
Šef Volkswagen Dizajna primio je u Rimu ADI "Compasso d'Oro" (Zlatni Kompas), nagradu za životno delo.
Ovo priznanje se smatra jednim od najznačajnijih italijanskih nagrada za dizajn. Međunarodni žiri sastavljen od eksperata opisao je Silvu kao "Neprikosnovenog junaka italijanskog dizajna" i dodelio mu nagradu za njegovu 40-godišnju karijeru u prisustvu zvaničnika, članova ADI (Italijanska Asocijacije za industrijski dizajn), Fondazione ADI, Fondazione Valore Italija, izabranih gostiju kao i predstavnika medija.
Compasso d'Oro nagrada za karijeru ukazuje počasti
italijanskim i međunarodnim ličnostima za njihove zasluge u oblasti
dizajna, istraživanja, nastave, proizvodnje i distribucije.
Zaključno sa ovogodišnjom dodelom nagrada, ADI je međunarodno priznatu nagradu,
čija je dodela počela još 1954., dodelio do sada 22 puta. Pored Compasso d'Oro
nagrade za životno delo, žiri je dodelio i nagrade za različite individualne
dizajne objekata čiji kvalitet je vrlo verovatno da će povećati svest
prema Italijanskom industrijskom dizajnu. Nagrade su dodeljene ove godine u
Rimu, povodom 150. godišnjice ujedinjenja Italije.
Valter de Silva je šef Volkswagen Dizajna od 2007., zaslužan je za dizajn
svih brendova. Tokom svoje karijere, dobio je nekoliko nagrada za
dizajn, a među njima "Nagradu za dizajn Savezne Republike Nemačke" -
najvišu zvaničnu nagradu za dizajn u Nemačkoj - za Audi A5 u februaru 2010.
Svaka cast,odlicno radi svoj posao! Bilo bi lepo da ste dodali i listu automobila u cijem je kreriranju ucestvovao... Je l' on brazilac?
@Uros
1.SEAT Salsa concept
2.SEAT Tango concept
3.SEAT Ibiza i Cordoba iz 2002. godine
4.SEAT Altea i Toledo
5.SEAT Leon iz 2005.godine
6.Audi Q7
7.Audi TT iz 2006. godine
8.Audi A5
9.VW Golf 6
10.VW Passat CC
11.VW Scirocco
12.Alfa Romeo 145,146,156,166,155,SZ,GTV
13.Audi A6 iz 2004. god.
14.Audi R8
15.VW Polo iz 2009.
16.VW Jetta iz 2010.
17.VW Amarok
18.VW Sharan iz 2010.
19.VW Touareg iz 2010.
Citav niz lepih i uspesnih automobila
Valter Da Silva i Djudjaro, kad se oni udruze... Svaka cast i jednom i drugom
@carobnjak,
Posumnjao sam da je brazilac, bilo mi cudno ime njegovo...
@milan,
E to! Voleo bi da se oproba i sa francuskim markama, da vidim kako bi spala ta saradnja...
@Uros
Nekao mi je nespojiv francuski dizajn i de Silva.Francuzi ponekad mnogo eksperimentisu i dovedu dizajn do potpune avangarde.De Silva je ,naprotiv,dizajner cistih i elegantnih linija.I on sam je jednom rekao :"Avangarda vise nije na ceni,ovo je vreme elegancije".
@milan,
Ok, ali npr. Peugeot nekako nije u istom "loncu" kao npr. Citroen i Reno... Tu bi vrlo lako mogao da se oseca kao kod kuce. Cenim da bi 508 izgledao mnogo bolje da ga je on "do'vatio".
145,146 je radio Bangle. On sad u VW ne dizajnira već je šef dizajnerkom timu, tako da ni jedan VW model on samostalno nije nacrtao.
@Tu je svwe savwrseno,
Sef tima uvek preuzima sve zasluge, to ti je tako uvek... Ako si na Discovery-ju gledao kako nastaje Maserati Birdcage ili npr. Shelby Cobra video si da ceo tim individualno dobije isti zadatak, a onda najbolje resenje zajedno razradjuju. Konkurencija i medjusobno nadmetanje daje bolje rezultate, a onda timski rad finishira projekat. Da li si ikad video da se pominje pomocni trener ili kondicioni u fudbalu nakon nekog osvajanja titule u fudbalu? E pa tako nekako...
@UCS
Jos pre 2,3 godine je on nacrtao A7...Citao sam nesto kada je sa Wolfgangom Egerom sedeo i resili da ga nacrtaju,fora uzeo cist papir i nastao A7 :D
@dusan,
Cesto najbolje ideje nastaju na parcetu salvete... :D Ne kazem da me A7 nesto odusevljava, ali mogu da te razumem...
@USC
http://www.quattroholic.com/2010/11/past-meets-present-audi-100-coupe-s-and.html
Volim ga zato sto je tu liniju i to dobio od nekog svog :) I izgleda impresivno,inace 100S Coupe-a obozavam! :))
Nije dobio nagradu za Golfa 6 sigurno...
Njega kao da je dizajnirala uprava VW.
@dusan,
aha, secam se da smo pricali ranije o tome. Ne mogu da se otmem utisku da sam ovaj 100S kupe video u Batajnici, ne drzi me za rec. A A7 ce vremenom prirasti za srce, tako to uvek bude sa automobilima koji mi se na prvu loptu ne svide. Banglova 5-ca npr i sl.
@UCS
Kada budem bio u Bg-u,inace kada dodjem dolazim u Zemun,na Galenici,Bataja je tu i idem da ga vidim :D
Inace,prvi put kad sam video A7 bio mi je full,i ni manje ni vise nego ga vozile dve devojke sa otvorenim prozorima i muzikom do daske :D
@Tu je svwe savwseno
Bangle je ucestvovao u dizajniranju Fiat-a Coupe, a ne bilo koje Alfe!
De Silva je u Alfi bio od 1986-99. i dizajnirao niz gore pomenutih modela.
Savwrseno nemas pojma!
"A brand new winning line. Heir of the successful 33, the 145 was the first standard Alfa Romeo created by Centro Stile directed by Walter de’ Silva. The 145 marked the advent of a new architecture formula. It was a new three-door hatchback with an eye for classic Alfa canons. In 1997, the boxer engines derived from the 33 were replaced by 4 cylinder in-line Twin Spark engines with 16 valves and the outfits were also revitalised. 1995 saw the advent of the five-door saloon version, the 146."
http://www.alfaromeo.com/com/#/history/timeline