home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

 Nedavno smo najavili Renault Clio u karavan verziji a sada evo i ekskluzivnih slika studije Clia Grandtour, koju će Renault izložiti na salonu u Ženevi i koji naravno najavljuje izgled serijske verzije Clia karavan koga možemo očekivati u septembru na salonu u Frankfurtu. Koncept pokreće 2,0 litarski motor sa 197KS iz Clia RS197 pa ovaj koncept ubrzava do 100 km/h za 7,2 sekunde i troši 8,5 litara goriva. Dužina iznosi 422 cm, 23 više od standardnog Clia a prtljažnik je zapremine 430 litara odnosno 1275 kada se obori zadnja klupa. Ipak malo je verovatno da će standardni Clio karavan zadržati ovakav koncept karoserije sa 3 vrata (liči na nekakvu shooting brake formu) već će najverovatnije dobiti klasičniji (i praktičniji) oblik sa 5 vrata. 

 





Prema podacima makedonskog auto magazina Avto Plus, tokom protekle 2006. godine, u toj zemlji je prodato 12189 novih automobila. Za poređenje, u 2005. prodato je 9259 komada. Zanimljivo da je tokom protekle godime zamalo ponovljena rekordna prodaja iz 2000. kada je plasirano ukupno 12267 vozila. Najprodavanija marka automobila kod našeg suseda je južnokorejski Chevrolet sa plasiranih 1812 automobila, zatim sledi Peugeot sa 1226, a na trećem mestu je nemački VW sa prodatih 1115 vozila. Inače, najprodavaniji model u Makedoniji je Chevrolet Spark (1068 komada) dok je naš Jugo našao 273 kupca. O prodaji u našoj zemlji i Hrvatskoj smo već opširno pisali ali zbog poređenja sa ovim brojkama da ponovimo da je kod nas, tokom prošle godine, kupce našlo 46898 automobila a u Hrvatskoj 78775. Inače Makedonija je pooštrila uslove za uvoz polovnih automobila pa je sada granica dozvoljene starosti za uvoz vozila samo 4 umesto 8 godina. Što je najlepše, kako se radi o ekološkoj uredbi, saglasnost za uvoz polovnih automobila više ne daje Ministarstvo za ekonomiju već Biro za meteorologiju !

Izvor : turbo.co.yu



Hamann BMW X5

5 Mar 2007 - 01:11 Tuning Link

Iako novi BMW X5 nije u mnogim zemljama predstavljen još ni u serijskoj verziji, nemački tjuner Hamann je već promovisao svoj kit za povećanje snage ovog SAV (Sport Activity Vehicle) modela. Hamann se opredelio za modifikaciju 4,8 litarskog V8 motora, koji sada umesto serijskih 355KS ima tačno 400 konja zahvaljujući promenama na izduvnom sistemu i centralnoj elektronskoj jedinici. Sada Hamannov X5 ubrzva do 100 km/h za 6,2 sekunde što je za 0,3 sekunde bolje od fabričkog modela sa tim motorom. Nažalost Hamann nije uklonio fabrički limitator maksimalne brzine pa najveća moguća brzina ostaje na 250 km/h. Vizuelno, Hamannov BMW X5 bi ostao skoro isti kao serijska verzija da nije sportskog ogibljenja i to spuštenog za punih 10 cm i seta Hamannovih točkova od 20 ili 22 inča. 



Još jedan zanimljivi novi model počinje svoj tržišni život kod nas. Kompaktni MPV model Touran (DxŠxV 4391 mm/1794 mm/1652 mm) u novom izdanju već se nalazi u ponudi našeg zastupnika za VW, beogradskoj firmi Porsche SCG, koja se nalazi na Novom Beogradu. Telefon za informacije je 011/3042-400. Novi Touran, osim dizajnerskih, donosi i nekoliko tehnoloških "caka". Volkswagenov sedmosed je naime prvi model ovog proizvođača opremljen Park Assist sistemom za pomoć pri parkiranju. U principu je sličan sistemu na Toyoti Prius a delo je VW-ovih inženjera. Radi se o sistemu kod koga radar vrši procenu raspoloživog parking mesta i zatim izračunava najoptimalnije izvođenje celog procesa parkiranja. Vozač, vođen slikom i zvukom, zauzima odgovarajuću početnu poziciju i zatim ubacuje ručicu menjača u polažaj za vožnju unazad. Dalje je postupak parkiranja automatizovan i, prema tvrdnjama samog VW-a, traje svega 15 sekundi. Ipak ovaj sistem se ne nalazi u serijskoj opremi već se za njega doplaćuje 720 evra. Što se dizajnerskih promena tiče, spoljašnjih dorada ima najviše na prednjem kraju, koji, sada sa novom maskom i svetlima, liči na druge modele iz ponude nemačke marke dok su pozadi novi samo grafika svetala i masivniji branici. Promene u unutrašnjosti svode se na nove materijale i bogatiju opremu dok se za bolji vizuelni doživljaj brine dekoracija u imitaciji metala. Gamu motora novog Tourana sada čine sledeći agregati : benzinci od 1,6 litara sa 102KS, sledi 1,4 TSI (140KS) i motor 2,0L sa 170 konja. Od dizelaša, Touran nudi 1,9 TDI motor u 2 verzije (90 i 105KS) i 2,0 TDI takođe u dve varijante (140 i 170KS). Od nedavno se nudi i benzinac 1,4 sa svih 170KS iz Golfa GT sa kojim Touran postiže 200 km/h a troši samo 7,4 litra goriva na 100 km (po fabričkim tvrdnjama). Najjeftinija verzija novog Tourana kod nas je benzinac od 1,6 litra sa 75kW/102 konja, koji sa osnovnim paketom opreme treba platiti 20.000 evra sa PDV-om.    



Artega GT-nove slike

5 Mar 2007 - 01:08 Noviteti Link

O Artegi GT, novom sportskom automobilu "made in Germany", pisali smo pre neki dan kada smo objavili i prvu nezvaničnu sliku tog modela. U međuvremenu dostupne su i prve zvanične slike tog sportiste, koji svoju premijeru ima na salonu u Ženevi (8.-18. mart). Kao što smo već pisali, osim atraktivnog izgleda, koji od napred liči i na Porsche Carreru GT, zanimljiva je i veličina samog automobila. Naime, dužina ovog dvoseda iznosi samo 3950 mm koliko ima i jedan mali VW Polo ! Za tako mali auto snaga je velikih 300KS i 350Nm (pri 2400 obrt./min.), koja je dobijena iz 3,6 litarskog V6 motora, poreklom iz VW-a. Zato i ne iznenađuje maksimalna brzina od 270 km/h i ubrzanje do stotke za manje od 5 sekundi. Da ponovimo i druge dimenzije : širina 1870 mm, visina 1180 mm a težina 1100 kg. Za dizajn je bio zadužen Herman Fisker, koji je radio i za britanski Aston Martin. Nemci planiraju da godišnje naprave 500 komada ovog sportiste po ceni od 75.000 evra. 



U toku je Melbourne Motor Show a tamo Toyota predstavlja svoje novo oružje za rally takmičenja-novi Auris Super 2000. Aktuelna Corolla grupe N je odslužila svoje, a zamenjuje je Corolla Super 2000 (u Evropi se naravno zove Auris). Rally varijantu pokreće 2,0 litarski motor sa 255KS i 240Nm obrtnog momenta, s tim što su obrtaji motora ograničeni na 8.500 obrt./min. Motor je uparen sa 6-stepenim sekvencijalnim menjačem. Težina ove rally verzije iznosi 1150 kg. Auris Super 2000 sa takmičenjem počinje u junu ove godine.



Beogradaski salon automobila počinje 23.marta a neke od zanimljivih premijera, koje će tamo biti predstavljene, već sada se mogu kupiti. Tako su već u ponudi Toyotin novi model Auris, koji zamenjuje hatchback verzije poznate Corolle kao i novi Mini Cooper. Prvo o aurisu. Odmah da kažemo i njegovu cenu u Srbiji. Najjeftiniju verziju Aurisa (1,4 litarski benzinac sa osnovnim paketom opreme) kod nas treba platiti 16.800 evra a 18.700 evra sa PDV-om košta   osnovna verzija najjeftinijeg dizelaša (1,4 D-4D sa 90KS). Isporuke počinju početkom aprila. Da kažemo da Toyote u našoj zemlji prodaje firma Toyota Srbija i Crna Gora, sa sedištem na Novom Beogradu, Savski nasip 7, njihova info linija za besplatne informacije je 0-800-300-000 a internet adresa www.toyota.co.yu  Iako smo o novom Aurisu pisali već nekoliko puta (tekstove o njemu možete pronaći u našoj arhivi), zbog velikog interesovanja evo još jednom nešto o velikom Toyotinom adutu, koji je u pohod na evropska tržišta krenuo u februaru, a u sve zemlje bi trebao stići do aprila. U Srbiji se automobil stvaran posebno za Evropu, kao što smo rekli, već može kupiti a prve isporuke u aprilu. Aurisovo ime inače znači zlato a ovim je automobilom japanski proizvođač demonstrirao novi dizajnerski pristup; naime Auris je rađen iznutra prema spolja kako bi se povećale unutrašnjost i komoditet putnika. Naglasak je na velikoj prostranosti  (Auris je najviši u svom segmentu) i na ergonomiji. Očigledna ergonomska rešenja-menjač i ručna kočnica približeni vozaču-osim što olakšavaju vožnju, deluju atraktivno. Takođe, podizanje menjača stvorilo je prostor za praktične pregrade  kojih ima svuda po automobilu. Zamerka se jedino može uputiti krutoj, naizgled jeftinoj plastici koju delimično nalazimo u interijeru. Naime Auris je prava, čvrsta i kvalitetna Toyota i takav mu detalj nije potreban. Model koji u Toyotinoj paleti zamenjuje Corollu (samo u hatchback verzijama sa 3 i 5 vrata) napravljen je na novorazvijenoj platformi, kako bi se omogućila najbolja moguća zaštita u slučaju sudara, ali i smanjile buka i vibracije u putničkoj kabini. Auris serijski dolazi sa vazdušnim jastukom za kolena (!), u čemu je prvi u svojoj klasi. Toyota tvrdi da je reč o najsigurnijem novom automobilu svoje kategorije. Tome u prilog ide i podatak da je osvojio svih pet EuroNCAP-ovih zvezdica na crash testovima. Auris će biti u ponudi sa 3 i 5 vrata a dimenzije su mu DxŠxV : 4220mm x 1760mm x 1515mm. Ovde napomena da će verzija sa 4 vrata, dakle limuzina, i dalje zadržati staro ime Corolla, dok karavan za Evropu nije planiran mada se u Japanu već prodaje. Osim dizajna, prostranosti, dobre ergonomije i kvaliteta, Aurisovi su aduti i dobre vozne osobine, kojima je kumovalo novo vešanje. Osim toga Auris brzo reaguje, stabilan je i uliva poverenje. Dizelski motori su kultivisani i odlikuju se tihim radom, a očekuje se da će svaki drugi prodati Auris biti upravo dizelaš. Vrhunac ponude je model sa dizelskim D-4D 180 Clean Power agregatom. Taj 2,2-litarski D-4D u Aurisu razvija 177 KS, a biće dostupan sa 6-stepenim ručnim menjačem. Ipak pitanje je kada i da li će se uopšte ovaj motor naći u ponudi kod nas zbog problema sa kvalitetom goriva kod nas. Dva druga dizelaša u gami su 1,4 D-4D (90 KS) i 2,0 D-4D (126 KS). Toyota sa Aurisom uvodi i novi benzinski motor; 1,6 litarski Dual VVT-i sa 124 KS pri 6000 obrtaja. Osnovni motor u ponudi je 1,4 VVT-i benzina, koji razvija 97KS. Auris će se i proizvoditi u Evropi  i to u Velikoj Britaniji i Turskoj.

A sada malo i o novom Miniju Cooper, koji se upravo pojavio u prodaji i u Srbiji. Ono "novi" Mini je ipak relativno jer je vizuelno ostao gotovo isti kakav je i bio dok su najglavnija unapređenja usmerena na mehaniku i na poboljšanje voznih osobina. Dakle jasno je kako se ni sam BMW (kao vlasnik Minija) nije drznuo da dublje dira u dizajn ovog uspešnog modela. Naime za poslednjih 6 dodina prodato je preko 800.000 komada dosadašnjeg modela Minija, a od toga četvrtina je ostala u Velikoj Britaniji. Iako se na prvi pogled zbog minimalnih estetskih promena i ne vidi da se radi o novom Miniju, to je logična odluka jer se ovde radi o modelu koga karakteriše bezvremenski izgled i čitava armija vernih obožavalaca. Veće promene se kriju ispod lima, gde je spakovana nova "ergela". Osnovni motor je i dalje 1,6 litarski benzinac ali sada sa 88kW/120KS (ranije 115) a u kombinaciji sa doteranim ogibljenjem, omogućuje Miniju da održi prednost nad konkurencijom. Maksimalna brzina ovog modela iznosi 203 km/h uz ubrzanje do 100 km/h od 9,1 sekundu. Snažnija verzija nosi oznaku Cooper S a ima novi 1,6 litarski turbo motor sa 128kW/175KS (ranije 170). Ova varijanta postiže najveću brzinu od 225 km/h a ubrzanje do stotke je 7,1 sekundi. Bez obzira na snažnije motore, Mini sada troši manje goriva pa se tako Cooper S zadovoljava sa 6,9 litara a slabiji Cooper sa samo 5,8 litara goriva na 100 km. Ko želi da uštedi još više, neka sačeka novu dizel verziju Cooper D sa 1,6L motorom i 110KS i 260Nm obrtnog momenta. Taj troši samo 4,4 litra na 100 km. Prodaja dizel verzije u Evropi počinje tokom aprila kada počinje i prodaja osnovne, One verzije novog Minija. Kao što smo već rekli, spoljašnjost je ostala gotovo ista. Blago povećanje dimenzija (sada 3,70 metra dužine) prate i nove svetlosne grupe napred, nešto istureniji bokovi pozadi i blago poboljšanje aerodinamike. Takođe, prednja svetla više se ne dižu sa poklopcem motora već su pričvršćeni za karoseriju. Novih je i 7 boja za karoseriju. Ono što se ne vidi spolja jeste napredak u ponudi prostora i opreme u kabini. Slabiji kvalitet izrade sada je stvar prošlosti baš kao i izražena skučenost kabine. Instrument tabla nešto je tanja u cilju dobijanja dodatnih nekoliko centimetara prostora za putnike napred. Kupci mogu birati između četiri standardna stila uređenja interijera, dok je dekoracija od imitacije metala obavezna. Posebna pažnja posvećena je bezbednosti. Uz odlične vozne osobine slične kartingu, sada su tu i pneumatici sa run-flat tehnologijom, 6 vazdušnih jastuka, ABS/EBD/CBC elektronski bezbednosni sistemi, ASC+T sistem stabilnosti i trakcije (serijski kod verzije Cooper S), te DSC sistem za nadzor dinamičke stabilnosti ali uz doplatu. Zanimljivo da u kombinaciji sa poslednjim dolazi i Hill Assist sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. I za kraj cene novog Minija kod nas. Osnovni Cooper sa 120KS košta 20.521 evra a Cooper S tačno 24521 evra sa PDV-om. Mini kod nas prodaje firma Delta Motors iz Beograda, Kralja Milana 31a, a njihov telefon za dodatne informacije je 011/3243-959.




Ljubitelj luksuznih automobila iz Kišioneu Krisa, u rumunskom okrugu Arad, dao je ćerki ime SLK po modelu Mercedesa. Iako su u kancelariji matičara pokušali da ga odgovore od toga, otac je insistirao na tom imenu. Objasnio je da voli automobile i da bi se beba zvala BMW da je muško. "SLK je jedan od najpoznatijih modela Mercedesa. Skup je i prelep", rekao je novopečeni tata. "Da je dečak, nazvao bih ga BMW zato što su to super kola koja mogu brzo da idu".

izvor : blic.co.yu



Koenigsegg CCGT i CCXR

4 Mar 2007 - 13:08 Noviteti Link

I švedski Koenigsegg će imati premijere za salon u Ženevi. Pre svega, tu je takmičarski model CCGT (na prvoj slici) namenjen učešću u FIA GT šampionatu. Težak je samo 1000 kg a pokreće ga 5,0 litarski bi-turbo motor snage 600 konja u potpunosti razvijen u samom Koenigseggu. Zanimljivo je da je Koenigsegg, da bi udovoljio zahtevima FIA-e, morao čak da smanji snagu modela CCX (na čijoj osnovi je nastao novi CCGT), jer taj model u stvari razvija svih 806KS ! Takođe bilo je potrebno doraditi i na aerodinamici modela CCX. Drugi novitet  Koenigsegga za salon u Ženevi je model CCXR (na drugoj slici), takođe nastao na osnovi aktuelnog CCX, koga pokreće bio gorivo (zbog toga naravno manje zagađuje životnu sredinu a slovo R u imenu je simbolične zelene boje). CCXR razvija snagu od 1018KS pri 7200 obrt./min. (!) a obrtni momenat iznosi 1060Nm pri 6100 obrt./min. Koenigsegg CCXR je, po tvrdnji same fabrike, prvi homologizovani automobil trenutno u proizvodnji, koji razvija više od 1000KS.



Lotus 2-Eleven

4 Mar 2007 - 00:44 Noviteti Link

U Ženevi će i Lotus predstaviti novi model i to 2-Eleven, koji je razvio Lotus Sport, sportsko odeljenje britanske marke. Pokreće ga 1,8 litarski turbo motor sa 252KS i 242Nm obrtnog momenta. Najvažnija je težina, koja iznosi samo 670 kg (!) pa ne čudi fabrička tvrdnja o ubrzanju do 100 km/h za samo 3,9 sekundi i maksimalna brzina od 250 km/h. Menjač je 6-stepeni. Početak proizvodnje novog modela planiran je za april u fabrici Hethel u Engleskoj a proizvodiće se dve verzije : putna varijanta, koja će imati svetla napred i pozadi, katalizator i još ponešto kako bi se uskladila sa britanskim saobraćajnim propisima i takmičarska verzija, koja će imati aerodinamički paket, sedište u skladu sa propisima FIA-e, kočiono svetlo i drugo. Cena putne verzije iznosiće oko 60.000, a takmičarske 74.000 evra.



I poznati proizvođač terenaca posle duže pauze dobio je ovlašćenog uvoznika za Srbiju. Premijerom na 45. međunarodnom salonu automobila, odnosno od 23.marta, Grand Motors zvanično počinje saradnju sa još jednim brendom iz grupe Ford – britanskim Land Roverom. Time će u svetu čuvena marka terenaca, posle dvadesetak godina, dobiti ovlašćenog uvoznika za tržište Srbije. Na salonu automobila u Beogradu ćemo predstaviti jedan od najpopularnijih i najprestižnijih modela Land Rovera – kaže direktor prodaje u Grand Motorsu, Saša Rudić. Potencijalni kupci će na posebno uređenom delu velikog Grand Motorsovog štanda moći da dobiju sve informacije o njemu, ali i o ostalim vozilima tog renomiranog proizvođača. Posle sajma, neki od Land Roverovih prestižnih terenaca će biti izloženi u našem novom poslovnom centru na Novom Beogradu, u III bulevaru (Milutina Milankovića) na broju 21 – dodaje gospodin Rudić. Podsećamo da je od početka godine Grand Motors jedini ovlašćeni diler automobila Volvo u Srbiji. Povratak te marke na naše tržište je propraćen izuzetnim interesovanjem – i javnosti i potencijalnih kupaca.

izvor : nacionalnaklasa.com



Naravno radi se o test vožnjama, koje je Chrysler organizovao za specijalizovane evropske auto novinare u Lisabonu a sam Sebring je inače predstavljen još prošle godine na salonu automobila u Londonu. Sebring se već prodaje i kod nas a evo utisaka iz vožnje novinara iz našeg časopisa o automobilizmu Turbo :

"Ako ne platiš na mostu, platićeš na ćupriji. Stara izreka idealno opisuje trenutno stanje „Krajslera“, koji na matičnom tržištu trpi ozbiljne gubitke, ali van njega (a posebno u Evropi) beleži konstantan rast prodaje. Region DCAA (kako u toj kompaniji označavaju sve što je van Amerike) zabeležio je tokom januara povećanje od čak 40 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Kako? Recept je, u suštini, jednostavan. Da bi amortizovali očekivani pad prodaje, Amerikanci su pri razvoju novih modela posebnu pažnju posvetili zahtevima i potrebama kupaca na internacionalnoj sceni. Novi „sebring“, na primer, ima dizel motor (prvi „krajsler“ srednje klase s tom vrstom pogona) i niz drugih detalja koji navode na zaključak da je u fokusu, pre svega, bio evropski kupac. Na ovom vozilu nema gotovo ničega što bi se moglo protumačiti kao američka razmetljivost. Naprotiv, karoserija nudi spoj elegancije i blage prosportske forme (što se, pre svega, odnosi na zadnji dvoipozapreminski dizajn). Najbliži američkim standardima je prednji deo, koji vuče korene s kupea „krosfajer“. Rebrasta forma poklopca motora asocira na sportske čamce, a upadljivo velike su svetlosne grupe kristalnog izgleda koje se odlično uklapaju s hromiranim znakom „Krajslera“ na vrhu maske hladnjaka. Iako izgled zadnjeg dela navodi na zaključak da je „sebring“ kombi-limuzina reč je o klasičnoj formi karoserije s odvojenim prtljažnim delom. Naravno, nasloni zadnjeg sedišta su deljivi i mogu se oboriti u odnosu 60:40, što omogućava znatno proširenje prtljažnika koji je i u osnovnoj konfiguraciji sasvim upotrebljiv za porodična putovanja (394 litra). Putovanja su, naime, i bila u prvom planu „Krajslerovih“ dizajnera. S dužinom od 4,85 m, naime, ovaj automobil nije baš najpogodniji za gradske uslove baš kao, uostalom, ni njegovi direktni konkurenti. „Sebring“ je opremljen nizom detalja, koji znatno olakšavaju duži boravak u vozilu. Pored tradicionalno udobnih sedišta, uz ovaj automobil se može naručiti i DVD sistem s dva displeja - jednim na centralnoj konzoli i drugim između sedišta. Na 178 mm širokom LCD displeju za putnike u zadnjem delu vozila mogu se čak emitovati i signali iz različitih izvora tako da, na primer, jedno dete može gledati crtani film, a drugo igrati svoju omiljenu video igricu. Zanimljiv detalj predstavlja i sistem za grejanje i hlađenje napitaka ugrađen ispred naslona za laktove u sredini vozila. Čaj, kafu ili neki drugi topli napitak možete podgrejati do temperature od 60 stepeni Celzijusa, dok se sokovi mogu rashladiti na dva stepena. Amerima smo godinama zamerali i na upotrebi tvrde plastike na prednjem panelu. Ovoga puta on je obložen mekim materijalom, a za pohvalu je i dizajn kompletnog enterijera kod koga smo jedinu zamerku uočili kod kasete ispred suvozača, koja se otvara nadole i ne nudi previše prostora. Osnovnu verziju pokreće novi četvorocilindrični benzinac, radne zapremine dva litra. S maksimalnom snagom od 156 konja i petostepenim manuelnim menjačem to je opcija koja će zadovoljiti većinu poklonika benzinskih agregata. „Sebring“, naime, nije zamišljen kao sportska limuzina, već kao vozilo s kojim će se udobno i brzo prevoziti do željene destinacije. Imajući to u vidu, bilo je logično da se uz ovaj automobil ponudi i automatski menjač, ali je „Krajsler“, čini se, omanuo na tom polju izabravši četvorostepenu varijantu koja još prolazi samo kod Amerikanaca. Osim znatno veće potrošnje goriva, ta transmisija negativno utiče i na performanse, što će znatno smanjiti interesovanje i za verziju s benzinskim motorom od 2,4 l kod koga je standard. Za evropske kupce svakako je najinteresantniji „sebring“ onaj s turbo dizel motorom. Kao i u slučaju „Dodža“ („kaliber“) i „Džipa“ („kompas“), CRD varijanta opremljena je „Folksvagenovim“ dvolitarskim dizelašem (140 KS), koji se isporučuje s šestobrzinskim menjačem. „Sebring“ se već nudi i na našem tržištu, a pravu promociju imaće na predstojećem Salonu automobila u Beogradu. Cena najjeftinije varijante (2.0 turing) je primamljivih 22.420 evra, dok je najpristupačniji dizel - 26.200 evra."




Pre nekoliko dana pisali smo o novoj super Corvetti SS sa tada dostupnim informacijama. U međuvremenu pojavilo se nekoliko novih vesti i nova impresija kako bi ta Corvette SS mogla da izgleda a taj crtež vidite na našoj slici. Što se tiče motora, ranije glasine su nagoveštavale 7,0 litarski LS7 V8 motor ali novije špijunske slike sada pokazuju nešto drugo. Sada se veruje da će SS Corvette koristiti V8 supercharged motor zapremine 6,2 litra a kako se očekuje, u Corvette-i SS, taj motor će razvijati oko 650KS. Za razliku od postojeće Corvette Z06, SS će imati više karoserijskih delova od karbon fibera a pojaviće se tokom 2008. godine po ceni od oko 100.000 dolara što za ovakav auto uopšte nije mnogo.



Novi Volvo S40

3 Mar 2007 - 13:05 Top secret Link

Do nedavno je aktuelni model S40 zauzimao poziciju najmanjeg modela u gami švedskog proizvođača a od skoro tu titulu ima novi C30. Međutim naslednik sadašnjeg S40 će značajno porasti i naslediti ne samo aktuelni S40 već najverovatnije i veći model S60. Nemački Autozeitung je objavio ove crteže mogućeg izgleda tog novog modela, koji su očigledno nastali inspirisani koncept modelom XC60 od pre neki mesec. Taj novi S40 će biti veličine jednog Audija A4 ili BMW-a "trojke". Naravno u ovom trenutku sve ove informacije su samo nezvanične dok na oficijelne moramo sačekati još neko vreme.



Stiže Peugeot 308

3 Mar 2007 - 00:58 Top secret Link

Peugeot će novi model 308, naslednika već stare 307-ice, predstaviti u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu. Evo i najnovije špijunske fotke (na prvoj slici) tog važnog modela za Peugeot, a na drugoj slici je crtež mogućeg konačnog izgleda 308-ice. Prvo što se primećuje jeste izgled veoma sličan manjem modelu 207, dakle nema ništa od neke dizajnerske revolucije već bi se pre moglo reći da se radi o "naduvenoj" 207-ici. Do kraja ove godine prvo će se u prodaji naći hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a tokom 2008. i Break/SW i CC varijante. Očekuje se da će verzija sa 3 vrata biti daleko atraktivnije dizajnirana od varijante sa 5 vrata, više u stilu nekog (polu)coupea, kako je to uradio Opel sa Astrom GTC ili Citroen sa modelom C4 Coupe, koji se prilično razlikuju od porodičnih varijanti sa 5 vrata. Paleta motora će obuhvatati (bar prema sadašnjim nezvaničnim informacijama) sledeće agregate : 1,4 i 1,6 litarske benzince sa 95 odnosno 120KS kao i 1,6 litarski turbo sa 150 konja. Kasnije dolaze na red i snažnije mašine sa 175 i 200KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će i hibridna verzija ali u kombinaciji dizel motor/elektromotor, koji bi trošio 3,4 litra goriva.