Corvette ZR-1
O novoj, nestrpljivo očekivanoj Corvetti Blue Devil priča i nagađa se već mesecima, pa i godinama, a pre nekoliko dana je GM dovezao tu super Corvettu (glasine kažu da bi mogla zvanično da se zove Corvette ZR-1) na trkačku stazu Laguna Seca kako bi test vozači odvezli par krugova. Iako je automobil bio skoro nemasikran i očigledno spreman za proizvodnju, ipak su najzanimljiviji detalji na karoseriji i dalje bili zakamuflirani, tako da u principu nije viđeno ništa što i dosad nije bilo poznato. Kako bilo, Corvette ZR-1 bi trebalo da se pojavi tokom sledeće godine, i to sa 6,2 litarskim kompresorskom V8 motorom, koji će razvijati snagu od oko 650 konja. Motor će se u GM-ovom Performance Centru izrađivati ručno, u količini od samo 1500 do 2000 komada godišnje, dok bi cena nove Corvette ZR-1 mogla da iznosi oko 100.000 dolara.
Hyundai i10
Ovo je prva slika potpuno nemaskiranog naslednika aktuelnog ali već 10 godina starog Hyundaija Atos, koji će u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneti ime i10. Kao i dosadašnji Atos (negde se prodavao i kao Hyundai Amica, pa čak i kao Dodge!), i novi i10 je pre svega mali gradski automobil sa petora vrata i dužine oko 3,5 metra, koji će konkurente imati u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Kako se očekuje, novi Hyundai i10 će se nuditi sa tri motora, i to dva benzinaca i jednim dizelašem, s tim što će se prvo pojaviti 1,1 litarski benzinac sa 65KS i dizelaš iste zapremine sa 75KS, dok jači benzinski agregat od 1,2 litra i 80 konja stiže nešto kasnije. Prema sadašnjim nezvaničnim informacijama, novi i10 će se pojaviti u prodaji početkom naredne godine, a proizvodiće se u Hyundaijevoj fabrici u Indiji.
Cadillac CTS Wagon
BLS Wagon neće biti jedini karavan u ponudi Cadillaca jer će se najverovatnije već na salonu automobila u Detroitu (početkom januara 2008.) pojaviti i Wagon, odnosno karavanska verzija nove generacije modela CTS. Iako Cadillac još nije potvrdio ovu karoserijsku verziju CTS-a, zahvaljujući špijunskim fotografima i ilustratorima nastala je ova slika mogućeg konačnog izgleda ovog modela. Kao što se vidi sa slike, i CTS Wagon (kao i CTS sedan uostalom) sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke (čije su karakteristike oštre i agresivne linije karoserije i velika upadljiva maska hladnjaka). Od motora možemo očekivati agregate iz CTS-a u obliku klasične limuzine, što u Evropi podrazumeva 3,6 litarski V6 VVT benzinac sa direktnim ubrizgavanjem od 229kW/311KS i 374Nm obrtnog momenta, kao i 2,8 L V6 benzinac sa 155kW/211KS. Za očekivati je da se kasnije Evropljanima ponudi i neki moderan turbo-dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem. Takođe treba očekivati da će se CTS Wagon nuditi, kako u verziji sa pogonom samo na zadnjoj osovini, tako i sa AWD integralnim pogonom na sva četiri točka. Ipak, ovde nije kraj karoserijskim varijantama CTS-a. Poznato je da Cadillac priprema i CTS Coupe (pojaviće se 2009.), a nije nemoguće da se iz njega razvije i kabriolet verzija. Videćemo...
BMW Progressive Activity Sedan
Nedavno je prvi čovek BMW-a Norbert Reithofer otkrio planove ovog
bavarskog proizvođača za budućnost, a u njima je posebno mesto rezervisano za
automobil, koji je za sada nazvan Progressive Activity Sedan (PAS). Prema
pisanju nemačkog magazina AutoBild (odakle su i ove impresije), novi BMW PAS će
svetlost dana ugledati 2009. godine, a predstavljaće budućeg konkurenta
Mercedesovoj R klasi. Kao i najnoviji BMW X6 Concept, i PAS će u osnovi biti
četvorosed i imaće pogon na sva četiri točka. Razlika između X6 i PAS-a je u
tome što je X6 napravljen na bazi BMW-a X5, dok je PAS inspirisan budućom
serijom 5 Touring (interne oznake F11), koja će se pojaviti 2010. godine. Ovo
naravno ne znači da će PAS i serija 5 za 2010.-tu biti isti. Bez obzira što će
i spoljašnji izgled biti prilično drugačiji, najveće razlike između ova dva
potonja automobila će se u stvari ogledati u interijeru i njegovoj koncepciji.
BMW PAS će naime imati i jedno pomoćno sedište (dakle 4+1 koncepcija), koje će
moći lako da se ukloni kada nije u funkciji. Što se spoljašnjeg dizajna tiče,
na ovim slikama posebnu pažnju privlače veoma kratki prepusti karoserije,
istaknuti blatobrani, prokupeovska linija krova i točkovi veličine 21 inča. BMW
PAS će biti dugačak 4,85 metara (međuosovinsko rastojanje preko 3 metra), a
težak oko 1900 kg. Po sadašnjim najavama, PAS neće pripadati ni MPV ni SUV
kategoriji (mada će postojati i varijanta sa 4WD pogonom), a neće biti ni
njihova kombinacija, već nešto sasvim novo. Uostalom, i za novi X6 BMW tvrdi da
predstavlja novu, tzv. Sports Activity Coupe kategoriju. Novi PAS će se nuditi
sa četiri motora : PAS 3,0d sa 245KS i 550Nm, PAS 3,0sd sa 300KS i 650Nm, PAS
3,0si sa 306KS i 400Nm i na kraju PAS 4,0sd sa V8 dizel motorom od 408KS i
600Nm. Npr. PAS 3,0si sa 306KS bi prema sadašnjim informacijama do 100 km/h
trebalo da ubrzava za 6,7 sekunde, dok je aktuelni BMW 335i u istoj disciplini
samo 1,2 sekunde brži. Istovremeno BMW obećava da će taj PAS 3,0si u proseku
trošiti 10,5 litara goriva na 100 km. Podrazumeva se da će uz ove motore biti dostupan
BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration -
regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct
ubrizgavanja, Start&Go funkciju), a ne bi bilo iznenađenje da se pojavi i
hibridna varijanta ovog modela (slično najnovijoj studiji BMW X6 ActiveHybrid
Concept, koga pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva
elektromotora, što na kraju omogućava da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20 %
manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim
sagorevanjem).
Triumph TR se vraća ?
Prema
pisanju britanskog magazina AutoExpress, nemački BMW
razmatra mogućnost da oživi jednog od Britancima najomiljenih brendova
–
Triumph. Nedavno je naime BMW (od 1994. godine je vlasnik prava na ime
Triumph
Cars) obelodanio svoje planove za budućnost, po kojima se planira
proširenje
broja brendova, koji će biti deo ove bavarske kompanije. Uprkos nekim
špekulacijama
da će se to ostvariti kupovinom Jaguara, Land Rovera i Volvoa (trenutno
u
vlasništvu Forda), proširenje BMW porodice će se, prema saznanjima
AutoExpressa, ostvariti oživljavanjem nekog klasičnog britanskog
brenda, a Triumph je na vrhu
liste. AutoExpress je objavio i par renderinga kako bi neki budući
retro Triumph
TR mogao da izgleda, a inspiracija je pronađena u klasičnom Triumphu
TR4. Novi
Triumphov sportski dvosed bi bio odlična premium alternativa već
postojećim sličnim
modelima, kao što su Mazda MX-5/Miata, MG TF (sada u kineskim rukama),
Opel GT
pa i novi KTM X-Bow. Novi Triumph bi koristio bogatu paletu BMW-ovih
agregata,
dok bi i sam BMW mogao da iskoristi Triumph za testiranje svojih novih
tehnologija i lakih materijala pre nego što ih upotrebi na svojim
standardnim modelima.
BMW E90 M3 sedan
Na internetu su se tokom današnjeg dana pojavile navodno prve zvanične slike novog BMW-a M3 u verziji klasične limuzine, mada ima i sumnji da se ovde radi samo o dobrom fotošopu. Kako bilo, ove slike iz, kako se navodi "procurele" oficijelne brošure, pokazuju ono što se videlo i na ranijim špijunskim fotografijama, tačnije E90 M3 sedan imaće prednji kraj identičan već predstavljenom modelu M3 u Coupe verziji (svetla, branik, gril hladnjaka), a ne onakav kakav se nalazi na običnim limuzinama E90. Rezultat je zaista moćan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i atraktivni točkovi od 19 inča. I M3 sedan će imati isti 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta iz već predstavljenog M3 Coupea, a mete su odavno poznate : Audi RS4, Mercedes C 63 AMG i Lexus IS-F. Nezvanična informacija, koja kaže da će redizajnirana obična serija 3 u limuzinskoj verziji biti promovisana na sledećem salonu automobila u Ženevi (mart 2008.), sugeriše da će možda i ovaj M3 sedan biti tada predstavljen, mada postoje i indicije da će se M3 sedan pojaviti već u novembru ove godine na salonu u Los Anđelesu ili u januaru 2008. na salonu u Detroitu.
Mercedes McLaren SLR 722 GTR
Iako još nema zvanične potvrde, ovo na slikama je nova verzija Mercedes McLarena SLR 722, koji je dobio dodatak GTR u imenu. GTR u ovom slučaju znači da je SLR 722 olakšan za čitavih 300 kg (sada 1300 kg) u odnosu na standardni Mercedes McLaren SLR 722, da je namenjen isključivo za trkačku stazu i da nije, odnosno neće biti registrovan za vožnju po običnim putevima (kao recimo Ferrari FXX). Težina je smanjena zamenom aluminijumskih delova sa onim od karbon fibera, gde god je to bilo moguće, mada za sada nije poznato o kojim se to konkretno delovima radi. Snaga 5,5 litarskog V8 motora je međutim ostala neizmenjena, odnosno i dalje iznosi 478kW/650KS i 820Nm obrtnog momenta. Kako bilo, smanjenje težine se pozitivno odrazilo na performanse, pa tako ubrzanje od 0 do 100 km/h sada traje samo 3,0 sekunde (0,6 sekunde bolje od standardnog SLR 722), dok je maksimalna brzina ostala 337 km/h. Naravno, SLR GTR će biti proizveden u veoma ograničenom broju (pominje se serija od 21 komada), a namejen je srećnicima, koji imaju oko 775.000 evra, koliko bi novi Mercedes McLaren SLR GTR trebalo da košta u Nemačkoj. Inače, broj 722 u stvari označava vreme starta (7 sati i 22 minuta ujutru) pobedničke posade Mercedesa 300SLR na trci Mille Miglia 1955. godine, koju su činili Stirling Moss i Denis Jenkinson.
Subaru Impreza WRX STi - nova teaser slika
Kako je krenulo, Subaru će svake nedelje (sve do zvanične promocije 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju) objavljivati po jednu tzv. teaser sliku toliko očekivane nove Impreze WRX STi. Naime, posle prve teaser slike od prošle nedelje (na kojoj se vidi prednji kraj automobila), Japanci su juče pustili u javnost drugu sliku, ovog puta zadnjeg dela ove Impreze. Nažalost, sem nove slike (i to naravno veoma zatamnjene da se ne bi videli zanimljivi detalji pre vremena), nema nikakvih novih tehničkih podataka, pa preostaje da ponovimo ono što se do sada zna. Dakle, Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi) nego upravo predstavljena obična verzija Impreze. Najavu izgleda serijske Impreze WRX STi smo mogli da vidimo još na salonu u Frankfurtu proteklih dana kroz studiju Subaru WRC Concept. Naravno, agresivan izgled bez odgovarajućeg motora i mehanike ne znači mnogo, pa Impreza WRX STi prema do sada dostupnim podacima (jer zvaničnih nažalost još nema) pod haubom ima 2,0 litarski bokser agregat sa turbo punjačem i 221kW/300KS pri 6500 o/min., dok se snaga na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača. Prema nezvaničnim informacijama, ubrzanje do 100 km/h bi trebalo da iznosi samo 4,5 sekundi. Dužina Impreze WRX STi iznosi 4435 mm, širina 1790 mm, visina 1475 mm, dok je rastojanje između osovina 2620 mm.
Rolls Royce Phantom Coupe
Rolls Royce je danas i zvanično objavio prve detalje o svom novom modelu Phantom Coupe, koji u stvari predstavlja produkcijsku verziju koncepta 101EX (prva slika) iz marta prošle godine, a od koga ne bi trebalo značajnije da se razlikuje (što se vidi po nemaskiranom prototipu na drugoj slici). Novim Coupeom se kompletira Rollsova porodica modela Phantom, koju već čine "standardni" Phantom sedan, Phantom Extended Wheelbase (sa dužim međuosovinskim rastojanjem) i kabriolet Phantom Drophead Coupe, a ohrabreni pozitivnim reakcijama publike i potencijalnih kupaca na pomenuti 101EX, u Rolls Roycu su i te kako uvereni u uspeh novog modela. Phantom Coupe u Rolls Roycu kratko opisuju kao elegantni coupe sa dvoja vrata i četiri mesta, dok šef dizajnera u ovoj britanskoj fabrici (ali u vlasništvu BMW-a) Ian Cameron naglašava da su sa novim modelom želeli da istaknu i sportski potencijal njegovog 6,75 litarskog V12 motora sa 453KS i 720Nm obrtnog momenta. U press saopštenju se još navodi da će novi Phantom Coupe imati aluminijumsku konstrukciju kao i ostali članovi Phantom porodice, da je karoserija kraća u odnosu na Phantom sedan i da je vešanje pretrpelo određene izmene. Ostali detalji će biti objavljeni tokom narednih meseci. Proizvodnja novog Phantoma Coupe će zvanično početi u leto 2008. godine u fabrici u engleskom Goodwoodu (naravno radi se o ručnoj proizvodnji), a njegova cena će se kretati između Phantoma i Phantoma Drophead Coupea.
Nissan GT-R stiže na salon automobila u Tokiju
Nissan će 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju konačno promovisati novu generaciju svog sportskog modela GT-R, čija prodaja u Japanu počinje u decembru ove godine (u Evropu i Ameriku stiže sredinom 2008.). U ovom trenutku naravno nisu poznati još svi detalji (kao što se vidi sa ovih tzv. teaser slika, Japanci i dalje kriju definitivan izgled prednjeg i zadnjeg kraja), ali je poznato da će novi GT-R (težak 1590 kg) pokretati 3,8 litarski V6 motor sa dva turbo punjača (nezvanično će razvijati od 480 pa do čak 550KS zavisno od varijante) i da neće biti manuelne transmisije (čak ni kao opcije). Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) će se nuditi u tri verzije : Base, Premium i Black Edition, a osnovni Base model će u Japanu koštati 7,8 miliona jena ili oko 67.700 američkih dolara (što je skoro dva puta menje od cene Porshea 911 Turbo). Kupci Base i Premium verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Za sada, to je to, ali svakako obećavajuće.
Kia Mesa – zvanična teaser slika
Ovo je prva zvanična teaser slika Kijinog novog full size SUV modela (nezvanično se naziva Mesa mada Kia još nije saopštila kako će se zvanično zvati). Novi SUV bi na domaćem, korejskom tržištu trebao da bude predstavljen već na jesen ove godine, a na američkom (kome je u stvari najviše namenjen) na samom početku sledeće godine (tačnije na salonu u Detroitu u januaru 2008). Kao što se i očekivalo, serijska varijanta Mese će ličiti na koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salona u Detroitu ali 2005. godine. Mesa će kupce osvajati svojim privlačnim izgledom, atraktivnim i prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno i stalnim pogonom na sva četiri točka. Budući da je namenjena Amerikancima, ne čudi što se (bar zasad) najavljuje ugradnja samo 3,8 litarskog V6 benzinca sa 260KS, dok o dizelašu nema ni pomena. Zasad. Zbog toga ga u Evropi i ne treba očekivati tako brzo, naravno ako se ikada i pojavi na Starom kontinentu. Prema nepotvrđenim informacijama, Kia će u Mesu ugrađivati i jači 4,6 litarski V8 benzinac.
Subaru Impreza WRX STi - prva slika
Subaru je uoči svetske promocije željno očekivane Impreze WRX STi (na salonu automobila u Tokiju od 27.10. do 11.11.) danas objavio jednu tzv. teaser sliku ovog automobila, koji će se odlikovati daleko agresivnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi) nego upravo predstavljena obična verzija Impreze. Najavu izgleda serijske Impreze WRX STi mogli smo da vidimo još na salonu u Frankfurtu ovih dana kroz model Subaru WRC Concept. Naravno, agresivan izgled bez odgovarajućeg motora i mehanike ne znači mnogo, pa Impreza WRX STi prema do sada dostupnim podacima (jer zvaničnih nažalost još nema) pod haubom ima 2,0 litarski (verzija za Japan) bokser agregat sa turbo punjačem i okruglo 300KS pri 6500 o/min. i 450Nm obrtnog momenta, dok se snaga na sva četiri točka (Subaruov Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača. Na pojedinim automobilskim forumima se pominje i impresivan, ali naravno i nezvaničan podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h za samo 4,5 sekunde, za čiju potvrdu ćemo ipak morati da sačekamo na zvanično press saopštenje (inače, sadašnji WRX STi do 100 km/h ubrzava za 5,4 sekunde). Dužina Impreze WRX STi iznosi 4435 mm, širina 1790 mm, visina 1475 mm, dok je rastojanje između osovina 2620 mm.
Fiat B-Compact car i Fiat C X-Over
Fiat je obelodanio planove za dva svoja nova modela, koji su za sada označeni samo kao B-Compact car i C X-Over. Prvo će se na tržištu 2009. godine pojaviti novi model B segmenta (prva slika) i predstavljaće automobil manji od aktuelnog Grande Punta, a najverovatnije će poneti već dobro poznato ime Uno. Auto će biti dostupan u nekoliko različitih verzija karoserije (za sada se pominju dve) i nudiće italijanski stil, praktičnost, štedljive motore, male troškove održavanja i pristupačnu cenu. Ovim modelom italijanska fabrika planira da učvrsti svoj snažan položaj u segmentu malih hatchback automobila. Drugi Fiatov novitet jeste crossover model C segmenta (ili drugačije rečeno C X-Over) sa petora vrata i dužinom od 4,5 metra, koji treba da predstavlja "praktičnu i emotivnu alterantivu" novom Fiatu Bravo. Kako se najavljuje, ovaj automobil sa praktičnošću MPV-a i robusnošću SUV-a (nudiće se naravno i sa pogonom na sva četiri točka), treba da košta između 22.000 i 30.000 evra, zavisno od verzije.
Novi Mazdin Coupe sa rotacionim motorom na salonu u Tokiju
Mazda će na predstojećem 40. po redu salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11. 11.) predstaviti javnosti novi koncept sportskog Coupea (još mu se ne zna ime) sa novom generacijom rotacionog motora. Novi Coupe će biti poslednji u nizu koncept automobila Mazdine tzv. "flow" serije, koju već čine Nagare, Ryuga, Senku i Hakaze (mada mnogi s pravom zapažaju veliku sličnost i sa nešto starijom studijom Kabura, tako da novi Coupe liči na njenu evoluciju). Neki od dizajnerskih elemenata sa pomenutih prototipova su se inače već našli na pojedinim serijskim modelima japanske komapanije, kao npr. na novoj Mazdi6 i obnovljenoj Mazdi Premacy (u Evropi Mazda5), a tokom ove zime nas očekuje i redizajn modela RX-8, koji bi takođe trebao da dobije par detalja sa ovih koncept automobila. Bez obzira na privlačan izgled ovog novog Mazdinog Coupea, značajnija novost se ipak skriva ispod poklopca motora. Radi se o novog generaciji Mazdinog rotacionog motora, koji je prvi put posle 1974. godine dobio zapreminu veću od 1,3 litra (mada se još ne zna za koliko tačno), a radi se o laganom, kompaktnom i snažnom RENESIS(2) motoru (nažalost, osim zapremine, još se ne zna ni snaga ovog agregata).
Redizajn za Audi A3
Pre nego što krajem 2009. godine bude zamenjen potpuno novom generacijom, sadašnji Audi A3 doživeće još jedan redizajn, i to pre svega na prednjem delu. Lovci na automobilske novitete uspeli su da snime potpuno nemaskiran obnovljeni Audi A3, čiji novi izgled prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i coupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinosi, pre svega, velika "single-frame" maska hladnjaka, kao i modifikovani branik, a i prednja svetla će biti restilizovana u maniru većih Audijevih modela. Promena na boku automobila nema, a pozadi se očekuju manja doterivanja svetala. Kako sada stvari stoje, ovaj redizajnirani A3 (u verziji hatchback sa troja i Sportback sa petora vrata), ali i potpuno novi A3 Cabrio (o kome je nedavno već bilo reči), najverovatnije će zajedno imati svetsku premijeru na salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine. Ipak, treba pomenuti da neki izvori kao termin promocije pominju i početak januara i salon automobila u Detroitu.