home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Iako na prvi pogled deluje nespojivo, ovaj transporter iz Forda ima ugradjen sportski 2,0 litarski turbo motor sa 215KS i 310Nm iz prethodne generacije Focusa RS. Dakle za one koji ne mogu da se odreknu sportskih performansi, voznih osobina i zvuka trkackih masina cak ni kada kruze gradom dostavljajuci robu. Auto je u odnosu na serijsku varijantu Transita Connect, dodatno spusten za 70mm a tockovi su 18-incni sa niskoprofilnim gumama. Da se sve bude po propisu unutra su Recaro sportska sedista. Pogon je na prednje tockove uz zatvarac diferencijala dok su kocnice Brembo i to precnika diskova 325mm napred i 280mm pozadi. Najlepse za kraj. Maksimalna brzina je 210 km/h a ubrzanje do 100 km/h ispod 7 sekundi. Iz Forda nema informacije o eventualnoj serijskoj verziji, makar ogranicenoj kao ni o, u tom slucaju, mogucoj ceni.





ART Mercedes CL

12 Jan 2007 - 00:23 Tuning Link

Ionako luksuzan i skup, Mercedesov CL, posle obrade u tuning firmi ART, jos vise dobija na ekskluzivnosti sa njihovim vrhunskim aero body paketom koji se harmonicno uklapa u elegantne linije ovog izuzetnog coupea. Osim prednjih i zadnjih spojlera, taj paket sadrzi i pragove sa strane, originalne ART tockove od 18, 19 ili 20 inca, celokupan izduvni sistem sa 4 "lule" pozadi, za 25mm spusteno ogibljenje i jos mnogo toga. Sto se motora tice, ART uklanja limiter maksimalne brzine koje je fabricki ogranicena na 250 km/h. Iznutra sve je u znaku vrhunskih materijala poput alkantare, koze ( u vise boja ), karbona i drveta odnosno mogucnosti individualizacije su ogranicene samo vasom mastom ili novcanikom.



Beck LM800

12 Jan 2007 - 00:22 Noviteti Link

Mala svajcarska kompanija, bolje reci manufaktura, Beck engineering, sa sedistem blizu Berna, predstavila je 10. januara u Becu, na salonu "luxury motor show", svoj najnoviji proizvod. Radi se o vrhunskom supersportskom automobilu Beck LM800, cija je glavna odlika velika aerodinamicnost i laka konstrukcija, odnosno mala tezina zbog upotrebljenih materijala poput aluminijuma, magnezijuma, titanijuma i kevlara. Sama konstrucija je inace veoma slicna tehnologiji bolida formule 1.Ukratko auto treba da pruzi cisto zadovoljstvo sportske voznje sa svojim optimalnim voznim karakteristikama i enormnim zalihama snage, koje ostvaruje zbog svoje male tezine. Motor je 4,2 litarski V8 sa 650KS uparen sa 7-stepenim sekvencijalnim menjacem. I cena. Tacno 750000 svajcarskih franaka.



U Detroitu je Mitsubishi vec predstavio novu ( EVO X ) generaciju svog sportiste ali prethodnik EVO IX ne odlazi tek tako u istoriju. Kao poslednji pozdrav toj seriji, Mitsubishi je spremio ogranicenu, specijalnu ediciju sa poduzim imenom Evolution IX MR FQ-360 Final Edition ali sa motorom snage 366 konja i 492Nm obrtnog momenta. Motor je 4-cilindricni turbo, zapremine 2,0 litra, koji je doradjen u tuning kompaniji HKS a ima dovoljno snage da ovu "Micu" potera do 100 km/h za 3,9 sekunde (!) dok je maksimalna brzina ogranicena na 250 km/h. Poboljsanje je dozivelo i ogibljenje sa novim Eibach oprugama i Bilstein amortizerima. Dakle, ovako sredjena, ova verzija EVO IX, na pravi nacin se oprasta i najavljuje novu EVO X evoluciju ovog legendarnog modela. Ali kako je ovo ipak ogranicena verzija, u njoj nece moci da uziva bas svako ko ima 51340 evra, koliko staje, vec ce morati da ima i puno srece da je se dokopa jer joj tiraz iznosi samo 200 komada a i to samo za odredjena trzista.



Novi Volvo XC 70

11 Jan 2007 - 13:07 Top secret Link

Volvo vec duze vremena sprema naslednika svog (pro)terenskog modela XC 70 napravljenog na osnovi karavana V70. I naslednik ce nositi isto ime a kako se vidi po slikama ( napravljene uz pomoc mobilnog telefona ), auto je prakticno gotov i spreman za prezentaciju. Kada ce to biti ostaje da se nagadja ali ne bi bilo veliko iznenadjenje da se pojavi vec u Zenevi pocetkom marta. Medjutim, za razliku od aktuelnog XC 70, koji je napravljen na osnovu limuzine S60, novi ce  XC 70 koristiti platformu veceg S80. Ovim modelom Volvo ce dopuniti svoju gamu SUV i proterenskih modela jer uz postojeci veci SUV XC 90, za 2008. se najavljuje novi manji XC 60, upravo predstavljen u formi koncepta u Detroitu. Takodje se pominje i manji model XC 50 koji bi bio offroad verzija postojeceg karavana V50. Uz postojece motore (benzinac od 2,5L sa 210KS i 2,4L dizelas sa 163KS), novi XC 70 dobice i 6-cilindricni benzinski motor zapremine 3,2 litra sa 238KS i 320Nm a verovatno i 4,4 litarski V8 sa 315KS.



Novi sef Forda, Alan Mulally, na salonu u Detroitu je demantovao glasine da Ford prodaje Jaguar te da se na taj nacin zeli otarasiti britanske marke. Prema njegovim recima Jaguar ce dobiti jos jednu sansu dodavsi da ce do 2010. godine ceo proizvodni program biti obnovljen pocevsi sa novim modelom C-XF (na slici), koji je upravo u Detroitu predstavljen u formi koncepta a koji ce zameniti S-type. Zatim vec 2009. sledi novi XJ a 2010. i novi X-type. Za razliku od Jaguara, Ford ce prodati Aston Martin i to uprkos prodaji 6500 automobila tokom 2006. godine. Iz Forda napominju da je Aston Martin pod kapom Forda prerastao u mocan brend ali da ce za njegov dalji razvoj brinuti novi vlasnici. Ko ce to biti, saznacemo uskoro. Sa druge strane, internetom kruze glasine da ce upravo serijska verzija Jaguara C-XF biti novi sluzbeni auto tajnog agenta 007, Jamesa Bonda odnosno da ce se novi Jaguar prvo pojaviti na filmskom platnu u novom filmu o agentu 007 pa tek posle i na nekom salonu. Za sada nema potvrde te informacije, ali posto Ford prodaje Aston Martin, dosadasnji auto pomenutog agenta, vest je prilicno uverljiva. Jer ne treba zaboraviti da Ford ima ugovor sa producentima filmova o Jamesu Bondu za jos jedan film i sigurno nece reklamirati auto koji tada vise nece biti u njihovom vlasnistvu.



U BMW-u ne miruju. Samo 2 dana posle prvih informacija o obnovljenoj seriji 5 i novom M5 touringu, stizu i prve slike serije 1 u verziji sa 3 vrata. Slike nisu zvanicne ali prikazuju definitivan i konacan izgled ove karoserijske varijante. Na osnovu toga ocekuje se premijera vec pocetkom marta u Zenevi a prodaja od sredine godine. U odnosu na stariju verziju sa 5 vrata, dizajnerskih razlika nema ni napred ni pozadi. Sve se dakle svodi na nova, kupeovski oblikovana vrata. Razlika nema ni u mehanici pa ponuda motora obuhvata vec poznate od 1,6 do 3,0 litara ali sa rasponom snage sada od 122 do 265KS. Naime svi motori su dobili po nekoliko konja pa tako najmanji 116i umesto 115KS rapolaze sa 122, model 118i ima 143KS, 120i sada raspolaze sa 164KS, a dizelasi 118d i 120d imaju 136, odnosno 177KS dok 130i ima i dalje 265KS. Zajedno sa trovratnom varijantom bice predstavljena i blago doterana verzija sa 5 vrata, cije se promene svode na doterana prednja i zadnja svetla, branike, tzv. bubrege sa vise hroma, par lajsni i sl. Slicne, manje estetske promene se planiraju i za kabinu gde se najavljuju jos kvalitetniji materijali. Ono sto je zanimljivije jesu najave o mogucoj ugradnji 3,0 litarskog bi-turbo benzinca sa okruglih 300KS u ovaj model, koji bi poneo oznaku 135i. Naravno i u ovu varijantu sa 5 vrata ugradjivace se oni pomenuti pojacani motori od 1,6 do 3,0 litara.



Nas uvoznik Peugeot automobila, Verano motors, zakljucio je uspesno proteklu godinu prodavsi 2352 vozila sto predstavlja povecanje prodaje za 46 % u odnosu na 2005. godinu. Pored dobre prodaje medju svoje poslovne uspehe ubrajaju i otvaranje Verano centra u Beogradu sa povrsinom od 11000 kvadratnih metara. U Verano motorsu isticu da u svakom trenutku na lageru imaju 200 automobila i da time mogu ispuniti zelje gotovo svakog kupca. Da bi ojacali svoju poziciju u B segmentu, za 2007. najavljuju pocetak prodaje modela 206 sedan ( na slici ) i 207CC. 



Infiniti G35 coupe

11 Jan 2007 - 00:26 Top secret Link

Infiniti je pustio u opticaj ovaj crtez svog novog coupe modela G35 za 2008.godinu. Kao sto se vidi G35 skoro u potpunosti preuzima dizajn sa koncepta Infiniti Sports coupe iz prosle godine. Manje su razlike samo na nosu, tacnije diskretno su na buducoj serijskoj verziji promenjeni prednji branici, svetla i maska. Ocekuju se ubedljive performanse jer i obicna sedan verzija G35 sa 3,5 litarskim V6 motorom dostize stotku za 5,2 sekunde. Zanimljivo je da je Nissan jos prosle godine zastitio oznaku G37 sto daje naslutiti da ce coupe verzija, za razliku od malopre pomenute sedan verzije, mozda dobiti veci i snazniji 3,7 litarski motor. U tom slucaju logicna oznaka novog modela bi bila Infiniti G37.



Malezijski proizvodjac automobila Proton, cijih 59 odsto deonica drzi malezijska vlada, nalazi se u ozbiljnim finansijskim problemima. Konstantan pad prodaje i trzisnog ucesca doveli su do rekordno niske vrednosti njihovih deonica pa zato ne iznenadjuje povecano interesovanje velikih auto kompanija za preuzimanje Protona. Pored VW-a i PSA grupacije, o cemu smo vec pisali, najnoviji kandidat je americki GM. Prema najnovijim vestima predstavnici GM-a su se vec sastali sa ljudima iz Protona ali je za njih problem to sto malezijska vlada favorizuje VW i PSA. Ne treba zaboraviti da Proton ima kontrolni paket akcija u Lotusu sto dodatno "stimulise" potencijalne kupce Protona. Uz to Malezija i Japan imaju medjudrzavni sporazum o bescarinskom izvozu automobila, pa je i to prilika da strani proizvodjaci automobila proizvode svoje modele u pogonima Protona i kasnije ih jeftinije prodaju u Japanu. VW je vec najavio proizvodnju Passata u Protonu, koji bi se izvozio u Japan, naravno ako uspe da preuzme Proton. Takodje, ako Malezija uspostavi slican bescarinski uvoz sa SAD-om, sto se ocekuje, to onda otvara jos vece mogucnosti novom vlasniku malezijske marke automobila. 



I pocetkom nove godine, potencijalnim kupcima novih automobila se i dalje nude pogodnosti prilikom kupovine istih. Pre svega popusti se odnose na automobile na lageru dakle one proizvedene tokom 2006. godine. Tako Vitro Group, nas zastupnik za Citroen, nudi popuste od 5 do 7 %, zavisno od modela. Stara cena vazi i za Daciu Logan odnosno automobili koji su na lageru jeftiniji su za iznos carine od 20 % jer su uvezeni po starim propisima po kojima se na Dacije nije placala carina. Od 1. januara dalje sve Dacije bice skuplje za pomenuti iznos. Iz Dacije jos i vest da u februaru pocinje i prodaja Logana karavan odnosno Logana MCV kako se zvanicno zove. Cena se jos ne zna a nas novi uvoznik za Dacia automobile, Renault Srbija, ocekuje prodaju od 2600 komada u 2007. godini. I Porsche SCG, domaci zastupnik Seata, nudi popuste od 6 procenata za ove spanske automobile ali samo za one koji se nalaze na skladistu dilera. I Hyundai za modele iz 2006. nudi posebne cene. Jos traju novogodisnji popusti za Honde i to 4000 evra za CRV i 1150 evra za Accord. Mazda nudi snizenje od 1000 do 1500 evra, Chevrolet od 700 do 1500, Chrysler nudi popust od 5 % za nekoliko svojih modela, a isti iznos mozete ustedeti kod kupovine pojedinih modela Skode. I Zastava, osim za novu Zastavu 10, daje velike ( procentualne ) popuste za svoje modele. Tako Koral In treba platiti manje za 17 % a za  Floridu In popust iznosi cak 20 (!) odsto. I tu nije kraj. Neki Zastavini prodavci nude i dodatno snizenje od 3 odsto. Sto se tice novih modela na nasem trzistu, iz Euro Sumara, naseg prodavca Suzukija, najavljuju pocetak prodaje novog modela SX4 ( na slici ) vec tokom januara. Radi se o urbanom terencu razvijenom zajedno sa Fiatom, koji se nudi sa 2 benzinska i jednim dizelskim motorom, raspona snage od 100 do 120KS i pogonom samo na prednje ili na sva 4 tocka. Kod nas prvo stizu benzinci po ceni od oko 16000 evra sa PDV-om za najjeftiniji model.



Pisali smo o prodajnim uspesima Audija a evo sada i kompletnih podataka za ceo VW koncern kome pripada i Audi. Tokom 2006. VW koncern ( pripadaju mu VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini i Bugatti ) prodao je ukupno 5,73 miliona vozila sto je apsolutni rekord i ujedno povecanje za 9,3 % u odnosu na 2005. godinu. U Zapadnoj Evropi prodato je 3,11 miliona automobila a u samoj Nemackoj 1,11 miliona sto je rast od 7,3 %. U Kini je VW nasao 711000 kupaca (rast 24,3 %), u Brazilu, najvecem trzistu Juzne Amerike 441000 komada ( plus 15,1 % ) a u SAD-u 330000 automobila sto je povecanje za 5,9 % u odnosu na 2005. Sama marka VW prodala je ukupno 3,39 miliona automobila, Audi 905110, Skoda rekordnih 550000 ili 11,7 % vise, Seat 430000, Bentley 9200 (!), Lamborghini 2087 i Bugatti 47 komada. Podaci portala Avtomanija.com 



U Detroitu su svecano podeljene nagrade za najbolji auto i najbolji kamionet godine u Severnoj Americi. Najvise razloga za zadovoljstvo imaju u GM-u jer su obe nagrade osvojili njihovi modeli. Medju putnickim automobilima titulu "North American Car of the Year 2007." osvojio je Saturn Aura, americki rodjak Opel Vectre. Na drugom su mestu japanski modeli Toyota Camry i Honda Fit ( u Evropi Jazz ). Medju kamionetima ( u SAD-u ih lepo nazivaju trucks ) prvi je Chevrolet Silverado.   



Prvi kontingent karoserijske opreme i alata iz italijanskog „Fijata“ za sklapanje novog modela „zastava 10“ u Kragujevac stigao je prekjuče popodne, potvrdio je juče „Blicu“ Zoran Mihajlović, predsednik Sindikata u „Zastava automobilima“. Mihajlović je kazao da ostatak opreme posle carinske procedure treba da pristigne u četvrtak, kada će početi instaliranje u pogonu karoserija. Po njegovim rečima, očekuje se da sutra u Kragujevac dođe i Predraga Bubalo, ministar za privredu, koji potpisom treba da overi garanciju Vlade kako bi „Zastava“ podigla kredit za opremu koja Italijanima mora biti isplaćena do kraja aprila.

- Reč je o pozajmici od šest miliona evra - kaže Mihajlović i navodi da je u opremu  koja sukcesivno pristiže iz Italije fabrika automobila iz sopstvenih izvora do sada uložila pet miliona evra.
Kako kaže naš sagovornik, do polovine marta će u fabriku stići 70 šlepera sa opremom, a sklapanje domaćeg „punta“ počinje u maju. Već u junu, prvi „punto“ naći će se u prodaji na domaćem tržištu, a ubrzo potom i na tržištima Hrvatske, BiH, Rumunije, Bugarske, Makedonije i drugih zemalja u okruženju. Do kraja godine biće proizvedeno oko 5.000 vozila tog modela, a sledeće dvostruko više.  

izvor : blic.co.yu



Prvi koncept Lexus-a sa imenom LF-A, predstavljen je pre tacno dve godine u Detroitu. Ove godine, takodje u Detroitu, Lexus promovise novu, unapredjenu studiju istog imena, kao novu evoluciju u pravcu razvoja sportskog modela. Kako kazu u Lexusu, ova je mnogo bliza serijskoj verziji ako je ikada proizvedu. Kao i pre dve godine i ova nova varijanta ima za cilj pokazivanje potencijala Lexusa i definisanje novog dizajnerskog pravca. A postoji jos jedan cilj. To je napraviti superauto sa performansama jednog Ferrarija. I ovu studiju, kao i prvu, pokrece isti V10 motor sa 500KS, sposoban, po recima ljudi iz Lexusa, da LF-A pogura i preko 200 milja na sat ( 322 km/h ). Dakle od istoimene studije, stare 2 godine, ova nova se, pre svega, razlikuje po unapredjenom spoljasnjem i unutrasnjem dizajnu.