home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Land Rover je još sredinom septembra ove godine na tadašnjem salonu automobila u Frankfurtu objavio jednu veoma nejasnu, tzv. teaser sliku svog budućeg SUV modela u kupe formi (bez ikakvih drugih detalja), ali od tada u javnost nije procurela nikakva nova informacija u vezi ovog modela sa dvoja vrata. Konačno, evo i prvih oficijelnih fotografija i par detalja o tom novom kompaktnom Land Roveru LRX, koji će zvanično biti predstavljen na predstojećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, koji se održava u januaru 2008. godine. Ovo na slikama je još uvek koncept automobil, dok se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. godine. Usput da kažemo da slike koje vidite jesu zvanične, ali su dospele na internet pre vremena, jer je Land Rover trebao da ih pusti u javnost tek za nekoliko dana, tačnije 18. decembra. Kako bilo, novi LRX je dugačak 4,35 metra, visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. Koncept namenjen izlaganju na salonu u Detroitu ima točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm. Od ostalih detalja treba izdvojiti velika vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta (gdepreovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum) ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za kontrolu 4x4 pogona), a tu su i produžena centralna konzola i frižider. Što se serijskog LRX-a tiče, on će predstavljati konkurenciju budućim SUV modelima iz Audija (Q3) i BMW-a (X1), najverovatnije će imati i hibridnu verziju, a pominje se da će imati i novo ogibljenje od aluminijuma i stop-start sistem.

 





O redizajniranoj Kiji Picanto je nedavno već bilo reči, a sada je ovaj automobil i zvanično stigao i na naše tržište. Za tri i po godine provedene na evropskom tržištu, u Evropi je prodato preko 250.000 primeraka Kije Picanto, a sa novim licem i doteranom kabinom, te brojke bi trebalo da se značajno uvećaju. Ipak, to neće biti lako budući da je konkurencija u ovoj klasi izuzetna, a naročito je situacija zaoštrena dolaskom novog Renault Twinga i Fiata 500. Dizajnerske promene u odnosu na dosadašnji model počinju novim prednjim svetlima, branicima, blatobranima, haubom, novom maskom a la Kia Ceed, a završavaju se novim svetlima i blago korigovanim izgledom branika pozadi. Tu su i žmigavci u retrovizorima (kod skupljih verzija) i novi poklopci točkova. Osim osveženog lica, Picanto je nešto duži, tačnije za 40 mm, pa sada dužina iznosi 3535 mm ali je međuosovinsko rastojanje ostalo isto, odnosno 2370 mm. Novi Picanto je širok 1595 mm, visok 1480 mm, zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 157, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 882 litra. Unutrašnjost je podmlađena novim trokrakim upravljačem, redizajniranom centralnom konzolom (sa novim radio-CD plejerom) kao i svetlo-narandžastom iluminacijom instrument table. Ovaj poslednji detalj je preuzet sa modela Ceed, kao uostalom i puno ostalih sitnih detalja, koji se na prvi pogled i ne vide, a sve sa ciljem ugodnijeg boravka putnika u kabini. U ponudi motora nema promena, pa se i dalje nude benzinci zapremine 1,0 litra (46kW/62KS i 87Nm) i 1,1 litra (48kW/65KS i 97Nm), kao i 1,1 litarski CRDi dizelaš sa 55kW/75KS i 152Nm. Slabiji benzinac sa 62KS postiže 150 km/h, jači sa 65KS može do 154 km/h, a dizelaš ima maksimalnu brzinu od 163 km/h. Oba benzinca u proseku troše 5,2 litra na 100 km, a dizelaš se zadovoljava sa 4,4 litra dizela na 100 km (fabrički podaci). Sem manuelnog petostepenog menjača, kod 1,1 litarskog benzinca se kao opcija može dobiti i automatski menjač sa 4 stepena prenosa. Cena osnovne verzije novog Picanta u Srbiji iznosi 7490 evra, a najskupljeg 11.290 evra (cene su sa PDV-om). Uvoznik ovih korejskih automobila za našu zemlju je firma Kia Auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel. 011/31-66-903, internet : www.kia.co.yu

 



Iako je proizvodnja standardne Porsche Carrere GT završena, to ne sprečava mnogobrojne tjunere da i dalje uporno pokazuju (ili dokazuju) šta sve mogu da naprave od ovog modela. Najnoviji proizvod stiže iz nemačke tjuning kuće Edo Competition, koja je iz 5,5 litarskog V10 motora Carrere GT izvukla čak 770KS. Kome je to mnogo, Edo Competition nudi još nekoliko nivoa povećanja snage ovog V10 motora, i to na 492kW/670KS i 640Nm (nivo 1) i 526kW/715KS i 660Nm (nivo 2), dok nivo 3 podrazumeva pomenutih 770KS (ili 566kW) i 690Nm (serijski model inače ima 612KS). Snaga je podignuta zahvaljujući, između ostalog, modifikovanoj elektronici motora, novom filteru za vazduh i novom sportskom izduvnom sistemu (samo ovaj poslednji povećava snagu za 25 konja, a za 18 kg je lakši od serijskog). Ostale promene uključuju novo zadnje krilo (od karbon fibera), podešavajuće edo/KW Competition amortizere, pojačan kočioni sistem, Recaro kožna sportska sedišta i petokrake točkove od 18 inča obuvene u Michelin Pilot Sport Cup gume, dimenzija 265/35 18 napred i 345/30 18 nazad. Verzija sa 670KS postiže 345 km/h, varijanta sa 715KS može do 355 km/h, a najjači sa 770 konja ide do 365 km/h.




Običan Volkswagenov Transporter (serija T5) obično ne privlači naročitu pažnju slučajnih prolaznika ali ovi modeli na slikama zalužuje mnogo više od pažnje. Radi se o Transporteru u čiji zadnji deo je nemačka firma TH Automobile ugradila 3,6 litarski bokser motor iz Porschea 911 Turbo sa 420KS (ali pojačan na svih 450 konja), a kao da to nije bilo dovoljno, ugrađen je i pogon na sva četiri točka iz Porschea 911 (serija 996). Rezultat ? Ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,1 sekundu, a maksimalna brzina 270 km/h ! U paketu su i dorađeno ogibljenje, pojačane kočnice, novi branici, veliki gril hladnjaka, aluminijumski točkovi od 20 inča i modifikovana unutrašnjost, koja je dobila Porscheov upravljač, menjačku kutiju i instrument tablu. TH Automobile nudi dve verzije ovog modela : TH2 u kombi verziji (prva slika ) i TH3 u verziji pick-up sa 4 vrata na drugoj slici (ovaj poslednji ima i za 50 cm produženo međuosovinsko rastojanje). Naravno, cena za ovako nešto nije baš mala. Prerada vašeg Transportera u model TH2 košta 145.000 evra, a u TH3 model čak 169.500 evra. Bez obzira na cenu, od septembarskog salona u Frankfurtu do danas, TH Automobile je već prodato šest komada ovih "vozila".



Od svog lansiranja na evropskom tržištu u martu ove godine, Nissanov kompaktni crossover model Qashqai već je pronašao 100.000 kupaca na našem kontinentu. Tri najznačajnija tržišta za Qashqai u Evropi su Velika Britanija (prodato 17.554 komada), Rusija (15.376) i Italija sa 10.746 prodatih vozila. Japanska fabrika takođe navodi da je potražnja za ovim modelom u zemljama, kao što su Austrija, Holandija, Portugal, Grčka, Slovačka i Norveška daleko veća nego što se očekivalo. Štaviše, da bi se udovoljilo velikoj potražnji za Qashqaijem u Evropi, još u junu ove godine Nissanova fabrika u Sunderlandu (Velika Britanija) povećala je proizvodnju ovog modela za 20% (danas sa proizvodnih traka siđe 850 Qashqaija dnevno). U Japanu Qashqai nosi ime Dualis i od maja ove godine (kada je tamo počela prodaja), u zemlji izlazećeg sunca kupce je našlo preko 18.000 primeraka. Inače, Qashqai je dizajniran i razvijen u Evropi, tačnije za njegov dizajn je odgovoran Nissan Design Europe u Paddingtonu u V. Britaniji, dok su za tehnički razvoj bili angažovani Nissanovi tehnički centri u Engleskoj, Španiji i Nemačkoj.



Nekoliko puta smo već pisali o tome da američka televizijska meža NBC planira da ponovo vrati na male ekrane akcionu TV seriju Knight Rider, koja se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog KITT (skraćeno od Knight Industries Two Thousand). Tada još nije bilo poznato koji automobil će zameniti Pontiac Firebird Trans-Am u ulozi KITT-a, a danas je NBC i zvanično saopštio : novi KITT je Ford Mustang Shelby GT500KR ! Dakle, ne samo da novi KITT nije neki Pontiacov model, nego nije čak ni iz programa General Motorsa. NBC će 17. februara 2008. godine premijerno emitovati dvosatni TV film Knight Rider, u kome glavne uloge tumače Justin Bruening, Deanna Russo, Sydney Tamiia Poitier i Bruce Davison. Potvrđen je takođe i povratak Davida Hasselhoffa (u ulozi starijeg Michael Knighta), dok će glas KITT-u pozajmljivati Will Arnett. Kako je saopšteno, u filmu će se KITT u stvari pojavljivati u tri verzije: standardnoj KITT Hero (sa 540KS), zatim KITT Attack (modifikovanoj za borbu) i na kraju KITT Remote (verzija bez vozača).




Honda je kratkim saopštenjem za medije i jednom skicom najavila izlaganje prototipa sledeće generacije svog modela Pilot na predstojećem NAIAS salonu automobila u Detroitu, koji se održava narednog meseca. Kako se najavljuje, budući Pilot će karakterisati autentičan SUV stajling, praktičan interijer, visok nivo bezbednosti, manja potrošnja goriva i veća udobnost (za osam putnika). Za očekivati je da se prototip Honde Pilot ne razlikuje mnogo od budućeg serijskog modela. Kako bilo, "društvo" ovom Pilotu na izložbenom prostoru Honde na salonu u Detroitu praviće modeli FCX Clarity (sa ovogodišnjeg salona u Los Anđelesu) i studija Honda CR-Z, koju su mogli da vide posetioci salonu u Tokiju.



Iako zvanično u penziji, sedmostruki svetski šampion Formule 1 Michael Schumacher i dalje privlači veliku pažnju javnosti. Ima i čime... Naime, prošle subote je 38-godišnji Schumi (koji inače živi u Švajcarskoj) sa porodicom bio u mestu Gehulz u Bavarskoj, kako bi preuzeli svog novog psa, a na povratku na aerodrom Coburg (udaljen oko 30 km od Gehulza) nemački as je, plašeći se da ne zakasne na let, zamolio vozača taksija da on preuzme volan ! Taksista Tuncer Yilmaz je pristao (ne dobija se svaki dan prilika da te vozi Schumacher lično), seo na sedište suvozača i doživeo vožnju svog života. Schumacher se naime "u svom stilu" probijao kroz saobraćaj, stalno je vozio velikom brzinom i kako kaže taksista Yilmaz, "bilo je zaista neverovatno kako je preticao druge automobile i kojom brzinom je prolazio krivine." Ova izjava još više dobija na značaju kada se doda da je taksi vozilo bio kombi Opel Vivaro (!) sa 120KS, kome je maksimalna brzina inače 160 km/h. Schumacher je na kraju taksisti ne samo platio račun u iznosu od 60 evra, već je dodao i napojnicu od 100 evra. Posle svega, Schumacher sada svojim titulama iz Formule 1 može da doda i nezvaničnu titulu najbržeg nemačkog taksi vozača...



Ssangyong Chairman W

12 Dec 2007 - 19:00 Top secret Link

Na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra, korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) je izložio studiju nazvanu WZ Sports Sedan Concept, a danas je ta fabrika objavila i nekoliko prvih tzv. teaser slika svoje nove luksuzne limuzine Chairman W, koja predstavlja serijsku verziju WZ Sports Sedan Concepta i koji će naslediti aktuelni istoimeni model. Naravno, slike su previše zatamnjene da bi mogao da se donese neki definitivan sud, ali se ipak primećuje velika sličnost bokova automobila sa modelima BMW-a. To verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima, kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "domaći modeli" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji će se od januara sledeće godine naći u prodaji u Južnoj Koreji (Genesis će pokretati 3,3 i 3,8 litarski V6 agregati i 4,6 litarski V8 motor), a nešto kasnije i u Kini i Americi. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Što se motorizacije novog Ssanyong Chairmana W tiče, imaće ili 3,6 ili 5,0 litarski benzinac, uparen sa 7-stepenom automatskom transmisijom. Drugi podaci još nisu poznati, a podsećamo da je studija WZ Sports Sedan Concept sa frankfurtskog salona bila dugačka pet metara, imala je 3,6 litarski benzinac sa 268kW/365KS i pogon na sva četiri točka.




Stigli su i prvi rezultati prodaje dva nova modela od kojih njihove fabrike mnogo očekuju. Tako je Volkswagen za malo više od jednog meseca prodaje (u Nemačkoj startovala 9. novembra) već primio 47.000 porudžbina za svoj novi kompaktni SUV model Tiguan. Kako prenosi nemački dnevnik Wolfsburger Allgemeine Zeitung, budući da ne može da zadovolji potražnju za Tiguanom, Volkswagen će biti prinuđen da od januara do marta sledeće godine uvede prekovremeni rad i nedeljom, a sve u cilju proizvodnje još 5000 primeraka ovog modela, kako bi se odgovorilo zaista velikoj potražnji. Inače, u ovom trenutku nemački kupci na Tiguan moraju da čekaju oko šest meseci. Možda još zanimljivija vest stiže iz Jaguara. Naime, dok svi (nestrpljivo) čekamo da vidimo ko će biti novi vlasnik britanske marke, nedavno predstavljeni novi model Jaguar XF beleži odlične rezultate u prodaji na domaćem, britanskom tržištu. Tako je u Velikoj Britaniji već primljeno 3000 narudžbina za XF, što je mnogo bolji rezultat nego što se očekivalo (ali se priželjkivalo). Naravno, budući da u Jaguaru očekuju mnogo od ovog naslednika starog S-Typea, ovi brojke su za njih veoma ohrabrujuće, ali ne treba zaboraviti da su ovo samo prvi rezultati prodaje i to samo u Britaniji, dok će uspeh (ili neuspeh) XF-a ipak zavisiti od prodaje na ostalim tržištima Evrope i naravno Amerike.

 



Kako se bliži januarski NAIAS (North American International Auto Show) salon automobila u Detroitu, sve je više najava i tzv. teaser fotografija novih automobila, koji će tamo imati svoju svetsku premijeru. Najnovija teaser slika stiže iz Mazde i najavljuje njihov novi koncept automobil nazvan Furai ("zvuk vetra"). I Furai nastavlja sa Mazdinim Nagare ("tok") dizajnerskim rečnikom, a bazira se na trkačkom automobilu Courage C65 iz ALMS serije (American Le Mans Series). Pokreće ga 3-rotorski rotacioni motor sa 450KS, koji za gorivo koristi etanol E100. Sem koncepta Furai, Mazda će na salonu u Detroitu predstaviti i obnovljeni model RX-8 (sportski kupe sa 4 vrata i rotacionim motorom), kao i koncept Taiki, koji smo videli na nedavnom salonu u Tokiju. Što se doterane Mazde RX-8 tiče, u saopštenju fabrike se samo kratko navodi da će ovaj automobil pretrpeti opsežne izmene na polju dizajna (novi branici i doterana svetla), kvaliteta, opreme, upravljivosti i ubrzanja.



Mercedes C klasa 4MATIC

12 Dec 2007 - 01:03 Noviteti Link

Mercedes je kupcima ponudio svoju C klasu sa novom generacijom 4MATIC   pogonom na sva četiri točka (efikasniji i lakši), koji snagu prenosi u odnosu 45/55 % na prednju/zadnju osovinu. Unapređenje ovog pogona u odnosu na dosadašnju generaciju se u praksi pokazuje kroz bolju trakciju i do 0,5 litra manju potrošnju goriva. 4MATIC pogon se može dobiti u modelima sa motorima od 6 cilindara, tačnije na raspolaganju su benzinske verzije C 280 4MATIC (sa 170kW/231KS), C 350 4MATIC (200kW/272KS) i dizelaš C 320 CDI 4MATIC sa 165kW/224KS (ovaj poslednji se može dobiti i u karavan verziji). U serijskoj opremi Mercedesa C sa 4MATIC pogonom se, između ostalog, nalaze elektronski sistemi ESP (elektronska kontrola stabilnosti), 4ETS (traction control), sedam vazdušnih jastuka, aluminijumski točkovi, automatski klima uređaj, kao i sedmostepeni automatski 7-G TRONIC menjač. Da pomenemo i fabričke podatke o potrošnji ovih modela. C 280 4MATIC troši prosečno 9,6 litara na 100 km (0,5 litra manje nego ranije), C 350 4MATIC 10,1 litra (0,3 litra manje od prethodnika), a C 320 CDI 4MATIC troši 7,7 litara. Drugim rečima, ovo je za samo 0,2 do do 0,4 litra goriva na 100 km više u poređenju sa modelima bez 4MATIC pogona (ponovo, ovo su sve fabrički podaci).

 



Cadillac CTS-V

12 Dec 2007 - 01:00 Top secret Link

Lovci na automobilske novitete uspeli su prošle nedelje da negde u Kaliforniji naprave do sada najbolje špijunske fotografije novog sportskog Cadillaca CTS-V, koji će svetsku premijeru imati u januaru naredne godine na salonu automobila u Detroitu. Uprkos ranijim glasinama da će CTS-V dobiti LS7 motor iz Corvette Z06, kako sada stvari stoje, izgleda da će ipak u ovog konkurenta BMW-u M5 biti ugrađen "samo" GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i 525 ili 550 konja (uparen sa 6-stepenim menjačem). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Kontradiktorne su takođe i vesti o pogonu, odnosno CTS-V će prema nekim izvorima imati pogon samo na zadnjim točkovima, a prema drugima raspolagaće AWD pogonom na sva četiri točka. Kako bilo, na odgovor o motorizaciji i pogonu nećemo morati još dugo da čekamo, budući da se salon u Detroitu brzo približava. Što se performansi tiče, pominje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, dok je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (napred ventilirajući diskovi od 355mm, pozadi 365 mm), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, dok će se u kabini naći sportska kožna sedišta (moguće i Recaro sedišta), Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitska navigacija, vrhunski klima uređaj i LED unutrašnje osvetljenje. Prema sadašnjim planovima, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.




Milotec Škoda Fabia II

12 Dec 2007 - 00:56 Tuning Link

Za kupce kojima nedavno predstavljeni fabrički Sport paket nije dovoljno privlačan (ili jednostavno žele nešto više), nemačka tjuning kuća Milotec u svojoj ponudi ima atraktivan stajling kit za novu generaciju Škode Fabije. Naime, za originalniji izgled Fabije II brinu se elementi kao što su modifikovani prednji branik sa integrisanim spojlerom, nova maska hladnjaka (bez znaka Škode), "obrve" na prednjim svetlima, nova zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne sa novim gumama i detalji poput novih gumenih zaštitnih lajsni na branicima, novih kvaka i lajsne od nerđajućeg čelika na poklopcu prtljažnika. Paket čine i nove opruge, za 30 mm niže ogibljenje, a u kabini novi set pedala i zaštite pragova od nerđajućeg čelika.    



Britanski Aston Martin saopštio je da će James Bond (odnosno glumac Daniel Craig) ponovo voziti njihov model DBS i u najnovijem filmu iz serijala o tajnom agentu Njenog Veličanstva. James Bond je već bio za volanom Aston Martina DBS u filmu Casino Royal, što je u stvari bilo i prvo javno pokazivanje ovog modela. Ako ste pogledali film, onda se sigurno i sećate kako je završio Bondov DBS (za podsećanje tu je priloženi video). Inače, sledeći film o agentu 007 (pod radnim naslovom Bond 22) imaće premijeru u novembru 2008. godine, producenti su Michael G Wilson i Barbara Broccoli, a režiraće ga Marc Forster. Što se serijske verzije Aston Martina DBS tiče, od početka 2008. godine ovaj prelepi auto izuzetnih proporcija će konačno biti dostupan i ljudima, koji nisu tajni agenti Njenog Veličanstva, ali koji opet nisu običan svet, jer DBS naravno neće biti jeftin. Pod haubom se nalazi isti 6,0 litarski V12 motor kao i u modelu DB9, ali koji je pretrpeo veliki broj modifikacija (pre svega, agregat u DBS-u dobija daleko više vazduha u odnosu na onaj u DB9), a uparen je sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. Agregat razvija 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta, koji su zaslužni za sprint do 100 km/h za 4,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi preko 300 km/h, tačnije 302 km/h. U poređenju sa Aston Martinom DB9 sa manuelnim menjačem, težina DBS-a (1695 kg) je manja za oko 65 kg, što je zasluga obilate upotrebe karbon fibera. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa je DBS prvi Aston Martin, koji ima karbon-keramičke kočnice.