home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagen Scirocco R

30 Jun 2008 - 19:36 Top secret Link

Kao što je poznato, novi Volkswagen Scirocco će u početku biti dostupan sa benzinskim (od 122, 160 i 200KS) i dizel motorima (sa 140KS), međutim već se najavljuju nove varijante ovog modela. Tako se na internetu danas pojavila ova teaser fotografija koja prikazuje prednji deo novog sportskog Sciroccoa R. Kao i ostali članovi Volkswagenove R porodice (Golf R32, Passat R36, Touareg R50) i Scirocco R će se odikovati agresivnijim izgledom, bogatijom opremom i naravno snažnijim motorom. Međutim, budući da nema zvaničnih informacija, ovde počinju špekulacije. Po pojedinim izvorima, Scirocco R će dobiti 3.2 V6 agregat sa 250KS iz Golfa R32, po drugima radi se o novom 3.0 TFSI V6 kompresorskom motoru (kakav će imati i budući Audi S4), a treći se nadaju i 2.0 TFSI mašini od 242kW/325KS iz Sciroccoa GT24 Concept, predstavljenog u maju na skupu tjunera u Austriji (o ovom potonjem više OVDE).

S druge strane, postoje i najave da bi Volkswagen u bližoj budućnosti mogao da ponudi i specijalnu BlueMotion verziju Sciroccoa (u kombinaciji sa TDI dizelašem), čija će glavna karakteristika biti smanjena potrošnja goriva i redukovana emisija CO2 u odnosu na standardne modele.





Britanski Lotus će svetsku premijeru svog novog modela Eagle održati na domaćem terenu predstojećeg salona automobila u Londonu, koji se za posetioce otvara 23. jula i traje do 3. avgusta ove godine.

Konkretniji podaci o ovom 2+2 sportskom kupeu još nisu poznati, ali se nezvanično govori da je za pogon izabran (centralno smešten) modifikovan 3.5 litarski motor iz Toyote Camry, koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 268KS pri 6200 o/min. i 335Nm obrtnog momenta pri 4700 o/min. (izvori iz britanske fabrike inače navode da će ovaj japanski V6 agregat u Eaglu biti dostupan u verzijama sa i bez turbo punjača).

Eagle u osnovi menja nekadašnji Lotus Esprit, što znači da će u paleti biti pozicioniran iznad aktuelnih modela Elise, Exige i Europa.



Dobar uvid u to kako će izgledati budući mali Audi A1 dala nam je Audijeva studija Metroproject Quattro Concept (predstavljen prošle godine na salonu automobila u Tokiju), a sada smo u prilici da vidimo i izgled njegove verzije bez krova. Ovo su naime renderinzi Audija A1 Cabrio koje objavljuje britanski AutoExpress i koji su nastali na osnovu informacija insajdera iz nemačke fabrike. Ovim modelom Audi inače cilja pre svega na kupce koji su se do sada opredeljivali za Mini Cabrio.

U Audiju su se odlučili da budući A1 Cabrio, poput aktuelnog modela TT Roadster i najavljenog A5 Cabrio, raspolaže sa klasičnim platnenim, umesto trenutno veoma popularnog tvrdog sklopivog krova.

Za razliku od pomenutog Minija Cabrio, A1 Cabrio će prema navodima AutoExpressa biti dvosed, a pokretaće ga bogata paleta pogonskih agregata u kojoj se, prema sadašnjim informacijama, nalaze benzinski 1.4 TSI sa 140 i 170KS, zatim 1.6L sa 102 konja, 1.8L Turbo od 150KS, dok će od dizelaša na raspolaganju biti 2.0 TDI sa 140 i 170KS. Sportski Audi S1 bi trebalo da koristi isti 2.0 TFSI motor kao i sadašnji Audi S3, ali sa manjom snagom (između 200 i 215 konja, dok S3 ima 265KS). Ovde i napomena da će uz 1.4 TSI motor moći da se dobije i šestostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom.

Nemci inače radi i na hibridnoj varijanti standardnog Audija A1 (kombinacija elektro-motora i benzinca), ali za sada nije sigurno da li će i kabriolet biti dostupan sa hibridnim pogonom. Sigurno je međutim da A1 Cabrio neće imati Quattro, već pogon samo na prednjim točkovima, mada nije isključeno da najjači S1 Cabrio ipak dobije Quattro pogon.

Zvanična premijera Audija A1 Cabrio bi trebalo da bude održana na salonu u Frankfurtu 2009. godine (prodaja startuje 12 meseci kasnije), dok bi S1 Cabrio svetlost dana trebalo da ugleda 2011. godine.



BMW M3 CSL

28 Jun 2008 - 00:55 Top secret Link

 

Skoro godinu dana pošto je potpredsednik BMW-ovog M odeljenja Gerhard Richter potvrdio da će bavarska marka na tržište izbaciti dugo očekivani M3 CSL, nemački magazin Auto Zeitung objavljuje do sada možda i najbolji rendering njegovog mogućeg konačnog izgleda. Prema slici nemačkog magazina, M3 CSL će imati agresivniji nastup u odnosu na standardni M3 (novi prednji branik, hauba od karbon fibera, otvori za vazduh ispred zadnjih točkova), a tu su i širi trag točkova i veći spojler na poklopcu prtljažnika. Ipak, ono najvažnije se ne vidi golim okom, a to su za oko 100 kg manja težina u odnosu na standardni M3 i snažniji motor (4.0 litarski V8 agregat će umesto sa 420 raspolagati sa 470 konja). Samim tim, očekuje se i poboljšanje ubrzanja od 0 do 100 km/h sa 4,9 na 4,5 sekundi. Promocija? Tokom 2010. godine.  



 

Nemački magazin AutoBild najavljuje da će Mercedes 2010. godine kupcima ponuditi naslednika legendarnog modela 300SL, koji će za četiri godine proizvodnje biti napravljen u 6000 primeraka. Novi dvosed će, sem u Coupe verziji sa vratima koja se otvaraju u vis, od 2011. godine biti ponuđen i kao Roadster, ali sa konvencionalnim otvaranjem vrata i sa platnenim krovom. Prema AutoBildu, SLC će pokretati AMG-ov 6,3 litarski V8 motor sa oko 570KS i 650Nm obrtnog momenta, što će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od samo 3,7 sekundi i najveću brzinu od oko 315 km/h.



Hondin već odavno legendarni model NSX (predstavljen još 1989. godine) uskoro će konačno dobiti dostojnog naslednika. Pre nekoliko dana su lovci na automobilske novitete uspeli da na stazi Nirburgring naprave nekoliko dobrih špijunskih fotografija prototipa novog NSX-a (mada nije sigurno da će se i dalje tamo zvati), koje su poslužile da se naprave ovi renderinzi njegovog mogućeg izgleda (objavljuje ih britanski magazin AutoExpress). Ipak, mnogo je zanimljivije šta se krije ispod prednje haube. Naime, za razliku od starog NSX-a, koji je imao centralno smešten motor, kod novog NSX-a agregat će biti smešten ispod prednjeg poklopca. Novi NSX će zahvaljujući 5,5 litarskom V10 motoru sa 550 KS i 570Nm obrtnog momenta biti jedan od najsnažnijih japanskih sportista, bez obzira na oštru konkurenciju u vidu budućeg Lexusa LF-A ili prošle godine promovisanog Nissana GT-R. Motor će raspolagati i sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 (sistem moža da deaktivira pet cilindara).   

Kako bi se smanjila težina automobila, u konstrukciji će pored čelika biti korišćen i aluminijum, dok će se snaga preko automatskog osmostepenog menjača (sa komandama za ručno menjanje brzina na volanu) prenositi na sva četiri točka (Hondin SH-AWD sistem).

Datum promocije novog Hondinog 2+2 sportiste još nije zvanično potvrđen ali se špekuliše da bi to moglo da se desi krajem 2010. ili početkom 2011. godine. Što se cene tiče, ona će biti saopštena kasnije (kako se bude približavao datum promocije), mada AutoExpress pominje cifru od 90.000 funti (nešto manje od 114.000 evra).



Iz Rumunije stižu nove špijunske fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine. Kao što se i očekivalo, inspiracija za Loganov svežiji izgled je pronađena u novom modelu Sandero, čija svetska premijera je inače održana početkom marta na salonu automobila u Ženevi (o tome više OVDE). To u praksi znači da je najveće promene Logan doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka sa novim logom marke, modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh i mestom oko svetala za maglu. Promene na zadnjem kraju su diskretnije i obuhvataju blago doterana svetla i branik, novu hromiranu lajsnu na donjem delu poklopca prtljažnika, koji je uz to dobio i nešto izraženiji spojler. Uz unapređeni interijer (novi volan, kvalitetniji materijali), to je u principu to.

Sem ovih slika, u ovom trenutku nema konkretnijih podataka o doteranom Loganu, pa tako ni o eventualnim promenama u paleti pogonskih agregata. Trenutno ta paleta obuhvata pet motora: tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS.



Dok prodaja standardnih verzija nove Alfe MiTo tek treba da startuje narednog meseca (o tome više OVDE), u ovoj italijanskoj kompaniji već planiraju i njegovu sportsku GTA verziju.

Po sadašnjim informacijama, budući MiTo GTA (imaće i dalje prednji pogon) treba da se pojavi u prodaji u leto 2009. godine, a za pogon će biti zadužen 1,75 litarski četvorocilindrični benzinac sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem. Iz ovog agregata je izvučeno svih 230KS, što će prema navodima Italijana biti dovoljno da MiTo GTA postane najsnažniji automobil u svojoj klasi.

Podsećanja radi, prema pisanju britanskog AutoExpressa, Alfa Romeo već radi i na kabriolet verziji svog novog najmanjeg modela (imaće plateni krov i mesta za četiri putnika), koji će se na tržištu pojaviti za manje od 18 meseci (promocija će međutim biti već na sledećem ženevskom salonu automobila u martu 2009. godine). Konkretniji podaci o MiTo Cabrioletu su i dalje nedostupni ali treba očekivati da će paleta motora obuhvatati snažnije agregate iz modela sa limenim krovom.

  



Prošle godine je prvi čovek BMW-a Norbert Reithofer otkrio planove ovog bavarskog proizvođača za budućnost, gde je posebno mesto rezervisano za automobil koji je za sada nazvan Progressive Activity Sedan (PAS). Prema najnovijim informacijama, novi BMW PAS će svetlost dana ugledati na sledećem salonu automobila u Frankfurtu (septembar 2009. godine), a prodaja će startovati ubrzo posle toga. Kao i najnoviji BMW X6, i PAS će u osnovi biti četvorosed i imaće verziju sa pogonom na sva četiri točka. Razlika između X6 i PAS-a je u tome što je X6 napravljen na bazi BMW-a X5, dok će PAS za osnovu koristiti buduću seriju 5 Touring (interne oznake F11) koja će se pojaviti 2010. godine. Ovo naravno ne znači da će PAS i serija 5 za 2010. - tu biti isti. Bez obzira što će i spoljašnji izgled biti prilično drugačiji, najveće razlike između ova dva potonja automobila će se u stvari ogledati u interijeru i njegovoj koncepciji. BMW PAS će naime imati i jedno pomoćno sedište (dakle 4+1 koncepcija), koje će moći lako da se ukloni kada nije u funkciji. Što se spoljašnjeg dizajna tiče, na ovim slikama posebnu pažnju privlače veoma kratki prepusti karoserije, istaknuti blatobrani, prokupeovska linija krova i veliki točkovi (veličine od 18 do 21 inča). BMW PAS će biti dugačak 4,90 metara (međuosovinsko rastojanje preko 3 metra), a težak oko 1900 kg. Po sadašnjim najavama, PAS neće pripadati ni MPV ni SUV kategoriji (mada će postojati i varijanta sa 4x4 pogonom), a neće biti ni njihova kombinacija, već nešto sasvim novo. Uostalom, i za novi X6 BMW tvrdi da predstavlja novu, tzv. Sports Activity Coupe kategoriju. Novi PAS će se nuditi sa četiri motora: PAS 3,0d sa 245KS i 550Nm, PAS 3,0sd sa 300KS i 650Nm, PAS 3,0si sa 306KS i 400Nm i na kraju PAS 4,0sd sa V8 dizel motorom od 408KS i 600Nm. Podrazumeva se da će uz ove motore biti dostupan i BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja, Start&Go funkciju), a ne bi bilo iznenađenje da se pojavi i hibridna varijanta ovog modela (slično najnovijoj studiji BMW X6 ActiveHybrid Concept, koga pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektro-motora, što na kraju omogućava da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20% manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem). Najavljuje se i ugradnja BMW-ovog i-drive sistema i ZF automatskog menjača sa 8 stepeni, a što se cene tiče, ona bi mogla da se kreće na nivou modela X6.



Kia Forte : nova slike

24 Jun 2008 - 12:43 Top secret Link

 

Nakon što je početkom meseca objavljena prva fabrička skica, iz Kije su u javnost pustili i dve zvanične teaser slike, koja prikazuju prednji deo i bokove naslednika već prilično ostarelog modela Spectra (u Evropi Cerato).

Kada bude zvanično predstavljen (21. avgusta ove godine), novi Korejac će poneti i novo ime - Kia Forte.

Iako za sada i dalje nema konkretnijih zvaničnih detalja o samom automobilu, Forte će biti jedan od prvih modela korejske kompanije koji će se odlikovati novim Kijinim korporativnim izgledom, viđenim na koncept vozilu Koup (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Upravo bi Theta II 2.0 litarski turbo motor sa 290 konja iz Koup Concepta mogao da bude jedan od pogonskih agregata u novoj Kiji Forte (ali najverovatnnije u verziji sa manjom snagom), dok bi ostatak palete mogli da čine atmosferski 1.6 i 2.0 litarski četvorocilindrični motori.



Sem što priprema restilizovanu verziju Logana (o tome više OVDE), u Renaultu rade i na njegovom sportskom izdanju, koji bi trebalo ne samo da proširi ponudu ovog modela (i naravno dovede nove kupce), već i da poboljša imidž rumunske marke, poznate po proizvodnji jeftinih automobila za prevoz ludi i tereta od tačke A do tačke B. Drugim rečima, očekuje nas pojavljivanje vozila za kupce, koji i od automobila kakav je Logan, priželjkuju više zabave, ali to ne žele previše da plate. Tako su prema poslednjim informacijama u Renaultu odlučili da pod Loganovu haubu spakuju 1,6 litarski atmosferski agregat, poznat inače iz Sportskog Twinga RS (u njemu ovaj motor raspolaže sa 98kW/133KS pri 6750 o/min. i 160 Nm pri 4400 o/min.).

Sem jačeg motora, u paketu možemo očekivati i atraktivniji izgled (agresivniji aerodinamički paket), doteranu unutrašnjost (nova sedišta, volan, aluminijumske pedale), novi izduvni sistem, veće aluminijumske točkove, modifikovano ogibljenje i pojačani kočioni sistem.

Kako bi sportski Logan eventualno mogao da izgleda, pokazuju ove slike brazilskog Logana Tuning (o njemu više OVDE).

 



U AMG-u su za naredni mesec (za vreme trke formule 1 u Nemačkoj) najavili zvaničnu promociju svog novog modela, ali sem ove teaser slike, druge informacije nisu objavljene. Najverovatnije se radi o novom SL 65 AMG Black Series modelu, koji će iz 6.0 litarskog V12 bi-turbo motora po poslednjim informacijama izvlačiti do 680KS (standardni SL 65 AMG ima 612KS), dok će obrtni moment iznositi 1000Nm. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 4 sekunde, dok će maksimalna brzina biti elektronski ograničena na 300 km/h (iako auto može da postigne preko 320 km/h). Sem pojačanog motora, Black Series varijanta će se od standardnog SL 65 modela razlikovati i po doteranom aero body paketu, za oko 100 kg manjoj težini (hauba, poklopac prtljažnika, krov, prednji blatobrani i branici će biti izrađeni od karbon fibera), fiksnim umesto pokretnim krovom i po modifikovanom ogibljenju. Prodaja treba da startuje početkom sledeće godine (po ceni za oko 20% višoj u odnosu na SL 65 AMG), dok se loša vest odnosi na podatak da će biti proizvedeno samo 350 primeraka ovog modela. 



Kako piše britanski magazin Autocar, Ford je odlučio da premijeru nove Fieste ECOnetic održi sledećeg meseca na salonu automobila u Londonu.

Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da će emisija CO2 biti manja od 100 grama po kilometru (tačnije 97 g/km), dok će potrošnja iznositi 3,7 litara dizela na 100 km (Fiestu ECOnetic će naime pokretati 1,4 litarski TDCi turbo-dizelaš sa DPF filterom čestica čađi). Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila, gumama sa manjim otporom kotrljanja i revidiranim manuelnim menjačem.



Chevrolet Camaro SS

22 Jun 2008 - 00:51 Top secret Link

Posle nedavnih špijunskih slika novog Chevrolet Camara Cabrio (o tome OVDE), pojavile su se i ove dve odlične fotografije snimljene mobilnim telefonom, koje u potpunosti otkrivaju izgled serijske verzije sportskog Camara SS.

Iako spoljašnjost u odnosu na standardne Camaro modele nije pretrpela drastične promene (SS oznaka, spojler na poklopcu prtljažnika, nešto drugačije dizajnirani točkovi), prava razlika se krije pod haubom. Tamo bi prema poslednjim informacijama trebalo da bude LS8 verzija 6,2 litarskog V8 agregata sa kompresorom, koji će u Camaru SS raspolagati sa oko 500 konja. To bi trebalo da omogući ovom automobilu (modelske godine 2010.) da postane najbrži serijski Camaro ikada.

Što se ostalih pogonskih agregata tiče, novi Camaro će dobiti i slabije V8, kao i V6 motore, a govori se i o 2,0 litarskom turbo četvorocilindrašu, koji u Opelovom roadsteru GT razvija 264KS.

Nova generacija Camara je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (kupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. I serijski Camaro će se nuditi u kupe i kabrio izdanju, a proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja početi početkom 2009. godine (to se odnosi na kupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima godinu dana kasnije).



Posle lansiranja Swifta Dzire (o tome više OVDE), indijski Maruti Suzuki nastavlja sa proširivanjem svoje game. Tako će se uskoro najmanjim modelima Zen Estilo i Wagon R pridružiti i serijska verzija koncept vozila A Star (o tome OVDE), koga su prvi mogli da vide posetioci ovogodišnjeg salona automobila u Nju Delhiju (kasnije je bio izložen i na salonu u Ženevi).

Ipak, sudeći po ovim prvim špijunskim slikama, zanimljiv izgled koncept verzije je prilično ublažen prilikom konverzije u serijski model. To se naročito odnosi na prednji i zadnji kraj, koji sada deluju mnogo klasičnije, mada i dalje moderno i dovoljno privlačno.

Za pogon će biti zadužen potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor, koji će po ranijim najavama zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km.  

Prodaja A Stara u Indiji inače počinje u oktobru ove godine, a izvoziće se i u Evropu i to najverovatnije kao Suzuki Alto.

Inače, Maruti Suzuki će uskoro svoju paletu dopuniti i novim mikrovenom Splash, koji se već neko vreme prodaje i na Starom kontinentu.