home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nedavno su iz Bugattija i zvanično potvrdili da će ipak proizvesti i otvorenu verziju Bugattija Veyron, koja bi se na tržištu trebalo naći tokom naredne godine. Veyron Targa, odnosno Spider neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati targa krov, koji će se skidati u stilu Porshea Carrere GT ili Koenigsegga CCX. Naravno, zbog skidanja krova Veyron Targa će biti dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 217 milja na sat (350 km/h). Nije toliko impresivno kao kog Veyrona sa tvrdim krovom, ali za jedan otvoreni automobil i više nego dovoljno. "Standardni" Veyron inače postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde, do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta. Što se cene za Veyron Targu tiče, pojedini engleski izvori navode da će biti blizu 900.000 funti (skoro 1,8 miliona američkih dolara), a da će biti proizvedena limitirana serija od samo 80 Veyrona Targa.





Lovci na automobilske novitete nedavno su uspeli da tokom fabričkih testiranja uhvate restilizovanu verziju Porschea 911, koja treba da se pojavi u prodaji na jesen ove godine. Kao što se i očekivalo, dizajnerske promene nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik i pokazivače smera, dok je rep dobio nova LED svetla (unutrašnjost će u osnovi ostati skoro ista kao i do sada, sa izuzetkom malo doterane centralne konzole i sistema satelitske navigacije). Međutim, daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako će 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični Boxer agregati u revidiranom Porscheu 911 dobiti sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne (kod Cayenna je to rezultiralo povećanjem snage motora i obrtnog momenta za 10 – 15 odsto). Manji 3,6 L agregat u Porscheu 911 Carreri je dobio dodatnih 20KS i 20Nm obrtnog momenta (sada 345KS i 390Nm), dok je 3,8 litarski u Carreri S ojačan na 385KS i 420Nm (+30KS i 20Nm). Uprkos povećanju snage, ovi motori će imati manju potrošnju goriva i emisiju CO2 i zadovoljavaće Euro5 norme. Obnovljeni 911 će konačno dobiti i menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK (ima sedam stepeni prenosa). Redizajn podrazumeva i nove točkove od 18 inča (standard za 911 Carreru), odnosno 19 inča (Carrera S), kao i pojačani kočioni sistem. Inače, potpuno nova generacija Porschea 911 se najavljuje za 2011. godinu, o kojoj se za sada ne zna mnogo, ali treba da izdrži na tržištu do 2018. godine.



Posle standardnog Audija A5 Coupe, na proleće sledeće godine u prodaji će se pojaviti i njegova otvorena kabriolet varijanta, koja će naslediti sadašnji Audi A4 Cabriolet. Prema poslednjim (doduše nazvaničnim) informacijama, oficijelna svetska premijera će biti održana već ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a ne u januaru 2009. godine u Detroitu kako se ranije mislilo. Kako bilo, za proizvodnju A5 Cabrioleta neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate u rasponu od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra.

A5 Sportback

Ovo nije ni Audi A5 Avant, ni A5 u formi hatchbacka (kombi-limuzine), već je A5 Sportback dizajniran da bude polu-karavan i polu-kupe, odnosno ova karoserijska varijanta treba da spoji praktičnost automobila sa petora vrata i stil jednog kupea. Kako će to shvatiti i prihvatiti kupci, pokazaće vreme jer se A5 Sportback navodno očekuje već 2009. godine. A5 Sportback će poput Audija A5 Coupe ostati četvorosed ali će na zadnjim sedištima biti daleko više mesta nego u Coupeu (ne treba zaboraviti ni daleko veći i praktičniji prtljažni prostor). Dizajnerski posmatrano, A5 Sportback će preuzeti prednji deo sa aktuelnog A5 Coupea, uz kombinaciju nekih rešenja sa aktuelnog Audija A4 i novog zadnjeg dela. Od detalja se posebno ističu niska linija krova, stakla na vratima bez okvira i veoma položen zadnji stub. Naravno, A5 Sportback će osim varijanti sa prednjim pogonom, imati i verzije sa Quattro integralnim pogonom (raspored snage 40/60% napred/nazad). Paleta pogonskih agregata bi trebalo da obuhvata već poznate motore iz Audija A5, a u pripremi je i hibridni pogon ali zasad o tome nema konkretnijih informacija.



Nije tajna da Audi već neko vreme radi na najekstremnijoj verziji prošle godine predstavljenog kupea A5/S5. Novi model će dobiti oznaku RS5, a njegov mogući izgled možete videti na ovim renderinzima, koji su se u proteklih nekoliko dana pojavili na internetu.

Zadatak novog RS5 je da se uhvati u koštac sa konkurencijom poput novog BMW-a M3 (ima 420KS), Mercedesa C63 AMG (457KS) i Lexus-a IS-F sa  423 konja.

Osim agresivnijeg i moćnijeg izgleda (serijski sa 19-inčnim točkovima), sportskog interijera i Quattro pogona, Audi RS5 će prema ranijim najavama raspolagati sa 4,2 litarskim V8 motorom od oko 450KS, dok najnovije glasine kažu da će RS5 možda dobiti i 5,2 litarski V10 agregat iz Lamborghinija Gallardo (ovaj potonji u Gallardu LP560-4 razvija svih 412kW/560KS). Drugih podataka za sada nema, više će se znati na jesen kada bi RS5 trebalo da bude zvanično predstavljen.

         



Iz Saaba stižu najave da će naslednik njihovog aktuelnog modela 9-5 biti promovisan krajem ove godine, i to na "jednom od većih auto salona"; po svoj prilici onom u Parizu (prodaja će međutim početi tokom 2009. godine). Sudeći po ovom renderingu, koji prikazuje njegov mogući izgled, dizajn novog 9-5 će biti inspirisan Saabovim konceptom Aero-X, koji je svojevremeno naišao na odličan prijem i publike i stručnjaka. Sem privlačnijeg dizajna, budući 9-5 će dobiti i motore veće zapremine (najsnažniji bi trebalo da razvija do 350 konja), veće dimenzije, modifikovanu GM-ovu Epsilon II platformu, kao i tvrđe podešeno ogibljenje i unapređeno upravljanje.  



Prema poslednjim vestima, Volkswagen planira da serijsku verziju svog koncept automobila up! (sa motorom pozadi) izbaci na tržište tokom 2010. godine, s tim što će premijera biti krajem 2009. Ovde i podsećanje da pojedini izvori nagoveštavaju da bi serijski up! možda mogao da ponese ime Lupo, koje je VW već koristio za svoj mali automobil predstavljen 1998. godine. Kako bilo, serijski up! se od istoimenog koncepta sa prošlogodišnjeg frankfurtskog salona dizajnerski neće bitnije razlikovati (promene se svode na modifikovana svetla, branike i retrovizore), a kako stvari sada stoje, nudiće se sa dvocilindričnim benzinskim i dizel agregatima zapremine oko 600 kubika. Oba motora će najverovatnije imati turbo punjač, a odlikovaće ih skromna potrošnja i mala emisija CO2 (ispod 100g/km). Razmatra se i mogućnost ugradnje 1,2 litarskog trocilindričnog benzinca, kao i razvoj hibridne verzije. U ponudi će biti varijante sa troja i petora vrata, a najavljuje se i MPV model koji će se pojaviti nešto kasnije (ovaj potonji na bazi koncepta space up!). Volkswagen bi za proizvodnju svog budućeg malog modela mogao da iskoristi Škodine pogone. Razlog za to naravno leži u jeftinijoj proizvodnji, čime bi budući mali VW bio konkurentniji rivalima, kakav je recimo nova Toyota iQ. U svakom slučaju, definitivna odluka o mestu proizvodnje prema ranijim najavama biće doneta u naredna tri meseca. Novi mališan se inače neće prodavati samo pod znakom Volkswagena, već i kao Seat i Škoda, a vremenom bi njegova proizvodnja u svim verzijama mogla da dostigne i svih 500.000 primeraka godišnje. Što se cene tiče, ona će zavisiti od tržišta. Tačnije, bazna varijanta namenjena Kini, Indiji i Rusiji, prema britanskim izvorima stajaće 4000 funti (nepunih 5000 evra), a luksuzniji model za  Evropu imaće cenu od oko 7500 funti (nešto preko 9300 evra). Podsećanja radi, Volkswagen up! concept sa salona u Frankfurtu je malo i funkcionalno vozilo, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba. Po rečima same fabrike, up! je pravi specijalista za probijanje kroz gradsku gužvu, pogodan i za odlazak na fakultet, na plažu ili jednostavno na kraći izlet van gradske vreve. Takođe, up! uprkos svojim skromnim dimenzijama (dužina 3,45 metra, širina 1,63 metra i visina 1,42 metra), nudi veću i prostraniju kabinu za četiri putnika od bilo kog automobila ove veličine. Činjenica da se motor nalazi pozadi je uticala na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako recimo up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub, veliki 18-inčni točkovi i prozirna vrata prtljažnika (slično triju Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo). Što se unutrašnjosti tiče, zanimljiva je mogućnost da se sva sedišta sem vozačevog, mogu sklopiti i izvaditi iz automobila, a mogu se i smestiti u jedan od dva prtljažnika : ili u onaj napred ispod prednje haube ili u manji pozadi. Up! ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča vozaču pokazuje osnovne podatke, tipa kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2, dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter.



Citroen nastavlja da obnavlja svoju paletu modela, pa je tako posle promocije potpuno novog C5 i restlizovanog C2, na red za zamenu došao aktuelni C3 (predstavljen još 2001.), čiji istoimeni naslednik se očekuje na jesen ove godine na salonu automobila u Parizu. Njegov zaista zanimljiv izgled (interesantan oblik prednjih svetala, velika zadnja svetla, naglašeni lukovi blatobrana, izraženi B stubovi, krov u različitoj boji u odnosu na ostatak automobila) možete da vidite na slikama iz britanskog magazina AutoExpress, koji napominje da su se u Citroenu odlučili da, poput modela C4, novi C3 ponude u dve različite verzije. Jednu sa troja vrata (na slikama), koja će ciljati na mlađe kupce i jednu konvencionalniju i praktičniju varijantu sa petora vrata. Ovaj Citroenov rival Renaultu Clio, Volkswagenu Polo, Fiatu Grande Punto, Opel Corsi, Seatu Ibizi, Ford Fiesti i ostalima, koristiće platformu bratskog Peugeota 207, a paletu karoserijskih varijanti pored kombi-limuzina sa troja i petora vrata, činiće i kabriolet Pluriel (sa rafiniranijim sistemom sklapanja krova) i MPV model, koji se nezvanično poslednjih meseci naziva C3 Streetlounge. U pripremi je i sportska varijanta sa troja vrata, nazvana C3 VTS, koja će dobiti 1,6 litarski THP turbo benzinac sa 175KS (iz Peugeota 207 RC). Prodaja novog C3 će inače starovati početkom 2009. godine.



Trenutno najjači u paleti Mercedesa SL je verzija SL 65 AMG, koga pokreće 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Ipak, titulu najjačeg će morati da prepusti novom SL 65 AMG Black Series modelu, koji će iz istog motora po poslednjim informacijama izvlačiti do 670KS, dok će obrtni moment i dalje iznositi 1000Nm. Dovoljno da ubrzanje do 100 km/h bude manje od 4 sekunde, a maksimalna brzina oko 320 km/h (motor će inače biti uparen sa petostepenom automatskom transmisijom iz pomenutog standardnog SL 65 AMG). Sem pojačanog motora, Black Series varijanta će se od običnog modela razlikovati i po doteranom aero body paketu, smanjenoj težini (hauba, poklopac prtljažnika, krov, prednji blatobrani i branici će biti izrađeni od karbon fibera), fiksnom umesto pokretnom krovu i modifikovanom ogibljenju. Premijera se očekuje još ovog leta, prodaja počinje na jesen (po ceni za oko 20% višoj u odnosu na SL 65 AMG), dok se loša vest odnosi na podatak da će biti proizvedeno samo 350 primeraka ovog modela.




Naslednik aktuelnog Citroenovog modela C4 bi trebalo da se pojavi na tržištu tokom 2010. godine, a kako bi eventualno mogao da izgleda vidi se sa ove slike iz francuskog magazina Autojournal. Naravno, pitanje je koliko je auto na slici stvarno blizak konačnom automobilu, ali i novi C4 bi u svakom slučaju trebalo da bude zanimljiva alternativa modelima kao što su Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308 i Renault Megane. Očekuje se da budući C4 bude ponuđen u hatchback verziji sa troja i petora vrata (dužine oko 4,3 metra), kao i u obliku karavana, coupe-cabrioleta i u Sportlounge formi, inspirisanoj istoimenim Citroenovim koncept automobilom. Paleta motora bi trebalo da obuhvata benzince sa rasponom snage od 95 do 175KS, kao i dizelaše snage od 90, 110 i 136 konja.  



Nemački magazin Autobild u svom novom broju objavljuje novi rendering najverovatnijeg izgleda budućeg malog Audija A1, koji će se na tržištu pojaviti tokom naredne godine. Audi A1 će se u početku nuditi u formi hatchback modela sa troja i petora vrata, ali će kasnije ponuda biti proširena i kabrioletom, kao i SUV modelom Q1. Osnovni modeli će imati pogon na prednjim točkovima, dok će svi motori imati direktno ubrizgavanje. Što se motora tiče, pominje se 1,4 litarski agregat sa i bez turbo punjača, koji će razvijati snagu u rasponu od 65 do 170KS, kao i 1,6 litarski dizelaš sa snagom od 75 do 130 konja.



Honda je koncept sledeće generacije svog modela Pilot predstavila javnosti još na januarskom salonu automobila u Detroitu, kada je najavljeno da će se serijska verzija pojaviti već za nekoliko meseci. U međuvremenu su lovci na novitete negde u Kaliforniji uspeli da naprave par špijunskih fotografija serijske varijante ovog modela, a kao što se i očekivalo, serijski primerak se praktično i ne razlikuje od koncept automobila. Japanska marka novi Pilot inače najavljuje kao crossover – SUV model, koji nudi kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Kako bilo, budući Pilot će karakterisati praktičan interijer, visok nivo bezbednosti, manja potrošnja goriva i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu se drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Honda Pilot će dobiti i novu generaciju benzinskog V6 motora, koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Prema poslednjim vestima, Honda će novi Pilot zvanično promovisati već sledeće nedelje, dok će prodaja u Americi startovati na jesen ove godine.



Na nemačkoj stazi Nirburgring su nedavno snimljeni kamuflirani prototipovi nove generacije Opel Astre, možda i najvećeg konkurenta budućem šestom izdanju popularnog Volkswagenovog Golfa. Na osnovu tih snimaka napravljeni su i ovi crteži mogućeg izgleda nove Astre, čiji će dizajn velikim delom biti inspirisanom modelom Insignia (zamenjuje sadašnju Vectru), najavljenim za ovogodišnji salon u Londonu. I dok će novi Golf biti predstavljen javnosti još tokom ove godine, nova Astra će svetlost dana ugledati u martu 2009. na salonu automobila u Ženevi, dok će se na tržištu SAD-a pojaviti godinu dana kasnije, ali pod oznakom Saturna (koji je, kao i Opel, deo General Motorsa). Nova Astra će se bazirati na GM-ovoj Delta platformi, a kao i do sada, nudiće se u širokoj paleti karoserijskih varijanti, koja uključuje hatchback, coupe (GTC) karavan, sedan i kabrio verzije (Opel planira i Astru Hybrid, ali tek za kraj 2010. godine). Što se motorizacije tiče, očekuje se da nova Astra dobije sličnu paletu pogonskih agregata kao i aktuelni model, što znači benzince sa rasponom snage od 75 do 240 konja, kao i dizelaše sa snagom od 90 do 150KS.




Automobil na ovim špijunskim slikama je najverovatnije nova varijanta Lamborghinija Murcielago sa dodatkom u imenu SV i sa pogonom samo na zadnjim točkovima. Ukratko, radi se o olakšanoj i snažnijoj verziji poznatog sportskog modela, koja će biti za bar 100 kg lakša od sadašnjeg Murcielaga LP640 (1565 umesto 1665 kg). Kako bi se smanjila masa automobila, mnogi delovi će biti izrađeni od karbon fibera (vrata, zadnje krilo), kao što je to urađeno i na manjem kućnom modelu Gallardo Superleggera (čija je proizvodnja nedavno završena). Murcielago SV će naravno dobiti i pojačan V12 motor, pa će umesto 640 raspolagati sa 680 konja. Zajedno sa manjom masom, to bi trebalo da omogući maksimalnu brzinu od 350 km/h. Još se ne zna kada će se ovaj Murcielago SV pojaviti u prodaji ali bi to moglo da se desi odmah posle premijere na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu.




Mercedes planira da potpuno novi CLK promoviše početkom naredne godine, a prema poslednjim vestima, uvid u njegov izgled bi trebalo da nam omogući koncept automobil CLK Shooting Brake, najavljen za ovogodišnji oktobarski salon automobila u Parizu. U osnovi, Shooting Brake koncepcija podrazumeva mešavinu karavana sa troja vrata i hatchbacka, a CLK u ovoj varijanti će se pojaviti godinu dana posle prezentacije standardnog CLK. Paleta pogonskih agregata će biti slična onoj u C klasi, uključujući novi 3,5 litarski V6 sa 272KS, kao i Mercedesov 5,5 litarski V8 za top verziju. Moguća je takođe i Bluetec hibridna varijanta sa V6 dizelašem od 224 konja u kombinaciji sa elektromotorom od 20KS.



Britanski magazin Autocar je objavio prvu (i to navodno zvaničnu) skicu nove Subaru Impreze Coupe, koja bi u Japanu trebalo da se pojavi 2010. godine. Možda najzanimljivije zvuči podatak da Impreza Coupe neće imati Subaruov tradicionalni 4x4, već pogon samo na zadnjim točkovima, a sve sa ciljem da se uštedi na težini i troškovima. Impreza Coupe će biti razvijena u saradnji sa Toyotom (u svom vlasništvu ima skoro 8% deonica Subarua), koja će naravno ovaj pristupačan sportski kupe (koštaće oko 20.000 dolara u Japanu) prodavati i pod svojim znakom i sa nešto izmenjenim dizajnom (inspirisan Corollom GT Coupe iz osamdesetih godina prošlog veka). Što se motorizacije tiče, za sada se pominje Subaruov 2,0 litarski četvorocilindrični agregat sa 175 - 200KS, koji će pokretati i Toyotinu verziju ovog kupea. Razmišlja se i o 2,5 litarskom turbo motoru za eventualnu varijantu sa 4x4 pogonom, a nije nemoguće ni pojavljivanje i kabriolet modela, kako bi se konkurisalo Mazdinoj Miati.