home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

WULING HONG TU

19 Nov 2006 - 00:07 Salon Link

Wuling, firma osnovana uz pomoc kineskog SAIC-a i GM-China, predstavlja na salonu u Pekingu novi mini kombi za prevoz putnika, koji nudi dobar odnos ulozenog i dobivenog, bar po tvrdnjama fabrike. Minivan je prostog a opet elegantnog dizajna, dok prostrana unutrasnjost pruza komfornu voznju, opet po tvrdnji fabrike. Automobil, iako je ipak kombi, navodno pruza osecaj voznje kao u nekom obicnom putnickom automobilu pa ga fabrika preporucuje kako za komercijalnu upotrebu tako i za prevoz putnika.





CHANGAN XINGQING

19 Nov 2006 - 00:05 Salon Link

Changan, koji u Kini proizvodi Suzukijeva vozila, na salonu u Pekingu predstavlja studiju cudnog naziva Xingqing, manjeg gradskog MPV-a sa 2 vrata za prevoz do 5 putnika. Detalji za sada nisu poznati, a fabrika istice da je dizajn inspirisan romanticarskim raspolozenjem koje ispunjava ljude dok nocu gledaju u zvezde. Otuda i naziv automobila , koji u grubom prevodu znaci cisto nebo. Namenjen je, pre svega, mladoj populaciji u velikim gradovima.



KRAJ ZA SAAB 9-2X

18 Nov 2006 - 21:17 Vesti Link

Zbog slabe prodaje na severnoamerickom kontinentu, Saab je odlucio da krajem ove godine iz prodaje povuce svoj najmanji model 9-2X. Ovaj Saab nije nista drugo nego presvucena Subaru Impreza sa Saabovim oznakama, namenjen prodaji u Americi. I upravo tu izgleda i lezi problem. Kupci su fabrici zamerali premalu razliku u odnosu na japanski original iako je Saab, uz kozmeticke promene, u 9-2X ugradio svoje ogibljenje i upravljacki mehanizam a uz drugaciju unutrasnjost i povecu kolicinu bezbednosne opreme. Saab se nece odreci ove klase pa za 2009. planira novi manji model  9-1X zasnovan na GM Delta platformi, koju ce deliti sa buducom Opel Astrom.



VW MAGOTAN I VW BORA HS

18 Nov 2006 - 21:14 Salon Link

Pekinski salon automobila ima svetsku premijeru medju serijskim vozilima i na standu kompanije FAW-VW, kineskog partnera VW-a, koji ce ga i proizvoditi. Radi se o modelu Magotan. Naravno odmah ste prepoznali da taj auto nije nista drugo do model VW-a, koji je drugde po svetu poznat kao Passat. Samim tim sto taj automobil predstavlja vrhunski proizvod nemacke auto-industrije, podrazumeva se i da kineska varijanta zadovoljava sve najvise svetske standarde u pogledu komfora, voznih osobina, ergonomije, bezbednosti itd. Sta vise auto je od pocetka projektovan da zadovolji sve vece specificne potrebe kineskih kupaca. Prodaja pocinje sredinom 2007.godine. 

Drugi novitet je ustvari VW Golf 4.generacije namenjen kinezima. Nosi ime Bora HS, a nema veze sa bivsom evropskom VW Borom( iako su i Golf IV, evropska Bora i ova Bora HS napravljeni na istoj platformi) . I dizajn prednjeg dela je preuzet od jednog bivseg VW modela tj. Passata prethodne generacije, a karakterise ga VW-ova maska hladnjaka sa povecom kolicinom hroma.



CHERY A3

18 Nov 2006 - 16:21 Salon Link

Ovu studiju male kineske kombi-limuzine, koja ce uskoro prerasti u serijski model, dizajnirao je cuveni dizajnerski studio Pininfarina iz Italije. Obratite paznju na Alfin detalj- skrivene kvake na vratima pozadi. Pokrecu ga motori od 1,3, 1,6 i 2,0 litara , a kinezi najavljuju da ce ugradjivati i ABS, DVD, satelitsku navigaciju, 4 airbega... Premijera na salonu u Pekingu.

 (Dalje)

DAIHATSU D-01

18 Nov 2006 - 16:19 Salon Link

Japanska fabrika prikazuje prototip D-01 na kineskom salonu automobila u Pekingu, s tim sto najavljuje i serijsku proizvodnju za sredinu sledece godine u fabrici China-FAW sa kojom je Daihatsu sklopio ugovor o saradnji. Automobili ce se prodavati sa Daihatsuovim oznakama, a sam model D-01 je manji miniven koji treba da zadovolji sve vece potrebe korisnika u urbanim sredinama. Na salonu su predstavljene 2 verzije: obicna putnicka varijanta i proterenski orijentisana varijanta. Motor 1,5 litara sa 109KS, duzina 416cm.



U Pekingu Toyota nastupa sa premijerom nove generacije svog najprodavanijeg modela u istoriji, koji je za poslednjih 40 godina prodat u preko 30 miliona primeraka. Ovo je varijanta Corolle specijalno pripremljena za prodaju u Kini i dizajnerski se razlikuje od americke verzije. Dizajnom se oslanja na poslednju generaciju Toyote Camry, namenjene amerikancima, pa izgleda kao umanjena verzija iste.


 (Dalje)

JIANGHUAI EAGLE CONCEPT

18 Nov 2006 - 12:13 Salon Link

Kineska kompanija sa svojom najnovijom studijom nazvanom Eagle, predstavlja prvi potpuno samostalno dizajnirani kineski SUV model. Treba reci da Jianghuai ima dizajnerski centar u Torinu i da su u razvoju ovog modela ucestvovale i kompanije iz Nemacke, Juzne Koreje, Japana i Austrije. Model atletskog dizajna (fabricki opis), je duzine 4500mm sa rasporedom tezine po osovinama 50:50, nezavisnim vesanjem i klirensom od 207mm. Motor od 2,4 litra DOHC po tvrdnjama fabrike zadovoljava Euro III norme.




Chery predstavlja svoj prvi i ujedno prvi kineski hibridni auto spreman za serijsku proizvodnju. Ova verzija se bazira na popularnom modelu A5, kome je pored klasicnog benzinskog motora od 1,3 litre dodat i elektromotor, koji moze samostalno da pokrece auto pri manjim brzinama dok je pri vecim neophodna pomoc benzinca. Uzgred i najveci konkurent Chery-a na kineskom trzistu, fabrika Geely takodje najavljuje svoj hibrid.



Kompanija Chery predstavlja nekoliko novih modela i prototipova na salonu u Pekingu koji pocinje 18.novembra. Kombi V2 ima 3 reda sedista za ukupno 8 putnika. Pokrece ga 1,3 litarski motor , a kinezi najavljuju ugradnju airbegova, abs-kocnice i drugu savremenu opremu. Chery Tiggo5 predstavlja studiju malog SUV-a na bazi vec postojeceg terenca Tiggo. Drugi prototip, za koga su dizajn uradili italijani je mali sportski coupe sa imenom Fulwin II.



Ne radi se naravno o potpuno novom modelu Opelove kompakt klase, vec o modifikovanoj verziji aktuelne generacije Astre, koja datira od 2003. godine, pa vece promene i nisu bile potrebne. Na zvanicnim fabrickim slikama zapazaju se obnovljeni branici, nova maska napred i veca kolicina upotrebljenog hroma oko celog auta, dok su pozadi svetla sada unifikovana sa onima sto su vec upotrebljena i na aktuelnoj Astri GTC. Ali prave novosti se kriju ispod blago modifikovanog poklopca motora, koji se sada estetski bolje uklapa sa prednjom maskom. Najveca novost je motor od 1,6 litara sa 180KS, koji predstavlja zamenu za 2,0 litarski turbo sa 170KS. Osim manje zapremine u Opelu tvrde da novi motor trosi manje goriva, odnosno samo 7,7 litara na 100 km. I  sadasnji 1,6 Twinport motor sa 105 KS dobija zamenu u vidu, takodje 1,6 litarskog motora, samo sto ima 10 KS vise. Kod dizelasa novi su CDTI motori od 1,7 litara u 2 verzije i daju 110, odnosno 125KS. Oba dizelasa dolaze serijski sa filterom protiv tvrdih cestica.



I japanci su izabrali svoj auto godine za sledecu 2007. godinu. I to u izboru organizacije RJC ( automotive researches and journalists conference of Japan). Naravno auto je japanskog porekla, a titulu ce nositi mali Mitsubishijev model sa jos manjim imenom, model I. Ovaj auto je u Japanu, pre svega zbog svog simpaticnog i originalnog izgleda, osvojio simpatije i strucnjaka i kupaca, sto je za fabriku od veceg znacaja.  



HAMANN BMW 535D

17 Nov 2006 - 16:57 Tuning Link

Ono D oznacava dizel motor, a u Hamannovoj verziji razvija 350KS i 660Nm obrtnog momenta. Nemacki tjuner je ovim modelom preradio motor, koji se, ne bez razloga, smatra za jedan od najboljih BMW-ovih dizelasa. A tek performanse : 276 km na sat i ubrzanje 0 do 100 za samo 5,8 sekundi. Ponavljam; ovo je dizel. Da bi i vizuelno naglasio o cemu se to ovde radi, Hamman je ugradio ceo aerodinamicki M paket, koji ukljucuje prednji i zadnji spojler, pragove i 20-incne felne uz spusteno ogibljenje.



Zbog pada prodaje svog SUV-a Cayenne, Porsche planira promociju nove verzije vec za salon u Zenevi u martu 2007. godine, sto je mnogo pre nego sto se ocekivalo. Prototipovi obavljaju poslednje provere pred prezentaciju, a jedan od njih je uhvacen skoro bez ikakve kamuflaze. Na slici se vidi promenjen prednji kraj sa novim svetlima i novi branik sa redizajniranim otvorima za vazduh, dok se za sada ne zna mnogo o eventualnim promenama na motorima i mehanici.



Vrse se poslednja ispitivanja novog Lancera pre zvanicne promocije na salonu u Detroitu u januaru sledece godine pa je jedno od test vozila uhvaceno bez ikakve maske. Kao sto se i pretpostavljalo novi se model drasticno razlikuje od svoga prilicno bezlicnog prethodnika za sta se brinu pre svega agresivan prednji kraj i impozantna sirina bokova posebno u EVO verziji. Doduse osnovni motor u ponudi je ipak slabasni 1,5 litarski sa 110KS pa ce se pravi potencijal moci osetiti tek u pomenutoj EVO X verziji sa oko 300KS koje izvlaci iz 2 litarskog turbo motora uz neizbezni pogon na sva cetiri tocka.