home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Abarth Roadster

17 Jul 2008 - 18:57 Top secret Link

Fiat je svoj već odavno legendarni brend Abarth ponovo oživeo prošlogodišnjom promocijom Abarth Grande Punta (pre nekoliko meseci paletu je proširio i Fiat 500 Abarth), a sada se ponovo govori i o novom sportskom roadsteru sa znakom škorpije.

Sama vest o Abarth Roadsteru naime nije nova; prošle godine je britanski magazin AutoExpress (odakle su i ove slike) najavio da Evropski Institut za Dizajn iz Torina (European Institute of Design), sprema predlog budućeg Abarthovog sportskog dvoseda sa imenom SS Roadster (sa karakterističnom kombinacijom bele i crvene boje karoserije i crne za haubu).

Tada se govorilo da će se ispod atraktivnog odela kriti mehanika malene Fiatove Pande 100HP, dakle 1.4 litarski motor sa 74kW/100KS, koji bi zahvaljujući laganoj konstrukciji ovog roadstera, ipak obezbeđivao sasvim solidne performanse. Informacije od pre nekoliko dana nagoveštavaju da bi se ispod haube ipak mogao naći potentniji 1.4 litarski agregat sa 135KS iz Fiata 500 Abarth.

Kako bilo, Abarth Roadster bi navodno trebalo da se pojavi u prodaji 2013. godine (očekuje se da popuni prazninu koju je na tržištu ostavio neuspešni Smart Roadster) i to po ceni od oko 12.000 funti (15.145 evra).





Novi BMW Z4 Coupe

16 Jul 2008 - 11:00 Top secret Link

Nakon nekoliko renderinga mogućeg izgleda buduće generacije BMW-a Z4 u Roadster varijanti, evo kako bi najverovatnije mogao da izgleda novi Z4 Coupe.

Nemci će po poslednjim informacijama novi Z4 predstaviti već na sledećem salonu automobila u Ženevi (mart 2009. godine), a kao i do sada, karakterisaće ga dugačka hauba i kratki prepusti karoserije. Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, između ostalog i zato jer bavarska fabrika po ranijim (nezvaničnim) vestima želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster. Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz serije 3. To podrazumeva i 3.0 litarski twin-turbo sa 306 konja iz modela 335i, dok će Z4 M Coupe dobiti novi 4.0L V8 agregat iz aktuelnog BMW-a M3 (govori se da će u ponudi biti i dizelaš).   

Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.



Nakon redizajnirane 911-ice, na red za osvežavanje su stigli i Porscheovi ulazni modeli Boxster i Cayman. Kao i u slučaju pomenutog Porschea 911, dizajnerske promene na restilizovanom Caymanu i Boxsteru nisu revolucionarne, odnosno podrazumevaju prilično diskretne modifikacije prednjeg i zadnjeg kraja automobila, kao i unapređenu unutrašnjost. To u praksi znači drugačiji prednji branik, modifikovana Bi-Xenon prednja svetla, nove retrovizore i aluminijumske točkove od 17, 18 ili 19 inča, dok se na repu najviše ističu redizajnirana LED svetla i izduvne cevi (unurašnjost će po najavama dobiti novi upravljač, doteranu centralnu konzolu i bogatiji spisak standardne opreme).

Promena ima i na motorima, tačnije Cayman će dobiti dodatnih 20KS i 27Nm obrtnog momenta, Cayman S 25KS i 30Nm, a Boxster i Boxster S će biti snažniji za po 10KS. Iako je snaga povećana, a performanse poboljšane, iz nemačke fabrike stiže obećanje da će potrošnja u odnosu na dosadašnje modele biti za 2 do 14% manja (u zavisnosti od verzije).

Novostima ovde nije kraj, jer će se kao opcija kupcima Boxstera S i Caymana S nuditi i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK), a tu su i doterano ogibljenje i jači kočioni sistem.

Prema sadašnjim informacijama, proizvodnja obnovljenog Boxstera i Caymana treba da počne u oktobru ove, a prodaja u februaru naredne godine.



Jaguar XF-R

12 Jul 2008 - 13:18 Top secret Link

Novi vlasnik Jaguara, indijska kompanija Tata Motors, odlučio je da posetiocima ovogodišnjeg skupa Goodwood Festival of Speed ekskluzivno prikaže predserijski primerak sportskog Jaguara XF-R o kome se priča već nekoliko meseci. XF-R je izvezao par krugova na Goodspeedu, međutim fabrika ovom prilikom ipak nije saopštila nikakve podatke o pogonskom agregatu, kao ni datum njegove zvanične prezentacije. Prema ranijim informacijama, ovaj konkurent BMW-u M5 i Mercedesu E63 AMG bi trebalo da pokreće novi 5.0 litarski V8 agregat sa kompresorom, čija snaga će iznositi oko 373kW/500KS. Uz jači motor, u paketu se nalaze i novi aerodinamički paket, novi sportski izduvni sistem, spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, jače kočnice i novi set točkova sa širim gumama.



Kako stvari sada stoje, kabriolet verzija Maseratijevog GranTurisma će se na tržištu naći u martu 2009. godine, što znači da će njegova zvanična svetska premijera najverovatnije biti na jednom od većih sajmova automobila koji će se održati ove jeseni (ili u oktobru na salonu u Parizu ili u Los Anđelesu u novembru).

Iako su neke od poslednjih špijunskih slika nagoveštavale da će GranTurismo Spyder dobiti tvrdi sklopivi krov, prema najnovijim vestima izgleda da su se u italijanskoj fabrici ipak odlučili za klasično rešenje platnenog krova (takvo rešenje uostalom koriste i Jaguar XK, BMW serija 6 i Porsche 911).

Što se motora tiče, GranTurismo Spyder će pokretati 4.2 litarski V8 agregat sa 298kW/405KS iz Coupe verzije mada se kasnije očekuje i snažnija "S" varijanta sa većim 4.7 litarskim V8 motorom od 323kW/440KS (oslabljena verzija motora iz Alfe 8C Competizione/Spider).

U svakom slučaju, u Maseratiju se nadaju da će sa novim Spyderom poboljašti svoju prodaju koja je prošle godine iznosila 7350 autopmobila. Za 2008. se inače planira 9000 jedinica, za 2009. 10.000, a 2011. godine kupce bi trebalo da nađe 12.000 Maseratija.



Chevrolet Cruze

10 Jul 2008 - 00:38 Top secret Link

General Motors je kratkim saopštenjem za medije najavio da će na salonu automobilu u Parizu početkom oktobra održati svetsku premijeru svog novog modela Chevrolet Cruze (ovde je zanimljivo primetiti da se pod imenom Chevrolet Cruze na nekim tržištima prodaje i aktuelni Suzuki Ignis a i australijski Holden je koristio naziv Cruze za svoju verziju tog Suzukija).

Kako bilo, GM najavljuje da će Cruze biti dugačak blizu 4,60 metara i da će nuditi udoban i prostrani interijer za pet putnika i dovoljno mesta za njihov prtljag. Cruze je delo globalnog dizajnerskog i inženjerskog tima, a sem u Južnoj Koreji, proizvodiće se na još nekoliko lokacija širom sveta. Očekuje se da će Cruze biti napravljen na GM-ovoj Delta kompaktnoj platformi, koju već koriste aktuelni Opel i Saturn Astra.

Novi Chevrolet će evropskim kupcima biti na raspolaganju od proleća 2009. godine, a u GM-u obećavaju da će Cruze, osim visoke bezbednosti i izuzetnog kvaliteta, i dalje karakterisati veoma atraktivan odnos kvalitet–cena.



Ford će ove godine paletu svojih manjih modela, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se inače prvi put pojavio još pre skoro 12 godina na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine).

Sudeći po ovim najnovijim slikama sa sajta Polskatimes, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.

Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj (ove špijunske slike su najverovatnije i napravljene u toj fabrici). Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.

Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9415 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.065 evra.



Nadajući se da može da ponovi uspeh reinkarnisanog modela 500, Fiat se sprema da oživi još jedno legendarno ime iz svoje prošlosti – Topolino. Fiat naime planira proizvodnju nove porodice niskobudžetnih automobila u našoj Zastavi, a očekuje se da prvi bude upravo novi Topolino.

Italijani su inače već počeli sa testiranjem prototipova novog Topolina i to maskiranog u skraćenu Fiat Pandu (na prve dve slike), a na trećoj slici možete videti kako bi mogla da izgleda njegova konačna verzija. 

Novi Topolino će se bazirati na platformi Fiata 500, ali će od njega biti nešto kraći (dužina naime treba da iznosi 3150 – 3200 mm). Uprkos malim dimenzijama, Topolino će imati mesta za četiri putnika (u stvari 2+2 koncepcija), dok će za pogon zadužen dvocilindrični benzinac od 900 kubika zapremine (sa i bez turbo punjača) i sa rasponom snage od 65 do 110KS. Po nezvaničnim podacima motor je smešten pozadi i pokreće zadnje točkove, a za proizvodnju ovog malog dvocilindraša biće zadužena Fiatova fabrika u Poljskoj.

Podsećanja radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu o razumevanju, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje. Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila godišnje.


 



Na internetu su se pojavile nove fotografije čitave palete budućih modela iz Renault grupacije.  

Megane III

Prvo o trećoj generaciji Renaulta Megane koji će svoju zvaničnu svetsku premijeru doživeti na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Po planovima francuske fabrike, Megane III treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Megana III. Da bi se to i postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine, kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Megana II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu "Automobil godine" za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi 430 cm, širina 181 cm, visina 147,5 cm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 100 i 110KS, sledi novi 1.4 Turbo 16V sa 130KS, zatim 2.0 16V od 140 konja i 2.0T sa 180KS, dok će od dizelaša na raspolaganju biti 1.5 dCi sa 85 i 105KS, 1.9 dCi sa 130KS i 2.0 dCi sa 150 konja. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti.

 

Scenic III

Treća generacija Scenica (model za 2009.-tu) se bazira na modifikovanoj platfomi pomenutog Megana III, sa kojim će deliti i pogonske agregate. To podrazumeva 1.5 dCi dizelaš sa 105KS, zatim 1.9 dCi sa 130KS, 2.0 dCi od 150 konja, kao i benzince 1.6 16v od 100 i 110KS, 1.4 Turbo od 130KS, 2.0 16v sa 140KS i 2.0 T sa 180KS (sve verzije će standardno biti opremljene manuelnim šestostepenim menjačem, a u ponudi će naravno biti i automatska transmisija).

Kao i sadašnji model, i novi Scenic III će biti dostupan u dve varijante: standardni Scenic sa pet sedišta i Grand Scenic za sedam putnika i sa dužim međuosovinskim rastojanjem (slično radi i Citroen sa svojim modelom C4 Picasso). U svakom slučaju, opet možemo očekivati prostrani i praktični interijer sa mnogobrojnim ostavama za sitnice i velikim prtljažnikom.

Kako stvari sada stoje, Scenic III bi mogao da doživi svoju zvaničnu svetsku premijeru ove jeseni na salonu automobila u Parizu, zajedno sa novim Meganom, mada drugi izveštaji kao datum promocije pominju naredni salon u Ženevi (mart 2009.).

Clio sedan/Thalia

Renaultova limuzina na bazi Clia II, koja se u zavisnosti od tržišta prodaje kao Renault Thalia, Clio sedan, Clio Symbol ili Nissan Platina, uskoro će dobiti svog naslednika. Iako su mnogi očekivali da će kao baza poslužiti aktuelni Clio III, Francuzi su opet iskoristili stari Clio II. Mada je automobil dizajnerski sada nešto privlačniji nego dosadašnji model, jasno je da se ni ovaj Clio sedan/Thalia neće kupovati zbog svog izgleda. Ostali detalji za sada nisu poznati, ali slike dovoljno govore.

Logan MCV

Pre nekoliko dana Dacia je objavila prve zvanične fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine (o tome više OVDE), a ovako će izgledati njegova karavan, odnosno MCV varijanta. 

Kao i kod limuzine, i MCV je najveće promene doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka, doterana svetla i modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh, dok izmene pozadi obuhvataju nova svetla i redizajnirani branik. Uz unapređeni interijer u stilu pomenutog Sandera (prednji panel, novi volan, kvalitetniji materijali, oplate vrata), to je u principu to, jer u ponudi motora nema promena.  

Sandero 4x4

Već neko vreme je poznato da će i rumunska Dacia ući u borbu za kupce u segmentu 4x4 vozila, a potvrda tome su i ove slike. Novi rumunski 4x4 model će u stvari biti povišena verzija nedavno predstavljene Dacije Sandero, uz dodatak pogona na sva četiri točka i robusnijeg izgleda (modifikovani branici, novi pragovi, proširenja blatobrana, doterana maska, krovni nosači). Kako stvari sada stoje, Dacia Sandero 4x4 bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. godine i to po ceni od oko 10.000 evra.

Renault ULC

Renault-Nissan alijansa i indijski Bajaj Auto su 12. maja ove godine i zvanično najavili formiranje joint venture kompanije za proizvodnju njihovog novog niskobudžetnog automobila, čija će osnovna varijanta koštati samo 2500 američkih dolara (nepunih 1600 evra). Ovaj novi "narodni auto" se za sada vodi pod kodnom oznakom Renault Bajaj ULC (na slici njegov mogući izgled), a proizvodiće se u potpuno novoj fabrici u indijskom Chakanu. Bajaj Auto će u ovom joint venture-u imati 50% učešća, a Renault i Nissan po 25 odsto. Prema zvaničnom saopštenju, proizvodnja novog ULC automobila treba da počne 2011. godine, a proizvodiće se 400.000 primeraka godišnje (uglavnom namenjenih indijskom tržištu, mada se kasnije očekuje prodaja i na ostalim tržištima u razvoju). Bajaj Auto je inače na ovogodišnjem salonu salonu automobila u Nju Delhiju već predstavio sopstveni koncept automobila za široke narodne mase, koji bi u serijskoj verziji trebalo da košta oko 3000 dolara ili 1910 evra. Ljudi iz Bajaj Auta su tada napomenuli da je to još uvek samo prototip na kome još treba da se radi, a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva cilindra.

  



Pošto su objavili prve zvanične fotografije i detalje o novoj seriji 7 (o tome više OVDE), BMW se priprema za predstavljanje redizajnirane verzije svog najvažnijeg modela u ponudi – serije 3.

Aktuelna verzija je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da ove jeseni (najverovatnije na salonu automobila u Parizu) javnosti prikaže njegovu obnovljenu verziju, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako će ti modeli izgledati pokazuju ove, navodno autentične fotografije, skenirane iz procurele BMW-ove brošure.  

Kako bilo, doterana serija 3 donosi nešto svežiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novim dizajnom točkova. I unutrašnjost će doživeti modifikacije mada za sada nema slika koje bi pokazale stepen promena (u svakom slučaju, pored estetskih noviteta, možemo očekivati i nove materijale, kao i novi iDrive sistem).

Što se mehanike tiče, iako u ovom trenutku nema konkretnijih informacija, očekuje se  doterivanje postojećeih agragata u cilju njihove manje potrošnje i redukovanja emisije CO2. U vezi s tim, možda je ovo idealna prilika da i Touring model dobije svoju sportsku M3 varijantu sa V8 motorom od 420KS...



Volkswagen je još pre šest godina promovisao zanimljiv koncept automobil 1L ("one liter car"), koji je uspeo da ostvari skoro neverovatnu potrošnju od samo 0,89 litra goriva na 100 km (!), a prema poslednjim, nezvaničnim informacijama, izgleda da na njegovu serijsku varijantu nećemo morati da čekamo bar do 2012. godine kako se to ranije mislilo. Naime, produkcijski primerak ovog ekonomičnog dvoseda (tandemski 1+1 raspored) bi mogao da ugleda svetlost dana već 2010. godine, mada tek u limitiranim serijama od oko 1000 komada godišnje.

Originalni VW 1-Liter je inače pokretao jednocilindrični benzinski motor od samo 300 kubika i 8,5KS (sa njim je ovaj koncept postizao 120 km/h), dok će serijski primerak najverovatnije biti hibrid (kombinacija dvocilindričnog dizel i elektro-motora).   

Dizajn ne bi trebalo da se razlikuje mnogo od koncepta, a zahvaljujući laganoj konstrukciji, njegova težina (oko 300 kg) i potrošnja neće biti mnogo veći u odnosu na verziju iz 2002. To naravno ne znači da će VW štedeti na bezbednosti, jer će 1-Liter imati i vazdušni jastuk za vozača, i ABS, i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti...  

Cena? Prema prvim procenama između 20.000 i 30.000 evra.



Iako je premijera obnovljenog Porschea 911 Targa najavljena za 28. jul, to ipak ne znači da već sada ne možemo da vidimo kako će taj model izgledati. Naime, zahvaljujući spretnom fotografu, pred nama su prve slike potpuno nemaskirane 911-ice Targa u redizajniranoj verziji. Na slikama je verzija 911 Targa 4, dakle model sa pogonom na sva četiri točka. Ako je suditi po ovim fotografijama, i novi 911 Targa će raspolagati istim pokretnim staklenim krovom kao i dosadašnja 911-ica Targa.

Što se izgleda tiče, i za ovu 911-icu važi ono što je već rečeno i za ostale nedavno restilizovane varijante ovog Porschea (Carrera, Carrera S, Carrera 4 i Carrera 4S). To znači da dizajnerske promene u odnosu na stare modele i nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik, modifikovane pokazivače smera i LED dnevna svetla, dok je rep dobio redizajnirana LED svetla.

Iako zvaničnih podataka još nema, i 911 Targa bi trebalo da pokreću 3.6 i 3.8 litarski šestocilindrični Boxer agregati sa sistemom direktnog ubrizgavanja. Manji 3.6 litarski agregat razvija 254kW/345KS i 390Nm, dok 3,8 litarski ima 283kW/385KS i 420Nm.

U ponudi će biti i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppelkupplungsgetriebe ili kraće PDK (standard je inače manuelni šestostepeni menjač).



Sa imenovanjem novog šefa dizajna Jeroma Gallixa, Peugeot se sprema da u narednim godinama osveži čitavu paletu svojih modela, a prvi na redu za predstavljanje će biti potpuno novi premium kupe. Gallix je naime u nedavnom intervjuu najavio da će jedan od modela iz podmlađene game francuskog proizvođača biti novi Peugeot 504 Coupe.

Iako za sada nema zvaničnih detalja, očekuje se da će novi 504 Coupe biti približno iste veličine kao sadašnji Peugeot 407 Coupe, ali sa dramatičnijim stajlingom, inspirisanim istoimenim prethodnikom. Što se mehanike tiče, ona će najverovatnije biti pozajmljena sa novog Citroena C5, uključujući i 2.7 litarski V6 dizelaš sa 208KS i 440Nm obrtnog momenta.

Da bi dobili ideju šta sve možemo da očekujemo od Gallixa, dovoljno je da se podstimo na njegovu prvu kreaciju za Peugeot – koncept automobil 308 RC Z predstavljen na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu. Ovaj koncept je naišao na odličan prijem kod publike i Francuzi za sledeći salon u Frankfurtu 2009. godine pripremaju njegovu serijsku varijantu, za čiju proizvodnju će biti zadužena austrijska firma Magna Steyr.



Posle bezbrojnih špijunskih slika maskiranih test vozila i raznih crteža nastalih na osnovu insajderskih i "proverenih" informacija, pred nama je konačno i jedna zvanična teaser fotografija potpuno nove BMW-ove serije 7. Tačnije, slika prikazuje veliki BMW-ov plakat postavljen na golf turniru u Minhenu (čiji je BMW sponzor), kojim se najavljuje dolazak nove "sedmice".

Naravno, kao i svaka teaser slika, tako i ova ne prikazuje previše; vidi se samo zatamnjeni prednji kraj nove bavarske krstarice i to tek toliko da zagolica našu maštu. Ipak, i to je dovoljno da se primeti zaista velika sličnost sa prošlogodišnjim BMW-ovim CS Conceptom (poređenje nove serije 7 i CS Concepta je na drugoj slici).

Mada će zvaničnu svetsku premijeru BMW održati tek ove jeseni na salonu automobila u Parizu, prema nezvaničnim informacijama, prve oficijelne slike nove serije 7 navodno možemo očekivati već za nekoliko dana.

Ono što je do sada poznato o novoj "sedmici" možete pročitati OVDE.



Iz Porschea su nedavno za Automotive News potvrdili (posle dugog perioda negiranja) da će na salonu automobila u Ženevi 2009. ipak promovisati Cayenne pokretan Audijevim 3.0 litarskim V6 dizelašem od 176kW/240KS (o tome više OVDE), međutim, to izgleda neće biti jedini model sa dizel motorom u Porscheovoj ponudi. Naime, ako je verovati procurelim informacijama iz nemačke fabrike, 12 meseci posle prezentacije sportskog sedana Panamera (čija proizvodnja treba da počene u aprilu 2009. godine), Porsche planira da na tržište izbaci i njegovu dizel varijantu. Po tim izvorima, u Panameru dizel će se ugrađivati isti 3.0 TDI V6 agregat kao i u pomenuti Cayenne TDI. Kao i kod Cayenna 3.0 TDI, i ovde konstatacija da, s obzirom na veze Volkswagena i Porschea, izbor motora ne iznenađuje, mada i pomalo razočarava, budući da Volkswagen u svojoj paleti ima i daleko snažnije dizelaše koji bi se bolje uklopili u imidž Porschea.

Panamera je inače odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, Aston Martin Rapide i budući model BMW-a u ovoj kategoriji (na bazi prošlogodišnje studije BMW CS Concept). Kako se saznaje, u Panameru će se, sem 3.0 TDI dizelaša (ako se vest pokaže tačnom), ugrađivati i benzinski 4.8 litarski V8 motor sa 405 i 520 konja (ovaj potonji sa turbo punjačem), a kasnije i 3.6 litarski V6 agregat sa 300KS. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka, a u konstrukciji će se između ostalog koristiti i aluminijum, kako bi se smanjila masa automobila. Težina Panamere bi trebalo da bude oko 1800 kg, dužina će prelaziti pet metara, a širina će iznositi oko dva metra. Što se cena tiče, one će se prema sadašnjim informacijama kretati od oko 80.000 evra za osnovni V6 model pa sve do 125.000 evra za najsnažniji 4,8 Turbo sa pogonom na sva četiri točka. I Panamera će dobiti hibridni pogon (verovatno 2011. godine), koji se sastoji od kombinacije Volkswagenovog 3.6 litarskog V6 benzinskog i elektromotora od 82kW/110KS. Hibridni sistem u Panameri Hybrid čine baterije smeštene pozadi (ispod prostora za prtljag) i hibridnog modula, koji se nalazi napred, između benzinskog motora i transmisije. U zavisnosti od uslova vožnje, hibridni modul ima mogućnost da isključi ili benzinski ili elektromotor, a može i da kombinuje snagu oba ova pogonska sistema.