home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

RENNtech, jedan od vodećih američkih tjunera za Mercedesove modele, vlasnicima Mercedesa E 63 AMG (ali i CLS 63 AMG i S 63 AMG) ponudio je svoj kit za povećanje snage 6,2 litarskog V8 motora, koji se ugrađuje u pomenute automobile. Zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i novom sportskom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika, RENNtech je iz ovog motora izvukao dodatnih 48KS i 68Nm obrtnog momenta (sada 562KS i 698Nm). U saopštenju se nažalost ne navode podaci o ubrzanju do stotke i maksimalnoj brzini (standardni E 63 AMG inače do 100 km/h stiže za 4,5 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h). Osim pomenutih Mercedesa, RENNtech se sada po prvi put poigrao i sa nekim Porscheovim automobilom. Radi se o Cayennu, tačnije o modelima Cayenne Turbo i Cayenne Turbo S, koji su u režiji RENNtecha dobili reprogramirane elektronske kontrolne jedinice motora (snaga pojačana do maksimalno 535KS i 779Nm) i spušteno ogibljenje za 50 mm (sa digitalnim modulom koji vozaču daje izbor od 8 nivoa podešavanja visine vozila). Uskoro će RENNtech za Cayenne Turbo i Cayenne Turbo S ponuditi i nove točkove sa karakterističnim RENNtech dizajnom.

  





Nova Impreza WRX STI tek je predstavlena na salonu automobila u Tokiju, a iz britanske kompanije Prodrive stiže najava da će od marta sledeće godine kupcima Impreze WRX STI u Velikoj Britanji ponuditi kit za povećanje snage njenog 2,5 litarskog motora (nazvan Prodrive Performance Pack). U serijskoj verziji pomenuti četvorocilindrični bokser motor razvija ravno 300KS pri 6000 o/min. i 406Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., dok će Prodrive kit povećati snagu na svih 400 konja, a ubrzanje do 100 km/h spustiti na ispod 4,5 sekundi. Za one kupce, koji žele i nešto više, Prodrive najavljuje i promene na kočionom sistemu i ogibljenju, a na raspolaganju će biti i novi body kit i različiti aluminijumski točkovi. Loša vest je da će Prodrive kit za Imprezu WRX STI, kako sada stvari stoje, biti dostupan samo kupcima u Velikoj Britaniji, i to po ceni od 4500 evra. S druge strane, bez obzira na veliko povećanje snage motora, kupci će na taj Prodrive Performance Pack dobiti fabričku garanciju u trajanju od tri godine.



Tjuning kuća Autodelta (britanski specijalista za doradu Alfinih modela) nudi svoj najnoviji proizvod, koji predstavlja idealan spoj italijanskog stila i ultimativnih performansi kroz naprednu tehnologiju. To je Autodelta Alfa Spider J6 3,2 C (C-Compressore), a već iz imena se vidi da je glavna osobina ovog modela ugrađen Rotrex kompresor za povećanje snage. Konkretno, iz Alfinog 3,2 litarskog V6 motora dobijeno je 348KS i 430Nm obrtnog momenta (serijski ima 260KS i 322Nm). Autodeltin Spider ubrzava do stotke za 5,4 sekunde, dok je maksimalna brzina 260 km/h. Naravno da to nije sve, jer Autodelta nudi ceo paket, a ne samo pojačanje motora. Spider J6 3,2 C tako ima i potpuno novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika, napravljen u saradnji sa partnerom Autodelte, firmom Ragazzon. Osim toga, ogibljenje je detaljno dorađeno (između ostalog novi amortizeri i opruge), dok pojačani kočioni sistem brine za sigurno zaustavljanje. Paket promena zaokružuje novi aerodinamički kit (modifikovani prednji branik, novi pragovi, difuzor pozadi) i 19-inčni OZ Racing Ultraleggera točkovi sa Dunlop SP Sport Maxx gumama. Autodelta svoj novi Spider J6 3,2 C predstavlja ovih dana na MPH07 Motor Show-u, koji se od 1. do 4. novembra održava u Londonu.




Na slikama je Ferrari 599 GTB Fiorano, koji je prošao opsežan tjuning tretman u nemačkoj kompaniji Edo Comeptition. Ova firma nam je poznata već od ranije po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo i Ford GT. Inače, o ovom Edovom Ferarriju smo pisali još pre nekoliko meseci kada smo objavili samo jednu, tzv. teaser sliku i kada nisu bili poznati ni osnovni tehnički podaci. U međuvremenu je nemačka firma konačno saopštila i konkretne specifikacije svog najnovijeg modela. Edo Competition svoj Ferrari 599 GTB Fiorano nudi u dve verzije : kao 599 GTB sa 6,0 litarskim V12 agregatom, snage 478kW/650KS i kao 630 GTB, koji iz 6,3 litarske mašine izvlači svih 551kW/750KS (za poređenje, fabrički Ferrari 599 GTB Fiorano ima 456kW/620KS). Edo Competition je trkačko ogibljenje za svoj 599 GTB razvio zajedno sa firmom KW, i to naravno na trkačkoj stazi, a treba reći da je napred spušteno za 20, a pozadi za 40 mm. Paket promena zaokružuju i novi sportski izduvni sistem (čiji intenzitet zvuka može da se podešava) i 20-inčni točkovi sa Pirelli gumama, dimenzija 245/35R20 napred, odnosno 305/35R20 nazad. Sem po tehničkim karakteristikama, ovaj Ferrari 599 GTB privlači pažnju i neobičnom kombinacijom boja za jedan Ferrari. Naime, izuzetan kontrast crnim točkovima daje bela boja karoserije, koja doduše nije baš tipična za Ferrari ali je rezultat i te kako efektan.  

   



Ford Mondeo by Loder1899

1 Nov 2007 - 16:28 Tuning Link

Osim prilično diskretnih vizuelnih modifikacija (prednji spojler, zadnji krovni spojler, difuzor pozadi), Ford Mondeo u obradi nemačke firme Loder1899 karakteriše i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, za 35 mm spušteno ogibljenje (može da se podešava po visini) i pojačani 2,5 litarski motor. Pomenuti motor je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i novom izduvnom sistemu dobio dodatnih 50 konja, pa sada razvija ukupno 270KS. Tačka na i su 20-inčni "Jacky" alumimijumski petokraki točkovi (u crnoj ili srebrnoj boji) sa gumama dimenzija 245/30R20. Bavarski tjuner (možda više poznat po doradama Land Rovera i Aston Martina)  svoj rad na Mondeu naplaćuje ovako : za prednji spojler treba izdvojiti 260 evra, zadnji difuzor 266, krovni spojler 191, sportski izduvni sistem 2067, komplet točkova (sa odgovarajućim gumama) 2536, pojačanje snage motora 1198, dok doterano ogibljenje staje 1769 evra.  



Roush Mustang P-51A

30 Okt 2007 - 22:52 Tuning Link

SEMA salon tjuniranih automobila u Las Vegasu naravno nije mogao da prođe bez tjuning kompanije Roush, koja na salonu izlaže novu verziju Forda Mustang, nazvanu P-51A (isto ime je nosio američki borbeni avion iz Drugog svetskog rata). Iz 4,6 litarskog V8 motora (koji je između ostalog dobio nove klipove, kolenasto vratilo, klipnjače, interkuler) Roush je izvukao 510KS i 691Nm obrtnog momenta i time P-51A predstavlja jednog od najsnažnijih modifikovanih Mustanga na pomenutom salonu. Sem motora, Mustang P-51A odlikuje i dorađeno vešanje, pojačani kočioni sistem i novi aero body kit, koji sadrži modifikovani branik sa integrisanim spojlerom, otvor za vazduh na haubi motora i veliki spojler na poklopcu prtljažnika. Atraktivniji izgled zaokružuju aluminijumski petokraki točkovi od 18 inča. Roush planira na kupcima ponudi samo 100 primeraka ovog Mustanga, a cena će biti poznata kada počne prodaja u prvom tromesečju naredne godine.



Volvo na SEMA (Speciality Equipment Manufacturers Association) salonu tjunera u Las Vegasu (traje do 2. novembra) izlaže četiri modifikovana modela :

Volvo C30 by Heico Sportiv

Nemački tjuner Heico Sportiv predstavlja novu verziju Volvoa C30, koji se odlikuje novim aerodinamičkim paketom (redizajnirani prednji branik sa integrisanim spojlerom i tri velika otvora za vazduh, širi pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom i integrisanim završecima izduvnog sistema od nerđajućeg čelika), snažnijim T5 motorom, pojačanim kočionim sistemom (diskovi 326x30 mm), za 40 mm spuštenim sportskim ogibljenjem, 19-inčnim točkovima sa Continental gumama (dimenzija 235/35R19), narandžastim kožnim interijerom (sigurnosni pojasevi, upravljač, ručica menjača i patosnice su takođe narandžasti) i surferskim šarama na beloj karoseriji. Volvoov turbo T5 motor sada razvija okruglo 300 konja pri 5500 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,4 sekunde, a maksimalna brzina tačno 250 km/h.

Volvo S80 High Performance Concept by Heico Sportiv

Još veću pažnju zaslužuje Volvo S80 High Performance Concept, odnosno sportska verzija najvećeg modela švedske kompanije (takođe rad nemačkog Heico Sportiva). Ne samo zbog atraktivne spoljašnjosti u aluminijum look-u, već i zbog pojačanog T6 turbo motora, koga pokreće bioetanol E85 (mešavina 85 % bioetanola i 15 % benzina). Motor posle obrade u Heico Sportivu raspolaže snagom od 350KS pri 5500 o/min. i obrtnim momentom od 550Nm u rasponu od 1500 i 4000 o/min., što je dovoljno za sprint od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi. Osim motora, Heico Sportiv je za S80 High Performance Concept razvio i specijalno sportsko ogibljenje, koje je zaslužno za 40 mm manju visinu automobila, a tu su i pojačane kočnice (diskovi prečnika 355x32 mm). Auto naravno ima i Volvoov elektronski kontrolisani All Wheel Drive integralni pogon. U Heicu naglašavaju da uprkos sportskim, dinamičnim osobinama ovog S80, nije izgubljeno ništa na luksuzu i komforu. Sem izuzetne boje, S80 High Performance Concept se odlikuje i novim  aerodinamičkim paketom, koji sadrži novi prednji spojler, modifikovan prednji branik sa tri velika otvora za vazduh i integrisanim LED dnevnim svetlima, sportsku Heico masku hladnjaka, šire pragove, proširenja blatobrana, spojler na poklopcu prtljažnika, novi zadnji branik sa integrisanim novim završecima izduvnog sistema (naravno od nerđajućeg čelika) i nove 20-inčne alu točkove sa Continentalovim gumama dimenzija 255/30R20. Interijer ne zaostaje mnogo za spoljašnošću, a zasluga za to pripada kvalitetnoj koži u Mystic Blue boji, u kojoj su i prednja sportska sedišta i dva zadnja zasebna sedišta (sigurnosni pojasevi i patosnice su takođe u plavoj boji). Od ostalih elemenata u kabini, izdvajaju se još i kožni upravljač i dekorativni detalji od karbon fibera.

Volvo XC70 Surf Rescue

Sledeći automobil, koji Volvo izlaže u Las Vegasu jeste ovaj XC70 Surf Rescue, namenjen spasiocima na plažama Kalifornije (sećate se "Baywatcha" sa David Hasselhofom i Pamelom Anderson ?). U odnosu na standardni Volvo XC70, Surf Rescue ima za 125 mm viši klirens (rastojanje od tla), proširene blatobrane, hromirane pragove, nove šestokrake točkove od 20 inča i žuto-crvenu kombinaciju boja za karoseriju (unutrašnjost je u crno-žutoj kombinaciji). Motor je 3,2 litarski šestocilndraš sa 235KS, a snaga se naravno na podlogu naravno prenosi preko Volvoovog elektronski kontrolisanog pogona na četiri točka.

Volvo C70 Caresto

I na kraju Volvo C70 Caresto, modifikovana verzija ovog kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom. Snaga motora je podignuta sa standardnih 218 na 278KS, a obrtni moment sa 320 na 440Nm (dostupan u rasponu od 1500 do 4800 o/min.). Unutrašnjost je potpuno preuređena i presvučena kožom boje kestena, dok je spolja C70 Caresto dobio modifikovane branike (sa aluminjumskim umecima oko svetala za maglu), nove izduvne cevi i atraktivnije točkove.

 



Vlasnicima Hyundaija Coupe, koji bi želeli da svom automobilu udahnu malo originalnosti, pa i ekskluzivnosti, nemačka tjuning kuća Tomato A&P (specijalizovana za dorade Hyundaija i Kije) nudi novi Tuscani T aerodinamički paket. U paketu se nalaze novi prednji branik sa integrisanim spojlerima i dodatnim otvorima za vazduh, zatim agresivna crna maska (podseća na novi Mitsubishi EVO X), "trepavice" na prednjim svetlima, istureniji pragovi (takođe sa otvorima za vazduh), spojler na poklopcu prtljažnika, restilizovani zadnji branik sa dve izduvne cevi, K&N filter za vazduh (za model sa 2,0 litarskim motorom), dok se za bolje vozne osobine brinu spušteno ogibljenje za 35 mm, proširen trag točkova (za 40, 50 ili 60 mm) i niže težište automobila. Paket zaokružuju novi crni petokraki točkovi i Tuscani amblemi na haubi motora i poklopcu prtljažnika.




Jeep će na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, koji počinje za neki dan (tačnije 30. oktobra) javnosti prikazati Wrangler Ultimate concept, koga pokreće 6,4 litarski V8 392 HEMI motor. Wrangler Ultimate concept se bazira na standardnom Wrangleru Unlimited Rubicon (duža verzija sa 5 vrata), a sem novog motora, karakterišu ga i viši klirens (rastojanje od tla), 18-inčni točkovi, BF Goodrich Mud Terrain gume, hromirani elementi eksterijera (pragovi, poklopac rezervoara za gorivo, retrovizori, zaštitnici zadnjih svetala, kvake na vratima) i posebna "Liquid Charcoal Pearl" boja karoserije. Promena ima naravno i u kabini, pa su tako sedišta u Nappa/Province koži, a tu su i dvobojni kožni volan i MyGIG Multimedia zabavni centar sa DVD ekranima.



Nemačka tjuning kuća LSD DOORS od nedavno i za novi BMW serije 3 u CC verziji (Coupe-Cabrio sa tvrdim sklopivim krovom) nudi svoja atraktivna vrata, koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu (Lamborghini Style Doors – odakle je firma i dobila ime). U LSD DOORS-u su se postarali da njihovi kompleti vrata dobiju nemački TUV sertifikat, koji potvrđuje da vrata zadovoljavaju sve standarde bezbednosti. Cena LSD vrata za ovaj BMW u Nemačkoj iznosi 1699 evra.      



Novitec Fiat Panda 100HP

27 Okt 2007 - 21:50 Tuning Link

Nemački specijalista za obradu italijanskih automobila pozabavio se i najjačom Fiat Pandom 100HP, koja iz 1,4 litarskog benzinca u serijskoj verziji izvlači (kao što joj uostalom i samo ime kaže) tačno 100KS ili 74kW maksimalne snage. Mada je Novitec pojačao i pomenuti motor (ali za zaista simboličnih 6KS na ukupno 106 konja), glavna preokupacija mu je bila dorada ogibljena i poboljšanje voznih osobina. Tako je ova Panda 100HP dobila nove amortizere, čvršće i niže ogibljenje (za 10 mm) i nove atraktivne aluminijumske točkove veličine 17 inča sa gumama dimenzija 195/40 (serijski model ima felne od 15 inča). Novitec je na svoju Pandu 100HP ugradio dve izduvne cevi prečnika po 90 mm (koje se brinu za odgovarajući zvuk), kao i set aluminijumskih pedala i aluminijumsku ručicu ručne kočnice. Uz uvek odgovarajuću kombinaciju crne boje točkova i bele boje za karoseriju, to bi u osnovi bilo sve.




Abt Volkswagen Touran

27 Okt 2007 - 21:46 Tuning Link

Iz nemačke tjuning kompanije Abt Sportsline stiže dorađeni Volkswagenov MPV model Touran, koji se odlikuje, kako atraktivnijim i sportskijim spoljašnjim izgledom (novi spojleri, pragovi i gril hladnjaka, dupli završetak izduvnog sistema), tako i dorađenim interijerom (aluminijumske pedale i ručica menjača), pojačanim TDI dizel motorima i modifikovanim ogibljenjem (spuštenim za 35 ili 40 mm). Tačka na i su još i novi aluminijumski točkovi veličine od 16 pa sve do 19 inča. Najznačanija prepravke su ipak na motorima. Tako je 1,9 litarski TDI agregat umesto standardnih 66kW/90KS dobio 85kW/115KS, a kome to nije dovoljno Abt Sportsline nudi i varijantu sa 96/130KS. Nešto veći 2,0 litarski TDI sada raspolaže sa 125kW/170KS (fabrički 125kW/140KS), a snažnija verzija ovog 2,0 TDI motora, koja serijski ima snagu od 125kW/170KS, dobila je pojačanje od 15kW/20KS, pa razvija svih 140kW/190KS.



Saleen Mustang S281 RF

26 Okt 2007 - 21:28 Tuning Link

Američki Saleen je predstavio još jednu verziju Fordovog Mustanga, nazvanu Mustang S281 RF (RF znači Red Flag – Crvena Zastava). Novi S281 RF uz pomoć Saleenovog Series VI kompresora iz 4,6 litarskog V8 motora sada izvlači 465KS pri 5800 o/min. i 576Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min (motor je uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Sem pojačanja motora, Saleen je doradio i ogibljenje, pojačao kočnice, dodao novi sportski izduvni sistem i vizuelno odvojio svoj S281 RF od standardnog Mustanga (modifikovani branici, pragovi i prednji gril, RF dekoracije i oznake, sedmokraki aluminijumski točkovi od 10 inča sa Dunlop gumama i sistemom za praćenje pritiska). Unutrašnjost je bogatija za kožna sportska sedišta (prošivena crvenim koncem), kožni volan, nove pedale, posebe patosnice, muzički sistem, klimu i detalj u vidu brzinomera, koji pokazuje brzinu do 200 milja na sat (322 km/h). Saleen će proizvesti samo 100 primeraka Mustanga S281 RF, i to po ceni od 49.995 američkih dolara (34.869 evra). 




Nemački SpeedART je posle obrade Porschea 911 Turbo u Coupe varijanti, sada poradio i na njegovoj otvorenoj verziji. SpeedART-ov 911 Turbo Cabrio raspolaže sa potpunim aero body paketom (uključuje nov prednji spojler, pragove, zadnji difuzor, zadnje krilo i retrovizore od karbon fibera), sportskim ogibljenjem i pojačanim kočnicama (sa crvenim klještima), petokrakim 20-inčnim aluminijumskim točkovima (RSC II Elegance Black Edition), novim sportskim upravljačem i sportskim sedištima, paketom za povećanje snage motora (umesto serijskih 480KS, ovaj 911 Turbo sada ima 630 konja i 840Nm obrtnog momenta), kao i novim sportskim izduvnim sistemom.

 



Jedan od noviteta predstojećeg SEMA salona tjunera u Las Vegasu, koji počinje 30. oktobra, biće i ova modifikovana Hyundai Elantra Touring Beach Cruiser Concept iz kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz. Naravno, ovde se radi o američkoj Elantri Touring, koju mi u Evropi znamo kao Hyundai i30 CrossWagon. Prvo što upada u oči je naravno agresivniji i sportskiji izgled spoljašnjosti, za šta je zaslužna pre svega dvobojna karoserija (kombinacija ljubičaste i narandžaste boje nazvane "Amazing Grape" i "Tango Orange"), mada pažnju privlače i novi atraktivni aluminijumski točkovi veličine 20 inča (Konig Rolf Blix 3) sa Dunlop Sport Maxx gumamama, niža silueta automobila i dvodelni hromirani gril hladnjaka. Tu su i veliki panoramski sunčani krov, zatamnjena stakla i novi sportski izduvni sistem sa dva završetka. I u unutrašnjosti se provlači ljubičasto-narandžasta boja u kombinaciji sa dve nijanske braon boje kožnih sedišta. Podrazumeva se da Elantra Touring Beach Cruiser Concept ima najmoderniju audio i video opremu, poput četiri video ekrana u naslonima za glavu, osam zvučnika, pet pojačala i osam Infinity "subvufera".