home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ford Kuga

18 Jul 2007 - 23:04 Noviteti Link

Ford će tokom 2008. godine obogatiti svoju paletu novim modelom nazvanim Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima !). Ako ostavimo nesrećno ime po strani, Kuga u stvari predstavlja serijsku verziju SUV koncepta Iosis-X sa prošlogodišnjeg salona automobila u Parizu, a Ford će predserijsku verziju Kuge izložiti na uvid medijima i publici već na salonu u Frankfurtu ove godine (11. – 23. septembar) dok će prodaja početi na proleće sledeće godine. Dakle, Kuga je Fordov novi kompaktni Crossover model sa 4x4 pogonom, koji treba da pruži izuzetne vozne karakteristike kao i kakve-takve off-road mogućnosti. Naravno, i na ovom modelu Ford je primenio svoj tzv. kinetički dizajn, kojim se već ponose novi Mondeo, S-MAX (aktuelni automobil godine u Evropi) i Galaxy. Osim ove slike (u stvari kompjuterski crtež) Ford za sada nije objavio nikakve tehničke detalje o ovom modelu tako da nam preostaje samo da strpljivo sačekamo salon u Frankfurtu. Ipak, treba očekivati ugradnju benzinaca od 1,6 i 2,0 litra zapremine sa 125 odnosno 140KS kao i 1,8 i 2,0 litarskih dizelaša sa takođe 125 i 140 konja. Najsnažniji u paleti bi trebalo da bude 2,5 litarski turbo motor sa 225KS. Prema ovoj slici, Kuga poseduje atraktivan i dinamičan izgled na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim otvorom za vazduh u prednjem braniku a tu su i veliki lukovi blatobrana (i isti takvi točkovi) kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Da podsetimo, pre izvesnog vremena pisali smo o ovom modelu ali se tada smatralo da će dobiti ime X-MAX. Kako bilo, Kuga će popuniti rupu u ponudi ovog proizvođača u rastućem SUV segmentu (Toyota RAV4, Honda CRV, novi VW Tiguan), a nudiće mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost kao i bogatu standardnu opremu. Ford će Kugu, osim u 4x4 verziji, nuditi i u varijanti sa pogonom samo na prednjoj osovini.  





Izvor : dnevni listovi Press (www.pressonline.co.yu), Danas (www.danas.co.yu) i Blic (www.blic.co.yu)  

Kragujevačka "Zastava" sutra potpisuje ugovor sa "Dženeral motorsom" o sklapanju "Opelovog" modela "astra klasik 2" u njenim pogonima, saznaje Press iz izvora bliskog menadžmentu kragujevačke fabrike. Ugovor sa predstavnicima američke kompanije potpisaće generalni direktor "Zastave" Zoran Radojević, a tom činu u ime Vlade Srbije prisustvovaće ministar trgovine Predrag Bubalo, ministar ekonomije Mlađan Dinkić i ministar finansija Mirko Cvetković. - Ugovor "Zastave" i "Dženeral motorsa" je već gotova stvar. Sutra je to faktički samo zvanično potpisivanje ugovora. Do saradnje sa "Dženeral motorsom" došlo je zahvaljujući prethodnim ugovoru koji je "Zastava" potpisala sa "Fijatom". Sarađujući sa "Fijatom", "Zastava" je uspela da zameni proizvodne trake i da ih kompletno robotizuje. Na insistiranje ministra Bubala, "Zastava" je vratila sve dugove "Fijatu", što je bio preloman potez koji je doprineo konačnoj odluci američkog automobilskog giganta da srpskoj firmi poveri ovako ozbiljan posao. Prvi automobil koji će na osnovu ugovora do kraja godine biti sklopljen u kragujevačkoj "Zastavi" je "Opelova" "astra klasik 2", ali ugovor predviđa i da se početkom 2009. godine u našoj fabrici započne sklapanje potpuno novog "Opelovog" modela - objašnjava sagovornik Pressa iz "Zastave". Saznanja Pressa juče je faktički potvrdio i Predrag Bubalo, ministar trgovine i usluga, koji je obišao fabriku "Zastava automobili" i najavio da se bliži datum za potpisivanje ugovora sa "Dženeral motorsom". - Nabavkom savremene opreme fabrika je dobila šansu da eventualno dođe i do strateškog partnera i na ovaj način pokazuje svim potencijalnim investitorima da može da montira i poslednju generaciju automobila - rekao je juče Bubalo. Obilazeći pogone karoserije, montaže i lakirnice, gde je pre dve nedelje počelo serijsko sklapanje "zastave10" po "Fijatovoj" licenci, Bubalo je naglasio da je on prvi započeo pregovore sa "Dženeral motorsom" o montaži "Opelovih" automobila. - Ovo je najbolji put i način kako se može trajnije rešiti sudbina ove fabrike. Srbija će uskoro potpisati Sporazum o slobodnoj trgovini sa Ukrajinom, Belorusijom i Turskom, što će "Zastavi" omogućiti da se nametne i na tim tržištima - istakao je Bubalo. "Opelova" "astra klasik 2", koja će se proizvoditi u pogonima kragujevačke fabrike, trebalo bi da košta samo 11.000 evra, što je, kako ističu u "Zastavi", izuzetna cena za automobil te klase. Cena je povoljna jer ugovor koji se sutra potpisuje sa "Dženeral motorsom" podrazumeva uvoz "Opelovih" automobila bez carine. U toku pregovora sa "Dženeral motorsom", "Zastava" je, kao što je Press ranije pisao, zatražila od Vlade Srbije odobrenje da se za početak bez carine uveze kontingent od 3.000 do 5.000 "Opelovih" automobila. Pressu je potvrđeno da bi do kraja 2008. taj broj mogao da dostigne osam hiljada vozila.

Kako piše Danas, direktor kragujevačke fabrike Zastava auto Zoran Bogdanović, izjavio je da je pre dve nedelje počela serijska proizvodnja "zastave 10" u pogonima te fabrike i da je do sada montirano 70 vozila tog modela. "Do kraja jula biće proizvedene 192 vozila, dok će u avgustu sa proizvodnih traka sići od 400 do 500 "zastava 10", koja se proizvodi po licenci italijanskog Fijata. Planirano je da se do kraja godine mesečno proizvodi do 500 vozila tog modela", rekao je Bogdanović i podsetio da je u nabavku oprema za montažu "zastave 10" do sada uloženo sedam miliona evra, od čega je 5,3 miliona obezbeđeno od prihoda iz privatizacije, a ostatak iz budžeta fabrike.

Međutim, prema pisanju Blica, iako je serijska proizvodnja domaćeg Punta u pogonima Zastave počela još pre dve nedelje, zvaničan početak i svečanost koji su tim povodom najavljivani za kraj ove nedelje, odloženi su za "period posle godišnjih odmora".




Iz Japana su praktično istovremeno stigle dve zanimljive vesti o novim proizvodnim rekordima. Naime, Mazda je juče proizvela jubilarno 40-milionito vozilo u Japanu. Jubilarac je bila metalik zelena Mazda Demio (u Evropi Mazda2), koja je sišla sa proizvodne trake u fabrici Ujina Plant No.2, blizu Mazdine centrale u Hirošimi. Za ovu brojku bilo je potrebno ukupno 75 godina i devet meseci, odnosno od oktobra 1931. godine kada je Mazda proizvela svoje prvo vozilo (manji kamionet sa tri točka). U početku je Mazda i prozvodila samo manje kamione dok je proizvodnja putničkih automobila započela 1960. sa modelom R360 Coupe. S druge strane, Honda je objavila da je od juna 2001. pa do kraja juna ove godine, ukupna svetska prodaja modela Jazz (negde se prodaje kao Fit) dostigla brojku od dva milona komada (od tog broja u Evropi je plasirano nešto preko 417.000 primeraka).




Južnokorejska Kia će na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar) izložiti koncept sportskog 2+2 Coupea čije zvanično ime se za sada krije u tajnosti. Studiju je inače realizovao Kijin evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. prešao u Kiu), koji je siguran da će u Frankfurtu "Kia iznenaditi čitav automobilski svet, kada ljudi vide naš novi sportski koncept uživo". Držimo ga za reč ! U ovom trenutku Kia je objavila samo ovu tzv. teaser sliku novog koncepta dok će detaljniji podaci biti saopšteni naknadno. 



AC Schnitzer, nemački tjuner poznat, pre svega, po doradama BMW-a, predstavio je novi tjuning paket R56 za aktuelnu generaciju Minija Cooper S. Paket sadrži atraktivan aero body kit (novi prednji spojler, difuzor pozadi, "suknjice" sa strane i pozadi), novi sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i trkačko ogibljene (testirano na stazi Nirburgring). AC Schnitzer radi i na povećanju snage turbo motora ovog Minija (serijski ima 175KS) ali nemački tjuner u ovom trenutku o tome ne daje nikakve detalje. Ovaj tjuning paket obuhvata i modifikaciju interijera (aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Kupcima će na raspolaganju biti i originalni 17 ili 18-inčni AC Schnitzerovi alu točkovi sa gumama 215/35 R 18 ili kao opcija 205/40 R 18.

 

UPDATE : U međuvremenu je AC Schnitzer objavio da je snaga ovog Minija povećana na okruglo 200KS a da je kupcu na raspolaganju i opcija da se ispod poklopca motora nađe još 50 konja više.



Nemačka tjunerska kompanija Cobra Technology & Lifestyle ponudila je novi optički paket za obnovljeni VW Touareg, koji sadrži prednji bul bar, dve vrste pragova, prednju masku (koja se nastavlja i u centralni deo branika) i kućišta retrovizora. Naravno, svi navedeni elementi izrađeni su od nerđajućeg čelika. Cobra je za obnovljeni Touareg pripremio i atraktivne točkove veličine 20 ili 22 inča (najveći od 22 inča su nazvani Cobra Sahara a idu u paru sa gumama 295/30 R 22).



Volvo je ponudu agregata u svom Coupe-Cabrio modelu C70 obogatio novim 2,0 litarskim 4-cilindričnim turbodizel motorom sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta. Volvo C70 2,0D sa ovim motorom postiže 205 km/h, do 100 km/h ubrzava za tačno 11 sekundi, a prosečno troši 6,1 litru dizela na 100 km (fabrički podatak). Standardno se ugrađuje i DPF filter protiv čađi. Volvo očekuje da će prodaja modela C70 sa ovim dizelašem na globalnom nivou dostići 2000 komada godišnje odnosno 10 % svih prodatih Volvoa C70 (u Evropi se očekuje da taj procenat bude 20 %). Po rečima ljudi iz Volvoa, ovaj dizelaš predstavlja "atraktivnu kombinaciju štedljivosti i uživanja u vožnji". Prodaja Volvoa C70 2,0D počinje na jesen ove godine. 



Mada se karijera aktuelnog VW Sharana bliži svom kraju, nemački tjuner RaceDesign je za ovaj model (kao i za njegovog brata blizanca Seat Alhambru) ponudio kompletan aerodinamički paket i to za one kupce, koji pored porodičnog karaktera ovakvih vozila žele i atraktivniji, sportski izgled. Ono što odmah privlači pažnju jeste prednja "single frame" maska u stilu nekog od aktuelnih Audijevih modela. Pored toga, novi su i branici (pozadi sa integrisanim izduvnim cevima), zadnji krovni spojler, trepavice na prednjim svetlima, i "suknjice" sa strane, koji zajedno doprinose nižoj silueti i uopšte impresivnijoj pojavi. Ovaj body kit (zajedno sa atraktivnijim točkovima) će RaceDesign pustiti u prodaju sredinom avgusta ove godine.



Nemački BMW će uskoro dopuniti svoju porodicu terenskih vozila novim modelom nazvanim X6 (na platformi BMW-a X5), o kome smo već nekoliko puta pisali. Sada su dostupni novi renderinzi ovog, kako ga BMW definiše, SAC modela (SAC - Sports Activity Coupe !). Budući da X6 ima nizak krov (za jedan "terenac") i položen C stub, reč Coupe u nazivu ima smisla ali to istovremeno znači i da će putnicima na zadnjim sedištima faliti mesta za glavu. Dakle, X6 treba da bude nekakva mešavina Coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela što znači da će X6 biti niži od uobičajenih 4x4 vozila (biće za 60 mm duži a 100 mm niži od X5). Za razliku od brata X5, novi X6 neće imati mogućnost doplate za treći red sedišta, štaviše X6 će u osnovnoj konfiguraciji biti četvorosed, dok će peto sedište biti ponuđeno kao opcija. X6 će imati isto međuosovinsko rastojanje i trag točkova kao i X5 a pomenuti nizak krov znači niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom. Dizajnerski posmatrano, osim tog nižeg krova i položenih C stubova, na novom X6 se ističu još visoki bokovi i agresivan prednji deo (ogromni "bubrezi", moćni branici sa velikim otvorima za vazduh). Instrument tabla će se prilično razlikovati od one u X5 mada će X6 najverovatnije imati iDrive sistem i opcije poput HUD sistema (Head Up Display), koji najvažnije podatke emituje na vetrobransko staklo, tačno ispred vozača. Što se motora tiče, paleta će biti veoma slična kao i kod X5, što znači 3,0 litarski benzinac sa 200kW/272KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS a moguća je i ugradnja 3,0 litarskog turbo benzinca od 306KS kao i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Kako se očekuje, BMW će već na ovogodišnjem septembarskom salonu u Frankfurtu predstaviti X6 u formi koncepta dok će se serijska verzija naći na tržištu tokom 2008. godine po ceni višoj za oko 4500 evra u odnosu na BMW X5. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje.




BMW M3 u CC verziji

17 Jul 2007 - 00:48 Top secret Link

Prošle nedelje je BMW za specijalizovane automobilske novinare u Španiji organizovao prve zvanične test vožnje novog M3 ali su pomenuti novinari (ne svi ali mnogi od njih) zaključili da je novi M3 (serija E92) izgubio na oštrini i sirovosti, koju je imao prethodni M3 (serija E46). Posle takvih ocena, postavlja se pitanje kakva li će tek biti kabrio odnosno CC (Coupe-Cabrio) verzija jer će ona zbog veće težine naravno imati još slabije performanse u odnosu na tek predstavljeni M3 Coupe. Ipak, uprkos takvim predviđanjima, budući BMW M3 CC (sa metalnim sklopivim krovom umesto platnenog na E46) će izgledati izuzetno moćno i atraktivno što pokazuju i ovi najnoviji crteži (širi blatobrani, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, poklopac motora sa "grbom" i dodatnim otvorima za vazduh, četiri izduvne cevi i detalj u vidu M retrovizora). Veliki deo odgovornosti za povećanje težine CC-a u odnosu na Coupe, leži na kompleksnom metalnom sklopivom krovu i dodatnim ojačanjima karoserije, koja su potrebna zbog povećanja krutosti karoserije. Za sada se ne zna za koliko će M3 CC biti teži od M3 Coupea (ima 1655 kg) ali kao putokaz nože da posluži i podatak da je 335i Cabrio od 335i Coupea teži za čitavih 285 kg. Takođe, za očekivati je i povećanje potrošnje, koja kod M3 Coupea iznosi zvanično 12,4 litre a na testovima su novinari bez problema dostizali svih 18 litara. Novi M3 CC će se pojaviti u drugoj polovini 2008.godine, a pokretaće ga isti 4,0 litarski V8 motor kao i M3 Coupe, koji razvija 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta (M3 Coupe ubrzava do 100 km/h za 4,8 sekunde a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h). U ponudi će biti i novi M DCT menjač (BMW-ova verzija menjača sa dva kvačila). Kasnije se očekuje i sedan i karavan (Touring) verzija novog M3. Inače, BMW planira da proda preko 100.000 komada novog BMW-a M3 za razliku od prethodnika E46, koji je prodat u 90.000 primeraka. Prva serija M3 (model E30) našla je ukupno 18.000 srećnih vlasnika. Usput, najnoviji M3 Coupe u Nemačkoj košta od 66.650 evra pa naviše.




Prošlo je skoro godinu dana od kada je nemački JE Design predstavio tuning kit za Audi Q7 3,0 TDI V6 (umesto 233 snaga je skočila na 285 konja). Sada je kroz ruke JE Designa prošao i snažniji Q7 u verziji sa benzinskim 4,2 litarskim V8 motorom. Serijski Q7 4,2 V8 FSI raspolaže sa 350KS a posle obrade u JE Designu (novi kompresor, interkuler, sportski izduvni sistem i izmenjena kontrolna jedinica motora), snaga raste na okruglo 500 konja i 600Nm obrtnog momenta. Poboljšane su i performanse pa ovaj Q7 sa 500 konja pod haubom do 100 km/h stiže za 5,6 sekunde dok maksimalma brzina iznosi 271 km/h (ne zaboravimo da je Q7 težak 2,3 tone). Pri tom motor i dalje zadovoljava aktuelne evropske regulative o emisiji izduvnih gasova. Za poređenje, standardni Audi Q7 4,2 V8 FSI ubrzava do stotke za 7,4 sekunde a najveća brzina, koju postiže je 243 km/h. Osim pojačanog motora, Q7 u režiji JE Designa je dobio i kompletan aerodinamički body kit, koji uključuje proširenja blatobrana, drugačiji prednji i zadnji branik, svetla za maglu, "trepavice" na prednjim svetlima, zadnji krovni spojler, spušteno ogibljenje i 22-inčne felne.




Bugatti Veyron Targa

17 Jul 2007 - 00:44 Top secret Link

Bugatti je nedavno objavio da će podići godišnju proizvodnju supersportskog modela Veyron sa 60 na 75 komada ali zasad nema informacija da li će povećati i broj ukupno proizvedenih Veyrona, koji je ranije limitiran na 300 primeraka. Kako bilo, sada su sve glasnije i vesti da će Bugatti ponudu obogatiti i Targa verzijom Veyrona, koja će biti proizvedena u veoma ograničenoj seriji od samo 80 komada. Veyron Targa naravno neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati krov (najverovatnije stakleni), koji će se skidati u stilu Porshea Carrera GT ili Koenigsegga CCX. Zbog skidanja krova, Veyron Targa će biti ojačan da bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 217 milja na sat (350 km/h). "Običan" Veyron inače postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde (!!), do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta.     



Ford je napravio još jednu WRC verziju svog Focusa da bi obeležio titulu u WRC šampionatu, osvojenu prošle 2006. Da podsetimo da je Ford nedavno na salonu u Barseloni predstavio specijalni Focus WRC-S, koji je pokretao 2,0 litarski dizelaš sa 136KS, a sada je fabrika odlučila da WRC oznaku dodeli i pravom sportisti, modelu ST sa 2,5 litarskim turbo benzincem od 225 konja. U paru sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni, Focus ST WRC Edition do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 241 km/h, čime daleko bolje opravdava WRC oznaku u odnosu na pomenuti WRC-S sa dizel agregatom. Zanimljivo je pri tom da je Focus ST WRC Edition namenjen samo austrijskom tržištu, gde će biti ponuđeno samo 50 primeraka  po ceni od 36.982 evra (8042 evra više od običnog Focusa ST) i to isključivo u beloj boji. Osim po rally nalepnicama, Focus ST WRC Edition se od običnog ST rođaka razlikuje po novom body paketu (prednji spojler, pragovi, zadnji dufuzor), 20-inčnim OZ felnama u beloj boji i Eibachovom ogibljenju, koje je ovaj Focus spustilo za dodatnih 15 mm. U unutrašnjosti se kao znak raspoznavanja nalazi i aluminijumska pločica na centralnoj konzoli sa potpisom Fordovih WRC vozača Marcusa Gronholma i Mikke Hirvonena.   



Hansen GT-R iz Holandije

17 Jul 2007 - 00:40 Noviteti Link

Posle Spykera, Donkervoorta i Carvera, Holandija će se uskoro ponositi još jednim domaćim automobilom i to supersportskim modelom firme Hansen. Naime, Hansen je upravo objavio detalje o svom novom automobilu GT-R, namenjenom trkama ali će osim njega uskoro ponuditi i njegovu putnu verziju nazvanu prosto GT. GT-R je dvosed sa centralno smeštenim 5,0 litarskim V10 motorom (sa 500KS i 500Nm obrtnog momenta) uparenim sa 6-stepenim menjačem, koji snagu prenosi na zadnje točkove (od 18 inča). Šasija je izrađena od aluminijuma, čelika i kompozitnih materijala (da bi se smanjila težina a istovremeno očuvala čvrstoća) dok je za izradu karoserije upotrebljen karbon i fiberglas. Rezultat je težina automobila od samo 1100 kg. Jedan od ciljeva konstruktora je bio da stvore automobil bez uobičajenih elektronskih pomagala i sa što manje kompromisa. Kompletiranje prvog prototipa treba da se desi krajem ove godine dok se za narednu godinu već najavljuje prva serija od pet komada po ceni od oko 225.000 evra.




Škoda Fabia Combi II

16 Jul 2007 - 13:12 Noviteti Link

Škoda je danas objavila i prvu zvaničnu (tzv. teaser) sliku karavan verzije nove Fabie, koja će svoju svetsku premijeru doživeti na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Fabia Combi (kako u češkoj fabrici nazivaju karavan modele) predstavlja novog konkurenta tek promovisanom Peugeotu 207 SW, a i drugi proizvođači planiraju ulazak u ovaj segment malih karavan automobila (Renault već sprema Clio Grand Tour, a nezvanično se pominje i Fiat Grande Punto SW). Fabia Combi druge generacije raspolaže prtljažnikom zapremine 430 litara (1400 kada se obore zadnja sedišta), a pokretaće je benzinski motori od 1,2 litra (sa 3 cilindra i 60 odnosno 70KS), 1,4 litra (sa 86KS), 1,6 16v sa 105 konja, a od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 TDI u verzijama sa 70 i 80 konja i veći 1,9 TDI sa 105KS. Za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paketi opreme biće isti kao i kod Fabie sa petora vrata.