home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Prvo o novom 1,6 litarskom motoru za model 207. Radi se o benzincu sa 120 KS koji se dosad ugradjivao samo u Mini Cooper ( zajednicka saradnja BMW i PSA grupacije koja je vec dovela do razvoja 1,6 litarskog turbo benzinca sa 150KS ) a koji zamenjuje dosadasnji sa 10 KS manje iz iste zapremine. Osim novog motora, kao opcija, Peugeot 207 se od sada moze naruciti sa 4-stepenim automatskim menjacem sa sekvencijalnim promenama brzina. Drugi novitet iz Peugeota je specijalna verzija modela 107 sa imenom Sport XS namenjenog prodaji u Velikoj Britaniji. Radi se o verziji sa 3 vrata, koja ce od februara biti na raspolaganju mladjim kupcima koji cene individualnost i trkaci izgled automobila. Sport XS se nudi u 4 boje : Diamond White sa crvenim trakama na karoseriji, Laser Red ( bele trake ), Raven Black ( sa crvenim trakama ) i Zircon Grey i grafitnim trakama na karoseriji. Osim palete posebnih boja, ova specijalna verzija ima i 14 incne alu tockove, obrtomer, dodat spojler na prednjem braniku, pomenute ukrasne trake na karoseriji, dupli zavrsetak izduvne cevi ... Unutra se primecuju novi kozni volan prosiven crvenim koncem, crveni vrh rucice menjaca, kao i prstenovi oko otvora za ventilaciju iste crvene boje. Na slici Peugeot 107 Sport XS.





U zapadnoj Evropi je pocela prodaja dizel verzije najveceg Hyudaijevog modela Grandeur. Motor je zapremine 2,2 litra sa 155KS i 343Nm obrtnog momenta. Sa njim Grandeur postize maksimalnih 202 km/h uz ubrzanje do 100 km/h od 11,9 sekundi.I najvaznije kod dizelasa; potrosnja. Ona, po tvrdnjama iz Hyundaija, iznosi prosecno 7,9 litara na 100 km. Za cenu od 44995 evra ( ogromna suma za jedan Hyundai ! ) standardno se dobija automatska klima, cruise control, 17 incne alu felne i jos mnogo toga sto bi nam oduzelo mnogo prostora ali je pitanje koliko ce kupaca u Evropi biti spremno da odvoji toliku sumu pored jake konkurencije iz Mercedesa, BMW-a, Audija i ostalih bez obzira na njihovu vecu cene. U Evropi, u ovoj klasi, sama povoljna cena jednostavno nije dovoljna za uspeh. Kako ce dakle proci Grandeur dizel pokazace vreme.



X Works Automotive X1

18 Jan 2007 - 00:58 Noviteti Link

Engleski X Works Automotive doradjuje Mitsubishijeve EVO modele i stvara sopstvene i originalne automobile slicno Prodrive-u koji modifikuje Subaru i stvara svoj model P2 na osnovi Impeze. X Works Automotive, kao sto je napomenuto, koristi Mitsubishi EVO kao osnovu za svoj X1 cija je sasija napravljena od kompozitnih materijala. Motor je naravno Mitsubishi i to 4-cilindricni 2,0 litarski turbo sa 350KS s tim sto je moguca i varijanta sa svih 500 konja ! Upotreba ovih materijala je omogucila da auto ima malu tezinu ( 1180 kg ) ali istovremeno zadrzava cvrstu platformu. Ovaj coupe ( dvosed naravno ! ), krece uskoro u prodaju po ceni od 70000 evra i to u Velikoj Britaniji posto za sada nema planova za prodaju van Ujedinjenog Kraljevstva.



Prodaja Aurisa na Zapadu pocinje vec u prvom kvartalu ove godine po ceni od 17990 evra za najosnovniji model sa 1,4 litrskim benzinskim motorom od 97KS i 3 vrata. Ova cena i one koje slede vaze konkretno za zemlje Beneluksa ( Belgija, Holandija i Luksemburg ) dok cemo na cene ovog naslednika Corolle hatchback kod nas, morati da sacekamo salon automobila u Beogradu koji pocinje 23. marta. Za poredjenje, sadasnja cena najjefinije Corolle u Holandiji iznosi 17290 evra sto znaci da poskupljenje od onih 700 evra nije veliko povecanje u odnosu na napredak koji Auris donosi u odnosu na Corollu. Standard za sve verzije, pored neizbeznog paketa vazdusnih jastuka, jeste i ABS, radio sa CD playerom, elektricna prednja stakla i retrovizori i sl. Snazniji benzinac 1,6L sa 124KS kosta od 20020 evra. Dizelasi, a to su 1,4 D-4D sa 90KS, 2.0 D-4D sa 126 konja i 2,2 D-CAT sa 177KS kostaju 22320 evra, 25850 evra odnosno 30270 evra. Jos jedanput ovo su cene verzija sa 3 vrata a za varijantu od 5 vrata trazi se doplata od 700 evra. Na slici prva zvanicna fotografija Aurisa sa 3 vrata. O Aurisu vise u nasoj rubrici Predstavljamo.



VW Golf V Variant

17 Jan 2007 - 12:34 Top secret Link

Golf V se nalazi na trzistu jos od 2003.godine a nemacki mediji vec spekulisu sa datumom promocije seste generacije ovog bestselera i napominju da se to moze desiti vec sledece godine ! Zato kao veliko iznenadjenje stizu vesti o Golfu V u tzv. Variant ( karavan ) verziji aktuelnog Golfa tim pre sto su u VW-u prilikom promocije Golfa V te 2003. nagovestili da verovatno i nece praviti karavan verziju Golfa V. U medjuvremenu VW je za porodicne ljude umesto karavana ponudio model Golf  Plus a kasnije i Cross Golf. Tako da je moguce da su u pravu ono koji tvrde da su najnovije slike ustvari snimci Jette karavan. Uglavnom evo tih novih spijunskih slika ( izvor auto.sk ) ovog karavana napravljenih na severu Evrope tokim fabrickih testiranja. Nazalost kao sto vidite, ono najzanimljivije, izgled zadnjeg dela automobila, se ne vidi od naslaga snega. Od motora se pominju benzinci od 1,6L ( 75Kw/102KS ) i 2,0L sa 110Kw/150KS. Od dizelasa ponuda obuhvata motore 1,9TDI ( 77Kw/105KS ) i 2,0 TDI sa ( 103Kw/140KS ). Mada se pominje i mogucnost ugradnje i 1,9 TDI motora sa 66Kw/90KS.



JE Design Seat Leon FR

17 Jan 2007 - 12:33 Tuning Link

Nemacka tjuning firma JE Design prestavila je svoj najnoviji projekat prerade Seatovog Leona FR ( kako stilski tako i doterivanjem performansi ), koji ovog "obicnog" sportskog hatchbacka pretvara u izuzetno privlacan i pozeljan automobil. Bit cele prerade je 2,0 TDI motor koji sada umesto serijskih 125Kw(170KS) raspolaze sa 142Kw(193KS) i povecanim obrtnim momentom na svih 410Nm. Benzinac iste zapremine, dakle 2,0 TFSI sada ima zivahnih 180Kw(244KS) i 355Nm pri 1850 obrt/min. Da kompletiraju ceo paket prerada i dobiju na vecoj agresivnosti, u JE Designu su dodali 19-incne tockove, spustili ogibljenje za 35mm, dodali nove branike sa masivnim otvorima za vazduh, pragove, obrve na prednjim svetlima, 4 izduvne cevi, skinuli Seatovu znacku i sl. Vrata u Lamborghini stilu koja se otvaraju vertikalno su opcija. Posle prerade ovih obicnih verzija Leona, bice zanimljivo videti sta JE Design moze da uradi sa, vec serijski potentnom verzijom, Leon Cupra.



Pisali smo o uspesnoj prodaji VW koncerna u 2006. godini pomenuvsi i prodaju Lamborghinija koji je u vlasnistvu istog. Sada malo detaljnije o prodaji samog Lamborghinija. Popularnost Lamborghinija posljednjih godina snazno raste u celom svetu, a to se vrlo pozitivno odrazilo i na prodaju. U 2006. godini prodato je 2087 automobila, sto predstavlja rast od cak 30.4 % u odnosu na 2005. kada ih je prodato 1600.  Prodajni rezultat postignut protekle godine najbolji je u istoriji firme. Zajedno s rastom prodaje raste i broj dilera. U 2005. godini ih je bilo 65, a vec u 2006. brojka je narasla na 100. SAD je i dalje najbolje trziste za Lamborghini. Uz rast od 37 % ukupni broj prodatih automobila iznosi 876. Evropsko je trziste zabelezilo rast od neverovatnih 50 % i ukupno 746 prodatih automobila. U maticnoj Italiji ostalo je 134 Lamborghinija, a porast prodaje iznosi 31 %. 

Izvor : autogodine.hr 



Verovatno se secate ( a mozda i ne ) najave superautomobila iz Bugarske sa imenom Wildcat koji bi trebalo da napravi tamosnja firma I2B. To medjutim nije njihov prvi auto. Jos 2005. godine napravljen je projekat sa imenom Raven ( gavran, grabljivac ). U osnovi radi se o sportskom automobilu napravljenom za LeMans sa klasicnom koncepcijom-centralno smestenim motorom i pogonom pozadi. Auto je napravljen tako da bude sto aerodinamicniji i sa sto nizim tezistem. Tada je napravljen i prvi model u razmeri 1:10 a bilo je planirano da se pojavi u LeMansu 2006. ali zbog pomankanja para to se nije desilo. Sve je ostalo samo na papiru cekajuci bolja vremena. Na papiru to je izgledalo ovako : DxSxV 4600mm/2010mm/1100mm i medjuosovinsko rastojanje 2600mm. Planiran je V10 turbo motor sa 500KS a tezina ne bi smela da predje 1200kg. I jos tockovi; napred 255/40 ZR20 i pozadi 335/30 ZR20.



Dok je glavna zvezda na standu Dodgea na salonu u Detroitu bio "obicni" Viper SRT10 coupe sa 600KS, Mopar, Chryslerova divizija za tuning i povecanje performansi, pokazala je sta zna. Koliko god bilo impresivno 600 konja u Viperu SRT10, Mopar je u Detroitu pokazao jos snazniju verziju sa svih 675KS. Nije tajna kako su u Moparu dobili dodatnih 90 konja u odnosu na prethodni Moparov Viper. Jednostavno, po devizi "nema zamene za kubikazu", prosto su povecali zapreminu V10 motora na 8,4 litra. Ustvari motor je isti kao i kod pomenutog serijskog Vipera SRT10 sa 600KS ali su u Moparu dodali jos 75 konja pre svega zahvaljujuci boljem hladjenju. Moparov Viper jos ima podesivo ogibljenje i crne tockove od 19 inca sa Michelinovim gumama. Uz sve to boja automobila je atraktivna antracit-siva u kombinaciji sa crvenim trakama duz karoserije.



GTM 40TR

16 Jan 2007 - 22:17 Noviteti Link

Mala manufaktura za proizvodnju sportskih automobila, firma GTM (iz engleskog Coventry-a ), potvrdila je, da ce povodom svoje 40-godisnjice, proizvesti novi mali auto za trkacku stazu sa imenom 40TR ( Track and Race ) a postojace i verzija koju ce pokretati biogorivo i time biti ekoloski prihvatljivija. Motor je 2,0 litarski sa 220KS iz Honde i sa njim ovaj ultra laki sportista sa 2 sedista dostize ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 4 sekunde i maksimalnu brzinu preko 240 km/h. Auto je za sada namenjen trkackim stazama ali ako interesovanje kupaca bude dovoljno veliko, bice i verzije registrovane za obicne puteve. Prema procenama cena ce se kretati izmedju 14-16000 funti a prve probne voznje se ocekuju sredinom sledeceg meseca. Iz GTM-a porucuju da sa ovim modelom ultra lake konstrukcije nude trkacim entuzijastima nesto drugacije sto je ekstremno brzo i vredi ulozenih para.



Smart Fortwo za 9490 evra

16 Jan 2007 - 22:16 Vesti Link

Prvi primerci novog Smarta ( na slici ) sisli su sa proizvodne trake pocetkom januara u Hambachu, u Francuskoj a od 15. januara pocele su vec da se primaju uplate za ovaj model. Za najosnovniju verziju nazvanu Pure sa najslabijim benzinskim motorom od 61 KS, treba izdvojiti 9490 evra. U Nemackoj naravno. Zanimljivo je da je to na nivou cena stare generacije Smarta odnosno da je Mercedes, kao vlasnik Smarta, odlucio da ucini Smart konkurentnijim u borbi sa malim gradskim automobilima drugih marki darujuci mu bogatije pakete opreme po ceni prethodnika. Isporuke prvih novih "Pametnjakovica" se ocekuju u aprilu.  



Ford Evropa je u 2006. godini imao vecu prodaju na svim evropskim trzistima sto znaci prodatih 81000 automobila vise u odnosu na godinu pre toga. Veca prodaja je zabelezena na svim znacajnijim evropskim trzistima kao sto su : Velika Britanija gde je Ford vec 30 godina zaredom broj 1, Italija, Belgija i Rusija ( zabelezena rekordna prodaja i rast trzisnog ucesca ). Prodaja u Rusiji je povecana za vise od 100 odsto na ukupno 124500 komada sto je za 64400 automobila vise nego 2005. godine. I u proizvodnji vozila u Rusiji, Ford belezi rekord jer je proizvodnja povecana za cak 89 odsto ( 62400 Focusa ). Sve to je doprinelo da Ford odrzi vodecu poziciju najbolje prodavane strane marke u Rusiji. Najbolju prodaju u Evropi je imao model Focus koji je povecao prodaju za 3 odsto, Fiesta ima rast od 8 odsto, a Transit zajedno sa   Transitom Connect 3 %. Uz sve to Ford S-MAX je osvojio titulu evropskog automobila godine za 2007. a Transit titulu dostavnog vozila 2007. godine sto ce jos vise doprineti boljoj prodaji Forda u ovoj godini.



Za salon u Zenevi pocetkom marta Mini sprema dve nove varijante. To su bazna One i dizel Cooper D verzija. Ta osnovna One varijanta raspolaze sa benzincem od 1,4 litra zapremine i 95KS ( ranije 90 konja ) i 140Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom Mini One prosecno trosi 5,7 litara goriva na 100 km, naravno po fabrickim tvrdnjama uz ubrzanje do 100 km/h za 10,9 sekundi. Drugi novitet, Cooper D ima 1,6 L dizel motor sa 110KS i 260Nm uz prosecnu potrosnju od 4,4 litra dizela, naravno opet po fabrickim podacima uz ubrzanje do 100 km/h za 10 sekundi. Prodaja obe nove verzije pocinje u aprilu.



Naravno opet se radi o slikama koje su ko zna kako procurele u javnost bez volje samog Mercedesa ali tako je to u poslednje vreme. Naime na nekim nemackim sajtovima pojavio se, ni manje ni vise, nego ceo zvanicni prospekt namenjen dilerima ove marke. Uglavnom definitivni izgled dugo ocekivanog novog Mercedesa C klase sa fabrickom oznakom W204, je razotkriven nekih nedelju dana pre zvanicne promocije i za sada ne znamo kome da se zahvalimo na tome. Ono sto se odmah primecuje jeste dizajn inspirisan vecom i skupljom S klasom i naravno vece dimenzije u svim pravcima. Takodje skuplji modeli, kao sto su Avantgarde i oni sa AMG paketima opreme, na nosu nose povecu trokraku zvezdu u centru maske da bi se distancirali od slabijih verzija ( kao sto je Elegance ) koje zadrzavaju klasican gril sa znakom Mercedesa na haubi. Na slikama se vidi i model sa AMG paketom opreme ciji izgled upotpunjuju jedinstveni branici i tockovi. Osnovni model ce imati 1,8 litarski motor sa 4 cilindra i do 190KS, zatim slede dva V6 motora sa 2,5 i 3,5 litara. Ovaj poslednji bi trebao da se priblizi cifri od 270KS i da bude uparen sa 7G-Tronic automatskom transmisijom. Ostali podaci bice dakle poznati tokom sledece nedelje.

 (Dalje)

Pisali smo o novoj seriji 1 sa 3 vrata a evo sada i zvanicnih fabrickih slika ove najmanje BMW-ove serije. Osim trovratnog modela istovremeno se predstavlja i blago obnovljena verzija sa 5 vrata. Publici ce ovi BMW-i prvi put biti javno prikazani na salonu u Zenevi a prodaja pocinje na prolece. Kupcima u Evropi nudice se 6 motora dok je dolazak ove trovratne verzije u SAD jos uvek neizvestan. Kao sto smo pisali serija 1 ( vazi i za verziju sa 3 i sa 5 vrata ) je dozivela manje estetske korekcije pre svega na prednjim i zadnjim svetlima, branicima sa doteranim spojlerima i povacanim otvorima za vazduh, prednjim bubrezima sa vise hroma i jos nekim detaljima kao i u unutrasnjosti gde je jos povisen kvalitet upotrebljenih materijala. Dimenzije se lagano razlikuju od dosadasnje verzije pa sada duzina iznosi 4240 mm ( pre 4227 ), sirina 1740mm i visina 1420 mm ( podaci vaze i za verzije sa 3 i sa 5 vrata ). Motori su pojacani i sa direktnim ubrizgavanjem ( High-Precision Direct Injection ) kao kod upravo obnovljene serije 5. A redom motori su ( od vrha na dole ) : 130i sa 265KS i 315Nm i ubrzanjem do stotke za 6 sekundi, 120i sa 170KS i 210Nm i ubrzanjem od 7,7 sekundi, sledi 118i sa 143KS i 190Nm i vremenom od 8,7 sekundi do 100 km/h i 116i sa 116KS i 150Nm i ubrzanjem od 10,9 sekundi ( mada je za 116i najavljeno povecanje na 122KS to se nije desilo ). Dizelasi su 120d sa 177KS i 350Nm i ubrzanjem do 100 km/h za 7,5 sekundi i konacno 118d sa 143KS i 300Nm i 8,9 sekundi do stotke. Navedena ubrzanja su za verziju sa 3 vrata za za varijantu sa 5 vrata dodaje se po 0,1 sekunde za sve modele. Za sada nema zvanicnih informacija o mogucoj ugradnji 3,0 litarskog bi-turba sa 306KS. Steta. U serijskoj opremi svih modela se pored mase vazdusnih jastuka nalaze i DSC i DTC; dinamicka kontrola stabilnosti i dinamicka kontrola trakcije. 

 (Dalje)