sve do 16. decembra. Kao što mu i samo ime kaže, Grand Modus je u osnovi produžena verzija standardnog Modusa, a sem veće dužine (4034 mm), u odnosu na standardni Modus (3874 mm), ima i povećano međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2575 mm ("kratki" Modus 2482 mm), koliko ima i Renault Clio III. Za poređenje, pomenuti Clio III ima zapreminu prtljažnika od 288 litara, a ovaj Grand Modus svih 410 litara (sa oborenom zadnjom klupom 1454 litre). Funkcionalnosti prostrane i komforne kabine (za ovu klasu) doprinosi i zadnja klupa, koja je deljiva u odnosu 1/3-2/3 i koja može da se pomera napred-nazad za 150 mm. Što se palete motora tiče, Grand Modus će pokretati benzinski i dizel agregati već poznati iz standardnog Modusa, odnosno benzinci 1,2 16V (55kW/75KS i 57,5kW/80KS), 1,2 16V TCE (74kW/100KS i 145Nm), 1,4 16V (72kW/98KS i 127Nm), 1,6 16V (82kW/110KS i 151Nm), kao i 1,5 litarski dCi dizelaši sa 50kW/70KS i 160Nm, 63kW/85KS i 200Nm i 78kW/105KS i 240Nm. Dizelaši sa 85 i 105KS imaju i DPF filter čestica čađi, a oba se uparuju sa 6-stepenim manuelnim menjačem, dok je kod verzije sa 85KS kao opciju moguće dobiti i petostepenu robotizovanu transmisiju. Ovde i podatak da Grand Modus ima rezervoar za gorivo zapremine 51 litra, a standardni Modus 49 litara. Novi Grand Modus (prva i druga slika) dobija i novi izgled spoljašnjosti (prednja i zadnja svetla, drugačija maska u stilu Clia III, modifikovani branici i vrata prtljažnika), kakav će uostalom krasiti i običan, kratki Modus, koji se nalazi na trećoj slici (Grand Modus takođe dobija i treće bočno staklo ispred C stuba). Inače, i običan, kratki Modus je sada nešto duži nego ranije (3874 mm, +82 mm), veličina prtljažnika mu u osnovnoj konfiguraciji iznosi 293 litra (ili 19 litara više nego pre), a sa oborenom zadnjom klupom volumen raste na 1302 litra. Zavisno od verzije, novi Modus i Grand Modus će se sem ABS-om, opremati i ESP sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti, sa šest vazdušnih jastuka, cruise controlom, svetlima, koja "prate krivinu" i sistemom za nadgledanje pritiska u gumama. I Grand Modus će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u španskom Valjadolidu, a komercijalizacija startuje 21. 12. 2007. u Italiji, a u januaru i februaru 2008. godine i u drugim zemljama Zapadne Evrope.

VIDEO : Renault Grand Modus

VIDEO : Renault Modus 




Ako ste ljubitelj benda Led Zeppelin, onda je ovaj Jeep Patriot prava stvar za Vas. Naime, ovo na slici je posebna Led Zeppelin edicija Jeepa Patriot, nastala u čast ovog legendarnog sastava, a karakteriše ga posebna grafika na bokovima i naravno bogata oprema. Led Zeppelin Jeep Patriot se bazira na modelu Patriot 2,0 CRD Sport i u njegovoj opremi se, između ostalog, nalaze dvobojna koža, Cruise control, klima uređaj, zatamnjena stakla, daljinsko centralno zaključavanje, električni podizači svih stakala, šestostepeni manuelni menjač i naravno vrhunski audio sistem. Zanimljiv Jeep, ali ima i jednu "manu". Naime, biće ponuđena serija od samo 7 (sedam) primeraka ovog Patriota, i to po ceni od 34.860 funti (oko 48.400 evra).



Koenigseder Opel GT

7 Dec 2007 - 00:39 Tuning Link

 

Par dana posle nemačkog Steinmetza, i austrijski tjuner Koenigseder predstavlja svoje viđenje Opelovog roadstera, modela GT. Za razliku od Steinmetza, Koenigseder se pozabavio i motorom, pa tako 2,0 litarski turbo benzinac sada raspolaže sa tačno 300 konja (ili 221kW), umesto standardnih 194kW/264KS. Koenigsederov modifikovani GT odlikuje dinamičniji izgled, što je zasluga novog aerodinamičkog paketa, koji se sastoji od novog prednjeg spojlera i zadnjeg krila, a tu su i bočne šare u obliku plamenova i hromirani detalji. Promene na spoljašnjem izgledu zaokružuju aluminijumski točkovi od 20 inča sa Yokohama gumama, a novi detalj u unutrašnjosti su patosnice u crveno-crnoj boji sa natpisom GT´aime. Za dinamične vozne osobine brine se KW ogibljenje, a za sigurno zaustavljanje Brembo kočioni sistem (diskovi su prečnika 332 mm).

  



Saab će dopuniti svoju paletu novim automobilom u kompakt klasi, nazvanim 9-1, koga ćemo u koncept verziji videti u julu 2008. godine na sledećem salonu automobila u Londonu (London Motor Show). Serijska vezija ovog modela će se međutim pojaviti tek 2010. godine, a predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30 (do tada će i Volvo promovisati C30 u verziji sa petora vata). Ovaj budući najmanji Saab koristiće GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Što se izgleda novog kompaktnog Saaba tiče, očekuje se da će biti inspirisan koncept modelima Saab Aero-X i 9-3X. U vezi s tim, insajderi kažu da će 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i isti hibridni sistem kakav će imati i nova Opel Astra. Inače, pre promocije modela 9-1 u koncept formi, Saab će već u januaru 2008. na salonu u Detroitu predstaviti i novi crossover model 9-4X.




Osim tjuning kompanije Cobra Techology & Lifestyle, novu Opelovu Antaru preradio je i nemački Irmscher, koji je ionako specijalista za modele ovog nemačkog proizvođača, pa je red da i Antara dobije atraktivniji spoljašnji izgled u realizaciji ove firme (Irmscher svoju Antaru naravno izlaže i na salonu tjunera u Esenu, koji je u toku). Cilj je bio naglasiti i pojačati sportski i dinamičan izgled novog Opelovog SUV modela, a to je postignuto elementima poput modifikovanih sportskih branika (sa aluminijumskim zaštitnim dodacima), aluminjumskim pragovima, izraženijim zadnjim krovnim spojlerom, 30 mm nižim ogibljenjem, Evo-Star-Design alu točkovima od 20 inča, izduvnim sistemom sa četiri izduvne cevi (za bolji izgled i zvuk) i detaljem u vidu originalne Irmscherove maske hladnjaka. A one atraktivne škrge na prednjim blatobranima (već fabrički postavljene) samo zaokružuju moćniji i privlačniji nastup ovakve Antare. I unutrašnjost je dobila sportskiji i individualniji pečat, i to zahvaljujući, između ostalog, materijalima poput kože i alkantare, obilatoj upotrebi aluminijuma i multifunkcionalnom sportskom upravljaču. Što se motora tiče, u Irmscheru su pojačali 2,0 litarski CDTi dizelaš, koji sada raspolaže sa 175KS.

   



Ranije tokom ove godine se govorilo da će nemački BMW proizvoditi novi (pro)terenski Mini SAV (Sports Activity Vehicle) u svojoj fabrici u SAD-u (Spartanburg, Severna Karolina), a juče su Bavarci i zvanično saopštili da će proizvodnja ipak biti poverena austrijskoj firmi Magna Steyr, u čijim se pogonima u Gracu već sklapa aktuelni BMW X3. Ova odluka je doneta zbog proste činjenice da matična Minijeva fabrika u engleskom Oksfordu radi praktično punim kapacitetom (oko 260.000 vozila godišnje), pa je bilo pitanje da li će se proizvodnja Minija SAV organizovati ili u SAD-u ili u Austriji, a na kraju je odlučeno da to bude Austrija (ovde treba reći da je i nemački Karmann bio zainteresovan za proizvodnju Minija SAV). Kako smo već ranije pisali (a prema izvorima insajdera), projekat novog Minija SAV sa 4x4 pogonom, skromnim off-road mogućnostima i robusnijim izgledom, u BMW-u interno zovu Colorado, a mogući izgled ovog (pro)terenskog modela sa petora vrata vidite na crtežu. Mini SAV pokretaće dva 1,6 litarska benzinca (uključujući i verziju sa 175KS iz Coopera S) i jedan dizel agregat, a proizvodnja počinje krajem 2008. godine. Očekuju se cene u rasponu od 16.500 do 20.000 funti (22.910 do 27.770 evra).



Izvor : Glas Javnosti

Sredinom decembra kragujevačka fabrika „Zastava automobili“ trebalo bi konačno da izađe na tender u potrazi za kupcem. Naravno, pod uslovom da dokumentacija bude kompletirana i dostavljena Agenciji za privatizaciju. Prema saznanjima unutar fabrike, postoje indicije da tu „nešto škripi“, da se uporedo pregovara s potencijalnim kupcima, ali i da se istovremeno čini sve da bi se ispoštovali rokovi dobijeni iz Agencije. Zvaničnih informacija o tome ko bi mogao da se nađe među kupcima fabrike iz Kragujevca nema. Juče je u našu redakciju stiglo saopštenje iz Informativne službe „Zastave“ da ovlašćeni predstavnici grupe „Zastava vozila“ i fabrika u njenom sastavu nemaju mandat da saopštavaju informacije o privatizaciji i tenderskoj dokumentaciji, s obzirom na to da kompletan posao u vezi toga vodi Republička agencija za privatizaciju i nadležno Ministarstvo za ekonomiju i regionalni razvoj. - Zato apelujemo na medije da ne izveštavaju na osnovu nezvaničnih i neproverenih informacija i izjava koje navodno potiču iz „Zastavinih“ ili dobro obaveštenih krugova. Ne sumnjajući u dobre namere objavljivanja ovakvih informacija i sadržaja, moramo vam predočiti da to često izaziva negodovanje i podstiče nepoverenje potencijalnih partnera u smislu nepoštovanja poslovnog kodeksa, što može ugroziti do sada postignuto na planu pripreme „Zastave“ za privatizaciju i izbor strateškog partnera - navodi se u saopštenju.

Međutim, predsednik sindikata Zoran Mihajlović kaže da se poseta ministra Mlađana Dinkića Austriji direktno dovodi u vezu sa zainteresovanošću austrijske firme „Magma Štajer“ za kupovinu fabrike. Prema saznanjima sindikata, potencijalnog kupca ili strateškog partnera ove fabrike treba tražiti i u „Dženeral motorsu“ i jednoj kineskoj firmi. - U drugoj polovini decembra, tačnije 17. decembra, delegacija u kojoj će biti i predstavnici poslovodstva ići će u Kinu. Priča oko toga da je „Pežo Sitroen“ zainteresovan za „Zastavu“ je još daleko i tu nema nečeg realnog, a što se tiče indijske kompanije „Tata motors“, oni su zainteresovani za „Zastava kamione“ - tvrdi Mihajlović. Kragujevačka fabrika će se na prodaji naći u paketu, što znači da na prodaju idu „Lakirnica“, „Mehanička obrada“, „Preseraj“, Institut za automobile i „Zastava auto“, firma preko koje ide prodaja „desetke“, odnosno srpskog „punta“.



Iza ovog imena krije se detaljno modifikovani Porshe 911 u obradi nemačkog tjunera 9ff, koji ovog sportistu izlaže na salonu tjuniranih vozila u Esenu (traje do 9. 12. 2007.). 9ff GT9 ima centralno smešten 4,2 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača, koji razvija najmanje 910 konja. Po procenama ljudi iz ove kompanije, GT9 može da postigne maksimalnu brzinu od tačno 409 km/h, što bi, ako se naravno potvrdi u praksi, bilo dovoljno da se prestigne Bugatti Veyron (postigao 407 km/h).  



 

Tjuner Giacuzzo je obogatio svoju ponudu novim aero body paketom za najsnažniji serijski Renault Clio, model Clio Sport RS sa 197KS (Giacuzzo ga naravno izlaže i na salonu tjunera u Esenu koji je u toku). Osim spuštenog ogibljenja za 20 mm, Giacuzzo je Clio opremio aerodinamičkim paketom za još agresivniji i opakiji izgled, koji sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, zadnji krovni spojler, zadnji difuzor od karbona, 18-inčne točkove sa gumama 225/35R18 i četiri završetka izduvnog sistema (serijski model ima dva). Motor nije diran, pa 2,0 litarski agregat i dalje razvija 145kW/197KS i 215Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 215 km/h i ubrzanje do stotke za 6,9 sekundi.

 



Posle Carlssona i Brabusa, sada i nemačka tjunerska kuća Lorinser promoviše svoju obradu novog Mercedesa C klase u Estate (karavan) verziji. Premijera se naravno održava na salonu tjunera u nemačkom Esenu, koji traje do 9. decembra ove godine. Lorinser je za C klasu Estate predvideo nove prednje blatobrane sa velikim otvorima za vazduh, atraktivnije pragove, modifikovane branike, spušteno ogibljenje, nove točkove (sa karakterističnim oblikom turbine) i pojačanja benzinskih i dizel motora. Radi se o benzincima C 200 Kompressor i C 350, a kod dizelaša snaga je povećana na modelima C 200 CDI, C 220 CDI i C 320 CDI. Tako je motor verzije C 200 Kompressor pojačan sa 135kW/184KS na 160kW/218KS, a obrtni moment sa 250 na 295Nm (snaga je povećana zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i ugradnji novog sportskog filtera za vazduh). Benzinac C 350 je pojačan na 224kW/305KS i 380Nm (standardni model ima 200kW/272KS). Kod dizelaša stvari stoje ovako : model C 200 CDI posle dorade u Lorinseru razvija 115kW/156KS i 360Nm (fabrički 100kW/136KS i 270Nm), model C 220 CDI je ojačan za 21KS, pa raspolaže sa 191KS i 480Nm, dok C 320 CDI sada razvija 261KS i 580Nm obrtnog momenta.



Nemačka tjuning kompanija G-power, koja ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a, od nedavno nudi novu "igračku", namenjenu svima onima sa istančanim ukusom i naravno dovoljno dubokim džepovima. To je BMW M5 Hurricane, a već i samo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je naime opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 Hurricane razvija 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Brzina ovog modela kod EVO II paketa je elektronski ograničena na 340 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,2 sekunde, do 200 km/h treba mu 10,4 sekunde, a do 300 km/h 29,5 sekundi. Pravi odgovor na Brabus CLS Rocket i Brabus Bullit (ovaj poslednji na bazi novog Mercedesa C klase).




Tjuning kompanija Hartge, poznati specijalista za doradu modela bavarskog BMW, od sada vlasnicima BMW-a 335i i 335d Coupe (model E92) i 335i Coupe-Cabrio (E93), nudi novi aerodinamički kit, koji sadrži elemente poput novih spojlera napred i pozadi, atraktivnijih pragova, novih "bubrega", spojlera na poklopcu prtljažnika i difuzora pozadi. Ovaj Hartgeov paket podrazumeva i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka, a u kabini i novi dizajn brzinomera (izgraviran na 300 km/h).