home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Tjuning kompanija Hartge, poznati specijalista za doradu modela bavarskog BMW, od sada vlasnicima BMW-a 335i i 335d Coupe (model E92) i 335i Coupe-Cabrio (E93), nudi novi aerodinamički kit, koji sadrži elemente poput novih spojlera napred i pozadi, atraktivnijih pragova, novih "bubrega", spojlera na poklopcu prtljažnika i difuzora pozadi. Ovaj Hartgeov paket podrazumeva i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka, a u kabini i novi dizajn brzinomera (izgraviran na 300 km/h).

  





Porsche je preko svoje oficijelne dilerske mreže ponudio novi aerodinamički body kit za model 911 Turbo Coupe (serija 997), koji raspolaže sa snagom od 353kW/480KS. Sportski paket, odnosno Aerokit (testiran naravno u vazdušnom tunelu) sadrži novi prednji spojler i potpuno novi poklopac motora sa velikim i fiksiranim zadnjim krilom. Ove elementi mogu da se naruče samo u paketu i ofarbani su u boju karoserije (u kojoj su sada i "suknjica" na zadnjem braniku i pragovi vozila). Za poboljšanu stabilnost i nešto dinamičniji vizuelni nastup 911-ice Turbo, ovaj nemački proizvođač traži 4500 evra (bez poreza).




 

 

 

Dobar način kako da Vaš novi Renault Clio 3 izdvojite iz mase (pa makar to bio i osnovni model sa samo 65KS), nudi tjuning firma Carzone Specials. Ovako naime može da izgleda Clio 3 ako se na njega nakalemi Carzone aero body kit nazvan Shogun. Pomenuti aerodinamički kit (i za verziju sa troja i za petora vrata) uključuje potpuno novi i agresivniji prednji branik, set atraktivnijih bočnih "suknjica" i robusniji zadnji branik sa integrisanim duplim završetkom novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Carzone za Clio 3 Shogun nudi i KW "variante 2" kit za spuštanje ogibljenja (i napred i pozadi za 60 mm), a čitav paket zaokružuju i 17-inčni "racer" točkovi sa Dunlop SP Sport 9000 gumama (dimenzija 205/40).




Opel je na salonu tjunera u Esenu (traje do 9. 12. 2007.) upravo i zvanično promovisao novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju sportske Astre OPC, nazvanu Astra OPC Nurburgring Edition. Zahvaljujući beloj boji karoserije (sa kariranim šarama), velikom zadnjem krovnom spojleru, retrovizorima i B stubu u karbon look-u, kao i već poznatom OPC aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, centralno smešteni završetak izduvne cevi), ova Astra privlači pažnju gde god da se pojavi, a kupcima će na raspolaganju biti od prvog kvartala naredne godine (biće proizvedeno svega 835 komada). I unutrašnjost se razlikuje u odnosu na običnu Astru OPC (kabina u potpunosti u koži, detalji od karbona i logo serije na naslonima za glavu, kao i na ostavi za sitnice, gde se nalazi i ugravirani serijski broj). Tu nije kraj, jer Astra OPC Nurburgring Edition raspolaže i gumama za visoke performanse, olakšanim točkovima u beloj boji, kao i za 2 mm širim tragom točkova, šro je sve zajedno odgovorno za još bolje vozne osobine. Motor je i dalje poznati 2,0 litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa 177kW/240KS, koji Astru OPC do 100 km/h ubrzava za 6,4 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 244 km/h. Snaga se na prednje točkove prenosi preko sportski podešenog manuelnog menjača sa6 stepeni.




Steinmetz Opel Astra H

4 Dec 2007 - 01:46 Tuning Link

Sem dorađenog Opela GT (o kome je nedavno već bilo reči), nemački Steinmetz na salonu tjunera u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) izlaže i svoju obradu Opel Astre H. Što se izgleda tiče, Steinmetz je za dinamičniji nastup Astre H predvideo atraktivan aerodinamički kit (i za hatchback i za karavan verziju), koji sadrži novi prednji spojler, ispupčenije pragove, modifikovan zadnji branik, zadnji krovni spojler, aerodinamičnije retrovizore i karakterističnu Steinmetz masku hladnjaka (u obliku pčelinjeg saća). Tu su i spušteno ogibljenje za 30 mm, novi sportski izduvni sistem sa duplim trapezoidnim završetkom visokog sjaja, detalj u vidu novog poklopca otvora za gorivo, atraktivni točkovi veličine od 16 do 19 inča i detalji od aluminijuma i nerđajućeg čelika u unutrašnjosti. Kod dorade motora, Steinmetz se koncentrisao samo na jedan dizel agregat, tačnije na 1,9 litarski CDTI, koji sada raspolaže sa 175KS i 380Nm obrtnog momenta, umesto serijskih 150 konja i 315Nm (maksimalna brzina je skočila na 210 km/h). Ovde i napomena da Steinmetz za svoj rad na motoru daje i dvogodišnju garanciju.

 



Bavarska tjuning kompanija Loder1899 na salonu tjuniranih vozila u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) promoviše dva zanimljivo doterana automobila : jedan ionako ekskluzivni Aston Martin V8 Vantage Volante i jedan velikoserijski model Ford Mondeo. Loder1899 je već ranije predstavio svoju obradu Aston Martina V8 Vantage u Coupe verziji, a salon u Esenu je idealna prilika da se javnosti pokaže i njihov V8 Vantage u Volante (kabriolet) varijanti. Kao i kod kupea, Loder1899 je za V8 Vantage Volante predvideo paket za poboljšanje aerodinamike i performansi ovog modela. To je postignuto novim aerodinamičkim dodacima od karbon fibera (prednji spojler, zadnji difuzor, poklopac motora) i pojačanjem V8 motora, koji sada razvija 425 konja (ranije 385KS). Sem aerodinamike i motora, Loder1899 je u ovaj Aston Martin ugradio i novi sportski izduvni sistem, nove aluminijumske točkove od 20 inča i za 35 mm spušteno ogibljenje.

Loder1899 Ford Mondeo


Drugi novitet ove kompanije za salon u Esenu jeste ovaj Ford Mondeo. Osim prilično diskretnih vizuelnih modifikacija (prednji spojler, zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik), Ford Mondeo u obradi Lodera1899 karakteriše i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, za 35 mm spušteno sportsko ogibljenje (može da se podešava po visini) i pojačani 2,5 litarski motor. Pomenuti motor je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i novom izduvnom sistemu dobio dodatnih 50 konja, pa sada razvija ukupno 270KS. Tačka na i su 20-inčni alumimijumski petokraki točkovi (u crnoj ili srebrnoj boji) sa gumama dimenzija 245/30R20 i dvobojna karoserija. 



Nemačka tjuning kompanija delta4x4 (već iz njihovog imena je jasno da su se specijalizovali za doradu SUV modela), na ovogodišnjem salonu tjuniranih vozila u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) promoviše novi Jeep Grand Cherokee SRT-8 DUNE, koji se odlikuje brojnim mehaničkim i estetskim promenama. Pre svega, delta4x4 je standardni 6,1 litarski V8 HEMI motor sa 425KS pojačao na ukupno 499 konja, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom izduvnom sistemu. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od pet sekundi. Ostale promene se odnose na 100 mm viši klirens (rastojanje vozila od tla), nove petokrake točkove od 23 inča sa Continental Cross Contact gumama (dimenzija 305/40 R23), modernizovani prednji spojler sa integrisanim vitlom, krovni prtljažnik od nerđajućeg čelika, nove pragove, proširenja blatobrana sa dodatnim svetlima i novu kestenjastu boju karoserije.




Abt Volkswagen Touareg

3 Dec 2007 - 00:32 Tuning Link

Novi, tačnije obnovljeni VW Touareg se već neko vreme nalazi na tržištu, a sada i nemački tjuner Abt Sportsline predstavlja svoje sportsko viđenje tog luksuznog SUV modela (premijera naravno na salonu tjunera u Esenu, koji traje od 1. do 9. 12. 2007.). Abt-ov Touareg se, pre svega, ističe novim robusnijim i daleko atraktivnijim spoljašnjim izgledom (iz kog god ugla da se gleda), a za to treba da zahvali potpunom aero body paketu, koji se sastoji od novog prednjeg i zadnjeg branika, bočnih suknjica, proširenja blatobrana, zadnjeg krovnog spojlera i izduvnog sistema sa četiri cevi. Nijedan tjuning zahvat naravno nije kompletan bez novih alu točkova, pa tako Abt oprema Touareg sa BR felnama od 19, 20 ili čak 22 inča. Ukratko, atleta u savršeno skrojenom odelu. Uz to, Abt-ov Touareg je daleko niži i širi nego njegov fabrički brat blizanac. Jednostavno čak i kada stoji ovaj Touareg poručuje da može izaći na kraj sa bilo kojim izazovom. Ispod kože je Touareg dobio doterano vazdušno ogibljenje (samim tim i bolje vozne osobine i upravljivost) i ojačani kočioni sistem (auto od 2,4 tone treba i zaustaviti). Abt Sportsline nudi povećanje snage za 4 motora (3 dizelaša i jedan benzinac), koji pokreću ovaj SUV. To su : 2,5 TDI sa 143kW/195KS (+21KS u odnosu na serijsku verziju), sledi 3,0 TDI u verzijama sa 199kW/270KS i 221kW/300KS (serijski 225KS), pa 5,0 V10 TDI od 265kW/360KS (+47 konja) i na kraju 4,2 litarski V8 benzinac sa 368kW/500KS, što predstavlja "skok" od čak 150KS u odnosu na fabrički model.

 



Nemački Edo Competition ima šta da pokaže publici na salonu tjuniranih automobila u Esenu (1. – 9. 12. 2007.). Naime, inžinjeri ove tjunerske kuće uspeli su da dobiju dodatnih 23KS iz 6,5 litarskog V12 motora, koji pokreće serijski Lamborghini Murcielago LP640 (samo ime jasno govori da ima 640KS ili 471kW). To u praksi znači da Edo Lamborghini Murcielago LP640 Versione Nardo (kako se zvanično zove) ima 487,5kW/663KS pri 7800 obrt./min. i 675Nm (umesto 660Nm) pri 5600 obrt./min. Maksimalna brzina je skočila na 348 km/h (serijski model 338 km/h), a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,4 sekunde. Osim dorade motora (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica, visokoprotočni filteri za vazduh, novi katalizatori), Murcielago LP640 u obradi Edo Competitiona dobija i specijalno dizajnirano zadnje krilo, koje može da se podešava, završetak izduvne cevi od nerđajućeg čelika i aluminijumske točkove od 19 inča sa Continental V-max gumama, dimenzija 225/35 ZR 19 (napred) i 325/30 ZR 19 (nazad).Unutrašnjost je bogatija za kameru, koja olakšava vožnju unazad, sistem za nadgledanje pritiska u gumama i aplikacije od karbon fibera. Za one željne individualizacije, Edo Competition kao opciju nudi i posebne boje za karoseriju i točkove, kao i unikatni interijer. U ovoj kompaniji najavljuju i Murcielago, koji će razvijati oko 700 konja, a cilj je dostizanje maksimalne brzine od 360 km/h.

 



 

 

Heico Sportiv je za 40. salon tjunera u Esenu (počinje danas i traje do 9. 12. 2007.) pripremio sportsku verziju porodičnog karavana Volvo V70. U režiji nemačkog tjunera, ovaj V70 T6 AWD postaje Heico HS7, a pokreće ga pojačani redni šestocilindrični 3,0 litarski turbo benzinac, koji razvija 243kW/330KS pri 5600 o/min. To je dovoljno da HS7 od 0 do 100 km/h ubrza za 6,2 sekunde i postigne najveću brzinu od 250 km/h (elektronski ograničenu). Sem pojačanog motora, Heico je za HS7 predvideo i aero body kit (prednji spoljer, veći otvori za vazduh napred, nova maska hladnjaka, modifikovan zadnji branik sa integrisana četiri završetka sportskog izduvnog sistema), novi set aluminijumskih felni, pojačani kočioni sistem i doteranu unutrašnjost (aluminijumske padale, isto takvo odmorište za nogu i alu detalji na vratima).

 



Volkswagen novi Golf Variant RaVe 270 (u formi koncept vozila) predstavlja na ovogodišnjem salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. 12. 2007.), a sem snažnog motora sa 270 konja, karakteriše ga i veoma atraktivan i privlačan izgled. Namera je bila da se po prvi put u Golfu karavan ponudi osećaj vožnje sportskih Golfova GTI i R32, pa zato Golf Variant RaVe 270 ima pojačani motor iz Golfa GTI i 4Motion pogon na sva četiri točka iz Golfa R32 (menjač je naravno DSG sa duplim kvačilom). Rezultat snažnog motora i poboljšane aerodinamike je maksimalna brzina od 250 km/h (elektronski limitirana) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,8 sekundi. Bez obzira na ove cifre, Volkswagen navodi da RaVe 270 u proseku troši samo 9,1 litara goriva na 100 km. Zasluga za ovaj koncept pripada Volkswagenovom Individual GmbH odeljenju, koje je Golfu Variant RaVe 270 podarilo i agresivan eksterijer (novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, izraženiji pragovi, modifikovani zadnji branik sa integrisana četiri završetka izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, novi gril hladnjaka, petokrake aluminijumske felne od 19 inča, produžena hauba motora, koja delimično prekriva prednja svetla, novi retrovizori), zatim sportski interijer (između ostalog kožna sportska sedišta sa R logom), spušteno ogibljenje za 20 mm i snažan audio sistem od 1400 vati i sa 13 zvučnika, a tu su i dva monitora od po 12 inča.




Za one koji misle da Mercedes SLR McLaren Roadster može da bude još ekskluzivniji i uzbudljiviji, evo i praktične potvrde. Naime, nemački Brabus je za salon tjuniranih automobila u Esenu (počinje sutra i traje do 9. decembra) pripremio još sportskiji Mercedes SLR McLaren Roadster, koji se odlikuje novim aerodinamičkim komponentama (prednji spojler i zadnji difuzor, oba od karbon fibera i testirana u vazdušnom tunelu), 20-inčnim Monoblock VI točkovima u karakterističnom Brabusovom dizajnu (9.5Jx20 napred, 11.5Jx20 nazad, sa Pirelli ili Yokohama gumama, dimenzija 255/30 ZR 20 napred, odnosno 305/25 ZR 20 nazad) i jačim 5,5 litarskim V8 motorom. Motor je dobio dodatnih 18kW/24KS, pa sada raspolaže sa 478kW/650KS pri 6500 o/min., što je dovoljno da ovaj sportski dvosed ubrza od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekunde i postigne najveću brzinu od 337 km/h. Što se unutrašnjosti tiče, Brabus pruža kupcima zaista veliki izbor kada se radi o individualizaciji iste. Od nekoliko vrsta koža (i njihovih boja), preko ergonomski oblikovanog sportskog volana, pa sve do aplikacija od karbon fibera na prednjem panelu, centralnoj konzoli i oplatama vrata (ti elementi po želji kupca mogu da se ofarbaju u istu boju u kojoj je i koža).

    



Specijalista za prerade Audijevih modela, nemački Abt Sportsline, na predstojećem salonu tjuniranih automobila u Esenu (Essen Motor Show, 1. – 9. 12. 2007.) promovisaće čitavu paletu dorađenih automobila iz Audijevog aktuelnog proizvodnog programa.

Abt AS4 Audi A4

Prvo je na redu Abt AS4, odnosno Abt-ovo viđenje nove Audijeve limuzine srednje klase. AS4 je opremljen novim aero body paketom, koji sadrži modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), "škrge" na prednjim blatobranima, nove pragove i spojler na poklopcu prtljažnika, a tu su i četiri završetka izduvnog sistema integrisana u zadnji branik, spušteno Abt sportsko ogibljenje i nekoliko različitih tipova aluminijumskih točkova, veličine 18, 19 i li 20 inča. Ukratko, agresivno i snažno. Agresivniji spoljašnji izgled je odlična najava za ono što se krije ispod prednje haube, tačnije Abt Sportsline je pojačao 1,8 litarski TFSI benzinski motor i dizelaše 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Tako sada 1,8 TFSI motor razvija 147kW/200KS ili čak 177kW/240KS (fabrički ima 118kW/160KS), model 2,0 TDI se nudi u verzijama sa 125kW/170 ili 147kW/200KS (serijski 105kW/143KS), sledi 2,7 TDI koji umesto standardnih 140kW/190KS, sada raspolaže sa 162kW/230KS, dok najjači model 3,0 TDI posle dorade kod Abt-a razvija 199kW/270KS i 550Nm ili 221kW/300KS i 600Nm (serijski ima 175kW/240KS). Tačka na i je Abt kočioni sistem sa diskovima od 345 mm ili 380 mm.

Abt AS5 Audi A5

Već serijski Audi A5 predstavlja uspešnu kombinaciju sportskog dizajna i snažne, elegantne i individualne pojave ali to za neke ljude jednostavno nije dovoljno. Takvi kao da su čekali da i nemački Abt Sportsline predstavi svoje viđenje novog Audijevog kupea. Ovakav unapređeni i dinamičniji Audi A5 dobija i novo ime – Abt AS5. Novi body kit, skrojen za ovaj A5, sadrži paket novih spojlera (uključujući i jedan na poklopcu prtljažnika), pragove, bočne škrge, difuzor pozadi, sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi i nove BR točkove od 20 inča sa kompletom odgovarajućih sportskih guma. Čak i dok stoji, Abt AS5 svojom senzualnom pojavom kao da jedva čeka da bude pušten na put i da pokaže šta ume. A da ume, ume. Njegov 3,0 litarski TDI dizel agregat je sa standardnih 176kW/240KS pojačan na 221kW/300KS i 600Nm obrtnog momenta pri 2400 o/min., što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 264 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 5,3 sekunde. Tu nije kraj onoga što je Abt Sportsline predvideo za AS5. Tako se za efikasnije kočenje brine Abt-ov kočioni sistem sa diskovima prečnika 380 mm, za bolje vozne osobine Abt sportsko ogibljenje, dok je za privlačenje pažnje prolaznika zadužena i dvobojna spoljašnjost. Unutrašnjost je oplemenjena novim multifunkcionalnim sportskim volanom, najkvalitetnijom kožom i aluminijumskim pedalama i istom takvom ručicom menjača.

Abt Audi R8

I na kraju, Abt Audi R8. Za dinamičniji izgled brine se Abt-ov aero body kit (od karbon fibera), koji uključuje veliko zadnje krilo, nove pragove, kao i prednje i zadnje "suknjice"(upotrebom karbon fibera smanjena je težina i poboljšana distribucija mase automobila). Od ostalih novih elemenata treba izdvojiti sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, set 20 inčnih Abt-ovih BR aluminijumskih točkova (napred 9x20, pozadi 11x20), kao i dvobojnu karoseriju (po želji kupca). Paket promena zaokružuju spušteno ogibljenje i Abt-ov sportski kočioni sistem sa diskovima od 380 mm.



Sem svoje obrade novog BMW-a M3 Coupe, nemačka kompanija AC Schnitzer (osnovana u Ahenu 1987. godine) će na salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. 12. 2007.) izložiti i model AC Schnitzer ACS1 3,5i, odnosno seriju 1 Coupe, koja je pretpela opsežne estetske i mehaničke promene (baza je naravno verzija 135i Coupe). Ono što se prvo vidi jeste novi AC Schnitzerov aerodinamički paket, koji sadrži novi dvodelni prednji spojler, novu rešetku u centralnom delu prednjeg branika, modifikovan zadnji branik sa integrisanim difuzorom i duplim završetkom hromiranog izduvnog sistema, diskretan zadnji krovni spojler i krilo na poklopcu prtljažnika. Tu su i novi AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17, 18 ili 19 inča (ovi poslednji sa gumama dimenzija 225/35R19). Unutrašnjost je oplemenjena novim trokrakim sportskim volanom AC Schnitzer Evo, pedalama, odmorištem za nogu, vrhom ručice menjača i ručičom ručne kočnice od aluminijuma, detaljima od karbona i novim patosnicama od velura. Značajnije je ono što se krije pod poklopcem motora. To je 3,0 litarski redni šestocilindrični agregat sa dva turbo punjača, koji posle obrade kod AC Schnitzera razvija 265kW/360KS i 450Nm obrtnog momenta (standardni model BMW 135i Coupe ima 225kW/306KS i 400Nm). Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od pet sekundi i najveća brzina od 300 km/h (serijski BMW 135i Coupe inače može do 250 km/h, a do stotke ubrzava za 5,3 sekunde). Naravno, poboljšano je i upravljanje, a zasluga za to pripada novom sportskom ogibljenju, testiranom na stazi Nirburgring.

 



Posle tjuning kreacija kompanija H&R, MS Design, Aznom i Castagna, sada i TRC-Marangoni pokazuje svoju doradu trenutno najsimpatičnijeg italijanskog automobila – Fiata 500. Atraktivni TRC-Marangoni Fiat Super 5-0-0 se bazira na Fiatu 500 Sport sa benzinskim 1,4 litarskim motorom i biće predstavljen već za neki dan na sajmu tjunera u nemačkom Esenu (počinje 1. decembra), a plod je rada italijanskih firmi TRC (Tuning & Racing Components Italia) i Marangoni. Agresivan aerodinamički paket (novi prednji branik sa ogromnim otvorom za vazduh, ispupčeniji pragovi, zadnji branik sa centralno postavljenim završetkom izduvnog sistema) je delo firme Carzone Specials, a ostatak promena čine KW podešavajuće ogibljenje, Mariani kompresor, TarOx kočioni sistem (diskovi od 320 mm), izduvni sistem od nerđajućeg čelika, Oxigin aluminijumski točkovi od 17 inča i Marangoni Zeta Linea pneumatici (dimenzija 205/40 R17). Unutrašnjost je dobila trkačke pedale, Swarovski kristale i detalje od karbon fibera. Auto je ofarban u crvenu, a hauba motora u crnu boju kako bi se odala počast klasičnom Fiatu 124 u reli izdanju. Tačka na i su retrovizori u bojama italijanske zastave. Sem na salonu u Esenu, TRC-Marangoni Fiat Super 5-0-0 će tokom naredne godine biti prikazivan i na brojnim drugim evropskim tjuning događajima.