home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Callaway C16 Speedster

24 Jul 2007 - 01:01 Noviteti Link

Iz Amerike nam stiže još jedan zanimljiv supersportski automobil. Callaway C16 Speedster je (posle C16 Coupea i C16 Cabria) već treći model u ponudi Callawaya, a biće predstavljen 19. avgusta ove godine na događaju Pebble Beach Concours d'Elegance. Kao i pomenuti C16 Coupe i Cabrio, i Speedster se bazira na Chevrolet Corvetti, a pokreće ga supercharged 6,2 litarski V8 motor sa tačno 700 konja (84KS više nego u C16 Coupeu i Cabriu) i 895Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje samo 3,2 sekunde a maksimalna brzina iznosi 210 milja na sat ili 338 km/h. Ono što se odmah primećuje jeste odsustvo klasičnog vetrobranskog stakla (umesto toga vozač i suvozač svaki zasebno imaju po manji vetrobran ispred sebe). Callaway je za C16 Speedster predvideo i dorađeno ogibljenje (u odnosu na C16 Coupe i Cabrio), StopTech kočioni sistem sa diskovima od 355 mm i 19-inčne točkove napred a pozadi od 20 inča. C16 Speedster će se u prodaji pojaviti na jesen i to po ceni od 305.000 dolara.





Dodge Caliber SRT-4

24 Jul 2007 - 01:00 Noviteti Link

Konačno su se pojavile i definitivne specifikacije novog top modela u gami Dodgea Caliber, sportske SRT-4 verzije. Nažalost, umesto ranije najavljivanih svih 300 konja, 2,4 litarski 4-cilindrični turbo motor razvijaće "samo" 280KS i 375Nm obrtnog momenta (dostupnog u rasponu od 2000 do 5600 obrt./min.). Ipak, i to je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 6,2 sekunde i limitiranih 250 km/h (za poređenje Mazda3 MPS sa 260KS i 380Nm do stotke stiže za 6,1 sekundu, Opel Astri OPC sa 240KS i 320Nm treba 6,4 sekunde, a Seat Leonu Cupri sa 240KS i 320Nm 6,8 sekundi). Usput, Caliber SRT-4 prelazi četvrt milje (402 metra) za 14,6 sekundi. Dodge je za ovaj Caliber predvideo četiri boje karoserije (brilliant black, sunburst orange, bright silver, inferno red), kompletan aero body kit za borbeniji izgled, 19-inče petokrake felne i modifikovanu unutrašnjost.



Audi Q3 stiže 2009.

24 Jul 2007 - 00:58 Top secret Link

Audijev kompaktni SUV model Q3 treba da dobije zeleno svetlo za serijsku proizvodnju tokom narednih nekoliko meseci, što u praksi znači da će prvi primerci napustiti proizvodne hale početkom 2009. godine. Kako će budući Q3 izgledati, pokazala nam je studija Cross Coupe Quattro, promovisana u aprilu ove godine na salonu u Šangaju, a konačan oblik Q3 bi trebao da bude kao na ovoj slici iz nemačkog AutoBilda. Osim verzije sa pet, Audi će ponuditi i varijantu sa troja vrata, koja će ipak biti više lifestyle automobil nego pravo off-road vozilo. To potvrđuje i činjenica da će integralni pogon na sva četiri točka biti opcija a ne standard, kao i to da neće biti ni blokade diferencijala, ni reduktora ni podešavajućeg ogibljenja. Paleta motora obuhvataće, između ostalog, i 2,0 litarski TFSI benzinac sa 147kW/200KS, zatim 3,6 litarski FSI V6 agregat sa 210kW/286KS i 3,0 L turbodizel sa 171kW/233KS.



Nissan NV200 Concept

24 Jul 2007 - 00:56 Concept cars Link

Nissan je juče objavio prvi zvanični kompjuterski crtež njihovog novog i inovativnog koncepta malog komercijalnog vozila NV200, koji će svetsku premijeru doživeti na domaćem terenu salona u Tokiju, oktobra ove godine (madu su u Nissanu ipak možda mogli da iskoriste skorašnji salon u Frankfurtu od 13. do 23. septembra). Inače, NV200 predstavlja rezultat zajedničkog rada Nissanovog Design Centra iz Japana i Nissan Design Centra iz Londona. Fabrika novi NV200 opisuje kao radikalan, futuristički ali istovremeno i potpuno praktičan koncept.  



Posle TechArta i SpeedArta, i švajcarski Sportec je promovisao svoju verziju Porscheovog modela 911 Turbo. Osim povećanja snage motora, Sportecov 911 Turbo je doživeo promene i na aerodinamici, šasiji, ogibljenju i kočnicama. Iako Sportec nudi četiri nivoa povećanja snage 3,6 litarskog 6-cilindričnog motora (nivo I podrazumeva porast snage sa serijskih 480 konja na 530), daleko je zanimljiviji najsnažniji nivo IV, koji znači rast na svih 580KS i 765Nm obrtnog momenta (za poređenje Techart 911 Turbo ima 630, a SpeedArtov 550KS). Sa nivoom IV, ovaj švajcarski Porsche 911 Turbo postiže maksimalnih 338 km/h i ubrzanje do stotke za samo 3,4 sekunde. Inženjeri švajcarske kompanije su na nivo IV dodali dva turbo punjača (iz sopstvenog razvoja), sportski filter za vazduh, reprogramirali elektronsku kontrolnu jedinicu motora i doterali kvačilo i izduvni sitem. Tu nije kraj jer Sportecov 911 Turbo ima i novi kočioni sistem (sa diskovima od 350 do 380 mm), sportsko ogibljenje (tvrđe opruge i novi amortizeri) kao i promene na spoljašnjosti, koje uključuju novi prednji spojler i zadnje krilo. I cena za kraj - 199.325 evra.

 



Par dana posle špijunskih slika novog BMW-a X6, pojavile su se dosad možda i najbolje slike BMW-a serije 1 u Cabrio verziji, čija premijera se očekuje na salonu automobila u Ženevi naredne godine (prema najnovijim insajderskim informacijama). Ova Cabrio varijanta nedavno predstavljene serije 1 Coupe ipak će imati konvencionalni platneni umesto metalnog sklopivog krova, kakav je ugrađen na BMW seriju 3 CC (Coupe-Cabrio). Razlog je finansijske prirode (jeftiniji za proizvodnju) kao i to da platneni krov zauzima manje mesta od metalnog (prtljažnik će imati od 240 do 280 litara zapremine zavisno od toga da li je krov spušten ili podignut). Imaće mesta za četiri osobe a dužina iznosi kao i kod serije 1 Coupe – 4,36 metra. Motori će najverovatnije biti isti kao i kod serije 1 Coupe, što znači da će paleta agregata obuhvatati 3,0 litarski bi-turbo brenzinac sa 306KS (model 135i) i 2,0 litarske dizelaše sa 177 i 204KS (modeli 120d i 123d). U Americi će se nuditi i 3,0 litarski benzinac sa 230KS (model 128i). Kasnije će ponuda biti obogaćena pa će (prema sadašnjim nezvaničnim informacijama) serija 1 Cabrio obuhvatati i modele 118i (143KS), 120i (170KS), 130i (265KS) i 118d (143KS). Naravno i ovaj Cabrio imaće pogon na zadnjoj osovini. BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja kod 135i, Start&Go funkciju) brinuće se za smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Za bezbednost će se brinuti elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). Prodaja bi trebalo da počne nedugo posle zvanične prezenatacije na pomenutom ženevskom salonu u martu 2008. godine.

 



Za domaći salon automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar), nemačka kompanija TechArt posetiocima sprema pravu poslaticu u vidu Porschea Cayenne Magnum (na bazi novog Cayenna Turbo). Osim opakog a la Darth Vader spoljašnjeg izgleda (bar kada je auto u crnoj boji), TechArt je za Cayenne Magnum pripremio i performance kit za povećanje snage njegovog 4,8 litarskog turbo motora za 120 konja pa umesto serijskih 368kW/500KS sada raspolaže sa pravom ergelom od svih 456kW/620KS. Da bi se ovo čudovište zaustavilo (može i 300 km/h) brine se novi kočioni sistem sa diskovima od 405 mm napred i 365 mm nazad. Od ostalih detalja, koje je TechArt namenio ovom Cayennu, izdvajaju se i TechArt vazdušno ogibljenje (spušteno za 30 mm), Formula i Formula II točkovi od 22 inča i novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri hromirane izduvne cevi (po dve na svakom kraju automobila). Potpuno novi eksterijer u tipičnom TechArt karakteru, koji se brine za izuzetno moćnu pojavu, već smo pomenuli. Što se unutrašnjosti tiče, TechArt nudi nekoliko opcija za oplemenjivanje iste, koje će zadovoljiti i najrafiniraniiji ukus. Pomenimo samo da je TechArt kokpit oplemenio novim, ergonomski oblikovanim sportskim volanom (naravno u koži), kožnim sportskim sedištima i aplikacijama od karbona. Bez obzira što će se zvanična premijera TechArtovog Magnum Cayenna održati u septembru, prve isporuke će krenuti već u avgustu.




Lavazza GT-X

23 Jul 2007 - 00:26 Noviteti Link

Za dizajn Lavazze GT-X (prilično liči na Pagani Zondu), odgovorna je firma Simbol Design, koja nam je poznata i po originalnom modelu Covini C6W sa šest točkova. Ovog novog sportistu pokreće 5,3 litarski V12 motor (poreklom iz BMW-a) sa 294kW/400KS, koji omogućava maksimalnu brzinu od 315 km/h. Zanimljive su i dimenzije Lavazze GT-X. Naime, auto je dugačak samo 4,19 metra, širok 2 a visok samo 1,05 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,65 metra). U maniru pravih sportista, i ovaj dvosed ima vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu. U ovom trenutku postoji samo jedan prototip ali je u planu da se uskoro proizvede i manja, ograničena serija po zasad nepoznatoj ceni.




Izvor : www.blic.co.yu

Novosađanin Nemanja Laličić (23) dizajnirao je dosad najveći sportski kupe na svetu, koji je svečano predstavljen na proteklom Ženevskom salonu. Automobil nazvan „stola falkon“ (Stola Phalcon) rađen je po porudžbini šeika od Dubaija, koji ga je platio 1,5 miliona evra. „Falkon“, inače, ima slične performanse kao „majbah ekselero“ i koristi njegovu platformu. Dugačak je 5,78 metara i težak skoro tri tone, sa prerađenim „mercedesovim“ motorom (6,3 litarski V12 sa 750 konja i 1360Nm obrtnog momenta). U firmi „Stola“ planiraju da proizvedu najviše 25 primeraka ovog luksuznog automobila namenjenog bogatim klijentima. Nemanja Laličić je jedan od najperspektivnijih domaćih dizajnera, koji je u žižu domaće javnosti dospeo kada je osvojio sedmo mesto na ovogodišnjem „Pežoovom“ konkursu za dizajn. U izjavi za „Blic nedelje“ on otkriva kako ga je renomirana italijanska firma „Stola“ angažovala za rad na „falkonu“.
- Još tokom studija u Italiji, dok smo moj prijatelj Mateo Kržanovski i ja radili na projektu automobila koji smo kasnije modifikovali za „Pežoov“ konkurs, jedan od konsultanata „Stole“ zainteresovao se za naše radove. Posle nekog vremena kontaktirao je s nama, objasnio je da šeik od Dubaija želi da mu se napravi personalizovani automobil i zatražio je da uradimo skice i idejne radove. Šeiku su se skice dopale, pa su nas u „Stoli“ uposlili da dizajniramo ovaj automobil - priča Nemanja, i dodaje da je šeik želeo da kupe ima oblik sokola (odatle i naziv automobila).
Pošto je „falkon“ trebalo da bude predstavljen na Ženevskom salonu, Nemanja i Mateo imali su samo mesec dana da završe projekat. Zbog izuzetno kratkog roka, u „Stoli“ su ih postavili za odgovorne dizajnere i stavili im na raspolaganje čitav tim ljudi. Nemanja kaže da mu nije bilo lako da se snađe u ulozi rukovodioca jer nikada nije izdavao naređenja, ali da su ljudi s kojima je radio bili strpljivi, čak i kada je, zbog neiskustva, pravio greške.

- Ipak sam zadovoljan rezultatom. Starije kolege su nam čestitale što smo posao odradili u tako kratkom roku, a dobili smo i sjajne kritike u Ženevi. Pohvalili su nas i šefovi dizajna „Fijata“ i BMW-a, što je velika čast. Nedavno je počela proizvodnja prvih primeraka. Unutrašnjost je urađena vrlo luksuzno, sa kožom, krznom, kristalima... Kod drugih primeraka moći će da se menja logo, da se drugačije urade farovi, felne - kaže Nemanja, koji je na Ženevskom salonu predstavio i svoj magistarski rad, prototip automobila budućnosti BE - ON.
Podsećamo, Laličić nije uspeo da upiše Akademiju likovnih umetnosti u Novom Sadu, zbog čega je studirao u Italiji. Jedno vreme radio je u „Hondinom“ studiju u Milanu, ali je nedavno napustio ovu firmu. Sada je frilenser. Inače, Nemanja Laličić planira da u septembru, u Novom Sadu, otvori vlastiti studio za dizajn. Kako nam je rekao, uveren je da na domaćem tržištu postoji velika potreba za profesionalcima koji se razumeju u ovaj posao. Njegova firma baviće se uštedama pri dizajnu u transportu, ali i kompletnim dizajnom raznih drugih proizvoda.



Solarni taksi u Beogradu

22 Jul 2007 - 13:36 Vesti Link

Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

Zahvaljujući Ambasadi Švajcarske u Beogradu, naši sugrađani i brojni novinari imali su u petak priliku da uživo vide i provozaju se u prvom vozilu na solarni pogon koje će obići svet, pod nazivom Solarni taksi (Solar Taxi). Vozač Solarnog taksija, Luis Palmer, krenuo je na put u ovom neobičnom vozilu iz Lucerna u Švajcarskoj 3. jula, tokom Evropskog foruma o obnovljivim izvorima energije, kako bi ukazao na potrebu pronalaženja načina da se pobedi globalno zagrevanje. Solarni taksi projektovan je na četiri švajcarska instituta - HTA Lucern, ETH Cirih, Univerzitet primenjenih nauka u Arauu i Univerzitet primenjenih nauka u Bernu. Sastoji se od solarnog vozila i prikolice sa solarnim ćelijama. Vozilo u potpunosti pokreće sunčeva energija. Pola energije potiče iz solarnih ćelija vozila, dok se drugih 50 odsto proizvodi i priključuje na električnu mrežu na krovu zgrade kompanije "Sviskom" u Kenicu, a vozilo se napaja putem utičnica tokom putovanja. To znači da solarni taksi koristi struju iz 100 odsto obnovljivih izvora energije i ne ispušta nikakve gasove u atmosferu. U vreme smanjenja prirodnih resursa, visokih cena goriva i globalnog zagrevanja, Luis Palmer, avanturista i putopisac, želi da pokaže da održive tehnologije već sada savršeno odgovaraju za svakodnevnu upotrebu i da čak mogu da se koriste za put oko sveta. Palmerovo putovanje oko sveta trajaće najmanje 12 meseci. Iz Švajcarske je krenuo na istok, preko Nemačke, i prošao je kroz Republiku Češku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Rumuniju i stigao u Srbiju, odakle nastavlja do Turske. Palmerov cilj je da pronađe rešenja u borbi protiv globalnog zagrevanja i da pređe najmanje 50.000 km i poseti 50 zemalja na pet kontinenata. Sa kontinenta na kontinent će putovati brodom.U vozilu na solarni pogon ima mesta za još jednu osobu. Palmer koristi taj prostor da bi usput povezao razne saputnike - zato se ovo vozilo i zove taksi. Solarni taksi je vozilo na tri točka, čija maksimalna brzina dostiže 90 km/h, opremljen je luksuznim kožnim sedištima koja garantuju i dobru zabavu i udobnost. Putnici takođe mogu da upravljaju vozilom, jer upravljač može horizontalno da se pomera. Ako sve bude teklo po planu, ovaj projekat će oboriti svetski rekord, jer će to biti prvo motorno vozilo koje je obišlo svet regularnim putevima bez korišćenja fosilnog goriva. Zahvaljujući najnovijoj telekomunikacijskoj tehnologiji, Palmer svakog dana piše internet dnevnik sa svog revolucionarnog putovanja.



Američki Roush je izbacio novu verziju Fordovog Mustanga, nazvanu Roush 427R Trak Pak Mustang. U odnosu na standardni model, 427R Trak Pak ima poboljšano hlađenje, ojačanu šasiju, doterano ogibljenje i kočioni sistem kao i novi aero body kit, uz koji se kao opcija može dobiti i podešavajuće zadnje krilo. Tu su i novi 18-inčni točkovi sa odgovarajućim setom guma i jedinstvena 427R Trak Pak grafika na karoseriji. Unutrašnjost je obogaćena, između ostalog, kožnim sportskim sedištima i aluminijumskim pedalama. Pokreće ga 4,6 litarski supercharged V8 motor sa 435KS a snaga se na zadnje točkove prenosi preko 6-stepenog manuelnog menjača. Roush će napraviti samo 100 primeraka ovog Mustanga po ceni od 58.245 dolara a prodaja će početi krajem ovog leta.



Modeli južnokorejskog Ssangyonga su, između ostalog, poznati i po krajnje nekonvencionalnom i diskutabilnom dizajnu, tako da oštre kritike, koje su se odnosile na njihov izgled uopšte nisu bile iznenađujuće. Naročito je na tapetu bio model Rodius (odnosno Stavic na nekim tržištima, uključujući i naše). Da bi bar malo ublažili te kritike i ponovo zainteresovali potencijalne kupce, fabrika je Rodius upravo podvrgla manjem ristajlingu, koji je najviše promena doneo prednjem kraju automobila (odbojnik i maska). Izmena ima i na zadnjim svetlosnim grupama kao i u unutrašnjosti (pre svega veći kvalitet upotrebljenih materijala). Novi točkovi i zadnji krovni spojler zaokružuju paket promena na ovom modelu, koje ipak nisu toliko korenite da bi kritičari ublažili svoje nezadovoljsto izgledom ovog modela. Dimenzije praktično nisu promenjene pa je dužina Rodiusa 5125, širina 1915, visina 1820 dok međuosovinsko rastojanje iznosi tačno 3000 mm. Ugrađuju se dva motora : 2,7 litarski dizelaš sa 121kW/164KS i 342Nm obrtnog momenta, kao i 3,2 litarski redni 6-cilindraš sa 162kW/220KS i 310Nm. U ponudi su manuelni i automatski menjač, oba sa 5 stepeni prenosa. Benzinac se kupcima nudi samo sa pogonom na zadnjoj osovini dok dizelaš ima i verziju sa 4x4 pognom.




Osim (polu)karavana Clubman o kome smo nedavno opširnije pisali, Mini sprema i novu Cabrio varijantu, koja će se pojaviti na tržištu na proleće naredne godine. Jedan nemaskirani primerak novog Minija Cabrio uhvaćen je ovih dana tokom testiranja blizu BMW-ove centrale u Minhenu (da podsetimo da je BMW vlasnik Minija). Naravno, i Cabrio varijanta kao i aktuelna konvencionalna verzija sa tvrdim krovom (predstavljena prošle godine), donosi dizajn veoma sličan prethodniku kao i povećane dimenzije što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima. Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, novi Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov ali koji i dalje ima širok C stub tako da od poboljšanja vidljivosti nema ništa. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95 (Mini One), 120 (Mini Cooper) i 175KS (Mini Cooper S). O mogućnosti ugradnje 1,6 litarskog dizelaša sa 110 konja zasad nema zvanične potvrde.



Upravo tako. Uspešni model, koji se u Evropi prodavao od 1974. do 1992. godine, dobiće istoimenog naslednika već tokom naredne godine. Kako će novi Scirocco izgledati pokazala je studija Iroc, predstavljena prošle godine na salonu u Parizu. Tada su VW-ovi čelnici najavili da će novi Scirocco ličiti na pomenuti koncept a koliko će to stvarno biti, videćemo tek kada automobil bude i zvanično promovisan. Dotle, moramo da se zadovoljimo najnovijim špijunskim slikama (iz Kalifornije), na kojima su najinteresantniji delovi Sciroccoa naravno maskirani i tako sakriveni od "urokljivih" i radoznalih novinarskih očiju (druga slika prikazuje crtež mogućeg konačnog izgleda). Uprkos maskiranom prednjem i zadnjem delu automobila, ipak je jasno da će serijski Scirocco zadržati veliki deo dizajna prikazanog na studiji Iroc. Auto je daleko niži u odnosu na Golf (i lakši), ima prilično kratku haubu i izduženu liniju krova, a izgleda da će serijski Scirocco zadržati skoro identičnu saćastu masku, kakvu je imao i Iroc (inače dugačak 4,24 metra i težak 1150 kg). VW bi u novi Scirocco trebao da ugrađuje benzinske TSI motore od 1,4 i 2,0 litra sa rasponom snage od 140 do 230KS kao i 2,0 TDI dizelaš u verzijama sa 140 i 170KS. Uz doplatu će moći da se opremi i DSG menjačem sa duplim kvačilom. Proizvodnja će se odvijati u VW-ovoj fabrici u Palmeli (Portugal) i to u količini od oko 100.000 komada godišnje. Očekuje se cena od oko 24.000  evra za bazni model. Zanimljivo je i pitanje da li će se novi Scirocco prodavati i u Americi. Naime, prošle godine se govorilo da se nova generacija Sciroccoa najverovatnije neće pojaviti u SAD-u da se ne bi stvarala konkurencija unutar kuće odnosno da novi Scirocco ne bi imao negativni efekat po prodaju aktuelnog Golfa GTI. Ipak, kasnije su se pojavile vesti da će konačnu odluku o tome, da li će Amerikanci moći da kupe novi Scirocco, doneti lično Martin Winterkorn, prvi čovek Volkswagena. Amerima preostaje samo da se nadaju da tog dana kada treba da donese tu odluku, neće ustati na levu nogu...




Iako bi se po imenu moglo zaključiti da se ovde radi o nekoj francuskoj tjunerskoj kući, kompanija Musketier se nalazi u Nemačkoj i osim Peugeota bavi se preradom i Citroenovih modela. Jedan od novijih projekata je i doterani Peugeot 407 Coupe, koji je doživeo promene na eksterijeru, interijeru i 2,7 litarskom dizel motoru. Musketierov body kit za već ionako elegantan Peugeotov model, uključuje novi prednji spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, veliki spojler na poklopcu prtljažnika i atraktivne alu felne veličine 18, 19 ili 20 inča. Zahvaljujući čip tjuningu, serijski 2,7 litarski V6 dizel motor sa 150kW/204 konja sada razvija 176kW/240KS i 545Nm obrtnog momenta.