home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle onih procurelih slika novog Subaru Forestera od pre nekoliko dana, na internet se nečijom greškom provukla i prva zvanična fotografija novog modela Dodge Ram za 2009. godinu. Sem atraktivnijeg izgleda (tu je naravno karakterističan prednji gril koji nedvosmisleno poručuje da se radi o Dodgeu), Ram za 2009. godinu će dobiti i značajno unapređenu verziju 5,7 litarskog HEMI V8 motora, koga će odlikovati veća rafiniranost, veća snaga i obrtni moment, a prema ranijim najava i manja potrošnja goriva. U svakom slučaju, novi Dodge Ram predstavljaće jakog konkurenta sličnim modelima iz General Motorsa, Forda i Toyote, a njegova zvanična svetska promocija biće održana u januaru naredne godine na NAIAS salonu automobila u Detroitu. 





Pre nekoliko dana internetom su počele da kruže do tada najbolje slike novog Subaru Forestera (skenirane iz procurele japanske brošure), a danas su se na različitim forumima pojavile još bolje fotografije ovog modela. Sem novih slika spoljašnjosti, konačno je procurela i jedna, koja pokazuje novi, znatno moderniji i privlačniji izgled unutrašnjosti (naravno, u poređenju sa sadašnjim rešenjem). Subaru će inače prve zvanične fotografije i detalje o novom Foresteru (na engleskom šumar, gorštak, brđanin) objaviti 23. decembra ove godine, a u tu svrhu je na zvaničnom sajtu japanske kompanije počelo i odbrojavanje do oficijelne prezentacije. Na istom sajtu (LINK) možete videti i jednu zatamnjenu tzv. taser sliku novog Forestera, ali kao što vidite, slike su pre vremena procurele na internet, tako da tajni više nema. Što se izgleda tiče, Subaru je očigledno napustio ne baš uspešan dizajnerski pravac započet sa prvom verzijom modela Tribeca, tako da je ovaj novi model nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu na još uvek aktuelni model. Kako bilo, nova generacija ovog crossovera će biti napravljena na platformi nove Impreze (naravno modifikovana za off-road upotrebu), a i paleta motora bi trebalo da bude slična kao kod Impreze. Prema prvim nezvaničnim informacijama, u novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motori. Slabiji raspolaže sa 148KS i 190Nm, a snažniji (sa turbo punjačem) ima 230KS i 317Nm. Novi model je porastao u svim pravcima, pa nezvanične informacije govore da dužina iznosi 4560 mm, širina 1790 mm, a visina 1675 mm (sadašnji Forester D/Š/V : 4485/1735/1590 mm). Prvo zvanično pojavljivanje novog Forestera na nekom salonu možemo očekivati već u januaru 2008. na NAIAS salonu automobila u Detroitu.

          



Saab će dopuniti svoju paletu novim automobilom u kompakt klasi, nazvanim 9-1, koga ćemo u koncept verziji videti u julu 2008. godine na sledećem salonu automobila u Londonu (London Motor Show). Serijska vezija ovog modela će se međutim pojaviti tek 2010. godine, a predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30 (do tada će i Volvo promovisati C30 u verziji sa petora vata). Ovaj budući najmanji Saab koristiće GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Što se izgleda novog kompaktnog Saaba tiče, očekuje se da će biti inspirisan koncept modelima Saab Aero-X i 9-3X. U vezi s tim, insajderi kažu da će 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i isti hibridni sistem kakav će imati i nova Opel Astra. Inače, pre promocije modela 9-1 u koncept formi, Saab će već u januaru 2008. na salonu u Detroitu predstaviti i novi crossover model 9-4X.




O Bugattiju Veyron u otvorenoj Spider, odnosno Targa verziji već je bilo reči pre nekoliko meseci, a u međuvremenu su se pojavile i nove informacije, koje kažu da se prototip ovog automobila već uveliko testira, a da će se serijska varijanta na tržištu naći tokom naredne godine. Veyron Targa, odnosno Spider (ili kako će se već zvati) neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati targa krov, koji će se skidati u stilu Porshea Carrera GT ili Koenigsegga CCX. Naravno, zbog skidanja krova Veyron Targa će biti dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 211 milja na sat (340 km/h). Nije toliko impresivno kao kod standardnog Veyrona sa tvrdim krovom, ali za jedan otvoreni automobil i ovo je više nego dovoljno. "Običan" Veyron naime postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde (!!), do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta. Ukoliko ste posle svega poželeli jedan Veyron Targa, zakasnili ste. Naime, prema pisanju sajta Autogespot.com (odakle je i ova slika), svi planirani primerci su već unapred prodati.



Obnovljeni Audi A3

4 Dec 2007 - 13:42 Top secret Link

Posle prošlonedeljne promocije Audija A3 Cabriolet (o njemu više OVDE), postalo je jasno kako će izgledati redizajnirana verzija aktuelnog Audija A3. Naime, pre nego što krajem 2009. ili početkom 2010. godine bude zamenjen potpuno novom generacijom, sadašnji Audi A3 doživeće još jedan redizajn. Kako će najverovatnije izgledati prikazuju priloženi renderinzi. Za novi izgled se može slobodno reći da prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i kupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinose pre svega karakteristična Audijeva "single-frame" maska hladnjaka i modifikovani branik, kao i prednja svetla, koja će biti restilizovana u maniru većih Audijevih modela. Promena na boku automobila nema, a pozadi će obnovljeni A3 dobiti svetla novog dizajna, u stilu Audija A5 i A4. Što se pogonskih agregata tiče, redizajnirani A3 bi trebao da zadrži većinu motora aktuelne verzije, uključujući i 3,2 litarski V6 sa 250KS, kao i 2,0 TFSI sa 265KS, koji se ugrađuje u sportski Audi S3. Kako sada stvari stoje, ovaj redizajnirani A3 najverovatnije će imati svetsku premijeru na salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine.




Internetom su danas počele da kruže do sada najbolje slike novog Subaru Forestera, i to skenirane iz procurele japanske brošure. Subaru će inače prve zvanične fotografije i detalje o novom Foresteru (na engleskom šumar, gorštak, brđanin) objaviti 23. decembra ove godine, a u tu svrhu je na zvaničnom sajtu japanske kompanije počelo i odbrojavanje do oficijelne prezentacije. Na istom sajtu (LINK) možete videti i jednu zatamnjenu tzv. taser sliku novog Forestera, ali kako je to već običaj u poslednje vreme, slike su opet pre vremena procurele na internet tako da tajni više nema. Bar što se tiče spoljašnjeg izgleda, gde je Subaru očigledno napustio ne baš uspešni dizajnerski pravac započet sa prvom verzijom modela Tribeca. Mada, ruku na srce, i novi model nije neki lepotan (bar sudeći po ovim prvim slikama), iako je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu na još uvek aktuelni model. Kako bilo, nova generacija ovog crossovera će biti napravljena na platformi nove Impreze (naravno modifikovana za off-road upotrebu), a i paleta motora bi trebalo da bude slična kao kod Impreze. Sudeći prema ovoj skeniranoj brošuri, u novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motor, koji u atmosferskoj verziji raspolaže sa 148KS i 190Nm, a u varijanti sa turbo punjačem 230KS i 317Nm. Prvo zvanično pojavljivanje novog Forestera na nekom salonu možemo očekivati već u januaru 2008. na NAIAS salonu automobila u Detroitu.

     



 

Nemački Volkswagen je pokrenuo novi, tzv. teaser sajt, u kome kratkim video klipom pokazuje samo delić novog kupea sa četiri vrata na bazi svog Passata (slično Mercedesovoj CLS klasi), koji će se na tržištu pojaviti tokom 2008. godine. Video klip možete pogledati OVDE. Kako se očekuje, Volkswagen će Passat Coupe predstaviti na salonu automobila u Ženevi narednog proleća. Što se motora tiče, paleta bi trebalo da obuhvata agregate od 1,8 litarskog TSI benzinca sa 160KS, pa sve do 3,6 litarskog FSI V6 motora sa 300KS, koji bi imao i integralni pogon i DSG transmisiju sa duplim kvačilom. Od dizelaša se za sada pominje 2,0 litarski TDI sa 140 i 170KS. Od opcija na raspolaganju će biti stakleni panoramski krov, kamera za vožnju unazad i senzori za parkiranje.



Opel je danas i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia (po koncept automobilu iz 2003. godine), a svetska premijera biće održana na salonu automobila u Londonu (London Motor Show), u julu naredne godine. Opel je takođe objavio i jednu tzv. teaser sliku i kraći teaser video, koji pokazuju samo jedan delić ovog novog automobila srednje klase. Prema najavama iz Opela (a to se i očekivalo), nova Insignia će se dizajnerski oslanjati na studiju Opel GTC, koju smo videli na ovogodišnjem salonu u Ženevi, dok će se proizvodnja odvijati u Opelovoj fabrici u nemačkom Riselshajmu. Kako se najavljuje, Insignia će predstavljati radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia će koristiti novu Epsilon2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina oko 4,80 metra ili 20 cm više od Vectre), a uz bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom), atraktivniji dizajn i bogatiju opremu, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Kako sada stvari stoje, Insigniu će pokretati agregati od 4 i 6 cilindara, sa snagom i do 250 konja, a u toj paleti posebno mesto zauzeće novi dizelaši sa 180 i 200KS. Inače, Opel je prvu generaciju Vectre predstavio još 1988. godine i od tada je prodatao ukupno oko 5,5 miliona primeraka automobila sa ovim imenom.

Teaser video : Opel Insignia




Ponovo BMW Isetta ?

29 Nov 2007 - 01:13 Top secret Link

Pošto je uspešno reinkarnisao Mini, bavarski BMW bi mogao uskoro da vrati među žive još jednu legendu – BMW Isettu ! Očigledno je da se trend oživljavanja ikona automobilske industrije nastavlja bez prekida, jer posle Volkswagenove nove Bube (New Beetle), novog Minija, retro Fiata 500, pa najava o novom Spačeku (Citroen 2CV), BMW sada navodno ozbiljno razmišlja o modernoj interpretaciji svoje Isette, modela koji je bavarsku fabriku izvukao iz finanskijskih problema u godinama posle Drugog svetskog rata. Ako je tada BMW-u Isetta bila neophodna za preživljavanje, ova nova (ako je bude naravno) imaće drugačiju misiju. Naime, svojim skromnim dimenzijama, manevarskim sposobnostima i malom emisijom CO2 (moguća je i verzija na elektropogon), buduća Isetta bi bila idealno prevozno sredstvo za prenatrpane gradove na početku 21. veka. Naravno, nova Isetta će samo izgledom podsećati na original iz pedestih godina prošlog veka, koji je bio dugačak samo 2,4 metra, imao zaista jednostavnu unutrašnjost za dva putnika i nešto prtljaga, kao i menjač bez prenosa za vožnju unazad. Nova Isetta će biti većih dimenzija i neuporedivo bezbednija, imaće bočna vrata za ulazak putnika (u staroj Isetti se ulazilo od napred), ali će motor i dalje biti smešten u zadnjem delu. Iako ljudi iz BMW-a za sada nisu zvanično potvrdili planove o tome da li uopšte rade na novoj Isetti, nezvanično se ipak saznaje da šefovi bavarske fabrike trenutno razmatraju dizajnerske predloge za ovaj model. Ako se sve kockice slože kako treba, novu Isettu navodno možemo očekivati na tržištu 2010. godine, a tada bi Smart ForTwo, Fiat 500, Renault Twingo, budući Volkswagen up! i ostali mališani dobili opasnog konkurenta.



Do zvaničnog lansiranja novog Hyundaija Genesis (29. decembar 2007.) ostalo je još malo više od mesec dana ali su lovci na automobilske novitete u proteklih nekoliko dana uspeli da naprave čitavu seriju špijunskih fotografija serijske varijante ovog modela. Kažem serijske varijante, jer je istoimeni koncept automobil bio predstavljen još u aprilu ove godine na salonu automobila u Njujorku. Inače, datum 29. decembar nije izabran slučajno. Tog dana naime ova korejska kompanija slavi tačno 40 godina postojanja, a Genesis treba da uveliča proslavu. Ipak, tog dana počinje prodaja samo u Južnoj Koreji, dok će ostala tržišta (uključujući tu i SAD), morati da se strpe još nekoliko meseci pre nego što Genesis krene u prodaju izvan J. Koreje. Genesis najavljuje Hyundaijev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi. Zbog toga je novi Genesis dugačak oko 5 metara, ima pogon na zadnje točkove, a pokretaće ga i V8 motor, zapremine 4,6 litra sa oko 380KS. Osnovni Genesis imaće 3,8 litarski V6 agregat sa 263KS i šestostepeni automatski menjač, a koštaće oko 30.000 američkih dolara ili oko 20.500 evra. Dovde sve u redu ali ono što bode oči je Genesisov spojašnji dizajn, naročito njegovih bokova. Kao što se vidi sa druge slike, primetna je (ne)namerna sličnost sa aktuelnim BMW-om serije 5 (model E60).

 



U nameri da ozbiljnije napadne prestižnije rivale poput Audija A3 i BMW-a serije 1 (koji se već nude i u verzijama sa petora vrata), Volvo će, po trenutno dostupnim informacijama, krajem naredne godine proširiti paletu svog modela C30 novom varijantom sa petora vrata. Iako će novitet švedske fabrike u osnovi biti samo C30 sa parom vrata više, vrlo je verovatno da će poneuti i novo ime – Volvo C50. Kako će najverovatnije izgledati vidite na slici iz britanskog magazina AutoExpress, a da bi se razlikovao od trovratnog Volvoa C30, novi C50 će sem dodatnog para vrata, dobiti i modifikovani prednji branik i gril hladnjaka. Budući da će međuosovinsko rastojanje ostati isto kao i na aktuelnom C30, novi C50 neće imati više mesta za putnike, ali će zbog vrata pozadi ulazak i izlazak na zadnja sedišta biti olakšan, a zahvaljujući dužem prepustu pozadi profitiraće i prtljažnik, koji će imati nešto veću zapreminu. Paleta motora će biti ista kao i kod sadašnjeg C30, što znači da će osnovni model imati 1,6 litarski benzinac sa 100KS, a najjači 2,5 litarski turbo T5 agregat sa 220KS. Kada se pojavi u prodaji, novi C50 bi trebao da košta nekih 500 funti (715 evra) više u odnosu na C30, a pominje se da bi paletu karoserijskih varijanti mogli da dopune i kabriolet i karavan.



Na internetu su se pojavile slike potpuno nemaskiranog novog Hyundaija Coupe/Tiburon, čija se finalna produkcijska verzija očekuje tek krajem 2008. godine (kao model za 2009.). Inače, Hyundai je nedavno najavio da će koncept verzija ovog automobila (veoma slična serijskom modelu) biti izložena na predstojećem salonu automobila u Los Anđelesu. Kako bilo, ovaj novi automobil sa pogonom pozadi zameniće sadašnji Hyundai Coupe/Tiburon sa prednjim pogonom, a dobiće i znatno snažniji 3,8 litarski V6 motor sa 300KS i 380Nm obrtnog momenta, kao i znatno agresivniji spoljašnji dizajn (mada bode oči donja linija bočnih prozora pozadi). Budući da novi model neće imati praktično ništa zajedničko sa aktuelnim Coupe/Tiburonom, u Hyundaiju će mu najverovatnije dati neko novo ime (najverovatnije Genesis coupe). Inače, novi Hyundai Coupe/Tiburon dimenzijama daleko premašuje aktuelni model, a kako će imati tzv. BH platformu buduće Hyundaijeve luksuzne limuzine Genesis, za očekivati je da dobije i njen 4,6 litarski V8 motor. Pominje se da bi ovaj sportski Hyundai mogao da bude opremljen i diferencijalom sa zatvaračem i opcionim Brembo kočnicama. Prema glasinama, osnovni model sa 2,0 litarskim turbo motorom od 215KS i 294Nm, mogao bi da košta samo oko 20.000 američkih dolara (13.670 evra), dok bi snažniji 3,8 litarski V6 model koštao oko 26.000 dolara (17.770 evra). Očekuje se da ubrzo posle premijere u kupe verziji, ovaj novi Hyundai debituje i u kabrio varijanti.




Nova, druga generacija Volkswagenovog velikog SUV modela Touareg pojaviće se u prodaji 2010. godine, a kako će najverovatnije izgledati pokazuju ove slike iz britanskog AutoExpressa. Kako bi se što bolje suprostavio snažnoj konkurenciji u ovoj klasi (BMW X5, Mercedes ML, Audi Q7), Volkswagen će novom Touaregu podariti agresivniji izgled, prostraniju unutrašnjost sa većim prtljažnikom (međuosovinsko rastojanje biće duže za 50 mm), interijer sa najkvalitetnijim materijalima i snažne motore. Zahvaljujući većoj upotrebi aluminijuma u konstrukciji, novi VW Touareg će biti lakši do 300 kilograma u odnosu na aktuelni model, što će naravno za posledicu imati i manju potrošnju goriva. Osnovni benzinski model novog Touarega imaće pod haubom V6 FSI motor sa 280KS i 360Nm, dok će najjači raspolagati sa 4,2 litarskom V8 mašinom sa 350KS i 440Nm. Za one koji preferiraju dizelaše, u ponudi će biti dva V6 TDI agregata (manji 2,7 TDI sa 190KS i 380Nm i veći 3,0 TDI sa 240KS i 550Nm), dok će Audijev V8 TDI (verzija sa 326KS i 760Nm) zameniti postojeći V10 TDI dizelaš. Sve verzije će imati šestostepenu Tiptronic transmisiju. Tu nije kraj, jer nemačka fabrika za 2012. godinu planira i hibridnu verziju ovog modela, koga će pokretati 3,2 litarski V6 benzinac, u kombinaciji sa snažnim elektromotorom (Touareg Hybrid će raspolagati i Stop&Start sistemom i sistemom za regeneraciju kočione sile).




Na internet su procurele i prve slike nove Fiat Siene, model za 2008. godinu, koji će zvaničnu premijeru imati tokom novembra, dok prodaja u Brazilu počinje mesec dana kasnije (u Argentini u januaru 2008.). Krivac za prevremeno objavljivanje ovih fotografija je inače brazilski magazin Auto Esporte. Kao što se odmah primećuje, kao uzor za restilizovanu Sienu poslužila je nova Fiat Linea, koja se proizvodi u Turskoj (u Srbiji inače košta od 12.390 evra), a čija proizvodnja za Latinsku Ameriku će početi u Brazilu tokom 2008. Što se dizajna nove Siene tiče, prednji kraj uglavnom liči na Fiat Palio ali naravno sa određenim razlikama, poput većih farova, dok velika hromirana maska iz dva dela podseća na pomenutu Fiat Lineu. I poklopac prtlažnika (sa sve hromiranom lajsnom) i zadnji branik su takođe inspirisani izgledom Linee. Kako se očekuje, nova Siena će se opremati sa tri motora, zapremine od 1,4 do 1,8 litara, sa snagom u rasponu od 68 do 113KS i pogonom na benzin ili alkohol. Ipak, bez obzira na skori dolazak novog modela, Fiat će u Brazilu nastaviti da proizvodi i aktuelnu Sienu sa 1,0 litarskim motorom kao pristupačan automobil za širi krug kupaca (ovaj 1,0L motor se najverovatnije neće naći pod haubom nove Siene, pre svega zbog veće težine novog modela). U odnosu na aktuelnu Sienu, nova verzijal je daleko komfornija, praktičnija i prostranija, sa kvalitetnijim materijalima u unutrašnjosti, a od opreme (bilo standardne bilo opcione) Siena za 2008. će imati ABS, EBD, vazdušne jastuke, el. stakla i retrovizore, centralnu bravu, servo upravljač itd. Nova Siena će se inače proizvoditi u Fiatovim fabrikama u Kordobi (Argentina) i Betimu (Brazil), a cena još nije poznata.




Ford Focus ST za 2008.

28 Okt 2007 - 13:35 Top secret Link

Internetom je počela da kruži ova slika, koja navodno pokazuje definitivni izgled novog sportskog Forda Focus ST za 2008. godinu. Navodno, jer u ovom trenutku nije sigurno da li se ovde radi o zvaničnoj slici, koja je nekako procurela pre vremena u javnost, ili se radi o zaista odličnom fotošopu. Bez obzira da li je ovo autentična slika ili ne, i novi Focus ST (poput već predstavljenog standardnog Focusa za 2008.), veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. To znači da su najveće promene zadesile prednji deo automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), a manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Naravno, ova sportska ST varijanta ima i agresivniji aero body kit (modifikovani branici sa integrisanim spojlerima, ispupčeniji pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivnije aluminijumske točkove, dupli završetak izduvnog sistema i najjači motor u paleti Focusa. Za sada nema informacija o agregatu, koji će poktretati novi Focus ST, a podsećamo da aktuelni model ima 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara, snage 166kW/ 225KS, koji mu omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h (takav Focus ST kod nas inače košta 29.710 evra sa PDV-om). Takođe treba očekivati da Focus ST za 2008. dobije i novi Fordov PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom, predstavljen sredinom septembra na salonu u Frankfurtu.