home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nissan GT-R Spec V

30 Jan 2008 - 13:52 Top secret Link

Japanski magazin Best Car je objavio prvi rendering i par tehničkih detalja o budućem Nissanu GT-R Spec V, odnosno o još sportskijoj verziji nedavno promovisane nove generacije modela GT-R (o njemu više OVDE). I novi GT-R Spec V će pokretati bi-turbo 3,8 litarski V6 agregat, ali pojačan sa standardnih 480 na 520KS pri 6500 o/min. To naravno nije sve, pa će zahvaljujući kuri mršavljenja auto izgubiti i oko 100 kg na težini (sa 1740 na 1640 kg), dok će se ostale modifikacije odnositi na dorađeno ogibljenje i pogon na sva četiri točka. Izvori iz fabrike su već potvrdili da će se GT-R Spec V naći i na tržištu SAD-a, i to u limitiranoj seriji, ali tek 2010. godine.





Izvor : www.beta.co.yu

Kompanija Delta Motors planira da u septembru ove godine otvori novi centar za prodaju BMW automobila u Beogradu u koji će investirati 12 miliona evra. Izgradnja novog centra površine oko 5000 kvadratnih metara, kod Ade ciganlije, već je počela, naveo je generalni direktor te firme Tomas Šmit (Thomas Schmid). Izgradnja centra omogućiće da se klijentima ponude kvalitetnije usluge, a biće povećan i broj zaposlenih sa četrdesetak na 61, rekao je Šmit i procenio da će do kraja 2009. godine prodaja automobila porasti na hiljadu godišnje. Prema njegovim rečima, zahvaljujući Delta Motorsu 2007. je bila najuspešnija za BMW u Srbiji, pošto je prodato ukupno 586 automobila BMW i Mini, odnosno za 116 odsto više nego u 2006. godini. Šmit je najavio i da će do kraja ove godine biti otvoren BMW centar u Podgorici, do kraja 2009. biće izgrađen i centar u Novom Sadu, a u svaki će biti uloženo po tri miliona evra. Kompanija Delta Motors, članica Delta holdinga, osnovana je u januaru 2007. godine od kada je generalni zastupnik BMW grupe za tržišta Srbije i Crne Gore.



BMW će paletu svoje serije 3 u kabriolet izdanju, sem novim M3 modelom, na salonu automobila u Ženevi početkom marta proširiti i dizel verzijom 320d Cabrio. Ovaj potonji pokreće common-rail turbo-dizel agregat zapremine 1995 kubika sa DPF filterom čestica čađi, snage 130kW/177KS i 350Nm obrtnog momenta (već poznat iz ostalih 320d modela iz serije 3), a nudiće se u varijantama SE i M Sport. U Velikoj Britaniji recimo, novi BMW 320d SE Cabrio će koštati 33.110, a BMW 320d M Sport Cabrio 35.735 funti (prodaja u toj zemlji inače počinje već u martu). Sa ovim motorom BMW 320d Cabrio od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi, postiže maksimalnu brzinu od 223 km/h, a emituje 140 grama CO2 po kilometru. Inače, metalni sklopivi krov na ovom modelu se spušta/podiže za samo 22 sekunde, a od pozicije pomenutog krova zavisi i zapremina prtljažnika. Naime, kad je krov podignut, volumen istog iznosi 350 litara, a kad je spušten 210 litara.  

BMW 125i Coupe


U Ženevi će ova bavarska kompanija promovisati još jednu (četvrtu po redu) verziju svoje nove serije 1 u kupe izdanju – model 125i Coupe. Iako ime automobila navodi da auto pokreće neki 2,5 litarski agregat, pod poklopcem se ipak skriva 3,0 litarski šestocilindrični motor sa 160kW/218KS, odgovoran za ubrzanje od  0 do 100 km/h u trajanju od 6,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 245 km/h. U Velikoj Britaniji će se 125i Coupe nuditi u varijantama SE i M Sport, čije cene iznose 23.195, odnosno 25.050 funti. Ovde i podsećanje da se do sada se serija 1 Coupe nudila u verzijama 120d (sa 177KS), 123d (204KS) i 135i, koji raspolaže sa 306KS.



Opel će tokom februara krenuti sa prodajom blago restilizovane verzije svog MPV modela Zafira (aktuelna generacija je inače predstavljena početkom 2005. i do sada prodata u preko 450.000 primeraka). U osnovi, obnovljena Zafira donosi tek nešto osveženi izgled, poboljšanu aerodinamiku, tri nova motora, manju potrošnju i ... to je to. Dizajnerske promene na spoljašnjosti se vide tek na drugi ili treći pogled, a podrazumevaju modifikovane branike, nove pragove, letvice u maski hladnjaka su hromirane, kao i kućišta prednjih svetala, a tu su i nova grafika svetala pozadi i novi dizajn točkova. Više hroma ima i u kabini, tačnije oko klime i radia, a Zafira sa Cosmo opremom ima centralnu konzolu sa efektom klavirskog laka. Uz novi infotainment sistem, to je opet to (Zafira i dalje raspolaže sa varijabilnim Flex7 sistemom sklapanja sedišta i velikim prtljažnikom od 645 litara, koji se može proširiti na svih 1820 litara). Najveće novine se ipak skrivaju ispod poklopca motora. Radi se o tri nova agregata, koji su nam poznati iz Opel Astre. To su 1,6 litarski Twinport Ecotec benzinac sa 85kW/115KS i 155Nm (10KS više nego ranije) i dva 1,7 litarska CDTi dizelaša sa 81kW/110, odnosno 92kW/125KS, čime je paleta motora u Zafiri narasla na ukupno 9 pogonskih agtregata. Pomenutu paletu čine benzinci od 1,6 litra (115KS), zatim 1,8 L (140KS), 2,2 L (150KS), 2,0 turbo (200KS) i najjači 2,0 L sa 240KS (pokreće sportsku OPC verziju), dok su ljubiteljima dizelaša na raspolaganju novi 1,7 CDTi motori sa 110 i 125KS i 1,9 CDTi sa 150KS. U ponudi je i 1,6 litarski agregat sa 94KS (1,6 CNG), koji koristi komprimovani prirodni gas, odnosno metan.



Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene, pa je to slučaj i sa redizajniranim modelom CLS. Prema prvim zvaničnim fotografijama i ovom videu, obnovljeni CLS se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga modifikovane maske hladnjaka i saćastog grila u donjem delu branika. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju novim retrovizorima (sa žmigavcima u LED tehnologiji), atraktivnijim aluminijumskim točkovima (modeli CLS 280, CLS 320 CDI, CLS 350 CGI imaju felne veličine 17 inča, model CLS 500 od 18 inča, a CLS 63 AMG od 19 inča), doteranim zadnjim branikom, zadnjim LED svetlima i modifikovanim završecima izduvnog sistema (unutrašnjost je osvežena novim trokrakim multifunkcionalnim volanom, modifikovanom instrument tablom i novim bojama). Što se palete motora tiče, ona izgleda ovako: novi osnovni model CLS 280 ima 3,0 litarski V6 benzinac sa 170kW/231KS i 300Nm (do 100 km/h stiže za 7,7 sekundi, postiže 245 km/h, troši 9,8 litara na 100 km), model CLS 350 CGI raspolaže sa V6 benzincem od 215kW/292KS (do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi i može do 250 km/h), CLS 500 ima 5,5 litarski V8 agregat sa 285kW/388KS, V6 dizelaš u modelu CLS 320 CDI razvija 165kW/224KS i 540Nm, dok najjači CLS 63 AMG pokreće 6,3 litarski V8 sa 378kW/514KS i 630Nm obrtnog momenta. Sve verzije novog CLS-a se standardno opremaju 7G-TRONIC sedmostepenom automatskom transmisijom, koja u manuelnom "M" modu omogućava vozaču ručno menjanje brzina komandama na volanu (CLS 63 AMG ima AMG-ovu SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC transmisiju). Sportski CLS 63 AMG odlikuju još AMG sportsko ogibljenje, AMG izduvni sistem sa hromiranim duplim završecima, nova maska hladnjaka (sa dve umesto tri lamele), atraktivni AMG petokraki točkovi od 19 inča (gume dimenzija 255/35 R 19 napred, 285/30 R 19 nazad), zadnja LED svetla, blago modifikovani branici (pozadi sa difuzorom i četiri završetka izduvnog sistema), mali spojler na poklopcu prtljažnika (od karbona), ekskluzivna AMG sporstka sedišta u kombinaciji  Nappa kože i alkantare i ergonomski oblikovan sportski volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina). Ubrzanje CLS-a 63 AMG od 0 do 100 km/h traje samo 4,5 sekunde, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja ovog modela iznosi 14,5 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 345 grama po km. Ukratko, impresivne performanse, dinamičan dizajn i ekskluzivna oprema. Inače, sve verzije obnovljenog CLS-a mogu se opremiti AMG paketom, koji uključuje (između ostalog) drugačije branike, nove pragove i alu točkove od 19 inča. Zvanično tržišno lansiranje revidiranog CLS-a je planirano za mart ove godine, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako:

CLS 280: €55,692.00
CLS 320 CDI: €59,321.50
CLS 350 CGI: €61,404.00
CLS 500: €75,053.30
CLS 63 AMG: €106,624.00



Irmscher Opel Agila

30 Jan 2008 - 01:05 Tuning Link

 

Prodaja druge generacije malog Opelovog mikrovena Agila zvanično startuje u aprilu ove godine (prva generacija je inače našla oko 440.000 kupaca), a nemački tjuner Irmscher je već predstavio svoj paket za vizuelno ulepšavanje ovog modela. Paket spolja podrazumeva modernizovane branike (sa dodatnom zaštitom donjih delova u srebrnoj boji), karakterističnu Irmscherovu saćastu masku hladnjaka, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi i Irmscherove aluminijumske točkove od 16 inča, dok je unutrašnjost bogatija za kožnu ručicu menjača i ručne kočnice, aluminijumske pedale, Irmscherove patosnice i upravljač, kao i hromirane detalje. Za sada nema paketa za povećanje snage Agilinih motora, pa ovde samo podsećanje da paleta pogonskih agregata u standardnoj verziji podrazumeva 1,0 i 1,2 litarske benzince (sa 65, odnosno 86KS) i 1,3 litarski dizelaš od 75KS.

 



Suzuki Equator

30 Jan 2008 - 00:57 Noviteti Link

Suzuki je objavio prvi zvaničan rendering svog novog pick up modela Equator, koji će imati svetsku premijeru sledeće nedelje na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show). Ipak, Equator i nije baš potpuni novitet, jer se ovde u stvari radi o Nissanu Frontier, samo sa značkom Suzukija i sa promenjenim izgledom prednjeg dela (i proizvodnja će se inače odvijati u Nissanovim pogonima u Tenesiju). Za sada sem ove slike nema drugih podataka, ali se pretpostavlja da će Equator koristiti istu paletu motora, koji se već ugrađuju u Nissan Frontier (veruje se da će Equator biti i nešto jeftiniji u odnosu na svog brata iz Nissana).



Pininfarina Sintesi

29 Jan 2008 - 22:42 Concept cars Link

Italijanski dizajn studio Pininfarina pustio je u javnost prvu zvaničnu skicu njihovog novog hibridnog (kombinacija gorivih ćelija i elektomotora) koncept vozila Sintesi, koji će svetlost dana ugledati na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.). Sintesi (na italijanskom suština, zbir, sadržaj ili pregled) nije samo dizajnerska vežba ove poznate italijanske kompanije, već će na njemu prvi put debitovati i neki novi sistemi aktivne bezbednosti. U Pininfarini napominju da novi koncept automobil predstavlja "sintezu naših vrednosti, ljubavi do našeg posla i našu strast za inovacijama, lepotom vođenom funkcionalnošću, sportom i elegancijom". Za izgled Sintesija je inače odgovoran Lowie Vermeersch, šef dizajna u ovoj italijanskoj kompaniji. Više detalja dakle tek sledi, a dotle OVDE pogledajte zvaničan Pininfarinin sajt o ovom konceptu.



RENNtech Mercedes CL65 AMG

29 Jan 2008 - 22:38 Tuning Link

RENNtech, jedan od vodećih američkih tjunera za Mercedesove modele, predstavio je svoj novi "stage 3" tuning kit (između ostalog sadrži reprogramiranu elektronsku kontrolnu jedinicu motora i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika), namenjen vlasnicima Mercedesa CL65 AMG, S65 AMG i SL65 AMG, kojima njihov automobil u standardnoj verziji nije dovoljno snažan (na slici RENNtech CL65 AMG). Ovaj kit naime podrazumeva povećanje snage 6,0 litarskog bi-turbo V12 motora, koji pokreće pomenute Mercedesove modele, i to na svih 695KS i kamionskih 1205Nm obrtnog momenta (rast od 83KS i 205Nm u odnosu na standardne modele). U saopštenju se nažalost ne navode podaci o ubrzanju do stotke i maksimalnoj brzini (standardni CL65 AMG inače do 100 km/h stiže za 4,4 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h). Cena za ovaj kit (zvanično nazvan RENNtech PKG365) naravno nije mala i iznosi 18.990 američkih dolara...



Nemački BMW je saopštio da je danas sa proizvodnih traka sišao jubilarni, 5-milioniti primerak njihove serije 5. Jubilarna serija 5 je model 530d (ima 3,0 litarski dizelaš sa 173kW/235KS i 500Nm) u limuzinskoj verziji i sa metalik Carbon Black bojom. Prvu seriju 5 je bavarski proizvođač inače predstavio još 1972. godine (sa internom oznakom E12), druga generacija je usledila u leto 1981. (serija E28, prodata u 722.328 komada), treća je stigla januara 1988. godine (serija E34), četvrta 1995. godine (serija E39, plasirana u 1.470.757 primaraka), a aktuelna peta generacija (serija E60) je promovisana 2003. godine.



Evo još jedne najave za predstojeći salon automobila u Ženevi (4. – 16. mart). Ovog puta radi se o konceptu Maserati Chicane ("šikana"), za čiji izgled su zaslužni studenti italijanskog instituta IED (Istituto Europeo di Design) iz Torina. Ovo je inače već peti put zaredom da studenti IED-a prikazuju koncept automobil na salonu u Ženevi, a sponzor ovog projekta su kompanije Pirelli, Cecomp i OZ Racing. IED Maserati Chicane concept je sportski kupe (2+2 konfiguracije sedenja) dugačak 4400 mm, širok 1850 mm, visok 1250 mm, međuosovinskog rastojanja od 2600 mm, a dizajniran je da primi V8 agregat, koji bi pokretao zadnje točkove. Sem Maseratija Chicane concept, IED će na ovogodišnjem salonu u Ženevi predstaviti još nekoliko hibridnih modela sa znakom Toyote : Forma, Waterfall i H.A.L.O.



Seat Leon Ecomotive

29 Jan 2008 - 01:10 Noviteti Link

Posle Ibize 1,4 TDI Ecomotive, Leon 1,9 TDI Ecomotive (ima 105KS i 250Nm) je još jedan Seatov model koji se odlikuje redukovanom potrošnjom goriva i smanjenom emisijom CO2. Na njemu je Seat primenio znanje velikog tate Volkswagena, koje ovaj ima sa modelima BlueMotion. Dakle, poboljšana aerodinamika vozila, modifikovana elektronska kontrolna jedinica TDI dizel motora sa DPF filterom za čestice čađi, duži prenosni odnosi u menjaču, manja težina (1320 umesto standardnih 1405 kg) i gume sa smanjenim otporom kotrljanja; zaslužni su da emisija CO2 ovog Leona iznosi 119 grama po kilometru (standardni Leon 1,9 TDI emituje 135 g/km), a prosečna potrošnju samo 3,7 litara na 100 km (naravno, ovo je fabrički podatak). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,9 sekundi, dok je maksimalna brzina 186 km/h.  



Obnovljeni Nissan Tiida

29 Jan 2008 - 01:02 Noviteti Link

Posle nedavnog blagog redizajna manjeg MPV modela Note (o tome više OVDE), Nissan je juče u Japanu startovao i sa prodajom blago obnovljenog modela Tiida (i u hatchback i u sedan verziji, nazvanoj Tiida Latio). Kao i u slučaju redizajniranog Note-a, i obnovljena Tiida ne donosi neke epohalne promene u dizajnu eksterijera i interijera, ali svaka promena na ovom automobilu (predstavljenom prvi put 2004. godine) je i te kako dobrodošla. Konkretno, najveće promene su zadesile prednji kraj automobila (maska hladnjaka, branik, svetla), dok je hatchback varijanta dobila i osveženi izgled zadnjih svetala i branika. Uz novi dizajn poklopaca točkova, to je to. Što se unutrašnjosti tiče, redizajnirana je instrument tabla i centralna konzola, kvalitet materijala i završne obrade je na višem nivou, a tu je i novi dizajn presvlaka za sedišta. Novost je i poboljšani el. servo upravljač, kao i dva opciona paketa : NISMO S-tune Aero Package i NISMO S-tune Performance Package, koji su zaslužni za atraktivniji izgled i poboljšanje performansi ovog modela.




Posle modela Viano i Vito (o tome više OVDE), nemačka tjuning kuća Hartmann Tuning je obradila još jedan Mercedesov model. Ovoga puta radi se o Sprinteru, kojim Hartmann opet pokazuje i dokazuje da i veliki porodični transporteri mogu izgledati prilično atraktivno. Ukratko, ovaj Hartmann SP5 je bogatiji za novi aero body kit, koji sadrži modifikovani prednji i zadnji branik (napred sa integrisanim spojlerom), moćnije pragove, novi gril hladnjaka, dva završetka izduvnog sistema i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 255/55 R19). Hartmannov SP5 je dobio i modifikovanu unutrašnjost (između ostalog, tu su sportski upravljač presvučen Nappa kožom, detalji od hroma, karbona, drva i aluminijuma), a u ponudi je i povećanje snage za sve motore iz palete ovog Mercedesovog modela.



I italijanski Fiat će u svoje modele od sledeće godine početi da ugrađuje menjače sa duplim kvačilom. Tačnije, od septembra 2009. godine automobili Fiatove grupacije (Fiati, Alfe i Lancie B, C i D segmenta sa motorima maksimalnog obrtnog momenta do 350Nm) će dobiti poluautomatski 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom, nazvan DDC (Dual Dry Clutch), za čiji razvoj je zaslužan Fiat Powertrain Technologies (FPT). Ova transmisija je jedna od ukupno tri varijante iz nove porodice šestostepenih transmisija sa oznakom C635. Druge dve varijante (manuelna i automatizovana manuelna) pojaviće se u junu 2009., odnosno 2010. godine. Proizvodnja novih transmisija će se odvijati u Fiatovoj fabrici Verrone, koja će od 2010. godine proizvoditi 800.000 ovih menjača godišnje.