home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kako piše britanski magazin Autocar, Ford je odlučio da premijeru nove Fieste ECOnetic održi sledećeg meseca na salonu automobila u Londonu.

Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da će emisija CO2 biti manja od 100 grama po kilometru (tačnije 97 g/km), dok će potrošnja iznositi 3,7 litara dizela na 100 km (Fiestu ECOnetic će naime pokretati 1,4 litarski TDCi turbo-dizelaš sa DPF filterom čestica čađi). Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila, gumama sa manjim otporom kotrljanja i revidiranim manuelnim menjačem.





Chevrolet Camaro SS

22 Jun 2008 - 00:51 Top secret Link

Posle nedavnih špijunskih slika novog Chevrolet Camara Cabrio (o tome OVDE), pojavile su se i ove dve odlične fotografije snimljene mobilnim telefonom, koje u potpunosti otkrivaju izgled serijske verzije sportskog Camara SS.

Iako spoljašnjost u odnosu na standardne Camaro modele nije pretrpela drastične promene (SS oznaka, spojler na poklopcu prtljažnika, nešto drugačije dizajnirani točkovi), prava razlika se krije pod haubom. Tamo bi prema poslednjim informacijama trebalo da bude LS8 verzija 6,2 litarskog V8 agregata sa kompresorom, koji će u Camaru SS raspolagati sa oko 500 konja. To bi trebalo da omogući ovom automobilu (modelske godine 2010.) da postane najbrži serijski Camaro ikada.

Što se ostalih pogonskih agregata tiče, novi Camaro će dobiti i slabije V8, kao i V6 motore, a govori se i o 2,0 litarskom turbo četvorocilindrašu, koji u Opelovom roadsteru GT razvija 264KS.

Nova generacija Camara je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (kupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. I serijski Camaro će se nuditi u kupe i kabrio izdanju, a proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja početi početkom 2009. godine (to se odnosi na kupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima godinu dana kasnije).



Posle lansiranja Swifta Dzire (o tome više OVDE), indijski Maruti Suzuki nastavlja sa proširivanjem svoje game. Tako će se uskoro najmanjim modelima Zen Estilo i Wagon R pridružiti i serijska verzija koncept vozila A Star (o tome OVDE), koga su prvi mogli da vide posetioci ovogodišnjeg salona automobila u Nju Delhiju (kasnije je bio izložen i na salonu u Ženevi).

Ipak, sudeći po ovim prvim špijunskim slikama, zanimljiv izgled koncept verzije je prilično ublažen prilikom konverzije u serijski model. To se naročito odnosi na prednji i zadnji kraj, koji sada deluju mnogo klasičnije, mada i dalje moderno i dovoljno privlačno.

Za pogon će biti zadužen potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor, koji će po ranijim najavama zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km.  

Prodaja A Stara u Indiji inače počinje u oktobru ove godine, a izvoziće se i u Evropu i to najverovatnije kao Suzuki Alto.

Inače, Maruti Suzuki će uskoro svoju paletu dopuniti i novim mikrovenom Splash, koji se već neko vreme prodaje i na Starom kontinentu.

 



I naslednik popularne Lade Nive - Chevrolet Niva (za proizvodnju je zadužen General Motors), uhvaćen je u novoj, redizajniranoj verziji, koja će se u prodaji na ruskom tržištu pojaviti tokom 2009. godine (kod nas se inače na žalost mnogih zaljubljenika u Lade ne prodaje ni aktuelna verzija).  

Sem obnovljene spoljašnjosti (maska, prednja i zadnja svetla, branici), izvesno osveženje će doživeti i interijer, mada za sada nema fotografija koje bi pokazali o kolikim se tu promenama zapravo radi. Dimenzije ovog 4x4 vozila ostaju nepromenjene, tačnije Chevy Niva je dugačka 3844 mm, široka 1770 mm, visoka 1652 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2450 mm (zapremina prtljažnika je u osnovnoj konfiguraciji 320 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 650 litara).   

Za sada takođe nema ni najava da li će biti nekih promena i u paleti pogonskih agregata, koja je dosad obuhvatala Ladin 1,7 litarski motor sa 59kW/80KS i 128Nm obrtnog momenta (ova verzija je teška 1350 kg, postiže 140 km/h, troši 10,3 litara goriva na 100 km), kao i moderniji Opelov 1,8L sa 90kW/125KS i 167Nm (Niva sa ovim motorom je teška 1450 kg, može do 165 km/h, a po fabričkim podacima potrošnja iznosi 9,1 litar na 100 km).



Seat Exeo

21 Jun 2008 - 00:13 Top secret Link

Seat je zvanično potvrdio da će se njihov novi model srednje klase zvati Exeo, a ne Bolero kako se to dosad pretpostavljalo. Ime Exeo inače potiče iz latinske reči Exire, što znači "ići napred". Nova oznaka se razlikuje od dosadašnjeg načina imenovanja Seatovih modela, čime se simbolično najavljuje i početak nove ere u istoriji ove španske kompanije. Kako bilo, Exeo će se na tržištu naći tokom 2009. godine, a osim limuzinske varijante, u ponudi će biti i Station Wagon odnosno karavan. U Seatu posebno naglašavaju da Exeo nije zamena za aktuelni Toledo (koji i dalje ostaje u ponudi), već potpuno novi model koji će kupce tražiti u segmentu gde se nalaze Ford Mondeo, Renault Laguna, novi Citroen C5, Opel Insignia... Exeo će se inače proizvoditi u Seatovoj fabrici Martorell u Španiji.



Kako bi na odgovarajući način obeležio 60–godišnjicu svog modela 2CV (Spaček), Citroen će na salonu automobila u Parizu ove jeseni javnosti predstaviti koncept moderne interpretacije ovog legendarnog automobila. Na slikama vidite kako britanski magazin AutoExpress zamišlja izgled novog Spačeka i to na osnovu informacija insajdera. Dakle, savremena interpretacija klasičnog dizajna koji je odmah prepoznatljiv i ne dozvoljava da se ni pod razno ne pomeša sa nekim drugim automobilom. Očigledno je da i Citroen sa novim Spačekom želi da se okoristi šarmom originalnog modela (čija proizvodnja je prekinuta tek 1990.), kako su to već uradili Volkswagen sa novom Bubom, BMW sa Minijem ili Fiat sa novim 500. Ako je verovati ovim slikama, novi Spaček će zadržati glavne dizajnerske karakteristike originala, mada sa nekim promenama koje naravno zahteva tržište na početku 21. veka. Ostaju i dalje karakteristična prednja hauba sa Citroenovim logom, karakteristični blatobrani, kao i prekriveni zadnji točkovi, dok su prednja svetla sada inkorporirana u prednje blatobrane. I u kabini će novi Spaček zadržati isti minimalistički duh prethodnika sa velikim upravljačem i brzinomerom u retro stilu. Što se mehanike tiče, novi Spaček bi trebalo bi da koristi mnogobrojne komponente Citroena C3, dok se kao pogon trenutno pominje trocilindrični benzinac sa snagom 50kW/68KS. Naravno, budući da će i novi Spaček (poput Minija) biti lifestyle automobil, ne treba očekivati baš pristupačnu cenu.

   



Na internetu su se pojavile nove fotografije (kliknite za veću sliku), kao i detalji o trećoj generaciji Renaulta Megane, koji će svoju zvaničnu svetsku premijeru doživeti na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Po planovima francuske fabrike, Megane III treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Megana III. Da bi se to i postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine, kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Megana II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu "Automobil godine" za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi 430 cm, širina 181 cm, visina 147,5 cm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 100 i 110KS, sledi novi 1.4 Turbo 16V sa 130KS, zatim 2.0 16V od 140 konja i 2.0T sa 180KS, dok će od dizelaša na raspolaganju biti 1.5 dCi sa 85 i 105KS, 1.9 dCi sa 130KS i 2.0 dCi sa 150 konja. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti.  



Od sredine 2009. godine konkurentima u B segmentu (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Štaviše, ako je suditi po najavama, novi Polo neće se samo priključiti borbi sa pomenutim konkurentima, već namerava da zasedne na sam vrh ovog segmenta. Da li će u tome i uspeti, pokazaće vreme, odnosno prvi prodajni rezultati. U tome bi trebalo da pomogne i činjenica da se cena (bar prema prvim najavama) neće bitnije menjati u odnosu na sadašnji Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i manji SUV model i kabriolet. U svakom slučaju, novi Polo će biti veći i kvalitetniji od aktuelnog modela, sa bogatom paletom pogonskih agregata, a naročito će biti dizajnerski daleko privlačniji. I to uprkos tome što su se u Volkswagenu ipak odlučili za dizajnersku evoluciju umesto revolucije, kao recimo Ford sa novom Fiestom (ovaj najnoviji rendering je inače sa italijanskog sajta OmniAuto.it). Što se izgleda inetrijera tiče, on će velikim delom "mirisati" na budući Golf VI (očekuju se kvalitetniji i mekši materijali). Kada već poredimo Polo sa Golfom, zanimljivo je uporediti i dimenzije novog Pola sa nekoliko generacija Golfa. Novi Polo će naime biti dugačak oko 4 metra (što je već postao standard ove klase), a težak oko 1000 kg (osnovna verzija), dok je recimo Golf I iz 1974. godine dugačak 3,80 metra i težak samo 750 kg, Golf II je dugačak 398, a Golf III 402 cm; ukratko novi Polo je dimenzijama dostigao i prestigao tri generacije mnogo poznatijeg člana VW porodice. Povećane dimenzije će se naravno pozitivno odraziti i na  raspoloživ prostor i komfor u putničkoj kabini (naročita pažnja je posvećena prostoru za noge putnika na zadnjoj klupi), kao i na veličinu prtljažnika. Što se motora tiče, stvari (za sada) izgledaju ovako: benzinci od 1,2 litra sa 60 i 70KS (oba sa tri cilindra), 1,4 litarski sa 85KS, sledi 1,2 litarski turbo sa 105KS i najjači 1,4 TSI turbo sa 170KS (za Polo GTI), a od dizelaša 1,6 TDI u verzijama sa 75, 90 i 105KS (vrh ponude kod dizelaša će činiti TDI motor sa 135KS). U ponudi će biti i Polo BlueMotion (sa 1,4 TDI dizelašem od 80KS), a svi motori će zadovoljavati Euro5 standard (većina će biti uparena sa manuelnim šestostepenim menjačem, a po prvi put i sa DSG menjačem sa duplim kvačilom kao opcijom). Pominje se i hibridna varijanta (kombinacija benzinskog i elektro-motora), ali je o tome još uvek rano govoriti.    

Volkswagen Tiguan i sa sedam sedišta

Mada o tome još nema nikakve zvanične potvrde, poslednje izdanje nemačkog magazina Auto Zeitung donosi jedan zanimljiv rendering Volkswagenovog Tiguana sa dužim međuosovinskim rastojanjem. To će omogućiti da se u Tiguan ubaci i treći red sedišta na koje će moći da se smeste još dva putnika. Ako ikada i uđe u serijsku proizvodnju, Tiguan sa sedam sedišta će najverovatnije većinu kupaca nalaziti u SAD-u, dok će njegova paleta motora biti ista kao i kod kraće verzije.



Peugeot 608

18 Jun 2008 - 01:01 Top secret Link

Već prilično ostareli Peugeot 607 (predstavljen još 1999. godine na salonu automobila u Frankfurtu) ove jeseni će konačno dobiti dostojnog naslednika, kojim bi Francuzi trebalo daleko ozbiljnije da napadnu nemačke predstavnike u klasi velikih limuzina (što do sada nije bio slučaj). Kako piše britanski magazin AutoExpress (odakle je inače i ova slika), francuska kompanija će iskoristiti domaći teren ovogodišnjeg salona u Parizu (početak oktobra) da publici premijerno prikaže svoj novi najveći model, koji će najverovatnije poneti ime 608. Prodaja će međutim početi tokom 2009. i to po ceni koja će u Velikoj Britaniji startovati od 25.500 funti (32.280 evra). 

Izgled 608 – ice je inspirisan novijim Peugeotovim koncept vozilima, kao što su 908 RC i 308 RC Z, što garantuje sportskiji i daleko agresivniji nastup u poređenju sa aktuelnom 607 – icom (najveća zasluga za to pripada sada već karakterističnom Peugeotovom rešenju prednjeg kraja). AutoExpress navodi da će 608 koristiti platformu bratskog Citroena C5 poslednje generacije (što garantuje odličnu udobnost i upravljivost), sa kojim će deliti i paletu pogonskih agregata. U vezi s tim, Peugeot će posebnu pažnju posvetiti smanjenju potrošnje goriva i redukovanju emisije CO2 u odnosu na aktuelni 607 (očekuje se i stop-start sistem). Najavljuju se 2.0 i  2.2 litarski HDi četvorocilindrični dizelaši, dok će najsnažniji biti 2.7 V6 benzinac. Motori će biti upareni sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima, koji će snagu i dalje prenositi na prednje točkove.



Renault Scenic III

18 Jun 2008 - 00:57 Top secret Link

Francuski magazin Auto Plus nastavlja sa objavljivanjem eksluzivnih fotografija budućih Renaultovih modela. Naime, posle slika novog Renault Megana III, Auto Plus je sada objavio i špijunske fotografije potpuno nemaskiranog Renaulta Scenic III, modela za 2009. – tu.

Treća generacija Scenica se bazira na modifikovanoj platfomi pomenutog Megana III, sa kojim će deliti i pogonske agregate. To podrazumeva 1.5 dCi dizelaš sa 105KS, zatim 1.9 dCi sa 130KS, 2.0 dCi od 150 konja, kao i benzince 1.6 16v od 100 i 110KS, 1.4 Turbo od 130KS, 2.0 16v sa 140KS i 2.0 T sa 180KS (sve verzije će standardno biti opremljene manuelnim šestostepenim menjačem, a u ponudi će naravno biti i automatska transmisija).

Kao i sadašnji model, i novi Scenic III će biti dostupan u dve varijante: standardni Scenic sa pet sedišta i Grand Scenic (na trećoj slici) za sedam putnika i sa dužim međuosovinskim rastojanjem (slično radi i Citroen sa svojim modelom C4 Picasso). U svakom slučaju, opet možemo očekivati prostrani i praktični interijer sa mnogobrojnim ostavama za sitnice i velikim prtljažnikom.

Kako stvari sada stoje, Scenic III bi mogao da doživi svoju zvaničnu svetsku premijeru ove jeseni na salonu automobila u Parizu, zajedno sa novim Meganom, mada drugi izveštaji kao datum promocije pominju naredni salon u Ženevi (mart 2009.).



Audi će najverovatnije već ove jeseni na salonu automobila u Parizu javnosti zvanično prikazati novi Audi S4, koji će umesto dosadašnjeg 4,2 litarskog V8 dobiti novi 3.0 TFSI V6 motor sa kompresorom. Ovaj V6 agregat je lakši, ima manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na sadašnji V8, a razvijaće oko 350KS. Pored novog motora, budući Audi S4 će dobiti i sedmostepenu S-tronic transmisiju sa duplim kvačilom, kao i jače kočnice. Pogon će naravno biti Quattro na sva četiri točka, dok će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznositi ispod šest sekundi (maksimalna brzina će već tradicionalno biti elektronski ograničena na 250 km/h). Što se izgleda novog S4 tiče, on će biti inspirisan S-line verzijom Audija A4, dok će kao i ranije u ponudi biti limuzinska i Avant verzija (na slikama).

Audi TT-RS

Kako stvari sada stoje, u Parizu će svetlost dana ugledati i najjači i najbrži Audi TT, koji će dobiti ime TT-RS a možda i TT-R (kao i ostala sabraća, i TT-RS će se nuditi kao Coupe i kao Roadster). Sem nedoumica oko imena, nije sasvim jasno ni koji motor će se naći pod njegovom haubom. Ranije se govorilo o 3,2 litarskom V6 agregatu sa oko 350 konja, dok poslednje vesti govore da će to ipak biti 2,5 litarski petoclindrični motor sa turbo punjačem, čija snaga bi trebalo da iznosi 350KS. U odnosu na ostalu braću, TT-R(S) je dobio proširene blatobrane, nove branike, pojačane kočnice i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje. 



Novi BMW Z4

16 Jun 2008 - 13:23 Top secret Link

BMW će novu generaciju svog roadstera Z4 predstaviti tokom 2009. godine (kao model za 2010.), a ono što predstavlja najveću novinu (pored naravno novog i elegantnijeg izgleda), jeste da će budući Z4, umesto dosadašnjeg platnenog, dobiti tvrdi sklopivi krov, kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK, a i aktuelni BMW serije 3 Cabrio. Ovde treba napomenuti da će prema nekim izvorima, kupci novog Z4, pored pomenutog tvrdog sklopivog, ipak i dalje moći da izaberu i klasični platneni krov. Budući Z4 i dalje zadržava karakterističnu dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, novi prednji deo automobila delimično za uzor koristi prošlogodišnji BMW CS Concept, dok je zadnji kraj inspirisan aktuelnom serijom 6. Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, između ostalog i zato jer bavarska fabrika po ranijim (nezvaničnim) vestima želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu  klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster. Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz serije 3 (postojaće naravno i sportska M verzija). Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.



Posle nekoliko zvaničnih špijunskih fotografija novog Chevrolet Camara Coupe, General Motors je juče objavio i dve manje slike njegovog kabriolet izdanja. I ove slike prikazuju predprodukcijsku verziju ovog modernog muscle car automobila, što znači da će izgled najverovatnije pretrpeti manje izmene pre nego što počne proizvodnja serijske varijante.

Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (Coupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. Serijski Camaro će pokretati V6 i V8 benzinci, proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja startovati početkom 2009. godine (to se odnosi na Coupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima nešto kasnije kao model za 2010.).



Na bazi budućeg Audija A1 (o njemu više OVDE), marka sa znakom četiri prstena priprema i njegovu SUV varijantu, nazvanu Q1. Audi Q1 će biti treći model u paleti Audija A1, budući da će se standardni A1 hatchback pojaviti 2010. godine, 2011. stiže Cabrio varijanta, a Q1 krajem 2012. (s tim što će prodaja ovog malog SUV-a startovati početkom 2013.). Audi će novi Q1 postaviti na modifikovanu PQ24 platformu, koju će koristiti i budući Volkswagen Polo, što u praksi znači da će Q1 imati međuosovinsko rastojanje od 2,46 metara, dok će mu dužina iznositi manje od 4 metra (tačnije 395 cm). Po sadašnjim informacijama, u Q1 će se ugrađivati sledeći pogonski agregati : 1.4 TFSI četvorocilndraš u verzijama sa 125 i 150 konja, 1.2 TDI sa oko 80KS, 1.6 TDI u varijantama od 100 i 120KS, dok će paletu kasnije upotpuniti i najsnažniji benzinac sa 200KS. Inače, na slici je crtež mogućeg izgleda Audija Q1, koji je objavio nemački magazin AutoBild.



Posle novog SUV modela (o tome više OVDE) i redizajniranog Logana, lovci na automobilske novitete su pre nekoliko dana uspeli da naprave par špijunskih slika još jednog novog modela rumunske Dacije – automobil veći od Logana. Tačnije, sa dužinom od oko 4,60 metara nova velika Dacia je od pomenutog Logana duža za 35 cm i veličinom pripada klasi Škode Octavije (dugačka 457 cm) i Volkswagen Jette (455 cm).

Još zanimljivije zvuči nezvanična cena za novu Dacijinu limuzinu: samo 10.000 evra za baznu verziju ! Kako stvari sada stoje, ova nova Dacia bi trebalo da se pojavi već 2009. godine, a kao i u slučaju aktuelnog Logana, platforma, motori i ostale komponente obezbeđuje Renault. Prema nezvaničnim vestima, nova XL Dacia će, sem kao limuzina, biti dostupna i kao liftback model sa pet vrata i karavan. U svakom slučaju, kupci željni velikih a jeftinih automobila (pre svega oni u Južnoj Americi, Rusiji, Indiji, Istočnoj Evropi) imaju šta da čekaju.