home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Pre dve nedelje BMW je najavio obnovljenu sadasnju seriju 5, a u Minhenu planiraju i znatno dalje. Naime vec je u pripremi potpuno nova generacija serije 5 za 2010. godinu ( negde se pominje i 2009. kao godina prezentacije ) a kako bi ona mogla da izgleda vidite na slikama koje su napravljene na osnovu ulovljenih zamaskiranih prototipova ovog modela. Insajderi napominju da ce nova Petica biti izgledom konzervativnija ali da ipak zadrzava sportski i agresivan utisak cemu bi trebalo da doprinesu prednja svetla ostrijih uglova i LED tehnologije. E sad ono najbolje kod BMW-a; motori. Najavljuje se novi 4,4 litarski V8 bi-turbo motor i nekoliko, takodje novih, dizelasa za sada nepoznatih karakteristika. Novi M5 bi mogao da ima 5,5 litarski V10 motor sa oko 535KS za razliku od sadasnjeg sa 507KS iz 5,0L V10 motora. Od menjaca na raspolaganju ce biti 6-stepeni rucni i 6-stepeni Steptronic poluatomatski menjac. Novi BMW 5 ce u svojoj konstrukciji koristiti lake materijale kao karbon fiber i aluminijum da bi se tezina odrzala u razumnim okvirima i poboljsale performanse. Kabina bi trebala biti prostranija ( posebno pozadi ) a iDrive sistem ce biti unapredjen. Uz sve to i prtljaznik bi trebao narasti na 550 litara zapremine. Primetili ste da se u tekstu dosta pominju reci treba, trabalo bi, a to je zato sto su sve informacije ipak nezvanicne i sto je datum prezentacije jos daleko.





Evo i nezvanicnih slika konacne verzije novog superautomoila Melling Hellcat koji je napravio poznati konstruktor motora, Englez Al Melling. U pocetku je bilo planirano da auto ima 6,0 litarski V10 motor sa oko 700 KS ali je Melling odlucio da iz ovog motora izvuce najvise sto moze i dobio je, uz pomoc 4 turbo punjaca svih 1175KS !! To je vise od Bugattija Veyron a uz to Mellingov Hellcat je i laksi. Zato brojke koje slede ne iznenadjuju : ubrzanje od 0 do 60 milja na sat ( 96 km/h ) za 2,6 sekunde i maksimalna brzina ( procenjena ) oko 275 milja na sat ( 440 km/h ). To bi ga stavilo na celo liste najbrzih serijskih automobila na svetu naravno pod uslovom da se u praksi dokazu ove tvrdnje pomenutog konstruktora.



Kineski Maple stigao u BiH

23 Jan 2007 - 13:16 Vesti Link

Kako smo i najavili, kineski Maple stigao je u Bosnu i Hercegovinu a uskoro ce biti dostupan i u Srbiji. Tekst koji sledi preuzet je od BH portala Auto.ba.  

"Avtocom BH, generalni uvoznik i distributer kineskog proizvođača automobila Maple, premijerno je predstavio vozila, koja su novost kako na bosanskohercegovačkom, tako i na evropskom tržištu. Na zanimljivo koncipiranoj prezentaciji brojne zvanice i novinari bili su u prilici videti sve modele iz ponude, te dobiti zanimljive informacije o ovom proizvođaču i njegovim automobilima. Naime, našoj javnosti malo je poznato da vozila ovog proizvođača učestvuju i pobjeđuju na nacionalnom kineskom rally-ju, te da imaju i pobedničku žensku ekipu. Na našem tržištu naći će se modeli C31, C51, C52 i C81, te sportski orijentisani R80. Najmanji model u ponudi C31 pokreće benzinski četverocilindrični motor zapremine 1.342 ccm, sa 86 KS pri 6,000 obr/min i obrtnim momentom od 110 Nm pri 5.200 obr/min. Modele C51 i C52 pokreće konstrukciono sličan 1.5 litarski benzinac sa 94 KS, dok je za pogon luksuznog  C81 i sportskog R80 zadužen motor zapremine 1.762 ccm sa 113 KS i obrtnim momentom od 157 Nm. Cene ovih modela su veoma pristupačne i kreću se od 14.800 do 21.990 KM ( od 7400 do 11000 evra ) koliko treba izdvojiti za model C81. Sva vozila su serijski dobro opremljena, dok će uz doplatu svaki kupac naći ono što mu je potrebno, bilo da se radi o krovnom otvoru, parkirnim senzorima ili kožom opšivenim sedištima. Nastup Avtocom BH na tržištu je veoma dobro osmišljen, o tome svedoči osiguran servis i originalni rezervni delovi, garantni rok od dve godine ili 60.000 pređenih kilometara, te »Garancija mobilnosti« ostvarena u saradnji sa BIHAMK-om. Prodajni planovi su veoma ambiciozni, o čemu svedoči veliki broj nabavljenih vozila, te vozilo donirano u humanitarne svrhe."  



Za lansiranje novog Scuda Fiat je izbrao privlacan televizijski spot, koji je izradila agencija Leo Burnett. Sampion Formule 1, koji se upravo povukao sa trkackih staza, se u njemu kao pita sta ce da radi kao penzioner : radice naravno kao i dosad samo ce zameniti automobil. I to je poruka novog Scuda. Michael Schumacher u spotu veoma opusteno predstavlja novi Scudo, a primetno je koliko se prirodno prihvata zadataka razlicitih profesija. Fiat ovom reklamom zeli da posalje poruku da onaj ko je svakodnevno poslom vezan za automobil, zna da ceni udobnost i okretnost pravog automobila sto su sve karakteristike novog Fiatovog komercijalnog vozila.



 


O novoj Skodi Fabiji smo ranije vec pisali i objavili 2 tada dostupne zvanicne slike spoljasnjosti a evo sada nekoliko novih fotografija ukljucujuci i unutrasnjost. Usput ponavljamo sta smo tada napisali o novoj Skodi :
"Evo konacno i prvih fabrickih fotografija nove Fabie cija se promocija ocekuje na salonu u Zenevi u martu 2007. godine. Kao sto se sa slika vidi dizajnerski uzor joj predstavlja novi Roomster ( koliko je to dobro pokazace vreme ) sto je bilo za ocekivati i sto se dalo nasluti po svim onim spijunskim slikama maskiranog modela proteklih meseci. Stari model, prodat u preko 1,5 miliona primeraka, dobija dakle dostojnu zamenu. Nova Fabia je naravno porasla kako je to vec obicaj u ovoj klasi u proteklih nekoliko godina. Dimenzije su sada DxSxV 3992mmx1642x1498mm tako da ne cudi da se u Skodi hvale najvecim prostorom za glavu i noge za putnike pozadi. Unutrasnjost je napredovala kako estetski (mogucnost novih kombinacija boja u kabini) tako i kvalitativno. Moguca je doplata sa pripremu GSM telefona sa Bluetooth konekcijom i eksterne konekcije za MP3 player i iPod i sl. Prtljaznik obuhvata 300 litara odnosno 1163 litra kada se obori zadnja klupa. Podrazumeva se da su u Skodi uradili mnogo na poboljsanju aktivne i pasivne bezbednosti, voznih osobina, komfora sto ce uz prihvatljivu cenu biti najveci aduti nove Skode. Paleta motora obuhvata 4 benzinca i 3 dizelasa. Benzinci su 1,2 HTP sa 44Kw sledi 1,2 12v HTP sa 51Kw, pa 1,4 litarski 16v sa 63Kw i 1,6 litarski 16v i 77 Kw. Dizelasi su 1,4 litarski Tdi PD sa 51Kw i 59Kw i najjaci 1,9 Tdi sa 77Kw. Takodje Skoda nudi i novu 6-stepenu automatsku Tiptronic transmisiju uz doplatu. Treba napomenuti da kada pocne prodaja nove Fabie u ovoj hatchback verziji odmah posle premijere u Zenevi nece prestati i proizvodnja sadasnjih sedan i kombi varijanti". U nastavku sledi jos nekoliko slika.

 (Dalje)

Ova vest sama po sebi i nije neka ekskluziva jer se o toj jeftinoj Toyoti govorilo i pisalo jos prosle godine a sada dobija na uverljivosti i zvanicnom potvrdom predsednika Toyote. Naime prvi covek Toyote, Katsuaki Watanabe je za engleski Financal Times potvrdio da je takav model u planu i da ce za njegov razvoj biti potrebna radikalna promena u pristupu dizajniranja i proizvodnje. U prevodu, za razvoj i proizvodnju ce biti koriscena jeftina tehnologija da bi se postigla "super jeftina cena". Watanabe napominje da sa ovim modelom Toyota namerava da konkurise Ranaultovom projektu Logan koji se uglavnom prodaje na trzistima u razvoju ukljucujuci i Kinu i Rusiju a kosta od 5000 evra pa navise. Da bi to postigli u Toyoti dakle spremaju radikalno drugaciji pristup konstruisanju ovog automobila koristeci "veoma jeftin nacin dizajniranja, veoma jeftine materijale za proizvodnju cak i, ako je potrebno, razvoj potpuno novih materijala". G. Watanabe nagovestava da bi se novi auto mogao prodavati i izvan trzista u razvoju za koje je prvenstveno namenjen. Za sada se ne pominje datum prezentacije kao ni bilo kakvi drugi detalji mada su tokom protekle godine isplivali detalji da se radi o manjoj limuzini posto u zemljama u razvoju one imaju mnogo bolji prijem medju kupcima. Za prodaju u Evropi auto bi se navodno proizvodio u Rusiji. Na slici, cisto kao ilustracija, Toyota Belta, mala limuzina koji se negde prodaje i pod imenom Yaris sedan.



Sa proizvodne trake u Sant Agata Bolognese upravo je sisao jubilarni 5000-ti primerak Lamborghinijevog Gallarda sto se lepo nadovezuje na prethodno postignuti rekord od 2087 prodatih Lamborghinija u 2006. godini. Popularnost i prodaja Lamborghinija inace vrtoglavo rastu jos od 1998. kada ga preuzima VW koncern tacnije Audi. Jubilarni primerak je crne boje i namenjen je kupcu iz Velike Britanije. Gallardo vec sada predstavlja najuspesniji Lamborghinijev model u istoriji fabrike a nema sumnje da ce njegova prodaja nastaviti da raste.



U 2006. godini prodaja Toyote i Lexusa u Evropi je porasla za 13% sto iznosi tacno 1.124.119 prodatih vozila od cega 1.073.549 Toyota i 50.570 komada Lexusa.  Dakle prvi put je Toyota prodala vise od milion vozila u Evropi, sto je povecanje od 11% u odnosu na 2005.godinu. Lexus je postigao jos veci uspeh ( procentualno ) sa prodajom vecom za 76%, te je tako po prvi put presao granicu od 50.000 prodatih vozila. Kao rezultat povecane prodaje, Toyotin trzisni udeo je porastao za 0,5 %, na 5,84%  sto je najveci udeo za ovu marku u Evropi. Model Yaris se ponovo pokazao kao najbolje prodavani Toyotin model u Evropi sa prodatih 250.880 vozila (+17%), a RAV4 je ponovo postao najpopularniji evropski 4x4 model sa porastom prodaje od 23% na 126.210 komada. Rekordni rezultati prodaje su postignuti i kod modela Aygo (97.526 komada, +315%), Corolla Verso (95.684 komada, +3%), Hilux (20.066 komada, +87%) i Prius (22.778 komada, +21%). Kao zanimljivost navedimo podatak da je Toyota prodala 6 Priusa u nasoj zemlji tokom protekle godine. I u 2006. Nemačka je ostala Toyotino najvece trziste, sa prodajom od 141.097 vozila (+8%), sledi velika Britanija ( 140.075 komada, +1% ) i Italija ( 138.199 komada, +6% ). Najsnazniji rast je zabelezen u Rusiji ( +63% ) sa prodatih 108.959 komada. Francuska je prvi put presla granicu od 100.000 prodatih vozila sa cifrom od 103.538 komada ( +13% ). U 2007. Toyota u 2007. godini planira prodaju 1,22 miliona vozila u Evropi (  1,16 miliona Toyota i 56.000 Lexusa ). Kod nas je Toyota prosle 2006. prodala 1679 vozila ( povecanje od 35 % ) a za 2007. planira se prodaja od 1850 automobila.



U Japanu su upravo predstavljeni Suzuki Landy i Nissan Pino, dva "nova" modela nastala razmenom gena vec postojecih automobila ovih marki. Novi Nissan Pino naime nije nista drugo do Suzuki Alto sa znackom Nissana, a koji Suzuki u Japanu prodaje vec vise od dve godine. Kao i Alto, i Nissan Pino je duzine 3,4 metra i opremljen je 3-cilindricnim motorom zapremine 658 ccm od 40Kw/55KS. Nudi se sa pogonom samo na prednje tockove ili, uz doplatu, sa integralnim pogonom. Zavisno od pogona tezina iznosi 730kg odnosno 780kg za 4WD. Od menjaca na raspolaganju su rucni sa 5 brzina i dva automatska sa 3 odnosno 4 brzine. Da ne zaboravimo da i Mazda prodaje Alto sa svojim znakom kao Mazdu Carol o cemu smo vec pisali. Nissan je uzvratio uslugu Suzukiju tako sto se Nissan Serena sada prodaje i sa amblemom Suzukija i imenom Landy. Radi se o minivenu kakav Suzuki jos nije imao u svojoj ponudi a opremljen je 2,0 litarskim motorom i CVT menjacem i, opciono, integralnim pogonom. Auto ima 3 reda sedista i mesta za ukupno 8 osoba.



Fiat Doblo Malibu

22 Jan 2007 - 00:29 Noviteti Link

Ponuda Fiata Doblo prosirena je novom Malibu verzijom koja nudi izuzetan estetski nastup i dobru opremu svima kojima je potreban visenamenski auto za porodicnu ili rekreativnu upotrebu. Na Malibu varijanti se spolja odmah primecuju hromirani prednji kraj ( maska i centralni deo branika ), branici u boji karoserije, nova svetla za maglu, zatamnjena stakla, alu tockovi od 15 inca a tu su i hromirani retrovizori i krovni nosaci. Logo Malibu serije, kao zastitni znak, nalazi se na zadnjim vratima dok su za karoseriju predvidjene 2 posebne boje. U kabini; sedista i oplata vrata presvuceni su novim materijalom ( plave ili sive boje) sa novim sarama koje unutrasnjosti daju elegantniji i kvalitetniji izgled. Standardna oprema ove varijante obuhvata manuelnu klimu, radio sa CD plejerom i 6 zvucnika, zadnja sedista podesiva po duzini kao i naslone za glavu za sva sedista. Doblo Malibu oprema se sa 3 motora i to 1,4 litarski benzinac sa 77 KS i dva dizelasa : 1,3L Multijet sa 85KS i 1,9L Multijet u dve varijante, jedna sa 105 a druga sa 120 KS. Cene u Italji se krecu od 17400 evra za 1,4 litarski benzinac pa do 21230 evra za najsnazniji dizelas sa 120KS. Malibu se proizvodi, kao i ostale verzije Dobla, u Turskoj, u fabrici Tofas.



BMW Z9

22 Jan 2007 - 00:27 Top secret Link

Ovo na slikama je verovatno prototip verzija novog velikog roadstera iz BMW-a sa imenom Z9. Zamisljen je kao odgovor Mercedesu SL, Audiju R8, buducoj Hondi NSX i slicnima a treba da nasledi nekadasnji Z8. Iako je test vozilo na slikama bas zamaskirano ( sto upucuje da je dan prezentacije jos daleko ), vidi se da je auto napravljen po klasicnom roadster receptu-dugacka hauba, kratak rep i pogon na zadnje tockove. Ali za razliku od klasicnih roadstera sa platnenim krovovima, ovaj Z9 najverovatnije ima metalni sklopivi krov. Nekih konkretnih informacija o motorima za sada nema osim da bi se pod haubom buduce Z9 M verzije, mogao naci ili V10 sa 507 konja iz M5/M6 ili V12 iz BMW 7 sa svih 600KS. 



Ovim drugim delom zakljucujemo nas kratki pregled najznacajnijih noviteta sa salona u Detroitu koji traje do 21. januara ove godine. I ovoga puta samo slike sa samog salona a vise informacija i slika ovde pomenutih automobila mozete pronaci u nasoj arhivi posto smo o ovim modelima vec opsirno pisali. Na nasim slikama su redom : Jeep Ttrailhawk, Kia Kue, Lexus IS-F, Lincoln MKR concept, Mazda Ryuga, Mercedes Ocean Drive concept, Mitsubishi EVO X concept, Nissan Rogue, Rolls Royce Phantom Drophead coupe, Toyota FT-HS i Volvo XC 60.

 

 

 

 (Dalje)

Ovogodisnji Severno Americki medjunarodni salon automobila ( NAIAS ), osim sto se istice velikim brojem noviteta i studija, protice i u znaku obelezavanja stogodisnjice prvog odrzavanja salona automobila u ovom gradu. Naime prva takva izlozba organizovana je u Detroitu jos 1907. godine. To je bio dodatan razlog domacinima da se prestave u jos boljem svetlu nego inace, a to posebno vazi za GM, koji nastupa sa velikim brojem noviteta. Sam salon otvoren je za posetioce do 21. januara a kako smo o prakticno svim automobilima, koji se tamo izlazu, vec pisali, u ovom kratkom pregledu kroz slike sa salona, samo podsecanje na neke od njih. Vise o njima ( tehnicki podaci i dodatne fabricke slike ) mozete procitati u nasim rubrikama Noviteti i Concept cars. U ovom prvom pregledu slike prikazuju redom sledece automobile : Acura Advanced Sports Car Concept, Cadillac CTS, Chevrolet Volt, Chevrolet Camaro convertible concept, Chrysler Nassau, Chrysler Voyager, Dodge Magnum SRT8, Dodge Viper SRT10 coupe, Ford Interceptor concept, Honda Accord coupe concept i Jaguar C-XF. 

 

 

 (Dalje)

Kako prenosi B92, nas generalni uvoznik za Fordove, firma Grand Motors, od pocetka ove godine je i formalno postao ovlasceni diler za Volvo (putnicki program ), cime se ta marka posle pauze od skoro 20 (!) godina zvanicno vratila na trziste Srbije. Grand Motors je za sada jedini ovlasceni diler Volvoa u nasoj zemlji a kako se navodi u informaciji B92, u pretprodaji je vec isporuceno prvih 20 vozila. Kupcima se nudi kompletan program Volvoa a kako su to automobili vise klase sa istim takvim cenama, sistem prodaje je nesto drugaciji nego za Fordove. Dok se vecina vozila Forda proda sa lagera, Volvo modeli ce se uglavnom porucivati za svakog kupca ponaosob sto u praksi znaci da ce se na modele kojih nema na lageru, cekati do 60 dana. U svom novom poslovnom centru na Novom Beogradu, Grand Motors je opremio poseban izlozbeni prostor za automobile Volvo a tu se nalazi i servis. Na slici Volvo S80.  



RoadRazer iz Danske

20 Jan 2007 - 11:32 Noviteti Link

Ovaj roadster jednosed, cudnog izgleda je kreacija danskog entuzijaste sa imenom Mikkel Steen Pederesen a bio je izlozen na nedavno odrzanom Autosport International Show-u u Velikoj Britaniji. Sa imenom RoadRazer, ovaj roadster male tezine ( zasluga obilato koriscenog karbon fibera kao i tockova od lakih legura ) pokrece 1,3 litarski 4-cilindricni motor iz motocikla Suzuki Hayabusa sa 180KS. To, po prvim procenama, omogucuje ubrzanje do 100 km/h za manje od 3 sekunde. Pomenuta tezina iznosi samo 302 kg (!) sto u nasoj jedinici mere za tezinu ne pokazuje pravu djavolsku narav RoadRazera kao sto to pokazuje tezina merena u funtama a koja iznosi tacno 666 funti (!) Menjac je sekvencijalni sa 6 stepeni pri cemu se brzine menjajuju polugama na volanu. Iako je u osnovi ovaj auto namenjen voznji po trkackim stazama, RoadRazer je ustvari registrovan i za voznju po obicnim putevima a cena se krece oko 50000 funti.