Kragujevački Fiat L Zero: nove špijunske slike

Pojavile su se nove špijunske slike novog Fiatovog modela koji će se proizvoditi u Kragujevcu i čija premijera je najavljena za početak marta na Salonu automobila u Ženevi.



Auto trenutno nosi kodnu oznaku L Zero, a ranije objavljene špijunske slike i do sada poznate detalje možete pogledati OVDE i OVDE.

Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Autozeitung.de / Autoexpress.co.uk


Renderi: Quattroruote.it


Baš me zanima da li će zaista ostaviti to ime L Zero ili će ga nazvati Multipla kao prethodnika.
kako ti test modeli mogu da voze bez saobracajnih tablica?
je li uopste registrovan, i sta u slucaju da vozac tog auta skrivi saobracajnu nezgodu, ko nadoknadjuje tu stetu???
Bolje da mu ne skidaju ove maske, jer će sa ovim frankeštajnom samo da plaše ljude po ulicama :))
Luzero ima da ih odvede u još veću dubiozu (sa - 71.2% u -100 %).
@baSlo
Prošle godine sam kupio prototip Floride HDI iz 2005. koji nikada nije bio registrovan. Zastava je mogla da vozi svoje automobile bez tablica, jer je imala Institut za ateste, homologacije i ispitivanja, pa je na taj način garantovala za tehničku ispravnost tih vozila (ako možeš da izdaš atest ili homologaciju za neko drugo vozilo, onda možeš i za sopstveno).
Pošto je Fiat srušio pomenuti Institut, tvoje pitanje je potpuno na mestu.
@baSlo, Predrag
Ovaj auto ima tablicu nego je zamucena na poslednje dve fotografije, ako se malo bolje zagleda, a i na prvoj fotki na instrument tabli se vidi nesto sto predpostavljam da je tablica.
Nikad mi nece biti jasno kako neki mogu da ponizavaju sve ono sto je nase??? Zar vam je svako tudje smece sladje? Ni ja nisam bas najsrecniji sa ovim resenjem za Zastavu, bilo bi bolje da je drzava te pare ulozila u Zastavu, pa bar da nasi privrednici nesto proizvode. Ali vec kad je tako, budimo srecni sto je neko uopste hteo to da kupi, pa nek bar nasi radnici imaju radno mesto.
@Alfista
Prvo, FAS nije naš, a Zastava je bila (više ne postoji).
O Yugu i Floridi mislim sve najbolje (jer su cenovno bili na mestu), a o ovom škartu sve najgore, a to im sa njim i želim.
Zastavu niko nije kupio, već je država Fiatu ustupila da sa njom (imovinom i radnicima) radi šta hoće. Od 4000 radnika sada je "zaposleno" ispod 1000, a skoro svi nekadašnji kooperanti su propali. Ogroman uspeh, nema šta. Svaka čast.
@Orlo
Ako se priznaje ova zadnja kao za motorcikl, onda ok, ima tablicu ;)
Auto je registrovan jer se vidi da ima nalepnicu na mestu gde je predvidjeno novim zakonom. Na vetrobranskom staklu. Tablice veratno nisu mogle da budu okacene... Mada je zadnja zakacena na branik i zamucena na fotografijama. Istina ne bi smeli da tako rade.. ne shvatam sta je tesko da ih prikace nekako na pozicije.
A mislim da pretpostavljati bilo sta je pogresno...
@Predrag
Evo jos jednog sa tom malom tablicom da ne bude da izmisljam: http://www.worldcarfans.com/112010639491/latest-2013-ferrari-599-prototype-spy-photos-in-maranello/lowphotos#7
@Predrag
Bravo! Bolno ali istinito. FIAT i 1000e su dobili izbore pre 4 god. Ne dozvolimo ponovo da budemo obmanjeni.
Ne daj se malisa, izdrzi jos malo do porodjaja! :)))
@Predrag
FAS je 33% NAS!
Da jedan masinac lose stoji kad je ekonomija, dizajn ili psihologija u pitanju to vec mogu da razumem, ali kad je matematika na delu, to je neoprostivo!
Na B=92 objavili kako su gotove 4 fabrike komponentaša, a 2 u izgradnji, čeka se i BOSCH
@carobnjak
FAS jeste naš 33% ali smo MI uložili 80% ++ što je otpušteno 2 hiljadarke radnika.
Mesto da uložimo i dobijemo radna mesta, mi kpujemo žabarima robote da im privređuju a radnicima dajemo šutku.
@carobnjak
4 sklapačnice otvorili a bar 100 su uništili :)) Tebi vidim dobro ide matematika :))
Bolje da država nema ni tih 33% (ako ih uopšte ima), pošto je stala iza nečega što suštinski nije njeno.
@Energy saver
kad se ulaganja zavrse, sve ce to doci na 2:1 kako i jeste ugovoreno...
To sto si napisao treba da se ulaze i bez obzira na Fiat, i to poodavno...
Pozdrav!
@Predrag i ostali slicni
yugo je kostao vise da se napravi nego sto se da se kupi.
zastava je fiatu bila duzna OGROMNE pare i ovo je bio jedini nacina da in fiat povrati.
bolje da FAS zaposli manje od 1000, nego zastava 0! ili jos gore 4000 koji ce sastavljati yuga tehnologijom iz 70ih godina pa pritom prodajom yuga I floride ne mogu da pokriju troskove proizvodnje.
komponentasi vec grade fabrike pa ce biti jos zaposlenih.
ovaj auto je prvenstveno namenjen izvozu. sto je bolje jer ce se neki novac doci u drzavu i konacno nesto (bilo sta) proizvodimo za izvoz.
da se vlast tu ugradila to stoji al to nije razloga da zelite sve najgore privredi nase zelje.
@Predrag
moja matematika je najmanje bitna ali je zato Fiatova odlicna: sve sto ne valja je zatvoreno i sravnjeno sa zemljom, kako i treba...
Meni je sasvim O.K. sto su poklonili zastavu.Milion hiljada radnika zastave je zivelo na teretu ovog naroda.Us to bi bilo bolje da su bili penzioneri,jer ta fabrika je pravila smece od automobila, koje nikad ne bi bilo kupovano da je postojao slobodan uvoz.Dakle,to je mnogo radnika koji su ziveli na teretu svih nas, jer fabrika nikada ne bi trzisno opstala iz mnogo razloga, a osnovni je da nasi ljudi nikada ne bi mogli da smisle,dizajniraju i naprave nista poput npr ovog lzera, dokazali su to.
Pa zar ga vise nisu istestirali. Kao da testiraju svemirski brod
Ah, da.Bolje je i otpustiti sve radnike, pa kupiti robote koji ce nam doneti makar neku korist.Da me ne shvatite pogresno,ali mene niko ne izdrzava, pa ni ja ne zelim da izdryavam nikoga, manite se vise komunizma.Radnici, ako zele da prave automobile, neka naprave fabriku(ne na moj teret)smisle bolji i jeftiniji auto i ja cu odmah da ga kupim.
@Bora
apsolutno tacno!
Samo sto "ovdasnji prepametni" tada nisu ni bili zivi, ili su bili u pelenicama da bi to znali...
@carobnjak
Kome misle da porodaju 200 000 komada po godini, ovake skulesije?
Možda kad osvojimo Mars, pa onda, gore domorodci kupe :)
@bora
Ta fabrika je bila tih radnika, baš kao što su pantale koje nosiš tvoje. Možda su ti iscepane, trule, više košta krpljenje ali Ako ti država uzme pantale, kud ćeš onda na promaju?
ovde neki ljudi ne kontaju koliko je razvoj nekog modernog automobila /platforme skup i komplikovan posao.
Ja predvidjam prodaju maksimalno 30000 primeraka ovog modela. Mislim da se ni Meriva kao najbolji auto u segmentu ne proda u puno vise primeraka. Jednostavno ovi automobili nisu interesantni. Kompakti su jeftiniji a ozbiljniji modeli. Iskreno, ne bih ni pogledao LO, Merivu, Vengu pored npr Ceeda, Octavie, Leona, Megana.
@carobnjak i slični
Vreme će pokazati da sam bio u pravu. Luzero nema skoro nikakve šanse da se proda u 200.000 primeraka godišnje. A podaci o Fiat-ovoj posrnuloj prodaji sve govore.
@Energy saver
pa sigurno ne Srbima...
Uostalom plan je da se proizvede 200 000 a nije receno i da se proda! :)
Svaka cast za "pantale"! :)))
@Tu je svwe savwrseno
ti i nemas dar da predvidjas, to svi znamo... :)
Evo josh malo slika da se dezurni kontrashi i kritichari "gade": http://www.alvolante.it/news/foto_spia_fiat_ellezero-590181044
A da i fotke nisu iz Srbije vec iz Italije. Tako da o tablicama ne mozete da prichate. A da li je institut izdavao ili nije to nema veze. Automobili koji su izlazili iz fabrike su uvek imali probne table.
@carobnjak
Ti si kao i većina prihvatio priču o Zastavi koju su servirali mediji, a realnost je sasvim drugačija. Tu istu Zastavu je država muzla kao kravu dokle god je mogla da je muze, tako što je godinama postavljala "poštene" direktore (posle Prvoslava Rakovića pa do današnjeg dana).
Florida je izašla na tržište 2 godine pre realnog roka, zato što je tako vlast naložila (zbog toga nikada i nije bila dovršrena). Skoro svi tadašnji inženjeri su bili protiv njenog puštanja u proizvodnju, jer su znali da nije dovršen projekat, osim jednog koji je potpisao odobrenje, a vrlo brzo posle toga je prestao da radi. Zbog toga je prva Florida proizvedena oktobra 1987., a serijska proizvodnja je krenula tek oktorba 1988.
Za vreme rata i sankcija Zastava je izgubila veliki broj pozicija od raznih kooperanata iz bivših republika i inostranstva, od čega je sama osvojila proizvodnju oko 1400 pozicija. Svi se sećaju Yuga sa Fićinim volanom, a to je bio period u kom su se na sve načine trudili da naprave kakvo-takvo vozilo. Zatim bolje koje su dobijali mešanjem raznih zaostalih nijansi... pa sve do bombardovanja kada su nakon samo par meseci od njegovog završetka, septembra 1999. godine, obnovili proizvodnju modela iako je bilo uništeno oko 160.000 m^2 proizvodnih pogona (2 linije), robotizovana lakirnica i kompjuterski centar. Od tada su sve automobile pa i Punta Classic farbali isključivo ručno!
Sve navedeno su radili jedni te isti omalovažavani radnici, a vlast je u međuvremenu osporavala izvoz, sprečavala potpisivanje ugovora sa nekoliko strateških partnera, otpuštala radnike, smenjivala rukovodstvo i poništavala potpisane ugovore (licenca za Zastavu 10 i predugovor sa Opel-om).
Eto to je prava istina, ali džabe sam pisao, pošto vam je prva (medijska) verzija slađa.
@Predrag
ipak mislim da ti nista ne znas o Zastavi, a dovoljno je da naucis samo jedno a to je da je vise nema! Istina ili nije?
@Predrag
Osecam da si od onih koji je bio u prvim redovima ispred kamiona gde su Beko i Slavica prkosili NATO bombama. Ti si verovatno isti onaj koji je podrzao Milosevica da ratuje sa celom bivshom Jugoslavijom umesto da pravish VW 1990. Ti mora da si onaj koji je konnstruisao sklepanu Floridu koja umesto da napred ima moderno veshanje dobije pritke u vidu Mekfersona u kombinaciji ludila sa H veshanjem pozadi, pa se auto propinjao kao damjanov zelenko. Ili si ti beshe onaj koji je pakovao elemente unutrashnosti vozila koji bi se posle 1000km rastresli i u autu sve zvechalo kao da si usred centrifugiranja u ves masini. O kojoj Zastavi pricas, onoj koju su svi radnici potkradali i iznosili shta su stigli. Josh mi samo reci da si podrzavao ludog Radishu i mozaik ce biti potpun. Dragi kolega nemamo mi dovoljno ljudskih kapaciteta i moralnih da bi se bavili ozbiljnom proizvodnjom kao shto su automobili. Mi to ne umemo. Nas mogu samo da nauche.
@carobnjak
Ovo je priča ljudi koji su u njoj radili. Ipak više verujem njima nego političarima. Ti budi srećan sa tom istinom, a ja se sa njom nikada neću pomiriti.
@Predrag
srecan ili ne, sto se toga tice, ne igra bas nikakvu ulogu, meni...
A ti sedi i placi, tako ces sve probleme resiti pa i drzavne!
@Pedja
e tako zbori realan covek!
@ Predrag
Da li slučajno znaš koliko je Zastava proizvela automobila za poslednjih 5 godina postojanja?
@carobnjak
Ne sedim i ne plačem, samo mi je izuzetno žao.
@Ex Italo fan
Znači od 2003. do 2008.? Verovatno oko 60.000 primeraka.
Znaci, motori za El Zero ce biti: o.9 twinair 85ks, 1.4 105 ks, 1.3 MJT 95ks i 1.6 MJT 105ks, svi sa start-stop sistemom...
A konkurenti su mu C3 Picasso, Meriva, B-max, ix20/Venga, Verso, Modus...
@ Predrag
Iako mislim da je bilo i manje, al' nek' Ti bude, to bi bilo 12.000 godišnje.
Samo za plate 4000 zaposlenih, koje si gore spominjao bi trebalo prodati više od pola tih automobila, a ostatak bi trebao da pokrije sve ostale troškove i da donese prihod.
Misliš da je to realno?
@Ex Italo fan
Naravno da nije. Zbog toga i jeste bio potreban partner kao što je to u slučaju Dacia-e ili Škode, ili da kupe licencu za proizvodnju bar dva modela velikih proizvođača (Z10 i na pr. Astra), a da vremenom unapređuju domaće modele (nešto slično radi ZAZ u Ukrajini).
@ Predrag
Stvarno misliš da bi se moglo prodati više od 10.000 Z10 i Asatri iz prošlog veka godišmje?
@Ex Italo fan
Tada su nudili Astru G, a sada bi se verovatno sklapala Astra H. Stari modeli (ali unapređeni - Floridi su hteli da stave ABS, prednje oslanjanje od Classica, njegov upravljački sistem, novu tablu, 1.4 HDI, Yugu motor i menjač iz Classic-a... prototipovi su bili napravljeni) + licencni modeli prethodnih generacija sa mogućnošću izvoza, i proidaja bi bila daleko veća od pomenutih 10.000 km.
Izvoz Cefta, Rusija, Afričke zemlje, pa i EU (što da ne).
Ovo o čemu pričam je druga opcija, prva bi bio partner, a država je izabrala treću - uništenje.
Predrag
Sve je to lepo..
Jedino sto bi te automobile bilo jako tesko prodati napolje , posto je trziste sve izbirljivije.. Da je bilo pameti da neki tajkun ili sl. kupi licenzu za zastavu i neka pravi 20kom godisnje, ali da ostane da zivi njeno ime..
Avaj..
@P9
Mogao je da kupi celu Zastavu za jednu svoju kuću... mašine su prodavane u bescenje.
Predrag
Nije, jer ne bi dosao Fiat..
Mislio sam na neku kombinaciju..
Poenta i jeste da je dobro sto je neko dosao( Fiat ), ali se meni licno ne svidja sto je Zastava zatvorena kao poslednja g..ica.. :)
@P9
Fiatu je bila potrebna livada, a ne postojeća fabrika. Ionako su sve pobacali i rasprodali.
U krajnjem, proizvodnja starog programa i Classica je mogla da se izmesti u Sombor.
Predrag
Ali te price i dugovi prema Fiatu i tralala..
Sombor bi bio onako: melem na ranu..
@P9
Deo je otplaćen, a deo su im oprostili (to je rešeno još prilikom kupovine licence za Z10).
@ Predrag
Proveri koliko komada Z10, ne punta klasik, je izveženo, pa će Ti se samo, što bi Lala reko, kasti da su to bili lepi snovi. Čak ni Fijat ne izvozi pod svojim imenom klasika u nekim količinama.
Razviti novi uspešan automobilski brend je jako teško(čitaj skupo), a pokušati da to napraviš od brenda koji je na većini tržišta na dnu, a negde i niže, je potpuno ne moguće. Fijatu to ne ide ni sa mnogo zvučnijim imenima kao što su Alfa Romeo i Lanča.
GM-u nije išlo sa Sabom, da sad ne nabrajam.
I meni je žao jugića i floride, mogao se od njih napraviti, u ličnoj režiji, zanimljiv prevoz, ali ih je vreme pregazilo.
Tržište Srbije je malo, u ostatku sveta nemaju nikakve šanse, ni uz sve moguće modifikacije, i to nije dovoljno da plati troškove proizvodnje ni takvih kakvi su bili.
Predrag
Koliki deo? Nisam nikad cuo tacne price.. Stalno su nesto konvertovali itd.. Koliko je Zastava( citaj Srbija), dugovala Fiatu?
@P9 & Ex
Ili da su ih bar ostavili za domaće tržište ako već ne bi išao izvoz. Svi delovi i mašine su postojali, pa ne vidim u čemu je problem bio da se u FAS-u štancuju otpresci, i da se šalju u Sombor na montažu. Deo mašina da ostane u FAS-u, deo da se izmesti u 21. oktobar i Sombor. Zadatak Instituta je mogla da bude postepena modernizacija. Bilo bi posla za sve, i svi bi bili srećni i zadovoljni: inženjeri, radnici, kupci, fanovi :))
Za Afriku i Rusiju bi takvi modeli bili idealni. Pa Rusi i dalje prave Rivu, Oku... Ukrajinci Tavriju, a Granta im je pojam automobila.
@ Predrag
Jedino ne bi bilo odakle da se to sve plati. Probaj malo da staviš na papir troškove.
Rusija je ogromno tržište, ima ko da kupi te stare modele.
Da vas podsetim.I ako je predstavljena pre roka, bila je vec tada tehnicki zastareo model,sa ocajnim kvalitetom izrade,koji je bio osudjen na propast,jer je radnik zastave kostao tada kao nemacki radnik, a nije to zaradio(zaradis tek kad uspes to da prodas)Drzava nikada nije uzela dinar od zastave jer ga zastava nikad nije ni imala(nije ga zaradila),a ni radnici zastave nisu dali ni dinar.Ako jesu, neka je naprave opet, drugacije nazovu i nek pocnu da prave auta, ne vidim problem.
http://www.quattroruote.it/foto-spia/immaginebig_articolo.cfm?codiceimg=390880&codedicola=418941&codice=371923&codarticolo=371923&tornaa=/notizie/foto-spia/fiat-ellezero-ultimi-collaudi-prima-di-ginevra#gallery
@ Tu je swe sawršeno
Ovo je predserijski model, ali i da je tako oplata vrata je ružna, pogotovo goli limovi!
Zar stvarno neko i dalje misli da mi mozemo nesto sami da radimo a da to bude dobro, nama treba neko da nas bicuje da bi radili nesto kako treba. Sto bi rekao Dragan Jovanovic nisu oni krivi, mi smo g***a.
P.S. Mada se iskreno bojim da ni Italijani nisu nesto bolji.
o cemu vi pricate. ko bi hteo da kupi yuga koji ima motor i menjac iz punta. imate li vi pojma koliko bi to kostalo da se prozivede? a rezultat bi bio malo unapredjen auto dizajniran sedamdesetih godina. koje bezbednosne standarde bi to koglo da ispuni. ja volim yuga al njegov dizan bas i nije pozeljan pa da kazemo da ce to prodavati auto. dacia prodaje mnogo moderniji sandero za ne velike pare. takav auto ne bi bio ni preterano pouzdan pa da ga kupuju po africi i rusiji. takav auto ne treba nikome.
@Predrag
Ne vredi se raspravljati sa fanovima, pa koji jos misle da sve pocinje od njih. Kad bi malo razmislili, shvatili bi zasto najjace drzave neguju i stite svoju autoindustriju.
@FIAT fanovi
Ja sam skoro uzimao novi auto i nije mi palo na pamet da kantu prozvanu 'classic' razmatram. Prvo zato sto su sav razvoj, sve masine i svi alati davno otplaceni, a cena je na nivou Grande Punta. Pitate se kako? Pa dodajte na kantu opremu koju ima Grande Punto i videcete da cete kantu platiti 200 evra manje od Grande Punta. Ovo je bio Italijanima nacin da imaju zaradu, koju ne mogu imati ni na jednom modelu u proizvodnji/prodaji.
Pozdrav.