home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Specijalista za obradu Jaguara i Range Rovera, nemački Arden, ponudio je novi "detalj" za individualizaciju vašeg Range Rovera Sport – krilna vrata, koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu. Celokupan mehanizam za otvaranje vrata je inače napravljen od visoko kvalitetnog nerđajućeg čelika. Arden ova vrata naplaćuje 19.635 evra (cena u Nemačkoj). Naravno, sama vrata (i njihova cena !) nisu jedino što privlači pažnju na ovom Range Roveru. Za ultimativni izgled zadužen je Ardenov AR5 aero body kit, a ako ni to ne zadovoljava vašu sujetu, tu je još ekstremniji AR6 paket. Točkovi od 22 ("Dakar") ili 23 ("Sportline") inča su tu da u potpunosti kompletiraju moćan i dinamičan izgled. Ipak, izgled nije sve, pa Arden u ponudi ima i kit za povećanje snage i benzinskih i dizel motora. Tako TDV8 dizelaš sada razvija 315KS i 700Nm obrtnog momenta dok najjači 4,5 litarski V8 benzinac raspolaže sa 480 konja i 680Nm, koji ovom Range Roveru omogućava maksimalnu brzinu od 270 km/h. Novi su još i kočioni sistem kao i sportski izduvni sistem, koji se brine za poboljšanje zvuka i snage motora.





Novi Mercedesov 1,8 litarski benzinski motor, nazvan DiesOtto, kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću vrhunskog dizelaša a sve to uz ekstremno čistu emisiju izduvnih gasova. Jednostavno, Mercedes je kombinovao sve prednosti oba tipa motora i nastao je DiesOtto, čiji tehnološki paket sadrži direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač i varijabilnu kompresiju. Poenta svega je kontrolisano automatsko paljenje i visoko efikasni proces sagorevanja, sličan dizelašima. Rezultat je 4-cilindrični motor, koji iz samo 1,8 litra zapremine razvija 175kW/238KS i 400Nm obrtnog momenta (132KS po litri zapremine), a po tvrdnji fabrike troši ispod šest litara benzina na 100 km. I to ne u nekom manjem Mercedesu A ili B klase, već u velikoj i luksuznoj S klasi ! DiesOtto je za sada samo koncept, i mada u Mercedesu još nisu precizirali kada će se ovaj revolucionarni motor naći u proizvodnji, iz fabrike poručuju da će se to desiti u razumnom periodu.



Fiat 500 već rasprodat !

26 Jul 2007 - 14:07 Vesti Link

Potražnja (ili pomama, kako god) za nedavno predstavljenim Fiatom 500 je veća nego što je iko u Fiatu i zamišljao (za samo tri nedelje u Italiji je prodato 51.000 komada a za sedam dana u Francuskoj 6000), pa ne iznenađuje odluka rukovodstva Fiata da poveća proizvodnju ovog modela, koji se zasad zvanično prodaje samo u Italiji i Francuskoj. Fiat očigledno tek očekuju slatke muke kada prodaja počne i u drugim zemljama (a tek kada se pojave i Abarth, Cabrio, SW i Crossover modeli...). Za ovu godinu je bilo planirano da hale Fiatove fabrike u poljskom mestu Tychy napusti 58.000 primeraka Fiata 500, ali budući da je ta količina razgrabljena za samo tri nedelje, odlučeno je da se ovogodišnja proizvodnja poveća na 65 do 67.000 primeraka a da proizvodnja na godišnjem nivou umesto planiranih 120.000 bude 140.000 komada, počev od naredne godine. Fiat će sada biti primoran da proširi kapacitete fabrike u Poljskoj da bi proizveo ovu dodatnu količinu novog "500" ali i da bi bio spreman da počne sa proizvodnjom novog Forda Ka, koji će se takođe proizvoditi u pomenutoj fabrici u Poljskoj (u narednih 12 meseci ova fabrika će biti sposobna da godišnje izbaci na tržište pola milona automobila - 140.000 primeraka Fiata 500, 240.000 Fiata Pandi i 120.000 komada novog Forda Ka). 



Audi R8 Spider

26 Jul 2007 - 14:05 Top secret Link

Posle zvaničnih skica malog Audija A1, britanski CarMagazine navodno se dokopao i fabričkog crteža još jednog Audijevog noviteta - ovog puta radi se o modelu R8 Spider (u Audiju bi stvarno trebali da provere gde to "curi"). Kako bilo, skica prikazuje definitivni izgled modela R8 u varijanti bez krova, koji će se na tržištu pojaviti 2009. godine po ceni od 85.000 funti, a predstavljaće konkurenciju, pre svega Porscheu 911 Cabrio. R8 Spider će u stvari biti targa automobil a ne klasičan kabriolet sa platnenim ili metalnim sklopivim krovom. I R8 Spider će pokretati (centralno smešten) 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, koji se nalazi i u običnom R8, a pokretaće i novi Audi R4. Osim novog Spidera, Audi planira da porodicu R8 proširi tako što će u ovaj dvosed ugraditi i V10 agregat iz Lamborghinija Gallardo, koji će razvijati najmanje 500 konja.



Kia Pro-cee´d

26 Jul 2007 - 00:43 Noviteti Link

Kia Motors Corporation je objavila i prvu zvaničnu fotografiju modela Cee´d u verziji sa troja vrata, koji će svetsku premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Ono što je zanimljivo jeste da su se u rukovodstvu korejske fabrike odlučili da ovu verziju Cee´da nazovu Pro-cee´d. Posle hatchback modela sa petora vrata i Sporty Wagona (karavan), ovo je već treća karoserijska varijanta Kijinog modela u C segmentu. Pro-cee´d se bazira na konceptu pro_ceed sa prošlogodišnjeg salona u Parizu, a u odnosu na brata sa petora vrata, Pro-cee´d se, osim naravno po paru vrata manje, razlikuje i po izmenjenom prednjem braniku sa većim otvorom za vazduh i atraktivnom "rezu" na donjem delu boka automobila. Za izgled se inače pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu). Rezultat je zaista odličan. Kia nažalost nije objavila sliku zadnjeg dela Pro-cee´da, kao ni dimenzije automobila; u saopštenju za medije se samo navodi da je Pro-cee´d duži, niži i lakši u odnodu na Cee´d sa petora vrata, čije dimenzije iznose : D x Š x V - 4235/1790/1480 mm. U Kiji se nadaju da će Pro-cee´d oduševiti postojeće Kijine kupce ali i da će privući novu grupu evropskih kupaca, koji dosad nisu razmišljali o modelima ove marke. Proizvodnja Pro-cee´da počinje u novembru u Slovačkoj dok će prvi kupci sesti za upravljač ovog automobila u prvim mesecima naredne godine. Cena ovom prilikom nije saopštena kao ni podaci o motorima, koje će pokretati Pro-cee´d ali treba očekivati istu ili sličnu paletu agregata kao i kod varijante sa 5 vrata. 



Britanski CarMagazine tvrdi da je došao do zvaničnih fabričkih skica novog Audija A1, koji u potpunosti otkrivaju kako će novi baby Audi izgledati, a da li se zaista radi o originalnim skicama pokazaće vreme. Inače, nemački proizvođač već nekoliko godina nije prisutan u segmentu premium mališana, koje predvodi BMW-ov novi Mini, tako da dolazak Audija A1 na tržište (u poslednjem kvartalu 2009.) uopšte ne iznenađuje. Osim atraktivnog i zanimljivog dizajna sa karakterističnom i nezaobilaznom "single frame" maskom, pažnju privlači i činjenica da će A1 biti među prvim modelima u VW grupaciji, koji će koristiti novu MQB platformu na kojoj će kasnije nastati i novi Audi A3 i ostali novi manji modeli iz VW grupe. Budući da će Audi opremiti A1 i sa Quattro integralnim pogonom, sasvim je jasno zašto nije upotrebljena PQ25 platforma sa samo prednjim pogonom na kojoj se razvija novi VW Polo za 2008. godinu. A1 će biti dugačak nepunih četiri metra a biće niži i širi od svojih neposrednih konkuranata. Audi inače planira četiri karoserijske verzije novog A1. To su hatchback sa troja vrata (na slikama), nešto prostraniji i praktičniji hatchback sa petora vrata, sledi manji Coupe i na kraju još i Cabrio, za koji još nije sigurno da li se radi o klasičnom kabrioletu sa četiri sedišta ili sportskom roadsteru sa mestom za samo dva putnika. Ne treba zaboraviti ni sportsku S1 verziju, koju bi trebalo da pokreće turbo benzinac sa 200 konja, naravno u kombinaciji sa Quattro pogonom. Na trećoj slici je prikazana ta S1 varijanta novog malog Audija, koja se ističe velikim alu točkovima, komletnim aero body paketom i dnevnim LED svetlima. Obični modeli A1 će naravno imati pogon samo na prednjoj osovini. Audi je predvideo ugradnju pet različitih verzija jednog 1,4 litarskog benzinca, koji će u zavisnosti da li imaju ili nemaju turbo punjač, razvijati 48kW/65KS, 63kW/85KS, 77kW/105KS, 103kW/140KS i 125kW/170KS. Svi će naravno imati direktno ubrizgavanje goriva. Od dizelaša u ponudi će biti 1,6 litarski agregat u nekoliko verzija : sa 55kW/75KS, 66kW/90KS, 77kW/105KS i 96kW/130KS. Kako bi opravdao svoj buduću premium status, Audi A1 će se opremati i DSG menjačem sa duplim kvačilom. Audi se nada će tokom 2010.-te, prve pune godine proizvodnje, proizvesti oko 100.000 komada A1, a da kasnije sa promocijom novih verzija kao i SUV modela Q1, proizvodnja u fabrici u Briselu naraste na 190.000 primeraka. Cene će se kretati od 16.000 evra pa naviše.



Honda Civic Si Mugen

26 Jul 2007 - 00:35 Noviteti Link

Prošle godine je Honda na sajmu tjunera SEMA u Las Vegasu izazvala veliko interesovanje publike svojim konceptom Civic Si Mugen. Interesovanje Amerikanaca je bilo dovoljno da Honda najavi početak prodaje serijske verzije ovog Civica za oktobar ove godine. Nažalost, tokom prodajne sezone 2008., Amerikancima će biti ponuđeno samo 1000 komada Civica Si Mugen (i samo u Fiji Blue Pearl boji) ali po veoma prihvatljivoj ceni od nepunih 30.000 dolara ili negde oko 22.000 evra. Civic Si Mugen predstavlja rezultat zajedničkog rada Honde i njenog kućnog tjunera, firme Mugen. Iako atraktivna spoljašnjost nagoveštava da se ispod poklopca motora krije neki monstrum od bar 300 konja (čime bi opako konkurisao novom Mitsubishiju EVO X), realnost je da Civic Si Mugen pokreće serijski 2,0 litarski 4-cilindrični motor sa 197KS pri 7800 obrt./min. Snaga se na prednje točkove prenosi preko manuelnog menjača sa šest stepeni prenosa. Na pomenutoj atraktivnoj spoljašnjosti izdvajaju se novi prednji spojler i maska hladnjaka, atraktivniji pragovi, difuzor pozadi kao i veliko krilo na poklopcu prtljažnika. Vizuelne promene na eksterijeru zaokružuju novi alu točkovi od 18 inča (27 odsto lakši od serijskih dimenzija 7.5 J x 17) sa gumama BFGoodrich 215/40 ZR 18. Bez promena na ogibljenju i izduvnom sistemu nije moglo da prođe, pa Civic Si Mugen ima novi sportski izduvni sistem i tvrđe podešeno ogibljenje, koje je i 15 mm bliže asfaltu. Zbog novih aerodinamičkih dodataka, i karoserija ovog Civica je za 28 mm duža u odnosu na običan serijski Civic sedan. Ni unutrašnjost nije izbegla promene. Osim kože i aluminjuma, kabina je oplemenjena i novim sportskim sedištima kao i Mugen značkama.




Kia Mesa

26 Jul 2007 - 00:32 Top secret Link

Ovo je prvi teaser crtež Kijinog novog full size SUV modela Mesa, koji bi na domaćem, korejskom tržištu trebao da bude predstavljen već na jesen ove godine a na američkom (kome je u stvari najviše namenjen) na samom početku naredne godine (najverovatnije u Detroitu početkom januara). Kao što se i očekivalo, serijska varijanta Mese će veoma ličiti na koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salona u Detroitu ali 2005. godine. Mesa će kupce osvajati svojim robusnim izgledom, atraktivnim i prostranim interijerom (najverovatnije će nuditi mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno i stalnim pogonom na sva četiri točka. Budući da je namenjena Amerikancima, ne čudi što se (bar zasad) najavljuje ugradnja samo 3,8 litarskog V6 benzinca sa 260KS dok o dizelašu nema ni pomena. Zasad. Zbog toga ga u Evropi i ne treba očekivati tako brzo, naravno ako se ikada i pojavi na Starom kontinentu. Prema nepotvrđenim informacijama, Kia će u Mesu ugrađivati i jači 4,6 litarski V8 benzinac.  



Na crash testu bezbednosti nezavisne organizacije EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), Škodin novi adut, Fabia II nije baš zablistao. Iako rezultat od četiri zvezdice za sigurnost odraslih putnika (od mogućih pet) naravno nije katastrofa, treba reći da je istu ocenu dobila i prva Fabia još 2000. godine. Drugim rečima, ako je pre sedam godina to bio dobar rezultat, danas je situacija sasvim drugačija, pa četiri zvezdice pre predstavljaju neuspeh nego uspeh. Konkurenti Fabije II poput Fiata Grande Punto, Opel Corse, Peugeota 207, Toyote Yaris ili Renaulta Clio, bez problema su osvojili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Što se tiče sigurnosti dece, Fabia je osvojila tri od mogućih pet zvezdica a za bezbednost pešaka dobila je samo dve od mogućih četiri. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke (koje simuliraju pešake) pri brzini od 40 km/h. 



Iako o ovome još nema zvaničnih informacija, izgleda da Renault sprema i CC (Coupe-Cabrio) verziju tek nedavno predstavljenog Twinga druge generacije. Prema sadašnjim informacijama, Twingo CC vizuelno uopšte neće ličiti na običan Twingo hatchback (prednji deo više podseća na aktuelni Clio III), jedino bi njegova instrument tabla uz manje izmene ipak mogla da se nađe u Twingu CC. Naravno platformu i motore Twingo CC će preuzeti od brata sa tvrdim krovom. Što se rešenja krova tiče, Renault neće upotrebiti neki skup i kompleksan mehanizam već će umesto krova iz nekoliko delova, upotrebiti jednostavniji iz samo jednog dela (slično rešenju Fioravantija Vola i Ferrarija 575M Superamerica), čime se štedi na težini automobila a prednosti su još i manja cena i veći prtljažnik. Iako se novi Twingo trenutno proizvodi samo u Sloveniji, Twingo CC bi trebalo da se proizvodi u Francuskoj. Pojavila se i nezvanična informacija da bi cena ovakvog Twinga CC mogla da se kreće oko 15.000 evra za razliku od konkurencije, čiji modeli koštaju od 18 do 20.000 evra.



Porsche Cayenne Hybrid

25 Jul 2007 - 00:51 Noviteti Link

Za dve godine u prodaji će se pojaviti prvi Porscheov SUV model Cayenne sa hibridnim pogonom (kombinacija 3,6 litarski V6 FSI benzinski motor sa 213kW/290KS i elektromotor sa 38kW/52KS). Zanimljivo je da Cayenne Hybrid, ako se vozi samo na elektropopgon, može postići čak 120 km/h. U saopštenju fabrike se navodi da je glavni cilj smanjiti emisiju štetnih gasova i potrošnju goriva. Aktuelni Cayenne sa 6-cilindričnim benzinskim motorom troši prosečno 12,9 litara benzina na 100 km (što ovaj SUV od dve tone čini jednim od najvećih emitera CO2), dok Cayenne Hybrid (pritom teži za 150 kg) troši oko 30 odsto manje goriva odnosno 8,9 litara. Emisija CO2 je inače smanjena na 216g/km. U saopštenju Porschea se još navodi da je njihova odluka da razviju hibridni motor u stvari reakcija na žestoku debatu o klimatskim promenama i sve većoj zabrinutosti među vlasnicima o ekološkoj podobnosti njihovih automobila. Cena za sada nije poznata.




Kia Ceed by Giacuzzo

25 Jul 2007 - 00:49 Tuning Link

Tjuner Giacuzzo nam je poznat, pre svega, po obradama Renaulta i Nissana ali kroz njihove ruke prolaze i modeli Honde, Mitsubishija, Suzukija, Dacije i Kije. I upravo je dorađeni Kijin Ceed najnoviji proizvod ove tjunerske kuće. Što se estetike tiče, Giacuzzo je Ceedu dodao novi prednji i zadnji spojler, zadnji krovni spojler, novi izduvni sistem, točkove od 16, 17, 18 ili 19 inča (ovi poslednji sa gumama 225/35R19) i spušteno ogibljenje za 35 mm. Giacuzzo se tu nije zaustavio pa je 1,6 litarski turbo-dizel motor pojačao na 100kW/136KS i 290Nm obrtnog momenta (serijski Ceed 1,6 CRDi ima 85kW/115KS i 255Nm). Cena za pojačanje motora iznosi 890 evra.  



Mitsubishi Colt za 2008.

25 Jul 2007 - 00:43 Noviteti Link

Mitsubishijev Colt je za novu prodajnu sezonu upravo prošao kroz blagu (ali zaista blagu) kuru podmlađivanja, koja podrazumeva proširenu paletu metalik boja (Sparkling Black, Cranberry Red i Glamour Grey), blago doteranu unutrašnjost (nove boje i dezeni), nove 15 i 16-inčne alu točkove i bogatiju standardnu opremu (skuplje verzije su dobile senzor za kišu i automatsko paljenje svetala). Osim toga, u ponudi će biti i pan-Evropska specijalna edicija ovog modela (u verziji sa 3 i 5 vrata a zvaće se različito, u zavisnosti od zemlje do zemlje). Ovaj pan-evropski specijalac se od ostalih Coltova izdvaja po crnim kućištima prednjih svetala, zatamnjenim zadnjim svetlosnim grupama, crnim A, B i C stubovima i crnim pragovima i donjim delovima branika. I u unutrašnjosti preovlađuje crna boja (prednji panel i oplata vrata), a tu su i kožni volan i kožna ručica menjača (naravno opet u crnoj boji). Presvlake sedišta su u crnoj i sivoj boji ili u kombinaciji crna/crvena. Spisak standardne opreme ove specijalne edicije Colta obuhvata i farove za maglu, MP3 plejer, 16-inčne alu felne kao i zadnji krovni spojler (samo verzija sa troja vrata) i dodatno zatamnjena stakla (samo za varijantu sa 5 vrata). Paleta motora ostaje kao i dosad, odnosno Colt za 2008. godinu i dalje pokreću benzinci od 1,1 L (75KS), 1,3 L (95KS), 1,5 L (109KS) i 1,5 litarski turbo sa 150 konja kao i 1,5 litarski DiD dizelaš sa 95KS. U Mitsubishiju se nadaju da će osveženi Colt kao i njegova specijalna verzija, pomoći u održavanju sadašnje dobre prodaje u Evropi. Naime, Colt predstavlja 30 % celokupne prodaje japanske fabrike na Starom kontinentu. Inače, ova generacija Colta je od proleća 2004. pa do kraja maja ove godine, u Evropi prodata u tačno 205.561 primeraka.


 



Proton Gen-2 sedan

25 Jul 2007 - 00:40 Top secret Link

Malezijski Proton je objavio prvu teaser fotografiju svoje nove limuzine (prva slika), koja u stvari predstavlja samo sedan verziju već postojećeg hatchaback modela Gen-2, promovisanog 2004. godine. Nažalost po Proton, koji bi želeo da zadnji kraj novog sedana ostane tajna do zvanične prezentacije (planirane za 15. avgust), na netu su se pojavili kompjuterski crteži (druga i treća slika), koji u potpunosti otkrivaju izgled brižljivo čuvane tajne. Naravno, zahvaljujući produženom gepeku, Gen-2 sedan je za 17 cm duži od kombi-limuzinske verzije (448 naspram 431 cm) dok je prtljažnik zapremine 430 litara. Proton Gen-2 sedan (bar u početku) pokretaće benzinski 1,6 i 1,8 litarski motori sa 82kW/111KS i 148Nm odnosno 88kW/120KS i 165Nm. Težina slabije motorizovane verzije iznosi 1180 a snažnije 1210 kg. Snaga se na prednje točkove prenosi preko ručnog menjača sa 5 stepeni i automatskog sa 4 brzine. Kao standardna oprema ugrađivaće se točkovi od 15 inča, centralno zaključavanje, el. podizači stakala i radio/CD plejer.



Eh, taj Golf...

24 Jul 2007 - 01:04 Vesti Link

Izvor : index.hr

Rast Golfove popularnosti ne jenjava. U prvih šest meseci ove godine prodato je 300.600 primeraka VW-ovog kompaktnog modela, što je za čak 10 % više u odnosu na isti period 2006. godine. Neočekivani rast Golfove prodaje bio je jedan od ključnih uzroka Volkswagenovog uspeha. Naime, VW je sa prodatih 1,8 miliona automobila u istom periodu povećao prodaju za 7,2 % i popravio vlastiti rekord. Golf je sve popularniji u Evropi, njegovom najvažnijem tržištu, gde je prodat u 219.000 primeraka. Najveće tržište je naravno Nemačka sa 61.500 prodatih primeraka za prvih šest meseci (+ 5,7 %), a dalje slede Velika Britanija sa 35.100 primeraka (+ 8,7 %) i Italija sa 28.200 prodatih primeraka (+19,5 %). Osim toga, model je udvostručio svoju prodaju na tržištima istočne Evrope, kao što su Poljska, Rumunija i Rusija. Najvažnije neevropsko tržište su SAD. Tamo poznatiji kao Rabbit (na slici), model je ostvario rast prodaje od 79,9 %, a Amerikanci su kupili oko 20.000 Golfova.