home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Izvor : dnevni list Blic (www.blic.co.yu)

Ministar za ekonomiju Mlađan Dinkić juče je potvrdio da će tender za prodaju „Zastava automobila“ biti raspisan u decembru jer je pet svetskih kompanija već zainteresovano za kupovinu kragujevačke fabrike. Prema njegovim rečima, to su „Ford“, „Dženeral motors“, „Fijat“, kao i firme iz Indije i Kine. Kako „Blic“ saznaje u poslovodstvu „Zastave“, taj spisak nije konačan, a od budućeg vlasnika domaće automobilske industrije se očekuju velika ulaganja koja mogu dostići i milijardu evra i otvaranje novih radnih mesta. Kako je za „Blic“ izjavio generalni direktor grupe „Zastava vozila“ Zoran Radojević, napravljen je projekat po kome bi kupac trebalo da instalira modernu tehnologiju i da kapacitete za proizvodnju podigne na 120.000 do 150.000 automobila godišnje.
- Planirali smo da minimalna ulaganja treba da budu 151 milion evra, ali ona mogu da dostignu i nekoliko puta veću sumu. Investicija bi trajala dve godine, i za to vreme bi, postepeno, posao u novoj fabrici dobilo još 5.000 radnika. Kod izbora kupca presudno će biti to da bude afirmisan proizvođač automobila, sa jakim brendom. Sledi se princip iz škole - druži se sa dobrim đacima, i budi takav da oni hoće da se druže sa tobom - kaže Zoran Radojević, koji je duboko ubeđen u uspeh tendera.
Velike kompanije koje se bave proizvodnjom automobila je, kako tvrde u menadžmentu „Zastave“, bez sumnje ohrabio ugovor sa „Fijatom“ i kupovina licence za proizvodnju „punta“. Država je uložila 14 miliona evra za kupovinu tehnološki nove, delimično robotizovane linije, na kojoj može da se montira i 40.000 vozila u toku godine u jednoj smeni. U isto vreme, od prodaje imovine „Zastava“ je vratila 11,5 miliona evra starog duga italijanskom proizvođaču.
Prema rečima Miodraga Savićevića, predsednika Upravnog odbora „Zastave“, „republička vlada je posle dužeg vremena aktivno krenula u privatizaciju industrije“ i „sa punim džepovima povoljnih uslova krenula u veliko lobiranje po svetu“.
- Za kupovinu fabrike automobila nisu zainteresovane samo kompanije koje je pomenuo ministar Dinkić, već i firme iz Južne Koreje, Rusije i jedna kanadsko-ruska korporacija. Već krajem septembra naši menadžeri će ići u Torino na razgovore sa predstavnicima „Fijata“, a nakon nekoliko dana i sa drugom grupacijom. Treba poneti „buket“ najpovoljnijih uslova, a to su poreske i carinske olakšice, ulaganja novca i iz Nacionalnog investicionog fonda, povoljni uslovi za zapošljavanje radnika i smanjenje doprinosa... Pojedini sastanci prevazilaze mogućnosti industrijskih menadžera, pa će biti potrebna i pomoć diplomatije - kaže Miodrag Savićević.
- Očekujem ulaganja od 500 miliona do milijardu evra, a u Kragujevcu bi trebalo da radi i fabrika karoserija, montaža, dok će šansu dobiti i proizvođači delova, pre svega guma, akumulatora i enterijera. U Srbiji bi oživeli transport i trgovina.





Toliko dugo očekivani novi Audi RS6 Avant je konačno pred nama, tačnije njegova zvanična svetska premijera je zakazana za salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Kao što smo ranije pisali, ovo je Audijev odgovor BMW-u M5 (ima 507KS) i Mercedesu E63 AMG (514KS), a ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja. Međutim Audijev RS6 Avant prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, novi RS6 Avant ima V10 bi-turbo TFSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, zapremine 5,2 litara, koji raspolaže sa 426kW/580KS !! Ranije se špekulisalo da će se snaga kretati od 520 do 550 konja ali su se izgleda u Audiju odlučili da povećaju ulog u ovoj igri mačke i miša sa BMW-om i Mercedesom. Maksimalni obrtni moment novog RS6 iznosi 650Nm i na raspolganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. A sada najlepše – ubrzanja. Do 100 km/h RS6 Avant se katapultira za samo 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 14,9 sekunde, dok je maksimalna brzina nažalost ograničena na 250 km/h. Uz ovoliku snagu, ni prosečna potrošnja od 13,9 litara na 100 km (naravno po fabričkim tvrdnjama) ne izgleda preterano. Snaga se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenosi na sva četiri točka (40 % napred, a 60 % nazad). RS6 Avant se naravno i vizuelno razlikuje od drugog sportiste u gami Audija A6, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi, novi završeci izduvnog sistema) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jednog praktičnog i porodičnog karavana (zapremina prtljažnog prostora sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1660 litara). RS6 Avant se standardno oprema petokrakim točkovima od 19 inča (gume 255/40), a kao opcija na raspolganju će biti i veći od 20 inča sa gumama 275/35 i keramičkim kočionim diskovima. Od ostale opreme treba izdovojiti (između ostalog) Bi-Xenon farove, dnevna svetla u LED tehnologiji, ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), DRC (Dynamic Ride Control), sportska sedišta (presvučena kožom i alkantarom), trokraki multifunkcionalni kožni volan, Audijev MMI sistem, alu pedale, Bose Sound system itd, itd.

 

 



Budući da "American way of life" dobija na popularnosti i u Evropi (bar što se tiče automobila), austrijski tjuner Koenigseder (poznat pre svega po preradama Renault Clia i Dodge Calibera) od nedavno u ponudi ima i robustan aerodinamički paket za Jeep Grand Cherokee, koji još više naglašava njegovu veličinu i snagu. Osim velikih 24-inčnih (!) Milane 721 hromiranih točkova, ovaj Grand Cherokee karakterišu i proširenja blatobrana i ogromno zadnje krilo (veličine onog u Formuli 1). To zadnje krilo je i jedino što će većina učesnika u saobraćaju i videti kada ih ovaj Grand Cherokee pretekne na nekom autoputu...Iako je Koenigseder ovaj aero body kit u osnovi razvio za sportski Grand Cherokee SRT-8, ipak ga je moguće ugraditi na bilo koji Grand Cherokee. I kolika je cena za ovo zadovoljstvo ? Koenigseder ovaj aero body paket naplaćuje 3300 evra...




Audi S8 za 2008.

5 Sep 2007 - 00:39 Noviteti Link

Osim obnovljenog Audija A8 za 2008. godinu, nemačka fabrika je za salon automobila u Frankfurtu (počinje sledeće nedelje) pripremila i blago osveženi sportski model S8. Kao i u slučaju modela A8, ristajling Audija S8 je toliko diskretan da se može primetiti samo veoma, veoma pažljivim posmatranjem. Ovaj najnoviji redizajn donosi blago doterivanje maske hladnjaka, kao i nove detalje u vidu svetala za maglu (više nisu ovalnog oblika) i retrovizora u aluminijum looku, koji su dobili novi izgled i inkorporirane pokazivače pravca. Zadnji kraj može da se pohvali novim LED svetlima, odnosno njihovom novom grafikom, kao i već standardnim elementima poput četiri završetka izduvnog sistema i inkorporiranog malog spojlera na poklopcu prtljažnika. Uz nove aluminijumske 20-inčne točkove (9J x 20, gume 265/35 R20), to je to što se tiče estetskih promena, mada se poenta modela S8 ionako skriva ispod elegantnog odela. Tu pre svega mislimo na 5,2 litarski V10 FSI motor, koji razvija 331kW/450KS i 540Nm obrtnog momenta (čijih 90 % je dostupno već od 2300 obrt./min.). V10 agregat (u paru sa 6-stepenom Tiptronic transmisijom) "tera" ovu sportsku "osmicu" do elektronski ograničenih 250 km/h, dok sprint do stotke traje samo 5,1 sekundu. Uz ovakve karakteristike, Quattro integralni pogon (40 % momenta se prebacuje na prednje, a 60 % na zadnje točkove) i težinu od 1940 kg, prosečna potrošnja od 13,4 litra i ne predstavlja neko iznenađenje. Motor se osim velikom snagom i obrtnim momentom, odlikuje i spontanim odzivom, kao i dubokim zvukom prilikom ubrzavanja. U osnovi Audi S8 pruža vozaču (i ostalim putnicima naravno) perfektnu sintezu uživanja u sportskoj, dinamičnoj vožnji i komfor na dugim putovanjima. Inžinjeri Audija su takođe doterali upravljački mehanizam i ogibljenje; sve u cilju preciznijeg i direktnijeg upravljanja (za stabilnost, agilnost i pre svega bezbednu vožnju, brine se adaptivno vazdušno ogibljenje). Audi za S8 kao opciju nudi i keramičke kočione diskove, napred prečnika 380 mm, a pozadi od 356 mm (ovi diskovi traju do 300.000 kilometara i lakši su od konvencionalnih, napravljenih od čelika). Uz ionako luksuznu i komfornu unutrašnjost (sportska kožna sedišta, multifunkcionalni trokraki volan, DVD navigacioni sistem, Bose Surround audio sistem, detalji od aluminijuma ili karbon fibrera, poboljšana zvučna izolacija), ove estetske promene trebali bi sportskoj "osmici" osigurati mirniji period do lansiranja potpuno nove generacije.




Audi Q7 Hybrid

5 Sep 2007 - 00:35 Concept cars Link

Protekle nedelje su ljudi iz Audija na seminaru "Audi´s TechDay 2007" otkrili nekoliko novih detalja vezanih za budući Audi Q7 Hybrid. Iako je na pomenutom seminaru hibridna tehnologija za Q7 Hybrid još uvek bila prikazana u formi koncepta, očekuje se da će i serijski primerak Q7 Hybrida pokretati ta ista tehnologija bez ikakvih izmena, a takođe je verovatno da će isti hibridni sistem prvo debitovati u Porscheovom Cayennu Hybrid, o kome je nedavno već bilo reči. Ukratko, Audi Q7 Hybrid pokretaće hibridni sistem, koji se sastoji od elektomotora snage 34kW/46KS i benzinskog 3,6 litarskog V6 FSI motora sa 206kW/280KS. Elektromotor pruža dodatnih 285Nm obrtnog momenta benzincu, koji sam razvija 375Nm. Ovom hibridu od 0 do 100 km/h treba 7,6 sekundi, dok mu ubrzanje od 60 do 120 km/h u petom stepenu prenosa iznosi skoro 12 sekundi. Kada se ovaj hibrid kreće samo pomoću el. energije, moguće je preći 2 kilometra (sa brzinom do 50 km/h) pre nego što se uključi i benzinski motor. Zanimljivija je potrošnja. Naime, čak 2480 kg težak Q7 Hybrid prosečno troši 9,8 litara dizela na 100 km (po navodima fabrike). 



Volkswagen je za salon automobila u Frankfurtu pripremio produženu, tzv. Maxi Life verziju svog modela Caddy, koja se od standardnog modela razlikuje po 470 mm dužoj karoseriji (sada 4,88 metra) i po tome što ima tri reda sedišta i mesta za ukupno sedam putnika. Pri tome je ostalo i dovoljno mesta i za prtljažnik veličine 380 litara, koji obaranjem trećeg reda sedišta raste na svih 1350 litara, dok se za olakšan ulazak u vozilo brinu klizna vrata sa obe strane automobila. Za pogon su odabrani jedan benzinac (snage 75kW/105KS) i dva dizelaša sa 77kW/105KS, odnosno 103/140KS. Cene još nisu poznate, a nemačka fabrika planira i komercijalnu verziju ovog modela, koja će imati samo dva sedišta i prtljažnik zapremine čak 4200 litara.    



Hyundai će osim modela i30 CrossWagon, na salonu u Frankfurtu koji počinje sledeće nedelje, predstaviti i dva koncept automobila. To su i-Blue Fuell Cell Electric Vehicle (prva slika) i Veloster concept (druga i treća slika). O studiji i-Blue je doduše već bilo reči, ali kako je korejski proizvođač tokom jučerašnjeg dana objavio nove slike i nove podatke o ovom prototipu, red je za još jedan kratak osvrt. Dakle, radi se automobilu sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik, čija autonomija sa jednim punjenjem vodonika iznosi oko 600 kilometara, a raspolaže snagom od 136KS. Studija i-Blue inače demonstrira privrženost korejske kompanije u razvoju ekološki podobnih vozila. Zanimljivo je da je i-Blue razvijen u Hyundaijevom dizajnerskom i tehničkom centru u Japanu, a ne u Koreji. Za razliku od nekih ranijih prototipova, i-Blue nije napravljen na platformi  SUV modela, već koristi novu platformu CUV (crossover utility vehicle) vozila, međuosovinskog rastojanja 2,85 metara (i-Blue je dugačak 4,85, a visok 1,60 metara). Na konceptu se uočava par zanimljivih dizajnerskih detalja, kao što su LED prednja svetla, veliki panoramski stakleni krov, originalno dizajnirani točkovi veličine 20 inča i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru u odnosu na zadnja). Drugi koncept ove marke na salonu u Frankfurtu je manji 2+2 sportski coupe nazvan Veloster. Prototip je inače prvi put prikazan javnosti u aprilu ove godine na salonu u Seulu, a nastao je u glavnom razvojnom centru korejske fabrike, koji se nalazi u mestu Namyang. Veloster concept ima ugrađen 2,0 litarski turbo motor sa 162kW/220KS i 5-stepeni automatski menjač, a dimenzije mu izgledaju ovako  - dužina/širina/visina : 4100/mm/1790 mm/1450 mm. Već po izgledu (naglašeni lukovi blatobrana, stakleni panoramski krov, opadajuća linija krova, atraktivni točkovi) je jasno da se radi o zaista zanimljivom sportisti poput nekadašnjeg Hondinog CRX-a ili takođe Hondinog koncepta REMIX, prikazanog na salonu u Los Anđelesu krajem prošle godine. Koliko god bio atraktivan i privlačan, Veloster će po svoj prilici ostati samo koncept vozilo bez većih šansi za serijsku proizvodnju.



Ford Kuga - prve slike

4 Sep 2007 - 22:35 Noviteti Link

Evo konačno i prvih zvaničnih slika novog Fordovog kompaktnog SUV modela Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima), koji će svetsku premijeru naravno imati sledeće nedelje na salonu automobila u Frankfurtu. U stvari, izloženi primerak na pomenutom salonu je tek predserijska verzija, koja najavljuje konačnu varijantu ovog automobila, čija prodaja u Evropi počinje u prvoj polovini naredne godine. Kao dizajnerska osnova za ovaj model Fordovim dizajnerima je poslužio prošlogodišnji koncept Iosis-X, i kako to već biva, konačni serijski proizvod izgleda "prizemnije" u odnosu na atraktivni prototip. Ipak, Kuga je sasvim privlačan i atraktivan crossover automobil (nekakav miks SUV i MPV automobila) na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim otvorom za vazduh u prednjem braniku, a tu su i veliki lukovi blatobrana (i veliki točkovi od 19 inča), kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Uglavnom, i Kuga prati već poznati Fordov kinetički stil u dizajniranju automobila, pa ne iznenađuje sličnost ovog modela sa Fordovim modelima kao što su S-MAX, Galaxy i novi Mondeo (što takođe važi za unutrašnjost, koja veoma liči na rešenje Forda C-MAX). Kuga će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost, kao i bogatu standardnu opremu. Kuga se inače bazira na Fordovoj C1 platformi, koju već koriste Ford Focus i C-MAX, Mazda3, Land Rover Freelander, Volvo S40 i Volvo V50. Mada Ford nije objavio neke detaljnije tehničke karakteristike, očekuje se da će se serijski model nuditi i u varijanti sa integralnim pogonom, kao i u verziji sa pogonom samo na prednjoj osovini, dok će paleta motora obuhvatati veliki broj benzinaca i dizelaša (za sada nije precizirano, koji su to agragati). Sajamski primerak Kuge na salonu u Frankfurtu imaće ugrađen 2,0 litarski TDCi dizel motor sa 100kW/136KS, uparen sa manuelnim menjačem sa 6 brzina. Proizvodnja ovog Fordovog konkurenta VW Tiguanu, Toyoti RAV4, Hondi CRV, Nissanu Qashqaiju i ostalima, odvijaće se u nemačkom gradu Saarlouis.




Hyundai je konačno i zvanično objavio prve slike i karakteristike svog novog modela i30 CrossWagon, odnosno karavan varijante već nekoliko meseci poznatog Hyundaija i30 hatchback. Premijera novog i30 CrossWagona će se naravno održati na salonu automobila u Frankfurtu sledeće nedelje (korejska verzija je inače promovisana još u aprilu ove godine na salonu u Seulu). U odnosu na već poznati i30 hatchback, i30 CrossWagon ima za 50 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2700 mm), dok je dužina porasla za svih 230 mm, pa sada iznosi 4475 mm (CrossWagon je širok 1775, a visok 1530 mm). Naravno, i zapremina prtljažnika prelazi vrednosti i30 hatchbacka, konkretnije u osnovnoj konfiguraciji i30 CrossWagon raspolaže sa 415 litara korisne zapremine (i30 hatchback 340 litara), a sa oborenim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1395 litara. Prednji kraj novog i30 CrossWagona je identičan hatchback modelu, dok produženje karoserije (gledano u celini) nije naškodilo izgledu, odnosno može se reći da je pretvaranje i30 u karavan uspešno rešeno (za razvoj je inače bio zadužen Hyundaijev razvojni centar u nemačkom Riselshajmu). Prodaja u Evropi počinje krajem ove godine, a paleta motora obuhvata sledeće agregate : benzince od 1,6 i 2,0 litra sa 122, odnosno 143KS, dok dizelaše predstavljaju 1,6 litarski CRDi (u dve verzije; sa 90KS i 115KS) i veći 2,0 litarski CRDi VGT, koji razvija 140KS.




Skorašnji salon automobila u Frankfurtu italijanski Alfa Romeo će iskoristiti za predstavljanje još jedne limitirane serije (samo 1000 komada) modela 147, čija karijera se polako bliži kraju. Verzija je nazvana Alfa 147 C´N´C CoSTUME NATIONAL, a plod je saradnje između Alfa Romea i stiliste Ennia Capase. Inače, inspiracija za ovaj model je pronađena u svetu muzike i multimedija, a karakterišu je ekskluzivna Eldorado bela boja i rafinirani detalji poput crnih retrovizora visokog sjaja, zatamnjenih zadnjih svetala i 17-inčni točkovi sa aeronautičkim dizajnom. Naravno, ne treba zaboraviti ni logo 147 C´N´C, koji se nalazi na B stubovima i zadnjem delu automobila, čisto da vas podseti na ne vozite običnu alfu 147. Sportsko-elegantna unutrašnjost je namerno u crnoj boji kao idelan kontrast beloj boji eksterijera, a izdvajaju se sedišta presvučena kožom i alkantarom, i detalji u vidu crvene pozadine instrumenata sa belim osvetljenjem, kao i posebne patosnice. Alfu 147 C´N´C CoSTUME NATIONAL pokreće 1,9 litarski JTDM dizel agregat sa 110kW/150KS, a u standardnoj opremi se, između ostalog, nalaze i elektronski bezbednosni sistemi kao što su ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova), VDC (Alfin sistem kontrole stabilnosti automobila), zatim šest vazdušnih jastuka, dok se kao opcija nude i Bose Hi-Fi sistem, Xenon prednja svetla, satelitska navigacija i niže vešanje.




Italijanski dizajn studio Zagato iz Milana objavio je ovu tzv. teaser sliku svoje najnovije kreacije nazvane Ferrari Zagato Spyder, koja bi, kako sada stvari stoje, trebalo da bude zvanično promovisana na sledećem salonu automobila u Ženevi, marta 2008. godine. Kao što se odmah vidi sa slike, ovde se ne radi o potpuno novom automobilu, već o kabriolet verziji Ferrarija Zagato 575 GTZ, predstavljenog prošle godine (što znači da će i novi Ferrari Zagato Spyder biti napravljen na bazi Ferrarija 575 Maranello, a karoserija će biti od aluminijuma). I Ferrari Zagato Spyder (kojim se nastavlja skoro 60 godina duga saradnja Ferrarija i Zagata) će najverovatnije biti napravljen u veoma ograničenom broju primeraka, koji će naravno opet razgrabiti bogati kolekcionari (prošlogodišnjeg Ferrarija Zagato 575 GTZ Coupe domoglo se samo pet srećnika).     



Fiat Grande Punto Van

4 Sep 2007 - 01:11 Noviteti Link

Fiat je u Velikoj Britaniji upravo počeo sa prodajom Grande Punta Van, dakle Punta u verziji malog gradskog komercijalnog vozila, koji u sebi ujedinjuje komfor, stil i kvalitet običnog Grande Punta sa praktičnošću i robušnošću manjeg transportera (korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi 1000 litara). Kao i kod ostalih vozila ovog tipa (Peugeot 207 Van, Opel Corsa Van), Grande Punto Van u odnosu na običnu, putničku varijantu nema zadnja sedišta i zadnje bočne prozore od stakla, a dobio je zaštitnu rešetku iza prednjih sedišta, koja odvaja putnički prostor od prtljažnika. U ovaj Punto je naravno ugrađen pouzdan i ekonomičan 1,3 litarski Multijet dizel motor sa 16 ventila i snagom 55kW/75KS (agregat ima i turbo punjač i interkuler, a zadovoljava Euro4 standarde). Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača, a maksimalna brzina iznosi 166 km/h. U standardnoj opremi Grande Punta Van se nalaze ABS+EBD, volan podesiv po visini i dubini, Dualdrive servo upravljač, el. podizači stakala, branici u boji karoserije, daljinsko centralno zaključavanje i radio/CD plejer, dok se kao opcija (između ostalog) nude i klima uređaj, alu felne od 15 inča, parking senzori i prednja svetla za maglu. 



Na 62. salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra, korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) će izložiti i svoju poslednju studiju, nazvanu WZ Sports Sedan concept (inače poznata još sa aprilskog salona u Seulu). Radi se o sportsko-luksuznoj limuzini, mogućem nasledniku aktuelnog luksuznog modela Chairman, a koja se prema fabričkom saopštenju odlikuje "ultra-luksuznim okruženjem u kabini, a istovremeno odražava Ssangyongovu nadmoć u dizajnu i inžinjeringu". U kratkim crtama, WZ Sports Sedan concept je dugačak tačno pet metara, pokreće ga benzinac zapremine 3,6 litara sa 268kW/365KS, a snaga se preko 7-stepenog automatskog menjača prenosi na sva četiri točka. Kako stvari sada stoje, Ssangyong će tokom 2009. početi sa proizvodnjom serijskog modela na bazi ovog WZ Sports Sedan concepta, a u tom slučaju Korejci ga najavljuju kao konkurenciju BMW-u serije 5, Mercedesu E klase i Audiju A6. Živi bili, pa videli...




Četvrti model (posle modela BS6, BS4 i BC3 Coupe) koji će kineski proizvođač Brilliance Motors ponuditi nemačkim kupcima, jeste ovaj BS2 (poznat i pod imenima A1 i FRV). Auto će zvanično biti izložen i na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, dok će prodaja startovati u drugoj polovini naredne godine, kada će biti poznata i cena. Pod haubom se nalazi 1,6 litarski benzinac sa 79kW/108KS, koji ovom automobilu omogućava maksimalnu brzinu od 180 km/h. BS2 je predstavnik ove fabrike u popularnom i prenatrpanom C segmentu (tzv. Golf Klasa), postavljen je na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2600 mm (22 mm više od Golfa), dugačak je 4180 mm (Golf 4204 mm), širok 1755 mm, a visok 1460 mm. Cena bi prema prvim najavama za bazni model trebalo da iznosi 12.900 evra, a u osnovnoj opremi imaće automatski klima uređaj, četiri vazdušna jastuka, ABS, servo upravljač, el. podizače stakala, centralno zaključavanje, radio/CD, alu felne i metalik boju.




Danas je i Fiat zvanično najavio svoje premijere za toliko pominjani predstojeći salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Jedna od njih je Panda Aria Concept, koja u osnovi predstavlja Fiatov odgovor na razne ekološki podobne automobile drugih proizvođača, a pokreće je mali dvocilidrični turbo motor zapremine samo 900 kubika i snage 60kW/80KS, koji kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%). Ovaj novi motor je za 20 procenata lakši i zauzima 25 % manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage. Osim motora, pažnju privlači Fiatova Stop&Start tehnologija (gasi motor prilikom stajanja, npr. na semaforima, a automatski ga pali kada vozač podigne nogu sa pedale kočnice), koja takođe pomaže u uštedi goriva (Fiat navodi do 10 % u gradskom ciklusu), poboljšana aerodinamika vozila, Pirelli gume sa smanjenim otporom kotrljanja, inovativna MTA transmisija (Manual Transmission Automated ili automatizovani manuelni menjač), kao i materijali dobijeni reciklažom, koji su upotrebljeni za izradu ovog automobila. Rezultat svega navedenog je rekordno niska emisija CO2, koja iznosi samo 69 grama CO2 po kilometru ! S druge strane, Grande Punto Abarth SS Concept ne cilja na ekološki svesne kupce, već one, kojima su performanse i uživanje u brzoj vožnji važnije od "tamo nekih" CO2 vrednosti. A takvih i dalje ima dovoljno... Za njih je namenjen Grande Punto Abarth SS Concept, ili drugim rečima, jača verzija već pola godine poznatog Grande Punta Abarth, predstavljenog na prolećnom salonu u Ženevi, a koji upravo ovog meseca počinje svoj tržišni život sa 1,4 litarskim turbo benzincem i 150 konja. Kome to nije dovoljno, Fiat kroz pomenutu SS (Super Sport) studiju Grande Punta (sa takođe 1,4 litarskim benzincem) najavljuje njegovu snažniju varijantu (sa 132kW/180KS i 272Nm) i agresivnijim aero body paketom (novi branici sa većim otvorima za vazduh, drugačiji pragovi, prošireni blatobrani, veći, 18-inčni točkovi i zadnji spojler, veći završeci izduvne cevi, niže ogibljenje i pojačane kočnice). Motor je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Maksimalna brzina mu iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi. Grande Punto Abarth SS (ili na italijanskom esse-esse) u serijskoj verziji biće na raspolaganju kupcima već početkom naredne godine.