
Škoda je zaradila u prvom tromesečju ove godine 2,06 milijarde kruna (80 miliona evra), što je povećanje od čak 561 odsto u odnosu na isto razdoblje lane.
Vodeći češki proizvođač automobila je saopštio da je promet kompanije
porastao 32 odsto, na 52,5 milijardi kruna, a prodato je 178.900 vozila, za
četvrtinu više nego u u prva tri meseca prošle godine.
"Iako na
svetskim tržištima i dalje vlada nesigurnost, i za ostatak godine očekujemo
rast broja isporuka u odnosu na 2009. godinu", rekao je član upravnog odbora Rajnhard
Fleger.
Iza povećane
isporuke u prvom tromesečju stoji pre svega rast kineskog tržišta, na kome je prodato 42.700 vozila, i
ostvareno povećanje od 121,9 procenta.
Rast prodaje je zabeležen i u srednjoj Evropi, gde je isporučeno 28.000 vozila,
12,9 odsto više nego lane. Najveći uticaj na povećanje prodaje je imalo češko
tržište, sa 13.300 automobila, 26,6 odsto više nego lane.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Škoda
Gde nam je Predrag da ovo procita :) Statistkika i ovi bilansi su cudo ...
Javi se Predrage!!! :)))) Meni je drago zbog Skode!! Bio sam i vlasnik jedne Felicie!!
@Aleksandar BG
Ja sam "leteo" preko jedne felicije, pocev od zadnjeg desnog, pa sve do prednjeg levog dela. Jako je, jako "neudobna". Doduse,udario sam bajsom u nju :)
Stvarno gde nam je Pedrag ?!?
Nadam se da nije lansirao svoj Skodita-prajz u svemir... :)))
@Aleksandar BG
Ne, nije bila karavan! Obicna. Sto pitas, mislis da je na karavnu krov bio meksi? Njoj sam polomio zadnje desno svetlo, a sebi "sve kosti"... Imao sam ludu srecu, jer sam se na kraju sa haube skotrljao na tramvajske sine, samo tramvaja nigde nije bilo ...
Ma olupao bi ti i tramvaj :))
Jeste meksi,ja sam imao karavana!! :)
@Moron
pozdrav Aco,
koliko sam skapirao ti baš "trošiš" te bajseve, ne bi bilo loše da si akcionar recimo SHIMANA ako već nisi ili još nekog "besnijeg" brenda (jbg.slabo se razumem) :):):):):):):):):)
O Škodi sve naj,naj pogotovo u poslednjih 15-ak godina!
A inače SUPERB COMBI (sa slike) izgleda kao zmaj, alal vera Olivera.
@Djenka
Bajsevi su moj zivot od kada znam za sebe. Pokusavam da to usadim i mojoj porodici, ali slabo uspevam u tome... Oni vise cene prevoz "samohotkom". Eto, sad polazim do ZGB-a i rado bih zakacio bar jedan bajs pozadi, ali znam da bi zena rekla kako je to "neprimereno" i sl, pa nista od toga ...
Svaka čast za (vreme 05:19)
znaš već kako ide "Ko rano rani ceo dan je ..."
Javi potrošnju kad se vratiš baš me zanima (ako ideš sa SW-om). Srećan put :)
@Djenka
Sad udjoh. Da, "Ko rano rani... zaspe u gostima na podu", na divnom, mekom i toplom tepihu - ja tako povremeno "peglam kicmu" ( mada u pravilu izbegavam da to cinim po "tudjim kucama" ).
Po sistemu "od vrata do vrata" ( 2 x 396 km ) pokazao je ukupan prosek potrosnje 5,5 ( "u naravi" to je 5,7-5,8 zbog "laganja" od oko 5% ), pri "prosecnih" 115 km/h. U stvarnosti, po Srbiji ga drzim na oko 130, po HR na oko 145 i taman dok stanes na granicama, "cestarinama" i putarinama, to ti dodje to :)
@Moron
Iscrpan izveštaj nema šta za prigovoriti.Vrlo "prijatna" potrošnja za tu km, oko 45 "kg" (slabo masnog evropskog derivata).
Jel nisi "lovina" za ljepe njihove lovce presretače sa 145 km/h na auto putu "bratstva jedinstva"?
Da li se sećaš na 145 km/h koliko se motor vrti (0/rpm)?
Laku noć :):)
čitam sutra odgovore.
@ SVI
Evo me, došao sam sa odmora! Hvala što brinete za mene i Škoditu :))
A ja mislio da je Predrag prodao skoditu i u ime starih vremena otisao u Iran da iz "prve ruke" kupi "produzeni" 206 sa "savremenim" 1,4 motorom :)
@Đenka
Prema mojim "merenjima", u VI na 2.000 rpm ide oko 108, a pri 3.000 oko 162 km/h. Pošto brzinomer takodje "laže" ( 2,5-3% "u plus" ), ispada da bi za "stvarnih" 145 km/h sa "mojim" 1,6 motorom trebalo oko 2.750 rpm. "Tvoj" budući bi verovatno trebalo da ostvaruje oko 9% veće brzine pri istim obrtajima ( aku mu se razlikuju samo "odnosi" u diferencijalu, a ne i u menjaču ).
"Braća Hrvati" od stvarno izmerenih vrednosti sa radarom "skidaju" 10 km/h do brzina od 100 km/h, a preko 100 km/h ti "skidaju" 10%, tako da po auto putu mozes bezbedno ( bez sankcije )da vozis do "stvarnih" oko 145 km/h. Takvu sam informaciju dobio od vise ljudi, pa i od jednog "prometnog znanstvenika" ( ne znam da li se bas to tako tamo zove ). Presretače tamo često vidim ( juče sam videeo tri "žrtve" u procesu obrade ). Ja im kaznu u prethodnih 5-6 godina za brzinu platio nisam ( mada jesam dva puta bio "upozoren" i "pomilovan" ). Uglavnom koristim iste putuve, znam "kritična" mesta i tu poštujem "toleranciju". A ako po auto putu i lupim ludački po gasu, vodim računa gde to i kako činim, odnosno, više gledam iza, nego ispred sebe :) Ne hvalim policiju u RH ( niti bilo koju ), ali moja "najgora" ( "najskuplja" ) iskustva u bivšoj SFRJ su vezana za policiju u R. Srpskoj, posebno u Hercegovini. To je "dno dna", pravi Divlji zapad. Plaćaš i plaćaš ( tj. "častiš" ), ali, kako to oni kažu, "Samo ako je od srca" :)
@Moron
poštovanje i zahvalnost za ovako iscrpan odgovor :):)
ne znam ni ja ovo za (odnosi,diferencijal,menjač)izguglaću jednom prilikom.
Što se tiče ovog (rpm-kmh) imao sam prilike pre par godina (na par dana) da probam jednog "mišićavog" amerikanca V8(mnogo ccm) i ostao mi je fascinantan podatak u saćanju, pri brzini od 98km/h obrtomer je pokazivao 1050 rpm a pritom potrošnja beše oko 8-9 litara bezolovnog.Naravno u "momačkom" režimu vožnje tog auta poželjno je da si vlasnik više naftonosnih polja ali........
@Đenka
Uh, taj amer na leru ide stotku. Majko rodjena ...
Ako "izguglaš" ono, a ti javi :) Ja sam probao, ali nisam uspeo. Pošto "solo" putovanja povremeno koristim za razna ( često "bolesna" ) merenja, tako sam jednom "odokativno" utvrdio i razlike prenosnih odnosa u menjaču izmedju starog 307 2.0 HDI i ovog, pa ( po "satu" ) pri 3.000 rpm:
- ovaj u 6. ide 162, stari nije "nikako" ( nije je imao )
- ovaj u 5. ide 123, onaj je isao 138,
- ovaj u 4. ide 97, onaj 111
- ovaj u 3. ide 72, onaj 79 itd ...
Ta merenja su mi pomogla i da shvatim zasto je onaj stari delom imao "rupu" u "snazi" ( pri manje od 1.500 rpm u 3. ili 4. ).
Recimo, kod novog "prelazak" iz 2. u 3. stepen prenosa povecava ( pri istim rpm ) brzinu za samo 41%, dok na starom cak za 59%, sto je stari motor ( koji je max. obr. mom. inače i razvijao u višim obrtajima ) u odredjenim rezimima rada ( pri nižim rpm ) jako teško "vario", sve dok se malo ne "zavrti".
Zbog "bližih" prenosnih odnosa i boljeg momenta ovaj taj problem uopšte nema. Možeš da ga "šaltaš" u višu već na oko 2.000 rpm, a da "viša" odmah povuče kako treba.
U toj "bolesti" jednom sam otišao iz BG u BL na gumama 195/65, a vratio se sa 195/60 i utvrdio za koliko je put na povratku bio "duzi", a potrosnja prividno niza :) Nije bilo greske, razlika od oko 3%, kako i "račun" kaže. I prodao sam ga na kraju ( sticajem okolnosti ) sa tim "nizim" gumama,a čovek kaže da bas malo trosi, cak i za jedan HDI, ali da mu je sada Čačak više udeljen nego dok je vozio škodu. Rekoh mu, Ma, pusti škodu :)
@carobnjak
Hvala! Malo je falilo da uzletim pri 185 km/h, ali ni ovaj put mi nije uspelo :)) Međutim, uspeo sam da (namerno) aktiviram ESP više puta i zbog toga sam jako srećan :) Da Škodita nema elektronsku blokadu diferencijala, ostao bih zaglavljen na jednom proplanku. Sve u svemu, ESP je mnooooogo koristan sistem koji bih preporučio svima.
@Moron
U ime starih vremena, danas sam provozao svog Yuga. Nije se pomerio sa parking mesta mesecima (ako prolaziš Južnim bulevarom, videćeš jednog plavog Yuga kako pod slojem prašine čeka novog vlasnika).
P.S. Merim potrošnju TNG-a. Prva tura je pokazala da prosečno troši 8,1 l/100 km. Putni kompjuter sam resetovao (po navici), tako da ne znam šta je on pokazao. Inače, sa Škoditom me 356 km vožnje na TNG košta 1500 din.
P.S. Hitris pneumatici su odlični. Nisu bučni i automobil se odlično ponaša u svim uslovima (za razliku od Matador pneumatika, koji se čuju kao da stalno vozim po kaldrmi i sa kojima je Škodita vukla u desnu stranu od kada je kupljena). Škodita je sa novim pneumaticima i mnooogo udobnija.
@Predrag
molim te idi na ovu vest da procitas komentare i das svoje strucno milsljenje o platformi!
https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2010/04/30/buick-lacrosse-kao-daewoo-alpheon
@Carobnjak i @Predrag
Ja sam mislio da zamolim Predraga to isto, ali mi se cinilo "mudrije" da se tiho sahrani ( jednom vec sahranjena ) tema, koju sam tu neoprezno aktivirao ... Mada, zivo me interesuje.
@Predrag
Ako nije tajna, u kom kraju zemlje su aktivirao ESP? Koje su "koordinate"?
Ja sam za prosli pezo ( posle bridgestone turanza ) uzeo mich. pilot primacy ( "sara" je vizeulno jako slicna hitrisu ). Iznenadio sam se koliko je ta guma bila tiha u odnosu na bridgestone, ali jos vise time koliko je bolje "lepila" u krivinama. A po kisi je isla kao "po sinama". To su bila "dva sveta". Razmisljao sam cak da skinem sa ovih novih kola "energy saver" i kupim nesto "bolje" ( jeb... ti usedu goriva ako cu negde da "izginem" ), ali mi to deluje nerazumno, jer su jos skoro nove ... "Saver" malo trosi, ali mislim da sam procitao da koci barem 2-3 metra duze od "pilota".
Jedan okrivljeni ( nakon osude ) rece otprilike da su "dva metra duzeg zaustavnog puta "pokojinika" ( pesaka ) odvojila od zivota, a njega od slobode...".
Kada god se toga setim, kazem neka se "nose" gume sa niskim koeficijentom otpora ...
@Moron
ESP se aktivirao po "lakat" krivinama na putu od Guče ka Čačku.
Slažem se sa tobom u vezi pneumatika. Mene su Matador pneumatici užasno nervirali zbog velike buke (pri svim brzinama), kao i zbog vibracija koje se javljaju pri brzinama većim od 120 km/h. Toliko su "dobro" izrađene, da im se vide sastavi na bočnim stranama. Od Matadora je samo Trayal gori. Trayal pneumatike sam na Yugu imao 2 dana, jer se i po suvom putu klizale kao po ledu. Užas od pneumatika.
U poslednjem Auto Bildu Michelin Energy Saver je baš loše prošao (ocena: dovoljan). Ako nemaš nikakve smetnje (kao ja sa Matadorom), nemoj da ih menjaš. Kada se budu istrošile, konsultuj se sa poslednjim Auto Bildom i kupi neke od "uzornih" pneumatika.
@carobnjak
Pročitaću kasnije tu temu. Moram da učim :((((
@Predrag
Mislio sam da si opet bio na Durmitoru :)
Sto se guma tice, ne treba mi novi AB ( citao sam "stare' ), te ( sa njima i bez njih ) nemam dilemu sta bih kupio ( M.Pilot Primacy, ContiPremium Contact 2 ili Dunlop SP Sport 01 ).
Inace, sto se AB testova guma tice, to je, pre svega, cista "namestaljka". Ne mogu onu da porede i u istu tabelu "trpaju" gume "traction A" i "traction AA". Guma "traction A" nema sanse protiv bilo koje gume "traction AA" ( Premium Contact 2 i sl. ). Naravno, posto je AB to sto jeste ( reklama za "Nemce" ), ono sto sam ja citao, kada i stave Michelin, oni ti ( pored Energy-a, kao traction A, ne stave Pilot Primacy ( ili Exalto i sl. ), tj. ne stave i gumu "traction AA", vec ti stave "najvise" Primacy HP ( koji je takodje samo A ). Da li oni misle da su svi ljudi bas budale? I tako onda negde "pri dnu" ( ili malo iznad ) obicno nadjes dva najlosija Michelina ( kojima su, eto, dali "duplu sansu" ), a prvi vrhu samo Nemce ( "za divno cudo", samo modele sa AA ) a ispod njih ili Kumho, Pirelli ( ali sve takodje AA )... Van mozgaa.
Osim sto "namestaju", oni imaju kratko pamcenje, pa ti za istu gumu, jedne sezone napisu jedno, a druge sezone savim drugo. Totalna "brljotina". Pa im se, recimo, tako desilo da im je jedne zime Good Year UG 7 bio najbolji ( svakako dosta bolji od Continetala ContiWinterContact T 810 ), a sledece godine UG 7 bude oko sredine, a onaj isti T 810 "na vruhu", pri cemu se za iste gume u ta dva broja navedu i razliciti podaci o duzini zaustavnih puteva ( a razlike bud takve da to ne moze da se dovede u vezu sa vrstom kola na kojima su gume testirane ).
Zato, sto se mene tice, AB u strucnom smislu moze da se nosi "u tri lepe ..."
@Moron
Slažem se. Da li možda znaš gde bih mogao da pogledam testove za pneumatike (osim TyreTest.com)? Baš me zanima da li piše nešto o Hitrisu. Koji li je on "traction"?
@Predrag
Pa, UTOG predstavlja US standarde, a kako se Tigar, koliko znam, tamo ne prodaje, to na Tigar gumama ni nema tih jasnih i transparentnih oznaka "traction" ili "Treadwear" i "Temperature".
Ne znam zaista kako da dodjes do tih podatakaa ako ih ni sada nema na gumama ( znam da ih pre svakako bilo nije ). A mislim da je to bas dobro da covek, kada kupuje, zna sta kupuje, odnosno, da unapred zna kako ce guma da "lepi", koliko ( relativno ) da traje i sl.