home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

I standardni Mercedes CLK 63 AMG Black Series sa 6.3 litarskim V8 motorom od 373kW/507KS i 630Nm obrtnog momenta (u paru sa 7G-Tronic automatskim menjačem) je i više nego snažan automobil, ali tjuneri uvek i na svakom mestu dokazuju da i od odličnog mogu da naprave još bolje.

Tako je nemački Kicherer ovaj V8 agregat pojačao za dodatnih 25kW/33KS i 20Nm, pa sada raspolaže sa svih 403kW/540KS i 650Nm, što kao rezultat daje ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 300 km/h. Za poređenje, standardni CLK 63 AMG Black Series do stotke ubrzava za 4,3 sekunde.

Kicherer je takođe na svom CLK 63 Raceru zamenio brojne delove sa serijskog modela novim elementima od karbon fibera (uključujući prednji gril, kućišta retrovizora i nova sportska sedišta), a tu su i doterano ogibljenje (od strane kompanije H&R) i set novih aluminijumskih točkova.





U jednom od najpoznatijih tjunera za automobile VW grupacije  – nemačkoj kompaniji Abt Sportsline, zaključili su da im postojeći Audijev prednji gril jednostavno nije dovoljno atraktivan, pa su ga redizajnom više približili njihovoj dizajnerskoj filozofiji (sada sa pet, kako ih u Abt-u nazivaju, "rebara"). Novi Abt gril je već dostupan u njihovim modelima AS3, AS4 (na slici), AS5 i AS7 (po ceni od 380 evra sa porezom), a mogu da ga ugrade i vlasnici standardnih Audija A3, A4, A5 i Q7.   



B&B Volkswagen Touareg

27 Maj 2008 - 01:14 Tuning Link

Iz nemačke tjuning kuće B&B Automobiltechnik stiže novi kit za povećanje snage 3.0 i 5.0 TDI motora u Volkswagenovom Touaregu.

Tako su za manji 3.0 TDI model predviđena dva paketa : prvi znači povećanje snage sa fabričkih 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta na 221kW/300KS i 600Nm, a drugi podrazumeva snagu od 239kW/325KS i 640Nm. Za veći Touareg 5.0 V10 TDI predviđen je paket odgovoran za porast snage sa standardnih 258kW/350KS i 850Nm na 389kW/420KS i čak 950Nm. Dovoljno da ovaj potonji postigne maksimalnih 250 km/h i da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 6 sekundi (standardni model može do 235 km/h dok mu ubrzanje do stotke iznosi 6,7 sekundi).

Da ne bi ostalo samo na motorima, B&B Automobiltechnik je svoj Touareg opremio i novim aero body paketom, ekskluzivnim B&B aluminijumskim točkovima od 22 inča, spuštenim ogibljenjem i posebnim B&B oznakama.

  



Da je nemačka kompanija Edo Competition specijalista kada se radi o izuzetnim preradama najbržih i najskupljih automobila na svetu, pokazuje već i spisak ekskluzivnih automobila koji su prošli kroz njihove ruke. Od Lamborghinijevih modela Murcielago LP640 i Gallardo, preko Porschea 911 Turbo, Forda GT i Ferrarija 599GTB (da pomenemo samo neke), pa do najnovijih obrada Ferrarija Enzo i Maseratija MC12.

Dok 6.0L V12 motor u standardnom Enzu isporučuje 485kW/660KS pri 7800 o/min. i 657Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min., Edov Enzo raspolaže sa 514kW/700KS pri 8200 o/min. i 715Nm pri 5800 o/min., što za posledicu daje ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 370 km/h (do 200 km/h mu inače treba 9,5 sekundi, a do 300 km/h 22 sekunde).

U paketu su još i novi sportski izduvni sistem, reprogramirana elektronika motora, modifikovana transmisija, novo kvačilo i novi točkovi (napred od 19, a pozadi od 20 inča).

Što se tiče Maseratija MC12, Edo Competition je i njegov V12 motor pojačao na 514kW/700KS i 715Nm (između ostalog zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, modifikovanom izduvnom sistemu i novim filterima za vazduh), dok je istovremeno upotrebom delova od karbon fibera težina automobila smanjena za 100 kg. Time je omogućeno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,5 sekundi a da najveća brzina iznosi 370 km/h. Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 396 mm napred i 360 mm pozadi, a tu su i novo sportsko ogibljenje, podešavajuće zadnje krilo, modifikovana transmisija, novo kvačilo i novi točkovi od 19 inča napred, odnosno 20 inča pozadi (sa Michelin gumama 265/35 ZR 19 napred, a 335/30 ZR 20 pozadi).



Delta 4x4 Ford Kuga

27 Maj 2008 - 01:06 Tuning Link

Delta 4x4, nemački specijalista za modifikovanje SUV modela, već je obradio i novi Fordov SUV sa nama zanimljivim imenom - Kuga. Bavarski tjuner je za Kugu predvideo povećanje klirensa (rastojanje od tla), nove točkove od 18 do 22 inča i snažniji 2.0 TDCi dizel motor. Ovaj dizelaš, umesto standardnih 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta, sada razvija 119kW/162KS i 380Nm obrtnog momenta. U paketu su i pragovi od nerđajućeg čelika i završeci izduvnog sistema od istog materijala. Delta 4x4 ovakvu Kugu inače naplaćuje 34.990 evra (u Nemačkoj).



PPI PS TT Coupe

27 Maj 2008 - 01:01 Tuning Link

PPI RS TT je bilo ime prve generacije Audija TT koji je prošao kroz ruke nemačkog tjunera PPI Automotive Design GmbH, a ovaj novi PPI PS TT je njegov naslednik, nastao na bazi aktuelnog Audija TT druge generacije. Za njegov agresivniji dizajn, bolju aerodinamiku i prianjanje je zaslužan pre svega novi aerodinamički paket (novi prednji spojler, pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, zadnji spojler), a tu su i petokraki PPI Formula točkovi u crnoj boji, veličine 19 inča (gume su Michelin Pilot Sport2, dimenzija 235/35 ZR19), ogibljenje spušteno za 30 mm i sportski kočioni sistem sa većim diskovima.

Što se motora tiče, 2,0 litarski agregat sada razvija 180kW/245KS pri 5100 o/min. i 366Nm obrtnog momenta (između 1800 i 5000 o/min.). Dovoljno za ubrzanje do stotke u trajanju od 6,3 sekunde (0,3 sekunde bolje od fabričkog modela) i najveću brzinu od 250 km/h.

PPI Automotive Design GmbH nije zaboravio ni unutrašnjost ovog TT, pa modifikacije podrazumevaju novi PPI ergonomski oblikovan upravljač, PPI kožu, karbon, alkantaru i posebne patosnice.



Američki Hennessey Performance Engineering je možda najpoznatiji po svom Viperu Venom 1000 Twin Turbo sa 1000KS, ali u njihovoj ponudi je i ovaj ekstremni Ford GT sa takođe 1000 konja i 1170Nm obrtnog momenta. Toliko je naime izvučeno iz twin-turbo 5,4 litarskog V8 agregata (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem), pa Hennessey GT1000 Twin-Turbo od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 2,6 sekunde, dok maksimalna brzina premašuje 240 milja na sat (386 km/h). Ovde i podatak da Hennessey GT1000 četvrt milje (402 metra) prelazi za 10,6 sekundi.



Brabus Mercedes G-K8

25 Maj 2008 - 01:12 Tuning Link

Iz nemačkog Brabusa stiže još jedna obrada već odavno legendarnog Mercedesa G klase. Novi Brabus G-K8 pokreće V8 motor zapremine 5439 kubika, koji zahvaljujući Brabusovom paketu za povećanje snage sada razvija 550KS i 780Nm obrtnog momenta. Sa ovolikom snagom ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od pet sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Kako bi i vizuelno naglasio snagu koja se krije pod haubom, Brabus G-K8 je sav u crnoj boji : karoserija, stakla, točkovi i unutrašnjost u crnoj koži. Cena za sada nije objavljena.



Najnoviji proizvod nemačke tjuning kompanije G-Power (ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a), jeste modifikovana kabriolet verzija BMW-a M6. Već i samo njegovo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je, kao i njegov rođak G-Power BMW-a M6 Hurricane Coupe, opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), koji posle dorade u G-Poweru oslobađa svih 467kW/635KS i 600Nm pri 7200 o/min. To je postignuto zahvaljujući ugradnji dva ASA T1-12 kompresora, što kao rezultat daje ubrzanje do stotke od 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 11,9 sekundi, a do 300 km/h 34,5 sekunde. Naravno, maksimalna brzina sada daleko premašuje elektronski limitiranih 250 km/h na fabričkom primerku, tačnije brzinomer se zaustavlja tek na 320 km/h. Uz motor bilo je neophodno izvršiti i prepravke na ogibljenju, kočnicama i aerodinamici vozila. Tako je M6 Hurricane Cabrio dobio redizajnirani prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh i sa integrisanim spojlerom, nove pragove, difuzor od karbon fibera pozadi, G-Power Silverstone aluminijumske točkove od 21 inča (sa Dunlop gumama dimenzija 255/30 ZR 21 napred, 295/25 ZR 21 pozadi), G-Power kočioni sistem sa diskovima od  380 x 34 mm i G-Power-ovo RS podešavajuće ogibljenje. Sve ovo ima i svoju cenu, koja u Nemačkoj iznosi 183.000 evra.

 



Američki RENNtech, specijalizovan za tjuniranje Merdecesovih automobila, od sada nudi i kit za povećanje snage Bentleya Continental i Continental Flying Spur, kao i digitalni modul za podešavanje visine ovih automobila (nudi 8 nivoa podešavanja i spuštanje ogibljenja do 50 mm). Što se njihovog 6,0 litarskog twin-turbo W12 motora tiče, RENNtech kit podrazumeva reprogramiranu elektroniku motora, što za posledicu ima porast snage sa serijskih 552KS na 625KS i 765Nm obrtnog momenta. RENNtech kit za povećanje snage motora košta 6400 američkih dolara (4060 evra), a digitalni modul za podešavanje visine staje 1395 dolara (885 evra).



Renault i indijska kompanija Mahindra su prošle godine u gradu Nasik, blizu Mumbaja u Indiji počeli sa proizvodnjom Dacije Logan, namenjene prodaji u toj zemlji sa preko milijardu stanovnika (tamo se prodaje pod imenom Mahindra-Renault Logan).

U međuvremenu su Indijci proširili ponudu, pa su sada za kupce koji ipak žele nešto više od običnog prevoznog sredstva, ponudili i atraktivniji Logan Custom. Za njegov privlačniji izgled se brinu Bright Red, Sporty White, Leaf Green i Electric Blue boje karoserije (sa kontrastom u haubi, maski, B stubovima, prostoru oko prednjih svetala za maglu, točkovima i gornjih delova branika uvek u crnoj boji), zatim redizajnirani branici sa dodatnom zaštitom u njihovom donjem delu, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, kvake i retrovizori u boji karoserije, završetak izduvne cevi od nerđajućeg čelika, kao i unutrašnjost u kojoj preovlađuje bež boja (plus volan sa kožom, posebne patosnice, MP3 sa USB-om).



Iz nemačke tjuning kuće Gemballa stiže još jedan kit za povećanje snage rednog 6-cilindričnog motora u aktuelnom Porscheu 911. Tačnije, Avalanche 600 GT2 EVO paket je namenjen i Porscheu 911 Turbo (serijski model inače ima 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta) i Porscheu 911 GT2 (serijski primerak raspolaže sa 390kW/530KS i 680Nm). To u praksi znači da Avalanche 600 GT2 EVO sada razvija 442kW/600KS i 840Nm (zahvaljujući novom interkuleru, trkačkom izduvnom sistemu i reprogramiranoj elektronici motora), što je i više nego dovoljno da ubrzanje od mirovanja do 100 km/h iznosi samo 3,5 sekunde (najveća brzina je preko 320 km/h). Pored motora, Gemballa je na Avalanche 600 GT2 EVO ugradio i obavezan aerodinamički paket (modifikovani branici, zadnji difizor, prednji spojler, pragovi, veliko zadnje krilo), atraktivne "Racing Black Edition" točkove od 20 inča, novu haubu, pomenuti trkački izduvni sistem, ojačani kočioni sistem (diskovi od 380 ili 405 mm napred, 350 ili 380 mm nazad), dorađeno ogibljenje (sa podešavanjem visine) i modifikovani interijer (između ostalog podrazumeva novi sportski volan, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, kožu, alkantaru i detalje od karbon fibera).

 



JMS Tuning Audi A5

18 Maj 2008 - 00:41 Tuning Link

Još jedna tjuning kompanija je rešila da se pozabavi izgledom Audija A5. Ovoga puta radi se o nemačkoj firmi JMS Tuning, čiji sportski paket za A5 sadrži prednji spojler (po ceni od 269 evra), nove pragove (299 evra), donji deo zadnjeg branika u obliku difuzora (259 evra) i komplet atraktivnih OZ aluminijumskih felni od 20 inča sa gumama dimenzija 255/30 R20 (cena 5699 evra). Kao opcija se nudi i H&R kit za spuštanje ogibljenja (239 evra).



Kerscher Volkswagen Golf V

17 Maj 2008 - 00:22 Tuning Link

Poznati nemački tjuner Kerscher je nedavno predstavio svoj novi tjuning kit za aktuelnu, petu generaciju Volkswagenovog Golfa. Ukratko, novi kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika sa tri velika otvora za vazduh, prednjeg spojlera od karbon fibera, "obrva" na prednjim svetlima, novih pragova, modifikovanog zadnjeg branika u stilu Audija R8, novog seta aluminijumskih točkova, kao i potpuno novog sportskog izduvnog sistema sa četiri završetka od nerđajućeg čelika.



Kome nije dovoljan serijski Mini Cooper S Clubman sa 128kW/175KS, ni Clubman sa John Cooper Works paketom sa 155kW/211KS, za pomoć može da se obrati AC Schnitzeru. Ova nemačka kompanija je naime kupcima ponudila svoj tjuning paket, uz čiju pomoć snaga 1,6 litarskog Minijevog motora raste sa standardnih 175KS i 240Nm na 166kW/226KS i 285Nm obrtnog momenta. AC Schnitzer je poradio i na izgledu pa su tako u paketu i novi prednji spojler, BiColor aluminijumski točkovi od 17 ili 18 inča, podešavajuće sportsko ogibljenje, sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i modifikovani interijer (AC Schnitzer patosnice od velura, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Sem ovog benzinca, AC Schnitzer svim zainteresovanim mušterijama nudi i povećanje snage Minijevog dizel agregata, koji umesto fabričkih 110 konja, sada razvija 136KS.