home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Rolls Royce je danas i zvanično objavio prve detalje o svom novom modelu Phantom Coupe, koji u stvari predstavlja produkcijsku verziju koncepta 101EX (prva slika) iz marta prošle godine, a od koga ne bi trebalo značajnije da se razlikuje (što se vidi po nemaskiranom prototipu na drugoj slici). Novim Coupeom se kompletira Rollsova porodica modela Phantom, koju već čine "standardni" Phantom sedan, Phantom Extended Wheelbase (sa dužim međuosovinskim rastojanjem) i kabriolet Phantom Drophead Coupe, a ohrabreni  pozitivnim reakcijama publike i potencijalnih kupaca na pomenuti 101EX, u Rolls Roycu su i te kako uvereni u uspeh novog modela. Phantom Coupe u Rolls Roycu kratko opisuju kao elegantni coupe sa dvoja vrata i četiri mesta, dok šef dizajnera u ovoj britanskoj fabrici (ali u vlasništvu BMW-a) Ian Cameron naglašava da su sa novim modelom želeli da istaknu i sportski potencijal njegovog 6,75 litarskog V12 motora sa 453KS i 720Nm obrtnog momenta. U press saopštenju se još navodi da će novi Phantom Coupe imati aluminijumsku konstrukciju kao i ostali članovi Phantom porodice, da je karoserija kraća u odnosu na Phantom sedan i da je vešanje pretrpelo određene izmene. Ostali detalji će biti objavljeni tokom narednih meseci. Proizvodnja novog Phantoma Coupe će zvanično početi u leto 2008. godine u fabrici u engleskom Goodwoodu (naravno radi se o ručnoj proizvodnji), a njegova cena će se kretati između Phantoma i Phantoma Drophead Coupea.






Nissan će 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju konačno promovisati novu generaciju svog sportskog modela GT-R, čija prodaja u Japanu počinje u decembru ove godine (u Evropu i Ameriku stiže sredinom 2008.). U ovom trenutku naravno nisu poznati još svi detalji (kao što se vidi sa ovih tzv. teaser slika, Japanci i dalje kriju definitivan izgled prednjeg i zadnjeg kraja), ali je poznato da će novi GT-R (težak 1590 kg) pokretati 3,8 litarski V6 motor sa dva turbo punjača (nezvanično će razvijati od 480 pa do čak 550KS zavisno od varijante) i da neće biti manuelne transmisije (čak ni kao opcije). Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) će se nuditi u tri verzije : Base, Premium i Black Edition, a osnovni Base model će u Japanu koštati 7,8 miliona jena ili oko 67.700 američkih dolara (što je skoro dva puta menje od cene Porshea 911 Turbo). Kupci Base i Premium verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Za sada, to je to, ali svakako obećavajuće.




Ovo je prva zvanična teaser slika Kijinog novog full size SUV modela (nezvanično se naziva Mesa mada Kia još nije saopštila kako će se zvanično zvati). Novi SUV bi na domaćem, korejskom tržištu trebao da bude predstavljen već na jesen ove godine, a na američkom (kome je u stvari najviše namenjen) na samom početku sledeće godine (tačnije na salonu u Detroitu u januaru 2008). Kao što se i očekivalo, serijska varijanta Mese će ličiti na koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salona u Detroitu ali 2005. godine. Mesa će kupce osvajati svojim privlačnim izgledom, atraktivnim i prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno i stalnim pogonom na sva četiri točka. Budući da je namenjena Amerikancima, ne čudi što se (bar zasad) najavljuje ugradnja samo 3,8 litarskog V6 benzinca sa 260KS, dok o dizelašu nema ni pomena. Zasad. Zbog toga ga u Evropi i ne treba očekivati tako brzo, naravno ako se ikada i pojavi na Starom kontinentu. Prema nepotvrđenim informacijama, Kia će u Mesu ugrađivati i jači 4,6 litarski V8 benzinac. 



 

Subaru je uoči svetske promocije željno očekivane Impreze WRX STi (na salonu automobila u Tokiju od 27.10. do 11.11.) danas objavio jednu tzv. teaser sliku ovog automobila, koji će se odlikovati daleko agresivnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi) nego upravo predstavljena obična verzija Impreze. Najavu izgleda serijske Impreze WRX STi mogli smo da vidimo još na salonu u Frankfurtu ovih dana kroz model Subaru WRC Concept. Naravno, agresivan izgled bez odgovarajućeg motora i mehanike ne znači mnogo, pa Impreza WRX STi prema do sada dostupnim podacima (jer zvaničnih nažalost još nema) pod haubom ima 2,0 litarski (verzija za Japan) bokser agregat sa turbo punjačem i okruglo 300KS pri 6500 o/min. i 450Nm obrtnog momenta, dok se snaga na sva četiri točka (Subaruov Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača. Na pojedinim automobilskim forumima se pominje i impresivan, ali naravno i nezvaničan podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h za samo 4,5 sekunde, za čiju potvrdu ćemo ipak morati da sačekamo na zvanično press saopštenje (inače, sadašnji WRX STi do 100 km/h ubrzava za 5,4 sekunde). Dužina Impreze WRX STi iznosi 4435 mm, širina 1790 mm, visina 1475 mm, dok je rastojanje između osovina 2620 mm.



Fiat je obelodanio planove za dva svoja nova modela, koji su za sada označeni samo kao B-Compact car i C X-Over. Prvo će se na tržištu 2009. godine pojaviti novi model B segmenta (prva slika) i predstavljaće automobil manji od aktuelnog Grande Punta, a najverovatnije će poneti već dobro poznato ime Uno. Auto će biti dostupan u nekoliko različitih verzija karoserije (za sada se pominju dve) i nudiće italijanski stil, praktičnost, štedljive motore, male troškove održavanja i pristupačnu cenu. Ovim modelom italijanska fabrika planira da učvrsti svoj snažan položaj u segmentu malih hatchback automobila. Drugi Fiatov novitet jeste crossover model C segmenta (ili drugačije rečeno C X-Over) sa petora vrata i dužinom od 4,5 metra, koji treba da predstavlja "praktičnu i emotivnu alterantivu" novom Fiatu Bravo. Kako se najavljuje, ovaj automobil sa praktičnošću MPV-a i robusnošću SUV-a (nudiće se naravno i sa pogonom na sva četiri točka), treba da košta između 22.000 i 30.000 evra, zavisno od verzije.

   



Mazda će na predstojećem 40. po redu salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11. 11.) predstaviti javnosti novi koncept sportskog Coupea (još mu se ne zna ime) sa novom generacijom rotacionog motora. Novi Coupe će biti poslednji u nizu koncept automobila Mazdine tzv. "flow" serije, koju već čine Nagare, Ryuga, Senku i Hakaze (mada mnogi s pravom zapažaju veliku sličnost i sa nešto starijom studijom Kabura, tako da novi Coupe liči na njenu evoluciju). Neki od dizajnerskih elemenata sa pomenutih prototipova su se inače već našli na pojedinim serijskim modelima japanske komapanije, kao npr. na novoj Mazdi6 i obnovljenoj Mazdi Premacy (u Evropi Mazda5), a tokom ove zime nas očekuje i redizajn modela RX-8, koji bi takođe trebao da dobije par detalja sa ovih koncept automobila. Bez obzira na privlačan izgled ovog novog Mazdinog Coupea, značajnija novost se ipak skriva ispod poklopca motora. Radi se o novog generaciji Mazdinog rotacionog motora, koji je prvi put posle 1974. godine dobio zapreminu veću od 1,3 litra (mada se još ne zna za koliko tačno), a radi se o laganom, kompaktnom i snažnom RENESIS(2) motoru (nažalost, osim zapremine, još se ne zna ni snaga ovog agregata).




Redizajn za Audi A3

18 Sep 2007 - 01:06 Top secret Link

Pre nego što krajem 2009. godine bude zamenjen potpuno novom generacijom, sadašnji Audi A3 doživeće još jedan redizajn, i to pre svega na prednjem delu. Lovci na automobilske novitete uspeli su da snime potpuno nemaskiran obnovljeni Audi A3, čiji novi izgled prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i coupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinosi, pre svega, velika "single-frame" maska hladnjaka, kao i modifikovani branik, a i prednja svetla će biti restilizovana u maniru većih Audijevih modela. Promena na boku automobila nema, a pozadi se očekuju manja doterivanja svetala. Kako sada stvari stoje, ovaj redizajnirani A3 (u verziji hatchback sa troja i Sportback sa petora vrata), ali i potpuno novi A3 Cabrio (o kome je nedavno već bilo reči), najverovatnije će zajedno imati svetsku premijeru na salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine. Ipak, treba pomenuti da neki izvori kao termin promocije pominju i početak januara i salon automobila u Detroitu.




BMW M3 CSL

6 Sep 2007 - 00:40 Top secret Link

Ako je verovati nezvaničnim informacijama (jer zvanične potvrde naravno nema), ovo na slikama je novi BMW M3 CSL, kojim se vrše ispitivanja na nemačkoj trkačkoj stazi Nirburgring. Na automobilu sa slika se zapaža par novih detalja u vidu novog, većeg spojlera na poklopcu prtljažnika, širih tragova točkova, a oni sa oštrim vidom su primetili i drugačija sedišta. Osim toga, M3 CSL imaće manju težinu u odnosu na standardni M3 (1655 kg) i snažniji motor (aktuelni M3 ima 4,0 litarski V8 agregat sa 420KS i 400Nm obrtnog momenta). Samim tim, očekuje se i poboljšanje ubrzanja od 0 do 100 km/h (sada 4,9 sekunde). Sam BMW je nedavno priznao da je M3 CSL verzija na bazi novog M3 (serije E92) u planu, a kojom bi se M3 po broju konjskih snaga približio ili izjednačio sa novim Mercedesom C 63 AMG (ima 457KS).




Na internet je pre vremana procurela zvanična brošura novog i nestrpljivo očekivanog Mitsubishijevog modela EVO X, koja je doduše na japanskom jeziku, ali koja ipak dovoljno otkriva (pre svega konačno je poznata snaga njegovog motora), a istovremeno je dostupna i prva slika unutrašnjosti serijske verzije. Konkretno, 2,0 litarski turbo motor razvija 206kW/280KS i 422Nm obrtnog momenta (međutim sumnja se da će EVO X u stvarnosti imati veću snagu nego što će biti zvanično deklarisano). Promocija se očekuje na oktobarskom salonu automobila u Tokiju (mada nije isključeno ni da se pojavi već na salonu u Frankfurtu sledećeg meseca), dok bi prodaja u Japanu trebalo da počne krajem ove godine, a u Americi u prvom kvrartalu 2008. Kao što se i očekivalo, definitivna verzija desete evolucije ovog modela se ne razlikuje od prototipova Concept X i Prototype X predstavljenih na salonima u Tokiju 2005. i u Detroitu 2007. godine. Dakle, ovde nema iznenađenja, dizajn je agresivan i nagoveštava šta se krije ispod limenog oklopa (naročito se ističe namrgođen prednji kraj, otvori za vazduh na haubi motora i prednjim blatobranima, kao i veliko zadnje krilo). U Japanu će se ovaj sport sedan i dalje zvati Lancer Evolution X, za razliku od  običnog porodičnog Lancera, koji se u Japanu prodaje kao Galant Fortis. Novi EVO X raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. Nov je i automatizovani manuelni menjač sa 6-stepeni (Sport Shift Transmission) i duplim kvačilom, koji po fabričkim tvrdnjama nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač.



Dok kod nas traje akcija prodaje aktuelnog Jazza po sniženim cenama, u Hondi užurbano pripremaju njegovog naslednika. Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Jazz dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, branike i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok je pozadi novi Jazz (negde se prodaje i kao Fit) dobio izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji D stub. Naravno, budući Jazz će biti nešto veći u odnosu na sadašnji model, samim tim i prostraniji. Naime, dužina će umesto sadašnjih 3,84 iznositi 3,90 metra, veća je i širina (biće 1695 mm, odnosno plus od 20 mm), dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 50 mm, tačnije na ukupno 2500 mm. I novi Jazz će naravno zadržati Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. U unutrašnjosti možemo očekivati i novu instrument tablu i bolji kvalitet upotrebljenih materijala. Novi Jazz će pokretati VTEC benzinci od 1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300 obrt./min., ali je najveća novost u stvari da će paletu agregata konačno upotpuniti i dizelaš. Premijera novog Jazza bi trebalo da se održi na salonu automobila u Tokiju u oktobru ove godine, dok bi prodaja počela početkom 2008.



Novi BMW Z4 za 2009.

22 Avg 2007 - 00:40 Top secret Link

BMW će novu generaciju svog roadstera Z4 predstaviti početkom 2009. godine, a ono što predstavlja najveću novinu (pored naravno novog izgleda), jeste da novi Z4 umesto platnenog (kakav ima aktuelni Z4) dobija tvrdi sklopivi krov, kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK a i nedavno predstavljeni BMW 3 Coupe-Cabrio. Prema ovom renderingu, novi Z4 i dalje zadržava karakterističnu dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, a od novih detalja tu su novi prednji deo automobila, koji za uzor koristi nedavno promovisan BMW CS Concept (naročito dizajn "bubrega" i svetala). Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, jer bavarska kompanija želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu  klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster (taj će se najverovatnije zvati Z2). Paleta motora će najverovatnije obuhvatati benzince od 2,5 litra (sa 177KS i 218KS), 3,0 L (265KS), 3,0 L Bi-turbo (306KS) i novi 4,0 litarski V8 agregat sa 420KS, koji je nedavno ugrađen u novi BMW M3. Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.



Posle meseci i meseci glasina i nagađanja, Volkswagen je konačno počeo sa testiranjima novog Coupe modela sa četiri vrata na bazi svog Passata (nešto slično Mercedesovoj CLS klasi). Naravno, to nije promaklo automobilskim paparacima, pa je ovaj primerak delimično maskiranog Passata Coupe uhvaćen proteklih dana tokom testiranja negde na jugozapadu SAD-a. Prema ranijim najavama, VW će Passat Coupe predstaviti na salonu automobila u Detroitu, početkom januara naredne godine, a cena bi mogla da počinje od oko 30.000 evra. Što se motora tiče, paleta bi trebalo da obuhvata agregate od 1,8 litarskog TSI benzinca sa 160KS, pa sve do 3,6 litarskog FSI V6 motora sa 300KS, koji bi imao i integralni pogon i DSG transmisiju sa duplim kvačilom (ovakav najjači Passat Coupe bi koštao oko 40.000 evra). Od dizelaša se za sada pominje 2,0 litarski TDI sa 140 i 170KS. Od opcija na raspolganju će biti stakleni panoramski krov, kamera za vožnju unazad i senzori za perkiranje. Postoje i indicije da bi Volkswagen mogao da se "odvaži", pa da Passat Coupe predstavi već za nekoliko nedelja na domaćem salonu u Frankfurtu, makar samo kao koncept automobil.

Foto : Hans G Lehmann





Posle nekoliko dobrih crteža, koji su se vrteli po internetu poslednjih nekoliko meseci, lovci na automobilske novitete su konačno uspeli da naprave i nekoliko prvih fotografija Audijevog modela A3 u kabrio izdanju. Premijera se očekuje u martu naredne godine, i to na salonu automobila u Ženevi, dok bi prodaja počela na leto, tačno na vreme kada počinje sezona otvorenih automobila. Audi A3 Cabrio će imati meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova, čime će krovni mehanizam biti daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Auto će imati mesta za četiri odrasla putnika, a zadnji kraj će pretrpeti korekcije izgleda u odnosu na aktuelni A3 hatchback. A3 Cabrio pokretaće benzinski i dizel motori već poznati iz A3 hatchbacka, odnosno benzinci od 1,4 litra sa 92kW/125KS, 1,8 L sa 118kW/160KS, 2,0 L od 195kW/265KS (model S3 Cabrio), dok će ljubiteljima dizelaša na raspolaganju biti 2,0 litarski TDI agregati sa 103kW/140KS i 125kW/170KS. Inače, u Audiju kao glavnog konkurenta za svoj novi otvoreni model vide u budućoj BMW-ovoj seriji 1 u kabrio varijanti. Iako se krajem maja pričalo da će budući Audi A3 Cabrio od sledeće godine proizvoditi Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova), u Audiju su ipak odlučili da će se proizvodnja tog modela odvijati u njihovoj fabrici u Mađarskoj. Naime, 29. juna Audi je i zvanično objavio da proizvodnja modela A3 Cabrio započinje 2008. godine, i to u njihovoj fabrici u Đeru (zapadna Mađarska), gde se već sklapa Audi TT Coupe i TT Roadster. Audi je inače fabriku u Đeru otvorio još 1998. godine, a prvi automobil je bio Audi TT prve generacije. Ove godine se u toj fabrici planira produkcija od oko 50.000 komada TT-a, dok je prošle godine realizovano 23.675 jedinica.



Nemački AutoBild (www.autobild.de) navodi da su ovo prve slike novog VW Golfa VI, o kome se poslednjih meseci mnogo piše, a još više nagađa. Zato još više privlače pažnju bombastični naslovi "Svetski ekskluziv", "prve slike", "kako stvarno izgleda" na naslovnoj strani najnovijeg broja ovog nemačkog magazina. Na stranu atraktivni naslovi, koji služe da se proda novina, ali AutoBildove kompjuterski generisane slike obično i nisu daleko od konačnog proizvoda. Da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme. Prema ovim slikama (ako se pokažu verodostojnim), budući Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše pretpostavljalo i ranije. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima, tako da se ovde radi o evoluciji izgleda postojećeg Golfa (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji su praktično nepromenjeni u odnosu na aktuelnu "Peticu"). Osim toga, i dimenzije će biti veoma slične postojećem modelu. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Inače, tamo će se i dalje prodavati kao Rabbit. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze i novi 1,6 litarski TSI sa 200KS i 2,0L sa 260 konja, koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS). Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.

 



BYD Auto F-1

17 Avg 2007 - 00:56 Top secret Link

Kineski automobili su poznati po niskim cenama, lošim rezultatima na testovima bezbednosti, a posebna priča je njihovo kopiranje dizajna već postojećih evropskih i japanskih automobila. Firma BYD Auto naravno nije nikakav izuzetak, pa tako ne iznenađuje činjenica da će njihov novi, i ujedno najmanji model u paleti, planiran za kraj 2008. ili 2009. godine, biti samo dobra kopija aktuelne Toyote Aygo. Prema prototipovima, koji su pre nekoliko meseci uhvaćeni tokom fabričkih testiranja i prema ovim kompjuterskim crtežima, ovaj BYD F-1 se od originala razlikuje samo po modifikovanim prednjim i zadnjim svetlosnim grupama i znaku proizvođača na maski hladnjaka i zadnjim (staklenim) vratima. Ako je i od Kineza, mnogo je. Zanimljivo je takođe da kineski sajtovi zaključuju da je F-1 prilično cool auto (upotrebili su baš tu reč) te da liči na Citroen C2 (modifikovani Peugeot 206 za Kinu), a Toyotu Aygo uopšte ne pominju, kao da ne postoji. BYD auto je i inače poznat po klonovima različitih modela. Tako BYD F3 predstavlja plagijat Toyote Corolle sedan (sada već stare generacije), model F6 je kombinacija stilova Honde Accord (američke verzije) i Mercedesa S klase, a kabriolet F8 je čista kopija Mercedesa CLK (prednji deo) i Renaulta Megane CC (bok i zadnji kraj automobila).