home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Šesti izbor za NetAuto

10 Dec 2007 - 00:51 Vesti Link

Izvor : www.netauto.co.yu

Šesti put za redom, automobilski portal www.netauto.co.yu organizuje izbor za automobil godine putem interneta, ovog puta pod nazivom ELP NetAuto 2008. Kao i prethodnih godina, posetioci ovog automobilskog web portala od 1.12.2007. do 31.1.2008. godine, prema sopstvenim kriterijumima mogu da glasaju za neki od automobila koji su se pojavili u ovoj godini. Za razliku od većine drugih izbora ovaj i ovakav izbor omogućuje da svi koje zanimaju automobili izraze svoje mišljenje. Postupak glasanja je jednostavan: potrebno je samo da se čekira jedan od dvadeset modela iz ovogodišnje svetske automobilske produkcije (kliknite OVDE). Sistem zaštite tako je postavljen da ne postoji mogućnost bilo kakve zloupotrebe, a preko jedne e-mail adrese može da se glasa samo jednom. Predstavniku autorizovanog zastupnika marke čiji model osvoji titulu ELP NetAuto 2008. godine pripašće, kao i do sada statua, autorski rad Lasla Silađija, akademskog vajara iz Novog Sada. Do sada su titulu NetAuto osvojili Folkswagen Polo (2003)., Citroen C2 (2004.), Opel Astra (2005), Renault Clio III (2006) i kao aktuleni pobednik Dodge Caliber (2007).
Predviđene su i nagrade za one koji su glasali za automobil koji osvoji titulu ELP. Osim automobila, bira se i mis NetAuto 2007. (više o tome OVDE), a automobil godine 2008. i najlepša devojka biće proglašeni 5. februara na finalnoj večeri u hotelu Hajat.  





Posle Corse OPC sa potentnim 1,6 litarskim turbo motorom od 192 konja (u Srbiji košta 22.500 evra), iz Opela je na naše tržište nedavno stigla još jedna sportska varijanta ovog modela, ovog puta sa 150KS i već legendarnom oznakom GSi. Nova Corsa GSi praktično predstavlja oslabljenu verziju Corse OPC jer sa njom deli isti OPC-ov (Opel Performance Center) 1,6 litarski turbo motor (uparen sa ručnim šestostepenim menjačem), samo što snaga kod GSi varijante iznosi 110kW/150KS pri 5000 obrt./min. i 210Nm obrtnog momenta u rasponu od 1800 do 5000 obrt./min. (za poređenje, Corsa OPC ima 192KS i 230Nm). Corsa GSi postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,1 sekundu, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,9 litara na 100 km (Corsa OPC - 225 km/h, ubrzanje 7,2 sekunde). Vizuelno se nova Corsa GSi naravno razlikuje od običnih verzija Corse, i to po dinamičnijem i moćnijem izgledu za koji su zaslužni agresivniji branici sa integrisanim spojlerima, izraženiji pragovi, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi i petokrake 17-inčne alu felne (gume su dimenzija 215/45 R17). Agilnije upravljanje osigurava spušteno ogibljenje (napred za 18, a pozadi za 15 mm) i serijski ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti. I unutrašnjost je promenjena i to zahvaljujući novim sportskim sedištima sa izraženim bočnim osloncima za telo (crveno/crna kombinacija boja), kožnim upravljačem sa crvenim donjim delom, crvenim sigurnosnim pojasevima i alu pedalama. U samom Opelu naglašavaju da Corsa GSi, iako kompaktnih dimenzija, nudi impresivne performanse, zabavu u vožnji i dobar odnos uloženo/dobijeno. Corsa GSi sa troja vrata u Srbiji ima cenu od 19.950 evra, a verzija sa petora vrata košta 20.400 evra (sve cene su sa PDV-om).




Pre nekoliko dana pisali smo da je Mercedes uspeo da sudskom odlukom spreči izlaganje malog kineskog vozila Shuanghuan Bubble na salonu automobila u Bolonji (5.- 16. 12. 2007.). Podsećamo, presudom se zabranjuje Martin Motorsu (evropskom distributeru kompanije Shuanghuan Automobile) da izlaže Bubble na salonu u Bolonji, što je već drugi put da je nemački prozvođač uspeo da spreči pokazivanje ove kineske kopije svog Smarta na nekom evropskom auto salonu (prvi put se to desilo pre skoro tri meseca na salonu u Frankfurtu). Ovde i podsećanje da se Bubble u Kini u stvari zove Shuanghuan Noble, ali je za evropsko tržište ime moralo da se promeni u Bubble, jer naziv Noble već koristi jedan britanski proizvođač sportskih automobila. Međutim, Martin Motors je ipak izložio ovaj kineski automobil u Bolonji, ali ne na svom izložbenom štandu, već na parkingu ispred sajmišta ! U Martin Motorsu su se odlučili na ovaj korak kako bi novinari iz prve ruke mogli da se uvere da li se ovde radi ili ne radi o kopiji Mercedesovog Smarta. U Martin Motorsu naime tvrde da Bubble nije tek puka kopija Smarta, jer, za razliku od nemačkog originala, Bubble ima četiri sedišta, motor smešten napred (od 1,1 litra sa 68KS) i pogon na prednjim točkovima (originalni Smart je dvosed, ima motor i pogon pozadi). Shuanghuan inače u svojoj ponudi ima još dve kopije poznatih automobila. To su Shuanguan CEO (kopija starog BMW-a X5 i Toyote Land Cruiser) i SUV model UFO, koji nije ništa drugo do bezobrazna kopija prethodne Toyote RAV4.  



I magazin Playboy je objavio svoju listu najboljih automobila za 2008. godinu u različitim kategorijama (Playboy’s "2008 Cars of the Year”) na kojoj se nalazi devet modela, od kojih je čak sedam iz Evrope, a samo dva iz Amerike. Kao što se vidi već iz naslova, laskavu titulu najboljeg, odnosno titulu “Playboy’s 2008 Car of the Year” osvojio je Audijev sportski model R8, kome je nadavno i nemački magazin AutoBild SportsCara dodelio nagradu "SportsCar 2007" (o tome više OVDE). Evo i kompletne liste devet najboljih automobila u izboru "Plejboja" : 

PLAYBOY’S 2008 CAR OF THE YEAR: Audi R8

BEST LUXURY SPORTS COUPE: Maserati GranTurismo

SMARTEST PURCHASE: Smart Fortwo

BEST SPORTS SEDAN: Cadillac CTS

BEST SUV: Land Rover LR2 (u Evropi Freelander)

BEST CROSSOVER: Buick Enclave CXL

BEST CONVERTIBLE: BMW 335i

BEST EARTH-DAY CAR: Mercedes-Benz E320 Bluetec

BEST PINT-SIZE PERFORMANCE: Volvo C30

Na sajtu www.playboy.com/caroftheyear možete videti po kojim kriterijumima su birani ovi automobili, njihovu galeriju, a imate i mogućnost da glasate za svog favorita sa ove liste.



Volkswagen je objavio da će luksuzni Phaeton i novi mali gradski model up! (o njemu više OVDE) proizvoditi i u Indiji. Kako se navodi, nemački proizvođač u Indiji neće proizvoditi samo budući Phaeton i up!, već i druge automobile iz svoje palete, pa je tako u planu i proizvodnja nove, šeste generacije modela Polo, a od 2009. godine i buduće Jette. Nemci se nadaju da će do 2012. godine u Indiji dostići proizvodnju od oko 240.000 automobila godišnje. Prema nezvaničnim informacijama, Volkswagen je takođe u pregovorima sa nekoliko indijskih kompanija (uključujući Bajaj), koje bi bile uključene u proizvodnja modela up!, a čija bi početna cena u Indiji bila ispod 7500 američkih dolara (oko 5135 evra).



Izvor : www.speed-industry.com

Srpska dilerska mreža je od četvrtka, 6. decembra bogatija za još jedan reprezentativni izložbeni salon, kao i servisni centar. Radi se o dugogodišnjem dileru vozila iz Fiatove grupacije (Fiat, Alfa Romeo, Lancia), auto kući "Stojanov" iz Novog Sada. Novootvoreni salon se nalazi na Zrenjaninskom putu, u Ulici Veliki rit 27b. Na poslovnom prostoru od oko 3.700 kvadrata smešteni su prodajni salon, servis i prodavnica originalnih rezervnih delova za vozila ovih italijanskih brendova. Planirano je da kroz servis godišnje prođe oko 15.000 automobila, gde će im se pružiti kompletna usluga, od mehanike, preko limarije do farbanja. Važno je napomenuti da će Auto centar "Stojanov" biti prvi u Evropi koji će davati doživotnu garanciju za lakiranje vozila.



Novi Renault Clio karavan (negde kao Clio Sport Tourer, Sportour, Grandtour ili prosto Estate) imao je svetsku premijeru još u septembru na salonu automobila u Frankfurtu, a sada je francuska kompanija na salonu u Bolonji i zvanično saopštila da prodaja ovog modela u Italiji počinje 21. decembra ove godine, a u januaru i februaru 2008. i na ostalim tržištima Zapadne Evrope. Ovo je brz i pravovremen odgovor Peugeotu 207 SW, kao i novoj Škodi Fabiji Combi, koju su nedavno na svetskoj prezentaciji u Splitu vozili specijalizovani automobilski novinari (o Fabiji Combi više OVDE). Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 4202 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2575 mm), pa predstavlja jednog od najkompaktnijih karavana. Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to za 50 %, tačnije sa 290 na 439 litara. Tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara (pri obaranju zadnjih sedišta nije potrebno vaditi naslone za glavu). Renault u press saopštenju navodi i da su u interijeru upotrebljeni materijali visokog kvaliteta, odnosno da je završna obrada na vrlo visokom nivou. Bezbednost je kategorija gde Renault ne pravi kompromise, tako da Francuzi očekuju da i Clio karavan osvoji maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP "kreš" testu (koliko već ima Clio III hatchback). U standardnoj opremi svih verzija se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile) i BAS (pomoć pri naglom kočenju), dok skuplji modeli imaju i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), traction control, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, parking senzore, automatsko paljenje brisača i svetala i cruise control (tempomat) sa limiterom brzine. Clio Sport Tourer pokreću već poznati Renaultovi motori, tačnije tri benzinca (1,2 16V u verzijama sa 75 i 80KS, novi 1,2 16V TCE turbo sa 100KS i 145Nm, kao i 1,6 16V sa 110KS i 151Nm) i tri dizel agregata (1,5 litarski dCi sa 70, 85 i 105KS i sa 160, 200 i 240Nm). Dizelaši sa 85 i 105KS imaju i DPF filter čestica čađi, a ta dva dizelaša se standardno opremaju sa manuelnim 6-stepenim menjačem, dok je verziju sa 85KS moguće dobiti i sa opcionom petostepenom robotizovanom transmisijom. Inače, Clio u karavan verziji je Renault najavio još u martu ove godine studijom Clio Grand Tour Concept, koja je doduše imala samo troja vrata, a pod haubom se skrivao 2,0 litarski agregat sa 197KS iz Clia RS. Da li će se taj motor jednog dana naći i u ovoj serijskoj verziji Clia Sport Tourer zasad nije poznato. Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu (mada napominju da Clio Sport Tourer "kombinuje dinamičan dizajn sa izdašnim prostorom za prtljag"). Tako Clio Sport Tourer prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Clio Sport Tourer će se inače proizvoditi u Renaultovoj fabrici u Turskoj, gde se već proizvode Megane II Sedan, Thalia i Clio III hatchback.




Na salonu automobila u Bolonji (traje do 16. decembra), Subaru i Mitsubishi evropskoj publici po prvi put zvanično predstavljaju nove generacije dva već odavno kultna automobila : Subaru Impreza WRX STi i Mitsubishi Lancer Evolution. Krenimo od Impreze WRX STi. Za razliku od japanske verzije, koja ima 2,0 litarski turbo motor sa 308KS i 422Nm obrtnog momenta, Evropljani će dobiti Imprezu WRX STi sa većim, i to 2,5 litarskim bokserskim turbo agregatom (u stvari modernizovana verzija aktuelnog motora), koji razvija tačno 300KS pri 6000 o/min. i 406Nm pri 4000 o/min. Drugim rečima, to je za 19KS i 15Nm više nego do sada. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,8 sekundi. Nova Impreza WRX STi, sem novog hatchaback izgleda na koga tek treba da se naviknemo, donosi i potpuno novu platformu i vešanje, unapređeni Subaruov simetrični integralni pogon i već pomenuti detaljno revidirani 2,5 litarski turbo motor. Zanimljivo je da jemeđuosovinsko rastojanje poraslo za 95 mm iako je dužina automobila smanjena za 50 mm, širina je veća za 55 mm, širi su i tragovi točkova (napred za 45, a pozadi za 40 mm), što je sve zajedno rezultiralo nižim težištem i još boljom stabilnošću automobila. Konkretne dimenzije izgledaju ovako : dužine/širina/visina – 4415 mm/1795 mm/1475 mm, dok težina iznosi 1470 kg. Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim i moćnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi od 18 inča sa gumama 245/40R18) nego nedavno predstavljena obična verzija Impreze sa petora vrata. U standardnoj opremi se nalaze sportska sedišta presvučena kombinacijom alkantare i kože (opcija su Recaro sedišta), vazdušne zavese i unapređeni muzički sistem. Snaga se na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača, a tu su i DCCD (Drivers´s Control Center Differential - podesivi centralni diferencijal) i VDC (Vehicle Dynamics control – elektronska kontrola stabilnosti), koji se brinu za kontrolu trakcije i stabilnost automobila. Ukratko, prema navodima same fabrike, "ovaj sporstki model sa integralnim pogonom odlikuje maksimalno uživanje u vožnji, zahvaljujući kombinaciji snage, performansi, upravljivosti i voznim karakteristikama". Prodaja Impreze WRX STi u Evropi startuje početkom 2008. godine, a recimo u Velikoj Britaniji cena će iznositi 24.995 funti, što je u stvari 1600 funti manje nego za odlazeći model ! 

Mitsubishi Lancer Evolution


Kao odgovor Subaruu, i Mitsubishi je odlučio da  evropsku premijeru najnovije, desete generacije sportskog modela Lancer Evolution (EVO X) održi na salonu automobila u Bolonji. Da podsetimo, novi Lancer Evolution pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 217kW/295KS pri 6500 o/min. i 366Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2700 do 5400 o/min.), koji se u odnosu na prethodnika odlikuje manjom težinom, boljim odzivom i manjom emisijom štetnih gasova, a uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem ili sa novim Twin Clutch SST 6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom. Novi Twin clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U verziji sa ručnim 5-stepenim menjačem, novi Lancer Evolution do 100 km/h stiže za 5,4 sekunde i postiže 240 km/h. Osim novog i atraktivnijeg spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda, novi Lancer Evolution privlači pažnju i novom tzv. globalnom platformom, koju već koriste novi Outlander i MPV model Delica D5, a kasnije će poslužiti za još nekoliko novih Mitsubishijevih automobila. Za privlačan i agresivan izgled zaslužni su velika prednja maska, "opaki" farovi, dugačka hauba i relativno kratak zadnji deo. Novi Lancer Evolution raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. U Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X odlikuje osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i smanjenim vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova i duže međuosovinsko rastojanje, niže težište, za 20 mm skrećen prednji prepust i odličnu distribuciju težine.




Dinan BMW 335i

9 Dec 2007 - 00:51 Tuning Link

Standardnih 306KS i 400Nm obrtnog momenta u BMW-u 335i je većini vozača i više nego dovoljno, ali onoj manjini kojoj snage nikad dosta (ima nas takvih), američki tjuner Dinan će od 10. decembra ponuditi kit za povećanje snage njegovog 3,0 litarskog bi-turbo motora. Zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, Dinan je iz pomenutog agregata izvukao 384KS pri 5700 o/min. i 570Nm pri 4300 o/min. Naravno, za ovu uslugu Dinan traži i "skromnu naknadu", i to u iznosu od 1999 američkih dolara, a o istom trošku je skinuta i elektronska blokada, koja BMW-u 335i u fabričkoj varijanti ne dozvoljava više od 250 km/h.   



Audijev SUV model Q7 dospeo je u ruke ljudi iz nemačke tjining kuće B&B Automobiltechnik, a rezultat vidite na slikama. B&B je za Q7 predvideo novi aero body kit koji, između ostalog, sadrži novi prednji i zadnji spojler, zadnji krovni spojler, ekskluzivne B&B aluminijumske točkove od 20, 22 i 23 inča (ovi poslednji imaju pneumatike dimenzija 315/25-23), a tu su i nova svetla pozadi. Što se motora tiče, B&B Automobiltechnik za 4,2 litarski V8 TDI dizelaš (serijski razvija 240kW/326KS i 760Nm) nudi dva nivoa povećanja njegove snage. Nivo 1 podrazumeva rast snage na 268kW/365KS i 850Nm obrtnog momenta, a Nivo 2 znači snagu od svih 290kW/395KS i maksimalni obrtni moment od 900Nm. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 7 sekundi, a da maksimalna brzina bude veća od 240 km/h. B&B paket zaokružuje i sportsko ogibljenje (može da se spusti za dodatnih 50 mm), zaslužno za bolje vozne osobine.




Najveći ruski proizvođač automobila AvtoVAZ (Lada) je saopštio da je odabrao francuski Renault za svog novog strateškog partnera. Renault će kupiti 25% akcija ruskog proizvođača, čime je ova francuska kompanija osigurala veliki udeo na rastućem ruskom auto tržištu. Naime, građani Rusije će u 2007. godini kupiti oko 2,5 miliona novih automobila, a već 2011. ta brojka treba da dostigne svih 3,3 miliona vozila, čime bi Rusija postala najveće auto tržište u Evropi. Pojedini analitičari čak smatraju da će se to desiti i ranije, pa ne iznenađuje velika zainteresovanost stranih kompanija za ulaganje u rusku auto industruiju. Za partnerstvo sa AvtoVAZ-om (čijih 75% akcija drži holding Rosoboronexport) bili su zainteresovani i američki General Motors i  italijanski Fiat, ali je na kraju izbor pao na francusku kompaniju. Renault inače već imao svoju frabriku u Rusiji (Avtoframos, kapacitet 60.000 vozila, nedaleko od Moskve), u kojoj se proizvodi Renault Logan u verziji limuzine.

UPDATE : 9. 12. 2007. - Renault i AvtoVAZ su juče i zvanično potpisali Memorandum o razumevanju, koji će rezultirati ne samo Renaultovom kupovinom 25% akcija Lade, već i razmenom tehnologija između dva proizvođača. Tačnije, strateško partnerstvo između ove dve kompanije podrazumeva da će Renault AvtoVAZ-u pružiti neophodan "know-how", platforme, pogonske agregate i menjače, koje će Lada koristiti u svojim novim modelima. Takođe, Renault će pružiti i neophodnu marketinšku podršku jačanju i promociji brenda Lada.
 



Fiat je na septembarskom salonu automobilu u Frankfurtu sa modelom Abarth Grande Punto i zvanično najavio veliki povratak već odavno legendarnog brenda Abarth. Međutim, za one sportske entuzijaste kojima taj Abarth Grande Punto sa 114kW/155KS i 206Nm nije dovoljno snažan, Fiat je pripremio i njegovu SS (Super Sport) verziju, koja iz 1,4 litarskog turbo motora izvlači 132kW/180KS i 272Nm obrtnog momenta. Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 6-stepenom menjača, dok mu maksimalna brzina iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi (običan Abarth Grande Punto može do 208 km/h, uz ubrzanje do stotke od 8,2 sekunde). Tako se Abarth Grande Punto SS ravnopravno pridružio probranom društvu malih sportista, u kome se već nalaze Opel Corsa OPC (192KS), Renault Clio RS197 (197KS), Mini Cooper S (175KS) i Peugeot 207RC (takođe sa 175KS). Najavu Abarth Grande Punta SS smo inače mogli da vidimo pomenutom salonu u Frankfurtu kroz studiju Grande Punto Abarth SS Concept, a Fiat njegovu serijsku verziju ovih dana izlaže na salonu u Bolonji, koji traje do 16. decembra. Sem pojačanog motora, Abarth Grande Punto SS (ili na italijanskom esse-esse) karakteriše i spušteno ogibljenje (za 30 mm u odnosu na standardni Grande Punto), direktnije upravljanje, snažnije kočnice, novi izduvni sistem i bolje vozne osobine. Naravno, Abarth Grande Punto SS se i vizuelno razlikuje od sabraće, i to po novoj saćastoj maski hladnjaka, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novim svetlima za maglu, proširenim blatobranima (dodatno oivičenim crnom bojom), širem tragu točkova, moćnijim pragovima, duplom završetku izduvnog sistema, kao i već pomenutim spuštenim ogibljenjem. Atraktivni 18-inčni alu točkovi, kao i dekorativna crvena trka sa natpisom Abarth na donjem delu karoserije, zaokružuju vizuelni nastup ovog Punta. Škorpion, Abarthov zaštitni znak, na prednjoj maski, samo je tačka na i. Ni kabina mnogo ne zaostaje, pa je tako Abarth Grande Punto SS, između ostalog, dobio sportska sedišta, kožni volan i ručicu menjača (prošiveni crvenim koncem), kao i par dekorativnih detalja. Abarth Grande Punto SS biće na raspolaganju kupcima u prvoj polovini naredne godine.

Za dodatno privlačenje pažnje na Abarthovom izložbenom prostoru u Bolonji zaslužni su Fiatovi stručnjaci za marketing, koji su se dosetili zanimljivog (i osvežavajućeg) načina kako da dočekju posetioce Abarthovog štanda. Naime, samo za potrebe Abarthove promocije na ovogodišnjeg salonu u Bolonji, Fiatov marketing tim je kreirao posebno energetsko piće, nazvano Abart Horse-Powered Energy Drink (na slici).  

 



Hyundai je na salonu u Bolonji (Bologna Motor Show, 7. - 16. 12. 2007.) evropskoj publici predstavio naslednika aktuelnog Hyundaija Atos, koji će u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneti ime i10. Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil, (dužina 3565 mm, širina 1595 mm, visina 1550 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije, novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta, zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Prema navodima same fabrike, i10 je gradski automobil napravljen da bude "zabavan za vožnju, praktičan i pristupačan" i nudi "kvalitet i opremu, koji nijedan konkurent ne može da ponudi za istu cenu". Što se cene tiče, očekuje se da će bazni model koštati nešto manje od 6500 funti, odnosno 9315 evra, pri čemu će klima uređaj biti standardni deo opreme i osnovnog modela. U opremi će biti i el. podizači prednjih stakala, centralno zaključavanje, servo upravljač, CD/MP3 stereo sa 6 zvučnika, 4 vazdušna jastuka i branici u boji karoserije. Naravno ova cena i oprema važe za Zapadnu Evropu (konkretno u Velikoj Britaniji gde prodaja startuje 1. marta 2008.), dok se specifikacije za naše tržište tek očekuju. U početku će i10 pokretati samo 1,1 litarski benzinski četvorocilindrični motor sa 67KS i 100Nm obrtnog momenta (sa ovim agregatom i10 postiže 152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,2 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, a emituje 119 grama CO2 po km). Kasnije stiže i novi 1,1 litarski CRDi dizelaš sa 75KS i 155Nm, koji u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak) i postiže 165 km/h. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će na raspolaganju biti i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača).

 



Volkswagen je na salonu automobila u Bolonji (7. – 16. 12. 2007.) po prvi put na jednom salonu okupio sva tri člana svoje up! porodice koncept automobila, koje smo pojedinačno inače mogli da vidimo na prethodna tri velika salona automobila u Frankfurtu, Tokiju i Los Anđelesu. Tako je studija up! sa 2 vrata (više OVDE) promovisana 10. septembra na salonu u Frankfurtu, space up! sa petora vrata (OVDE) na salonu u Tokiju šest nedelja kasnije, a 20 dana posle Tokija, koncept space up! blue (OVDE) je doživeo premijeru u Los Anđelesu. Ono što je za nemačku kompaniju itekako važno, reakcije na sva tri automobila su bile izuzetno pozitivne širom sveta, tako da uopšte ne treba strahovati za njihovu budućnost kao serijskih vozila (proizvodnja počinje krajem 2009. ili 2010. godine). Sva tri modela su inače napravljena na novoj MHB platformi, a pogon je na zadnjim točkovima.