home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Na internetu su se pojavile slike potpuno nemaskiranog novog Hyundaija Coupe/Tiburon, čija se finalna produkcijska verzija očekuje tek krajem 2008. godine (kao model za 2009.). Inače, Hyundai je nedavno najavio da će koncept verzija ovog automobila (veoma slična serijskom modelu) biti izložena na predstojećem salonu automobila u Los Anđelesu. Kako bilo, ovaj novi automobil sa pogonom pozadi zameniće sadašnji Hyundai Coupe/Tiburon sa prednjim pogonom, a dobiće i znatno snažniji 3,8 litarski V6 motor sa 300KS i 380Nm obrtnog momenta, kao i znatno agresivniji spoljašnji dizajn (mada bode oči donja linija bočnih prozora pozadi). Budući da novi model neće imati praktično ništa zajedničko sa aktuelnim Coupe/Tiburonom, u Hyundaiju će mu najverovatnije dati neko novo ime (najverovatnije Genesis coupe). Inače, novi Hyundai Coupe/Tiburon dimenzijama daleko premašuje aktuelni model, a kako će imati tzv. BH platformu buduće Hyundaijeve luksuzne limuzine Genesis, za očekivati je da dobije i njen 4,6 litarski V8 motor. Pominje se da bi ovaj sportski Hyundai mogao da bude opremljen i diferencijalom sa zatvaračem i opcionim Brembo kočnicama. Prema glasinama, osnovni model sa 2,0 litarskim turbo motorom od 215KS i 294Nm, mogao bi da košta samo oko 20.000 američkih dolara (13.670 evra), dok bi snažniji 3,8 litarski V6 model koštao oko 26.000 dolara (17.770 evra). Očekuje se da ubrzo posle premijere u kupe verziji, ovaj novi Hyundai debituje i u kabrio varijanti.






Nova, druga generacija Volkswagenovog velikog SUV modela Touareg pojaviće se u prodaji 2010. godine, a kako će najverovatnije izgledati pokazuju ove slike iz britanskog AutoExpressa. Kako bi se što bolje suprostavio snažnoj konkurenciji u ovoj klasi (BMW X5, Mercedes ML, Audi Q7), Volkswagen će novom Touaregu podariti agresivniji izgled, prostraniju unutrašnjost sa većim prtljažnikom (međuosovinsko rastojanje biće duže za 50 mm), interijer sa najkvalitetnijim materijalima i snažne motore. Zahvaljujući većoj upotrebi aluminijuma u konstrukciji, novi VW Touareg će biti lakši do 300 kilograma u odnosu na aktuelni model, što će naravno za posledicu imati i manju potrošnju goriva. Osnovni benzinski model novog Touarega imaće pod haubom V6 FSI motor sa 280KS i 360Nm, dok će najjači raspolagati sa 4,2 litarskom V8 mašinom sa 350KS i 440Nm. Za one koji preferiraju dizelaše, u ponudi će biti dva V6 TDI agregata (manji 2,7 TDI sa 190KS i 380Nm i veći 3,0 TDI sa 240KS i 550Nm), dok će Audijev V8 TDI (verzija sa 326KS i 760Nm) zameniti postojeći V10 TDI dizelaš. Sve verzije će imati šestostepenu Tiptronic transmisiju. Tu nije kraj, jer nemačka fabrika za 2012. godinu planira i hibridnu verziju ovog modela, koga će pokretati 3,2 litarski V6 benzinac, u kombinaciji sa snažnim elektromotorom (Touareg Hybrid će raspolagati i Stop&Start sistemom i sistemom za regeneraciju kočione sile).




Na internet su procurele i prve slike nove Fiat Siene, model za 2008. godinu, koji će zvaničnu premijeru imati tokom novembra, dok prodaja u Brazilu počinje mesec dana kasnije (u Argentini u januaru 2008.). Krivac za prevremeno objavljivanje ovih fotografija je inače brazilski magazin Auto Esporte. Kao što se odmah primećuje, kao uzor za restilizovanu Sienu poslužila je nova Fiat Linea, koja se proizvodi u Turskoj (u Srbiji inače košta od 12.390 evra), a čija proizvodnja za Latinsku Ameriku će početi u Brazilu tokom 2008. Što se dizajna nove Siene tiče, prednji kraj uglavnom liči na Fiat Palio ali naravno sa određenim razlikama, poput većih farova, dok velika hromirana maska iz dva dela podseća na pomenutu Fiat Lineu. I poklopac prtlažnika (sa sve hromiranom lajsnom) i zadnji branik su takođe inspirisani izgledom Linee. Kako se očekuje, nova Siena će se opremati sa tri motora, zapremine od 1,4 do 1,8 litara, sa snagom u rasponu od 68 do 113KS i pogonom na benzin ili alkohol. Ipak, bez obzira na skori dolazak novog modela, Fiat će u Brazilu nastaviti da proizvodi i aktuelnu Sienu sa 1,0 litarskim motorom kao pristupačan automobil za širi krug kupaca (ovaj 1,0L motor se najverovatnije neće naći pod haubom nove Siene, pre svega zbog veće težine novog modela). U odnosu na aktuelnu Sienu, nova verzijal je daleko komfornija, praktičnija i prostranija, sa kvalitetnijim materijalima u unutrašnjosti, a od opreme (bilo standardne bilo opcione) Siena za 2008. će imati ABS, EBD, vazdušne jastuke, el. stakla i retrovizore, centralnu bravu, servo upravljač itd. Nova Siena će se inače proizvoditi u Fiatovim fabrikama u Kordobi (Argentina) i Betimu (Brazil), a cena još nije poznata.




Ford Focus ST za 2008.

28 Okt 2007 - 13:35 Top secret Link

Internetom je počela da kruži ova slika, koja navodno pokazuje definitivni izgled novog sportskog Forda Focus ST za 2008. godinu. Navodno, jer u ovom trenutku nije sigurno da li se ovde radi o zvaničnoj slici, koja je nekako procurela pre vremena u javnost, ili se radi o zaista odličnom fotošopu. Bez obzira da li je ovo autentična slika ili ne, i novi Focus ST (poput već predstavljenog standardnog Focusa za 2008.), veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. To znači da su najveće promene zadesile prednji deo automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), a manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Naravno, ova sportska ST varijanta ima i agresivniji aero body kit (modifikovani branici sa integrisanim spojlerima, ispupčeniji pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivnije aluminijumske točkove, dupli završetak izduvnog sistema i najjači motor u paleti Focusa. Za sada nema informacija o agregatu, koji će poktretati novi Focus ST, a podsećamo da aktuelni model ima 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara, snage 166kW/ 225KS, koji mu omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h (takav Focus ST kod nas inače košta 29.710 evra sa PDV-om). Takođe treba očekivati da Focus ST za 2008. dobije i novi Fordov PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom, predstavljen sredinom septembra na salonu u Frankfurtu. 



Corvette ZR-1

22 Okt 2007 - 00:23 Top secret Link

O novoj, nestrpljivo očekivanoj Corvetti Blue Devil priča i nagađa se već mesecima, pa i godinama, a pre nekoliko dana je GM dovezao tu super Corvettu (glasine kažu da bi mogla zvanično da se zove Corvette ZR-1) na trkačku stazu Laguna Seca kako bi test vozači odvezli par krugova. Iako je automobil bio skoro nemasikran i očigledno spreman za proizvodnju, ipak su najzanimljiviji detalji na karoseriji i dalje bili zakamuflirani, tako da u principu nije viđeno ništa što i dosad nije bilo poznato. Kako bilo, Corvette ZR-1 bi trebalo da se pojavi tokom sledeće godine, i to sa 6,2 litarskim kompresorskom V8 motorom, koji će razvijati snagu od oko 650 konja. Motor će se u GM-ovom Performance Centru izrađivati ručno, u količini od samo 1500 do 2000 komada godišnje, dok bi cena nove Corvette ZR-1 mogla da iznosi oko 100.000 dolara.




Hyundai i10

20 Okt 2007 - 00:39 Top secret Link

Ovo je prva slika potpuno nemaskiranog naslednika aktuelnog ali već 10 godina starog Hyundaija Atos, koji će u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneti ime i10. Kao i dosadašnji Atos (negde se prodavao i kao Hyundai Amica, pa čak i kao Dodge!), i novi i10 je pre svega mali gradski automobil sa petora vrata i dužine oko 3,5 metra, koji će konkurente imati u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Kako se očekuje, novi Hyundai i10 će se nuditi sa tri motora, i to dva benzinaca i jednim dizelašem, s tim što će se prvo pojaviti 1,1 litarski benzinac sa 65KS i dizelaš iste zapremine sa 75KS, dok jači benzinski agregat od 1,2 litra i 80 konja stiže nešto kasnije. Prema sadašnjim nezvaničnim informacijama, novi i10 će se pojaviti u prodaji početkom naredne godine, a proizvodiće se u Hyundaijevoj fabrici u Indiji.



Cadillac CTS Wagon

15 Okt 2007 - 00:22 Top secret Link

BLS Wagon neće biti jedini karavan u ponudi Cadillaca jer će se najverovatnije već na salonu automobila u Detroitu (početkom januara 2008.) pojaviti i Wagon, odnosno karavanska verzija nove generacije modela CTS. Iako Cadillac još nije potvrdio ovu karoserijsku verziju CTS-a, zahvaljujući špijunskim fotografima i ilustratorima nastala je ova slika mogućeg konačnog izgleda ovog modela. Kao što se vidi sa slike, i CTS Wagon (kao i CTS sedan uostalom) sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke (čije su karakteristike oštre i agresivne linije karoserije i velika upadljiva maska hladnjaka). Od motora možemo očekivati agregate iz CTS-a u obliku klasične limuzine, što u Evropi podrazumeva 3,6 litarski V6 VVT benzinac sa direktnim ubrizgavanjem od 229kW/311KS i 374Nm obrtnog momenta, kao i 2,8 L V6 benzinac sa 155kW/211KS. Za očekivati je da se kasnije Evropljanima ponudi i neki moderan turbo-dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem. Takođe treba očekivati da će se CTS Wagon nuditi, kako u verziji sa pogonom samo na zadnjoj osovini, tako i sa AWD integralnim pogonom na sva četiri točka. Ipak, ovde nije kraj karoserijskim varijantama CTS-a. Poznato je da Cadillac priprema i CTS Coupe (pojaviće se 2009.), a nije nemoguće da se iz njega razvije i kabriolet verzija. Videćemo...




Nedavno je prvi čovek BMW-a Norbert Reithofer otkrio planove ovog bavarskog proizvođača za budućnost, a u njima je posebno mesto rezervisano za automobil, koji je za sada nazvan Progressive Activity Sedan (PAS). Prema pisanju nemačkog magazina AutoBild (odakle su i ove impresije), novi BMW PAS će svetlost dana ugledati 2009. godine, a predstavljaće budućeg konkurenta Mercedesovoj R klasi. Kao i najnoviji BMW X6 Concept, i PAS će u osnovi biti četvorosed i imaće pogon na sva četiri točka. Razlika između X6 i PAS-a je u tome što je X6 napravljen na bazi BMW-a X5, dok je PAS inspirisan budućom serijom 5 Touring (interne oznake F11), koja će se pojaviti 2010. godine. Ovo naravno ne znači da će PAS i serija 5 za 2010.-tu biti isti. Bez obzira što će i spoljašnji izgled biti prilično drugačiji, najveće razlike između ova dva potonja automobila će se u stvari ogledati u interijeru i njegovoj koncepciji. BMW PAS će naime imati i jedno pomoćno sedište (dakle 4+1 koncepcija), koje će moći lako da se ukloni kada nije u funkciji. Što se spoljašnjeg dizajna tiče, na ovim slikama posebnu pažnju privlače veoma kratki prepusti karoserije, istaknuti blatobrani, prokupeovska linija krova i točkovi veličine 21 inča. BMW PAS će biti dugačak 4,85 metara (međuosovinsko rastojanje preko 3 metra), a težak oko 1900 kg. Po sadašnjim najavama, PAS neće pripadati ni MPV ni SUV kategoriji (mada će postojati i varijanta sa 4WD pogonom), a neće biti ni njihova kombinacija, već nešto sasvim novo. Uostalom, i za novi X6 BMW tvrdi da predstavlja novu, tzv. Sports Activity Coupe kategoriju. Novi PAS će se nuditi sa četiri motora : PAS 3,0d sa 245KS i 550Nm, PAS 3,0sd sa 300KS i 650Nm, PAS 3,0si sa 306KS i 400Nm i na kraju PAS 4,0sd sa V8 dizel motorom od 408KS i 600Nm. Npr. PAS 3,0si sa 306KS bi prema sadašnjim informacijama do 100 km/h trebalo da ubrzava za 6,7 sekunde, dok je aktuelni BMW 335i u istoj disciplini samo 1,2 sekunde brži. Istovremeno BMW obećava da će taj PAS 3,0si u proseku trošiti 10,5 litara goriva na 100 km. Podrazumeva se da će uz ove motore biti dostupan BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja, Start&Go funkciju), a ne bi bilo iznenađenje da se pojavi i hibridna varijanta ovog modela (slično najnovijoj studiji BMW X6 ActiveHybrid Concept, koga pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektromotora, što na kraju omogućava da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20 % manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem).

 



Triumph TR se vraća ?

11 Okt 2007 - 00:41 Top secret Link


Prema pisanju britanskog magazina AutoExpress, nemački BMW razmatra mogućnost da oživi jednog od Britancima najomiljenih brendova – Triumph. Nedavno je naime BMW (od 1994. godine je vlasnik prava na ime Triumph Cars) obelodanio svoje planove za budućnost, po kojima se planira proširenje broja brendova, koji će biti deo ove bavarske kompanije. Uprkos nekim špekulacijama da će se to ostvariti kupovinom Jaguara, Land Rovera i Volvoa (trenutno u vlasništvu Forda), proširenje BMW porodice će se, prema saznanjima AutoExpressa, ostvariti oživljavanjem nekog klasičnog britanskog brenda, a Triumph je na vrhu liste. AutoExpress je objavio i par renderinga kako bi neki budući retro Triumph TR mogao da izgleda, a inspiracija je pronađena u klasičnom Triumphu TR4. Novi Triumphov sportski dvosed bi bio odlična premium alternativa već postojećim sličnim modelima, kao što su Mazda MX-5/Miata, MG TF (sada u kineskim rukama), Opel GT pa i novi KTM X-Bow. Novi Triumph bi koristio bogatu paletu BMW-ovih agregata, dok bi i sam BMW mogao da iskoristi Triumph za testiranje svojih novih tehnologija i lakih materijala pre nego što ih upotrebi na svojim standardnim modelima.

   



BMW E90 M3 sedan

5 Okt 2007 - 22:23 Top secret Link

Na internetu su se tokom današnjeg dana pojavile navodno prve zvanične slike novog BMW-a M3 u verziji klasične limuzine, mada ima i sumnji da se ovde radi samo o dobrom fotošopu. Kako bilo, ove slike iz, kako se navodi "procurele" oficijelne brošure, pokazuju ono što se videlo i na ranijim špijunskim fotografijama, tačnije E90 M3 sedan imaće prednji kraj identičan već predstavljenom modelu M3 u Coupe verziji (svetla, branik, gril hladnjaka), a ne onakav kakav se nalazi na običnim limuzinama E90. Rezultat je zaista moćan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i atraktivni točkovi od 19 inča. I M3 sedan će imati isti 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta iz već predstavljenog M3 Coupea, a mete su odavno poznate : Audi RS4, Mercedes C 63 AMG i Lexus IS-F. Nezvanična informacija, koja kaže da će redizajnirana obična serija 3 u limuzinskoj verziji biti promovisana na sledećem salonu automobila u Ženevi (mart 2008.), sugeriše da će možda i ovaj M3 sedan biti tada predstavljen, mada postoje i indicije da će se M3 sedan pojaviti već u novembru ove godine na salonu u Los Anđelesu ili u januaru 2008. na salonu u Detroitu.  



Iako još nema zvanične potvrde, ovo na slikama je nova verzija Mercedes McLarena SLR 722, koji je dobio dodatak GTR u imenu. GTR u ovom slučaju znači da je SLR 722 olakšan za čitavih 300 kg (sada 1300 kg) u odnosu na standardni Mercedes McLaren SLR 722, da je namenjen isključivo za trkačku stazu i da nije, odnosno neće biti registrovan za vožnju po običnim putevima (kao recimo Ferrari FXX). Težina je smanjena zamenom aluminijumskih delova sa onim od karbon fibera, gde god je to bilo moguće, mada za sada nije poznato o kojim se to konkretno delovima radi. Snaga 5,5 litarskog V8 motora je međutim ostala neizmenjena, odnosno i dalje iznosi 478kW/650KS i 820Nm obrtnog momenta. Kako bilo, smanjenje težine se pozitivno odrazilo na performanse, pa tako ubrzanje od 0 do 100 km/h sada traje samo 3,0 sekunde (0,6 sekunde bolje od standardnog SLR 722), dok je maksimalna brzina ostala 337 km/h. Naravno, SLR GTR će biti proizveden u veoma ograničenom broju (pominje se serija od 21 komada), a namejen je srećnicima, koji imaju oko 775.000 evra, koliko bi novi Mercedes McLaren SLR GTR trebalo da košta u Nemačkoj. Inače, broj 722 u stvari označava vreme starta (7 sati i 22 minuta ujutru) pobedničke posade Mercedesa 300SLR na trci Mille Miglia 1955. godine, koju su činili Stirling Moss i Denis Jenkinson.




Kako je krenulo, Subaru će svake nedelje (sve do zvanične promocije 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju) objavljivati po jednu tzv. teaser sliku toliko očekivane nove Impreze WRX STi. Naime, posle prve teaser slike od prošle nedelje (na kojoj se vidi prednji kraj automobila), Japanci su juče pustili u javnost drugu sliku, ovog puta zadnjeg dela ove Impreze. Nažalost, sem nove slike (i to naravno veoma zatamnjene da se ne bi videli zanimljivi detalji pre vremena), nema nikakvih novih tehničkih podataka, pa preostaje da ponovimo ono što se do sada zna. Dakle, Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi) nego upravo predstavljena obična verzija Impreze. Najavu izgleda serijske Impreze WRX STi smo mogli da vidimo još na salonu u Frankfurtu proteklih dana kroz studiju Subaru WRC Concept. Naravno, agresivan izgled bez odgovarajućeg motora i mehanike ne znači mnogo, pa Impreza WRX STi prema do sada dostupnim podacima (jer zvaničnih nažalost još nema) pod haubom ima 2,0 litarski bokser agregat sa turbo punjačem i 221kW/300KS pri 6500 o/min., dok se snaga na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača. Prema nezvaničnim informacijama, ubrzanje do 100 km/h bi trebalo da iznosi samo 4,5 sekundi. Dužina Impreze WRX STi iznosi 4435 mm, širina 1790 mm, visina 1475 mm, dok je rastojanje između osovina 2620 mm.



Rolls Royce je danas i zvanično objavio prve detalje o svom novom modelu Phantom Coupe, koji u stvari predstavlja produkcijsku verziju koncepta 101EX (prva slika) iz marta prošle godine, a od koga ne bi trebalo značajnije da se razlikuje (što se vidi po nemaskiranom prototipu na drugoj slici). Novim Coupeom se kompletira Rollsova porodica modela Phantom, koju već čine "standardni" Phantom sedan, Phantom Extended Wheelbase (sa dužim međuosovinskim rastojanjem) i kabriolet Phantom Drophead Coupe, a ohrabreni  pozitivnim reakcijama publike i potencijalnih kupaca na pomenuti 101EX, u Rolls Roycu su i te kako uvereni u uspeh novog modela. Phantom Coupe u Rolls Roycu kratko opisuju kao elegantni coupe sa dvoja vrata i četiri mesta, dok šef dizajnera u ovoj britanskoj fabrici (ali u vlasništvu BMW-a) Ian Cameron naglašava da su sa novim modelom želeli da istaknu i sportski potencijal njegovog 6,75 litarskog V12 motora sa 453KS i 720Nm obrtnog momenta. U press saopštenju se još navodi da će novi Phantom Coupe imati aluminijumsku konstrukciju kao i ostali članovi Phantom porodice, da je karoserija kraća u odnosu na Phantom sedan i da je vešanje pretrpelo određene izmene. Ostali detalji će biti objavljeni tokom narednih meseci. Proizvodnja novog Phantoma Coupe će zvanično početi u leto 2008. godine u fabrici u engleskom Goodwoodu (naravno radi se o ručnoj proizvodnji), a njegova cena će se kretati između Phantoma i Phantoma Drophead Coupea.




Nissan će 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju konačno promovisati novu generaciju svog sportskog modela GT-R, čija prodaja u Japanu počinje u decembru ove godine (u Evropu i Ameriku stiže sredinom 2008.). U ovom trenutku naravno nisu poznati još svi detalji (kao što se vidi sa ovih tzv. teaser slika, Japanci i dalje kriju definitivan izgled prednjeg i zadnjeg kraja), ali je poznato da će novi GT-R (težak 1590 kg) pokretati 3,8 litarski V6 motor sa dva turbo punjača (nezvanično će razvijati od 480 pa do čak 550KS zavisno od varijante) i da neće biti manuelne transmisije (čak ni kao opcije). Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) će se nuditi u tri verzije : Base, Premium i Black Edition, a osnovni Base model će u Japanu koštati 7,8 miliona jena ili oko 67.700 američkih dolara (što je skoro dva puta menje od cene Porshea 911 Turbo). Kupci Base i Premium verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Za sada, to je to, ali svakako obećavajuće.




Ovo je prva zvanična teaser slika Kijinog novog full size SUV modela (nezvanično se naziva Mesa mada Kia još nije saopštila kako će se zvanično zvati). Novi SUV bi na domaćem, korejskom tržištu trebao da bude predstavljen već na jesen ove godine, a na američkom (kome je u stvari najviše namenjen) na samom početku sledeće godine (tačnije na salonu u Detroitu u januaru 2008). Kao što se i očekivalo, serijska varijanta Mese će ličiti na koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salona u Detroitu ali 2005. godine. Mesa će kupce osvajati svojim privlačnim izgledom, atraktivnim i prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno i stalnim pogonom na sva četiri točka. Budući da je namenjena Amerikancima, ne čudi što se (bar zasad) najavljuje ugradnja samo 3,8 litarskog V6 benzinca sa 260KS, dok o dizelašu nema ni pomena. Zasad. Zbog toga ga u Evropi i ne treba očekivati tako brzo, naravno ako se ikada i pojavi na Starom kontinentu. Prema nepotvrđenim informacijama, Kia će u Mesu ugrađivati i jači 4,6 litarski V8 benzinac.